quote:
Op zaterdag 19 juli 2014 22:03 schreef Buurpoes het volgende:[..]
In Tsjechië doen ze het ook. Ik vind het prima. Lekker de ruimte op tafel, alle tijd om te kletsen (want ze willen je echt niet weg hebben hoor), ideaal. De eerste keer keek ik er wel van op, maar ondertussen dus niet meer.
In Italië is dat ook standaard, ook in sterrenrestaurants. Is daar gewoon de etiquette. Ik stond er ook van de kijken, vroeger. Maar in Nederland is het niet gebruikelijk.
Overigens, mijn laatste, milde, ergernissen komen van een jaar geleden, toen we in het inmiddels failliete en dichtstbijzijnde éénsterrenrestaurant gingen eten:
-de bediening was nogal formeel en afstandelijk (niet erg, maar ook niet per se leuk) en pretendeert voor je te zorgen maar dat lukte niet helemaal. We zijn duidelijk geen zakenmensen die een business-etentje hebben maar gewoon een stel dat gastvrij en hartelijk ontvangen wil worden.
-vriendin lust alles maar géén asperges. 'Daar ga ik voor zorgen' zei de hoofd-ober. In drie gerechte zaten asperges bij haar, ná het seizoen
-We kregen een gerecht met garnalen: bij mij zaten ze er niet bij. De serveerster was ook verbaast en dacht dat het aan mijn allergie oid lag.
'Heeft u geen allergie en wilt u toch de garnalen?
-'ja liefst wel eigenlijk'.
-'Momentje...'
Pas nadat ik het gerecht al een tijdje op had kreeg ik nog een schoteltje met in het midden een handjevol garnalen. *snik*
->na dit punt begonnen we voor ons eigen vermaak overal op te letten.
-Mijn vriendin had een BOB-arrangement: de hoofdober schonk telkens haar glazen net zo vol als de mijne. Fijn, heb ik meer te drinken, maar eigenlijk liever niet. Ook ivm met de veiligheid enzovoort. We hadden het idee dat er drank opgedrongen werd in plaats van dat er een fout gemaakt werd. We hadden de ober nl. al zeker twee keer gevraagd dit niet te doen, maar of hij vergat het steeds of het interesseerde hem niks.
-meerdere spelfouten op de menu-kaart ( zeuren, ik weet het, maar we waren nu voor de lol overal op aan het letten. En bovendien, bij een pretentieus éénsterrenrestaurant past het niet helemaal).
-het vergeten van bestellingen
-een extra fles bruisend water op de rekening die we niet gedronken hadden.
Ik ben nog dingen vergeten, we kwamen toen tot tien punten, van klein tot groot. We noteerden ze met het potloodje dat op tafel lag op een kaartje bedoeld om je e-mail adres in te vullen) Sommige dingen zijn misschien flauw, maar we waren wel twee tot driehonderd euro kwijt, en dat is toch ook niet niks.
Het eten was overigens wel goed en de kok dus uitstekend, maar hoewel ik het voor hen betreur dat ze failliet zijn, zou ik er niet zo snel meer heengaan zijn. (de Molen in Kaatsheuvel was het trouwens. Ik heb het tot nu toe van internet gehouden, maar nu ze toch over de kop zijn.)
[ Bericht 27% gewijzigd door NoCigar op 20-07-2014 04:56:08 ]