abonnement Unibet Coolblue
pi_142600195
Je weet dat je iets goed doet voor mensen maar het wordt niet gewaardeerd. Zou je dan nog je best doen zodat je gemoedsrust hebt als het ware of zou je dan gewoon stoppen met je goede acties omdat het toch verder niet loont?
pi_142600234
Hoe weet je dat je het goed doet?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142600260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:28 schreef rhubarbje het volgende:
Hoe weet je dat je het goed doet?
Dat maakt niet uit. Als het gewoon goed is voor de mensen die het nodig hebben en de rest van de mensen schaadt het helemaal niet.
pi_142600300
Tot op zekere hoogte geven. Daarna laterrrrr :W
  dinsdag 22 juli 2014 @ 16:30:27 #5
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_142600303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:27 schreef spelletjesman het volgende:
Je weet dat je iets goed doet voor mensen maar het wordt niet gewaardeerd. Zou je dan nog je best doen zodat je gemoedsrust hebt als het ware of zou je dan gewoon stoppen met je goede acties omdat het toch verder niet loont?
Waarom deze vraag?

...en OT: als waardering de enige reden is om iets goeds te doen dan zit het sowieso niet erg diep...

Echter, tot op zekere hoogte...want uiteindelijk kost het tijd en energie en moet het niet ten koste van jezelf gaan...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_142600307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:29 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Als het gewoon goed is voor de mensen die het nodig hebben en de rest van de mensen schaadt het helemaal niet.
een beetje context maakt hier echt wel uit

Jij kunt ook wel zeggen dat het goed is maar dat maakt het nog niet objectief goed. Je zult toch wat meer uitleg moeten geven
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142600346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:30 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Waarom deze vraag?

...en OT: als waardering de enige reden is om iets goeds te doen dan zit het sowieso niet erg diep...

Echter, tot op zekere hoogte...want uiteindelijk kost het tijd en energie en moet het niet ten koste van jezelf gaan...
dit
pi_142600373
Nou ja ik heb om eerlijk te zijn niet echt een context. Dit kwam gewoon in me op. Althans ik weet de reden niet meer als die er al wel was. Maar de vraag leek me wel interessant.
pi_142600460
Maar als ik het concreter moet maken bijvoorbeeld: je geeft advies waarvan de meeste mensen het niet mee eens zijn maar uiteindelijk helpt het wel de persoon omdat je wel gelijk had, ondanks dat de rest dat dus niet wist en inzag. Dan mag de rest je minder graag maar heb je wel het goede gedaan. Je krijgt geen erkenning (of weinig) maar je doet wel het goede... zoiets
pi_142601057
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:27 schreef spelletjesman het volgende:
Je weet dat je iets goed doet voor mensen maar het wordt niet gewaardeerd.
Dan doe je eigenlijk niet goed (voor hen), gezien het niet gewaardeerd wordt (door hen).
Misschien is het goed voor jou of volgens jou. Maar het is niet goed (voor de ander).
Want hij wil dit niet, gelooft dit niet, etc...

Dus is het fout.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:27 schreef spelletjesman het volgende:
Zou je dan nog je best doen zodat je gemoedsrust hebt als het ware of zou je dan gewoon stoppen met je goede acties omdat het toch verder niet loont?
Hangt ervan af, wat je ermee wilt bereiken ? Mijn moeder bv heeft op vele manieren geprobeerd mijn broer te laten stoppen met roken. Roken was volgens haar niet goed (en wetenschappelijk gezien is dat ook niet gezond). Maar dit maakte de zaken alleen maar erger (met veel ruzie, stiekem gedoe en andere zaken tot gevolg).

Als de ander niet stoppen wilt. Kun je de ander daarin niet dwingen. Ook al zijn je acties "goed" bedoeld. Wat als die ander lak heeft aan zijn gezondheid ? Dit niet op de eerste plaats komt. Eerst de sigaret, dan de rest.

Uiteindelijk, paar jaar terug is hij van zelf gestopt. Een vriend van mijn vader is gestorven aan longkanker. Blijkbaar heeft dit een belletje (na zoveel jaren) bij hem laten rinkelen. Hij heeft de man zien aftakelen, de verhalen gehoord. Hij is nu gestopt.

Jij hebt enkel verantwoording voor jouw keuzes af te leggen.
Als je met de keuzes (redenen, verwachtingen, etc) van een ander niet tevreden bent.
Kun je daarover praten (een compromis, oplossing) proberen vinden.

Zoniet, laten rusten.

My 5 cents.

Groetjes,
JTL
pi_142601242
Ik heb het dus over dat het voor een persoon goed is ook al denkt de rest van niet. Maar dat het dus wel goed blijkt te zijn. Zo moeilijk is mijn OP toch niet :P Het gaat niet over 'hen' maar over hoe hen kijken naar succesvol advies of wat dan ook wat hen niet goed vinden maar wel goed loopt (zonder een grote toevalsfactor)
pi_142601454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:49 schreef spelletjesman het volgende:
Ik heb het dus over dat het voor een persoon goed is ook al denkt de rest van niet. Maar dat het dus wel goed blijkt te zijn. Zo moeilijk is mijn OP toch niet :P Het gaat niet over 'hen' maar over hoe hen kijken naar succesvol advies of wat dan ook wat hen niet goed vinden maar wel goed loopt (zonder een grote toevalsfactor)
Alleen als iemand gestoord (dement/zwakbegaafd/in een trip) is en dus niet helder tegen de zaak aan kijkt ga je er tegen in. Anders als die het weloverwogen toch niet jouw advies wil aannemen, dan bekijken ze het maar en heb ik mijn energie wel genoeg gebruikt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Boks-Chick dinsdag 22 juli 2014 @ 16:56:22 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142601635
zolang het goed doen naar anderen niet ten koste gaat van mijzelf, boeit de waardering van de ander mij eigenlijk niet zo. Het belangrijkste is dat ik mezelf in de spiegel kan aankijken en kan zeggen dat ik het juiste heb gedaan. Of in ieder geval wat in mijn macht lag. Wat de ander er vervolgens mee doet is niet mijn verantwoording.

Dit gezegd hebbende is het natuurlijk wel altijd heel leuk als het wel gezien c.q. gewaardeerd wordt :).
lolwut
pi_142602030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:28 schreef rhubarbje het volgende:
Hoe weet je dat je het goed doet?
Diep.
pi_142602314
Nee dan zou ik er mee ophouden.
pi_142602449
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:56 schreef BrandX het volgende:
zolang het goed doen naar anderen niet ten koste gaat van mijzelf, boeit de waardering van de ander mij eigenlijk niet zo. Het belangrijkste is dat ik mezelf in de spiegel kan aankijken en kan zeggen dat ik het juiste heb gedaan. Of in ieder geval wat in mijn macht lag. Wat de ander er vervolgens mee doet is niet mijn verantwoording.

Dit gezegd hebbende is het natuurlijk wel altijd heel leuk als het wel gezien c.q. gewaardeerd wordt :).
Maar het belangrijkste is toch dat er wel een grens is van wat ook jij kan verdragen. Dat je geen zin meer hebt om te proberen.
  Boks-Chick dinsdag 22 juli 2014 @ 17:16:45 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142602502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:15 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Maar het belangrijkste is toch dat er wel een grens is van wat ook jij kan verdragen. Dat je geen zin meer hebt om te proberen.
klopt, maar daarin ligt de truuk. Zolang het niet ten koste gaat van mij (lees: mijn gemoedsrust trekt het niet meer) en er is ook geen levensbelang om toch door te zetten, dan houdt het op.
lolwut
pi_142602543
Oke dat is wel duidelijk dan. Eigenlijk vrij belangenloos dan dus, oprecht. Als dit echt zo is
  Boks-Chick dinsdag 22 juli 2014 @ 17:18:41 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142602587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:17 schreef spelletjesman het volgende:
Oke dat is wel duidelijk dan. Eigenlijk vrij belangenloos dan dus, oprecht. Als dit echt zo is
voor mij wel. Ik kan niet voor een ander spreken.
lolwut
pi_142602598
Nee, dan zou ik het niet opnieuw voor ze doen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_142605224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:33 schreef spelletjesman het volgende:
Maar als ik het concreter moet maken bijvoorbeeld: je geeft advies waarvan de meeste mensen het niet mee eens zijn maar uiteindelijk helpt het wel de persoon omdat je wel gelijk had, ondanks dat de rest dat dus niet wist en inzag. Dan mag de rest je minder graag maar heb je wel het goede gedaan. Je krijgt geen erkenning (of weinig) maar je doet wel het goede... zoiets
Zolang jij de drang voelt om mensen van je gelijk te overtuigen moet je daar vooral mee door gaan.
Persoonlijk probeer ik dat soort dominees altijd uit mijn leven te weren.

"Ik weet wat het beste voor jou is en ik heb nog gelijk ook".
Dat jij gelijk hebt interesseert me echt helemaal niet meer, ik krijg al dusdanig jeuk van je betweterigheid en ongevraagde bemoeienis, dat ik mijn dubbelloops jachtgeweer uit de kast trek.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:45:22 #22
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142605334
Altruïsme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:09:32 #23
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142606347
Hoi ik ben Catkiller.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_142645751
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zolang jij de drang voelt om mensen van je gelijk te overtuigen moet je daar vooral mee door gaan.
Persoonlijk probeer ik dat soort dominees altijd uit mijn leven te weren.

"Ik weet wat het beste voor jou is en ik heb nog gelijk ook".
Dat jij gelijk hebt interesseert me echt helemaal niet meer, ik krijg al dusdanig jeuk van je betweterigheid en ongevraagde bemoeienis, dat ik mijn dubbelloops jachtgeweer uit de kast trek.
Ongevraagde bemoeienis op een forum... en ik stel dus dat 'als je gelijk hebt'. Niet dat je probeert te overtuigen van een gelijk of dat je gelijk niet bewezen is ofzo. Iemand weet dat je gelijk hebt want ondervindt het zo en de rest wil het bijvoorbeeld niet geloven of denkt daarbij weer 180 graden anders terwijl in de praktijk het gewoon goed uitpakte. Waarom lees je niet gewoon wat ik vraag voordat je jezelf op gaat vreten weer :{ Vrij ziek zoals je reageert en begrijp best dat iedereen slim en/of betweterig lijkt in jouw ogen ja :{
pi_142646243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:27 schreef spelletjesman het volgende:
Je weet dat je iets goed doet voor mensen maar het wordt niet gewaardeerd. Zou je dan nog je best doen zodat je gemoedsrust hebt als het ware of zou je dan gewoon stoppen met je goede acties omdat het toch verder niet loont?
TS, ik weet waarom je je die vraag stelt. :D
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')