abonnement Unibet Coolblue
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 23 juli 2014 @ 02:44:35 #1
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142624672
Zonder te willen hoggen op de vliegramp, ging er de afgelopen dagen iets door me heen. Iets dat me al veel langer bezighoudt. Ik heb de indruk dat crisissen geënsceneerd worden. Zodat veel mensen daar last van hebben en geld kwijtraken dat via omwegen in de zakken van enkele rijken vloeit.

Vergezocht? Misschien. Maar ga maar eens na. Op het economische hoogtepunt in 2001, gingen er ineens twee torens neer. Los van of dit een inside job is geweest, was dit wel 'toevallig' op het hoogtepunt van de economie.
Toen was er ineens, wederom op het hoogtepunt van de opgeklommen economie, weer een nieuwe crisis. Ditmaal de bankencrisis. Enkele jaren daarna gevolgd door de double dip.
Opvallend hierin was het moment waarop deze gebeurden. Net als alles weer een beetje goed gaat, is het net alsof een of ander instituut de stop uit het bad trekt en alles laat wegstromen.

Nu de economie weer voorzichtig opkrabbelt, hebben we weer een conflict dat makkelijk uit kan groeien tot de nieuwe crisis. Dit zal dan wel de 'Ruslandcrisis' of de 'energiecrisis' gaan heten, aangezien een boycot van Rusland tot de nodige problemen op dat gebied zal gaan leiden.

Ik kan me zomaar voorstellen dat dit weer een smerig geënsceneerd plan is om weer een nieuwe crisis te creëren. Wat niemand vermoedt, omdat iedereen nog diep in de emotie en de verontwaardiging zit. Dan denk je niet dat een of andere overheid over de rug van honderden slachtoffers een nieuw conflict start. Ook al is dat in 2001 precies ook zo gebeurd, toen is er ook naar aanleiding van vele slachtoffers een crisis ontstaan.

We zijn maar een paar stappen van een nieuwe recessie verwijderd. De overheden hoeven alleen maar een boycot in te stellen. De plannen van fase 3 liggen al klaar. Gemandateerd door collectieve woede en verontwaardiging kan de voorzichtig opkrabbelende economie dan weer zorgvuldig door het afvoerputje worden gespoeld. Waardoor weer meer mensen hun baan en vermogen verliezen, en een kleine elite weer rijker wordt. Opnieuw. De geschiedenis herhaalt zich.

Ik ben zomaar eens benieuwd hoe jullie daarover denken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 23 juli 2014 @ 02:59:59 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_142624777
Nee :)
Je maintiendrai -XOXO-
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:11:35 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142624859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:59 schreef datismijnmening het volgende:
Nee :)
nou, niet dramataisch maar denk dat we best wel wat mislopen.
Voor gas hebben we groningen , maar is dat genoeg voor heel nederland .
voor de rest..
http://nieuwsuur.nl/onder(...)n-ook-nederland.html

maar een plan wat TS zegt, eh nee!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:31:25 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142624945
In het kort gezegd zeg je dat het een complot is en dat het een bewust plan was..
Ik denk het niet, dat zou te ingewikkeld zijn geweest om uit te voeren en de risico's zijn te groot.
Als je naar de "trend" van tegenwoordig kijkt is het 't makkelijkst om een burgerrevolutie te beginnen, het volk opzetten tegen de overheid (zie midden-oosten en noord-afrika)
De Oekraïne past ook wel in dat rijtje trouwens, al lijkt dat meer opgezet door Rusland en gaat het minder subtiel.

De kans op WO3 is best groot in dit verhaal, als "het Westen" erachter komt dat Rusland de hoofdschuldige is heb je een probleem en andersom ook.
WO3 gaat misschien wat ver maar het ijzeren gordijn gaat in elk geval omhoog, KO2 dus.. (Koude Oorlog)
Als de Oekraïene de schuldige is dan krijgen ze geen steun van de Russen en niet van het Westen en staan ze er alleen voor, ook niet slim.

En de seperatisten.. die zullen ook wel flink op hun donder krijgen van Poetin en die zal ook geen enkele andere fout tolereren.
Zoals het eruit ziet was het een flink grote fout van hen, zullen door hun leiders ook wel flink op hun donder krijgen, uit hun leger gegooid en beschouwd worden als alleenstaanders die niks met de seperatisten te maken hebben..n en dan heb je in elk geval een zondebok, niet dat dat iets oplost.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 23 juli 2014 @ 03:45:41 #5
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_142624998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

nou, niet dramataisch maar denk dat we best wel wat mislopen.
Voor gas hebben we groningen , maar is dat genoeg voor heel nederland .
voor de rest..
http://nieuwsuur.nl/onder(...)n-ook-nederland.html

maar een plan wat TS zegt, eh nee!
Het is niet zo dat gas en olie alleen uit Rusland komt.
Het zal misschien duurder worden maar zeker onkrijgbaar
Je maintiendrai -XOXO-
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:47:12 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142625009
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Het is niet zo dat gas en olie alleen uit Rusland komt.
Het zal misschien duurder worden maar zeker onkrijgbaar
Krijgen we fracking in NL
  Leukste jonkie 2022 woensdag 23 juli 2014 @ 04:01:34 #7
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_142625067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:47 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Krijgen we fracking in NL
Zullen we dat maar niet doen :N
Je maintiendrai -XOXO-
pi_142625089
Ik ben het normaal nooit eens met deze TS, maar hier heeft hij een goed punt. Het is wellicht een tikkie ver gezocht maar dit is wel hoe het er volgens mij aan toe gaat. De elite wordt sowieso rijker en die zijn geld- danwel machtsbelust.
  woensdag 23 juli 2014 @ 05:51:32 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142625388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 04:01 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Zullen we dat maar niet doen :N
Dat is mijn mening ook..

quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 04:11 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben het normaal nooit eens met deze TS, maar hier heeft hij een goed punt. Het is wellicht een tikkie ver gezocht maar dit is wel hoe het er volgens mij aan toe gaat. De elite wordt sowieso rijker en die zijn geld- danwel machtsbelust.
Het is misschien niet de oorzaak maar wel een gevolg: er worden meteen politieke spelletjes gespeeld en partijen zwartgemaakt door overheden.
In het geval van ons eigen kabinet gok ik dat dat vooral uit onwetendheid gebeurt maar in het geval van de V.S. en Rusland lijkt het om het uitspelen van het westen tegen het oosten te gaan, nieuwe koude oorlog kan dan gevolg zijn.
pi_142625563
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Op het economische hoogtepunt in 2001, gingen er ineens twee torens neer. Los van of dit een inside job is geweest, was dit wel 'toevallig' op het hoogtepunt van de economie.
Toen was er ineens, wederom op het hoogtepunt van de opgeklommen economie, weer een nieuwe crisis. Ditmaal de bankencrisis. Enkele jaren daarna gevolgd door de double dip.
Opvallend hierin was het moment waarop deze gebeurden. Net als alles weer een beetje goed gaat, is het net alsof een of ander instituut de stop uit het bad trekt en alles laat wegstromen.
Als er iets is wat de economie op dat moment doet instorten, dan is het toch niet toevallig dat het net daarvoor een hoogtepunt was? Als ze een maand of twee hadden gewacht, had het hoogtepunt misschien nog hoger gestaan, of was er iets anders geweest wat de koersen had doen kelderen. Toeval?

En de economie gaat al sinds weer het hebben in cycli, periodes van groei wisselen af met periodes van neergang, daar heb je geen schaduw organisatie voor nodig.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:01:35 #11
65918 IBAZ
broeinest
pi_142625838
Aardbevingen, tsunami's, vulkaanerupties, orkanen, hevige langdurige regenval, uitzonderlijke droogte. Allemaal dingen die de loop der dingen enorm ontwrichten.
En die hebben meer impact op de regio dan een incident als MH17 of dergelijke.
Of denk je dat die natuurrampen ook in scene gezet zijn.
pi_142631083
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Waardoor weer meer mensen hun baan en vermogen verliezen, en een kleine elite weer rijker wordt. Opnieuw. De geschiedenis herhaalt zich.

Ik ben zomaar eens benieuwd hoe jullie daarover denken.
Hoe een herhaling geschiedenis aan het zorgen is voor een herhaling geschiedenis, omdat de Homo sapiens emotie bezit, en dat is zeer oud en dus zeer krachtig. Zonder emotie kun je niet overleven, en met emotie dus in deze tijd net zo min, want daarmee organiseer je tot een zonder het te merken, MH17 zorgde voor een zoveelste emotionele schok, dus beweging en ontwaking.
Om geen herhaling te krijgen zul je dus altijd fundamenteel naar de gevolgen van elke terreuraanslag of grote gebeurtenis moeten kijken.
En er zijn er wat gepasseert sinds de Y2k bug rond de eeuwwisseling, er zit duidelijk systematiek achter (moedwil om iets te veroorzaken), dus gaat zorgen voor ontwaking, dit is het grote probleem, je moet namelijk niet ontwaken, wat datbetekent maximale verdediging, dus organisatie.
Tirannie is nu eenmaal moedwil om iets te veroorzaken, en dat is inspelen op de emotie van de massa, daarop loopt de massa zich weer langzaam stuk (kijk maar naar de propagandaoorlog rondom MH17 die op gang is gekomen, emotie zet de massa in beweging, en beweging leidt ook tot beweging)
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 23 juli 2014 @ 12:01:28 #13
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142631615
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 06:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als er iets is wat de economie op dat moment doet instorten, dan is het toch niet toevallig dat het net daarvoor een hoogtepunt was? Als ze een maand of twee hadden gewacht, had het hoogtepunt misschien nog hoger gestaan, of was er iets anders geweest wat de koersen had doen kelderen. Toeval?

En de economie gaat al sinds weer het hebben in cycli, periodes van groei wisselen af met periodes van neergang, daar heb je geen schaduw organisatie voor nodig.
Dat is waar. Maar die cycli gaan in golfbewegingen. Door dit soort dingen gaan er ineens 200 punten van de beurs af enz.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 12:17:38 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_142714490
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:01 schreef IBAZ het volgende:
Aardbevingen, tsunami's, vulkaanerupties, orkanen, hevige langdurige regenval, uitzonderlijke droogte. Allemaal dingen die de loop der dingen enorm ontwrichten.
En die hebben meer impact op de regio dan een incident als MH17 of dergelijke.
Of denk je dat die natuurrampen ook in scene gezet zijn.
Dit. Ik ben eerder bang voor een nieuwe oorlog dan voor een nieuwe financiele crisis.
pi_142716785
Misschien eens lezen wat deze Nederlander er over te zeggen heeft.
Martin Vrijland
Stukje van zijn pagina.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door schommelstoel op 25-07-2014 13:41:04 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_142719350
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

Vergezocht? Misschien. Maar ga maar eens na. Op het economische hoogtepunt in 2001, gingen er ineens twee torens neer. Los van of dit een inside job is geweest, was dit wel 'toevallig' op het hoogtepunt van de economie.
Daar ga je al de mist in, de dotcom bubble was al gebarsten en 2001 (en 2002) was zo ongeveer het dieptepunt.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 25 juli 2014 @ 14:58:28 #18
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142719451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar ga je al de mist in, de dotcom bubble was al gebarsten en 2001 (en 2002) was zo ongeveer het dieptepunt.
Medio 2001 wisten ICT bedrijven anders niet hoeveel spreekwoordelijke postbodes ze van de straat moesten trekken om op te leiden tot ICT'ers.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142719480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Medio 2001 wisten ICT bedrijven anders niet hoeveel spreekwoordelijke postbodes ze van de straat moesten trekken om op te leiden tot ICT'ers.
Nou nee, je zit er zo ongeveer 2 jaar naast

http://2.bp.blogspot.com/(...)0/Dot-com+bubble.jpg
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 25 juli 2014 @ 15:04:42 #20
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142719605
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou nee, je zit er zo ongeveer 2 jaar naast

http://2.bp.blogspot.com/(...)0/Dot-com+bubble.jpg
Wat dus niets zegt over de economie. Wat jij bedoelt is de hype van de y2k veranderingen. Je vergeet bijvoorbeeld dat we in 2001 ook alle voorrbereidingen moesten treffen voor de euro.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142719982
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat dus niets zegt over de economie. Wat jij bedoelt is de hype van de y2k veranderingen. Je vergeet bijvoorbeeld dat we in 2001 ook alle voorrbereidingen moesten treffen voor de euro.
De dotcom bubble was wel een klap voor de economie, dat ontkennen zegt wel dat je je niet heel erg verdiept hebt in je OP



AEX begon al ruim voor 9/11 te dalen

en de dowjones was ook al aan het dalen


Uit de gegevens blijkt niks van wat jij stelt in je OP
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 25 juli 2014 @ 15:39:42 #22
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142720792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

De dotcom bubble was wel een klap voor de economie, dat ontkennen zegt wel dat je je niet heel erg verdiept hebt in je OP

[ afbeelding ]

AEX begon al ruim voor 9/11 te dalen

en de dowjones was ook al aan het dalen
[ afbeelding ]

Uit de gegevens blijkt niks van wat jij stelt in je OP
Lolnee. Daar gaat het helemaal niet om in de OP. Het gaat erom dat als het economisch goed gaat, er altijd wel een of andere pipo de stop uit het bad trekt waardoor de economie zorgvuldig door het afvoerputje wordt gespoeld. Dikke lul of dat een paar maanden na de piek is. Want wat alle analisten voorspelden, was dat die economische voortgang nog heel lang zou duren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142722414
Vogeltjesdan wat denk jij van Martin Vrijland zijn uitlatingen ?
En dan heb ik het over het gene dat in de spoiler staat, en de rest van het verhaal in de Bron link.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_142743129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Want wat alle analisten voorspelden, was dat die economische voortgang nog heel lang zou duren.
Toon dat maar eens aan dan, de economie zat al lang in zwaar weer voor 9/11. Het tegenovergestelde van wat jij stelt is namelijk het geval, de economie groeide juist na 9/11.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:15:09 #25
412559 floodz
You have to be someone
pi_142745407
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:26 schreef schommelstoel het volgende:
Vogeltjesdan wat denk jij van Martin Vrijland zijn uitlatingen ?
En dan heb ik het over het gene dat in de spoiler staat, en de rest van het verhaal in de Bron link.
Echt wat die vrijland betreft ik vind het diep triest en respectloos hoe hij over de slachtoffers praat als "stomme verbrande plasti poppen ". Ook veel dingen die hij verteld als je even goed met je eigen hersenen nadenkt weet je zelf ook wel wat een lulkoek deze gast verkoopt. :')
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')