abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 juli 2014 @ 09:51:00 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_142505945


Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 20 juli 2014 @ 09:51:53 #2
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142505964
Welke site bedoel jij dan Ynske? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:25:19 #3
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507309
Wat jammer dat de Kobo Aura HD niet meer in het wit verkrijgbaar is, die vond ik juist zo mooi :'( Als ik de opmerkingen hier zo lees:

- Aura valt af vanwege krasgevoelig scherm
- Glo heeft mindere specs dan de Aura, maar is duurder, waarom zou ik die kopen? Minder opslagruimte, kortere accuduur (hoe zit het eigenlijk met het glas van de Glo?)
- Kindle Paperwhite is niet in NL te koop, voor zover ik zie, niet wenselijk in het geval dat er iets kapot gaat

Aura HD is best prijzig, maar lijkt me wel de beste optie? Zie ik nog iets over het hoofd? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142507638
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:25 schreef _Dido_ het volgende:
Wat jammer dat de Kobo Aura HD niet meer in het wit verkrijgbaar is, die vond ik juist zo mooi :'( Als ik de opmerkingen hier zo lees:

- Aura valt af vanwege krasgevoelig scherm
- Glo heeft mindere specs dan de Aura, maar is duurder, waarom zou ik die kopen? Minder opslagruimte, kortere accuduur (hoe zit het eigenlijk met het glas van de Glo?)
- Kindle Paperwhite is niet in NL te koop, voor zover ik zie, niet wenselijk in het geval dat er iets kapot gaat

Aura HD is best prijzig, maar lijkt me wel de beste optie? Zie ik nog iets over het hoofd? :)
Ik wist helemaal niet dat de reguliere Aura een krasgevoelig scherm heeft. In ieder geval nergens last van. ;(

Volgens mij zie je niets over het hoofd. Weet wel dat de Aura HD minder lekker is vast te houden in één hand.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 11:41:23 ]
  zondag 20 juli 2014 @ 11:42:28 #5
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_142507668
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:25 schreef _Dido_ het volgende:
Wat jammer dat de Kobo Aura HD niet meer in het wit verkrijgbaar is, die vond ik juist zo mooi :'( Als ik de opmerkingen hier zo lees:

- Aura valt af vanwege krasgevoelig scherm
- Glo heeft mindere specs dan de Aura, maar is duurder, waarom zou ik die kopen? Minder opslagruimte, kortere accuduur (hoe zit het eigenlijk met het glas van de Glo?)
- Kindle Paperwhite is niet in NL te koop, voor zover ik zie, niet wenselijk in het geval dat er iets kapot gaat

Aura HD is best prijzig, maar lijkt me wel de beste optie? Zie ik nog iets over het hoofd? :)
De kindle paperwhite kun je bij waterstones in Amsterdam kopen.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:43:28 #6
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507689
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat de reguliere Aura een krasgevoelig scherm heeft. In ieder geval nergens last van. ;(

Volgens mij zie je niets over het hoofd. Weet wel dat de Aura HD minder lekker is vast te houden in één hand.
Heb jij een gewone Aura dan? Bevalt goed? :)
Krassen op het scherm kun je natuurlijk wel voorkomen door een hoesje te gebruiken (wat ik sowieso ga doen). De zwarte is voor 99 euro te koop bij Bobshop. Leuk hoesje erbij via eBay en je zit gebeiteld. Misschien ga ik toch die gewone Aura dus maar doen. Even verder lezen ;)

Ik lees overigens grotendeels Nederlandstalige boeken. Dan lijkt een Kobo me geschikter dan een Kindle? En hoe zit het met de combinatie Kobo en Goodreads? Weet dat Goodreads goed samenwerkt met Kindle, maar geldt dat ook voor de Kobo? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:44:45 #7
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507719
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De kindle paperwhite kun je bij waterstones in Amsterdam kopen.
Oké thanks :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juli 2014 @ 11:45:39 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142507738
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:51 schreef _Dido_ het volgende:
Welke site bedoel jij dan Ynske? :)
via de bieb en er komen steeds meer boeken bij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_142507877
De Aura is tijdelijk in prijs verlaagd, over een week kost 'ie weer ¤ 139.95 dus ik zou het wel weten... de HD is nu dus 70 euro duurder, en ligt minder prettig in de hand. Het iets grotere scherm vind ik te weinig verschil maken.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_142507955
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:43 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Heb jij een gewone Aura dan? Bevalt goed? :)
Ja, ik heb sinds twee dagen een gewone Aura. Het bevalt meer dan goed. Gisteren ook mee naar het strand geweest en dat las echt prima. Ik ben alleen een beetje panisch en was bang dat er zand tussenkwam dus heb hem heel erg voorzichtig gebruikt. :')
quote:
Krassen op het scherm kun je natuurlijk wel voorkomen door een hoesje te gebruiken (wat ik sowieso ga doen). De zwarte is voor 99 euro te koop bij Bobshop. Leuk hoesje erbij via eBay en je zit gebeiteld. Misschien ga ik toch die gewone Aura dus maar doen. Even verder lezen ;)
Dat klopt inderdaad. Een hoesje heb ik nog niet gekocht omdat ze best prijzig zijn. :@ Maar via eBay valt het inderdaad wel mee.

Overigens hier een goede vergelijking tussen de Aura en Paperwhite:

En ook een tussen de Aura en de Aura HD:
quote:
Ik lees overigens grotendeels Nederlandstalige boeken. Dan lijkt een Kobo me geschikter dan een Kindle? En hoe zit het met de combinatie Kobo en Goodreads? Weet dat Goodreads goed samenwerkt met Kindle, maar geldt dat ook voor de Kobo? :)
Dat maakt niet zo veel uit denk ik. Bol.com geeft de e-books uit hun .epub waardoor je ze op een Kobo niet zou hoeven te converteren. Bij een Kindle moet je ze eerst converteren naar .mobi, maar met programma's als Calibri is dat heel makkelijk.

GoodReads integratie is er op de Aura niet volgens mij. Ik heb het niet ontdekt. :P

Overigens ben ik niet voor een Kindle gegaan omdat ik echt een hekel heb aan Amazon. Op dit moment is het zo'n grote speler dat ik het een beetje eng vind worden. Zo'n grote corporatie met zoveel macht lijkt me niet gezond, dus als er een goed alternatief is prefereer ik dat.

Dit soort streken vind ik bijvoorbeeld ook echt niet kunnen:

http://pogue.blogs.nytime(...)rue&_type=blogs&_r=0

:1984 werd gewoon remote verwijderd bij veel e-readers omdat de uitgever zich had bedacht over de digitale editie. Dat Amazon ebooks op afstand kan verwijderen vind ik gewoon echt niet goed te praten en zo'n bedrijf zal ik met al mijn macht proberen te mijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 11:57:11 ]
  zondag 20 juli 2014 @ 11:57:00 #11
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507982
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:52 schreef CartWOman het volgende:
De Aura is tijdelijk in prijs verlaagd, over een week kost 'ie weer ¤ 139.95 dus ik zou het wel weten... de HD is nu dus 70 euro duurder, en ligt minder prettig in de hand. Het iets grotere scherm vind ik te weinig verschil maken.
Is dat zo? :o Waar is 'ie in prijs verlaagd dan? En thx, dan ga ik hem bestellen, denk ik. Anders blijf ik toch eindeloos vergelijken en je moet een keer een knoop doorhakken ;).
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:58:56 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508026
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, ik heb sinds twee dagen een gewone Aura. Het bevalt meer dan goed. Gisteren ook mee naar het strand geweest en dat las echt prima. Ik ben alleen een beetje panisch en was bang dat er zand tussenkwam dus heb hem heel erg voorzichtig gebruikt. :')

[..]

Dat klopt inderdaad. Een hoesje heb ik nog niet gekocht omdat ze best prijzig zijn. :@ Maar via eBay valt het inderdaad wel mee.

Overigens hier een goede vergelijking tussen de Aura en Paperwhite:

En ook een tussen de Aura en de Aura HD:

[..]

Dat maakt niet zo veel uit denk ik. Bol.com geeft de e-books uit hun .epub waardoor je ze op een Kobo niet zou hoeven te converteren. Bij een Kindle moet je ze eerst converteren naar .mobi, maar met programma's als Calibri is dat heel makkelijk.

GoodReads integratie is er op de Aura niet volgens mij. Ik heb het niet ontdekt. :P

Overigens ben ik niet voor een Kindle gegaan omdat ik echt een hekel heb aan Amazon. Op dit moment is het zo'n grote speler dat ik het een beetje eng vind worden. Zo'n grote corporatie met zoveel macht lijkt me niet gezond, dus als er een goed alternatief is prefereer ik dat.

Dit soort streken vind ik bijvoorbeeld ook echt niet kunnen:

http://pogue.blogs.nytime(...)rue&_type=blogs&_r=0

:1984 werd gewoon remote verwijderd bij veel e-readers omdat de uitgever zich had bedacht over de digitale editie. Dat Amazon ebooks op afstand kan verwijderen vind ik gewoon echt niet goed te praten en zo'n bedrijf zal ik met al mijn macht proberen te mijden.
Thanks voor je input :) Fijn dat je Aura goed bevalt! Waar heb je hem besteld? :)

Ik heb inmiddels gelezen dat Goodreads momenteel niet werkt op de Kobo, omdat Goodreads is overgenomen door Amazon :P Kan zijn dat dat in de toekomst wel weer zo is, maar nu dus niet. Maar goed, dat is geen probleem :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142508107
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Thanks voor je input :) Fijn dat je Aura goed bevalt! Waar heb je hem besteld? :)

Ik heb inmiddels gelezen dat Goodreads momenteel niet werkt op de Kobo, omdat Goodreads is overgenomen door Amazon :P Kan zijn dat dat in de toekomst wel weer zo is, maar nu dus niet. Maar goed, dat is geen probleem :)
Geen dank! Bij modern.nl, http://www.modern.nl/nl/c(...)/aura-6-black/p50322

Ik raad je aan om bij de pricewatch te kijken:

https://tweakers.net/categorie/804/e-readers/producten/

Daar zie je een overzicht van online verkooppunten met prijzen zodat je mooi kunt vergelijken. Volgens mij heeft modern.nl alleen de zwarte editie.

Dat GoodReads is overgenomen door Amazon vind ik wel erg jammer. ;( Dat kan een overweging zijn om mijn account te verwijderen of om gewoon zelf een lijst bij te houden.
pi_142508250
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Is dat zo? :o Waar is 'ie in prijs verlaagd dan? En thx, dan ga ik hem bestellen, denk ik. Anders blijf ik toch eindeloos vergelijken en je moet een keer een knoop doorhakken ;).
Bij Libris (waar ik werk ;) ) is 'ie vanaf morgen beperkt weer te bestellen, ik ben bang dat je daarvoor te laat bent. Of je moet een paar weken op de levering willen wachten...
Er zijn nog wel aanbieders die 'm wel op voorraad hebben zegt Google.
Het is echt een hele fijne reader. :Y
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:08:27 #15
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508280
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:07 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Bij Libris (waar ik werk ;) ) is 'ie vanaf morgen beperkt weer te bestellen, ik ben bang dat je daarvoor te laat bent. Of je moet een paar weken op de levering willen wachten...
Er zijn nog wel aanbieders die 'm wel op voorraad hebben zegt Google.
Het is echt een hele fijne reader. :Y
Ik ga hem via Topdeals bestellen :Y Nog geen 100 euro, prima deal lijkt me :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142508351
*O*

Veel plezier ermee!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:13:34 #17
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508430
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:11 schreef CartWOman het volgende:
*O*

Veel plezier ermee!
*O* Ik moet straks weer 3 uur per dag in de trein zitten, dus dat komt wel goed, denk ik ;)
En hij is roze *O* Nu maar even een hoesje zoeken ;) Zal ik zo'n magnetische cover met sleep wake doen of een neoprene hoesje? Wat zou beter zijn tegen krassen? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142508624
Een vraag aan de mensen met de Aura:

Welk hoesje va eBay hebben jullie genomen en ben je daarmee tevreden? De officiële hoesjes vind ik wel erg duur, maar ik wil ook weer niet totale baggerkwaliteit hebben.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:25:14 #19
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508767
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef robin007bond het volgende:
Een vraag aan de mensen met de Aura:

Welk hoesje va eBay hebben jullie genomen en ben je daarmee tevreden? De officiële hoesjes vind ik wel erg duur, maar ik wil ook weer niet totale baggerkwaliteit hebben.
Goeie vraag :P Ik zie veel van die gekleurde magnetic covers. Ik vind die neoprene dingen met design echter toch ook wel erg mooi. Voor m'n iPad gebruik ik zowel een magnetic cover als een hoes :').
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142509340
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef robin007bond het volgende:
:1984 werd gewoon remote verwijderd bij veel e-readers omdat de uitgever zich had bedacht over de digitale editie. Dat Amazon ebooks op afstand kan verwijderen vind ik gewoon echt niet goed te praten en zo'n bedrijf zal ik met al mijn macht proberen te mijden.
Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon. :') _O-
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef robin007bond het volgende:
Een vraag aan de mensen met de Aura:

Welk hoesje va eBay hebben jullie genomen en ben je daarmee tevreden? De officiële hoesjes vind ik wel erg duur, maar ik wil ook weer niet totale baggerkwaliteit hebben.
Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.

Zijn er hier ook die strips lezen op e-readers?
  zondag 20 juli 2014 @ 12:47:45 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142509395
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon. :') _O-

[..]

Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.

Zijn er hier ook die strips lezen op e-readers?
Mooie hoezen wel. Had ik ook geen roze hoeven te bestellen als 'ie toch in een hoes gaat :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142511026
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon. :') _O-

[..]

Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.

Zijn er hier ook die strips lezen op e-readers?
Bedankt voor de tip. Die covers zien er zeker netjes uit.

Op mijn e-reader ga ik wel manga lezen. Gewone strips vind ik iets te kleurrijk voor een e-reader, maar manga is haast altijd in zwart-wit. Dat gaat gewoon prima.

  zondag 20 juli 2014 @ 14:30:45 #23
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142512413
http://www.geckocovers.nl(...)_y078CFScXwwodK2EAyA

Ik heb deze besteld (in het bruin). Er is ook een kunstlederen versie, maar ja, voor 5 euro extra heb ik toch liever echt leer ;) Heb hem bij een andere webshop besteld en hij komt dinsdag tegelijk met mijn ereader binnen. Moet donderdag en vrijdag weer een end met de trein, dus dan komt 'ie mooi van pas :D
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_142515656
Ik ben ook erg tevreden over mijn hoes van gecko. O+
pi_142517617
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:05 schreef Cygne het volgende:
Ik ben ook erg tevreden over mijn hoes van gecko. O+
Mooi om te horen. :)

Ik vind het wel prijzig, maar het lijkt wel hoogwaardige kwaliteit. Stiekem ben ik bang dat ze ook gewoon uit Hong kong komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')