abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:20:47 #226
345170 Roger_Epiales
Witte vleugels Zwarte vleugels
pi_143809359
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:03 schreef Toekito het volgende:

[..]

sorry zal niet meer drinken in je bijzijn vriend :+

Hier serieus opreagerend: Een Griek die Hazes draait is al vrij vreemd maar als een tafel verderop 4 van die 60+ ers mee gaan lallen met De Vlieger ben ik wel klaar.
Ach, van jou kan ik nog best wat hebben hoor. :P

Over die muziek, je hoort steeds vaker Hollandse muziek in 'buitenlandse restaurants' in Nederland. Niet echt een grote ergernis, maar ik hoor toch het liefst muziek die past bij de keuken. Italiaanse muziek bij de Italiaan, Griekse muziek bij de Griek, Chinese muziek bij de Chinees etc.

ik begrijp wel dat het een beetje laagdrempelig moet zijn, omdat de gemiddelde Hollander wel graag buitenlands gaat eten terwijl ze eigenlijk niks gewend zijn, maar toch...
Als de tent dan nog neutraal is ingericht prima, maar als je de zaak hebt ingericht alsof je een soort kitscherig altaar voor culturele stereotypes wilde maken, trek dat dan ook door in de muziek. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_143814114
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:20 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ach, van jou kan ik nog best wat hebben hoor. :P

Over die muziek, je hoort steeds vaker Hollandse muziek in 'buitenlandse restaurants' in Nederland. Niet echt een grote ergernis, maar ik hoor toch het liefst muziek die past bij de keuken. Italiaanse muziek bij de Italiaan, Griekse muziek bij de Griek, Chinese muziek bij de Chinees etc.

ik begrijp wel dat het een beetje laagdrempelig moet zijn, omdat de gemiddelde Hollander wel graag buitenlands gaat eten terwijl ze eigenlijk niks gewend zijn, maar toch...
Als de tent dan nog neutraal is ingericht prima, maar als je de zaak hebt ingericht alsof je een soort kitscherig altaar voor culturele stereotypes wilde maken, trek dat dan ook door in de muziek. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OW vreselijk!
Ik hou er dus totaal niet van he. Griekse restaurants met kunstplanten en een nep akropolis en Chinese restaurants met van die rode lampions :r
Ik vind een minimalistische stijl veel netter overkomen.
En dan van die vieze stoffige mandflessen bij de Italiaan , hoe potsierlijk :r
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:15:45 #228
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143814702
Vreselijk inderdaad. :') Maar dat zijn meestal ook de 13-in-een-dozijn Turken/Grieken/Italianen/Chinezen...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_143815902

Op dit tempo je spaghetti eten 8)7

Met je souvlaki aan de sirtaki...

Lekker bij je eigenlijke Indonesische babi pangang.. ( want dat noemen Hollanders Chinees eten)
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:17:04 #230
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143816623
quote:
6s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Als Hazes zelf nog gezongen had was het ook al een dikke 60+er. :')
dan nog hoort die niet bij een Griek te zingen. Eerder op een Amsterdams vreetfeest ofzo. Deze week weer 2x uit eten dus wie weet wat ik tref.
360:Toek85 // PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85 // WiiU Toek85
Hartpatiënten op FOK!
1000 km minimaal dit jaar
pi_143816682
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:17 schreef Toekito het volgende:

[..]

dan nog hoort die niet bij een Griek te zingen. Eerder op een Amsterdams vreetfeest ofzo. Deze week weer 2x uit eten dus wie weet wat ik tref.
Of bij de FEBO.
pi_143816713
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:57 schreef quirina het volgende:

[..]

OW vreselijk!
Ik hou er dus totaal niet van he. Griekse restaurants met kunstplanten en een nep akropolis en Chinese restaurants met van die rode lampions :r
Ik vind een minimalistische stijl veel netter overkomen.
En dan van die vieze stoffige mandflessen bij de Italiaan , hoe potsierlijk :r
Idd, gewoon een nette neutrale inrichting, veel beter dan die fake shit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
pi_143817952
Ook vervelend: eigenaars die gierig zijn. Ik had op mn 15de een bijbaantje bij een cafe en ik had de beschimmelde tomaten in de vuilnisbak gegooid. Logisch op zich... maar de eigenaresse vond het belachelijk dat ik dat deed en haalde de tomaten uit de vuilnisbak en sneed de schimmel eraf zodat ze gewoon nog bruikbaar waren -O- Dat je dat thuis doet: ok... maar je kan niet die beslissing voor anderen maken :{
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:00:56 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143817958
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, gewoon een nette neutrale inrichting, veel beter dan die fake shit.
Vind het eten belangrijker eigenlijk, maar als dat bovengemiddeld goed is, is de inrichting vaak ook moderner. De typische veelvreetgriek is ook typisch zo ingericht, net als de bulkbalkan en de zoetzure chinees
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143818008
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind het eten belangrijker eigenlijk, maar als dat bovengemiddeld goed is, is de inrichting vaak ook moderner. De typische veelvreetgriek is ook typisch zo ingericht, net als de bulkbalkan en de zoetzure chinees
Nou ja, dat hangt vaak iid wel samen Zo'n kitsche toko is vaak ook gewoon een toeristenfuik.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:04:53 #236
45206 Pietverdriet
pi_143818067
Ken heel wat veelvraatgrieken met zo een inrichting en bijbehorende kwaliteit van het eten, goed lopen doen ze geen van alleen. Ken er eentje in Bocholt waar het eten een stuk beter is, de inrichting moderner en die zaak zit dus altijd vol.
pi_143818106
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ken heel wat veelvraatgrieken met zo een inrichting en bijbehorende kwaliteit van het eten, goed lopen doen ze geen van alleen. Ken er eentje in Bocholt waar het eten een stuk beter is, de inrichting moderner en die zaak zit dus altijd vol.
Ach, de kuttenten rond het leidseplein zitten wel gewoon vol meestal, het boeit die mensen ook niet zoveel denk ik, gewoon ff snel zitten en eten.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:07:28 #238
45206 Pietverdriet
pi_143818123
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, de kuttenten rond het leidseplein zitten wel gewoon vol meestal, het boeit die mensen ook niet zoveel denk ik, gewoon ff snel zitten en eten.
Ik zou never op het leidseplein gaan eten, net als op de boulevard in scheveningen
pi_143818141
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou never op het leidseplein gaan eten, net als op de boulevard in scheveningen
nee, maar er zitten wel een paar goeie tussen natuurlijk, maar dat moet je wel weten.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:15:54 #240
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143818350
Chinezen in Nederland kopen hun inrichting volgens mij ook voor een heel groot gedeelte bij hetzelfde bedrijf.
Een beetje zoals de helft van de inrichting van jonge mensen in Nederland ongeveer hetzelfde is omdat ze allemaal naar de IKEA gaan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:17:24 #241
45206 Pietverdriet
pi_143818392
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:15 schreef Klaploper het volgende:
Chinezen in Nederland kopen hun inrichting volgens mij ook voor een heel groot gedeelte bij hetzelfde bedrijf.
Een beetje zoals de helft van de inrichting van jonge mensen in Nederland ongeveer hetzelfde is omdat ze allemaal naar de IKEA gaan.
Gros van de nederlanders verwacht dit ook van de chinees net als het eten daar
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:27:41 #242
267651 Klaploper
pi_143818694
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gros van de nederlanders verwacht dit ook van de chinees net als het eten daar
Klopt helemaal. Het is een soort cafetaria, overal dezelfde inrichting en gerechten. Chinezen met een 'Chinees' restaurant denken ook echt niet dat ze een toprestaurant hebben, ze spelen gewoon in op de markt. Weet uit ervaring dat ze zelf meestal wat anders eten, echt Chinees voer.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:34:49 #243
45206 Pietverdriet
pi_143818870
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:27 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Het is een soort cafetaria, overal dezelfde inrichting en gerechten. Chinezen met een 'Chinees' restaurant denken ook echt niet dat ze een toprestaurant hebben, ze spelen gewoon in op de markt. Weet uit ervaring dat ze zelf meestal wat anders eten, echt Chinees voer.
is in de uk of D niet anders. Was met een vriend van mij in München bij een chinees restaurant, hij vertelde in het kantonees dat hij in china woont, met een chineese vrouw en kinderen is, en dat we wilden eten wat zij eten en niet wat er op de kaart staat.
Maar nog wilde men het niet geloven.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:53:10 #244
267651 Klaploper
pi_143819414
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

is in de uk of D niet anders. Was met een vriend van mij in München bij een chinees restaurant, hij vertelde in het kantonees dat hij in china woont, met een chineese vrouw en kinderen is, en dat we wilden eten wat zij eten en niet wat er op de kaart staat.
Maar nog wilde men het niet geloven.
Wel gekregen?
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:58:43 #245
45206 Pietverdriet
pi_143819606
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Wel gekregen?
Nope
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:26:05 #246
267651 Klaploper
pi_143820403
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope
Je zou denken dat ze het leuk vinden om te horen en het leuk vinden om iemand iets voor te schotelen wat ze zelf ook lekker vinden. Maar het blijft een eigenaardig volk. Ze hebben een idee en blijven er aan vast houden, en weten zich ook nog vaak prima te redden.

Heb best veel respect voor ze trouwens, maar het is jammer dat de gemiddelde Nederlander geen idee heeft wat Chinees voedsel is.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:36:40 #247
168093 Soury
Sqeeeeeeeeeeeeeek
pi_143820698
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:26 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je zou denken dat ze het leuk vinden om te horen en het leuk vinden om iemand iets voor te schotelen wat ze zelf ook lekker vinden. Maar het blijft een eigenaardig volk. Ze hebben een idee en blijven er aan vast houden, en weten zich ook nog vaak prima te redden.

Heb best veel respect voor ze trouwens, maar het is jammer dat de gemiddelde Nederlander geen idee heeft wat Chinees voedsel is.
Op de zeedijk e.o. in A'dam kan je prima Chinees eten. Maar gezelligheid is dan weer ver te zoeken.
Er lijkt wel geen tussenweg.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie.
pi_143820796
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:36 schreef Soury het volgende:

[..]

Op de zeedijk e.o. in A'dam kan je prima Chinees eten. Maar gezelligheid is dan weer ver te zoeken.
Er lijkt wel geen tussenweg.
Dat is wel 'écht' Chinees eten, zoals het in China zelf gaat dan, waar je de lekkerste dingen eet (voor bijna geen geld), onder de sfeervolle verlichting van de TL-buizen ;)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:41:11 #249
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_143820830
quote:
Deze hele CD ken ik (fonetisch :') ) uit m'n hoofd. M'n ouders draaiden dat vaak in de auto :')

Verder:

Op 1. herrie/luidruchtige mensen/kinderen.
Op 2. gerechten te snel achter elkaar opdienen om je weg te werken. Zelfs als je vraagt om rust tussen je gangen daar niet echt gehoor aan geven.
Op 3. Té lang wachten op je gerechten/bestelling zonder enige vorm van tussencontact.

En natuurlijk een rits aan dingen over liegen/niet lekker eten/etc., maar dat vind ik vrij standaard. net als wellicht mijn top 3. Het is alleen lastig om voor iedereen het juiste tempo te bepalen, omdat dat per persoon/groep verschilt. Maar in de échte kwaliteitsrestaurants waar ik gegeten heb kunnen ze dat wel. En ben je ook gewoon een hele avond 'zoet', van 7 tot 12/half 1 met een gang of 4 á 5. O+
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:46:08 #250
45206 Pietverdriet
pi_143820964
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Deze hele CD ken ik (fonetisch :') ) uit m'n hoofd. M'n ouders draaiden dat vaak in de auto :')

Vriendin van me zong altijd deze versie
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')