abonnement Unibet Coolblue
pi_142625393
Ik vraag me af of ik nog wel verliefd kan worden? Ben nu net de 30 gepasseerd en als ik terugkijk op mijn leven ben ik maar 1x echt verliefd geweest: op mn 16e was ik helemaal hotel de botel op een meid. Als zij in de buurt was kon ik niets meer uitbrengen, hele dag aan haar denken, enz enz.

Daarna heb ik het niet meer gehad. Wel relaties met in de beginfase iets dat op verliefdheid lijkt, maar volgens mij was het achteraf gezien meer iemand heel leuk vinden en behoefte hebben aan intimiteit en sex.

Kan het zijn dat sommigen verliefdheid niet zo intens ervaren als anderen? Kan je verliefdheid-deel-in-je-hersenen stuk gaan? ( :) ) En moet je dan maar gaan settlen met iemand die je heeeel leuk vind, maar geen vlinders?
Anderen die dit herkennen? Is het veranderd? Of komt het toch plots op het moment dat je het het minst verwacht?

Ik weet dat het niet zo romantisch is als in films en dat het na 3 jaar chemisch sowieso omgezet wordt van verliefdheid > houden van. Maar toch...

[ Bericht 14% gewijzigd door treptep op 23-07-2014 05:58:51 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 06:22:56 #2
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_142625489
Ik ben nog nooit verliefd geweest. En wist al jong dat dat ook nooit zou komen.

Het hoogst haalbare voor mij is iemand leuk genoeg vinden om een relatie mee aan te gaan. Maar ik zal nooit ervaren hoe het is om niet te kunnen slapen (en zo wel: alleen maar van hem dromen), niet te kunnen eten, constant aan die persoon denken, vlinders in de buik voelen, zenuwachtig zijn.

Ik heb het geaccepteerd en heb ondervonden dat je prima een relatie kan hebben, zonder knetterverliefd te zijn op diegene.
pi_142625514
Ik was in m'n pubertijd ook om de haverklap verliefd ook nog toen ik millitaire dienst zat. Daarna kwam de klad er in maar ik heb meer het idee dat ik me er onbewust voor afsloot omdat ik merkte dat ik het helemaal niet leuk meer vond. De liefde was me allemaal veel te veel gedoe.

Het duurde tot na m'n 40e dat ik weer helemaal hotel de botel raakte van een vrouw. Zij bleek de liefde van m'n leven te zijn en ik voor haar.

Ik zou me er niet te druk om maken, het overkomt je vanzelf wel weer.
pi_142626078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:22 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik ben nog nooit verliefd geweest. En wist al jong dat dat ook nooit zou komen.
Het scheelt dat dat in jouw geval ook wederzijds is.

Anyway ts, het is vervelender als je om de haverklap verliefd wordt.
pi_142626521
Ieder mense ervaart emoties anders. Kan ook niet zeggen dat ik ooit echt "vlinders" in mijn buik heb gehad, wel de behoefte om iemand vaker te zien en steeds samen te willen zijn met die persoon.

Ik zou me niet teveel vasthouden aan het onrealistische beeld dat de media scheppen van verliefd zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:02:02 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142626565
Herkenbaar. 1 keer zo verliefd geweest dat er iets is gebroken en nooit meer dat gevoel bij iemand anders gehad. Alsof het is blijven plakken bij dat meisje. Misschien komt daar de term 'mijn hart gestolen' wel vandaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:02:33 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142626573
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:27 schreef pijltjegooien het volgende:
Anyway ts, het is vervelender als je om de haverklap verliefd wordt.
True that.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_142627135
Hier exact hetzelfde, 2 keer erg verliefd geweest.
Nadat het met de laatste uitging veel meisjes leren kennen en 1 keer een nieuwe relatie gehad.
Inmiddels is dat weer uit omdat ik gewoon niet het verliefdheidsgevoel kreeg.
Begin me wel zorgen te maken of ik uberhaupt ook nog een keer echt verliefd ga worden.
pi_142627157
pff ik heb het tegenovergestelde... Kan vrij snel verliefd worden en dat is echt niet ideaal hoor
pi_142631179
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:27 schreef pijltjegooien het volgende:

[..]

Anyway ts, het is vervelender als je om de haverklap verliefd wordt.
So true!
pi_142635646
Verliefd zijn is ontzettend vervelend.
Ik kan dan niet meer denken, alles (mn vaste ritme) gaat naar de shit :')

Nee, ik heb het wel gezien, ben al zo vaak verliefd geweest.

Mensen die niet of nauwelijks verliefd worden, wees blij :D
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:26:42 #12
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142636810
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:02 schreef jogy het volgende:
Herkenbaar. 1 keer zo verliefd geweest dat er iets is gebroken en nooit meer dat gevoel bij iemand anders gehad. Alsof het is blijven plakken bij dat meisje. Misschien komt daar de term 'mijn hart gestolen' wel vandaan.
Is dit ooit weer gebeurd een soort van verliefdheid?
Huidige vrouw of zo?
Iets wat in de buurt kwam bedoel ik dan?
Hoe lang voor je door kon?

Iets hebben met liefde of zonder liefde is zo verschillend dat ik echt geen interesse heb voor zonder.
Maar dit is een compleet idiote handicap mbt nieuwe dingen willen aangaan.
Het is iets waar ik helemaal niets mee kan, niet begrijp hoe ik het kan doorbreken.
Ik word heel erg nerveus van de gevolgen hiervan, de implicaties voor de toekomst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Florentius op 23-07-2014 14:35:30 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:29:47 #13
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_142636935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Mensen die niet of nauwelijks verliefd worden, wees blij :D
hmm...ja...in praktische zin wel fijn inderdaad, maar tegelijkertijd heb je altijd een beetje het gevoel van 'is dit het nou?' ...ook niet echt ideaal in een relatie :)
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:33:17 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142637062
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:26 schreef Florentius het volgende:

[..]

Is dit ooit weer gebeurd een soort van verliefdheid?
Nee.
quote:
Huidige vrouw of zo?
Nope.
quote:
Iets wat in de buurt kwam bedoel ik dan?
Neen.
quote:
Hoe lang voor je door kon?
Jaartje of tien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:37:22 #15
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142637203
Ok ik heb nu na 4 jaar wel, nu een jaar geleden een staat bereikt dat ze niet meer dagelijks in mijn hoofd voorbij spookt.

Hoe past dat in jouw 10 jaar?

Maar dat nooit meer gaan ervaren dat voelt nu al als ijs op mijn ziel, ohh god.
pi_142637303
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:29 schreef Abbadon het volgende:

[..]

hmm...ja...in praktische zin wel fijn inderdaad, maar tegelijkertijd heb je altijd een beetje het gevoel van 'is dit het nou?' ...ook niet echt ideaal in een relatie :)
Een relatie (en nu kom ik met mijn eigen mening, niet een mening die algemeen is of algemeen geaccepteerd zou zijn) betekent voor mij van iemand houden, iemand mogen, ook een beetje iemand's vriend zijn. Verliefdheid past niet echt in dat plaatje, maar in mijn eigen geval heeft dat wel geholpen om mijn aandacht naar vrouwen te doen richten...anders had ik het denk ik nooit een probleem gevonden om a-seksueel door het leven te gaan maarja, biologie heeft nou eenmaal z'n kuren/wegen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:45:47 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142637536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:37 schreef Florentius het volgende:
Ok ik heb nu na 4 jaar wel, nu een jaar geleden een staat bereikt dat ze niet meer dagelijks in mijn hoofd voorbij spookt.

Hoe past dat in jouw 10 jaar?
Het heeft tien jaar geduurd voor ik erachter kwam durfde toe te geven aan mezelf dat het nou echt zeker weten en voor de volle honderd procent kansloos was om een relatie met haar aan te willen gaan. En binnen die tien jaar wel andere relaties gehad en periodes dat ik niet of amper aan haar dacht maar ze kwam altijd wel weer een keer langs in mijn gedachten of via één of andere vage droom waardoor ik weer een week van slag was of zo. Als ik nu over haar droom ben ik hoogstens een half uurtje tot een uur van slag. :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:05:10 #18
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142638482
Mmmm, ik heb geen drang om een relatie te willen, en al best een tijdje niet meer. Al duurde dat wel een paar jaar, een keer heel grof geweest om niets eigenlijk en contact verbroken na 2 jaar. Moest om los te kunnen laten denk ik, ik heb daar nu wel spijt van want ze was ook echt wel mijn beste vriend ook. Iemand die oa altijd een deur openhield voor sociale interactie met derden, me dus ook beschermde tegen mijn eigen zwakheden.

Ze had zoveel functies binnen onze interactie die ik pas achteraf werkelijk goed ben gaan zien.
Al die punten geven een soort herwaardering naar boven in gevoel en de tijd snoept er dan maar heel langzaam wat van af.

Ging dat bij jou ook zo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Florentius op 23-07-2014 15:37:07 ]
pi_142639180
Ik kan mij snel aangetrokken voelen tot iemand maar het echte hoteldebotel verliefd zijn, word ik niet snel. Dat is nog maar 2 gebeurt en voor die personen zal ik waarschijnlijk altijd een 'zwak' hebben. Voor een relatie vind ik het minder geschikt omdat mijn gevoel het dan volledig overneemt, ik kan dan niet meer normaal denken. :')
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:51:24 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142640589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:05 schreef Florentius het volgende:
Mmmm, ik heb geen drang om een relatie te willen, en al best een tijdje niet meer. Al duurde dat wel een paar jaar, een keer heel grof geweest om niets eigenlijk en contact verbroken na 2 jaar. Moest om los te kunnen laten denk ik, ik heb daar nu wel spijt van want ze was ook echt wel mijn beste vriend ook. Iemand die oa altijd een deur openhield voor sociale interactie met derden, me dus ook beschermde tegen mijn eigen zwakheden.

Ze had zoveel functies binnen onze interactie die ik pas achteraf werkelijk goed ben gaan zien.
Al die punten geven een soort herwaardering naar boven in gevoel en de tijd snoept er dan maar heel langzaam wat van af.

Ging dat bij jou ook zo?
Nee niet echt, we zijn nooit vrienden geweest in die zin. Verliefdheid kan je ook niet echt uitleggen eigenlijk. Het viel in ieder geval niet te rationaliseren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_142640683
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:22 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik ben nog nooit verliefd geweest. En wist al jong dat dat ook nooit zou komen.

Het hoogst haalbare voor mij is iemand leuk genoeg vinden om een relatie mee aan te gaan. Maar ik zal nooit ervaren hoe het is om niet te kunnen slapen (en zo wel: alleen maar van hem dromen), niet te kunnen eten, constant aan die persoon denken, vlinders in de buik voelen, zenuwachtig zijn.

Ik heb het geaccepteerd en heb ondervonden dat je prima een relatie kan hebben, zonder knetterverliefd te zijn op diegene.
je houd toch van kinderen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:37:15 #22
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142643285
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:51 schreef jogy het volgende:
Nee niet echt, we zijn nooit vrienden geweest in die zin. Verliefdheid kan je ook niet echt uitleggen eigenlijk. Het viel in ieder geval niet te rationaliseren.
Ik werd nog succes gewenst via sms naar mijn moeder vlak voor mijn rechtzaak in april, na haar drie jaar niet gesproken te hebben. Ik weet zeker dat ze me nog een warm hart toedraagt, ik haar ook.
We hebben na een lange niet leuke tijd echt nog even hele mooie momenten gehad in de laatste maanden. Ik was niet goed voor mezelf en kon daardoor niet goed voor haar zijn, het is goed dat ze zichzelf beschermd heeft, ben trots op haar dat ze voor zichzelf opkwam. (nu moet ik ff stoppen, geen zin meer, slik , ff wat anders doen)
pi_142643394
Ook de 30 gepasseerd en denk ik 1 keer echt verliefd geweest. Werd er zeker geen leuker persoon door en aardig op mijn hart getrapt. Nu kom ik nooit verder dan wel leuk/interessant vinden..tja..wat doe je er aan?
pi_142643718
Verliefdheid/gevoelens kan je niet controleren, maar wel wat je ermee doet. :P
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_142644609
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:45 schreef complicate het volgende:
Verliefdheid/gevoelens kan je niet controleren, maar wel wat je ermee doet. :P
Ik vond dat echt superlastig, het was alsof ik veel te veel alcohol op had kwa invloed die het op mij had _O-

Ik bedoel, ik probeer dan wel nuchter te blijven enzo..maar dat gaat me wat verliefdheden betreft, niet zo goed af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')