abonnement Unibet Coolblue
pi_142618640
Oudoom is dood, al 25 jaar.
Heel vroegâh, in de tijd van de verzuiling heeft ie echter een verzekeringspolis afgesloten voor het geval van overlijden. Dat was toen bij zo'n typisch lokaal verzekeringsboertje die alleen mensen van een bepaalde groep innam, geloof, politiek, je kent het wel.
Daarna heeft ie nog 40 jaar geleefd.

Nu bestaat dat bedrijfje echter niet meer maar is in de loop der jaren opgegaan in één van de grote verzekeringsmaatschappijen die we nu kennen.
Naast de oorspronkelijke polis uit de jaren 50 hebben we ook de vervangende polissen van dat bedrijf gevonden waaruit blijkt dat tot zijn dood wel premie is betaald.

Omdat ie echter meerdere verzekeringen had is ie toch goed begraven en waren deze tot op de dag van vandaag in vergetelheid geraakt, kunnen we (nou ja , mijn oudtante dan) hier na 25 jaar nog rechten aan ontlenen?
pi_142618983
Ondanks dat wikipedia een niet bijzonder goede bron is, heb ik er toch even gekeken:
http://nl.wikipedia.org/w(...)derland%29#Verjaring
Het lijkt er niet op dat je oudtante nog recht heeft op uitbetaling, maar dat laat ik verder aan de experts over.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142619007
bij het afsluiten van mijn levensverzekering staat ergens in de voorwaarden dat je binnen een bepaalde tijd de verzekeringsmaatschappij geinformeerd moet hebben omtrent het overlijden. Weet niet meer precies, maar dat zal 0,5 tot 2jaar max zijn. 25 jaar is wel enorm lang geleden.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:34:17 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_142619409
En je mag alle rechten die je wilt verlenen aan alles. Of je er rechten aan kunt óntlenen, dat is dan weer een heel ander verhaal...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_142619908
Je kan het altijd proberen. Ik heb van Interpolis ooit een vrij groot bedrag terug gekregen twee jaar na het incident zelf zonder problemen. Het ging hier wel om een reisverzekering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')