abonnement Unibet Coolblue
pi_142627876
Goedemorgen,

Vandaag eindelijk na 10 jaar niks aan sport gedaan te hebben weer even een stukje wezen hardlopen!
(1 ding tussendoor, het intresseert me niet of iemand dit leest of niet of intressant vind of niet, ik moest het even ergens voor mijzelf kwijt ^O^ ) Ik was vroeger enorm sportief, ik rende voorop in de groep met voetbal en op school gym, in de vrije uurtjes altijd voetballen en sporten, totdat ik 15 werd en begon met roken, stoer in het fietsenrek op school shaggie's roken was ook natuurlijk veel stoerder dan met je vrienden te gaan voetballen 8)7.. vanaf toen heb ik eigenlijk nooit meer iets aan sport gedaan, echt achteraf zo doodzonde :N Ik had voor mijn gevoel 0% conditie en heb de afgelopen 2 jaar echt met overmatig alcohol en een pakje shag in 1,5 dag geleefd, ik begon me steeds klotere te voelen.. Ik kreeg schulden (ben ik inmiddels uit, vandaar ook de alcohol) mijn lichaam werd steeds slapper,ende dagen dat ik vrolijk was de afgelopen 6 maand is op 1 hand te tellen en energie had ik de afgelopen jaren al helemaal niet meer, dus er moet verandering in komen, en sporten is 1 van de best werkende manieren om vrolijk te worden heb ik me laten vertellen, en vroeger was ik ook een heel ander vrolijk persoon, als ik er over nadenk. :Y
Dus gisteren heb ik "goede" hardloop schoenen laten aanmeten bij de plaatselijke schoenenboer, en vanochtend moest het gebeuren, 3 km was mijn streven, rustig aan lopen.. ik had verwacht dat ik het nog geen 200 meter vol zou houden, maar ik heb de volledige 3 km hardgelopen zonder te wandelen, het ging op het laatst niet zo vlot meer haha, maar desalniettemin ben ik nu ongelovelijk trots op mijzelf, ik had niet verwacht dat ik dit zou kunnen. het werkte zo motiverend voor me dat ik nog verder wou lopen, maar ben toch wijs naar huis gelopen, en ik was helemaal kapot toen ik thuis kwam, wat een heerlijk gevoel en wat had ik dat gemist :D Dit was zo motiverend dat ik vrijdag weer ga lopen, en heb er nu alweer zin aan, wat een bevrijdend gevoel.. en ik hoop zo dat dit het keerpunt in mijn leven is waar ik al zo lang op zat te wachten,

En nu ben ik klaar met mijn sentimentele gezwam, normaal ben ik ook nooit zo haha, maar ik moest het kwijt, en sorry voor alle taal en zinfouten, was opgewonden dus ik typte met het verstand op 0

Amen!
pi_142628019
Feli :) ^O^
pi_142628055
Top, goed gedaan!
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:21:25 #4
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_142628283
Goed zo man :)
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_142628526
Bedankt :) Nu hopen dat ik het vol kan houden en minimaal 2 keer in de week ga hardlopen, het liefst 3 keer, Aankomende vrijdag is mijn laatste werkdag en dan heb ik vakantie, dus ik wil in de aankomende 3 weken op een gezonde manier veel progressie boeken, en de kilometers rustig opschroeven, heeft iemand enige tips? een schema werkt niet voor mij want daar ben ik veel te eigenwijs voor, ik doe het toch op mijn eigen tempo. ik heb ook de runkeeper app gedownload, hopen dat het motiverend voor me werkt ^O^ ik heb in jaren niet zo gezweten haha
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:32:47 #6
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142628642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:29 schreef Guev het volgende:
Bedankt :) Nu hopen dat ik het vol kan houden en minimaal 2 keer in de week ga hardlopen, het liefst 3 keer, Aankomende vrijdag is mijn laatste werkdag en dan heb ik vakantie, dus ik wil in de aankomende 3 weken op een gezonde manier veel progressie boeken, en de kilometers rustig opschroeven, heeft iemand enige tips? een schema werkt niet voor mij want daar ben ik veel te eigenwijs voor, ik doe het toch op mijn eigen tempo. ik heb ook de runkeeper app gedownload, hopen dat het motiverend voor me werkt ^O^ ik heb in jaren niet zo gezweten haha
eigenwijsheid opzij zetten en toch met een schema gaan werken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142628648
Wezen zijn kinderen zonder ouders.

Verder wel tof dat je jezelf bij elkaar hebt geraapt, ben je ook gestopt met roken? Doe het rustig aan met hardlopen want het is een behoorlijk belastende sport. Zoek op internet toch naar "starten met hardlopen" schema's en hou je daar aan, hoe suf het ook lijkt in het begin.
Je lijf moet echt wennen aan de belasting en zal niet blij zijn als je te veel ineens doet. Dat merk je de eerste weken misschien niet (behalve spierpijn) maar over een half jaartje misschien wel en dan heb je je eerste blessure te pakken en dat zou zonde zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:33:08 #8
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142628656
Misschien leuk om in deze reeks mee te posten?

LIF / [Hardlopen] #821 -Guard was op steenworp afstand van een medaille...

In de openingspost staan ook allerlei linkjes naar schema's en websites.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 juli 2014 @ 10:33:50 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_142628683
Goed gedaan! ^O^
pi_142629005
quote:
3s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:32 schreef Deetch het volgende:
Wezen zijn kinderen zonder ouders.

Verder wel tof dat je jezelf bij elkaar hebt geraapt, ben je ook gestopt met roken? Doe het rustig aan met hardlopen want het is een behoorlijk belastende sport. Zoek op internet toch naar "starten met hardlopen" schema's en hou je daar aan, hoe suf het ook lijkt in het begin.
Je lijf moet echt wennen aan de belasting en zal niet blij zijn als je te veel ineens doet. Dat merk je de eerste weken misschien niet (behalve spierpijn) maar over een half jaartje misschien wel en dan heb je je eerste blessure te pakken en dat zou zonde zijn.
Gestopt met roken ben ik inderdaad ook nog val plan, ik ben van plan om de 3 km een tijdje te blijven lopen totdat ik hem steeds meer onder de knie heb, en daarna de kilometers rustig op te bouwen, het zou inderdaad enorm zonde zijn als ik te hard van stapel ga en blessures ga krijgen, en daar moet ik mijzelf nu ook van behoeden, want als het aan mij ligt loop ik zo nog een rondje, zo heerlijk voel ik mij nu haha, maar 1 a 2 dagen rust en dan hetzelfde rondje lopen lijkt mij niet te hard van stapel lopen.

De dagen dat ik geen zin heb zullen ook vast wel komen, ik denk dat het beste is om gewoon mijn pakkie dan aan te trekken en gewoon moet gaan lopen?
Tenminste dat is met verjaardagen en al die dingen ook zo, als je er eenmaal bent, is het toch leuk ;)
Mijn plan is ook om hier de eerste weken een verslag uit te brengen om mijzelf te blijven motiveren totdat de routine er aardig in zit.
pi_142629090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:42 schreef Guev het volgende:

[..]

Gestopt met roken ben ik inderdaad ook nog val plan, ik ben van plan om de 3 km een tijdje te blijven lopen totdat ik hem steeds meer onder de knie heb, en daarna de kilometers rustig op te bouwen, het zou inderdaad enorm zonde zijn als ik te hard van stapel ga en blessures ga krijgen, en daar moet ik mijzelf nu ook van behoeden, want als het aan mij ligt loop ik zo nog een rondje, zo heerlijk voel ik mij nu haha, maar 1 a 2 dagen rust en dan hetzelfde rondje lopen lijkt mij niet te hard van stapel lopen.

De dagen dat ik geen zin heb zullen ook vast wel komen, ik denk dat het beste is om gewoon mijn pakkie dan aan te trekken en gewoon moet gaan lopen?
Tenminste dat is met verjaardagen en al die dingen ook zo, als je er eenmaal bent, is het toch leuk ;)
Mijn plan is ook om hier de eerste weken een verslag uit te brengen om mijzelf te blijven motiveren totdat de routine er aardig in zit.
Dat jij het leuk vindt, wil nog niet zeggen dat je lichaam het leuk vind. Ga maar eens lurken op het topic LIF / [Hardlopen] #821 -Guard was op steenworp afstand van een medaille... voor tips voor de beginnenden loper. Velen zijn je voorgegaan.

Veel plezier en succes
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142629187
Goed gedaan, probeer niet te hard van stapel te lopen ondanks dat het die 3km blijkbaar goed ging nu. Met de warmte en plotselinge belasting van je spieren liggen blessures op de loer. Ik zou kijken naar een start to run schema.
pi_142629192
quote:
3s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:44 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat jij het leuk vindt, wil nog niet zeggen dat je lichaam het leuk vind. Ga maar eens lurken op het topic LIF / [Hardlopen] #821 -Guard was op steenworp afstand van een medaille... voor tips voor de beginnenden loper. Velen zijn je voorgegaan.

Veel plezier en succes
Top bedankt, ik zou eens rondsnuffelen
pi_142629440
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:32 schreef fathank het volgende:

[..]

eigenwijsheid opzij zetten en toch met een schema gaan werken
Schema's zijn voor Libelle-hommo's. :{w

Goede warming up & cooling down, je lichaam rust gunnen tussen de sessies en gezond eten is all you need. Je lichaam geeft zelf aan wanneer je er te veel van vraagt.
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:58:06 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142629567
quote:
3s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:54 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Schema's zijn voor Libelle-hommo's. :{w

Goede warming up & cooling down, je lichaam rust gunnen tussen de sessies en gezond eten is all you need. Je lichaam geeft zelf aan wanneer je er te veel van vraagt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142629887
Wat een overdreven blijheid omdat je een stukje gelopen hebt.
pi_142630088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef cjan het volgende:
Wat een overdreven blijheid omdat je een stukje gelopen hebt.
Na een enorme tijd van teleurstelling ben ik even blij ja, en niet alleen puur omdat ik hardgelopen heb, het is meer een bevestiging naar mijzelf dat ik het in me heb om weer overeind te krabbelen
  woensdag 23 juli 2014 @ 11:17:52 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142630237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef cjan het volgende:
Wat een overdreven blijheid omdat je een stukje gelopen hebt.
Als je hardloopt maak je endorfine aan.

quote:
Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zijn ook medeverantwoordelijk voor het ontstaan van een gevoel van geluk of euforie. Endorfines zijn (mede daarom) betrokken bij beloningssystemen in de hersenen, die voor heel veel soorten (consumerend) gedrag sturend werken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_142630597
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:07 schreef cjan het volgende:
Wat een overdreven blijheid omdat je een stukje gelopen hebt.
misgunner :(
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142631798
quote:
3s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:27 schreef Deetch het volgende:

[..]

misgunner :(
Ach die heb je overal, betrap me er zelf ook weleens op.
en ik kwam ook wel heel blij over nu ik het teruglees haha
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:11:44 #21
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_142681703
Lekker bezig! Ik heb een beetje hetzelfde alleen sinds mijn 15de is bij mij 15 jaar geleden.
Ben nu met een beginners schema bezig in de 3de week lopen. Vanochtend voor de eerste keer niet wezen rennen, ik ga 3 keer per week. Maar dat ga ik vanavond goed maken.
Ik vind http://www.afstandmeten.nl/ ook wel handig om te kijken waar je je rondje kan lopen. Ik probeer het een beetje af te wisselen.
Ook gebruik ik Runkeeper zodat ik terug kan zien wat ik gelopen heb en zodat ik in de komende maanden de vooruitgang goed kan zien.
pi_142710272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:11 schreef KaiN het volgende:
Lekker bezig! Ik heb een beetje hetzelfde alleen sinds mijn 15de is bij mij 15 jaar geleden.
Ben nu met een beginners schema bezig in de 3de week lopen. Vanochtend voor de eerste keer niet wezen rennen, ik ga 3 keer per week. Maar dat ga ik vanavond goed maken.
Ik vind http://www.afstandmeten.nl/ ook wel handig om te kijken waar je je rondje kan lopen. Ik probeer het een beetje af te wisselen.
Ook gebruik ik Runkeeper zodat ik terug kan zien wat ik gelopen heb en zodat ik in de komende maanden de vooruitgang goed kan zien.
Jij ook lekker bezig ^O^

Ik heb zojuist mijn 2e rondje gelopen, ondanks de spierpijn in mijn benen ging het redelijk goed, ik maak ook gebruik van die site om mijn rondje vooraf helemaal uit te stippelen. En Runkeeper is inderdaad motiverend, had vanochtend mijn persoonlijke record verbroken, dat zegt nu nog helemaal niks maar toch leuk om te zien haha. Succes er mee hoop dat je het vol kan houden!
pi_142734546
Blessures :') 10 jaar lang dagelijks gesport en nog nooit 1 blessure gehad. Ligt beetje aan hoe sterk je lichaam is. Mensen met blessures :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:10:48 #24
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_143115101
En gaat die nog lekker?
Moet in mijn schema van run2day morgen voor de 2de keer 15 minuten aan 1 stuk rennen. Ging vorige week wel lekker dus morgen proberen net wat sneller te doen. En dan op naar de 30 minuten aan 1 stuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')