abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:47:17 #1
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_142607919


Welkom in het FOK! als club topic.

Dit topic is geboren in het algemeen bekende FOK! als speler topic voor Football Manager 2014. Waar we in genoemde topic ons zelf transformeren naar een speler in FM14, zo gaan we in dit topic als club aan de slag.



In Football Manager wordt een uitgebreide database aangemaakt met het compleet nieuw gevormde Fokland. Door middel van een host worden updates gegeven over het spelverloop. De host gaat clubloos op vakantie en zal geen invloed uitoefenen op het verloop.

De volgende users zijn bezig om dit concept tot een succes te maken: Sejt, PierreTT, Super-B, Hobbel_Rob

SPOILER: Wikipedia van Fokland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Het idee is om Fok! users te laten inschrijven in een nieuwe competitie. Als deel van de inschrijving zal je een complete club moeten maken en spelers moeten "kopen".
Wees gerust, de inschrijving is zo makkelijk mogelijk gemaakt, maar je moet wel de regels en aanwijzigingen goed doorlezen.

Iedere deelnemer mag 1 club aanmaken op het Fok! eiland. Daarnaast krijgt hij de beschikking over een transferbudget van £ 100.000.000. De waardes van spelers worden bepaald door de reallife website www.transfermarkt.co.uk.
Naast spelers zal je ook een manager aan moeten stellen, ticket prijzen stellen e.a.

Steden zijn gesticht op het eiland. Er zijn meerdere kranten, TV stations en radiozenders verhuist naar het eiland om verslag te doen van het voetbal.

Gestichte steden op Fok eiland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Media op Fok eiland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangemaakte competities:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


• Het spel wordt gehost door één host per keer. De host kan de game overdragen aan een andere host naar gelang afspraak.
• De begindatum van het spel is Juli 2013. De einddatum is niet ingesteld.
• Het “Fok” land wordt aangemaakt in de FM editor. Ook steden, clubs, stadia en meer worden compleet aangemaakt.
• Elke deelnemer moet het inschrijvingsdocument downloaden, invullen en opsturen naar: fokalsclub@gmail.com
• Instructies voor in te vullen variabelen zullen gegeven worden als kommentaar in hetzelfde document.
• Er zijn 2 competities in Fokland, zijnde de 1e en 2e divisie. Er zijn 2 cups, zijnde de nationale beker (knockout rondes) en de Super Cup, waar de kampioen en bekerwinnaar voor eeuwige glorie vechten.
• Elke divisie bestaat uit 20 clubs. De nationale beker uit 32 clubs, waaronder alle 20 uit de 1e divisie en de top 12 uit de 2e divisie.
• Promotie is er voor de kampioen van de 2e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 2 t/m 5 wint.
• Degradatie is er voor de hekkensluiter van de 1e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 16 t/m 19 verliest.
• Geldprijzen zijn er voor de top 5 van de 1e divisie en de top 3 van de 2e divisie, echter zijn de laatstgenoemde veel lager.
• Deelnemers worden toegevoegd aan de 1e divisie. In geval van 20+ deelnemers, zullen deelnemers 21 en verder toegevoegd worden aan de 2e divisie.
• Elke club krijgt automatisch een reserve team en jeugdteam, die zullen ingevuld worden met fictieve spelers door FM.
• Het bedrag, dat over is van de 100 miljoen na de aankopen van spelers, wordt gestort op de bankrekening van de club. (kapitaal) Dit kan positieve invloed hebben op je financiën, verbeteringen van je faciliteiten, etc.
• De eerste transferwindow is bevroren. (begin tot 2 september 2013) Dit om te voorkomen dat je spelers direct weggekocht worden. Daarna zijn er pas transfers mogelijk.
• Bij aankoop van een speler zal het salaris 1:1 overgenomen worden naar je club. Dit heeft grote impact op de financiën van je club, dus houd dat in gedachten bij het kopen van spelers, zodat je niet direct falliet gaat.
De Fokland clubs zullen (nog) niet kunnen concurreren met de Manchester City's van de wereld.
• In het geval dat er 2 of meer deelnemers eenzelfde speler willen kopen, zal Sejt deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen deze deelnemers een eenmalig bod (in %) doen op deze speler. Dit bod is bindend. Het hoogste bod wint. Het geboden bedrag wordt dan afgetrokken van de 100 miljoen.
• Er mogen over alle deelnemers genomen maximaal 10 spelers van 1 club gekocht worden. Indien de 10 overschreden wordt, zal de organisatie deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen de deelnemers eenmalig extra bieden (in %) voor deze speler(s). Dit bod is bindend. De 10 hoogste % boden winnen. De overige zullen een nieuwe speler moeten zoeken.
• Nadat een deelnemer een dergelijke veiling verloren heeft en een nieuwe speler moet zoeken, gaat de regel van kracht dat er alleen een nieuwe speler gekocht mag worden, die nog niet gekocht is door andere deelnemers. Dit om een eindeloos veiling proces te voorkomen.

Competitie regels

Fok! 1e Divisie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! 2e Divisie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! Cup
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! Super Cup
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Je hoeft niet in het bezit te zijn van het spel Football Manager om mee te doen.

2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.

3. Wat is er nieuw in dit topic ten opzichte van het "Fok! als speler" topic?
In dit topic wordt een complete club, waar je spelers aan het begin aan toe moet voegen. In het "Fok! als speler" topic ben je één speler die zich gedurende 20 jaar ontwikkeld.

4. Moet ik hier veel tijd in steken?
Alleen bij de inschrijving moet je er even tijd in steken om alles in te vullen. Daarna kan je achterover leunen en de updates van de host lezen om te zien hoe het met je club gaat.

5. Kan mijn club promoveren of degraderen?
Ja. Er zijn 2 divisies in Fokland. Er is direct degradatie en promotie voor respectievelijk de nummer 20 van de 1e Divisie en nummer 1 van de 2e Divisie. Daarnaast degradeert er 1 club via degradatie play-offs voor plek 16 t/m 19 in de 1e Divisie en promoveert er 1 club via promotie play-offs voor plek 2 t/m 5 in de 2e Divisie.

6. Ik wil ook hosten. Kan dat?
Ja, je moet echter wel de officiële versie van FM14 bezitten. Daarnaast is een bepaalde inzet en passie voor het concept een grote plus. De host maakt het spel tot een succes!

7. Ik wil zelf een logo en shirts maken. Hoe doe ik dit?
Je club logo kan een willekeurige afbeelding van minstens 200x200 grootte zijn. Voeg de afbeelding toe aan je email met je inschrijving.
Shirts kan je designen met deze handige tool: link (Met dank aan Nick-GizMo)



Inschrijvingen zijn gesloten!!

Deelnemers 1e Divisie:
superniger (Sporting Nigerhaven)
Drizzt_DoUrden (FC Odin)
Hermanna (FC Broski)
Sejt (Settlers United)
Bow (Kopa FC)
IkeDubaku99 (Dubakunoord)
Swaytje (FC Sway)
Hobbel_Rob (RKVV Volharding)
Jorwol (FC De Koekenbakkers)
Roceco (Henk's Angels)
Aguero (Anglerfish FC)
SiebeJ (Orde van de Tempeliers)
Fylax (FC Fylax)
Ciscus (SC Ciscus)
ambiance (FC Schweinhund)
Super-B (Creme de la Creme)
DeHovenier (FC Red Forest)
44rdbei (FC Rode Sokken)
HamburgerHenk (Hamburger FC)
YouriNL (Umbria FC)

Deelnemers 2e Divisie:
TornadoDK (FC Wervelwind)
mvdk_ (FC Bruno Martins Indi)
Nick-GizMo (Schnitzeljungs)
PierreTT (RTL Sterrenteam)
stalybridge (Stalybrug Celtic)
Happel (Phoenix United)
RushCohle (FC Golazo)
Lhyanna (FC Extreme)

Een (Excel) overzicht van alle gekozen spelers is hier te downloaden: download link

Nieuw logo pack: download link
Laatste update: 20 juli 2014

Direct in je Football Manager 2014/data map uitpakken, zodat het er zo uit ziet:

  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:48:19 #2
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_142607963
Zou je van Umbria FC het 'grootste talent' (zie startscherm over Umbria FC) even willen laten zien?
pi_142608032
div 1 -23

pi_142608109
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef YouriNL het volgende:
Zou je van Umbria FC het 'grootste talent' (zie startscherm over Umbria FC) even willen laten zien?
Fc Umbria


pi_142608134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:51 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Fc Umbria
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zou je voor Sway hetzelfde willen doen :)?
pi_142608194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:52 schreef Swaytje het volgende:

[..]

Zou je voor Sway hetzelfde willen doen :)?
tuurlijk :)

Fc sway:



pi_142608229
pi_142608515
Een flinke dip voor Stalybrug! Koekenbakkers gaat er van door!

Waar kan ik eigenlijk dat overzicht voor je club vinden in FM?
pi_142608547
1 februari:







pi_142608622






pi_142608680


pi_142608710


De rest is allemaal national
pi_142608778
div 2 -25

  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:07:27 #14
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142608792
kut rtl
:)
pi_142608921
Koekenbakkers staat al een stukje los, hopelijk houden ze dat niet vol
pi_142608950
Alleen voor de naam zou ik die al willen hebben:



  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:13:21 #17
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142609039
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:11 schreef 44rdbei het volgende:
Alleen voor de naam zou ik die al willen hebben:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
William?
:)
pi_142609068
div 2 -25

pi_142609082
Sterverslaggever Yurri Porter gaat elke dag op zoek naar de echte verhalen binnen de voetbalwereld. Dit doet hij namens het enige echte voetbalblad Borst & Ballen. Dit keer interviewt hij Ike Dubaku, de voorzitter van Dubakunoord.

Op een warme maandagochtend rijd ik voor het eerst Dubakum binnen. Dit is de enige club waar ik nog geen wedstrijd van heb heb bezocht sinds Fokland een professionele voetbaldivise heeft. Dubakum kom je alleen binnen wanneer je door de gele rookpluimen, afkomstig van het industrieterrein, heen rijd. Net voordat ik de stad bereik zie ik een bloemenstal. De verkoopster is een mooie, jonge vrouw. Toch, op het moment dat ik dichterbij kom ruikt ze naar zwavel en blijkt ze groene tanden te hebben. Dit is geen gezonde plek. Ik besluit om me niet te laten kennen, en toch door te rijden. Het stadion wat vervolgens opdoemt is prachtig. En zelfs op een maandagochtend lijkt dit de plek te zijn waar het allemaal gebeurt. Ik zie verschillende etniciteiten door elkaar staan. De een lijkt dronken, de ander slaapt en weer een ander roept tien keer achter elkaar ‘Duuuu-bakuuuu-noooooooooooooord noooooooooord!’. Misschien laat dit direct al zien waar we beland zijn. Dubakunoord is ook qua spelopvatting onnavolgbaar en lelijk en mooi tegelijkertijd. Ik ontmoet Ike Dubaku in de MacDonalds in het centrum van Dubakum. Hij is weliswaar 20 minuten te laat, maar de donkere man met dito grijns steekt vanaf het eerste moment niets onder stoelen of banken. Hij is charismatisch en vrijgevig naar de jonge meisjes die hem binnen 10 minuten al zijn derde big mac komen brengen.

Het interview dan:

In 2012 liet zo’n 78% van de, naar schatting, 5 miljoen inwoners middels een handtekeningen-inzameling aan niet langer te willen toezien hoe zolderkamertjespolitiek hun land verder zou verscheuren. President Sejt snapte dat hij iets moest doen om de inwoners kalm te houden.In 2013 werd dan ook de voetbalcompetitie van Fokland opgezet. De inwoners van het eiland Fokland kregen hierdoor de nodige entertainment en zo leek de rust op het eiland hersteld. Deze competitie werd mede met behulp van extensieve financiering van oliemiljardairs uit met name het Midden- Oosten ingericht en ook was er een onverwachte goedkeuring van Sepp Blatter, om tot de FIFA toe te treden. Jij kreeg de kans deze club onder je hoede te nemen, ondanks dat er veel negatieve publiciteit rondom Fokland hing. Moest je lang nadenken om, als clubvoorzitter, deel te nemen aan deze competitie?

Eigenlijk moest ik niet lang nadenken om Dubakunoord onder mijn hoede te nemen. Als gevluchte miljonair verveelt het maar om steeds maar elke dag je centen te tellen als Dagobert Duck. Gezien mijn passie voor het voetbal wilde ik maar al te graag Dubakunoord onder mijn hoede nemen zodat ik ook wat meer onder de mensen zou zijn.

Waar komt je clubnaam eigenlijk vandaag? Deze is namelijk zo ontzettend geestig?

De naam Dubakunoord komt natuurlijk van mijn achternaam en omdat ik een gigantisch fan ben van Feyenoord Rotterdam. Alleen jammer dat ze geen samenwerkingsverband met ons willen afsluiten.

Je hebt natuurlijk een vrij dubieus verleden en menigeen was niet op de hoogte van je interesse in voetbal. Dit mede doordat je jaren geleden in het weekblad Foktueel aangaf dat je kippengevechten als de meest pure en eerlijke strijd ziet. Kort daarna ben je door het OM aangeklaagd omdat je diverse kippen jarenlang steroïden zou hebben toegediend. Onder andere de kippen Pu Si- Mao, Ziggy Blunt, Do Ping en Kipinjeoog zouden hierdoor onterecht tot kampioen zijn gekroond. Hoe lastig zijn al deze verhalen, die nu weer werden opgerakeld, voor je geweest?

Het OM heeft mede door de Partij van de Dieren deze heksenjacht op mij geopend. In de dierenindustrie zitten de meeste dieren die voor de slacht zijn volgepompt met hormonen en andere troep. Laat ze zich daarmee bezighouden. Wie durft te beweren dat ik met zulke praktijken bezig hou, krijgt een rechtszaak aan de broek wegens smaad en laster!

Je hebt een vrij lastig publiek. Inwoners van Dubakunoord staan bekend om hun anaalfebatissme, hoge werkloosheid en hun feestgedrag. Wat was je ambitie toen je met deze ploeg begon?

Mijn ambitie toen ik deze ploeg begon? Mijn ambitie was om de jeugd van Fokland wat ervaringen bij te brengen van spelers die vanuit het gevestigde Europa kwamen. Verder wilde ik met Dubakunoord vooral veel strijd en passie laten zien voor het voetbal. Dat het niet altijd even fraai uitziet, dan neem ik dan voor lief. Elke speler van Dubakunoord dient altijd alles te geven op het veld!

Je hebt het onmogelijke gepresteerd door een paar grote namen binnen te halen, maar we weten inmiddels ook allemaal dat er een paar dure miskopen bij zaten. Kan je iets vertellen over de samenstelling van je ploeg?

Tja, de samenstelling van de ploeg. Ik begon met een visie samen met het personeel. Na zes wedstrijden moest ik Ulrich van Gobbel ontslaan omdat hij onze visie verkeerd in de praktijk bracht. De spelers liepen als een kip zonder kop op het veld. De trainer die ik daarna aantrok kon het tij niet keren, waardoor we degradeerden. De meeste spelers vertrokken na de degradatie. Alleen Adam Maher, Darren Bent en nog een paar spelers bleven nog. Financieel gezien was dit vertrek goed, omdat een aantal spelers veel verdiende. Onze technisch directeur, Regi Blinker heeft samen met de scouting en de rest een puike prestatie geleverd met het aantrekken van jonge, talentvolle en ervaren spelers. Dat resulteerde in de promotie naar divisie 1. Ik had in gedachte om wat Fokland jeugd in te laten stromen, maar dat heeft nog tijd nodig.

Zijn er spelers die je, ondanks dat de algehele prestaties ondermaats waren, hebben verrast, in positieve zin?

Dan moet ik toch Adam Maher noemen. Waar de rest wegging bij degradatie, bleef hij bij Dubakunoord. Hij begint zich meer te ontwikkelen tot een persoonlijkheid in de kleedkamer.

Hoe kijk je aan tegen het transferbeleid van je technisch manager? Vind je dat hij goed werk heeft geleverd?

Technisch directeur Regi Blinker levert goed werk door zijn doortastend handelen. Hij heeft ons veel geld opgeleverd met goede verkopen en daarvoor haalt hij meestal goede spelers voor terug.

Je wordt genoemd als voorzitter zonder enige visie en criticasters noemen je zelfs ambitieloos. Clubs die beduidend minder uitgaven aan spelers presteerden vanaf dag één stukken beter. Wat zou je achteraf anders hebben gedaan?

Ik moet achteraf toegeven dat ik te veel dure spelers heb binnengehaald. Ik dacht dat zij de jonge spelers wat zouden bijbrengen. Op een enkele uitzondering na brachten ze niks. Als diegene die denken dat ze het beter kunnen, dan daag ik ze hierbij uit. Alleen zijn het arme sloebers, hahaha.

Er wordt weleens beweerd dat je duurbetaalde vedetten nog nooit in je dorp zijn geweest en enkel de wedstrijden per helikopter bezoeken, wat vind je daarvan?

Die bewering dat mijn spelers nog nooit in Dubakum zijn geweest, behalve voor de thuiswedstrijden verwijs ik daar het rijk der fabelen.

Nu je meer ervaring hebt als clubvoorzitter, heb je nu nieuwe ambities die wellicht minder lachwekkend zijn dan toen je begon?

Heb ik nieuwe ambities als voorzitter? Ja, meer jeugd laten doorstromen en Dubakum als voetbalstad op de kaart zetten samen met iedereen van de club en de supporters van de club. Verder wil ik dat Dubakunoord een stabiele middenmoter wordt met positieve uitschieters naar boven.

Welke andere club zie je als voorbeeld en wil je aangeven waarom?

Als voorbeeldclubs zie ik Feyenoord en FC Schweinhund. Feyenoord heeft financieel het roer moeten omgooien vanwege de schulden. Ze moesten met jeugd werken en dat zal op de langere termijn rendament opleveren. De meeste mensen hebben het niet op FC Schweinhund, maar hun trainer krijgt het steeds voor elkaar om zijn spelers goed scherp te krijgen.

Kan je vertellen welke momenten je hebt meegemaakt waar je echt trots op bent?


Er zijn een paar momenten waar ik trots op ben. De promotie naar de Eerste Divisie. We werden afgeschreven door vele mensen, maar ik was zo blij dat wij het tegendeel konden bewijzen. Verder ben ik trots op het werk die men levert bij het tweede elftal en bij onder -19.

En tot slot; wat verwacht je van het nationale team in de toekomst en vind je dat er perse een Foklander voor de groep moet staan?

Het nationale team heeft potentie, maar ze missen soms wat ervaring en gogme van de grote voetballanden. Er moet daarom meer worden geinvesteerd in de jeugdopleiding door de voetbalbond. Als dat gebeurt en er worden goede trainers en goede omstandigheden gecreerd, dan zie ik het nationale elftal eindrondes halen en meespelen om de prijzen Het is zelfs een must dat er een buitenlander aan het hoofd van het nationale team moet staan. Door buitenlandse invloeden zullen de spelers zich meer gaan ontwikkelen in positief opzicht.

Uw verslaggever Yurri Porter

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciscus op 22-07-2014 20:38:45 ]
pi_142609094
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:13 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

William?
Mendieta natuurlijk
pi_142609132
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:14 schreef Ciscus het volgende:
Sterverslaggever Yurri Porter gaat elke dag op zoek naar de echte verhalen binnen de voetbalwereld. Dit doet hij namen het enige, echte voetbalblad Borst & Ballen. Dit keer interviewt hij Ike Dubaku, de voorzitter van Dubakunoord.

Op een warme maandagochtend rijd ik voor het eerst Dubakum binnen. Dit is de enige club waar ik nog geen wedstrijd van heb heb bezocht sinds Fokland een professionele voetbaldivise heeft. Dubakum kom je alleen binnen wanneer je door de gele rookpluimen, afkomstig van het industrieterrein, heen rijd. Net voordat ik de stad bereik zie ik een bloemenstal. De verkoopster is een mooie, jonge vrouw. Toch, op het moment dat ik dichterbij kom ruikt ze naar zwavel en blijkt ze groene tanden te hebben. Dit is geen ongezonde plek. Ik besluit om me niet te laten kennen, en toch door te rijden. Het stadion wat vervolgens opdoemt is prachtig. En zelfs op een maandagochtend lijkt dit de plek te zijn waar het allemaal gebeurt. Ik zie verschillende etniciteiten door elkaar staan. De een lijkt drunken, de ander slaapt en weer een ander roept tien keer achter elkaar ‘Duuuu-bakuuuu-noooooooooooooord noooooooooord!’. Misschien laat dit direct al zien waar we beland zijn. Dubakunoord is ook qua spelopvatting onnavolgbaar en lelijk en mooi tegelijkertijd. Ik ontmoet Ike Dubaku in de MacDonalds in het centrum van Dubakum. Hij is weliswaar 20 minuten te laat, maar de donkere man met dito grijns steekt vanaf het eerste moment niets onder stoelen of banken. Hij is charismatisch en vrijgevig naar de jonge meisjes die hem binnen 10 minuten al zijn derde big mac geven.

Het interview dan:

In 2012 liet zo’n 78% van de, naar schatting, 5 miljoen inwoners middels een handtekeningen-inzameling aan niet langer te willen toezien hoe zolderkamertjespolitiek hun land verder zou verscheuren. President Sejt snapte dat hij iets moest doen om de inwoners kalm te houden.In 2013 werd dan ook de voetbalcompetitie van Fokland opgezet. De inwoners van het eiland Fokland kregen hierdoor de nodige entertainment en zo leek de rust op het eiland hersteld. Deze competitie werd mede met behulp van extensieve financiering van oliemiljardairs uit met name het Midden- Oosten ingericht en ook was er een onverwachte goedkeuring van Sepp Blatter, om tot de FIFA toe te treden. Jij kreeg de kans deze club onder je hoede te nemen, ondanks dat er veel negatieve publiciteit rondom Fokland hing. Moest je lang nadenken om, als clubvoorzitter, deel te nemen aan deze competitie?

Eigenlijk moest ik niet lang nadenken om Dubakunoord onder mijn hoede te nemen. Als gevluchte miljonair verveelt het maar om steeds maar elke dag je centen te tellen als Dagobert Duck. Gezien mijn passie voor het voetbal wilde ik maar al te graag Dubakunoord onder mijn hoede nemen zodat ik ook wat meer onder de mensen zou zijn.

Waar komt je clubnaam eigenlijk vandaag? Deze is namelijk zo ontzettend geestig?

De naam Dubakunoord komt natuurlijk van mijn achternaam en omdat ik een gigantisch fan ben van Feyenoord Rotterdam. Alleen jammer dat ze geen samenwerkingsverband met ons willen afsluiten.

Je hebt natuurlijk een vrij dubieus verleden en menigeen was niet op de hoogte van je interesse in voetbal. Dit mede doordat je jaren geleden in het weekblad Foktueel aangaf dat je kippengevechten als de meest pure en eerlijke strijd ziet. Kort daarna ben je door het OM aangeklaagd omdat je diverse kippen jarenlang steroïden zou hebben toegediend. Onder andere de kippen Pu Si- Mao, Ziggy Blunt, Do Ping en Kipinjeoog zouden hierdoor onterecht tot kampioen zijn gekroond. Hoe lastig zijn al deze verhalen, die nu weer werden opgerakeld, voor je geweest?

Het OM heeft mede door de Partij van de Dieren deze heksenjacht op mij geopend. In de dierenindustrie zitten de meeste dieren die voor de slacht zijn volgepompt met hormonen en andere troep. Laat ze zich daarmee bezighouden. Wie durft te beweren dat ik met zulke praktijken bezig hou, krijgt een rechtszaak aan de broek wegens smaad en laster!

Je hebt een vrij lastig publiek. Inwoners van Dubakunoord staan bekend om hun anaalfebatissme, hoge werkloosheid en hun feestgedrag. Wat was je ambitie toen je met deze ploeg begon?

Mijn ambitie toen ik deze ploeg begon? Mijn ambitie was om de jeugd van Fokland wat ervaringen bij te brengen van spelers die vanuit het gevestigde Europa kwamen. Verder wilde ik met Dubakunoord vooral veel strijd en passie laten zien voor het voetbal. Dat het niet altijd even fraai uitziet, dan neem ik dan voor lief. Elke speler van Dubakunoord dient altijd alles te geven op het veld!

Je hebt het onmogelijke gepresteerd door een paar grote namen binnen te halen, maar we weten inmiddels ook allemaal dat er een paar dure miskopen bij zaten. Kan je iets vertellen over de samenstelling van je ploeg?

Tja, de samenstelling van de ploeg. Ik begon met een visie samen met het personeel. Na zes wedstrijden moest ik Ulrich van Gobbel ontslaan omdat hij onze visie verkeerd in de praktijk bracht. De spelers liepen als een kip zonder kop op het veld. De trainer die ik daarna aantrok kon het tij niet keren, waardoor we degradeerden. De meeste spelers vertrokken na de degradatie. Alleen Adam Maher, Darren Bent en nog een paar spelers bleven nog. Financieel gezien was dit vertrek goed, omdat een aantal spelers veel verdiende. Onze technisch directeur, Regi Blinker heeft samen met de scouting en de rest een puike prestatie geleverd met het aantrekken van jonge, talentvolle en ervaren spelers. Dat resulteerde in de promotie naar divisie 1. Ik had in gedachte om wat Fokland jeugd in te laten stromen, maar dat heeft nog tijd nodig.

Zijn er spelers die je, ondanks dat de algehele prestaties ondermaats waren, hebben verrast, in positieve zin?

Dan moet ik toch Adam Maher noemen. Waar de rest wegging bij degradatie, bleef hij bij Dubakunoord. Hij begint zich meer te ontwikkelen tot een persoonlijkheid in de kleedkamer.

Hoe kijk je aan tegen het transferbeleid van je technisch manager? Vind je dat hij goed werk heeft geleverd?

Technisch directeur Regi Blinker levert goed werk door zijn doortastend handelen. Hij heeft ons veel geld opgeleverd met goede verkopen en daarvoor haalt hij meestal goede spelers voor terug.

Je wordt genoemd als voorzitter zonder enige visie en criticasters noemen je zelfs ambitieloos. Clubs die beduidend minder uitgaven aan spelers presteerden vanaf dag één stukken beter. Wat zou je achteraf anders hebben gedaan?

Ik moet achteraf toegeven dat ik te veel dure spelers heb binnengehaald. Ik dacht dat zij de jonge spelers wat zouden bijbrengen. Op een enkele uitzondering na brachten ze niks. Als diegene die denken dat ze het beter kunnen, dan daag ik ze hierbij uit. Alleen zijn het arme sloebers, hahaha.

Er wordt weleens beweerd dat je duurbetaalde vedetten nog nooit in je dorp zijn geweest en enkel de wedstrijden per helikopter bezoeken, wat vind je daarvan?

Die bewering dat mijn spelers nog nooit in Dubakum zijn geweest, behalve voor de thuiswedstrijden verwijs ik daar het rijk der fabelen.

Nu je meer ervaring hebt als clubvoorzitter, heb je nu nieuwe ambities die wellicht minder lachwekkend zijn dan toen je begon?

Heb ik nieuwe ambities als voorzitter? Ja, meer jeugd laten doorstromen en Dubakum als voetbalstad op de kaart zetten samen met iedereen van de club en de supporters van de club. Verder wil ik dat Dubakunoord een stabiele middenmoter wordt met positieve uitschieters naar boven.

Welke andere club zie je als voorbeeld en wil je aangeven waarom?

Als voorbeeldclubs zie ik Feyenoord en FC Schweinhund. Feyenoord heeft financieel het roer moeten omgooien vanwege de schulden. Ze moesten met jeugd werken en dat zal op de langere termijn rendament opleveren. De meeste mensen hebben het niet op FC Schweinhund, maar hun trainer krijgt het steeds voor elkaar om zijn spelers goed scherp te krijgen.

Kun je vertellen welke momenten je hebt meegemaakt waar je echt trots op bent?


Er zijn een paar momenten waar ik trots op ben. De promotie naar de Eerste Divisie. We werden afgeschreven door vele mensen, maar ik was zo blij dat wij het tegendeel konden bewijzen. Verder ben ik trots op het werk die men levert bij het tweede elftal en bij onder -19.

En tot slot; wat verwacht je van het nationale team in de toekomst en vind je dat er perse een Foklander voor de groep moet staan?

Het nationale team heeft potentie, maar ze missen soms wat ervaring en gogme van de grote voetballanden. Er moet daarom meer worden geinvesteerd in de jeugdopleiding door de voetbalbond. Als dat gebeurt en er worden goede trainers en goede omstandigheden gecreerd, dan zie ik het nationale elftal eindrondes halen en meespelen om de prijzen Het is zelfs een must dat er een buitenlander aan het hoofd van het nationale team moet staan. Door buitenlandse invloeden zullen de spelers zich meer gaan ontwikkelen in positief opzicht.

Uw verslaggever Yurri Porter
^O^

lees dit eerst maar even, ga ik koffie zetten
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:19:05 #22
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142609312
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:14 schreef Ciscus het volgende:
een lang verhaal
Ik heb meer sympathie gekregen voor het Dubakunoord team *O*
:)
pi_142609382
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:07 schreef mvdk_ het volgende:
kut rtl
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_142609444
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:30 schreef 44rdbei het volgende:
[ afbeelding ]

Die Bachetti komt van mij af, en ik krijg niet eens een paar centen :(!!

Mag ik btw ook zo'n club screenshot van Schnitzeljungs? En graag ook 1tje van de selectie met de waarde van de spelers aub :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')