abonnement Unibet Coolblue
pi_142601833
Hoi

Ik heb een Imac uit 2007 of 2008. Daar zit een normale harde schijf in. Nu heb ik gezien wat een SSD in mijn nieuwe werk Macbook doet en nu zat ik te denken, kan dat ook niet in mijn imac?

Zag net deze aanbieding langskomen:

http://www.alternate.nl/h(...)81&s2m_exaffid=46577

Weet iemand of je dit gaat werken in een imac?

Dank alvast :D
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_142601870
als je het niet erg vindt om alles opnieuw te installeren... gas op die lolly
  dinsdag 22 juli 2014 @ 17:03:00 #3
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_142601934
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:01 schreef CarltonBanks het volgende:
als je het niet erg vindt om alles opnieuw te installeren... gas op die lolly
Dat is toch gewoon een opstartdisk maken van de versie OS die er nu op staat? Het ging er mij meer om of het makkelijk te vervangen is door iemand die er wel een beetje verstand van heeft...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_142602066
quote:
Oke even snel door het filmpje gegaan maar dat is dus nog een aardige klus :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_142602235
Valt mee. Ik heb het zelf een paar maanden terug gedaan met mijn imac 24" (2009). Optische schijf ook daarbij vervangen voor een SSD. Werkt fantastisch. Zelf hiervandaan gehaald http://www.macsales.com/
pi_142602534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:10 schreef TheRups het volgende:
Valt mee. Ik heb het zelf een paar maanden terug gedaan met mijn imac 24" (2009). Optische schijf ook daarbij vervangen voor een SSD. Werkt fantastisch. Zelf hiervandaan gehaald http://www.macsales.com/
Had je daar de onderdelen(Kit) ook vandaan?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_142603266
Ja, ik woon op het moment in Zuid-Afrika dus kan hier niet iets soortgelijks kopen. Je kunt ook kijken of je zoiets in Nederland kunt krijgen. Het is makkelijk met dat kitje erbij (ook alle torque schroevendraaiers etc), vooral omdat ik de SSD op de plek van de optischeschijf heb geinstalleerd had ik een houder nodig. Voor de gewone hardeschijf heb je die waarschijnlijk ook nodig maar ik heb die er gewoon nog in al interne opslag, ik gebruik de SSD als opstartschijf. En OSX heeft een gemakkelijke functie waarbij je alles van een schijf naar de andere kunt kopieeren inclusief de instellingen etc. Dus al met al niet moeilijk, en dat van iemand die hiervoor nog nooit een computer heeft open gemaakt.
pi_142607478
Verwacht alleen niet dat je de geadverteerde snelheden haalt aangezien ik er van uitga dat er een sata300 controller in zit. Maar het is dan alsnog veel sneller dan een HDD.
Powered by Janetje®
pi_142608647
Als het nog zo'n witte iMac 24" is: Wees blij de de grafische kaart het inmiddels niet heeft begeven: ik zou er niet snel meer in investeren.

Verder heb ik begrepen dat de ene SSD niet de andere is. Er is een reden dat de duurdere types duurder zijn. Er zijn snellere onderdelen die sneller slijten, maar wel in de eerste gebruiksmaanden goede benchmarks geven en er zijn tragere onderdelen die weer langer meegaan.
Farts are jazz to assholes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')