abonnement Unibet Coolblue
pi_142588954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Hasard Cheratte?
Was inderdaad Hasard Cheratte.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 juli 2014 @ 11:29:06 #52
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_142589073
Dank allen voor de support, doet me goed :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_142597965
Afgelopen weekend was ik bij de Truck GP op de Nürburgring. Bij een podiumceremonie moet je dan altijd snel weg rennen om niet al te nat te worden. Mij lukte dat, een collega niet... Maar de methode hoe hij de champagne weer van zijn camera kreeg is toch wel hilarisch :D


edit: sterkte DA!
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2014 @ 08:05:35 #55
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_142625859
Mogguh
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_142625927
Goedemorgen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142626280
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:37 schreef Nalbandian het volgende:
Heidelberg O+
Ik las Heizenberg *D

Breaking Bad, top serie :D

Mogguh btw!
pi_142642256
pff heftige beelden vanuit Eindhoven zeg...
pi_142642339
Het maakt diepe indruk.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2014 @ 23:06:46 #60
73911 ultra_ivo
pi_142660982
De lijnen gingen een paar minuten dicht bij ons. Met z'n allen de beelden bekeken. Mijn gedachten waren toch eerder bij vrienden van me die in het gevechtsgebied wonen.
pi_142661273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:06 schreef ultra_ivo het volgende:
De lijnen gingen een paar minuten dicht bij ons. Met z'n allen de beelden bekeken. Mijn gedachten waren toch eerder bij vrienden van me die in het gevechtsgebied wonen.
Ik denk dat iedereen zijn eigen gedachten heeft. Is ook niet erg.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2014 @ 23:12:31 #62
73911 ultra_ivo
pi_142661336
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen zijn eigen gedachten heeft. Is ook niet erg.
Dat zeker, ik heb helaas teveel gezien en weet teveel over de regio en soortgelijke conflicten. Van het najaar kan ik er eventueel nog wat zinnigs aan bijdragen.
pi_142661546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat zeker, ik heb helaas teveel gezien en weet teveel over de regio en soortgelijke conflicten. Van het najaar kan ik er eventueel nog wat zinnigs aan bijdragen.
Wat ga je doen? Of wil ik het überhaupt weten?
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2014 @ 23:19:36 #64
73911 ultra_ivo
pi_142661750
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat ga je doen? Of wil ik het überhaupt weten?
Een vriend van me uit Kiev is bezig met een vredesproject op te starten. In september wil hij erover naar Brussel komen, ik zal ws. voor hem en z'n delegatie iets in Maastricht regelen. In oktober wil ik weer die kant op. Eigenlijk is Rusland gepland maar ik overweeg sterk om er via Kiev heen te gaan. Ik sluit een kort reisje naar Slavjansk niet uit, afhankelijk ervan of een andere vriend van me die er het grootst gedeelte van het conflict zat weer terug is nadat hij over de linies naar Kiev is gevlucht.
Ik heb voor dat project een beetje de status van veteraan-adviseur, 20 jaar geleden was ik vrijwilliger bij een vredesproject in het Kroatische stadje Pakrac (Volunteer Project Pakrac), dat stadje was toen verdeeld, halve stad viel onder Kroatisch bestuur, de nadere helft in handen van een zelfverklaarde Republika Srpkska Krajina. Vandaar dat ik zo'n enorme déja vu heb van het conflict nu.
pi_142662096
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:19 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een vriend van me uit Kiev is bezig met een vredesproject op te starten. In september wil hij erover naar Brussel komen, ik zal ws. voor hem en z'n delegatie iets in Maastricht regelen. In oktober wil ik weer die kant op. Eigenlijk is Rusland gepland maar ik overweeg sterk om er via Kiev heen te gaan. Ik sluit een kort reisje naar Slavjansk niet uit, afhankelijk ervan of een andere vriend van me die er het grootst gedeelte van het conflict zat weer terug is nadat hij over de linies naar Kiev is gevlucht.
Ik heb voor dat project een beetje de status van veteraan-adviseur, 20 jaar geleden was ik vrijwilliger bij een vredesproject in het Kroatische stadje Pakrac (Volunteer Project Pakrac), dat stadje was toen verdeeld, halve stad viel onder Kroatisch bestuur, de nadere helft in handen van een zelfverklaarde Republika Srpkska Krajina. Vandaar dat ik zo'n enorme déja vu heb van het conflict nu.
Ah dat zegt genoeg ja. Ik hoop echt echt echt dat jet iets gaat uithalen.

Ik vind de berichtgeving ook best wel verwarrend momenteel.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2014 @ 23:30:44 #66
73911 ultra_ivo
pi_142662441
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah dat zegt genoeg ja. Ik hoop echt echt echt dat jet iets gaat uithalen.

Ik vind de berichtgeving ook best wel verwarrend momenteel.
Klopt, de berichtgeving is erg wazig, dat kan ook niet anders omdat de situatie dat ook is.
Er zijn daar 3 groepen die dezelfde wapens en dezelfde raketten hebben, Oekraïense leger, rebellen en Russische leger. Ook nog vaak dezelfde militaire opleiding. Dus je kunt niet aan de hand van het inslaggatzien wie 't was.
Putin heeft allerhande vrijbuitende troepen als vuile knechtjes, in het Oekraïense leger zijn er allerhande extreem rechtse partijmilities opgenomen. Die zijn dan wel formeel onderdeel van het leger maar hebben ook hun eigen agenda. Je weet dus nooit of diegene die denkt aan de touwtjes te trekken dat ook werkelijk doet (of ie nu Putin of Poroshenko heet).
Daarnaast heb je nog andere landen als de VS die hun eigen agenda hebben. Veel oude Rusland-bashers zien nu hun kans schoon. En je hebt Israël dat nu mooi ziet dat ze ff wat kunnen doen in de Gaza-strook terwijl de wereld met deze vlucht MH17 bezig is.
Oekräine is momenteel een speelbal van de EU en Rusland. Alletwee willen ze er hun economische achtertuin van maken.
Tenslotte zijn er nog wat oude zaken die makkelijk vergeten of onder het tapijt gepoetst worden. Het Oekraïnse leger heeft in 2001 een Russisch pasagiergsvliegtuig neergeschoten, de VS marine in '88 een Iraans pasagiersvliegtuig. Polen roept moord en brand over de Rusische annexatie van de Krim maar vereert tegelijkertijd Maarschalk Pilsduski die hetzelfde deed met de regio Vilnius.

Er zijn dus teveel belangen om alle feiten open op tafel te krijgen.
pi_142663285
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klopt, de berichtgeving is erg wazig, dat kan ook niet anders omdat de situatie dat ook is.
Er zijn daar 3 groepen die dezelfde wapens en dezelfde raketten hebben, Oekraïense leger, rebellen en Russische leger. Ook nog vaak dezelfde militaire opleiding. Dus je kunt niet aan de hand van het inslaggatzien wie 't was.
Putin heeft allerhande vrijbuitende troepen als vuile knechtjes, in het Oekraïense leger zijn er allerhande extreem rechtse partijmilities opgenomen. Die zijn dan wel formeel onderdeel van het leger maar hebben ook hun eigen agenda. Je weet dus nooit of diegene die denkt aan de touwtjes te trekken dat ook werkelijk doet (of ie nu Putin of Poroshenko heet).
Daarnaast heb je nog andere landen als de VS die hun eigen agenda hebben. Veel oude Rusland-bashers zien nu hun kans schoon. En je hebt Israël dat nu mooi ziet dat ze ff wat kunnen doen in de Gaza-strook terwijl de wereld met deze vlucht MH17 bezig is.
Oekräine is momenteel een speelbal van de EU en Rusland. Alletwee willen ze er hun economische achtertuin van maken.
Tenslotte zijn er nog wat oude zaken die makkelijk vergeten of onder het tapijt gepoetst worden. Het Oekraïnse leger heeft in 2001 een Russisch pasagiergsvliegtuig neergeschoten, de VS marine in '88 een Iraans pasagiersvliegtuig. Polen roept moord en brand over de Rusische annexatie van de Krim maar vereert tegelijkertijd Maarschalk Pilsduski die hetzelfde deed met de regio Vilnius.

Er zijn dus teveel belangen om alle feiten open op tafel te krijgen.
Had een deel van die dingen idd ook uitgevonden. Iedereen wil wat van elkaar. McCain was vandaag ook weer zijn kans schoon.

Ik hoop maar dat het niet nog meer uit de hand gaat lopen.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2014 @ 00:04:42 #68
73911 ultra_ivo
pi_142664202
Het plan van een VN politiemacht is iig al een mooie stap. Dat is niet bedreigend voor de lokale militie's en voldoende om de roependen voor harde actie de wind uit de zeilen te nemen. Ik hoop dat dat er doorheen komt. Bovendien zal een lokaal militielid dat wil bekennen eerder ervoor kiezen om dat tegenover een Nederlandse politieagent te doen dan tegenover een Oekraïense militair.
pi_142670264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Het plan van een VN politiemacht is iig al een mooie stap. Dat is niet bedreigend voor de lokale militie's en voldoende om de roependen voor harde actie de wind uit de zeilen te nemen. Ik hoop dat dat er doorheen komt. Bovendien zal een lokaal militielid dat wil bekennen eerder ervoor kiezen om dat tegenover een Nederlandse politieagent te doen dan tegenover een Oekraïense militair.
Het zal inderdaad een goede stap zijn. Nu las ik ergens dat het onbewapend gaat zijn. Maar mocht dat de pleuris uitbreken hebben ze toch nog niks om de onderzoekers te beschermen?
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2014 @ 09:42:43 #70
73911 ultra_ivo
pi_142671419
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het zal inderdaad een goede stap zijn. Nu las ik ergens dat het onbewapend gaat zijn. Maar mocht dat de pleuris uitbreken hebben ze toch nog niks om de onderzoekers te beschermen?
Aanwezigheid is beschermend. Ik ga ervan uit dat 'onbewapend' betekent niks meer dan hun normale pistool. Het zou mij niks verbazen als de seperatisten wat eenheden ter beschikking stellen voor support. Je merkt gewoon dat zij er ook enorm mee in hun maag zitten.
Soms moet je gewoon erheen gaan, onbewapend en je kwetsbaar tonend. Dat is de manier waarop je dan automatisch respect afdwingt. Wij zaten in '94 ook onbewapend in dat stadje. Dat was voor mij een vanzelfsprekendheid. Je kunt geen humanitair en vredeswerk doen met oorlogsmateriaal. Hetzelfde geldt nu. Je kunt alleen fatsoenlijk politiewerk doen als je vertrouwen uitstraalt. De onderzoekers zullen ook met lokale getuigen moeten praten. Dat werkt alleenals je vertrouwen wekt, niet als je angst uitstraalt.
pi_142671527
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:42 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Aanwezigheid is beschermend. Ik ga ervan uit dat 'onbewapend' betekent niks meer dan hun normale pistool. Het zou mij niks verbazen als de seperatisten wat eenheden ter beschikking stellen voor support. Je merkt gewoon dat zij er ook enorm mee in hun maag zitten.
Soms moet je gewoon erheen gaan, onbewapend en je kwetsbaar tonend. Dat is de manier waarop je dan automatisch respect afdwingt. Wij zaten in '94 ook onbewapend in dat stadje. Dat was voor mij een vanzelfsprekendheid. Je kunt geen humanitair en vredeswerk doen met oorlogsmateriaal. Hetzelfde geldt nu. Je kunt alleen fatsoenlijk politiewerk doen als je vertrouwen uitstraalt. De onderzoekers zullen ook met lokale getuigen moeten praten. Dat werkt alleenals je vertrouwen wekt, niet als je angst uitstraalt.
Ik wacht het af en hoop er het beste van. Hoop dat ze de redt van de lichamen ook vinden. Al vrees ik er een beetje voor. Het is ook erg sneu voor die bewoners daar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142671580
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Het plan van een VN politiemacht is iig al een mooie stap. Dat is niet bedreigend voor de lokale militie's en voldoende om de roependen voor harde actie de wind uit de zeilen te nemen. Ik hoop dat dat er doorheen komt. Bovendien zal een lokaal militielid dat wil bekennen eerder ervoor kiezen om dat tegenover een Nederlandse politieagent te doen dan tegenover een Oekraïense militair.
Ik moet het nog zien. In het verleden hebben we niet zulke beste resultaten behaald met politionele acties..
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2014 @ 11:56:17 #73
73911 ultra_ivo
pi_142674930
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien. In het verleden hebben we niet zulke beste resultaten behaald met politionele acties..
Het probleem is het begrip. Een politionele actie werd als omschrijving gebruikt voor een lichtere vorm van militaire interventie, een eufemisme dus. Nu dekt de vlag de lading beter. Het doel is zo te zien ook niet om de strijdende partijen tot rede te brengen, het doel is om de crashplek te beveiligen. Dat is heel iets anders.
Iedereen zwijgt tot nu toe over de opgelaaide gevechten rond Donetsk, maar hier neemt het Oekraïense leger ook geen staakt-het-vuren in acht.
pi_142675040
Dat Oekraïense leger is idd ook maar raar. Met die jets bij de crash site in de buurt vliegen enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142707028
ter inspiratie wat vette city foto's:

http://500px.com/tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')