abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 juli 2014 @ 19:21:35 #1
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142408912
Er zijn vast nog wel meer ergernissen te melden. :D

Eén van de mijne: kinderen die door een restaurant heen lopen te rennen of die zich niet weten te gedragen. Mede reden dat wij vaak pas later op de avond uit eten gaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142409028
Lelijke serveersters of obers.

En hun nep aardig doen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_142409194
Mensen die een tafel naast je zitten alles opeten en vervolgens vet gaan lopen zijken dat dingen niet goed zijn waar alles van is opgegeten.
pi_142409704
quote:
13s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:21 schreef Isegrim het volgende:
Eén van de mijne: kinderen die door een restaurant heen lopen te rennen of die zich niet weten te gedragen. Mede reden dat wij vaak pas later op de avond uit eten gaan.
Dit vind ik ook bijzonder irritant. Ik heb alleen wel het idee dat dit een probleem is dat zodra je 1 meter over de grens bent grotendeels opgelost is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_142410181
Kinderen dus maar daar kun je rekening mee houden door wat later te gaan eten en zeker nooit in een pannenkoekenrestaurant gaan zitten want dan ben je zeker de pineut. Lang moeten wachten tot je eten word opgediend. In buffetrestaurants vind ik het irritant als mensen van alles opscheppen en meer dan de helft niet opeten. Nu heb ik zo m'n favoriete adresjes en daarvan weet ik dat ze aan mijn ''eisen'' voldoen dus ik irriteer me niet zo vaak meer.
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:36:06 #6
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142412839
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit vind ik ook bijzonder irritant. Ik heb alleen wel het idee dat dit een probleem is dat zodra je 1 meter over de grens bent grotendeels opgelost is.
Ik vrees dat dat ook mijn ervaring is...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:38:01 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142412948
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit vind ik ook bijzonder irritant. Ik heb alleen wel het idee dat dit een probleem is dat zodra je 1 meter over de grens bent grotendeels opgelost is.
Als het gebeurd zijn het meestal nederlanders helaas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:38:12 #8
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142412962
Oh, misschien wel de ergste ergernis in recente tijden:

Voor een zakendiner gaan eten met het bestuur van een vereniging, bij één van de beste restaurants van de stad, en dat er dan iemand bij zit die bij allerlei dingen roept dat 'ze het niet lust', zonder ook maar een hap te nemen. En daar dan niks van kunnen zeggen omdat het een klant is. Argh!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142413833
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit vind ik ook bijzonder irritant. Ik heb alleen wel het idee dat dit een probleem is dat zodra je 1 meter over de grens bent grotendeels opgelost is.
Wat een onzin, zeker nooit in Italië of Spanje uit eten geweest?
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:57:17 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142413952
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:54 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Wat een onzin, zeker nooit in Italië of Spanje uit eten geweest?
Aah, mamma mia, die kleine bambini, die kunnen toch niets verkeerd doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:16:02 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142414862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:38 schreef Isegrim het volgende:
Oh, misschien wel de ergste ergernis in recente tijden:

Voor een zakendiner gaan eten met het bestuur van een vereniging, bij één van de beste restaurants van de stad, en dat er dan iemand bij zit die bij allerlei dingen roept dat 'ze het niet lust', zonder ook maar een hap te nemen. En daar dan niks van kunnen zeggen omdat het een klant is. Argh!
Wat had je dan willen zeggen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:05:20 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142417700
Ergernissen waar ik me niet overheen kan zetten:

Liegen over gerechten/producten, mortadella in plakjes op een bord sla is GEEN carpaccio :') , hamlap is geen varkenshaas etc.
Liegen over zogenaamd zelfgemaakte spullen, die je de dag ervoor in dezelfde bakjes bij de makro hebt zien staan. En bij aangeven ervan stug vol blijven houden :')
Liegen over verse producten als die ongeveer van je bord wandelen.
Blijven volhouden dat wijn goed is, terwijl hij knetter veel kurk heeft.

En dan naast teveel vragen voor (bruisend) water, nog een aantal andere ergernissen maar die zijn ook al genoemd.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 juli 2014 @ 07:13:23 #13
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142430117
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 21:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat had je dan willen zeggen?
Als het een bekende was geweest? Hangt er vanaf wie, maar op zijn minst iets in de trant van "Zou je het niet op zijn minst even proeven voordat je het laat weggooien?".
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:04:35 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142434513
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 07:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als het een bekende was geweest? Hangt er vanaf wie, maar op zijn minst iets in de trant van "Zou je het niet op zijn minst even proeven voordat je het laat weggooien?".
Dat zou je tegen een klant toch ook wel kunnen zeggen, imo.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:12:29 #15
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142434771
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zou je tegen een klant toch ook wel kunnen zeggen, imo.
Vind je? Kweenie... Heb me in stilte zitten ergeren. :') Bij een bekende zou ik dan ook zeggen "Geef maar hier!" maar dat vind ik bij een klant ook weer wat gek. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:31:51 #16
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_142435451
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:54 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Wat een onzin, zeker nooit in Italië of Spanje uit eten geweest?
Ja gisteren nog. Restaurant vol met kinderen, niet één die uit z'n stoel kwam.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:34:33 #17
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_142435563
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zou je tegen een klant toch ook wel kunnen zeggen, imo.
Nee natuurlijk niet.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:36:41 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142435643
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zou je tegen een klant toch ook wel kunnen zeggen, imo.
Neuh, zou ik niet doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142435865
Lang wachten vind ik nog altijd een van de ergste. Personeel die bij de een na laatste slok drinken al aan de tafel hijgerig vraagt of er ik er nog een wil. Nep aardig en chagrijnig is ook beide niet te harden. Verder kan ik mij niet echt ergeren aan mensen die ook lekker aan het eten zijn.
- Met zuidelijke groet -
pi_142435906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vind je? Kweenie... Heb me in stilte zitten ergeren. :') Bij een bekende zou ik dan ook zeggen "Geef maar hier!" maar dat vind ik bij een klant ook weer wat gek. :D
Ik zou onschuldige ogen opzetten en dan iets zeggen als: Dat ziet er heerlijk uit. Was het niet zo lekker toen je proefde? O+
  vrijdag 18 juli 2014 @ 11:48:56 #21
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142436093
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:44 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik zou onschuldige ogen opzetten en dan iets zeggen als: Dat ziet er heerlijk uit. Was het niet zo lekker toen je proefde? O+
Ik had hetzelfde als zij, het is een restaurant met een vast dagmenu (je kiest alleen groente of vlees/vis). :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:22:46 #22
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_142437553
Oh dat zijn er wel veel..
Serveersters die chagrijnig zijn.
Lange wachten... ook al heb je gereserveerd!!!
Sowieso kinderen in restaurants, verschrikkelijk, altijd te veel lawaai maken, jengelen, rennen door het restaurant, ouders die er niks van zeggen... .... zucht!
En gerechten die niet vers zijn klaargemaakt, zoals sate saus wat gewoon is opgewarmd in de magnetron.. gruwelijke hekel aan.
Of dat wanneer je zegt dat je het gerecht neemt omdat je het lekker vindt dat er kaas overheen zit en dat ze dan vragen, wilt u extra kaas? Jaaa... .............. en dan staat dat uiteindelijk ook extra op de rekening..
Als ik dat dan had geweten had ik het niet gedaan..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:24:12 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142437626
Toch maar geen negatieve review schrijven als je in Frankrijk uit eten was?
NWS / Franse blogger veroordeeld voor negatieve review
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:48:09 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142438640
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch maar geen negatieve review schrijven als je in Frankrijk uit eten was?
NWS / Franse blogger veroordeeld voor negatieve review
Frankrijk is een eng land! Je mag daar ook al geen zwarten met apen vergelijken (9 maanden cel). Puur discriminatie natuurlijk dat je wel blanken met apen mag vergelijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef Miss_paraplu het volgende:
En gerechten die niet vers zijn klaargemaakt, zoals sate saus wat gewoon is opgewarmd in de magnetron.. gruwelijke hekel aan.
Wat verwacht je dan? Koe slachten in de keuken, boontjes uit de tuin van het restaurant, en de wijn vers uit druiven gestampt?
censuur :O
pi_142439361
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:31 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ja gisteren nog. Restaurant vol met kinderen, niet één die uit z'n stoel kwam.
Ja joh :')
pi_142439901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:43 schreef De-Hamster het volgende:
Nep aardig en chagrijnig is ook beide niet te harden.
ze kunnen het ook nooit goed doen. is iemand chagrijnig is het niet goed, proberen degene alsnog aardig te doen is het weer niet goed...
pi_142440306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:38 schreef Isegrim het volgende:
Oh, misschien wel de ergste ergernis in recente tijden:

en dat er dan iemand bij zit die bij allerlei dingen roept dat 'ze het niet lust', zonder ook maar een hap te nemen. En daar dan niks van kunnen zeggen omdat het een klant is. Argh!
Zou ik ook doen als ze iets voor mijn neus zetten wat ik niet wil eten of bij voorbaat al weet
dat ik het niet lust.
pi_142440395
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:24 schreef loecje het volgende:

[..]

ze kunnen het ook nooit goed doen. is iemand chagrijnig is het niet goed, proberen degene alsnog aardig te doen is het weer niet goed...
Ik vind het eerder vreemd dat jij dit vreemd vind. Als je niet uit jezelf klantvriendelijk/spontaan bent, dan heb je niks te zoeken in de horeca. Dus nep aardig daar prik je zo doorheen die mensen kunnen dan misschien beter in de keuken werken.
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:38:12 #29
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142440438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Zou ik ook doen als ze iets voor mijn neus zetten wat ik niet wil eten of bij voorbaat al weet
dat ik het niet lust.
Dan ga ik liever niet met jou uit eten, kan daar bijzonder slecht tegen. Doe je dat ook als je bij iemand thuis eet?

Er is niets wat ik per definitie niet lust. Het is maar hoe het klaargemaakt is. De enige reden dat ik iets niet zou opeten is als het slecht klaargemaakt is. Als iets goed is klaargemaakt en ik vind het desondanks niet lekker, eet ik het gewoon op.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142440496
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan ga ik liever niet met jou uit eten, kan daar bijzonder slecht tegen. Doe je dat ook als je bij iemand thuis eet?

Er is niets wat ik per definitie niet lust. Het is maar hoe het klaargemaakt is. De enige reden dat ik iets niet zou opeten is als het slecht klaargemaakt is. Als iets goed is klaargemaakt en ik vind het desondanks niet lekker, eet ik het gewoon op.
Nee thuis is iets anders, maar je hebt het toch over een restaurant :?

Ik zou trouwens niet weten waarom ik iets zou bestellen waarvan ik bij voorbaat weet
dat ik het niet lust.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:42:38 #31
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142440599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee thuis is iets anders, maar je hebt het toch over een restaurant :?

Ik zou trouwens niet weten waarom ik iets zou bestellen waarvan ik bij voorbaat weet
dat ik het niet lust.
In een restaurant ben je ook te gast. Iemand doet zijn stinkende best om jou iets moois voor te zetten. Ik vind het triest als je het dan onaangeroerd weg stuurt.

Het betreffende restaurant, zoals ik al zei, biedt dagmenu's. Je kiest enkel 'vlees/vis' of 'groente'. En dan is het eten wat de pot schaft, dus daar kan best eens iets bij zitten waar je niet direct fann :') van bent. :P

Imo kun je niet van tevoren weten dat je iets niet lust. Een goed kok kan dingen die jij niet denkt te lusten, op zo'n manier klaarmaken dat je ineens tot de ontdekking komt dat je ze zó wél lust. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142440748
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In een restaurant ben je ook te gast. Iemand doet zijn stinkende best om jou iets moois voor te zetten. Ik vind het triest als je het dan onaangeroerd weg stuurt.

Het betreffende restaurant, zoals ik al zei, biedt dagmenu's. Je kiest enkel 'vlees/vis' of 'groente'. En dan is het eten wat de pot schaft, dus daar kan best eens iets bij zitten waar je niet direct fann :') van bent. :P

Imo kun je niet van tevoren weten dat je iets niet lust. Een goed kok kan dingen die jij niet denkt te lusten, op zo'n manier klaarmaken dat je ineens tot de ontdekking komt dat je ze zó wél lust. :)
In een restaurant ben je meer een klant dan gast in mijn ogen :')

Ik geef jou écht geen rekening als je bij mij thuis komt eten hoor, dus dat is helemaal geen
vergelijking.

Als iemand mij foie gras wil voeren, dan zeg ik al bij voorbaat NEE, zonder het te proeven,
kan mij het schelen hoe die kok het klaar heeft gemaakt, maar als het op het ''menu'' staat
zou ik gewoon ook al bij voorbaat zeggen dat ik dat niet hoef.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:52:13 #33
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142440945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:46 schreef FANN het volgende:

[..]

In een restaurant ben je meer een klant dan gast in mijn ogen :')

Ik geef jou écht geen rekening als je bij mij thuis komt eten hoor, dus dat is helemaal geen
vergelijking.

Als iemand mij foie gras wil voeren, dan zeg ik al bij voorbaat NEE, zonder het te proeven,
kan mij het schelen hoe die kok het klaar heeft gemaakt, maar als het op het ''menu'' staat
zou ik gewoon ook al bij voorbaat zeggen dat ik dat niet hoef.
Dat is niet omdat je het 'niet lust' maar omdat je er ethische bezwaren tegen hebt. Dat is wat anders. Maar ik neem jouw portie wel. :P

'Lust ik niet' is iets voor kinderen van vier imo.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:58:09 #34
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142441156
Geld vragen voor kraanwater. Dan ben ik gelijk weg.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:59:18 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142441202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:52 schreef Isegrim het volgende:

'Lust ik niet' is iets voor kinderen van vier imo.
Kan je nagaan hoe doe "vierjarige" klant gaat reageren als je er wat van zegt, reageert die waarschijnlijk net zo vierjarig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142441646
Wat een waanzinnig fijn topic om in te lurken! O+

Ik eet zelf bijna nooit buiten de deur, en als ik dit zo lees zou ik ook bijna niet meer durven. ;) Het vaakst gebeurt het nog als ik met een vriendengroep een binnen- of buitenlands attractiepark bezoek, waarbij we dan op de terugweg toch altijd nog ergens iets moeten eten. Gezien de voorkeuren en samenstelling van die groep komen we dan doorgaans bij een random Griek terecht. Nou, ik ben op zich best een kritische eter hoor, maar niet op zo'n moment. Geef mij een bord vol groenten & feta, een kitscherige inrichting en een boel achtbanen om over te praten en ik heb het wel naar m'n zin. :)

Hetzelfde geldt voor 'verplichte' etentjes met mijn collega's. Niet een zelfgekozen plek, dus ik eet wat de pot schaft en ga me nergens druk over maken. Lekker eten doe ik thuis wel weer. :)

Anders wordt het als ik samen met mijn lief ergens bewust naartoe gaan omdat ik nieuwsgierig ben naar een restaurant, maar dat gebeurt hoogstens eens per anderhalf jaar ofzo. :') En dan lees ik me vooraf wel dusdanig goed in dat het eigenlijk nooit tegenvalt.

Maar als ik dan toch iets moet bedenken: wanneer ik bij etentjes met mijn werk terecht kom bij een 'trendy' restaurant dat heel hoogdravend doet over de eigen semi-hipheid en dat je dan zo'n menukaart krijgt waarbij je echt in slaap valt van saaiheid. Dus, grootste ergernis: geen creativiteit op de kaart van een restaurant dat doet alsof het hip is.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:22:15 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142442232
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:38 schreef Isegrim het volgende:
Dan ga ik liever niet met jou uit eten, kan daar bijzonder slecht tegen. Er is niets wat ik per definitie niet lust.
Dan heb jij dus geen inlevingsvermogen dat dat niet voor iedereen geldt...
Je hoeft mij echt geen bord met kaas voor te zetten, en dan maakt het niet uit hoe je het klaarmaakt. Hoef ik ook niet te proeven, de stank is al genoeg!

Maar ook jij zal ongetwijfeld dingen hebben die je nog nooit gegeten hebt en toch liever niet gaat proeven. Zomaar een gokje:


quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:42 schreef Isegrim het volgende:
In een restaurant ben je ook te gast. Iemand doet zijn stinkende best om jou iets moois voor te zetten. Ik vind het triest als je het dan onaangeroerd weg stuurt.
Niks gast, ik ben betalende klant. En dan verwacht ik gewoon iets te eten wat ik lekker vind.
censuur :O
pi_142443343
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan heb jij dus geen inlevingsvermogen dat dat niet voor iedereen geldt...
Je hoeft mij echt geen bord met kaas voor te zetten, en dan maakt het niet uit hoe je het klaarmaakt. Hoef ik ook niet te proeven, de stank is al genoeg!

Maar ook jij zal ongetwijfeld dingen hebben die je nog nooit gegeten hebt en toch liever niet gaat proeven. Zomaar een gokje:
[ afbeelding ]

[..]

Niks gast, ik ben betalende klant. En dan verwacht ik gewoon iets te eten wat ik lekker vind.
Er is oprecht niets op dat bord wat ik niet op zijn minst zou proberen. Sterker; ik ben zelfs benieuwd hoe het zou smaken. Het ziet er ook hygiënisch en goed klaargemaakt uit.

Je mist echt een hoop als je niets probeert.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:52:42 #39
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142443622
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:45 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Er is oprecht niets op dat bord wat ik niet op zijn minst zou proberen. Sterker; ik ben zelfs benieuwd hoe het zou smaken. Het ziet er ook hygiënisch en goed klaargemaakt uit.

Je mist echt een hoop als je niets probeert.
Idem! Als er iets op een kaart staat wat ik niet ken, bestel ik het. Of dat nou insecten zijn of bijvoorbeeld Spaanse penssoep. Die laatste was ik niet weg van, maar je mist zooooveel als je geen nieuwe dingen durft te proberen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142443907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Idem! Als er iets op een kaart staat wat ik niet ken, bestel ik het. Of dat nou insecten zijn of bijvoorbeeld Spaanse penssoep. Die laatste was ik niet weg van, maar je mist zooooveel als je geen nieuwe dingen durft te proberen.
Dat ben ik op zich met je eens hoor, maar dat geldt dan voor mezelf. Het zou echt niet in me opkomen om in een restaurant mijn beklag te gaan lopen doen over wat een tafelgenoot al dan niet lust, dat zijn mijn zaken niet. Kijken of je een moeilijke eter die een goede bekende van je is enthousiast kunt krijgen voor iets lekkers, tuurlijk - maar van volwassene tot volwassene, elkaar amper kennend, zeggen: 'zou je het niet eerst eens proeven?', op zo'n belerende toon: dat zou ik mijn bek niet uit willen krijgen hoor! :D
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:05:36 #41
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142444088
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat ben ik op zich met je eens hoor, maar dat geldt dan voor mezelf. Het zou echt niet in me opkomen om in een restaurant mijn beklag te gaan lopen doen over wat een tafelgenoot al dan niet lust, dat zijn mijn zaken niet. Kijken of je een moeilijke eter die een goede bekende van je is enthousiast kunt krijgen voor iets lekkers, tuurlijk - maar van volwassene tot volwassene, elkaar amper kennend, zeggen: 'zou je het niet eerst eens proeven?', op zo'n belerende toon: dat zou ik mijn bek niet uitkrijgen hoor! :D
Is ook vreselijk om dat te horen te krijgen als je zeker weet dat je iets niet lust. In een restaurant zal ik altijd wel proeven en als ik bij iemand anders thuis ben ook helemaal opeten, maar als ergens bijvoorbeeld verse koriander in zit, dan weet ik zeker dat ik het vies vind. Elke hap smaakt dan naar een lepel dreft. Gelukkig staat koriander vaak wel aangegeven, of je kunt verwachten dat in bepaalde gerechten koriander zit.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:05:50 #42
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142444101
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat ben ik op zich met je eens hoor, maar dat geldt dan voor mezelf. Het zou echt niet in me opkomen om in een restaurant mijn beklag te gaan lopen doen over wat een tafelgenoot al dan niet lust, dat zijn mijn zaken niet. Kijken of je een moeilijke eter die een goede bekende van je is enthousiast kunt krijgen voor iets lekkers, tuurlijk - maar van volwassene tot volwassene, elkaar amper kennend, zeggen: 'zou je het niet eerst eens proeven?', op zo'n belerende toon: dat zou ik mijn bek niet uitkrijgen hoor! :D
Ik heb het dan ook niet gezegd. :P En kun jij de toon lezen in iets wat geschreven is? :D Maar goed, misschien ben ik wel heel intolerant als het om eten gaat, ik vind dat serieus onbeschoft, in elk geval in restaurants waar duidelijk heel veel zorg en liefde in het eten gaat.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142444117
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:37 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Ik vind het eerder vreemd dat jij dit vreemd vind. Als je niet uit jezelf klantvriendelijk/spontaan bent, dan heb je niks te zoeken in de horeca. Dus nep aardig daar prik je zo doorheen die mensen kunnen dan misschien beter in de keuken werken.
iedereen heeft wel eens een mindere dag. zelfs degene die vanuit zichzelf klantvriendelijk/spontaan zijn. anders heb je idd weinig te zoeken in de bediening.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:08:01 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142444178
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:05 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Is ook vreselijk om dat te horen te krijgen als je zeker weet dat je iets niet lust. In een restaurant zal ik altijd wel proeven en als ik bij iemand anders thuis ben ook helemaal opeten, maar als ergens bijvoorbeeld verse koriander in zit, dan weet ik zeker dat ik het vies vind. Elke hap smaakt dan naar een lepel dreft. Gelukkig staat koriander vaak wel aangegeven, of je kunt verwachten dat in bepaalde gerechten koriander zit.
Dat heb ik ook ;(
pi_142444224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet gezegd. :P En kun jij de toon lezen in iets wat geschreven is? :D
Zo interpreteerde ik het in elk geval wel ja, sorry als je het niet zo onaangenaam bedoelde. ;)

Maar punt blijft hoor, ik vind het niet aan mij om me te bemoeien met de eetgewoonten van andere mensen. Maar goed, ik geloof dat ik sowieso nooit last heb van plaatsvervangende schaamte. Ik gedraag me zoals mij dat goeddunkt, en verder ieder z'n ding hoor. :) Zeker in restaurants zou ik het me voor mezelf echt niet voor kunnen stellen dat ik me serieus zou ergeren aan andere gasten, aan kinderen, of aan het feit dat de bediening een slechte dag heeft.
Maar ik zal wel makkelijk zijn dan. *)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:09:40 #46
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142444242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ;(
Schijnt genetisch te zijn. Hoewel mijn hele familie koriander echt heerlijk vindt en niets van die zeepsmaak proeft. :P
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_142444308
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niks gast, ik ben betalende klant. En dan verwacht ik gewoon iets te eten wat ik lekker vind.
tja dan moet je niet naar een restaurant gaan met een dagmenu maar eentje met een menukaart. probleem opgelost.
pi_142444364
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:09 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Schijnt genetisch te zijn. Hoewel mijn hele familie koriander echt heerlijk vindt en niets van die zeepsmaak proeft. :P
Mijn lief vond het vroeger ook verschrikkelijk naar zeep smaken, maar die is er inmiddels gewoon aan gewend geraapt en kiepert er uit zichzelf een handje van over de curry hoor. :Y

Ik geloof best dat er genetische factoren zijn die bepalen hoe je een smaak in eerste instantie ervaart, maar vaak heeft het vervolgens te maken met de bereidwilligheid van het aanleren van een acquired taste of je iets gaat lusten of niet. Als je ergens heel graag aan wilt wennen, dan ga je het vaak vanzelf wel lekker vinden. Als je daar niet vanuit jezelf moeite in steekt dan blijf je het gewoon vies vinden.

In elk geval is het allemaal niet iets wat door andere mensen opgedrongen moet worden. :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:15:17 #49
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142444443
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Zo interpreteerde ik het in elk geval wel ja, sorry als je het niet zo onaangenaam bedoelde. ;)

Maar punt blijft hoor, ik vind het niet aan mij om me te bemoeien met de eetgewoonten van andere mensen. Maar goed, ik geloof dat ik sowieso nooit last heb van plaatsvervangende schaamte. Ik gedraag me zoals mij dat goeddunkt, en verder ieder z'n ding hoor. :) Zeker in restaurants zou ik het me voor mezelf echt niet voor kunnen stellen dat ik me serieus zou ergeren aan andere gasten, aan kinderen, of aan het feit dat de bediening een slechte dag heeft.
Maar ik zal wel makkelijk zijn dan. *)
Nou ja, ik laat er heus niet mijn avond door verpesten, maar in dit geval had ik wel wat last van plaatsvervangende schaamte. Voor mij voelt het als een belediging van de chef en dan is dit een chef waar ik zelf heel erg fan van ben.

Onopgevoede kinderen kunnen wel echt de avond verpesten voor mij. Maar dat is zo eenvoudig te mijden door laat te gaan eten.

Ook niet netjes: je hebt gereserveerd, moet desondanks wachten, krijgt wat te drinken aangeboden en dat staat vervolgens doodleuk op de rekening. :X Dan mag je een TV-kok zijn, maar dat vind ik echt niet tof. :{w Ik betaalde niet, anders had ik er een punt van gemaakt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:34:30 #50
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142445235
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn lief vond het vroeger ook verschrikkelijk naar zeep smaken, maar die is er inmiddels gewoon aan gewend geraapt en kiepert er uit zichzelf een handje van over de curry hoor. :Y

Ik geloof best dat er genetische factoren zijn die bepalen hoe je een smaak in eerste instantie ervaart, maar vaak heeft het vervolgens te maken met de bereidwilligheid van het aanleren van een acquired taste of je iets gaat lusten of niet. Als je ergens heel graag aan wilt wennen, dan ga je het vaak vanzelf wel lekker vinden. Als je daar niet vanuit jezelf moeite in steekt dan blijf je het gewoon vies vinden.

In elk geval is het allemaal niet iets wat door andere mensen opgedrongen moet worden. :)
Ik was vroeger nooit een makkelijke eter, maar nu eet ik vrijwel alles, op koriander na dan. Het smaakt gewoon zo chemisch dat ik het gelijk uit mijn mond wil hebben. Bij de andere smaken die ik moest leren waarderen was het vooral dat ze gewoon te sterk waren. Maar ik denk inderdaad ook wel dat ik het kan leren waarderen.
Het voelt ook heel ongemakkelijk om iets terug te sturen vanwege een ingrediënt in plaats van slechte bereiding of producten. Kan me zelf ook wel ergeren aan lussiknie-volk.

Nog een ergernis dan maar: 'Dat hoort zo.'
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:56:36 #51
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_142446244
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:09 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Ja joh :')
Leuk die smiley maar het is toch echt zo. Ik ga vanavond weer (zoals ieder weekend) met een aantal stellen en de kinderen gaan gewoon mee. Geen enkel probleem, ies koeltoer.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:02:36 #52
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_142446502
Als iemand aan mijn tafel beweert iets niet te lusten zal ik er sowieso altijd iets van zeggen. Meestal in de trant van "Whoehahahahahahaha, lust jij geen .......? Whoehahahahahaha, kleuter!"
En er dan ook nog bij wijzen en op mijn dijen slaan van plezier.
pi_142446770
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:02 schreef RobinOok het volgende:
Als iemand aan mijn tafel beweert iets niet te lusten zal ik er sowieso altijd iets van zeggen. Meestal in de trant van "Whoehahahahahahaha, lust jij geen .......? Whoehahahahahaha, kleuter!"
En er dan ook nog bij wijzen en op mijn dijen slaan van plezier.
Held :')
pi_142446804
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:02 schreef RobinOok het volgende:
Als iemand aan mijn tafel beweert iets niet te lusten zal ik er sowieso altijd iets van zeggen. Meestal in de trant van "Whoehahahahahahaha, lust jij geen .......? Whoehahahahahaha, kleuter!"
En er dan ook nog bij wijzen en op mijn dijen slaan van plezier.
Ja, maar als jij het doet is het anders. ^)
En vrolijker, zo te lezen! :D

Je hebt plezier in plaats van ergernis. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:13:05 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_142446928
Absoluut. :D
Altijd leuk, iemand uitlachen. })
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:13:49 #56
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142446956
Ik ga graag een keer mee, Robin. :') Ik ken wel wat mensen die we dan de hele avond kunnen uitlachen omdat ze niks lusten. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142447028
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga graag een keer mee, Robin. :') Ik ken wel wat mensen die we dan de hele avond kunnen uitlachen omdat ze niks lusten. :P
en die mensen met die blérende kinderen lachen jou lekker uit :+
pi_142447088
Kijk die mevrouw daar... wijst naar Isegrim

Ga daar maar even lekker bijzitten })
pi_142447156
Doppinda's als aperitiefhapje voorgeschoteld krijgen. :')
pi_142447177
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:18 schreef 100% Tukker het volgende:
Doppinda's als aperitiefhapje voorgeschoteld krijgen. :')
_O-
  vrijdag 18 juli 2014 @ 16:30:17 #61
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142447647
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:18 schreef 100% Tukker het volgende:
Doppinda's als aperitiefhapje voorgeschoteld krijgen. :')
Die tenten waar je je schillen op de grond mag gooien kunnen dan wel weer leuk zijn.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_142449329
"Artiesten" die ongevraagd aan je tafel komen. Zeer ongemakkelijk vind ik dat.
Ooit een gitarist, die gozer zat onder de pukkels.
Was snel weg omdat ik hem niet al te vriendelijk aankeek, mijn eetlust was ook een beetje verdwenen.

En een keer een nogal niet al te slanke buikdanseres, ook fijn die navel op ooghoogte ;(
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:08:42 #63
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142449432
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:06 schreef Soury het volgende:
"Artiesten" die ongevraagd aan je tafel komen. Zeer ongemakkelijk vind ik dat.
Ooit een gitarist, die gozer zat onder de pukkels.
Was snel weg omdat ik hem niet al te vriendelijk aankeek, mijn eetlust was ook een beetje verdwenen.

En een keer een nogal niet al te slanke buikdanseres, ook fijn die navel op ooghoogte ;(
In Nederland? Ik vind het ook vreselijk. Ongevraagd gasten irriteren en dan bedelen om geld.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_142449495
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:08 schreef Klaploper het volgende:

[..]

In Nederland? Ik vind het ook vreselijk. Ongevraagd gasten irriteren en dan bedelen om geld.
Ja was in Nederland, en hoorde ook bij het restaurant. Dus niet op een terras, ook dat is rete vervelend. }:|
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:19:54 #65
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142449846
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:10 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja was in Nederland, en hoorde ook bij het restaurant. Dus niet op een terras, ook dat is rete vervelend. }:|
:r
Een piano of viool op de achtergrond kan ik heel erg waarderen, maar blijf weg van mijn tafel. Nee, het is niet romantisch , het is irritant. Ik ken werkelijk niemand die dat kan waarderen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:25:19 #66
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142450024
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:19 schreef Klaploper het volgende:

[..]

:r
Een piano of viool op de achtergrond kan ik heel erg waarderen, maar blijf weg van mijn tafel. Nee, het is niet romantisch , het is irritant. Ik ken werkelijk niemand die dat kan waarderen.
Mwa, volgens mij is het onder de echte tokkies "gewéldig gezellig" als zo´n strijkstok bij je tafeltje komt staan.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:36:16 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142450402
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 16:02 schreef RobinOok het volgende:
Als iemand aan mijn tafel beweert iets niet te lusten zal ik er sowieso altijd iets van zeggen. Meestal in de trant van "Whoehahahahahahaha, lust jij geen .......? Whoehahahahahaha, kleuter!"
En er dan ook nog bij wijzen en op mijn dijen slaan van plezier.
Jij gaat het goed doen in sales
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 17:38:50 #68
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_142450481
Nope.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:58:21 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142452859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 11:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vind je? Kweenie... Heb me in stilte zitten ergeren. :') Bij een bekende zou ik dan ook zeggen "Geef maar hier!" maar dat vind ik bij een klant ook weer wat gek. :D
Het ligt er natuurlijk aan hoe je het brengt. Een opmerking als: "Wil je het ook niet even proeven?" lijkt me vrij onschuldig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142453376
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:19 schreef Klaploper het volgende:

[..]

:r
Een piano of viool op de achtergrond kan ik heel erg waarderen, maar blijf weg van mijn tafel. Nee, het is niet romantisch , het is irritant. Ik ken werkelijk niemand die dat kan waarderen.
Ach , wij hadden Dries Roelvink een keertje in Frankendael :{
pi_142453445
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:13 schreef quirina het volgende:

[..]

Ach , wij hadden Dries Roelvink een keertje in Frankendael :{
:D zeg maar dag tegen je eetlust :')
pi_142453605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:15 schreef FANN het volgende:

[..]

:D zeg maar dag tegen je eetlust :')
Vertel je afknappers eens ipv sc.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_142453633
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:19 schreef Soury het volgende:

[..]

Vertel je afknappers eens ipv sc.
Ze zijn wel allemaal genoemd
pi_142453731
Kleine ergernis:
Kruidenboter die net uit de koelkast komt en daardoor niet te smeren is.
Ik heb het schaaltje wel eens boven een kaars gehouden om te ontdooien....
pi_142453913
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Kleine ergernis:
Kruidenboter die net uit de koelkast komt en daardoor niet te smeren is.
Ik heb het schaaltje wel eens boven een kaars gehouden om te ontdooien....
Kruidenboter van margarine is ook erg :r
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_142453922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Kleine ergernis:
Kruidenboter die net uit de koelkast komt en daardoor niet te smeren is.
Ik heb het schaaltje wel eens boven een kaars gehouden om te ontdooien....
Ja of een rozet kruidenboter die overduidelijk een paar seconden in de magnetron is geweest.
( randen zijn olie, de kern knoerthard) :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:06:23 #77
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142457348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:29 schreef Soury het volgende:

[..]

Kruidenboter van margarine is ook erg :r
Sowieso, mensen die margarine 'boter' noemen. ;(
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:07:20 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142457400
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sowieso, mensen die margarine 'boter' noemen. ;(
:)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142458683
Of 'kruidenboter' met alleen knoflook en peterselie er in...
dag
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:40:21 #80
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142458773
Als het vers is, prima! ^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:41:10 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142458815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:38 schreef Peter het volgende:
Of 'kruidenboter' met alleen knoflook en peterselie er in...
Beetje zout erbij, jum jum jum
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142458890
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beetje zout erbij, jum jum jum
Gewone zoute boter is ook prima
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:44:33 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142459009
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:42 schreef quirina het volgende:

[..]

Gewone zoute boter is ook prima
Jep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:00:36 #84
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142459660
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:42 schreef quirina het volgende:

[..]

Gewone zoute boter is ook prima
Een simpel broodje met wat boter en zout. Vroeger vond ik het maar saai, tegenwoordig heb ik er soms gewoon een sterke behoefte aan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:50:03 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142461494
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:42 schreef quirina het volgende:

Gewone zoute boter is ook prima
En wat mooie olijfolie. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_142463064
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 22:50 schreef golfer het volgende:

[..]

En wat mooie olijfolie. :9
Die hype snap ik toch niet helemaal, brood dopen in olie.
Ben ik vast te ouderwets voor. Doe mij maar gewoon boter, met of zonder zout, kruiden en knoflook.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:24:21 #87
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142463137
Echt goede olijfolie is heerlijk bij brood. O+ Is ook niet echt een hype, wordt al eeuwen gedaan. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142463206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Echt goede olijfolie is heerlijk bij brood. O+ Is ook niet echt een hype, wordt al eeuwen gedaan. :')
In Nederland zie ik het pas een paar jaar.
En smalen kun je achterwege laten, ik had mezelf al ouderwets genoemd.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:02:49 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142465140
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

In Nederland zie ik het pas een paar jaar.
En smalen kun je achterwege laten, ik had mezelf al ouderwets genoemd.
ik zie dat al rustig een jaar of 15 in Nederland anders hoor?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_142465353
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:09 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Schijnt genetisch te zijn. Hoewel mijn hele familie koriander echt heerlijk vindt en niets van die zeepsmaak proeft. :P
Ik had het vroeger ook altijd maar met genoeg doorzetten (te vaak ontkwam ik er gewoon niet aan) vind ik het inmiddels echt lekker. Is dus te leren. Ik twijfel aan de genenverklaring.

Edit: spuit 11...

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 19-07-2014 00:13:31 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:09:20 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142467173
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:22 schreef Buurpoes het volgende:

Ben ik vast te ouderwets voor. Doe mij maar gewoon boter, met of zonder zout, kruiden en knoflook.
Ik denk dat ik qua leeftijd veel ouderwetser ben en toch kan ik brood met wat olijfolie en zout heel erg waarderen. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:01:35 #92
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142470907
Zo'n beetje de enige tent waar je echt vers brood vooraf krijgt tegenwoordig is een pizzeria omdat ze toch al deeg hebben liggen :P
pi_142473015
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 09:01 schreef Erasmo het volgende:
Zo'n beetje de enige tent waar je echt vers brood vooraf krijgt tegenwoordig is een pizzeria omdat ze toch al deeg hebben liggen :P
Die verwaarlozing van brood en boter is ook wel een ergernis inderdaad. Er zit hier een verder niet zo heel goede pizzeria in de buurt die heerlijk brood had. Maar dat is dan opeens vervangen door pizzadeeg met een onduidelijke smeltkaas er overheen geschud.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_142473244
L'Elefante Bianco in Laren is goed. Ook als je wil dineren met je kinderen, die kan je daar in een kelder stoppen :X
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:57:54 #95
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142473502
In een kelder stoppen? :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:16:18 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142473870
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:44 schreef quirina het volgende:
L'Elefante Bianco in Laren is goed. Ook als je wil dineren met je kinderen, die kan je daar in een kelder stoppen :X
Uitbater heet Dutroux? ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:27:19 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142474138
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Uitbater heet Dutroux? ;)
Nee, Fritzl, is een oostenrijks specialiteiten restaurant.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 12:31:45 #98
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_142474248
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Fritzl, is een oostenrijks specialiteiten restaurant.
http://fritzl.com/

Het restaurant zit wel in Amerika ....... :)
pi_142474923
Als kok zijn er teveel ergenissen als ik uit eten ga :')
-Kinderen die geen fatsoenlijke opvoeding hebben gehad en alles bij elkaar krijsen en door de zaak rennen
-Simplistisch menu zoals bijvoorbeeld; gebakken zalm met witte wijnsaus of varkenshaas met een pepersaus (die meestal dan ook nog kant en klaar is)
-Gasten die geen begrip hebben dat als het druk is het iets langer kan duren en denken dat zij voorrang hebben op de andere tientallen gasten en bijvoorbeeld met hun vingers gaan knippen of gaan schreeuwen :')
-Fantasieloos opgemaakte borden. In een cafetaria oké, maar niet in restaurants en (eet)cafés. Geen grote ergenis, maar er mag gerust wat meer moeite worden gedaan dan alles op bord smijten c_/
pi_142474954
Kinderen, altijd een ergernis.
pi_142477797
Ik heb wel een lijstje ja:

1) Te lang moeten wachten voor je bediend wordt
2) Geen natuurlijke overgave tussen het moment dat je drankje of je voorgerecht op is en je toe bent aan het volgende. Ik weet dat dit heel nauw komt en ik kan er ook niet echt de vinger opleggen wat voor mij nou het exacte aantal minuten is, maar als ik 20 minuten moet wachten op een tweede drankje begin ik toch wel geïrriteerd te raken
3) Daar tegenover hangt natuurlijk de ober of serveerster die je het eten uit je mond kijkt en je bord al wil pakken als je de laatste hap op je vork nog in je mond wil steken.
4) Te luide muziek die er voor zorgt dat ik mijn partner of de ober/serveerster niet kan verstaan
5) Eten dat lauw geserveerd wordt terwijl het niet hoort
6) Slappe koffie. Na een lekkere maaltijd is een goede kop koffie als dessert een must. Als je dan net hebt zitten uitbuiken van je heerlijke entrecote en je krijgt een bakkie pleur na is dat toch wel een gigantische afknapper.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  zaterdag 19 juli 2014 @ 15:38:28 #102
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142480028
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:53 schreef Wut het volgende:
en bijvoorbeeld met hun vingers gaan knippen
Oeh, die is ook erg ja! Wat me in Peru overigens steeds opviel (in bijna alle steden) is dat als één van de tafelgenoten is uitgegeten, dat bord gelijk wordt weggehaald. Terwijl anderen nog zitten te eten. Echt heel bizar :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 15:43:09 #103
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142480189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:38 schreef flipsen het volgende:

[..]

Oeh, die is ook erg ja! Wat me in Peru overigens steeds opviel (in bijna alle steden) is dat als één van de tafelgenoten is uitgegeten, dat bord gelijk wordt weggehaald. Terwijl anderen nog zitten te eten. Echt heel bizar :D
Oh, dat doen ze in Sri Lanka ook meen ik me te herinneren.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142480461
Grootste hekel heb ik aan restaurants waar je geen warm welkom krijgt. Die eerste indruk is zo belangrijk.

Vaak genoeg gehad dat als je ergens een tent binnen loopt zonder reservering dat je maar een beetje staat te kijken of er personeel naar je toe komt alsof het normaal is om direct ergens te gaan zitten en dan nog maar de vraag is of personeel gezien heeft dat je er ook bent.

Daarnaast regelmatig gehad dat als je bij een niet gedekte tafel gaat zitten er een mannetje langs komt dat zonder iets te zeggen en bestek op tafel kwakt en vervolgens weer ophoepelt zonder ook maar iets wat lijkt op gastvrijheid.

Kan het eten nog zo lekker zijn, een tent zonder gastvrijheid heb mijd ik als de pest :)
hardcoholic
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:09:50 #105
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_142481053
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh, dat doen ze in Sri Lanka ook meen ik me te herinneren.
Oh, dat zou ik wel fijn vinden. Ten eerste heb ik een hekel aan een "vies" bord voor mijn neus, ten tweede eet die ander dan misschien een beetje door! Hahahahahahaha.

Nee, grapje. Zolang je zit te eten moeten ze je met rust laten.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:20:06 #106
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142481381
In Sri Lanka is lang tafelen hoogst ongebruikelijk. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142481716
-Mensen die binnenkomen, met een enorme lading parfum en spuitbus deo. Die chemische bloemetjes geur verpest het eten.
🐱
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:20:51 #108
63722 z80
I fink you freaky
pi_142483860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:38 schreef flipsen het volgende:

[..]

Oeh, die is ook erg ja! Wat me in Peru overigens steeds opviel (in bijna alle steden) is dat als één van de tafelgenoten is uitgegeten, dat bord gelijk wordt weggehaald. Terwijl anderen nog zitten te eten. Echt heel bizar :D
dat doen ze in Vietnam ook. dit is om te voorkomen dat er allerlei vliegend ongedierte op de tafels af komen. zolang er gegeten wordt jaag ja de insecten zelf wel weg, als je klaar bent heb je de nijging minder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:35:51 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142484565
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:30 schreef GekkePoes het volgende:
-Mensen die binnenkomen, met een enorme lading parfum en spuitbus deo. Die chemische bloemetjes geur verpest het eten.
oh ik haat dat, en dan telkens even bijspuiten omdat ze het zelf niet meer ruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:39:14 #110
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142484698
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:30 schreef GekkePoes het volgende:
-Mensen die binnenkomen, met een enorme lading parfum en spuitbus deo. Die chemische bloemetjes geur verpest het eten.
Vreselijk. Net als van die tutjes die zich in de trein aan het opmaken zijn en dan ook een halve bus deo leegspuiten. Deo of parfum hoor je niet van een paar meter afstand te ruiken, en al helemaal niet te proeven. :r
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 18:09:15 #111
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142485775
En dan het liefst van die cheape luchtjes. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 19 juli 2014 @ 18:30:17 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142486449
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 18:09 schreef Isegrim het volgende:
En dan het liefst van die cheape luchtjes. :')
In het theater wel eens zeer luid gezegd, ZOOOO, DE HEMA HAD EEN AANBIEDING VOLGENS MIJ, luid gelach van de mensen om de dader.
En in de trein wel eens een dame er op gewezen dat dit een niet parfummen deel was, het parfummen gedeelte zat verderop. Ze bitchte me toe of ik soms last van had?
Ik: Ja!
Mensen om me heen begonnen met kranten te wapperen en iemand zei of er een raam open kon.
Stampvoetend vertrok het blontje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 18:33:23 #113
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142486583
:') Vreselijk, ik haat het. Ik draag zelf ook nooit parfum, houd er niet van. Ik ruik zelf prima (als ik me gewassen heb die dag :+ ). :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142491064
Goede parfum is best. Maar (deo) in overmaat is toch wel de meest vreselijke kut lucht die je kan bedenken.
90% van de zweetgeuren zijn lang niet zo erg in ieder geval.

Die kers/bloem deo die in die rose bussen zit (vogue?) echt, neuskanker alom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pap89 op 19-07-2014 21:00:53 ]
pi_142491589
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 18:09 schreef Isegrim het volgende:
En dan het liefst van die cheape luchtjes. :')
Dure echte parfum ruikt juist vreselijk sterk. 1 klein spuitje is genoeg.

Maar als je dan net zo veel spuit als Eau de Toilette hangt er een hele zware lucht meters om je heen.
Niet te harden.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_142493677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:20 schreef z80 het volgende:

[..]

dat doen ze in Vietnam ook. dit is om te voorkomen dat er allerlei vliegend ongedierte op de tafels af komen. zolang er gegeten wordt jaag ja de insecten zelf wel weg, als je klaar bent heb je de nijging minder.
In Tsjechië doen ze het ook. Ik vind het prima. Lekker de ruimte op tafel, alle tijd om te kletsen (want ze willen je echt niet weg hebben hoor), ideaal. De eerste keer keek ik er wel van op, maar ondertussen dus niet meer.
Professioneel gifmenger.
pi_142504441
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

In Tsjechië doen ze het ook. Ik vind het prima. Lekker de ruimte op tafel, alle tijd om te kletsen (want ze willen je echt niet weg hebben hoor), ideaal. De eerste keer keek ik er wel van op, maar ondertussen dus niet meer.
In Italië is dat ook standaard, ook in sterrenrestaurants. Is daar gewoon de etiquette. Ik stond er ook van de kijken, vroeger. Maar in Nederland is het niet gebruikelijk.

Overigens, mijn laatste, milde, ergernissen komen van een jaar geleden, toen we in het inmiddels failliete en dichtstbijzijnde éénsterrenrestaurant gingen eten:

-de bediening was nogal formeel en afstandelijk (niet erg, maar ook niet per se leuk) en pretendeert voor je te zorgen maar dat lukte niet helemaal. We zijn duidelijk geen zakenmensen die een business-etentje hebben maar gewoon een stel dat gastvrij en hartelijk ontvangen wil worden.

-vriendin lust alles maar géén asperges. 'Daar ga ik voor zorgen' zei de hoofd-ober. In drie gerechte zaten asperges bij haar, ná het seizoen

-We kregen een gerecht met garnalen: bij mij zaten ze er niet bij. De serveerster was ook verbaast en dacht dat het aan mijn allergie oid lag.

'Heeft u geen allergie en wilt u toch de garnalen?
-'ja liefst wel eigenlijk'.
-'Momentje...'

Pas nadat ik het gerecht al een tijdje op had kreeg ik nog een schoteltje met in het midden een handjevol garnalen. *snik*

->na dit punt begonnen we voor ons eigen vermaak overal op te letten.

-Mijn vriendin had een BOB-arrangement: de hoofdober schonk telkens haar glazen net zo vol als de mijne. Fijn, heb ik meer te drinken, maar eigenlijk liever niet. Ook ivm met de veiligheid enzovoort. We hadden het idee dat er drank opgedrongen werd in plaats van dat er een fout gemaakt werd. We hadden de ober nl. al zeker twee keer gevraagd dit niet te doen, maar of hij vergat het steeds of het interesseerde hem niks.

-meerdere spelfouten op de menu-kaart ( zeuren, ik weet het, maar we waren nu voor de lol overal op aan het letten. En bovendien, bij een pretentieus éénsterrenrestaurant past het niet helemaal).

-het vergeten van bestellingen

-een extra fles bruisend water op de rekening die we niet gedronken hadden.

Ik ben nog dingen vergeten, we kwamen toen tot tien punten, van klein tot groot. We noteerden ze met het potloodje dat op tafel lag op een kaartje bedoeld om je e-mail adres in te vullen) Sommige dingen zijn misschien flauw, maar we waren wel twee tot driehonderd euro kwijt, en dat is toch ook niet niks.
Het eten was overigens wel goed en de kok dus uitstekend, maar hoewel ik het voor hen betreur dat ze failliet zijn, zou ik er niet zo snel meer heengaan zijn. (de Molen in Kaatsheuvel was het trouwens. Ik heb het tot nu toe van internet gehouden, maar nu ze toch over de kop zijn.)

[ Bericht 27% gewijzigd door NoCigar op 20-07-2014 04:56:08 ]
anonieme razernist
pi_142505303
Ik heb een half jaar in een 2 sterren restaurant gewerkt in Schotland en ik lees al 3 delen. Man man man, wat heb ik gelachen. :D Triest eigenlijk hoe dingen lopen in zogenaamd "goede" restaurants. ;(
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 20 juli 2014 @ 10:31:42 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_142506439
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:09 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, dat zou ik wel fijn vinden. Ten eerste heb ik een hekel aan een "vies" bord voor mijn neus, ten tweede eet die ander dan misschien een beetje door! Hahahahahahaha.

Nee, grapje. Zolang je zit te eten moeten ze je met rust laten.
Hehehehe, LOL :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 20 juli 2014 @ 10:45:18 #120
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142506622
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 04:25 schreef NoCigar het volgende:
-Mijn vriendin had een BOB-arrangement: de hoofdober schonk telkens haar glazen net zo vol als de mijne. Fijn, heb ik meer te drinken, maar eigenlijk liever niet. Ook ivm met de veiligheid enzovoort. We hadden het idee dat er drank opgedrongen werd in plaats van dat er een fout gemaakt werd. We hadden de ober nl. al zeker twee keer gevraagd dit niet te doen, maar of hij vergat het steeds of het interesseerde hem niks.
Dus de ober ziet dat glas steeds weer leeg zijn, terwijl je zegt het niet te willen?

quote:
-meerdere spelfouten op de menu-kaart ( zeuren, ik weet het, maar we waren nu voor de lol overal op aan het letten. En bovendien, bij een pretentieus éénsterrenrestaurant past het niet helemaal).
"Desert" vind ik wel een leuke spelfout.
censuur :O
pi_142507595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 12:31 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:

[..]

http://fritzl.com/

Het restaurant zit wel in Amerika ....... :)
_O-
  zondag 20 juli 2014 @ 19:53:11 #122
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142524543
Ik vind het jammer dat het in Nederland niet de gewoonte is om een glaasje water bij de koffie te serveren.
pi_142530692
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind het jammer dat het in Nederland niet de gewoonte is om een glaasje water bij de koffie te serveren.
en dat je voor brood moet betalen... Of ben ik verwend hier in Frankrijk? :@
pi_142531131
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind het jammer dat het in Nederland niet de gewoonte is om een glaasje water bij de koffie te serveren.
Mijn man besteld dat er gewoon bij. Ik vergeet dat steeds. "ohja, voor mij ook graag" :+
Professioneel gifmenger.
  zondag 20 juli 2014 @ 22:22:26 #125
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_142531942
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind het jammer dat het in Nederland niet de gewoonte is om een glaasje water bij de koffie te serveren.
Eens :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 20 juli 2014 @ 22:37:24 #126
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142532635
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:58 schreef Prego het volgende:

[..]

en dat je voor brood moet betalen... Of ben ik verwend hier in Frankrijk? :@
Dat is al lang niet meer overal.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 20 juli 2014 @ 22:42:17 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142532919
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:37 schreef Isegrim het volgende:

Dat is al lang niet meer overal.
Ik kan mij niet herinneren daar ooit extra voor betaald te hebben. Meestal is het standaard gewoon vers aanwezig. Maar misschien komt dat omdat ik niet in eetcafé's of brasserieën eet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 juli 2014 @ 22:44:44 #128
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142533058
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren daar ooit extra voor betaald te hebben. Meestal is het standaard gewoon vers aanwezig. Maar misschien komt dat omdat ik niet in eetcafé's of brasserieën eet?
Ik betaal er ook zelden of nooit voor, maar ik denk dat jullie en wij soortgelijke smaak qua restaurants hebben. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 20 juli 2014 @ 23:07:29 #129
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_142534338
Toch leek het mij ook een trend aan het worden. Zetten ze brood van Jordy op de kaart, met prijs dus. Of Vlaams Broodhuys. Toevallig echt net een paar keer meegemaakt.

Ik vind het trouwens helemaal niet erg om ervoor te betalen.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:15:05 #130
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142534707
Brood van Jordy is neppe hipster-bullshit. }:| Is gewoon Klootwijk.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 20 juli 2014 @ 23:20:50 #131
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_142534983
Oh jee.
pi_142535340
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind het jammer dat het in Nederland niet de gewoonte is om een glaasje water bij de koffie te serveren.
Vind ik niet vreemd want dat doen mensen ook niet thuis.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 20 juli 2014 @ 23:30:28 #133
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_142535441
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Vind ik niet vreemd want dat doen mensen ook niet thuis.
Ik vind het ook niet vreemd als de kok mij klappen komt geven als ik het eten niet lekker vind. Deden ze bij mij thuis ook.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_142535469
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:30 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet vreemd als de kok mij klappen komt geven als ik het eten niet lekker vind. Deden ze bij mij thuis ook.
Goeie vergelijking ^O^
:')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_142537055
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren daar ooit extra voor betaald te hebben. Meestal is het standaard gewoon vers aanwezig. Maar misschien komt dat omdat ik niet in eetcafé's of brasserieën eet?
ik ook niet, wat is je punt :?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:03:58 #136
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_142537187
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Vind ik niet vreemd want dat doen mensen ook niet thuis.
Als mensen koffie krijgen vraag ik altijd of ze er water bij willen.
In Rotterdam ook goede koffie tent waar je er niet om hoeft te vragen maar gewoon krijgt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_142538678
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Vind ik niet vreemd want dat doen mensen ook niet thuis.
Wel..
Worry is a misuse of imagination
  maandag 21 juli 2014 @ 00:46:21 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142539011
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:01 schreef Prego het volgende:

ik ook niet, wat is je punt :?
Dat alleen paupertenten extra geld vragen voor brood.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_142543374
Als er papadums op tafel gezet worden waar je niet om gevraagd heb maar dat het wel op de rekening staat.
Als iets op is het niet zeggen maar gewoon wat anders serveren.
pi_142543380
Mensen die etiketen niet kennen
  maandag 21 juli 2014 @ 08:11:01 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142543385
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:09 schreef tailfox het volgende:
Mensen die etiketen niet kennen
Etiketen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_142543422
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:08 schreef Sorella het volgende:
Als er papadums op tafel gezet worden waar je niet om gevraagd heb maar dat het wel op de rekening staat.
Als iets op is het niet zeggen maar gewoon wat anders serveren.
Niet vragen, wel serveren en op de rekening schrijven is wel helemaal hondsbrutaal.
Professioneel gifmenger.
  maandag 21 juli 2014 @ 08:21:27 #143
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_142543451
Slechte service in het algemeen is een grote afknapper. Dan kom ik nooit meer terug en kun je fluiten naar je fooi. Maar hier een aantal losse punten:
- Lange wachttijden
- Sauzen, salade en aardappelen bij een (kaal) hoofdgerecht extra in rekening brengen :')
- Glas te lang leeg laten
pi_142543797
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Niet vragen, wel serveren en op de rekening schrijven is wel helemaal hondsbrutaal.
Het werd nog een heel gedoe omdat ik weigerde de papadums te betalen, want ze deden het al jaren zo en het ging altijd goed.
  maandag 21 juli 2014 @ 09:15:18 #145
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142544021
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Niet vragen, wel serveren en op de rekening schrijven is wel helemaal hondsbrutaal.
pi_142544032
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:56 schreef Sorella het volgende:

[..]

Het werd nog een heel gedoe omdat ik weigerde de papadums te betalen, want ze deden het al jaren zo en het ging altijd goed.
Waarschijnlijk vinden de meeste mensen gedoe om een paar euro niet de moeite waard. Tel uit je winst...
Professioneel gifmenger.
pi_142544157
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:08 schreef Sorella het volgende:
Als er papadums op tafel gezet worden waar je niet om gevraagd heb maar dat het wel op de rekening staat.
Als iets op is het niet zeggen maar gewoon wat anders serveren.
In het buitenland is dit heel normaal.
Je krijgt een mandje brood ( of papadums als je Indiaas eet) als ze je bestek komen brengen. Als je er niet van eet brengen ze het ook niet in rekening.

Als ze een gerecht niet hebben horen ze gewoon netjes te vragen of je iets anders wil hebben.
  maandag 21 juli 2014 @ 09:28:58 #148
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142544230
Als je er niet van eet brengen ze het ook niet in rekening? :') Dan gooien ze het dus weg? :{ Voedseverspilling...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142544600
Over hondsbrutaal gesproken.
Ik was eens met m'n partner uit eten in Griekenland en daar is het schijnbaar heel normaal om plaats te maken voor andere gasten.
Zit je gezellig romantisch met z'n tweeën aan een tafeltje.. Wijntje erbij komt ineens de ober en schuift twee centimeter van onze tafel drie tafels aan! Je kon je vinger tussen de tafel steken zo dicht bij en we zaten helemaal klem.
Want er wilde een groep van 12 man eten.
We zijn opgestaan hebben de drankjes betaald en :W
Nou wat was die Griek boos zeg. Die wilde ook namelijk dat we de rest van de rekening ff betaalden. ( twee minuten ervoor besteld :') ) want onze bestelling lag al in de pan beweerde hij. En hij kon het niet helpen dat het restaurant vol zat en plaats moest maken. Toen ik opmerkte dat we hem juist hielpen plaats te maken ging ie helemaal uit z'n dak.
Kan er nog om lachen.
pi_142544624
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:28 schreef Isegrim het volgende:
Als je er niet van eet brengen ze het ook niet in rekening? :') Dan gooien ze het dus weg? :{ Voedseverspilling...
Nee dan geven ze t aan een andere gast, daarom eet ik nooit dat brood want uitgedroogd en goor ( buitenland)
  maandag 21 juli 2014 @ 09:59:48 #151
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142544881
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef Isegrim het volgende:
Brood van Jordy is neppe hipster-bullshit. }:| Is gewoon Klootwijk.
wtf is brood van Jordy?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142545046
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:59 schreef fathank het volgende:

[..]

wtf is brood van Jordy?
http://www.broodvanjordy.nl

Heeeeel speciaal
  maandag 21 juli 2014 @ 10:09:20 #153
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142545072
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:07 schreef quirina het volgende:

[..]

http://www.broodvanjordy.nl

Heeeeel speciaal
Poehpoeh dat zal me het culinaire hoogstandje wel wezen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 21 juli 2014 @ 12:14:30 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142548600
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:07 schreef quirina het volgende:

[..]

http://www.broodvanjordy.nl

Heeeeel speciaal
Fabrieksbrood dus dat als handgemaakt wordt aangeprijst. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_142549312
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef Isegrim het volgende:
Brood van Jordy is neppe hipster-bullshit. }:| Is gewoon Klootwijk.
Waarom is Brood van Jordy 'neppe hipster-bullshit'? Omdat hij een Klootwijk is?
  maandag 21 juli 2014 @ 22:44:51 #156
47102 Elvi
miemkwien
pi_142576902
• Gillende, rondrennende kinderen.
• Volwassenen die heel hard praten.
• Vieze glazen/ kopjes. Heb vaak genoeg gehad dat de lippenstift van de vorige gebruikster er nog op zat :r
• Verse muntthee bestellen en dat ze dan de munttakjes niet even eerst afspoelen waardoor je dus zand en/of vliegjes in je thee hebt ;(
• Niet groeten bij binnenkomst. Of zelfs erkennen dat je binnenkomt.
pi_142577634
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:44 schreef Elvi het volgende:
• Gillende, rondrennende kinderen.
• Volwassenen die heel hard praten.
• Vieze glazen/ kopjes. Heb vaak genoeg gehad dat de lippenstift van de vorige gebruikster er nog op zat :r
• Verse muntthee bestellen en dat ze dan de munttakjes niet even eerst afspoelen waardoor je dus zand en/of vliegjes in je thee hebt ;(
Verser kan je het niet hebben :D
• Niet groeten bij binnenkomst. Of zelfs erkennen dat je binnenkomt.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 21 juli 2014 @ 23:05:57 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142577980
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Fabrieksbrood dus dat als handgemaakt wordt aangeprijst. :')
Ik koop bij de aldi hier in D beter brood uit de bakeoff dan wat 90-95% van de Nederlandse " warme" bakkers verkopen (let op verkopen, niet bakken)
Je wordt belazerd waar je bij staat.
Fabrieks brood en gebak hebben een slechte naam, maar je kan in een fabriek uitstekende broden bakken. Denk jij echt dat je warme bakkertje om de hoek 20 verschillende soorten brood en 15 soorten broodjes iedere dag zelf kan maken? Enig idee hoeveel werk daar zou zitten? De waarheid is dat het gros van de bakkers halffabrikaten afbakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 juli 2014 @ 23:39:36 #159
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142579581
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:38 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Waarom is Brood van Jordy 'neppe hipster-bullshit'? Omdat hij een Klootwijk is?
Ik zou zeggen, probeer het eens. Het smaakt niet bijzonder, hun zuurdesem is geen echte zuurdesem. Het heeft geen toegevoegde waarde boven 'De Echte Bakker' en alle andere afbakkers.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142579639
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zeggen, probeer het eens. Het smaakt niet bijzonder, hun zuurdesem is geen echte zuurdesem. Het heeft geen toegevoegde waarde boven 'De Echte Bakker' en alle andere afbakkers.
Ik eet het (bijna) dagelijks. Het heet trouwens desembrood en geen zuurdesem. Zit daar niet het verschil in? Ben geen hipster hoor :')
  dinsdag 22 juli 2014 @ 00:05:11 #161
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142580780
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:40 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik eet het (bijna) dagelijks. Het heet trouwens desembrood en geen zuurdesem. Zit daar niet het verschil in? Ben geen hipster hoor :')
Nou ja, echt desembrood smaakt totaal anders. Er zit heel weinig smaak aan het brood van Jordy. Mocht je eens écht desembrood willen proeven, stuur dan een PM. Wij bakken het vrijwel dagelijks thuis. :9
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142580809
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:05 schreef Isegrim het volgende:
Nou ja, echt desembrood smaakt totaal anders. Er zit heel weinig smaak aan het brood van Jordy. Mocht je eens écht desembrood willen proeven, stuur dan een PM. Wij bakken het vrijwel dagelijks thuis. :9
Laten we dit gesprek afmaken in de DM ;) Topicvervuiling enzo.
pi_142581733
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Fabrieksbrood dus dat als handgemaakt wordt aangeprijst. :')
Correct, net als Vlaamsch Broodhuisch.
pi_142583992
Ongevraagde zaken op de rekening zijn al aan de orde geweest. Ik heb er nog wel een paar:
- Een ober die kennelijk gewerkt heeft in de bejaardenverzorging en je te luid en duidelijk toespreekt.
- Bij -10 voor een tochtende deur of een enkelglas raam zitten
- Afknappers in het interieur die vaak terug komen: ongeverfde CV buizen en loshangende verkleurde elektriciteitsdraden uit lampen
- de keuze: geef ik fooi voor een modaal etentje of geen fooi en voel ik me een krent
  dinsdag 22 juli 2014 @ 06:41:43 #165
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142585258
Die laatste vind ik ook altijd lastig. Als ik happy ben geef ik gerust een flinke fooi, maar als het zo-zo was... Hangt dan vooral van de bediening af wat ik doe.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:19:43 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_142585398
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik koop bij de aldi hier in D beter brood uit de bakeoff dan wat 90-95% van de Nederlandse " warme" bakkers verkopen (let op verkopen, niet bakken)
Je wordt belazerd waar je bij staat.
Fabrieks brood en gebak hebben een slechte naam, maar je kan in een fabriek uitstekende broden bakken. Denk jij echt dat je warme bakkertje om de hoek 20 verschillende soorten brood en 15 soorten broodjes iedere dag zelf kan maken? Enig idee hoeveel werk daar zou zitten? De waarheid is dat het gros van de bakkers halffabrikaten afbakt.
Ja eens, en zolang de ingrediënten goed zijn is daar ook niets mis mee. Het is een beetje kinderlijk te denken dat brood wat je 2014 in de winkel koopt handgemaakt is.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:30:14 #167
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142585457
Menno (http://www.vanmenno.nl/vanmenno) heeft ook een fabriek, maar bakt wél echt goed brood. Maar dat is in Nederland vrij zeldzaam.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:33:32 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142585472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Menno (http://www.vanmenno.nl/vanmenno) heeft ook een fabriek, maar bakt wél echt goed brood. Maar dat is in Nederland vrij zeldzaam.
Echt goed brood is in NL zeldzaam
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142585579
Lekkerste brood uit Nederland komt hier vandaan :)

http://www.carlsiegert.com
hardcoholic
pi_142645368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Menno (http://www.vanmenno.nl/vanmenno) heeft ook een fabriek, maar bakt wél echt goed brood. Maar dat is in Nederland vrij zeldzaam.
Klopt en hij is vind ik voor Rotterdam de beste. Goeie vent en wat jaartjes geleden leren kennen via Herman (DB)toen die nog alleen restaurant De Engel had.

On topic: Begrijp de aversie niet zo tegen Brood van Jordy. Is ook prima en anders gewoon een keer langsgaan en zien dat hun assortiment prima en ook vrij populair is , zelfs met het Vlaams Broodhuis iets verderop gelegen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 17:22:46 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:56:58 #171
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142646766
quote:
6s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:20 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Klopt en hij is vind ik voor Rotterdam de beste. Goeie vent en wat jaartjes geleden leren kennen via Herman (DB)toen die nog alleen restaurant De Engel had.
Hij zit niet meer hier hè.

quote:
On topic: Begrijp de aversie niet zo tegen Brood van Jordy. Is ook prima en anders gewoon een keer langsgaan en zien dat hun assortiment prima en ook vrij populair is , zelfs met het Vlaams Broodhuis iets verderop gelegen.
Het is geen 'slecht' brood. Het is alleen niet wat het pretendeert te zijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142649428
- "Goeeeeeeeiemidddag" overdreven types die je als kleuter toespreken.
- Te lang moeten wachten op het uithalen van vieze borden en lege glazen (laatste keer was na 1,5 uur en drie keer vragen of we wat mochten bestellen)
- Ouders die een restaurant als kinderopvang beschouwen, echt, train die dingen van je man.
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:51:40 #173
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142654466
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:44 schreef Elvi het volgende:
• Vieze glazen/ kopjes. Heb vaak genoeg gehad dat de lippenstift van de vorige gebruikster er nog op zat :r
Dat is idd erg.
En als je de serveerder/ster erop attendeert horen: "Ja, dat is idd vies, wilt u misschien een ander glas? :?
Ja duh :{ , ik wil graag een ander glas, liefst een schone. Ook graag een andere inhoud, want als de binnenkant net zo schoon was als de buitenkant, dan heb ik al genoeg gedronken, dank u wel.

Voor mij ook een punt: (meestal vals) zingende gasten. Een lang-zal-ze-leven bij een verjaardag hoor je mij niet over klagen hoor, moet kunnen, maar sommige maken het na twee wijntjes wel heel erg bont.
Doe dat lekker voor je binnenkomt, of als je weer buiten staat. :{w
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_142657741
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:56 schreef Isegrim het volgende:

Het is geen 'slecht' brood. Het is alleen niet wat het pretendeert te zijn.
Merken jij(jullie) het verschil in kwaliteit dan zo sterk? of is het meer een aversie tegen Klootwijk als bedrijf dat dat eerder de basis is van de aversie.

Punt is dat ik zowel het zuurdesem van Menno als dat van Jordy ken, en ik vind ze allebei prima.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 22:03:36 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 22:09:23 #175
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142658077
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:02 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Merken jij(jullie) het verschil in kwaliteit dan zo sterk? of is het meer een aversie tegen Klootwijk als bedrijf dat dat eerder de basis is van de aversie.

Punt is dat ik zowel het zuurdesem van Menno als dat van Jordy ken, en ik vind ze allebei prima.
Laat ik het zo zeggen: zij beweren dat hun zuurdesem 24 uur gerezen heeft (autolyse). Het brood dat wij zelf bakken rijst 24 uur. Er is een groot smaakverschil. Het brood van Jordy vind ik weinig desemsmaak hebben. Ik denk dat ze OF geen 24 uur laten rijzen OF gist toevoegen (hetgeen desem verdringt) OF gistbrood maken waar ze desem als smaakmaker aan toevoegen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_142659209
Juist ja. Helder. Btw deze broodjes haal ik altijd zoals je kunt zien bij Jordy. Je vindt ze ook in menig sterrenrestaurant op tafel. *)

Goedkoop en...lekker! Zorg wel dat je een goed/stevig gebit hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 22:33:17 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 22:39:15 #177
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_142659560
Die zijn leuk, ik maak zelf vaak vlechtbroden.

Maar nu maar weer ontopic? :X Misschien kunnen we een broodbeoordeeltopic openen. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 28 juli 2014 @ 17:08:21 #178
47102 Elvi
miemkwien
pi_142818429
Ook smerig: stukjes spons (het groene gedeelte...) of staalborstel terugvinden. Is me bij 2 Chinese restaurants overkomen :'(
pi_143717629
quote:
13s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:08 schreef Elvi het volgende:
Ook smerig: stukjes spons (het groene gedeelte...) of staalborstel terugvinden. Is me bij 2 Chinese restaurants overkomen :'(
Welke?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:47:57 #180
47102 Elvi
miemkwien
pi_143717722
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:46 schreef quirina het volgende:

[..]

Welke?
1 in Gouda en 1 in Waddinxveen -O-
pi_143737271
Kieskeurige tafelgenoten
pi_143738093
Smerige toiletten. Echt...
Dan bezoek je een redelijk nette zaak, zit je daar lekker te eten. Vervolgens ga je naar t toilet is er geen wc-papier en hangt er een goor vodje als handdoek :')
En dan hangt er ook nog een elektrische handendroger uit t jaar kruik naast die niet werkt..
Hang dan een nieuwe op of werk met papieren handdoekjes ipv een vies vodje waar iedereen z'n handen aan moet drogen.
pi_143738276
Van die horecamedewerkers die een soort horecatoneelstukje hebben, inclusief totaal niet grappige grapjes die ze IEDERE KEER maken.

Verder restaurants die hele kleine porties geven waardoor je na een voor- en hoofdgerecht nog steeds honger hebt.
pi_143738425
al die klachten die hier beschreven worden heb ik nooit gehad hoor, bij de ongeveer 100 restaurants waar ik ben geweest (allemaal goedkope tot middenklasse ook).

alleen wel eens dat ze besteld drinken vergeten te brengen, of 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht.

het valt me wel op hoeveel spelfouten er soms in menu's staan
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:19:03 #185
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143738470
Haha, ja dat is soms echt te erg. Hoe moeilijk is het om dat even te laten proofreaden?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_143738657
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:19 schreef Isegrim het volgende:
Haha, ja dat is soms echt te erg. Hoe moeilijk is het om dat even te laten proofreaden?
Ik heb een keer een menukaart gezien daar was sprake van een stoofpotje met konein.

Ik dacht aanvankelijk dat 'konein' een of ander mij onbekend specerij zou zijn, maar het bleek om konijn te gaan. :')
pi_143738701
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:38 schreef flipsen het volgende:

[..]

Oeh, die is ook erg ja! Wat me in Peru overigens steeds opviel (in bijna alle steden) is dat als één van de tafelgenoten is uitgegeten, dat bord gelijk wordt weggehaald. Terwijl anderen nog zitten te eten. Echt heel bizar :D
Zelfs in Oostenrijk is dat gebruikelijk.
pi_143738757
quote:
13s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:08 schreef Elvi het volgende:
Ook smerig: stukjes spons (het groene gedeelte...) of staalborstel terugvinden. Is me bij 2 Chinese restaurants overkomen :'(
Gadverdamme :')

Maar ze wassen wel grondig af dan :+
pi_143739594
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:19 schreef Isegrim het volgende:
Haha, ja dat is soms echt te erg. Hoe moeilijk is het om dat even te laten proofreaden?
Mijn favoriet: een wild trio.
pi_143739675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:30 schreef FANN het volgende:

[..]

Gadverdamme :')

Maar ze wassen wel grondig af dan :+
Ja alleen het afspoelen en afdrogen laat dan blijkbaar wat te wensen over :')
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:25:03 #191
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_143740233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:19 schreef Isegrim het volgende:
Haha, ja dat is soms echt te erg. Hoe moeilijk is het om dat even te laten proofreaden?
Proofreaden? :X
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:32:28 #192
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143740422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 14:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Proofreaden? :X
Proeflezen. Redigeren. Whatevah. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:05:29 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143744367
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 14:04 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mijn favoriet: een wild trio.
Jep, kan erg lekker zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 augustus 2014 @ 08:40:27 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143763881
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:02 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Merken jij(jullie) het verschil in kwaliteit dan zo sterk? of is het meer een aversie tegen Klootwijk als bedrijf dat dat eerder de basis is van de aversie.

Punt is dat ik zowel het zuurdesem van Menno als dat van Jordy ken, en ik vind ze allebei prima.
Toevallig had ik Jordy zelf aan de telefoon vorige week. Ivm mijn werk. Hij zei dat hij met het familieconcern eigenlijk helemaal niets te maken heeft. Het brood komt uit zijn eigen bakkerij in Delfshaven.
pi_143763920
Kletsende, keuvelende bediening die totaal niet efficiënt bezig ik, en het blijkbaar geen probleem vind dat de gasten geen contact met haar krijgen en niet geholpen worden!
pi_143764065
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:46 schreef winterapfel het volgende:
Kletsende, keuvelende bediening die totaal niet efficiënt bezig ik, en het blijkbaar geen probleem vind dat de gasten geen contact met haar krijgen en niet geholpen worden!
Dat, met stip. Over onvriendelijke bediening lees ik ook veel maar dat vind ik allemaal wel meevallen, maar getreuzel of gewoon te weinig mensen voor te veel tafeltjes vind ik echt heel irritant. Vooral op de rekening moeten wachten als je weg wil is iets waar ik een hekel aan heb.

Oja, en prefab spul als de prijs daar eigenlijk te hoog voor is. Bij goedkope restaurants kan dat eventueel nog wel.. uiteindelijk krijg je waar je voor betaalt en soms wil je onderweg nu eenmaal even snel wat simpels eten.

Verder ben ik makkelijk :Y
pi_143764132
Nu 2x bij yum saap geweest en 2x geergerd over slechte bediening (ongeinteresseerd, dingen vergeten, veel te laat langskomen, vervelend joviaal). De tweede keer was overigens omdat iemand van de groep er graag heen wilde. Dat vind ik toch een flinke afknapper en een derde keer komt er niet ondanks dat het eten lekker was.

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwPuff op 24-08-2014 09:13:48 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:13:49 #198
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143765610
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Toevallig had ik Jordy zelf aan de telefoon vorige week. Ivm mijn werk. Hij zei dat hij met het familieconcern eigenlijk helemaal niets te maken heeft. Het brood komt uit zijn eigen bakkerij in Delfshaven.
Sinds een tijdje wel idd. :Y Hij is begonnen vanuit de Klootwijk-fabriek.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 augustus 2014 @ 11:31:23 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_143765969
Of als je kraanwater vraagt om medicijnen in te kunnen nemen, je ziet dat ze het glas aan de kraan vullen en je dan spreken blauw in rekening brengen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:35:19 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143766041
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:31 schreef Ynske het volgende:
Of als je kraanwater vraagt om medicijnen in te kunnen nemen, je ziet dat ze het glas aan de kraan vullen en je dan spreken blauw in rekening brengen
is je dit daadwerkelijk overkomen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 augustus 2014 @ 11:36:39 #201
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_143766070
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

is je dit daadwerkelijk overkomen?
ja
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:37:42 #202
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143766093
Ik zat laatst op een terras in België aan de wijn en vroeg om een glaasje kraanwater. Daar deden ze niet aan. Dieptriest. Ik had eigenlijk gewoon moeten zeggen dat ik er best hetzelfde voor wilde betalen maar dat ik het verspilling vind om drinkwater eerst in een flesje te stoppen en het dan met een vrachtauto naar het café te brengen. :X
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 24 augustus 2014 @ 11:53:17 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143766483
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja
Waar? En pik je dat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143766684
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:31 schreef Ynske het volgende:
Of als je kraanwater vraagt om medicijnen in te kunnen nemen, je ziet dat ze het glas aan de kraan vullen en je dan spreken blauw in rekening brengen
En heb je t betaald ook?
pi_143766816
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:16 schreef Deeltjesversneller het volgende:
al die klachten die hier beschreven worden heb ik nooit gehad hoor, bij de ongeveer 100 restaurants waar ik ben geweest (allemaal goedkope tot middenklasse ook).

alleen wel eens dat ze besteld drinken vergeten te brengen, of 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht.

het valt me wel op hoeveel spelfouten er soms in menu's staan
Ja of ze proberen iets met humor..
Ik heb serieus een keer "dakloze tuinkruipers" op een menu zien staan ipv escargots.
Vond t niet appetijtelijk klinken.
pi_143791614
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:46 schreef winterapfel het volgende:
Kletsende, keuvelende bediening die totaal niet efficiënt bezig ik, en het blijkbaar geen probleem vind dat de gasten geen contact met haar krijgen en niet geholpen worden!
Bediening die de kaart niet kent of je niet kan adviseren vind ik zelf ook hoogst irritant.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 augustus 2014 @ 21:31:37 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_143791705
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:01 schreef quirina het volgende:

[..]

En heb je t betaald ook?
nee, heb dat bedrag van de rekening afgetrokken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_143791988
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik zat laatst op een terras in België aan de wijn en vroeg om een glaasje kraanwater. Daar deden ze niet aan. Dieptriest. Ik had eigenlijk gewoon moeten zeggen dat ik er best hetzelfde voor wilde betalen maar dat ik het verspilling vind om drinkwater eerst in een flesje te stoppen en het dan met een vrachtauto naar het café te brengen. :X
Als verspilling echt je zorg was had je het uit de kraan in de wc kunnen gaan drinken of uit de fontein op het plein.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:41:15 #209
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143792475
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:34 schreef beeer het volgende:

[..]

Als verspilling echt je zorg was had je het uit de kraan in de wc kunnen gaan drinken of uit de fontein op het plein.
Eh. Ja. Tuurlijk. Of ik had gewoon niet op een terras kunnen gaan zitten, was er helemaal niks vervoerd. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_143792655
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:40 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik eet het (bijna) dagelijks. Het heet trouwens desembrood en geen zuurdesem. Zit daar niet het verschil in? Ben geen hipster hoor :')
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:43:53 #211
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_143792659
Bij een restaurant waarbij je alleen kunt kiezen uit 3,4,5 of 6 gangen kiezen voor 3 gangen, bestaande uit voor, tussen hoofd gerecht. En dan pas op de rekening ontdekken dat ze daar een 2 x 2,50 toeslag voor hebben gerekend......
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:05:19 #212
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_143794261
Of in een restaurant voor een 3-gangen menu gaan en dan ipv een dessert een kop koffie nemen. Hoe vaak er dan op de rekening dan niet 3-gangen+kop koffie staat...Tsja dan krijg je dus geen fooi en een "leuke" opmerking van me.
pi_143794465
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Eh. Ja. Tuurlijk. Of ik had gewoon niet op een terras kunnen gaan zitten, was er helemaal niks vervoerd. :')
Als je het over verspilling gaat hebben was dat inderdaad het beste geweest. Wees gewoon geen hypocriet en hou het er gewoon op dat je het onzin vindt om extra te betalen voor kraanwater in plaats van dat hippie verspillingsgezeik
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:12:44 #214
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143794835
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:07 schreef beeer het volgende:

[..]

Als je het over verspilling gaat hebben was dat inderdaad het beste geweest. Wees gewoon geen hypocriet en hou het er gewoon op dat je het onzin vindt om extra te betalen voor kraanwater in plaats van dat hippie verspillingsgezeik
Nogmaals, ik had voor kraanwater hetzelfde willen betalen als voor een flesje, geen probleem. Maar kraanwater weigeren als je aan de wijn zit, vind ik wel belachelijk ja. Het is wat anders als je verder niks drinkt, dan snap ik dat ze kraanwater weigeren.

Zeikerd.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:16:26 #215
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143795128
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:05 schreef Fietsertje70 het volgende:
Of in een restaurant voor een 3-gangen menu gaan en dan ipv een dessert een kop koffie nemen. Hoe vaak er dan op de rekening dan niet 3-gangen+kop koffie staat...Tsja dan krijg je dus geen fooi en een "leuke" opmerking van me.
Maarreh... Dan ga je toch ook niet voor een driegangenmenu? Volgens mij moet je dan gewoon zelf duidelijker zijn. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_143795559
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nogmaals, ik had voor kraanwater hetzelfde willen betalen als voor een flesje, geen probleem. Maar kraanwater weigeren als je aan de wijn zit, vind ik wel belachelijk ja. Het is wat anders als je verder niks drinkt, dan snap ik dat ze kraanwater weigeren.

Zeikerd.
Ik ben geen zeikerd. Ik heb alleen een hekel aan neo hippies met hun verspillingsgejank terwijl hun internetgedrag alleen al per dag meer energie kost dan de gehele mensheid 500 jaar geleden. Zeg gewoon eerlijk dat je ego gekrenkt was omdat je wens niet ingewilligd werd.
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:29:12 #217
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_143796039
Lul niet, zeikerd.
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:29:45 #218
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_143796088
*knip*
pi_143798628
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 13:19 schreef Isegrim het volgende:
Haha, ja dat is soms echt te erg. Hoe moeilijk is het om dat even te laten proofreaden?
Afgelopen week als kok in een eetcafé gewerkt.
Op het menu stond oa Franse uiensoep geratineerd met kaas :')
Dit was nog het minst erge geloof ik van wat ik afgelopen week allemaal gezien heb en klaar moest maken. Met koken had het nl helemaal niks te maken.
(Ik heb ontslag genomen vandaag)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:27:22 #220
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_143799174
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maarreh... Dan ga je toch ook niet voor een driegangenmenu? Volgens mij moet je dan gewoon zelf duidelijker zijn. :P
Bij van die restaurants met als concept 3-gangen menu?
pi_143804561
In Oost-Europa krijg je bijna altijd gerechten door elkaar. Kan dus gebeuren dat ik mijn hoofdgerecht eerst krijg terwijl een ander met wie ik zit te eten eerst zn voorgerecht krijg. tegen de tijd dat mijn hoofdgerecht klaar is krijg ik mn voorgerecht en de ander zn hoofdgerecht. Kan me er eigenlijk tegenwoordig niet druk meer om maken. Het heeft wel wat :P Maar het eten daar ... O+ O+
пусть всегда будет солнце
  maandag 25 augustus 2014 @ 06:58:29 #222
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143804657
Als je met een groep bent en bijv 4 van de 5 gooien bij betalen een afgerond bedrag neer dat de 5de dan gaat lopen te mierenneuken. Ik schaam me dan zo naar de ober toe.

Stel je bent per persoon 23 euro en een beetje kwijt. Dan mikken er 4 25euro neer en zeggen dat het voor hun goed zo is. Dat dan die 5de gaat rekenen en klootviolen omdat er dus 4 euro zoveel 'teveel' ligt.

Met zo'n Hollander ga ik daarna nooit meer eten!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:03:35 #223
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143804672
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:51 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is idd erg.
En als je de serveerder/ster erop attendeert horen: "Ja, dat is idd vies, wilt u misschien een ander glas? :?
Ja duh :{ , ik wil graag een ander glas, liefst een schone. Ook graag een andere inhoud, want als de binnenkant net zo schoon was als de buitenkant, dan heb ik al genoeg gedronken, dank u wel.

Voor mij ook een punt: (meestal vals) zingende gasten. Een lang-zal-ze-leven bij een verjaardag hoor je mij niet over klagen hoor, moet kunnen, maar sommige maken het na twee wijntjes wel heel erg bont.
Doe dat lekker voor je binnenkomt, of als je weer buiten staat. :{w
sorry zal niet meer drinken in je bijzijn vriend :+

Hier serieus opreagerend: Een Griek die Hazes draait is al vrij vreemd maar als een tafel verderop 4 van die 60+ ers mee gaan lallen met De Vlieger ben ik wel klaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143805088
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 06:58 schreef Toekito het volgende:
Als je met een groep bent en bijv 4 van de 5 gooien bij betalen een afgerond bedrag neer dat de 5de dan gaat lopen te mierenneuken. Ik schaam me dan zo naar de ober toe.

Stel je bent per persoon 23 euro en een beetje kwijt. Dan mikken er 4 25euro neer en zeggen dat het voor hun goed zo is. Dat dan die 5de gaat rekenen en klootviolen omdat er dus 4 euro zoveel 'teveel' ligt.

Met zo'n Hollander ga ik daarna nooit meer eten!
Ik heb die methode met z'n achten wel eens toegepast, dat resulteerde in een volstrekt belachelijke fooi. Zo goed was de service nou ook niet geweest.

Een van de acht zat krap bij kas, dus die schoven we het 'teveel' toe. En het restaurant kreeg een mooie fooi. Iedereen blij, behalve degene die dus nu wat minder krap bij kas zat, want die vond t niet kunnen dat zij minder betaalde dan de rest, hihihi.
Professioneel gifmenger.
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:44:27 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143808431
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:03 schreef Toekito het volgende:

Hier serieus opreagerend: Een Griek die Hazes draait is al vrij vreemd maar als een tafel verderop 4 van die 60+ ers mee gaan lallen met De Vlieger ben ik wel klaar.
Als Hazes zelf nog gezongen had was het ook al een dikke 60+er. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:20:47 #226
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_143809359
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:03 schreef Toekito het volgende:

[..]

sorry zal niet meer drinken in je bijzijn vriend :+

Hier serieus opreagerend: Een Griek die Hazes draait is al vrij vreemd maar als een tafel verderop 4 van die 60+ ers mee gaan lallen met De Vlieger ben ik wel klaar.
Ach, van jou kan ik nog best wat hebben hoor. :P

Over die muziek, je hoort steeds vaker Hollandse muziek in 'buitenlandse restaurants' in Nederland. Niet echt een grote ergernis, maar ik hoor toch het liefst muziek die past bij de keuken. Italiaanse muziek bij de Italiaan, Griekse muziek bij de Griek, Chinese muziek bij de Chinees etc.

ik begrijp wel dat het een beetje laagdrempelig moet zijn, omdat de gemiddelde Hollander wel graag buitenlands gaat eten terwijl ze eigenlijk niks gewend zijn, maar toch...
Als de tent dan nog neutraal is ingericht prima, maar als je de zaak hebt ingericht alsof je een soort kitscherig altaar voor culturele stereotypes wilde maken, trek dat dan ook door in de muziek. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_143814114
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:20 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ach, van jou kan ik nog best wat hebben hoor. :P

Over die muziek, je hoort steeds vaker Hollandse muziek in 'buitenlandse restaurants' in Nederland. Niet echt een grote ergernis, maar ik hoor toch het liefst muziek die past bij de keuken. Italiaanse muziek bij de Italiaan, Griekse muziek bij de Griek, Chinese muziek bij de Chinees etc.

ik begrijp wel dat het een beetje laagdrempelig moet zijn, omdat de gemiddelde Hollander wel graag buitenlands gaat eten terwijl ze eigenlijk niks gewend zijn, maar toch...
Als de tent dan nog neutraal is ingericht prima, maar als je de zaak hebt ingericht alsof je een soort kitscherig altaar voor culturele stereotypes wilde maken, trek dat dan ook door in de muziek. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OW vreselijk!
Ik hou er dus totaal niet van he. Griekse restaurants met kunstplanten en een nep akropolis en Chinese restaurants met van die rode lampions :r
Ik vind een minimalistische stijl veel netter overkomen.
En dan van die vieze stoffige mandflessen bij de Italiaan , hoe potsierlijk :r
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:15:45 #228
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143814702
Vreselijk inderdaad. :') Maar dat zijn meestal ook de 13-in-een-dozijn Turken/Grieken/Italianen/Chinezen...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_143815902

Op dit tempo je spaghetti eten 8)7


Met je souvlaki aan de sirtaki...


Lekker bij je eigenlijke Indonesische babi pangang.. ( want dat noemen Hollanders Chinees eten)
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:17:04 #230
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143816623
quote:
6s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Als Hazes zelf nog gezongen had was het ook al een dikke 60+er. :')
dan nog hoort die niet bij een Griek te zingen. Eerder op een Amsterdams vreetfeest ofzo. Deze week weer 2x uit eten dus wie weet wat ik tref.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143816682
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:17 schreef Toekito het volgende:

[..]

dan nog hoort die niet bij een Griek te zingen. Eerder op een Amsterdams vreetfeest ofzo. Deze week weer 2x uit eten dus wie weet wat ik tref.
Of bij de FEBO.
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:20:41 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143816713
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:57 schreef quirina het volgende:

[..]

OW vreselijk!
Ik hou er dus totaal niet van he. Griekse restaurants met kunstplanten en een nep akropolis en Chinese restaurants met van die rode lampions :r
Ik vind een minimalistische stijl veel netter overkomen.
En dan van die vieze stoffige mandflessen bij de Italiaan , hoe potsierlijk :r
Idd, gewoon een nette neutrale inrichting, veel beter dan die fake shit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:00:45 #233
47102 Elvi
miemkwien
pi_143817952
Ook vervelend: eigenaars die gierig zijn. Ik had op mn 15de een bijbaantje bij een cafe en ik had de beschimmelde tomaten in de vuilnisbak gegooid. Logisch op zich... maar de eigenaresse vond het belachelijk dat ik dat deed en haalde de tomaten uit de vuilnisbak en sneed de schimmel eraf zodat ze gewoon nog bruikbaar waren -O- Dat je dat thuis doet: ok... maar je kan niet die beslissing voor anderen maken :{
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:00:56 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143817958
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, gewoon een nette neutrale inrichting, veel beter dan die fake shit.
Vind het eten belangrijker eigenlijk, maar als dat bovengemiddeld goed is, is de inrichting vaak ook moderner. De typische veelvreetgriek is ook typisch zo ingericht, net als de bulkbalkan en de zoetzure chinees
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:02:44 #235
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143818008
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind het eten belangrijker eigenlijk, maar als dat bovengemiddeld goed is, is de inrichting vaak ook moderner. De typische veelvreetgriek is ook typisch zo ingericht, net als de bulkbalkan en de zoetzure chinees
Nou ja, dat hangt vaak iid wel samen Zo'n kitsche toko is vaak ook gewoon een toeristenfuik.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:04:53 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143818067
Ken heel wat veelvraatgrieken met zo een inrichting en bijbehorende kwaliteit van het eten, goed lopen doen ze geen van alleen. Ken er eentje in Bocholt waar het eten een stuk beter is, de inrichting moderner en die zaak zit dus altijd vol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:06:29 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143818106
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ken heel wat veelvraatgrieken met zo een inrichting en bijbehorende kwaliteit van het eten, goed lopen doen ze geen van alleen. Ken er eentje in Bocholt waar het eten een stuk beter is, de inrichting moderner en die zaak zit dus altijd vol.
Ach, de kuttenten rond het leidseplein zitten wel gewoon vol meestal, het boeit die mensen ook niet zoveel denk ik, gewoon ff snel zitten en eten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:07:28 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143818123
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, de kuttenten rond het leidseplein zitten wel gewoon vol meestal, het boeit die mensen ook niet zoveel denk ik, gewoon ff snel zitten en eten.
Ik zou never op het leidseplein gaan eten, net als op de boulevard in scheveningen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:08:14 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143818141
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou never op het leidseplein gaan eten, net als op de boulevard in scheveningen
nee, maar er zitten wel een paar goeie tussen natuurlijk, maar dat moet je wel weten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:15:54 #240
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143818350
Chinezen in Nederland kopen hun inrichting volgens mij ook voor een heel groot gedeelte bij hetzelfde bedrijf.
Een beetje zoals de helft van de inrichting van jonge mensen in Nederland ongeveer hetzelfde is omdat ze allemaal naar de IKEA gaan.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:17:24 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143818392
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:15 schreef Klaploper het volgende:
Chinezen in Nederland kopen hun inrichting volgens mij ook voor een heel groot gedeelte bij hetzelfde bedrijf.
Een beetje zoals de helft van de inrichting van jonge mensen in Nederland ongeveer hetzelfde is omdat ze allemaal naar de IKEA gaan.
Gros van de nederlanders verwacht dit ook van de chinees net als het eten daar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:27:41 #242
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143818694
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gros van de nederlanders verwacht dit ook van de chinees net als het eten daar
Klopt helemaal. Het is een soort cafetaria, overal dezelfde inrichting en gerechten. Chinezen met een 'Chinees' restaurant denken ook echt niet dat ze een toprestaurant hebben, ze spelen gewoon in op de markt. Weet uit ervaring dat ze zelf meestal wat anders eten, echt Chinees voer.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:34:49 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143818870
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:27 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Het is een soort cafetaria, overal dezelfde inrichting en gerechten. Chinezen met een 'Chinees' restaurant denken ook echt niet dat ze een toprestaurant hebben, ze spelen gewoon in op de markt. Weet uit ervaring dat ze zelf meestal wat anders eten, echt Chinees voer.
is in de uk of D niet anders. Was met een vriend van mij in München bij een chinees restaurant, hij vertelde in het kantonees dat hij in china woont, met een chineese vrouw en kinderen is, en dat we wilden eten wat zij eten en niet wat er op de kaart staat.
Maar nog wilde men het niet geloven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:53:10 #244
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143819414
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

is in de uk of D niet anders. Was met een vriend van mij in München bij een chinees restaurant, hij vertelde in het kantonees dat hij in china woont, met een chineese vrouw en kinderen is, en dat we wilden eten wat zij eten en niet wat er op de kaart staat.
Maar nog wilde men het niet geloven.
Wel gekregen?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:58:43 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143819606
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Wel gekregen?
Nope
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:26:05 #246
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143820403
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope
Je zou denken dat ze het leuk vinden om te horen en het leuk vinden om iemand iets voor te schotelen wat ze zelf ook lekker vinden. Maar het blijft een eigenaardig volk. Ze hebben een idee en blijven er aan vast houden, en weten zich ook nog vaak prima te redden.

Heb best veel respect voor ze trouwens, maar het is jammer dat de gemiddelde Nederlander geen idee heeft wat Chinees voedsel is.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_143820698
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:26 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Je zou denken dat ze het leuk vinden om te horen en het leuk vinden om iemand iets voor te schotelen wat ze zelf ook lekker vinden. Maar het blijft een eigenaardig volk. Ze hebben een idee en blijven er aan vast houden, en weten zich ook nog vaak prima te redden.

Heb best veel respect voor ze trouwens, maar het is jammer dat de gemiddelde Nederlander geen idee heeft wat Chinees voedsel is.
Op de zeedijk e.o. in A'dam kan je prima Chinees eten. Maar gezelligheid is dan weer ver te zoeken.
Er lijkt wel geen tussenweg.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_143820796
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:36 schreef Soury het volgende:

[..]

Op de zeedijk e.o. in A'dam kan je prima Chinees eten. Maar gezelligheid is dan weer ver te zoeken.
Er lijkt wel geen tussenweg.
Dat is wel 'écht' Chinees eten, zoals het in China zelf gaat dan, waar je de lekkerste dingen eet (voor bijna geen geld), onder de sfeervolle verlichting van de TL-buizen ;)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_143820830
quote:
Deze hele CD ken ik (fonetisch :') ) uit m'n hoofd. M'n ouders draaiden dat vaak in de auto :')

Verder:

Op 1. herrie/luidruchtige mensen/kinderen.
Op 2. gerechten te snel achter elkaar opdienen om je weg te werken. Zelfs als je vraagt om rust tussen je gangen daar niet echt gehoor aan geven.
Op 3. Té lang wachten op je gerechten/bestelling zonder enige vorm van tussencontact.

En natuurlijk een rits aan dingen over liegen/niet lekker eten/etc., maar dat vind ik vrij standaard. net als wellicht mijn top 3. Het is alleen lastig om voor iedereen het juiste tempo te bepalen, omdat dat per persoon/groep verschilt. Maar in de échte kwaliteitsrestaurants waar ik gegeten heb kunnen ze dat wel. En ben je ook gewoon een hele avond 'zoet', van 7 tot 12/half 1 met een gang of 4 á 5. O+
Ja doei.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:46:08 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143820964
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Deze hele CD ken ik (fonetisch :') ) uit m'n hoofd. M'n ouders draaiden dat vaak in de auto :')


Vriendin van me zong altijd deze versie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143820976
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat is wel 'écht' Chinees eten, zoals het in China zelf gaat dan, waar je de lekkerste dingen eet (voor bijna geen geld), onder de sfeervolle verlichting van de TL-buizen ;)
Klopt het is ook echt eten en weer gaan. :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_143821010
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vriendin van me zong altijd deze versie
Auw :')
Ja doei.
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:53:56 #253
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143823337
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:36 schreef Soury het volgende:

[..]

Op de zeedijk e.o. in A'dam kan je prima Chinees eten. Maar gezelligheid is dan weer ver te zoeken.
Er lijkt wel geen tussenweg.
-> http://www.sansan33.nl/ Tussenweg! :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:12:41 #254
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143824029
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

-> http://www.sansan33.nl/ Tussenweg! :Y
Half Chinees en half gezellig?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:16:13 #255
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143824156
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:12 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Half Chinees en half gezellig?
Nee, écht Chinees en prachtige inrichting. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_143824322
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, écht Chinees en prachtige inrichting. :Y
Tan kjoe :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_143825562
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

-> http://www.sansan33.nl/ Tussenweg! :Y
Sichuan, daar is al het eten toch gruwelijk pittig?
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:00:43 #258
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_143826149
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Sichuan, daar is al het eten toch gruwelijk pittig?
Ja, er zitten veel dingen bij die enige oefening vereisen, maar niet alles hoor! Maar het is daarnaast ook gruwelijk lekker. ;)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_143828736
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope
Zoiets heb ik ook gehad in Eindhoven, zonder Chinees te spreken e.d. We kregen de 'blanke duivels kaart' terwijl we wilde hebben wat al de Chinezen (die later binnenkwamen en een menu in een Chinese taal kregen) aten.
Wij kregen dus pangsit goreng en mini-loempia's als voorgerecht, en voor de rest overigens best aardig eten (geen babi pangang of zo.) Maar dat was dus niet de reden dat we daar kwamen.
anonieme razernist
pi_143829768
quote:
15s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:51 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook gehad in Eindhoven, zonder Chinees te spreken e.d. We kregen de 'blanke duivels kaart' terwijl we wilde hebben wat al de Chinezen (die later binnenkwamen en een menu in een Chinese taal kregen) aten.
Wij kregen dus pangsit goreng en mini-loempia's als voorgerecht, en voor de rest overigens best aardig eten (geen babi pangang of zo.) Maar dat was dus niet de reden dat we daar kwamen.
Meeste menu in chinese restaurants hebben tegenwoordig beneden hun karakters ook namen/beschrijvingen in het Nederlands/Engels met foto's erbij. Anders kan je van tevoren bij andere chinese restaurants wat inspiratie opdoen wat je misschien zou willen eten. Bijv.

http://restaurantfullmoon.nl/cuisine

Herken je wat op hun menu wat je buren hebben gegeten? :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Yiwei op 25-08-2014 22:28:53 ]
pi_143831864
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:17 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Meeste menu in chinese restaurants hebben tegenwoordig beneden hun karakters ook namen/beschrijvingen in het Nederlands/Engels met foto's erbij. Anders kan je van tevoren bij andere chinese restaurants wat inspiratie opdoen wat je misschien zou willen eten. Bijv.

http://restaurantfullmoon.nl/cuisine

Herken je wat op hun menu wat je buren hebben gegeten? :P
Ik heb wel een beetje ervaring met de zgn. authentieke Chinees :), dat was ook de reden dat we daar kwamen. De kaart bleek een beetje tegen te vallen, maar toch maar een of ander menu besteld. En toen vielen de authentieke Chinezen binnen, om aan al die ronde tafels te gaan zitten met hun eigen menukaarten zonder plaatjes. Ik vermoedde al zoiets toen ik al die ronde tafels zag staan in het toen nog lege restaurant. Het was al een jaar geleden of zo.
Ik herinner nu ook weer dat het nogal warm was en ik iedereen (’de Chinezen') een soort ijsthee zag bestellen, dus dat wilde ik ook! Ik heb de serveerster echt moeten overreden om me dat te geven, want volgens haar wilde ik dat eigenlijk niet echt, haha, maar wat zou er gebeurt zijn als ik gerechten van die andere kaart zou willen bestellen? Later las ik over dat restaurant dat het inderdaad veel scheelt als je wat Chinees spreekt en je beter duidelijk kunt maken wat je wilt en dat je dat dan ook echt wil.
anonieme razernist
pi_143835218
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:05 schreef NoCigar het volgende:
Ik herinner nu ook weer dat het nogal warm was en ik iedereen (’de Chinezen') een soort ijsthee zag bestellen, dus dat wilde ik ook! Ik heb de serveerster echt moeten overreden om me dat te geven, want volgens haar wilde ik dat eigenlijk niet echt, haha, maar wat zou er gebeurt zijn als ik gerechten van die andere kaart zou willen bestellen?
:o Ze hebben een speciale ijsthee? Vertel, vertel ... Hoe heette dat? Wat zit erin? En naar wat smaakte het?

Bij drinken weet ik ook nooit wat ik moet zeggen in een chinees restaurant. Als op de kaart drinken staat, is het meestal Westers meuk frisdrank wat ik niet wil. Toen vroeg ik wat voor thee ze hadden, vroeg de waitress wat voor thee ik wou drinken. Maar het komt bij mij nooit naar boven wat voor thee ik wil drinken :')

En dan komen de standaard namen naar boven zoals die voor groene thee gemixt met jasmijn thee en ander bloem thee iets, of tieguanyin. Als ik me tijd neem komen rustig andere namen naar boven als longjing, biluochun, oolong en puer. Voordeel is wel dat je een pot thee thee krijgt, i.p.v. een glas heet water met een Lipton theezakje. Wat heb ik daar een hekel aan, een keer ging ik in een Italiaans restaurant thee bestellen, kwam een doos met Lipton theezakjes waar ik uit mocht kiezen }:| Maar wat drink jij als ze vragen wat je wil drinken? En hoe weet je wat je wil drinken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Yiwei op 26-08-2014 00:53:17 ]
pi_143835825
In brussel ook eens bij toeval in een klein chinees restaurant beland. Er zaten verder alleen chinezen te eten. in de bediening was maar 1 iemand die nederlands sprak.
We hadden geen idee wat te bestellen maar echt geweldig gegeten/gedronken.
pi_143835981
Ik neem aan dat jullie over dim sum hebben.

Het is gewoon standaard gezoete limoen ice thee(gemaakt met een theezakje). Veel mensen bestellen dit omdat het eerste glaasje p.p. gratis is. Het heet dong ling cha.


@yiwei

Gewoon elke thee een keer proberen. Ik neem vaak zonnebloemthee. Refill is toch gratis. :P
pi_143842359
Mensen die als een zombie op hun stomme mobieltje blijven turen :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_143842892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:30 schreef Yiwei het volgende:

[..]

:o Ze hebben een speciale ijsthee? Vertel, vertel ... Hoe heette dat? Wat zit erin? En naar wat smaakte het?

Bij drinken weet ik ook nooit wat ik moet zeggen in een chinees restaurant. Als op de kaart drinken staat, is het meestal Westers meuk frisdrank wat ik niet wil. Toen vroeg ik wat voor thee ze hadden, vroeg de waitress wat voor thee ik wou drinken. Maar het komt bij mij nooit naar boven wat voor thee ik wil drinken :')

En dan komen de standaard namen naar boven zoals die voor groene thee gemixt met jasmijn thee en ander bloem thee iets, of tieguanyin. Als ik me tijd neem komen rustig andere namen naar boven als longjing, biluochun, oolong en puer. Voordeel is wel dat je een pot thee thee krijgt, i.p.v. een glas heet water met een Lipton theezakje. Wat heb ik daar een hekel aan, een keer ging ik in een Italiaans restaurant thee bestellen, kwam een doos met Lipton theezakjes waar ik uit mocht kiezen }:| Maar wat drink jij als ze vragen wat je wil drinken? En hoe weet je wat je wil drinken?
Het was erg, erg zoete en daardoor wat weeïg smakende ijsthee, in een apart groot glas, het zou zelfgemaakt kunnen zijn, maar dat weet ik niet. Iedereen dronk het daar, de Chinezen tenminste. Maar meestal bestel ik bruisend water of jasmijnthee (gratis , dus dat moet) of bier. Ik ben niet zo'n thee-kenner dus van jou keuzestress heb ik in dit geval gelukkig geen last.
anonieme razernist
pi_143842920
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:09 schreef wiskundenoob het volgende:
Ik neem aan dat jullie over dim sum hebben.

Nee, dat ken ik niet.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')