abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:21:49 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_143168001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

:N

Maakt het racen er alleen maar slechter op.
Dit is een hardnekkig misverstand. Als je niet meteen klaar bent als je naast baan komt ben je meer geneigd om een inhaalactie te maken. Dit is de voornaamste reden dat het aantal inhaalacties omhoog gegaan is in de laatste pakweg 5 jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_143168345
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is een hardnekkig misverstand. Als je niet meteen klaar bent als je naast baan komt ben je meer geneigd om een inhaalactie te maken. Dit is de voornaamste reden dat het aantal inhaalacties omhoog gegaan is in de laatste pakweg 5 jaar.
Dat er de laatste 5 jaar meer ingehaald wordt komt m.i. door het verbod op bijtanken. Voor dat er bijgetankt mocht worden lag het aantal inhaalacties ook veel hoger dan dat er in de periode 1994 - 2009 werd ingehaald. En dat is dus sinds 2010 weer omhoog gegaan. Voor 1994 was er voornamelijk gravel en geen asfalt naast de baan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_143168491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat er de laatste 5 jaar meer ingehaald wordt komt m.i. door het verbod op bijtanken. Voor dat er bijgetankt mocht worden lag het aantal inhaalacties ook veel hoger dan dat er in de periode 1994 - 2009 werd ingehaald. En dat is dus sinds 2010 weer omhoog gegaan. Voor 1994 was er voornamelijk gravel en geen asfalt naast de baan.
en DRS en KERS ook
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:39:25 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_143168510
Te lang geleden om vergelijkbaar te zijn. Je blijft daar maar mee komen maar het is gewoon onzin. Heeft meer te maken met het feit dat door de regels alle auto's veel meer op elkaar zijn gaan lijken en veel dichter bij elkaar gekomen zijn. DRS helpt natuurlijk ook heel erg.

Die dingen zijn allemaal meetbaar. Bijtanken is correlatie maar geen causatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_143168673
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
Te lang geleden om vergelijkbaar te zijn. Je blijft daar maar mee komen maar het is gewoon onzin. Heeft meer te maken met het feit dat door de regels alle auto's veel meer op elkaar zijn gaan lijken en veel dichter bij elkaar gekomen zijn. DRS helpt natuurlijk ook heel erg.

Die dingen zijn allemaal meetbaar. Bijtanken is correlatie maar geen causatie.
Als je alleen al kijkt naar het verschil in 2009 en 2010, toen er nog geen DRS en Pirelli banden waren, zie je een significante stijging wat imho alleen maar te relateren is aan het verbod op bijtanken.

Hoe verklaar je het anders?

Zoveel verschil in regels was er niet en in 2009 was het veld net zo competitief als in 2010.
Daarna is het nog meer geworden door DRS en de Pirelli banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_143169043
Jammer, dat grid hoort er gewoon naast te liggen. Maak je een fout? Jammer, uithuilen en volgende race weer een kans.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:57:04 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_143169069
Wacht even. Zoveel verschil was er niet in regels tussen 2008 en 2009 :')? De stijging daar is juist makkelijk te verklaren juist door het enorme verschil tussen de interpretatie van de nieuwe regels (dubbele diffuser etc.) Wat dat betreft was 2009 net zo'n weggegooid jaar als 2014.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_143169294
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
Wacht even. Zoveel verschil was er niet in regels tussen 2008 en 2009 :')? De stijging daar is juist makkelijk te verklaren juist door het enorme verschil tussen de interpretatie van de nieuwe regels (dubbele diffuser etc.) Wat dat betreft was 2009 net zo'n weggegooid jaar als 2014.
Ik heb het over 2009 en 2010. Toen was er niet zoveel verschil in de regels.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 7 augustus 2014 @ 17:24:15 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_143170059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb het over 2009 en 2010. Toen was er niet zoveel verschil in de regels.
En daarom zaten alle auto's qua snelheid heel dicht bij elkaar (behalve Red Bull dan in het begin). Verschil met 2009 is natuurlijk de F-duct. Dat was zeg maar gewoon een DRS. Daarna kwam DRS en Pirelli en is de situatie al helemaal niet meer vergelijkbaar.

Met andere woorden, het bannen van bijtanken zal wel enig effect gehad hebben maar veel minder dan andere dingen. Het vergelijken met een situatie 20 jaar eerder is al helemaal zinloos.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_143170993
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En daarom zaten alle auto's qua snelheid heel dicht bij elkaar (behalve Red Bull dan in het begin). Verschil met 2009 is natuurlijk de F-duct. Dat was zeg maar gewoon een DRS. Daarna kwam DRS en Pirelli en is de situatie al helemaal niet meer vergelijkbaar.

Met andere woorden, het bannen van bijtanken zal wel enig effect gehad hebben maar veel minder dan andere dingen. Het vergelijken met een situatie 20 jaar eerder is al helemaal zinloos.
Ik vergelijk niet met 20 jaar geleden. Ik constateer alleen dat tussen 93 en 94 het aantal inhaalacties drastisch is afgenomen en tot 2010 laag blijft. Daarna stijgt het weer. En laat dat nou net de periode zijn dat bijtanken was toegestaan.

En natuurlijk zijn er ook andere oorzaken, maar meer asfalt is niet de voornaamste zoals jij beweert. Het is misschien een van de oorzaken, maar ik denk dat na 2010 de Pirelli banden en DRS meer effect hebben. Omdat het verschil tussen 2010 en 2011 nog eens veel groter is dan tussen 2009 en 2010 en toen was het verschil al significant.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 7 augustus 2014 @ 17:59:23 #136
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_143171036
quote:
3s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:00 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Zonde... Zo worden coureurs straks helemaal niet meer afgestraft voor het maken van fouten, nouja voor bullshit redenen door de marshalls.
Misschien dat coureurs meer risico's gaan nemen waardoor er vaker iemand uit de bocht schiet. En dus wellicht meer inhaalacties daar.
Géén kloon van tvlxd!
  Redactie Sport donderdag 7 augustus 2014 @ 18:18:36 #137
274204 crew  Mexicanobakker
pi_143171647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/170703.html

De grindbak bij Parabolica heeft plaatsgemaakt voor asfalt.
Hahahahaha.

Ga weg man :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:07:25 #138
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_143193162
Ik neig er met het seizoen meer naar om zo'n typische Nederlandse succeskijker te worden. Je weet wel, van die mensen die nooit naar een bepaalde sport kijken, totdat er toevallig eens een Nederlander meedoet die meedoet om de prijzen..

Eigenlijk heb ik helemaal niks met dat soort glory hunters.. ik voel me nu betrapt door mezelf.. :')
pi_143195734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:07 schreef Vriezzer het volgende:
Ik neig er met het seizoen meer naar om zo'n typische Nederlandse succeskijker te worden. Je weet wel, van die mensen die nooit naar een bepaalde sport kijken, totdat er toevallig eens een Nederlander meedoet die meedoet om de prijzen..

Eigenlijk heb ik helemaal niks met dat soort glory hunters.. ik voel me nu betrapt door mezelf.. :')
Nooit last van gehad bij de F1 en ik kijk al sinds 1978 oid. Wel met andere (lagere) klassen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_143204819
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:22:15 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_143205041
Zou mooi zijn, het is wel tijd voor een frisse wind daar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:27:12 #142
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143205254
Iets met ratten en schepen.......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_143205502
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Iets met ratten en schepen.......
Waar hij zelf medeschuldig aan is. Althans volgens Aldo Costa.
quote:
Yet it was Aldo Costa’s damning revelation recently that revealed where the problem with Ferrari lies. “In 2008, we in the racing team thought it essential to have a new wind tunnel to remain competitive. We were told there was no need. In Ferrari, all the strategic decisions were always made by (Luca di) Montezemolo. He took them when Ferrari triumphed and when Ferrari ceased to triumph.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_143207043
Vanavond zitten Jos en Max bij een of ander TV programma. Ben ff vergeten welke. Ik dacht om 18:45.

Dit even ter info :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143207390
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:18 schreef Geralt het volgende:
Vanavond zitten Jos en Max bij een of ander TV programma. Ben ff vergeten welke. Ik dacht om 18:45.

Dit even ter info :)
RTL Boulevard ;)
pi_143207420
Owja dat was het. En voor de mensen die denken dit is toch geen F1 nieuws:

Nog niet nee, maar dat kan nooit niet lang meer duren!!!! _O_ :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:32:38 #147
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143207559
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:28 schreef Geralt het volgende:
Owja dat was het. En voor de mensen die denken dit is toch geen F1 nieuws:

Nog niet nee, maar dat kan nooit niet lang meer duren!!!! _O_ :7
Vooral gewoon bekend maken tussen het Gordon en Roy Donders nieuws :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:00:09 #148
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143208419
En? Geen Nederlandse zenders hier, doe eens een update :%
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143208550
Geen nieuws is goed nieuws...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:40:15 #150
39237 crew  H_T
2733
pi_143209817
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
En? Geen Nederlandse zenders hier, doe eens een update :%
Samenvatting: Max is goed, Froukje de Both vindt het racen maar gevaarlijk en Leontien van Moorsel denkt dat Maz betere prestaties in de F1 neer gaat zetten dan Jos
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')