Je vergeet de CITO scorequote:Op woensdag 23 juli 2014 08:28 schreef Sounddragon het volgende:
Merk, type, motortype, bouwjaar, brandstofsoort, bouwmateriaal en herkomst van de leerling(e)?
Zonder aanvullende info is het natuurlijk schier onmogelijk om een éénduidig en steekhoudend andwoort op deze prangende vraag te produceren.
quote:
Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdagquote:Op woensdag 23 juli 2014 09:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Deze procedure laat zien hoe het calibreren van het Gasklephuis uitgevoerd moet worden op vele Audi en VW auto's. Deze procedure brengt het Gasklephuis in verschillende stadia (stationair, deellast, volgas) om de bijbehorende posities opnieuw in te leren. In sommige auto's loopt de motor niet goed (of helemaal niet) zonder dat het Gasklephuis is ingeleerd nadat één (of meerdere) van de volgende handelingen is gedaan:
de accu is afgekoppeld en is weer aangesloten,
de ECU is er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gasklephuis is schoon gemaakt of er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gaspedaal is er uit geweest en is weer geïnstalleerd.
Het inleren van het Gasklephuis kan worden uitgevoerd EN bij 'Drive-By-Wire' (DBW of E-gas) auto's EN bij auto's met een klassieke (Bowden) mechanische kabel, als er tenminste GEEN Idle Stabilization Valve (ISV) aanwezig is. Als die ISV wel aanwezig is dan is er geen gemotoriseerde controle van de gasklep. VW / Audi van 1996-99 hebben een gemotoriseerde gasklep met een mechanische kabel en VW / Audi van 2000 en nieuwer hebben DBW. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en let op: TDI's hebben geen Gasklephuis.
Voor je aan het inleren van het Gasklephuis begint moet er aan een paar voorwaarden zijn voldaan:
De leerwaardes van de ECU moeten worden ge-reset; in sommige ECU's gaat dat door naar Adaptiewaarden te gaan en in kanaal 00 de basiswaarde te zetten, bij andere ECU's moet je de foutcodes wissen. Er mogen geen foutcodes aanwezig zijn in de Engine Controller, de spanning van de accu moet minimaal 11.5 Volt zijn, het gaspedaal moet in stand 'stationair' staan (dus: blijf van dat gaspedaal af), het Gasklephuis mag niet vuil zijn, de koelvloeistoftemperatuur moet tussen 5 en 95 °C zijn.
Bron : Gerrit Speek
Bron: Rosstech
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdag
Opleiding?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdag
2 jaar is een AD, 4 jaar ing Ik heb zelf ook eens zitten kijken naar een AD, de 21+ heb ik ook al gedaan, maar toch afgehaakt. Ik vind dat er teveel verschil zit tussen HBO en de praktijk "dat kan niet" was dan een weerwoord, en daar moest je het mee doenquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdag
Ik snap niks van je antwoord. Dat mag mijn gasklep mooi zelf uitzoeken, de luie donderquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
2 jaar is een AD, 4 jaar ing Ik heb zelf ook eens zitten kijken naar een AD, de 21+ heb ik ook al gedaan, maar toch afgehaakt. Ik vind dat er teveel verschil zit tussen HBO en de praktijk "dat kan niet" was dan een weerwoord, en daar moest je het mee doen
Nu snap ik niet meer wat je nou wilquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:18 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik snap niks van je antwoord. Dat mag mijn gasklep mooi zelf uitzoeken, de luie donder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |