abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142591026
Niet gepost bij Lifestyle, omdat onzekerheid vaak tussen de oren zit (Psychisch dus)

In de huidige maatschappij is het belangrijk dat je er goed uitziet. Vetrolletjes, slechte huid, rimpels, het mag allemaal niet meer, althans als we de massa moeten geloven. Communicatie uitingen, haantjesgedrag en de modewereld vormen samen een propaganda die dit heeft veroorzaakt. Wie buiten de boot valt wordt soms uitgelachen of belachelijk gemaakt, zo is de realiteit.

Alle vriendinnen/scharrels enz. die ik ooit heb gehad, waren allemaal in meer of mindere mate onzeker over iets. Of ze nou lang, klein, dik, dun, blond of brunette waren, er was altijd wel iets. Ondanks dat vrouwen altijd net iets onzekerder lijken over van alles en nog wat, merk ik ook dat steeds meer mannen onzekerder worden. In mijn ogen is dit een mentale ziekte die zich verspreidt in onze maatschappij. Als we nou allemaal eens tevreden met onszelf zouden zijn, en elkaar niet belachelijk zouden maken zou iedereen een stuk lekkerder in zijn vel zitten :Y

Zoals gezegd zit onzekerheid vaak tussen de oren, en weet je stiekem vaak wel dat het allemaal meevalt. Daarom de vraag: Ben jij onzeker over iets? en tot hoeverre beïnvloed(de) dit je gedrag/gedachtegang?

Nee, TS is niet dik, ecto, groot, klein of wat dan ook. Ik probeer tevreden te zijn met mezelf :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMechanic op 22-07-2014 12:52:05 ]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:34:56 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_142591169
Daarom open je een topic in r&p :')
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_142591204
Ben een man...iets waar ik echt onzeker ben en het enige is eigenlijk mijn lichaam...mag veel meer aankomen etc etc...

Begin dit schooljaar was ik echt zelfverzekerd...pure zelfverzekerdheid, het boeide me geen zak wat andere mensen dachten, maar ik respecteerde wel iedereen gewoon en qua lichaam was ik gespierd en dikker dan nu..nadat ik verliefd werd op iemand is mijn zelfvertrouwen volledig gedaald...

Het beïnvloed me best erg..mijn lichaam, durf bv niet te zwemmen of zo, of korte mouwen
pi_142591301
In klb zou je meer aandacht krijgen...
pi_142591391
Een kleine groep (fabrikanten, marketingbureau's) willen jou laten geloven dat de massa iets gelooft. Wat hen dus bij jou ook lukt. In de realiteit zijn er maar weinig mensen (althans in mijn omgeving) die zich zo erg laten beinvloeden.

Het is ook geen ziekte. Onzekerheid is gewoon een gevolg van negatieve reacties door anderen vaak. Gewoon een beeld wat je bij jezelf kan krijgen, eigenschap als het te ver doorschiet.

En jouw 'ideaalbeeld' zorgt er gewoon voor dat mensen zich op dat punt niet meer kunnen onderscheiden. Wat volgt... je mag niet meer dit of dat doen of zeggen tegen mensen... Mensen vergeten dat door negatieve eigenschappen van mensen weg te nemen de positieve eigenschappen van andere mensen minder duidelijk worden (of eigenlijk gewoon minder omdat het allemaal neutraliseert dan). Is geen utopia ofzo als iedereen maar zeker van zichzelf is ofzo.
pi_142591514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:37 schreef Gregor1994 het volgende:
In klb zou je meer aandacht krijgen...

In klb zitten ook meer mensen die juist wel anderen belachelijk maken :P
pi_142591641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:42 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

In klb zitten ook meer mensen die juist wel anderen belachelijk maken :P
Laatste tijd kan je er gewoon een post opzetten en vervolgens er serieus opgaan :) Krijg je meer reacties etc etc
pi_142591643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:30 schreef TheMechanic het volgende:
In de huidige maatschappij is het belangrijk dat je er goed uitziet. Vetrolletjes, slechte huid, rimpels, het mag allemaal niet meer, althans als we de massa moeten geloven. Communicatie uitingen, haantjesgedrag en de modewereld vormen samen een propaganda die dit heeft veroorzaakt. Wie buiten de boot valt wordt uitgelachen of belachelijk gemaakt, zo is de realiteit.
Wat een onzin.

Alsof dikke mensen/mensen met een slechte huid/mensen met rimpels dagelijks nageroepen of uitgelachen worden op straat...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:46:58 #9
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142591699
Er zijn mensen die curves bij vrouwen juist zeer aantrekkelijk vinden.
pi_142591728
Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop we tegenwoordig met elkaar communiceren. Vroeger praatte je gewoon tegen elkaar en hadden mensen geduld om naar elkaar te luisteren, en nam je de tijd om dingen uit te leggen.

Tegenwoordig zegt iedereen iets stelligs, neemt niet de tijd om het uit te leggen, en wordt je meteen als dom behandeld wanneer je het niet meteen begrijpt en eigenlijk uitleg wil.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:47:48 #11
430623 TheMechanic
Grote luilak
pi_142591734
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:45 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat een onzin. Alsof dikke mensen/mensen met een slechte huid/mensen met rimpels dagelijks nageroepen of uitgelachen worden op straat...

Nee, dat gebeurt niet. Het is vooral zo dat mensen in kwestie denken dat dit gebeurt. Daar gaat het juist over.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:47:58 #12
430623 TheMechanic
Grote luilak
pi_142591743
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:46 schreef Goldenrush het volgende:
Er zijn mensen die curves bij vrouwen juist zeer aantrekkelijk vinden.
Ben ik er een van :P
pi_142591773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:47 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt niet. Het is vooral zo dat mensen in kwestie denken dat dit gebeurt. Daar gaat het juist over.
Het stuk kwam op mij over alsof je denkt dat dit gebeurt, je eindigt notabene dat stukje met ''dat is de realiteit'' :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:48:51 #14
430623 TheMechanic
Grote luilak
pi_142591776
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:47 schreef RetepV het volgende:
Tegenwoordig zegt iedereen iets stelligs, neemt niet de tijd om het uit te leggen, en wordt je meteen als dom behandeld wanneer je het niet meteen begrijpt en eigenlijk uitleg
Mee eens, maar we leven tegenwoordig sowieso in een samenleving waarin iedereen constant haast lijkt te hebben. Iedereen is bezig met zijn eigen ding en hoe het bij een ander gaat boeit ze niet.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:48:53 #15
47102 Elvi
miemkwien
pi_142591778
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:45 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Alsof dikke mensen/mensen met een slechte huid/mensen met rimpels dagelijks nageroepen of uitgelachen worden op straat...
Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat wildvreemden op me afkwamen, tegen me zeiden *zo jij bent echt dik!* en toen weer doorliepen. Voordat ik wist wat er gebeurde waren ze alweer weg :')
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:49:06 #16
33189 RM-rf
1/998001
pi_142591787
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:30 schreef TheMechanic het volgende:
Alle vriendinnen/scharrels enz. die ik ooit heb gehad, waren allemaal in meer of mindere mate onzeker over iets.
natuurlijk kan dat ook gewoon aan hen liggen...
natuurlijk heel politiek correct om te gaan roepen dat dat 'enkel aan henzelf ligt' maar bij minimaal een deel van de mensen die zich te dik, te dun, te klein , te groot, te leijk of juist te knap vinden, is dat gebaseerd op een juiste bevinding en zijn die personen dat ook.

Als het jou opvalt dat je vriendinnen zichzelf telkens te lelijk of te dik vinden, zou je misschien eens zelf wat kritischer moeten worden en ook beter uitziende vriendinnen eruit pikken..
natuurlijk kan dat weer wat lastig zijn als je zelf lelijk-als-de-nacht bent, maarja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_142591811
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat wildvreemden op me afkwamen, tegen me zeiden *zo jij bent echt dik!* en toen weer doorliepen. Voordat ik wist wat er gebeurde waren ze alweer weg :')
Uitzonderingen, het is echt geen dagelijkse kost lijkt me.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:49:45 #18
430623 TheMechanic
Grote luilak
pi_142591817
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Het stuk kwam op mij over alsof je denkt dat dit gebeurt, je eindigt notabene dat stukje met ''dat is de realiteit''
Misschien verkeerd geformuleerd inderdaad :P. Maar het punt is dat onzekerheid er juist voor zorgt dat je denkt dat anderen je uitlachen op straat (of waar dan ook).
pi_142591845
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:45 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Alsof dikke mensen/mensen met een slechte huid/mensen met rimpels dagelijks nageroepen of uitgelachen worden op straat...
Dat niet nee, alleen die mensen zijn zich wel heel erg zelfbewust wanneer zij zichzelf met andere mensen vergelijken...daaruit vloeit de onzekerheid
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:51:15 #20
430623 TheMechanic
Grote luilak
pi_142591876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:49 schreef RM-rf het volgende:
Als het jou opvalt dat je vriendinnen zichzelf telkens te lelijk of te dik vinden, zou je misschien eens zelf wat kritischer moeten worden en ook beter uitziende vriendinnen eruit pikken..natuurlijk kan dat weer wat lastig zijn als je zelf lelijk-als-de-nacht bent, maarja, je kunt nu
De meiden in kwestie (Op een na dan, even om eerlijk te zijn) zagen er prima uit. Ik denk dat zelfs de knapste meiden onzeker zijn over iets, ook al is het maar iets kleins :P
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:51:53 #21
47102 Elvi
miemkwien
pi_142591901
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Uitzonderingen, het is echt geen dagelijkse kost lijkt me.
Minstens 1 keer per week krijg ik er een opmerking over (ok meestal vaker :') ) Mensen willen zich altijd heel graag met een ander bemoeien om zichzelf beter te voelen. Meestal zijn Marokaanse tieners of Nederlandse vrouwen (vaak middelbare leeftijd) die er wat van zeggen. De rest boeit het niet of vind het juist mooi.
pi_142591902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:51 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

De meiden in kwestie (Op een na dan, even om eerlijk te zijn) zagen er prima uit. Ik denk dat zelfs de knapste meiden onzeker zijn over iets, ook al is het maar iets kleins :P
Best vaak zijn knappe meiden juist heel onzeker..don't know why, maar zie het wel voorkomen
pi_142591927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:50 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat niet nee, alleen die mensen zijn zich wel heel erg zelfbewust wanneer zij zichzelf met andere mensen vergelijken...daaruit vloeit de onzekerheid
Laat ze daar dan eens mee stoppen, jezelf vergelijken met een ander is vrijwel nooit een goed idee.
We komen allemaal vanaf een andere ''start-positie''. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_142592015
Afgezien van dat de OP gelul is. Maar wat helpt het als mensen hun onzekerheden hier plaatsen? Gezien dat jouw vraag was.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:54:57 #25
423782 PassThatShit
Just Pass It..
pi_142592043
Een vriendin van mij is er ook zo een. Het gaat puur om aandacht en horen dat het niet zo is, want stiekem weten ze het zelf allemaal ook wel. Iedere keer weer zeiken dat ze dik zijn en vervolgens je profielfoto veranderen waar je buik bloot op te zien is. Ik noem ze aandachtssletten :) .
Dare to be different.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')