abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145510661
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:35 schreef Keroppi het volgende:
Waarom start je dan niet de 2x ipv de 4x+?
Omdat we er in principe als ploeg naartoe zouden gaan. En nu heeft de helft van de ploeg ook andere afspraken in die omgeving staan, dus als de 4 wordt gecanceld zou dat slecht uitkomen met die andere afspraken. Ploegdruk dus :P
Maar in de 2x zijn we wel kansrijk, in de 4x+ een stuk minder, denk dat we daar een minuut achter de winnaar op plaats 4 eindigen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_145610973
Wat vinden jullie van het plan om LDEJ4* na de Varsity ongestuurd te gaan laten varen voor het klassement? Werd een maand geleden gepresenteerd bij KNRB regiobijeenkomsten, vrij onverwachts voor ons. Nu mogen we dus op het laatste moment op zoek naar een lichte dames 4-/x...
pi_145613253
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:50 schreef JKlaassens het volgende:
Wat vinden jullie van het plan om LDEJ4* na de Varsity ongestuurd te gaan laten varen voor het klassement? Werd een maand geleden gepresenteerd bij KNRB regiobijeenkomsten, vrij onverwachts voor ons. Nu mogen we dus op het laatste moment op zoek naar een lichte dames 4-/x...
Ik ben niet voor

Het is om te beginnen een behoorlijk dure grap voor verenigingen want die club van jullie zal zeker niet de enige zijn die dit boot type niet zomaar voorradig heeft als ik mijn zoektochten naar behoorlijke 4- die ook als 4x kunnen worden opgeriggerd en gebruikt van de laatste jaren goed kan herinneren :D

En dat was dan nog enige jaren geleden toen er nog wat meer toproeister op enkele verenigingen een keer samen op de Holland beker bijvoorbeeld wilden starten in de 4x.

Ik heb ook geen idee wie dit nu weer heeft verzonnen (ben sowieso geen fan van dat hele veld maar dat is wellicht een ander verhaal)

Het beboten van een lichte dames sectie op een goede manier kost een vereniging zo ongeveer een ton extra op wat ze al uitgaven voor de totale vloot dus ( 2 x 4, 2 x 2 en 2 x skiff + 10 sets sculls zal al snel nodig zijn in je vloot wil je het serieus aanpakken, reken maar uit)

Voor die meisjes vast leuk om uit zo'n groot arsenaal boten te kunnen kiezen maar je moet je wat mij betreft als vereniging achter de oren krabben of je dat daadwerkelijk er voor over hebt en al helemaal als dus nu al blijkt dat je al voor de eerste jaars al twee boottypen gaat nodig hebben wat dan wellicht ook nog ten koste gaat van wat je zware roeisters ter beschikking gaan krijgen. :') |:(

Een laatste punt in je overweging kan zijn of dergelijke onervaren roeisters overal in zo'n snel ongestuurd nummer ook daadwerkelijk kunnen laten trainen qua roeiwater en veiligheid op het water.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_145664894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:47 schreef pullup het volgende:

[..]

Een laatste punt in je overweging kan zijn of dergelijke onervaren roeisters overal in zo'n snel ongestuurd nummer ook daadwerkelijk kunnen laten trainen qua roeiwater en veiligheid op het water.
Los van het botenverhaal (waar ik me wel ik kan vinden, maar wat ik geen onoverkomelijk probleem vind) ben ik het totaal oneens met bovenstaand argument wat ik meermaals voorbij heb zien komen op sociale media de laatste paar dagen.

Het is toch raar om wél een stuurtje het vertrouwen te geven om een ¤ 40.000,- kostende boot te kunnen besturen, maar dat niet te durven bij een eerstejaars roeister? Ja, het is wat anders, sturen met een voet en sturen met een aantal touwtjes. Maar een stuurtje is net als een roeister aan het multitasken: commando's, coach-aanwijzingen, noem maar op. Dat verschilt niet gigantisch wezenlijk met het multitasken van een roeister. Oefening baart kunst.

Dit nog los van het feit dat ik me nog goed kan herinneren dat Amphitrite ooit een eerstejaars lichte twee-zonder had, bij gebrek aan genoeg eerstejaars roeiers. Die konden op het (overigens zeer frequent kronkelende) Spaarne en de ook niet volledig bochtenloze Ringvaart prima uit de voeten.

De roep dat eerstejaars roei(st)ers een dergelijke verantwoordelijkheid niet kunnen dragen (vrij vertaald) is dezelfde roep die jarenlang klonk bij Njord dat eerstejaars niet zomaar in een gladde boot konden varen in het najaar, maar vooral aan een C4 moesten wennen. Is gewoon een kwestie van doen. We hoeven niet op elk vlak betuttelend te zijn.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_145843378
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:25 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Los van het botenverhaal (waar ik me wel ik kan vinden, maar wat ik geen onoverkomelijk probleem vind) ben ik het totaal oneens met bovenstaand argument wat ik meermaals voorbij heb zien komen op sociale media de laatste paar dagen.

Het is toch raar om wél een stuurtje het vertrouwen te geven om een ¤ 40.000,- kostende boot te kunnen besturen, maar dat niet te durven bij een eerstejaars roeister? Ja, het is wat anders, sturen met een voet en sturen met een aantal touwtjes. Maar een stuurtje is net als een roeister aan het multitasken: commando's, coach-aanwijzingen, noem maar op. Dat verschilt niet gigantisch wezenlijk met het multitasken van een roeister. Oefening baart kunst.

Dit nog los van het feit dat ik me nog goed kan herinneren dat Amphitrite ooit een eerstejaars lichte twee-zonder had, bij gebrek aan genoeg eerstejaars roeiers. Die konden op het (overigens zeer frequent kronkelende) Spaarne en de ook niet volledig bochtenloze Ringvaart prima uit de voeten.

De roep dat eerstejaars roei(st)ers een dergelijke verantwoordelijkheid niet kunnen dragen (vrij vertaald) is dezelfde roep die jarenlang klonk bij Njord dat eerstejaars niet zomaar in een gladde boot konden varen in het najaar, maar vooral aan een C4 moesten wennen. Is gewoon een kwestie van doen. We hoeven niet op elk vlak betuttelend te zijn.
Het gaat er niet eens om of het eerstejaars zijn of niet. Meer ongestuurde grote nummers op het water leidt in ieder geval in Utrecht tot gevaarlijke situaties. Bij ons mogen 4- al niet tijdens de spits trainen omdat er dan gewoon teveel ongelukken en schades gevaren worden.
Het gaat er niet om of je een stuurtje meer vertrouwt dan een roeier, maar om het feit dat een ongestuurd nummer a) harder gaat en b) het stuurtje toch wel in een iets makkelijker positie zit om goed te kijken, en zich ook alleen daarmee bezig hoeft te houden. Dat is geen betutteling maar gewoon pragmatisch je roeiers en je materiaal heel willen houden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145851875
Bij Argo gaan de nieuwe plannen ook zeker problemen opleveren wat betreft boten. Vorig jaar is er speciaal voor dit veld een nieuwe lichte dames 4+ aangeschaft, die zou dan nu eigenlijk alweer bijna compleet nutteloos worden.

Daarnaast hebben we voor zover ik weet ook geen echte lichte dames 4-. Nog even los van het feit of je eerstejaars wel of niet ongestuurd wil laten roeien is het bij ons ook gewoon zo dat dat nog extra problemen met zich meebrengt. Wanneer de golven op de Rijn te hoog zijn mag er bij ons alleen nog maar gevaren worden op een klein (1km) havenkanaal. Dat kanaal is echter verboden terrein voor een 4- vanwege de hoge snelheid en daardoor snelle koerswijzigingen in combinatie met drukte.

Dat zou dus betekenen dat er voor nog een groep roeiers extra boten gebruikt moeten kunnen worden voor die keren dat er niet op de Rijn gevaren kan worden. Dat is al een probleem voor onze middengroepen, maar zou dan dus ook voor een eerstejaarsploeg gaan gelden.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:50:33 #57
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_145905364
Leuk artikel :Y

"“WEDSTRIJDROEIEN, IK? NOOIT!”"

http://studentenroeiwerel(...)n-ik-nooit/#more-209
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel maandag 27 oktober 2014 @ 15:41:24 #58
1455 Keroppi
kool kikker
pi_145997348
Onze stuurvrouw is geopereerd aan haar voet en kan ons niet sturen bij de Lingebokaal. We hebben al geloof ik iedereen op de vereniging gebeld die een acht kan (mag...) sturen, maar tot nu toe niet echt succes.

Dus als iemand nog een stuurtje weet die toch die kant op gaat en evt een extra heat wil sturen, laat maar weten. Beloning naar keuze uiteraard ;)
Chick on a mission
pi_146037880
Ziet eruit als een nogal lastig onmogelijk parcours -O-

[ Bericht 10% gewijzigd door LadyGrey op 28-10-2014 16:25:42 ]
pi_146084170
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:41 schreef Keroppi het volgende:Dus als iemand nog een stuurtje weet die toch die kant op gaat en evt een extra heat wil sturen, laat maar weten. Beloning naar keuze uiteraard ;)
Ligt beetje aan de indeling. Anders denk ik dat ik nog wel iemand weet. Zal straks even vragen of ze benaderd mogen worden ;)

Ze moeten zelf ook roeien wat het lastig maakt. Even de loting afwachten in ieder geval. Kan je evt. wel vast telefoonnummers doorsturen via de PM. Ik kijk daar morgen even naar, tenzij jullie al iemand gevonden hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sjobber op 29-10-2014 22:36:30 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel zondag 2 november 2014 @ 23:50:46 #61
1455 Keroppi
kool kikker
pi_146238872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:19 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ligt beetje aan de indeling. Anders denk ik dat ik nog wel iemand weet. Zal straks even vragen of ze benaderd mogen worden ;)

Ze moeten zelf ook roeien wat het lastig maakt. Even de loting afwachten in ieder geval. Kan je evt. wel vast telefoonnummers doorsturen via de PM. Ik kijk daar morgen even naar, tenzij jullie al iemand gevonden hebben.
Sorry voor de vertraagde reactie (iets met vakantie enzo) en heel erg bedankt voor het meedenken. Gelukkig hebben we iemand weten te strikken van de vereniging want ze willen liever geen externe stuurtjes.

Misschien niet de lichtste/ervarenste stuur maar ik bel al dolblij dat we iemand hebben. Eerste wedstrijd met de nieuwe opstelling/slag dus ben superbenieuwd hoe het gaat :)
Chick on a mission
  FOK!fossiel zondag 2 november 2014 @ 23:53:20 #62
1455 Keroppi
kool kikker
pi_146238958
Nog mensen NovemberVieren gestart? Erg jammet dat we er dit jaar niet bij waren maar we hebben de focus op de acht gelegd. Vind het altijd een leuke wedstrijd :)
Chick on a mission
pi_146345014
Oke, geen probleem. Had sowieso niet de meest onervaren sjappies in gedachten hoor :P

Nov444 gestart. Wel super race gehad. RIC startte een bootlengte achter ons. Deze naar ons toe laten kruipen tot de Rozenoord. Bij hun fietste een man of 8 mee en die allemaal schreeuwen dat wij moesten wijken :') Na de Rozenoord het gas wat meer open gezet en zijn we weer weggelopen. Door een stuurfoutje voor Skoll kwamen ze in de omval weer puntje/kontje te liggen en daarna hebben we het verschil wederom gemaakt. In het laatste deel wel wat laten liggen, dus toen kwamen ze helaas weer dichterbij. Uiteindelijk met 3s van ze gewonnen.
Uiteindelijke uitslag viel erg tegen, dat dan weer wel. Mooie dag gehad :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel maandag 10 november 2014 @ 00:31:24 #64
1455 Keroppi
kool kikker
pi_146486444
Ah de Rozenoord... de trauma's van de vorige Head komen weer boven ;)

Lingebokaal was erg leuk en we hadden perfect roeiweer. Hoop boten tijdens de 6k ingehaald (waaronder bijna een heren 4x van onze eigen vereniging >:) ) maar toch derde van de drie geworden. Het ging best lekker en toen we hoorden dat deze ploegen bij de Head respectievelijk 1e en 5e waren, vonden we het zeker een geslaagde try-out!
Chick on a mission
pi_147271452
Zijn Russen een beetje goed in roeien?
pi_147281846
Het vriest daar vrij veel. Dat lijkt me onhandig.
pi_147357913
Heeft er iemand de uitslagen van de ergohead?
pi_147358089
quote:
5s.gif Op zondag 7 december 2014 13:57 schreef BEFEM het volgende:
Heeft er iemand de uitslagen van de ergohead?
Yep, de dames iig
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_147359458
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:04 schreef pullup het volgende:

[..]

Yep, de dames iig
Mag ik ze ook zien dan? :+

Lies weet ik al maar wil de rest weten :P
pi_147359486
quote:
10s.gif Op zondag 7 december 2014 14:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Mag ik ze ook zien dan? :+

Lies weet ik al maar wil de rest weten :P
zie pm :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_147360160
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 15:00 schreef pullup het volgende:

[..]

zie pm :P
Ik heb niks ontvangen :o
pi_147400899
Ik heb het vanmiddag op de website gezien dus je kan daar gewoon kijken. :-)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 december 2014 @ 19:41:36 #74
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_147401017
Lekker weekendje profieltesten gedaan, m'n lichte SB meisjes zijn goed bezig.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_147598056
Worden de uitslagen van die testen eigenlijk ook gepubliceerd?
pi_147606228
Vroeger wel ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_147608620
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:46 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vroeger wel ;)
Ik mag dan nog wel even zeggen dat het wel erg spijtig is ja
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_147630437
Met vroeger bedoel je neem ik aan in de tijd dat NLroei nog 'bestond'?

Ik word op mijn wenken bediend. Of op zijn minst de uitslagen van de toppers.

Het zou zo mooi zijn als je kon zien wat de concurrentie doet. Even wachten op de nkir dan maar.
pi_147634728
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:37 schreef Zakorsky het volgende:
Met vroeger bedoel je neem ik aan in de tijd dat NLroei nog 'bestond'?

Ik word op mijn wenken bediend. Of op zijn minst de uitslagen van de toppers.

Het zou zo mooi zijn als je kon zien wat de concurrentie doet. Even wachten op de nkir dan maar.
Er zijn redelijk wat dingen rondom NLroei waarover ik zo mijn mening heb en wat ik jammer vind. Maar dat is voor een groot deel oude koeien uit de sloot halen of 'wat als'-scenario's uittekenen en dat heeft niet alleen weinig zin, maar ook doe ik daar persoonlijk liever niet aan. Ik kon alleen de verleiding niet weerstaan na je vraag over de uitslagen, en vandaar die opmerking.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_147774497
SPT / Doping #102 Astaja! Leve Vino!

Iemand die hier wat over kan vertellen? Hij reageert niet op mijn PM en ik ben wel benieuwd of mensen dit zo ervaren.
pi_147777193
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:47 schreef BEFEM het volgende:
SPT / Doping #102 Astaja! Leve Vino!

Iemand die hier wat over kan vertellen? Hij reageert niet op mijn PM en ik ben wel benieuwd of mensen dit zo ervaren.
Heb je er in dat topic op doorgevraagd?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_147777248
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:33 schreef pullup het volgende:

[..]

Heb je er in dat topic op doorgevraagd?
Nee, alleen PM gestuurd :P
pi_147778428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nee, alleen PM gestuurd :P
Ach gewoon laten zwetsen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_147779439
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 december 2014 17:30 schreef pullup het volgende:

[..]

Ach gewoon laten zwetsen
Ik geloof er anders niet in dat het roeien clean is, ook in Nederland niet.

Bron? Mijn water.
  FOK!fossiel zaterdag 20 december 2014 @ 22:45:01 #85
1455 Keroppi
kool kikker
pi_147787926
Ik heb wel eens van een coach gehoord die vroeger junioren coachte dat er wel heel veel jonge roeiers asthma hadden en over een inhalator beschikten.

(In die inhalatoren zitten bronchodilatoren, die verwijden je longblaasjes)
Chick on a mission
pi_147803285
'Inspanningsasthma' hebben bijna alle topsporters. Geldt niet alleen voor roeiers.

En nee, roeien is niet schoon. Er zijn zat voorbeelden van. Ik kan me een lichte mannen dubbeltwee uit 1996 bedenken bijvoorbeeld. In vergelijking daarmee is zelfs mijn wc nog brandschoon.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_147820352
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 15:19 schreef WanEnOonlie het volgende:
'Inspanningsasthma' hebben bijna alle topsporters. Geldt niet alleen voor roeiers.

En nee, roeien is niet schoon. Er zijn zat voorbeelden van. Ik kan me een lichte mannen dubbeltwee uit 1996 bedenken bijvoorbeeld. In vergelijking daarmee is zelfs mijn wc nog brandschoon.
Maar in Nederland ook? Zonder namen te noemen of te wijzen.
pi_147822993
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Maar in Nederland ook? Zonder namen te noemen of te wijzen.
Ik noem niet voor niets de lichte dubbeltwee uit 1996 als voorbeeld.

En het creatine-verhaal van de Holland Acht is ook tekenend. Dat spul was toen ook borderline doping. Niet dat ik hier de zuurpruimerige pessimist wil uithangen, overigens.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 december 2014 @ 18:11:44 #89
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_147849229
Nieuwe techniek bij de bond.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:05:58 #90
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_148505417
Kzie dit momenteel op 1dayfly staan:
http://www.1dayfly.com/be/nl/sale

Heb al een tijdje interesse gehad om een toestel aan te schaffen, goede workout, traint veel spiergroepen en goed voor de conditie. Maar ik ken niks van de toestellen, dus ik vroeg me af of iemand me kan helpen en beoordelen of dit een deftige toestel is. Uitereaard prijs/kwaliteit verhouding in acht nemen.

Tis gewoon voor thuis gebruik, om enkele keren per week te gebruiken, een extra oefening buiten het squashen en badmintonnen,

Wat ik al vreemd vind, weinig info te vinden over dit type toestel op internet (ook alleen maar NL websites gevonden). Vind beperkte specs, maar weet zelf niet welke specs de belangrijkste zijn.
Wist niet dat Dunlop ook fitness toestellen maakt, Ik ken het van de tennis en squash, maken zij deftig spul?

Zou het enorm appreciëren als iemand zsm advies kan geven. Tis maar een dagaanbieding, en weg is weg.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_148508299
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:05 schreef ASSpirine het volgende:
Kzie dit momenteel op 1dayfly staan:
http://www.1dayfly.com/be/nl/sale

Heb al een tijdje interesse gehad om een toestel aan te schaffen, goede workout, traint veel spiergroepen en goed voor de conditie. Maar ik ken niks van de toestellen, dus ik vroeg me af of iemand me kan helpen en beoordelen of dit een deftige toestel is. Uitereaard prijs/kwaliteit verhouding in acht nemen.

Tis gewoon voor thuis gebruik, om enkele keren per week te gebruiken, een extra oefening buiten het squashen en badmintonnen,

Wat ik al vreemd vind, weinig info te vinden over dit type toestel op internet (ook alleen maar NL websites gevonden). Vind beperkte specs, maar weet zelf niet welke specs de belangrijkste zijn.
Wist niet dat Dunlop ook fitness toestellen maakt, Ik ken het van de tennis en squash, maken zij deftig spul?

Zou het enorm appreciëren als iemand zsm advies kan geven. Tis maar een dagaanbieding, en weg is weg.
In de roeiwereld gebruikt men voornamelijk de ergometer machines van Concept 2 vooral vanwege de robuustheid daarvan en de wereldwijde standaard voor vergelijkingsmateriaal die de gebruikte software in het weergave schermpje levert. (dat robuuste is zeker nodig omdat het gebruik op de verenigingen over het algemeen behoorlijk intensief is )
Die apparaten zijn echt veel duurder overigens

Er zullen dus weinig vergelijkende onderzoeken zijn naar de verschillende voors en tegens van alle andere apparaten.

Dit gezegd hebbende lijkt dat Dunlop apparaat me een redelijke goede kopie die natuurlijk wel heel wat minder stevig is maar als je hem alleen zelf en thuis gebruikt om fit te worden lijkt dat me minder een probleem
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:53:31 #92
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_148510405
Het is
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:06 schreef pullup het volgende:

[..]

In de roeiwereld gebruikt men voornamelijk de ergometer machines van Concept 2 vooral vanwege de robuustheid daarvan en de wereldwijde standaard voor vergelijkingsmateriaal die de gebruikte software in het weergave schermpje levert. (dat robuuste is zeker nodig omdat het gebruik op de verenigingen over het algemeen behoorlijk intensief is )
Die apparaten zijn echt veel duurder overigens

Er zullen dus weinig vergelijkende onderzoeken zijn naar de verschillende voors en tegens van alle andere apparaten.

Dit gezegd hebbende lijkt dat Dunlop apparaat me een redelijke goede kopie die natuurlijk wel heel wat minder stevig is maar als je hem alleen zelf en thuis gebruikt om fit te worden lijkt dat me minder een probleem
Het is inderdaad puur om conditie verder op te bouwen in een niet zo belastende manier.
Dus het zou wel een aanrader zijn? Een professionele toestel heb ik echt niet nodig, en zou ik ook het geld er niet voor over hebben.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_148510730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:53 schreef ASSpirine het volgende:
Het is

[..]

Het is inderdaad puur om conditie verder op te bouwen in een niet zo belastende manier.
Dus het zou wel een aanrader zijn? Een professionele toestel heb ik echt niet nodig, en zou ik ook het geld er niet voor over hebben.
Het lijkt me zeker geen slechte keuze qua apparaat en met jouw doel als je dat geld er voor over hebt, er zijn goedkopere machines maar dat is dan meteen echt rommel en dat is dit niet (voor zover ik aan de hand van het plaatje kan beoordelen) . Bedenk wel dat zelfs bij roeiers die zo'n apparaat voor thuis gekocht hebben de apparaten verdacht vaak al rap in de kast verdwijnen na hun actieve carriere

Er komt vast nog wel iemand met een mening :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_148514495
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:01 schreef pullup het volgende:

[..]

Het lijkt me zeker geen slechte keuze qua apparaat en met jouw doel als je dat geld er voor over hebt, er zijn goedkopere machines maar dat is dan meteen echt rommel en dat is dit niet (voor zover ik aan de hand van het plaatje kan beoordelen) . Bedenk wel dat zelfs bij roeiers die zo'n apparaat voor thuis gekocht hebben de apparaten verdacht vaak al rap in de kast verdwijnen na hun actieve carriere

Er komt vast nog wel iemand met een mening :P
M'n pa doet het al bijna een jaar 5x per week 8-)

Niet te zien aan z'n pens overigens :')
  maandag 12 januari 2015 @ 19:59:16 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148617254
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149357261
Roeitoestel is ondertussen al binnen, wel een klote gedoe om het in elkaar te steken, handleiding is zeer slecht en beperkt.

Minpunten:
- Je kan geen weerstand instellen. Er rest dus op een gegeven moment alleen maar, nog sneller en langer roeien.
- Zeer basic on-board computer, laat je de snelheid zien (welke eenheid?), tijd, afstand en caloriën

Kan het kloppen dat ik met een half uur roeien ong 500kCal verbruikt? Lijkt me wel heel veel. Uiteraard is dit afhankelijk van de intensiteit waarmee je roeit.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  FOK!fossiel woensdag 4 februari 2015 @ 22:54:43 #97
1455 Keroppi
kool kikker
pi_149374358
Zondag weer de Asopos Zijlhead starten. Is dit jaar echt een Asopos/Die Leythe feestje. De andere twee buurverenigingen zijn nergens te bekennen ;)

Als het doorgaat in ieder geval, want het is natuurlijk traditie dat de Zijlhead afgelast wordt wegens weeromstandigheden :)
Chick on a mission
pi_149388718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:32 schreef ASSpirine het volgende:
Roeitoestel is ondertussen al binnen, wel een klote gedoe om het in elkaar te steken, handleiding is zeer slecht en beperkt.

Minpunten:
- Je kan geen weerstand instellen. Er rest dus op een gegeven moment alleen maar, nog sneller en langer roeien.
- Zeer basic on-board computer, laat je de snelheid zien (welke eenheid?), tijd, afstand en caloriën

Kan het kloppen dat ik met een half uur roeien ong 500kCal verbruikt? Lijkt me wel heel veel. Uiteraard is dit afhankelijk van de intensiteit waarmee je roeit.
500 Kcal / 30 minuten staat ongeveer gelijk aan 30 minuten 15 a 16 km/h hardlopen. Als je daar de (vergelijkbare roei-) conditie voor hebt is dit dus goed mogelijk. Ik weet niet hoe die percentages bij hardlopers zitten maar volgens mij ga je redelijk hard als je een half uur 16 het uur kan lopen :). Als je dan ook nog rekening houdt met het feit dat roeien minder energie-intensief is zit je nog hoger in het sportspectrum.
pi_149393792
Het hangt vooral ook af van hoe zwaar en groot je bent. Die apparaten geven vaak een heel ruime schatting.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:23:10 #100
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_149411987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:56 schreef Thrawn het volgende:

[..]

500 Kcal / 30 minuten staat ongeveer gelijk aan 30 minuten 15 a 16 km/h hardlopen. Als je daar de (vergelijkbare roei-) conditie voor hebt is dit dus goed mogelijk. Ik weet niet hoe die percentages bij hardlopers zitten maar volgens mij ga je redelijk hard als je een half uur 16 het uur kan lopen :). Als je dan ook nog rekening houdt met het feit dat roeien minder energie-intensief is zit je nog hoger in het sportspectrum.
Dacht wel dat ik het met een korreltje zou moet nemen.
Desondanks, is het gewoon een goede oefening dat ik blijf volhouden.

Maar eerst een weekje snowboarden, dat zal ook wel helpen om mijn conditie op een of andere manier te verbeteren :P
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')