abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:04:56 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142585675
De ampera gaat exit
quote:
‘Opel neemt afscheid van Ampera’

door redactie Autovisie
De Opel Ampera is blijkbaar geen lang leven beschoren. De Duitse autobouwer zou volgens het autovakblad Automotive News geen vervolg aan het hybridemodel geven.
Het vakblad schrijft dat wanneer de productie van het huidige model eind volgend jaar stopt, er geen opvolger staat. Reden is de tegenvallende afzet van de Ampera. Opel verkocht afgelopen jaar in heel Europa slechts 3.184 stuks, waarvan 2.207 in Nederland. Dit jaar zijn er in heel Europa zo’n 350 stuks op kenteken gegaan.
Snel reageren
Mocht Opel inderdaad geen opvolger ontwikkelen (de fabrikant onthoudt zich van commentaar) en daar spijt van krijgen, dan kan het merk snel reageren. Zustermerk Chevrolet komt wel met een opvolger voor de Volt. Dat model wordt niet in Europa aangeboden, waardoor Opel binnen de General Motors-familie juist het rijk alleen zou hebben. De huidige modellen verschillen ook al niet veel van elkaar.
Samenwerking
De Ampera verscheen eind 2011 op de markt. De auto is in samenwerking met Chevrolet ontwikkeld en wordt door GM in de Verenigde Staten geproduceerd. In Nederland zijn sinds de marktintroductie 4.911 stuks geregistreerd. Dit jaar staat de teller op nul, maar de verkoop van de hybride-hatchback is afgelopen jaar naar voren getrokken vanwege veranderende belastingvoordeeltjes.
Meer hybride modellen
In een eerder interview met Autovisie vertelde Opels verkoopbaas en bestuurslid Peter Christian Küspert dat het aantal hybride modellen van Opel in de toekomst toe zal nemen. “Net zoals elke autofabrikant zijn we gedwongen om de CO2-emissies verder terug te dringen en hybridisatie is daarbij een prima oplossing. Voor nu zijn we vooral bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden. Neemt niet weg dat we zeker klaar zijn voor het hybridiseren van modellen. We focussen ons overigens niet alleen op hybride techniek, want uit conventionele benzine- en dieselmotoren valt ook nog heel wat te halen”, aldus Küspert destijds.
www.telegraaf.nl/autovisi(...)d_van_Ampera___.html

Hoe lang is de Prius belastingtechnisch nog voordelig, en gaat hij dan ook snel exit?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142585857
Het is ook gewoon een kutauto die erg matig schijnt te rijden en alleen maar verkocht is ivm de belastingvoordelen. Zonder subsidie is er simpelweg geen markt voor, dat blijkt wel. En dat is prima te begrijpen. Weg met die onzin. Sowieso: opzouten met die belachelijke bijtellingsregels die het hele Nederlandse wagenpark verneuken.
Schip ahoy!
pi_142585870
Zonder korting wil blijkbaar niemand hybride rijden. Misschien moet de benzine nog een tikje duurder :D
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:40:23 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142585999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is ook gewoon een kutauto die erg matig schijnt te rijden en alleen maar verkocht is ivm de belastingvoordelen. Zonder subsidie is er simpelweg geen markt voor, dat blijkt wel. En dat is prima te begrijpen. Weg met die onzin. Sowieso: opzouten met die belachelijke bijtellingsregels die het hele Nederlandse wagenpark verneuken.
zonder dergelijke maatregelen was er nu nauwelijks hybride en in de toekomst helemaal geen elektrisch op de weg... Zo simpel is het gewoon.
En als je serieus denkt dat we door kunnen gaan met het verstoken van olie op deze schaal dan snap je het nog niet helemaal. Dus w.d.b.t. zijn het gewoon heel goede ontwikkelingen...

Al had het wellicht nuttiger geweest om 25jr geleden een flinke scheut belastinggeld in ontwikkeling van alternatieve aandrijving te stoppen dat wel...

En als je serieus vind dat een Prius of een Ampera of iets knaken rijd, dan zal zo goed als elke normale auto je niet aanstaan. De prestaties zijn namelijk gelijk of zelfs beter...

En als je dan Tinus Tussengas heet en zo nodig met het gaspedaal moet omgaan alsof het een aan/uit schakelaar is, en kikt op koppel en hard optrekken en door bochten trekken, dan kan volledig elektrisch rijden (mits nog wat verder door ontwikkeld op actieradius) juist wat voor je zijn. :Y

quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:28 schreef Deetch het volgende:
Zonder korting wil blijkbaar niemand hybride rijden. Misschien moet de benzine nog een tikje duurder :D
idd.
een hybride is wel degelijk zuiniger wanneer je de techniek gebruikt zoals hij bedoelt is door de fabrikant. De peut is idd. gewoon nog niet duur genoeg om mensen van hun "aangeleerde" gedrag af te helpen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:44:11 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142586039
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:28 schreef Deetch het volgende:
Zonder korting wil blijkbaar niemand hybride rijden. Misschien moet de benzine nog een tikje duurder :D
misschien moet jij je eens na laten kijken :{ ;(

Sowieso rijdt 95% van de mensen die een ecohok rijden dat ding niet omdat hij zo geweldig goed voor het milieu is, maar puur uit financieel oogpunt.

Jammer eigenlijk dat de amp eruit gaat; vind dat ding 10 keer beter te pruimen op mijn netvlies als een :r Prius :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142586055
Daar doel ik niet op. Waar mijn inziens het bijtellingsmanco zit, is de schaal waarop het gebaseerd is. Een gemanipuleerde verbruikscyclus en een theoretische CO-waarde, die niemand haalt. Want driekwart van de voordelige bijtellers wordt door de berijders volledig aan gort gereden om tot een beetje vooruit te komen. Dat geldt voor zowel de driecilinder naaimachinediesels, als voor hybrides.

Als ze daarbij iets 'verzinnen' waarbij bijtelling bepaald wordt op basis van het daadwerkelijke verbruik, dan kan het lonen om hybride te rijden en je best te doen.
Schip ahoy!
  Forum Admin dinsdag 22 juli 2014 @ 08:51:02 #7
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_142586108
:') als we in Nederland geen subsidieregeling hadden waren er misschien maar 50 van verkocht in NL.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_142586158
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

misschien moet jij je eens na laten kijken :{ ;(

Sowieso rijdt 95% van de mensen die een ecohok rijden dat ding niet omdat hij zo geweldig goed voor het milieu is, maar puur uit financieel oogpunt.

Jammer eigenlijk dat de amp eruit gaat; vind dat ding 10 keer beter te pruimen op mijn netvlies als een :r Prius :r
trollolololol :P
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:57:36 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142586168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daar doel ik niet op. Waar mijn inziens het bijtellingsmanco zit, is de schaal waarop het gebaseerd is. Een gemanipuleerde verbruikscyclus en een theoretische CO-waarde, die niemand haalt. Want driekwart van de voordelige bijtellers wordt door de berijders volledig aan gort gereden om tot een beetje vooruit te komen. Dat geldt voor zowel de driecilinder naaimachinediesels, als voor hybrides.

Als ze daarbij iets 'verzinnen' waarbij bijtelling bepaald wordt op basis van het daadwerkelijke verbruik, dan kan het lonen om hybride te rijden en je best te doen.
Een prius haalt wel gewoon wat er geschreven wordt. Als je hem maar rijd zoals hij bedoelt is, en niet zoals de gemiddelde vertegenwoordiger er mee rijd. En die gaan dan zitten lachen en klagen dat i 1:13 rijd met z'n rijgedrag :')

Het hele mee leasen van brandstof zou ten eerste verboden moeten worden. Dat is een simpele tweak en spoort bedrijven aan hun personeel zuiniger te doen laten rijden (denk ik...)

En misschien zou er aan het gemiddelde rijgedrag van mensen eens wat moeten veranderen. Van stoplicht naar stoplicht "sprinten" en met een zet in je rug optrekken bijv. nergens voor nodig...
En voor een stekkerdoosje naar de Gamma 2km verderop bijv. en dat luie varken naar school brengen :') :N

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 22-07-2014 09:06:06 ]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:12:34 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142586346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daar doel ik niet op. Waar mijn inziens het bijtellingsmanco zit, is de schaal waarop het gebaseerd is. Een gemanipuleerde verbruikscyclus en een theoretische CO-waarde, die niemand haalt. Want driekwart van de voordelige bijtellers wordt door de berijders volledig aan gort gereden om tot een beetje vooruit te komen. Dat geldt voor zowel de driecilinder naaimachinediesels, als voor hybrides.

Als ze daarbij iets 'verzinnen' waarbij bijtelling bepaald wordt op basis van het daadwerkelijke verbruik, dan kan het lonen om hybride te rijden en je best te doen.
dat is dus inherent aan mijn verhaal; heel veel mensen die in zo'n ding rijden hebben helemaal niks met het milieu, en rijden dat hok omdattie goedkoop in de bijtelling is. Eigenlijk zouden ze.graag een dAuwdi rijden, maja, cemtjes, en dus proberen ze maar alleen de rijstijl te handhaven, en dat valt niet mee met een grasmaaier in het vooronder.

Ik heb alleen restecp voor mensen in een ecohok die er ook als zodanig in rijden. Als ik weer eens een Prius op mijn achtbumper heb zitten of op de linkerrijstrook zie hangen, krijg ik altijd heel erg de neiging om uit het raam te kotsen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:19:23 #11
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_142586432
Die ampera is nogal lelijk... misschien hebben de tegenvallende verkopen daarmee te maken...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:33:48 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142586657
quote:
Opel verkocht afgelopen jaar in heel Europa slechts 3.184 stuks, waarvan 2.207 in Nederland.
Driekwart in Nederland, dankzij de enorme subsidie (of beter gezegd: dankzij de enorme belasting op andere auto's)...
censuur :O
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:46:50 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142586843
Heb een proefrit gemaakt in een Prius, ding maakt veel te veel herrie als je op benzine rijdt, remt voor geen meter en zeer oncomfortabel is hij ook nog. Ik betaal liever meer bijtelling dan daarin te moeten rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:08:31 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142587251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:57 schreef RaymondK het volgende:
Het hele mee leasen van brandstof zou ten eerste verboden moeten worden. Dat is een simpele tweak en spoort bedrijven aan hun personeel zuiniger te doen laten rijden (denk ik...)
Dat is op zich een maatregel die zeker zoden aan de dijk zal zetten voor het verbruik in Nederland.
Je moet het alleen allemaal wat globaler bekijken, hoe pak je de echte grootverbruikers als China en de VS aan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:09:20 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142587270
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:12 schreef Sounddragon het volgende:
Als ik weer eens een Prius op mijn achtbumper heb zitten of op de linkerrijstrook zie hangen, krijg ik altijd heel erg de neiging om uit het raam te kotsen
Wat een frustraties :')

Kusje erop?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:29:36 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142587713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een proefrit gemaakt in een Prius, ding maakt veel te veel herrie als je op benzine rijdt, remt voor geen meter en zeer oncomfortabel is hij ook nog. Ik betaal liever meer bijtelling dan daarin te moeten rijden.
Ik weet niet wat voor een eisen jij allemaal aan een auto stelt, maar m'n ouders hebben d'r 1 prive, en dat ding gaat als de brandweer als het moet, is fluister stil, hapt als een pitbull als je remt. En gaat keurig 1:25 gemiddeld. Gewoon een moderne stille auto.

Serieus onzin wat je daar allemaal schrijft imho. :')
Misschien dat een S klasse factoren comfortabler rijd, of een 5 serie, maar een gemiddelde middenklasser rijd minder en maakt meer geluid.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:34:14 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142587839
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:29 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor een eisen jij alelmaal aan een auto stelt, maar m'n ouders hebben d'r 1 prive, en dat ding gaat als de brandweer als het moet, is fluister stil, hapt als een pitbull als je remt. En gaat keurig 1:25 gemiddeld. Gewoon een moderne stille auto.

Serieus onzin wat je daar allemaal schrijft imho. :')
Misschien dat een S klasse factoren comfortabler rijd, maar een andere gemiddelde middenklasser rijd minder en maakt meer geluid.
Zowel de Audi, Peugeot en Renault waar ik de laatste jaren in gereden heb zijn stiller en remmen beter, en zijn comfortabeler.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:34:33 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142587848
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zowel de Audi, Peugeot en Renault waar ik de laatste jaren in gereden heb zijn stiller en remmen beter, en zijn comfortabeler.
:')

volgens mij doet er iets anders zeer _O-
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:44:14 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142588032
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:40 schreef RaymondK het volgende:

idd.
een hybride is wel degelijk zuiniger wanneer je de techniek gebruikt zoals hij bedoelt is door de fabrikant. De peut is idd. gewoon nog niet duur genoeg om mensen van hun "aangeleerde" gedrag af te helpen.
Het probleem is vooral dat de bestuurders de brandstof niet hoeven te betalen, dus zelfs als benzine ¤ 10,- per liter kost rijden ze er nog niet mee zoals de auto bedoeld is, het boeit ze immers niet wat de brandstof kost, het gaat ze alleen maar om de bijtelling.

Die laatste zouden ze wat mij betreft aan het verbruik mogen koppelen, dan ben je gelijk klaar met het asociale rijgedrag van die "zuinige" auto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142588065
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:57 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een prius haalt wel gewoon wat er geschreven wordt. Als je hem maar rijd zoals hij bedoelt is, en niet zoals de gemiddelde vertegenwoordiger er mee rijd. En die gaan dan zitten lachen en klagen dat i 1:13 rijd met z'n rijgedrag :')
Daar heb je meteen het punt. Men rijdt hem niet zoals ie bedoeld is, omdat ie alleen maar is gekocht vanwege het belastingvoordeel, niet omdat men graag met die techniek wil rijden. Hetzelfde geldt voor de Outlander PHEV en de V60 Plug-in Hybrid. Waarbij die laatste nog steeds een potentiële topper is doordat ie gewoon veel vermogen heeft, dat is zelfs tegen 7% nog aantrekkelijk. Maar de rest? Allemaal gereden voor de lage bijtelling. En worden dus niet gebruikt zoals bedoeld, dus het effect ervan is nihil. Behalve voor de portemonnee, maar volgens mij was dat niet het doel van de overheid.
Schip ahoy!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:51:00 #21
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142588165
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar heb je meteen het punt. Men rijdt hem niet zoals ie bedoeld is, omdat ie alleen maar is gekocht vanwege het belastingvoordeel, niet omdat men graag met die techniek wil rijden. Hetzelfde geldt voor de Outlander PHEV en de V60 Plug-in Hybrid. Waarbij die laatste nog steeds een potentiële topper is doordat ie gewoon veel vermogen heeft, dat is zelfs tegen 7% nog aantrekkelijk. Maar de rest? Allemaal gereden voor de lage bijtelling. En worden dus niet gebruikt zoals bedoeld, dus het effect ervan is nihil. Behalve voor de portemonnee, maar volgens mij was dat niet het doel van de overheid.
En daar heb je meteen het punt.... Het doel van de overheid is benzine verkopen....

Het af zitten geven op dergelijke, en elektrische auto's is gewoon een beetje '90's verjaardagen praat als je het mij vraagt... Tuurlijk valt er nog zat te verbeteren, maar 't gros van de mensen rijd gewoon normaal met hun auto, en zit helemaal niet op achterlijke vermogens te springen. Ga dat dan ook niet van bijv. zo'n Prius verwachten i.c.m. een astronomisch laag brandstofverbruik...

[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 22-07-2014 10:57:13 ]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:54:16 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142588243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:51 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En daar heb je meteen het punt.... Het doel van de overheid is benzine verkopen....
Nee, het doel is zoveel mogelijk geld binnen te halen. Linksom of rechtsom.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:03:54 #23
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_142588471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het doel is zoveel mogelijk geld binnen te halen. Linksom of rechtsom.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_142591882
Plugin is misschien nog iets voor nederland ivm met korte ritjes.... Maar als je over de snelweg gaat cruisen kan je bijv beter een nieuwe diesel nemen dan zon hybride...
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 13:00:21 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142592293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 12:51 schreef DieselTank het volgende:
Plugin is misschien nog iets voor nederland ivm met korte ritjes.... Maar als je over de snelweg gaat cruisen kan je bijv beter een nieuwe diesel nemen dan zon hybride...
Is voor korte ritjes een kleine, lichte auto niet verstandiger?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')