abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_147606228
registreer om deze reclame te verbergen
Vroeger wel ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_147608620
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:46 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vroeger wel ;)
Ik mag dan nog wel even zeggen dat het wel erg spijtig is ja
Wanneer je een schip wil bouwen, breng dan geen mensen bij elkaar om het hout aan te slepen, werktekeningen te maken, de taken te verdelen en het werk in te delen, maar leer de mensen te verlangen naar de eindeloze zee. -- Antoine de Saint-Exupery
pi_147630437
Met vroeger bedoel je neem ik aan in de tijd dat NLroei nog 'bestond'?

Ik word op mijn wenken bediend. Of op zijn minst de uitslagen van de toppers.

Het zou zo mooi zijn als je kon zien wat de concurrentie doet. Even wachten op de nkir dan maar.
pi_147634728
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:37 schreef Zakorsky het volgende:
Met vroeger bedoel je neem ik aan in de tijd dat NLroei nog 'bestond'?

Ik word op mijn wenken bediend. Of op zijn minst de uitslagen van de toppers.

Het zou zo mooi zijn als je kon zien wat de concurrentie doet. Even wachten op de nkir dan maar.
Er zijn redelijk wat dingen rondom NLroei waarover ik zo mijn mening heb en wat ik jammer vind. Maar dat is voor een groot deel oude koeien uit de sloot halen of 'wat als'-scenario's uittekenen en dat heeft niet alleen weinig zin, maar ook doe ik daar persoonlijk liever niet aan. Ik kon alleen de verleiding niet weerstaan na je vraag over de uitslagen, en vandaar die opmerking.
pi_147774497
SPT / Doping #102 Astaja! Leve Vino!

Iemand die hier wat over kan vertellen? Hij reageert niet op mijn PM en ik ben wel benieuwd of mensen dit zo ervaren.
pi_147777193
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:47 schreef BEFEM het volgende:
SPT / Doping #102 Astaja! Leve Vino!

Iemand die hier wat over kan vertellen? Hij reageert niet op mijn PM en ik ben wel benieuwd of mensen dit zo ervaren.
Heb je er in dat topic op doorgevraagd?
Wanneer je een schip wil bouwen, breng dan geen mensen bij elkaar om het hout aan te slepen, werktekeningen te maken, de taken te verdelen en het werk in te delen, maar leer de mensen te verlangen naar de eindeloze zee. -- Antoine de Saint-Exupery
pi_147777248
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:33 schreef pullup het volgende:

[..]

Heb je er in dat topic op doorgevraagd?
Nee, alleen PM gestuurd :P
pi_147778428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nee, alleen PM gestuurd :P
Ach gewoon laten zwetsen
pi_147779439
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:30 schreef pullup het volgende:

[..]

Ach gewoon laten zwetsen
Ik geloof er anders niet in dat het roeien clean is, ook in Nederland niet.

Bron? Mijn water.
pi_147787926
Ik heb wel eens van een coach gehoord die vroeger junioren coachte dat er wel heel veel jonge roeiers asthma hadden en over een inhalator beschikten.

(In die inhalatoren zitten bronchodilatoren, die verwijden je longblaasjes)
Chick on a mission
pi_147803285
'Inspanningsasthma' hebben bijna alle topsporters. Geldt niet alleen voor roeiers.

En nee, roeien is niet schoon. Er zijn zat voorbeelden van. Ik kan me een lichte mannen dubbeltwee uit 1996 bedenken bijvoorbeeld. In vergelijking daarmee is zelfs mijn wc nog brandschoon.
pi_147820352
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 15:19 schreef WanEnOonlie het volgende:
'Inspanningsasthma' hebben bijna alle topsporters. Geldt niet alleen voor roeiers.

En nee, roeien is niet schoon. Er zijn zat voorbeelden van. Ik kan me een lichte mannen dubbeltwee uit 1996 bedenken bijvoorbeeld. In vergelijking daarmee is zelfs mijn wc nog brandschoon.
Maar in Nederland ook? Zonder namen te noemen of te wijzen.
pi_147822993
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Maar in Nederland ook? Zonder namen te noemen of te wijzen.
Ik noem niet voor niets de lichte dubbeltwee uit 1996 als voorbeeld.

En het creatine-verhaal van de Holland Acht is ook tekenend. Dat spul was toen ook borderline doping. Niet dat ik hier de zuurpruimerige pessimist wil uithangen, overigens.
pi_147849229
Nieuwe techniek bij de bond.

Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:
Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:05:58 #90
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_148505417
Kzie dit momenteel op 1dayfly staan:
http://www.1dayfly.com/be/nl/sale

Heb al een tijdje interesse gehad om een toestel aan te schaffen, goede workout, traint veel spiergroepen en goed voor de conditie. Maar ik ken niks van de toestellen, dus ik vroeg me af of iemand me kan helpen en beoordelen of dit een deftige toestel is. Uitereaard prijs/kwaliteit verhouding in acht nemen.

Tis gewoon voor thuis gebruik, om enkele keren per week te gebruiken, een extra oefening buiten het squashen en badmintonnen,

Wat ik al vreemd vind, weinig info te vinden over dit type toestel op internet (ook alleen maar NL websites gevonden). Vind beperkte specs, maar weet zelf niet welke specs de belangrijkste zijn.
Wist niet dat Dunlop ook fitness toestellen maakt, Ik ken het van de tennis en squash, maken zij deftig spul?

Zou het enorm appreciëren als iemand zsm advies kan geven. Tis maar een dagaanbieding, en weg is weg.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_148508299
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:05 schreef ASSpirine het volgende:
Kzie dit momenteel op 1dayfly staan:
http://www.1dayfly.com/be/nl/sale

Heb al een tijdje interesse gehad om een toestel aan te schaffen, goede workout, traint veel spiergroepen en goed voor de conditie. Maar ik ken niks van de toestellen, dus ik vroeg me af of iemand me kan helpen en beoordelen of dit een deftige toestel is. Uitereaard prijs/kwaliteit verhouding in acht nemen.

Tis gewoon voor thuis gebruik, om enkele keren per week te gebruiken, een extra oefening buiten het squashen en badmintonnen,

Wat ik al vreemd vind, weinig info te vinden over dit type toestel op internet (ook alleen maar NL websites gevonden). Vind beperkte specs, maar weet zelf niet welke specs de belangrijkste zijn.
Wist niet dat Dunlop ook fitness toestellen maakt, Ik ken het van de tennis en squash, maken zij deftig spul?

Zou het enorm appreciëren als iemand zsm advies kan geven. Tis maar een dagaanbieding, en weg is weg.
In de roeiwereld gebruikt men voornamelijk de ergometer machines van Concept 2 vooral vanwege de robuustheid daarvan en de wereldwijde standaard voor vergelijkingsmateriaal die de gebruikte software in het weergave schermpje levert. (dat robuuste is zeker nodig omdat het gebruik op de verenigingen over het algemeen behoorlijk intensief is )
Die apparaten zijn echt veel duurder overigens

Er zullen dus weinig vergelijkende onderzoeken zijn naar de verschillende voors en tegens van alle andere apparaten.

Dit gezegd hebbende lijkt dat Dunlop apparaat me een redelijke goede kopie die natuurlijk wel heel wat minder stevig is maar als je hem alleen zelf en thuis gebruikt om fit te worden lijkt dat me minder een probleem
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:53:31 #92
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_148510405
Het is
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:06 schreef pullup het volgende:

[..]

In de roeiwereld gebruikt men voornamelijk de ergometer machines van Concept 2 vooral vanwege de robuustheid daarvan en de wereldwijde standaard voor vergelijkingsmateriaal die de gebruikte software in het weergave schermpje levert. (dat robuuste is zeker nodig omdat het gebruik op de verenigingen over het algemeen behoorlijk intensief is )
Die apparaten zijn echt veel duurder overigens

Er zullen dus weinig vergelijkende onderzoeken zijn naar de verschillende voors en tegens van alle andere apparaten.

Dit gezegd hebbende lijkt dat Dunlop apparaat me een redelijke goede kopie die natuurlijk wel heel wat minder stevig is maar als je hem alleen zelf en thuis gebruikt om fit te worden lijkt dat me minder een probleem
Het is inderdaad puur om conditie verder op te bouwen in een niet zo belastende manier.
Dus het zou wel een aanrader zijn? Een professionele toestel heb ik echt niet nodig, en zou ik ook het geld er niet voor over hebben.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
10C9H8O4
pi_148510730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:53 schreef ASSpirine het volgende:
Het is

[..]

Het is inderdaad puur om conditie verder op te bouwen in een niet zo belastende manier.
Dus het zou wel een aanrader zijn? Een professionele toestel heb ik echt niet nodig, en zou ik ook het geld er niet voor over hebben.
Het lijkt me zeker geen slechte keuze qua apparaat en met jouw doel als je dat geld er voor over hebt, er zijn goedkopere machines maar dat is dan meteen echt rommel en dat is dit niet (voor zover ik aan de hand van het plaatje kan beoordelen) . Bedenk wel dat zelfs bij roeiers die zo'n apparaat voor thuis gekocht hebben de apparaten verdacht vaak al rap in de kast verdwijnen na hun actieve carriere

Er komt vast nog wel iemand met een mening :P
pi_148514495
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:01 schreef pullup het volgende:

[..]

Het lijkt me zeker geen slechte keuze qua apparaat en met jouw doel als je dat geld er voor over hebt, er zijn goedkopere machines maar dat is dan meteen echt rommel en dat is dit niet (voor zover ik aan de hand van het plaatje kan beoordelen) . Bedenk wel dat zelfs bij roeiers die zo'n apparaat voor thuis gekocht hebben de apparaten verdacht vaak al rap in de kast verdwijnen na hun actieve carriere

Er komt vast nog wel iemand met een mening :P
M'n pa doet het al bijna een jaar 5x per week 8-)

Niet te zien aan z'n pens overigens :')
  maandag 12 januari 2015 @ 19:59:16 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148617254
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149357261
Roeitoestel is ondertussen al binnen, wel een klote gedoe om het in elkaar te steken, handleiding is zeer slecht en beperkt.

Minpunten:
- Je kan geen weerstand instellen. Er rest dus op een gegeven moment alleen maar, nog sneller en langer roeien.
- Zeer basic on-board computer, laat je de snelheid zien (welke eenheid?), tijd, afstand en caloriën

Kan het kloppen dat ik met een half uur roeien ong 500kCal verbruikt? Lijkt me wel heel veel. Uiteraard is dit afhankelijk van de intensiteit waarmee je roeit.
10C9H8O4
pi_149374358
Zondag weer de Asopos Zijlhead starten. Is dit jaar echt een Asopos/Die Leythe feestje. De andere twee buurverenigingen zijn nergens te bekennen ;)

Als het doorgaat in ieder geval, want het is natuurlijk traditie dat de Zijlhead afgelast wordt wegens weeromstandigheden :)
Chick on a mission
pi_149388718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:32 schreef ASSpirine het volgende:
Roeitoestel is ondertussen al binnen, wel een klote gedoe om het in elkaar te steken, handleiding is zeer slecht en beperkt.

Minpunten:
- Je kan geen weerstand instellen. Er rest dus op een gegeven moment alleen maar, nog sneller en langer roeien.
- Zeer basic on-board computer, laat je de snelheid zien (welke eenheid?), tijd, afstand en caloriën

Kan het kloppen dat ik met een half uur roeien ong 500kCal verbruikt? Lijkt me wel heel veel. Uiteraard is dit afhankelijk van de intensiteit waarmee je roeit.
500 Kcal / 30 minuten staat ongeveer gelijk aan 30 minuten 15 a 16 km/h hardlopen. Als je daar de (vergelijkbare roei-) conditie voor hebt is dit dus goed mogelijk. Ik weet niet hoe die percentages bij hardlopers zitten maar volgens mij ga je redelijk hard als je een half uur 16 het uur kan lopen :). Als je dan ook nog rekening houdt met het feit dat roeien minder energie-intensief is zit je nog hoger in het sportspectrum.
pi_149393792
Het hangt vooral ook af van hoe zwaar en groot je bent. Die apparaten geven vaak een heel ruime schatting.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:23:10 #100
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_149411987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:56 schreef Thrawn het volgende:

[..]

500 Kcal / 30 minuten staat ongeveer gelijk aan 30 minuten 15 a 16 km/h hardlopen. Als je daar de (vergelijkbare roei-) conditie voor hebt is dit dus goed mogelijk. Ik weet niet hoe die percentages bij hardlopers zitten maar volgens mij ga je redelijk hard als je een half uur 16 het uur kan lopen :). Als je dan ook nog rekening houdt met het feit dat roeien minder energie-intensief is zit je nog hoger in het sportspectrum.
Dacht wel dat ik het met een korreltje zou moet nemen.
Desondanks, is het gewoon een goede oefening dat ik blijf volhouden.

Maar eerst een weekje snowboarden, dat zal ook wel helpen om mijn conditie op een of andere manier te verbeteren :P
10C9H8O4
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')