Dit is een hardnekkig misverstand. Als je niet meteen klaar bent als je naast baan komt ben je meer geneigd om een inhaalactie te maken. Dit is de voornaamste reden dat het aantal inhaalacties omhoog gegaan is in de laatste pakweg 5 jaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maakt het racen er alleen maar slechter op.
Dat er de laatste 5 jaar meer ingehaald wordt komt m.i. door het verbod op bijtanken. Voor dat er bijgetankt mocht worden lag het aantal inhaalacties ook veel hoger dan dat er in de periode 1994 - 2009 werd ingehaald. En dat is dus sinds 2010 weer omhoog gegaan. Voor 1994 was er voornamelijk gravel en geen asfalt naast de baan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is een hardnekkig misverstand. Als je niet meteen klaar bent als je naast baan komt ben je meer geneigd om een inhaalactie te maken. Dit is de voornaamste reden dat het aantal inhaalacties omhoog gegaan is in de laatste pakweg 5 jaar.
en DRS en KERS ookquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat er de laatste 5 jaar meer ingehaald wordt komt m.i. door het verbod op bijtanken. Voor dat er bijgetankt mocht worden lag het aantal inhaalacties ook veel hoger dan dat er in de periode 1994 - 2009 werd ingehaald. En dat is dus sinds 2010 weer omhoog gegaan. Voor 1994 was er voornamelijk gravel en geen asfalt naast de baan.
Als je alleen al kijkt naar het verschil in 2009 en 2010, toen er nog geen DRS en Pirelli banden waren, zie je een significante stijging wat imho alleen maar te relateren is aan het verbod op bijtanken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
Te lang geleden om vergelijkbaar te zijn. Je blijft daar maar mee komen maar het is gewoon onzin. Heeft meer te maken met het feit dat door de regels alle auto's veel meer op elkaar zijn gaan lijken en veel dichter bij elkaar gekomen zijn. DRS helpt natuurlijk ook heel erg.
Die dingen zijn allemaal meetbaar. Bijtanken is correlatie maar geen causatie.
Ik heb het over 2009 en 2010. Toen was er niet zoveel verschil in de regels.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
Wacht even. Zoveel verschil was er niet in regels tussen 2008 en 2009 ? De stijging daar is juist makkelijk te verklaren juist door het enorme verschil tussen de interpretatie van de nieuwe regels (dubbele diffuser etc.) Wat dat betreft was 2009 net zo'n weggegooid jaar als 2014.
En daarom zaten alle auto's qua snelheid heel dicht bij elkaar (behalve Red Bull dan in het begin). Verschil met 2009 is natuurlijk de F-duct. Dat was zeg maar gewoon een DRS. Daarna kwam DRS en Pirelli en is de situatie al helemaal niet meer vergelijkbaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het over 2009 en 2010. Toen was er niet zoveel verschil in de regels.
Ik vergelijk niet met 20 jaar geleden. Ik constateer alleen dat tussen 93 en 94 het aantal inhaalacties drastisch is afgenomen en tot 2010 laag blijft. Daarna stijgt het weer. En laat dat nou net de periode zijn dat bijtanken was toegestaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En daarom zaten alle auto's qua snelheid heel dicht bij elkaar (behalve Red Bull dan in het begin). Verschil met 2009 is natuurlijk de F-duct. Dat was zeg maar gewoon een DRS. Daarna kwam DRS en Pirelli en is de situatie al helemaal niet meer vergelijkbaar.
Met andere woorden, het bannen van bijtanken zal wel enig effect gehad hebben maar veel minder dan andere dingen. Het vergelijken met een situatie 20 jaar eerder is al helemaal zinloos.
Misschien dat coureurs meer risico's gaan nemen waardoor er vaker iemand uit de bocht schiet. En dus wellicht meer inhaalacties daar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zonde... Zo worden coureurs straks helemaal niet meer afgestraft voor het maken van fouten, nouja voor bullshit redenen door de marshalls.
Hahahahaha.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/170703.html
De grindbak bij Parabolica heeft plaatsgemaakt voor asfalt.
Nooit last van gehad bij de F1 en ik kijk al sinds 1978 oid. Wel met andere (lagere) klassen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:07 schreef Vriezzer het volgende:
Ik neig er met het seizoen meer naar om zo'n typische Nederlandse succeskijker te worden. Je weet wel, van die mensen die nooit naar een bepaalde sport kijken, totdat er toevallig eens een Nederlander meedoet die meedoet om de prijzen..
Eigenlijk heb ik helemaal niks met dat soort glory hunters.. ik voel me nu betrapt door mezelf..
Waar hij zelf medeschuldig aan is. Althans volgens Aldo Costa.quote:
quote:Yet it was Aldo Costa’s damning revelation recently that revealed where the problem with Ferrari lies. “In 2008, we in the racing team thought it essential to have a new wind tunnel to remain competitive. We were told there was no need. In Ferrari, all the strategic decisions were always made by (Luca di) Montezemolo. He took them when Ferrari triumphed and when Ferrari ceased to triumph.”
RTL Boulevardquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:18 schreef Geralt het volgende:
Vanavond zitten Jos en Max bij een of ander TV programma. Ben ff vergeten welke. Ik dacht om 18:45.
Dit even ter info
Vooral gewoon bekend maken tussen het Gordon en Roy Donders nieuwsquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:28 schreef Geralt het volgende:
Owja dat was het. En voor de mensen die denken dit is toch geen F1 nieuws:
Nog niet nee, maar dat kan nooit niet lang meer duren!!!!
Samenvatting: Max is goed, Froukje de Both vindt het racen maar gevaarlijk en Leontien van Moorsel denkt dat Maz betere prestaties in de F1 neer gaat zetten dan Josquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:00 schreef flipsen het volgende:
En? Geen Nederlandse zenders hier, doe eens een update
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |