abonnement Unibet Coolblue
pi_142623735
Werk nu al 2 jaar naast studie bij een klantenservice, nu in de vakantie werk ik er haast full time en begin mij aan 1 van de 40 collega's zwaar te irriteren.

Gedrag wat zij vertoont:
- In de pauze mij negeren en strak op haar telefoon kijken.
- Wanneer ik een idee heb/iets doe wat buiten onze taken vallen, springt zij erop en kraakt het af.
- Denkt alles te weten en moet steeds wit voetje bij de baas halen. (terwijl zij niet super veel uitvoert)
- Ze heeft letterlijk pas een keer naast mij gezeten en gezegd dat ik stonk en ergens anders ging ze zitten. (heeft ze ook tegen de leidinggevende gezegd om mij te irriteren :? ).

Sorry, dit is puur een bijbaan om wat geld voor mijn studentenleven bij elkaar te sparen, en kan dit opzeggen wanneer ik wil. Ik kom aan, spreek met een paar mensen, knal veel mail erdoorheen en ga naar huis (kom daar niet om te rodellen of te vervelen). Belangrijke dagen wordt ik vaak gevraagd en collega's zijn positief over mij en ik over hun.

Laatste aandachtspunt heeft mij zo boos gemaakt (andere stoel kiezen), dat ik al denk "wat doe je hier, als ze in mijn buurt loopt".

Ik snap het veel frustratie om 1 klein punt :). Maar ben totaal niet handig in het tot orde roepen van bitchy vrouwen... (ben vooral gewend om in duidelijkheid,structuurgericht en fanatiek gedreven teams te werken).
  woensdag 23 juli 2014 @ 01:57:23 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142623805
Waarom moet ze met je praten in de pauze? Je mag haar niet eens?
The love you take is equal to the love you make.
pi_142623847
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:57 schreef Lienekien het volgende:
Waarom moet ze met je praten in de pauze? Je mag haar niet eens?
Wil mijzelf vooral open, meedenkend en eventueel helpend opstellen.

Wanneer iemand dan zo kijkt, denk ik ook... Wat heb ik misdaan, of waarom zou ik voor jou aan de andere kant van de kantine gaan zitten als wij op dezelfde afdeling werken.

Maar het klopt wat je zegt, heb haar niets te vertellen :)
  woensdag 23 juli 2014 @ 02:01:18 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142623898
Laat haar. Verspil geen energie aan 'waarom heeft ze een hekel aan me?' Niet iedereen vindt jou leuk. Jij vindt ook niet iedereen leuk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142623914
Gewoon negeren je kunt het nooit met iedereen goed vinden
Live Chill
pi_142623967
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:01 schreef Lienekien het volgende:
Laat haar. Verspil geen energie aan 'waarom heeft ze een hekel aan me?' Niet iedereen vindt jou leuk. Jij vindt ook niet iedereen leuk.
Dat klopt, maar hoe laag kan je zinken "je stinkt, ik wil hier niet meer zitten en heel overdreven weglopen". Daarna een leidinggevende erbij halen om mij zwart te maken.

Als het een vent was geweest, kan ik daar makkelijker op inspelen/licht bedreigen/onder druk zetten (lastig een exacte benaming te geven).

Alleen deze collega voelt zich nog arroganter/werkt als kolen op het vuur als ik dit zou doen.

Maarja dat ik dit op forum plaats.... Moet het gewoon weglachen :Y .
Alleen deze opmerking zoemt de hele dag door mijn hoofd, vind dit zo achterbaks/laf. (zeggen dat iemand stinkt en dan, onzin bij andere gaan verspreiden).
  woensdag 23 juli 2014 @ 02:08:24 #7
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_142624071
Stuur dit als reden dat je niet graag met haar werkt naar je werkgever. Mag de rest haar wel?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_142624134
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:08 schreef richolio het volgende:
Stuur dit als reden dat je niet graag met haar werkt naar je werkgever. Mag de rest haar wel?
Komop zeg! Misschien heeft ze wel 3 kinderen te voeden, wil je toch niemand aandoen zo zijn baan laten verliezen :P .

Zij is samen met een andere meid de popi Jopie/betweter van de vrouwen op de afdeling, en heeft wat meelopers om zich heen. Geen idee hoe andere over haar denken...
pi_142624325
Gewoon negeren. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 23 juli 2014 @ 02:36:48 #10
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142624567
Ach ja ik heb ook zo'n collega d'rbij. Negeren en alleen maar met elkaar praten als het echt alleen over werkgerelateerde zaken die op 't moment zelf echt even afgesproken moeten worden werkt het beste.
Hallon!
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:03:03 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142624799
Er is ooit onderzoek gedaan waaruit geconcludeerd kon worden dat je met gemiddeld 20% van jouw collega's niet door een deur kunt (1 op de 5 dus, voor wie het liever op die manier leest). Op een afdeling met 40 man is het vrij normaal dat je dus best veel mensen niet mag. Het is altijd een deel van jouw werk om daar mee om te kunnen gaan. Dat is in elke baan zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142624875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:54 schreef faf het volgende:
- In de pauze mij negeren en strak op haar telefoon kijken.
- Wanneer ik een idee heb/iets doe wat buiten onze taken vallen, springt zij erop en kraakt het af.
- Denkt alles te weten en moet steeds wit voetje bij de baas halen. (terwijl zij niet super veel uitvoert)
- Ze heeft letterlijk pas een keer naast mij gezeten en gezegd dat ik stonk en ergens anders ging ze zitten. (heeft ze ook tegen de leidinggevende gezegd om mij te irriteren :? ).
Dit kunnen alleen vrouwen. :')

Wat je moet doen? Negeren en blijven lachen tegen haar. Harder kun je haar niet treiteren. :)

En als het de spuigaten uitloopt met je leidinggevende overleggen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:34:07 #13
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142624955
Ts je stinkt.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142625692
Negeer haar. En geniet er van dat het voor jou een bijbaantje is en zij haar verdere leven dit werk moet blijven doen.
pi_142625727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:15 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dit kunnen alleen vrouwen. :')

Wat je moet doen? Negeren en blijven lachen tegen haar. Harder kun je haar niet treiteren. :)

En als het de spuigaten uitloopt met je leidinggevende overleggen.
Als jullie langs elkaar lopen gewoon even glimlachen en knipoog geven. Ze weet niet wat er aan de hand is en gaat ze zich bedenken wat jij hebt uitgespookt ;)

Voor de rest negeren en lachen om haar shit zoals hierboven gezegd is.
pi_142626002
- In de pauze mij negeren en strak op haar telefoon kijken.
Boeie
- Wanneer ik een idee heb/iets doe wat buiten onze taken vallen, springt zij erop en kraakt het af.
Boeie
- Denkt alles te weten en moet steeds wit voetje bij de baas halen. (terwijl zij niet super veel uitvoert)
Boeie
- Ze heeft letterlijk pas een keer naast mij gezeten en gezegd dat ik stonk en ergens anders ging ze zitten.
Boeie, tenzij het klopt.
pi_142626571
Ach ja, vrouwen in het bedrijfsleven, dat gaat echt nooit wat worden. "Vroeger" toen ze nog gewoon thuis het huishouden bestierden was het allemaal stukken beter.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:29:10 #18
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_142627052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:54 schreef faf het volgende:
Gedrag wat zij vertoont:
1- In de pauze mij negeren en strak op haar telefoon kijken.
2- Wanneer ik een idee heb/iets doe wat buiten onze taken vallen, springt zij erop en kraakt het af.
3- Denkt alles te weten en moet steeds wit voetje bij de baas halen. (terwijl zij niet super veel uitvoert)
4- Ze heeft letterlijk pas een keer naast mij gezeten en gezegd dat ik stonk en ergens anders ging ze zitten. (heeft ze ook tegen de leidinggevende gezegd om mij te irriteren :? ).
1. Zeer passend gedrag voor meiden tussen de 14 en 24. Communiceren via een smartphone ondanks dat er échte mensen in de buurt zijn. Maar echt praten, nah, dat is eng!

2. Zorg dat jij je argumenten klaar hebt. Houd haar een spiegel voor, heeft zij zelf wel eens ideeën?

3. Houd haar weer een spiegel voor. Dat kun je subtiel doen door tijdens werkoverleg te bespreken wat je allemaal hebt liggen en aan het einde van de dag kun je weer bespreken wat je allemaal concreet gedaan hebt. Dit kun je voor de groep verbloemen als een poging om de 'efficiency' te verbeteren.

4. Zorg ervoor dat dit absoluut niet kan, zodat geen van je collega's deze mening gaat 'delen'. Zorg dat je lekker fris ruikt, draag een luchtje.

Ik heb nu al een hekel aan het kutwijf. Ze is waarschijnlijk ontzettend onzeker en gewoon op zoek naar erkenning voor haarzelf, op één of andere manier. Je moet niet vol in de aanval gaan, dan heeft ze je. Negeer haar volkomen en af-en-toe een opmerking die haar aan denken zet: "neem je nog stukje cake?" of "zijn die jurkjes weer in?". Ze zal zwichten voor je mannelijke charisma. :')
  Moderator woensdag 23 juli 2014 @ 09:29:29 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_142627057
Voor haar is dit haar leven. 40 u pw.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_142627173
Ik heb ook een soort gelijke situatie gehad met een collega waar ik het niet mee kon vinden.
Voor mij was het ook een bijbaan en voor haar een vaste baan.
Gewoon haar aanspreken, probeer eerst onder twee ogen. Ga naar haar toe en zeg kan ik je even spreken over iets en vertel je verhaal. Helpt dit niet of wilt ze niet luisteren dan kun je haar altijd aanspreken in het bijzijn van andere collega's . Sommige mensen willen geen drama en kappen er dan meestal mee. Succes.
Seperated we are all drips, but united we are an ocean.
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:01:37 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_142627716
Gebruik je deodorant en douche je elke dag? Heb je misschien last van je adem? Doe je elke dag schone kleding aan?

Serieuze vraag.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:03:11 #22
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_142627754
TS ze speelt hard-to-get. Tijd om in actie te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chaos is a ladder.
pi_142631559
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:12 schreef faf het volgende:
Misschien heeft ze wel 3 kinderen te voeden, wil je toch niemand aandoen zo zijn baan laten verliezen
Klopt want straks heeft ze ook nog tijd om op Fok! reacties te schrijven.
pi_142632024
als ze het nog een keer doet gewoon met een schaar een stuk haar afknippen, kan je vertellen dat ze je dan helemaal niet5 meer mag.
pi_142632061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:01 schreef Hallmark het volgende:
Gebruik je deodorant en douche je elke dag? Heb je misschien last van je adem? Doe je elke dag schone kleding aan?

Serieuze vraag.
Douche iedere dag, gebruik deo, kleding max. 2 dagen aan en een luchtje.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik eens een paar dagen in die 2 jaar wel eens stinkend op werk heb gezeten (te laat en geen tijd om te douchen, of een lange studiedag en daarna werken).

Voor haar is dit inderdaad een 40urige job, ze probeert van alles om hogerop te komen/meer verantwoordelijkheid te krijgen. (ze baalt er vooral van dat ik veel IT kennis heb) en is gestopt enkele jaren geleden met studeren.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:14 schreef lurch01 het volgende:
als ze het nog een keer doet gewoon met een schaar een stuk haar afknippen, kan je vertellen dat ze je dan helemaal niet5 meer mag.
Dat zou ik alleen doen mocht zij nog naast mij durven zitten, en de andere kant expres opkijken met een arrogante blik..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')