abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:12:57 #1
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_142625913
Ik ben weer eens wat overmoedig aan het sleutelen gegaan omdat mijn auto wat stotterde en haperde, dus ik ben de inlaat gaan schoonmaken.
Niet wetende dat ik bij een nieuwe auto na het loshalen van de gasklep dat geval weer moet inleren.

Nu is mijn vraag waar men dat tegenwoordig het beste doet, kan ik de gasklep beter naar Fontys Motorvoertuigentechniek sturen of leert hij meer op de HAN in Arnhem? En is een 2 jarige avondopleiding of 4 jaar overdag dan beter?
Ik heb genoeg geïnvesteerd in deze auto dus ik wil wel de beste leerschool voor mijn gasklep.

Het gaat om een Golf 5 uit 2009 met 2.0 benzinemotor.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:16:22 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:16:39 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_142625947
:')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:28:19 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142626088
Merk, type, motortype, bouwjaar, brandstofsoort, bouwmateriaal en herkomst van de leerling(e)?

Zonder aanvullende info is het natuurlijk schier onmogelijk om een éénduidig en steekhoudend andwoort op deze prangende vraag te produceren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142626119
quote:
99s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:28 schreef Sounddragon het volgende:
Merk, type, motortype, bouwjaar, brandstofsoort, bouwmateriaal en herkomst van de leerling(e)?

Zonder aanvullende info is het natuurlijk schier onmogelijk om een éénduidig en steekhoudend andwoort op deze prangende vraag te produceren.
Je vergeet de CITO score ;)
pi_142626178
Ik kan hem ook voor je inleren
pi_142626293
Je hebt docent speek nodig. Daar staat wel welk lokaal in de ecm :P
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:44:54 #8
65918 IBAZ
broeinest
pi_142626322
Ik heb hier een geleerde gasklep liggen. Met diploma. Kun je zo overnemen.
pi_142626455
Die gasklep is van Bosch dus verstaat alleen Duits. Ok, soms een beetje Italiaans maar dat levert vaak problemen op. Aangezien hij zich overwinnelijk voelt na de WK zege is het misschien beter 'm naar Africa te sturen waar ze 'm leren bescheiden te blijven. In ruil kunnen ze vast wel een anologe gasklep van Denso opsturen die wel gewoon zichzelf is gebleven.
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:02:53 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_142626576
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je vergeet de CITO score ;)
:')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:06:32 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142626630
Ik moest twee keer lezen, bravo.
pi_142626667
:')
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142627643
Deze procedure laat zien hoe het calibreren van het Gasklephuis uitgevoerd moet worden op vele Audi en VW auto's. Deze procedure brengt het Gasklephuis in verschillende stadia (stationair, deellast, volgas) om de bijbehorende posities opnieuw in te leren. In sommige auto's loopt de motor niet goed (of helemaal niet) zonder dat het Gasklephuis is ingeleerd nadat één (of meerdere) van de volgende handelingen is gedaan:

de accu is afgekoppeld en is weer aangesloten,
de ECU is er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gasklephuis is schoon gemaakt of er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gaspedaal is er uit geweest en is weer geïnstalleerd.

Het inleren van het Gasklephuis kan worden uitgevoerd EN bij 'Drive-By-Wire' (DBW of E-gas) auto's EN bij auto's met een klassieke (Bowden) mechanische kabel, als er tenminste GEEN Idle Stabilization Valve (ISV) aanwezig is. Als die ISV wel aanwezig is dan is er geen gemotoriseerde controle van de gasklep. VW / Audi van 1996-99 hebben een gemotoriseerde gasklep met een mechanische kabel en VW / Audi van 2000 en nieuwer hebben DBW. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en let op: TDI's hebben geen Gasklephuis.

Voor je aan het inleren van het Gasklephuis begint moet er aan een paar voorwaarden zijn voldaan:

De leerwaardes van de ECU moeten worden ge-reset; in sommige ECU's gaat dat door naar Adaptiewaarden te gaan en in kanaal 00 de basiswaarde te zetten, bij andere ECU's moet je de foutcodes wissen. Er mogen geen foutcodes aanwezig zijn in de Engine Controller, de spanning van de accu moet minimaal 11.5 Volt zijn, het gaspedaal moet in stand 'stationair' staan (dus: blijf van dat gaspedaal af), het Gasklephuis mag niet vuil zijn, de koelvloeistoftemperatuur moet tussen 5 en 95 °C zijn.
Bron : Gerrit Speek


Bron: Rosstech
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:02:36 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_142679202
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Deze procedure laat zien hoe het calibreren van het Gasklephuis uitgevoerd moet worden op vele Audi en VW auto's. Deze procedure brengt het Gasklephuis in verschillende stadia (stationair, deellast, volgas) om de bijbehorende posities opnieuw in te leren. In sommige auto's loopt de motor niet goed (of helemaal niet) zonder dat het Gasklephuis is ingeleerd nadat één (of meerdere) van de volgende handelingen is gedaan:

de accu is afgekoppeld en is weer aangesloten,
de ECU is er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gasklephuis is schoon gemaakt of er uit geweest en is weer geïnstalleerd,
het Gaspedaal is er uit geweest en is weer geïnstalleerd.

Het inleren van het Gasklephuis kan worden uitgevoerd EN bij 'Drive-By-Wire' (DBW of E-gas) auto's EN bij auto's met een klassieke (Bowden) mechanische kabel, als er tenminste GEEN Idle Stabilization Valve (ISV) aanwezig is. Als die ISV wel aanwezig is dan is er geen gemotoriseerde controle van de gasklep. VW / Audi van 1996-99 hebben een gemotoriseerde gasklep met een mechanische kabel en VW / Audi van 2000 en nieuwer hebben DBW. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en let op: TDI's hebben geen Gasklephuis.

Voor je aan het inleren van het Gasklephuis begint moet er aan een paar voorwaarden zijn voldaan:

De leerwaardes van de ECU moeten worden ge-reset; in sommige ECU's gaat dat door naar Adaptiewaarden te gaan en in kanaal 00 de basiswaarde te zetten, bij andere ECU's moet je de foutcodes wissen. Er mogen geen foutcodes aanwezig zijn in de Engine Controller, de spanning van de accu moet minimaal 11.5 Volt zijn, het gaspedaal moet in stand 'stationair' staan (dus: blijf van dat gaspedaal af), het Gasklephuis mag niet vuil zijn, de koelvloeistoftemperatuur moet tussen 5 en 95 °C zijn.
Bron : Gerrit Speek


Bron: Rosstech
Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdag }:|
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_142680796
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdag }:|
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdag }:|
Opleiding?
Wil je deeltijd studeren of voltijd de opleiding duurt 4 jaar. Als je deeltijd wilt studeren moet je wel ervaring hebben in de autobranche.
pi_142681435
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Klinkt allemaal leuk, maar nu weet ik nog niet of het 2-jarig of 4-jarig is, en avond of overdag }:|
2 jaar is een AD, 4 jaar ing :P Ik heb zelf ook eens zitten kijken naar een AD, de 21+ heb ik ook al gedaan, maar toch afgehaakt. Ik vind dat er teveel verschil zit tussen HBO en de praktijk "dat kan niet" was dan een weerwoord, en daar moest je het mee doen :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:18:46 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_142681958
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

2 jaar is een AD, 4 jaar ing :P Ik heb zelf ook eens zitten kijken naar een AD, de 21+ heb ik ook al gedaan, maar toch afgehaakt. Ik vind dat er teveel verschil zit tussen HBO en de praktijk "dat kan niet" was dan een weerwoord, en daar moest je het mee doen :')
Ik snap niks van je antwoord. Dat mag mijn gasklep mooi zelf uitzoeken, de luie donder :{w
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_142684562
quote:
6s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:18 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik snap niks van je antwoord. Dat mag mijn gasklep mooi zelf uitzoeken, de luie donder :{w
Nu snap ik niet meer wat je nou wil :P
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:16:07 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_142701839
hij wilt zijn gasklep naar school sturen om zelf in te leren ;)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')