abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:41:53 #201
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_143999387
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:31 schreef Dingest het volgende:

[..]

Jij ziet eruit alsof je wel goed moet oppassen met de zon :o

Ik heb me de hele week als een malle ingesmeerd, ben maar 1 keer lichtjes verbrand en heb voor het eerst in jaren een lekker kleurtje. En dat voor een rooie! Factor 30 is dit jaar mijn beste vriend :P

Het is hier trouwens bewolkt. Verdorie. Wel heerlijk in de zee gedobberd O+.
Koffer is al zo goed als ingepakt en ik lig nu nog even te chillen op mijn kamer.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_144000305
Leuke verslagen Skaai en Dingest!
pi_144001803
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:13 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Supertof verslag! Met plezier en herkenning, afgelopen juni nog een tijdje in de omgeving van de Verdon doorgebracht. En die route met trappen andersom gelopen :')
Die 'col' omhoog vanaf de niet-trappen-kant is trouwens ook niet het meest makkelijke stuk :D Ik weet niet of het netto veel uitmaakt. Tenzij je zo'n doorsnee Nederlands gezin bent dat totaal geen hoogtes gewend is en aan het eind zit te zeuren alsof je Dodenmars gelopen hebt, en die lui kom je ook genoeg tegen _O-

quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:41 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik heb me de hele week als een malle ingesmeerd, ben maar 1 keer lichtjes verbrand en heb voor het eerst in jaren een lekker kleurtje. En dat voor een rooie! Factor 30 is dit jaar mijn beste vriend :P

Het is hier trouwens bewolkt. Verdorie. Wel heerlijk in de zee gedobberd O+.
Koffer is al zo goed als ingepakt en ik lig nu nog even te chillen op mijn kamer.
Ik ben niet rood, maar ik deel je ongemak! Daarom draag ik normaal lange kleren :P Toen ik de eerste dag de kloof in ging had ik een kort shirt aan (want intensief bewegen) en was ik de zonnebrand vergeten, dus die heb ik van wat Fransen moeten lenen. Wat-ie met plezier deed want "you're very white" :')
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:13:45 #204
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_144002845
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 21:47 schreef Dingest het volgende:

[..]

Die 'col' omhoog vanaf de niet-trappen-kant is trouwens ook niet het meest makkelijke stuk :D Ik weet niet of het netto veel uitmaakt. Tenzij je zo'n doorsnee Nederlands gezin bent dat totaal geen hoogtes gewend is en aan het eind zit te zeuren alsof je Dodenmars gelopen hebt, en die lui kom je ook genoeg tegen _O-

Ik zag/hoorde mensen die bij de tunnel al teruggingen omdat deze donker was en er water in stond :D
pi_144003628
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:13 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ik zag/hoorde mensen die bij de tunnel al teruggingen omdat deze donker was en er water in stond :D
Toen was ik wel even blij met m'n sterke zaklamp ja, de meesten hadden zo'n drie-LED-lampje bij zich. Of je komt mensen op slippers tegen :D Of met een flesje water van een halve liter.
Het is op zich nog een vrij serieuze wandeling van 14 km over erg oneffen terrein, maar sommige mensen verdiepen zich er gewoon niet genoeg in. Aan beide kanten staat ook gewoon een waarschuwing van 'dit pad is lastig en bedoeld voor ervaren wandelaars; draag goede schoenen, neem genoeg water en een zaklamp mee'. En 'in geval van nood bel 112' met daaronder 'in de kloof heb je geen mobiel ontvangst' _O-

Trouwens, onderweg naar beneden op die trappen kwam een groepje 'vast' te zitten omdat één van hen geen meter meer durfde te verzetten door acute hoogtevrees - dus de andere kant op is ook niet zaligmakend :+
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:38:59 #206
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_144003802
Inderdaad fraaie verslagen Dingest en Skaai ... ! Ikzelf ben eind juli ook een aantal dagen per eigen auto het land uit geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144006824
Ook erg tof! Timmelsjoch heb ik in het verleden ook al gereden, zo te zien in niet veel beter weer :P Ook een zeer mooie hoek :Y
  maandag 1 september 2014 @ 03:43:30 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144051865
Als ik de posts van Skaai en Dingest zo lees dan begin me ergens af te vragen hoe ik 12 dagen vol ga houden.

De voorpret is inmiddels wel in alle hevigheid losgebarsten, de stoel voor de terugvlucht zijn 15 minuten geleden vrij gegeven om te reserveren. En nou ben ik geloof ik de enige Nederlander die de vlucht naar zijn vakantieoord wel als vakantie beschouwd (en niet als een noodzakelijk kwaad) dus ik was zo gek om mijn wekker op 3:00 te zetten. Met succes, ik heb de stoel kunnen reserveren die ik wilde hebben: helemaal vooraan het vliegtuig, ruim 200cm beenruimte, 5 stappen van het toilet, 3 stappen van de galley, inclusief krant, eten, drinken... Om mezelf te verwennen ook maar gelijk een optie op de stoel ernaast genomen :@

Donderdag deel twee van de voorpret, dan kan ik de stoel voor de heenweg reserveren.
So we just called him Fred
pi_144052746
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Inderdaad fraaie verslagen Dingest en Skaai ... ! Ikzelf ben eind juli ook een aantal dagen per eigen auto het land uit geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde afgelopen zomervakantie ook Schloss Neuschwanstein bezoeken. Er was echter een wachttijd van 5 uur... dus toen maar weer vertrokken.
pi_144171998
Morgen voor 10 dagen naar Istanbul. Op zich wel aardig lang voor alleen een stad, maar ik kom er wel uit. Lekker relaxen. Dit keer maar voor een (nieuwe) hostel gekozen, ben benieuwd. In Japan zat ik ook in een familiehuis, maar wel met eigen kamer.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_144173426
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 03:43 schreef FredvZ het volgende:
Als ik de posts van Skaai en Dingest zo lees dan begin me ergens af te vragen hoe ik 12 dagen vol ga houden.

De voorpret is inmiddels wel in alle hevigheid losgebarsten, de stoel voor de terugvlucht zijn 15 minuten geleden vrij gegeven om te reserveren. En nou ben ik geloof ik de enige Nederlander die de vlucht naar zijn vakantieoord wel als vakantie beschouwd (en niet als een noodzakelijk kwaad) dus ik was zo gek om mijn wekker op 3:00 te zetten. Met succes, ik heb de stoel kunnen reserveren die ik wilde hebben: helemaal vooraan het vliegtuig, ruim 200cm beenruimte, 5 stappen van het toilet, 3 stappen van de galley, inclusief krant, eten, drinken... Om mezelf te verwennen ook maar gelijk een optie op de stoel ernaast genomen :@

Donderdag deel twee van de voorpret, dan kan ik de stoel voor de heenweg reserveren.
Mij werd die plek juist afgeraden.. Ja, de beenruimte is ideaal, maar alle mensen die naar het toilet moeten komen langs je en dan ook nog eens alle etenskarretjes e.d. Heb er zelf geen ervaring mee, maar het klonk iig niet zo prettig ;) Die stoel ernaast vrij zou wel heel erg lekker zijn! Geen elbow-wars! :P
  donderdag 4 september 2014 @ 21:35:56 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144183647
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:07 schreef fh101 het volgende:
Mij werd die plek juist afgeraden.. Ja, de beenruimte is ideaal, maar alle mensen die naar het toilet moeten komen langs je en dan ook nog eens alle etenskarretjes e.d. Heb er zelf geen ervaring mee, maar het klonk iig niet zo prettig ;) Die stoel ernaast vrij zou wel heel erg lekker zijn! Geen elbow-wars! :P
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. In de klasse waarin in reis zitten er maximaal 16 mensen achter me (en 1 naast me als de tweede stoel niet doorgaat). Uit ervaring weet ik dat ik het prima te doen vind (en om eerlijk te zijn, het belangrijkste voor mij is dat ik mijn benen fatsoenlijk kwijt kan :) )

Vanmiddag was het tijd voor voorpret deel 2: De stoel reserveren voor de heenreis (uiteraard weer met een optie voor de stoel ernaast :D ) en ook gelijk online inchecken. Het geheel resulteerde in een flink stapeltje papier. Toch vreemd in een tijd met "e-tickets" en online boekingen.
So we just called him Fred
pi_144201964
Bij een aantal maatschappijen kun je je eticket op je smartphone krijgen. Die schuif je zelf onder de scanner op het vliegveld. Werkt prefect!
pi_144289506
Ik heb de Malediven geboekt, spannend!
pi_144355048
Ik heb dit jaar 7 maanden alleen gereisd door zuidelijk Afrika (ZA, Namibië, Malawi, Mozambique, Zimbabwe, Zambia), oost Afrika (Rwanda, Tanzania, Kenya) en het Midden-Oosten (VAE, Jordanië, Palestina, Israël) en het ging prima. Ik heb vrijwel overal met het openbaar vervoer gereisd.

Op internet kan je al wat vinden over het openbaar vervoer over het land waar je heen gaat en anders vraag je ter plaatse hoe het werkt. Als je geluk hebt, kom je in de bus en trein mensen tegen waarmee je kan praten en anders ga je een tijdschrift of iets lezen. In Afrika is alleen reizen niet erg gebruikelijk, maar het is niet zo moeilijk. Tussen de grote steden pak je een lokale bus en bij aankomst in de stad vraag je dan iemand in de bus de weg naar je hostel. Internetcafés hebben ze vrijwel overal, dus daar kan je dan het volgende deel van je reis plannen. Visa's krijgen kan lastig zijn, maar daar wordt je vanzelf handig in. Ik voelde me ook niet eenzaam of zo, je kan altijd met lokale mensen een gesprek beginnen. En een groot voordeel van alleen reizen is dat je veel flexibeler bent. Als je een plaats gezien hebt, kan je doortrekken wanneer je wilt. Enige nadeel is dat overnachtingen soms wel relatief duur zijn, omdat er in sommige landen nauwelijks hostels met slaapzalen te vinden zijn.
pi_144355969
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:59 schreef ruben3123 het volgende:
Ik heb dit jaar 7 maanden alleen gereisd door zuidelijk Afrika (ZA, Namibië, Malawi, Mozambique, Zimbabwe, Zambia), oost Afrika (Rwanda, Tanzania, Kenya) en het Midden-Oosten (VAE, Jordanië, Palestina, Israël) en het ging prima. Ik heb vrijwel overal met het openbaar vervoer gereisd.

Op internet kan je al wat vinden over het openbaar vervoer over het land waar je heen gaat en anders vraag je ter plaatse hoe het werkt. Als je geluk hebt, kom je in de bus en trein mensen tegen waarmee je kan praten en anders ga je een tijdschrift of iets lezen. In Afrika is alleen reizen niet erg gebruikelijk, maar het is niet zo moeilijk. Tussen de grote steden pak je een lokale bus en bij aankomst in de stad vraag je dan iemand in de bus de weg naar je hostel. Internetcafés hebben ze vrijwel overal, dus daar kan je dan het volgende deel van je reis plannen. Visa's krijgen kan lastig zijn, maar daar wordt je vanzelf handig in. Ik voelde me ook niet eenzaam of zo, je kan altijd met lokale mensen een gesprek beginnen. En een groot voordeel van alleen reizen is dat je veel flexibeler bent. Als je een plaats gezien hebt, kan je doortrekken wanneer je wilt. Enige nadeel is dat overnachtingen soms wel relatief duur zijn, omdat er in sommige landen nauwelijks hostels met slaapzalen te vinden zijn.
Tof, respect! _O_
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:34:53 #217
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_144356310
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:59 schreef ruben3123 het volgende:
Ik heb dit jaar 7 maanden alleen gereisd door zuidelijk Afrika (ZA, Namibië, Malawi, Mozambique, Zimbabwe, Zambia), oost Afrika (Rwanda, Tanzania, Kenya) en het Midden-Oosten (VAE, Jordanië, Palestina, Israël) en het ging prima. Ik heb vrijwel overal met het openbaar vervoer gereisd.

Op internet kan je al wat vinden over het openbaar vervoer over het land waar je heen gaat en anders vraag je ter plaatse hoe het werkt. Als je geluk hebt, kom je in de bus en trein mensen tegen waarmee je kan praten en anders ga je een tijdschrift of iets lezen. In Afrika is alleen reizen niet erg gebruikelijk, maar het is niet zo moeilijk. Tussen de grote steden pak je een lokale bus en bij aankomst in de stad vraag je dan iemand in de bus de weg naar je hostel. Internetcafés hebben ze vrijwel overal, dus daar kan je dan het volgende deel van je reis plannen. Visa's krijgen kan lastig zijn, maar daar wordt je vanzelf handig in. Ik voelde me ook niet eenzaam of zo, je kan altijd met lokale mensen een gesprek beginnen. En een groot voordeel van alleen reizen is dat je veel flexibeler bent. Als je een plaats gezien hebt, kan je doortrekken wanneer je wilt. Enige nadeel is dat overnachtingen soms wel relatief duur zijn, omdat er in sommige landen nauwelijks hostels met slaapzalen te vinden zijn.
Klinkt erg tof _O_

Buiten het feit dat ik maar 25 vrije dagen heb en dat dus nooit gaat, vonden m'n ouders het al geen geweldig idee dat ik afgelopen zomer 2 weken naar de Baltische Staten ging (niet zozeer dat ik alleen ging (hoewel het mijn eerste soloreis ooit was) maar puur vanwege het gebied. Zeker omdat een half uur nadat ik verteld had dat ik alleen zou gaan richting de Baltics MH17 neergeknald was :')). Laat staan als ik ze moet mededelen dat ik naar Mozambique ofzo ga _O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 september 2014 @ 19:20:06 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144360104
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:

Buiten het feit dat ik maar 25 vrije dagen heb en dat dus nooit gaat,
Je hoeft zo'n reis ook niet in één keer te doen he, je kunt het gewoon in stukjes hakken :)

Van de genoemde Afrikaanse regio's heb ik zelf bijvoorbeeld Kenya, Tanzania en Oeganda gedaan en in het midden oosten Egypte, Israel, Palestina, Jordanie, Syrië en Iran. In m'n eentje, alles met openbaar vervoer en verspreid over 6 kortere reizen van ca 3 weken per keer (toen ik nog een werkslaaf was).

Over 3 weken ga ik trouwens 2 maanden naar Ethiopië (ook in m'n uppie).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 september 2014 @ 11:44:43 #219
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144416229
Over exact 2 weken begint het boarden van mijn vlucht. Wat duurt toch lang als je je op je vakantie zit te verheugen....
So we just called him Fred
pi_144416466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:44 schreef FredvZ het volgende:
Over exact 2 weken begint het boarden van mijn vlucht. Wat duurt toch lang als je je op je vakantie zit te verheugen....
Ja en als je er bent zijn je 2 weken om voordat je het goed en wel doorhebt :{
pi_144423638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:59 schreef ruben3123 het volgende:
. Enige nadeel is dat overnachtingen soms wel relatief duur zijn, omdat er in sommige landen nauwelijks hostels met slaapzalen te vinden zijn.
Dan kan je toch couchsurfen, nu AirBNB-en of gewoon ordinair aanbellen en vragen om logies tegen eventuele vergoeding?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144786576
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 15:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hostels kosten weinig. Retourvlucht was £410 (¤472) vanaf Londen (ik woon in Engeland). Maar dat zit dus al in die genoemde ¤2000 totale kosten.

Vervoer = openbaar vervoer met uitzondering van een aantal excursies waarbij vervoer is geregeld (naar Ijen, Borobudur e.d.) en een paar uitzonderingen waar ik (in m'n eentje) vervoer had gecharterd omdat er geen openbaar vervoer was. Ik heb ook een keer (op Flores) 2 dagen een motor + bestuurder gecharterd voor weinig.

Mijn totale kosten ter plekke in Indonesië gedurende twee maanden was ¤1430, inclusief de genoemde binnenlandse vluchten, vervoer, excursies, toegangsprijzen, eten, overnachten, etc...

En voor dat geld heb ik dus 2 maanden gereisd op Java, Bali, Lombok, Sumbawa, Flores (+Rinca) en Sulawesi.
Ik lees hier dat jij er al meerdere solo reizen op hebt zitten :)

Ik wil zelf een maand gaan reizen en onder andere een week uitrekken om mijn duik brevet te halen. Ik zit op dit moment alleen nog te twijfelen tussen Thailand (duiken bijv op Koh Tao) of Indonesië. Nu krijg ik alleen steeds meer het idee dat Indonesië over het algemeen wat minder geschikt is voor solo reizen i.v.m minder backpackers cultuur dan Thailand.

Zou jij zeggen dat je hiet hier mee eens bent? Of heb jij Indonesie anders ervaren?

Als anderen hier iets over willen/kunnen zeggen, uiteraard heel graag :Y
Soms
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 22 september 2014 @ 13:45:58 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144786957
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2014 13:31 schreef NietDoen het volgende:

[..]

Ik lees hier dat jij er al meerdere solo reizen op hebt zitten :)

Ik wil zelf een maand gaan reizen en onder andere een week uitrekken om mijn duik brevet te halen. Ik zit op dit moment alleen nog te twijfelen tussen Thailand (duiken bijv op Koh Tao) of Indonesië. Nu krijg ik alleen steeds meer het idee dat Indonesië over het algemeen wat minder geschikt is voor solo reizen i.v.m minder backpackers cultuur dan Thailand.

Zou jij zeggen dat je hiet hier mee eens bent? Of heb jij Indonesie anders ervaren?

Als anderen hier iets over willen/kunnen zeggen, uiteraard heel graag :Y
Indonesië is prima geschikt voor solo reizen en backpackers vind je overal. Geen probleem dus. Maar Thailand is wel veel meer een platgetreden pad en daardoor wat makkelijker te doen dan Indonesië (afgezien van Bali en Gili eilanden). Dus beiden zijn prima solo te doen maar Thailand is wat makkelijker / minder avontuurlijk.

Over duikbrevetten kan ik je helaas niet adviseren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144788346
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2014 13:31 schreef NietDoen het volgende:
Nu krijg ik alleen steeds meer het idee dat Indonesië over het algemeen wat minder geschikt is voor solo reizen i.v.m minder backpackers cultuur dan Thailand.
Niet alleen solo reizen, maar reizen in het algemeen is lastiger in Indonesie. Dit is vooral een kwestie van infrastructuur: Thailand is veel rijker als Indonesie.

Als je voor het eerst gaat backpacken en je weet nog niet helemaal zeker of het iets voor je is, dan zou ik Thailand, Maleisie of een ander 'makkelijk' land uitkiezen. Mocht je toch Indonesie willen proberen, dan raad ik aan om de route thuis in detail voor te bereiden via tips uit Lonely Planet, reis fora, e.d.
  maandag 22 september 2014 @ 15:00:28 #225
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_144789222
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 14:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Niet alleen solo reizen, maar reizen in het algemeen is lastiger in Indonesie. Dit is vooral een kwestie van infrastructuur: Thailand is veel rijker als Indonesie.

Als je voor het eerst gaat backpacken en je weet nog niet helemaal zeker of het iets voor je is, dan zou ik Thailand, Maleisie of een ander 'makkelijk' land uitkiezen. Mocht je toch Indonesie willen proberen, dan raad ik aan om de route thuis in detail voor te bereiden via tips uit Lonely Planet, reis fora, e.d.
Nu kan je wel redelijk makkelijk in Indonesie rondreizen hoor solo, maar Jaco heeft wel gelijk als je voor het eerst gaat backpacken zou ik als ik jou was ook eerder naar Thailand gaan of Maleisie.
AlexanderUSANL
  maandag 22 september 2014 @ 23:26:19 #226
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144808946
Nog maar 2 dagen *O*

Ik kom er nu wel achter dat als je alleen reist, je ook zelf aan alles moet denken. Niemand die je koffer ff checkt of alles er wel in zit bij wijze van spreken.

Dit keer moet de kat ook op reis: ik heb een koffer en een rugtas, hij een zak droogvoer, een zak grit, speeltjes, voerbak, waterbak, een pak natvoer, een kattenbak, een krabpaaltje...
So we just called him Fred
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 23 september 2014 @ 08:27:33 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144813462
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef FredvZ het volgende:

Ik kom er nu wel achter dat als je alleen reist, je ook zelf aan alles moet denken. Niemand die je koffer ff checkt of alles er wel in zit bij wijze van spreken.

Tip: vooraf een checklist maken en na je reis de dingen toevoegen die je was vergeten. Zo wordt je lijst door de jaren heen steeds beter. Ik kan nu heel snel inpakken en vergeet eigenlijk nooit meer iets.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 23 september 2014 @ 08:43:03 #228
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_144813635
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef FredvZ het volgende:
Nog maar 2 dagen *O*

Ik kom er nu wel achter dat als je alleen reist, je ook zelf aan alles moet denken. Niemand die je koffer ff checkt of alles er wel in zit bij wijze van spreken.

Dit keer moet de kat ook op reis: ik heb een koffer en een rugtas, hij een zak droogvoer, een zak grit, speeltjes, voerbak, waterbak, een pak natvoer, een kattenbak, een krabpaaltje...
Inderdaad een checklist en goed je reis nalopen met problemen of uitdagingen die je tegen kunt komen. en ligt eraan wat voor reis het voor 2 weken is is het niet zo spannend maar voor langere reizen goed voorbereiden en ruim van te voren beginnen ik ben zelf al 1,5 jaar aan het voorbereiden ongeveer.
AlexanderUSANL
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 23 september 2014 @ 10:39:12 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144815850
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:43 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Inderdaad een checklist en goed je reis nalopen met problemen of uitdagingen die je tegen kunt komen. en ligt eraan wat voor reis het voor 2 weken is is het niet zo spannend maar voor langere reizen goed voorbereiden en ruim van te voren beginnen ik ben zelf al 1,5 jaar aan het voorbereiden ongeveer.
Dat komt omdat jij met een auto gaat :). Dan heb je papieren e.d. nodig, reserve onderdelen etc etc. Als je ergens in de rimboe vast komt zitten in de blubber waar verder niemand is dan moet je jezelf kunnen redden. Dus dat vergt inderdaad wel veel voorbereiding lijkt me.

Ik doe alles met openbaar vervoer en bereid eigenlijk niets voor behalve een reisgidsje kopen en een vliegticket en soms een paar visa van tevoren regelen als dat persé moet. Reisplan heb ik normaal gesproken niet echt, dat ontstaat vanzelf onderweg. Ik heb als ik vertrek alleen een ruw idee.

Overigens maakt het kwa wat je meeneemt niet zoveel uit of je voor 1 week gaat of (veel) langer. Je draagt toch gewoon dezelfde kleding die je steeds wast en dingen als tandpasta etc kun je onderweg ook kopen. Dus je rugzak wordt niet voller als je langer dan een paar dagen gaat.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 24 september 2014 @ 00:46:36 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144842873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:27 schreef SeLang het volgende:
Tip: vooraf een checklist maken en na je reis de dingen toevoegen die je was vergeten. Zo wordt je lijst door de jaren heen steeds beter. Ik kan nu heel snel inpakken en vergeet eigenlijk nooit meer iets.
Ik heb er gelijk één gemaakt en op een plek opgeslagen waar ik hem een volgende keer weer kan vinden.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:35 schreef FredvZ het volgende:
Vanmiddag was het tijd voor voorpret deel 2: De stoel reserveren voor de heenreis (uiteraard weer met een optie voor de stoel ernaast :D )
Vandaag de mail gehad dat de tweede stoel niet doorgaat -O-
Alle stoelen zijn door de luchtvaartmaatschappij verkocht.

Op de terugreis verwacht ik meer gelijk te hebben, daar zijn nog stoelen vrij.
Koffer staat inmiddels klaar. Morgen de laatste dingen erin en dan op pad. De eerste stap is mijn oude slaapkamer bij mijn ouders: Schiphol is beter bereikbaar vanaf hun huis en dan kan ik ook gelijk de kat meenemen die daar blijft logeren.
So we just called him Fred
pi_144842993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik heb er gelijk één gemaakt en op een plek opgeslagen waar ik hem een volgende keer weer kan vinden.

[..]

Vandaag de mail gehad dat de tweede stoel niet doorgaat -O-
Alle stoelen zijn door de luchtvaartmaatschappij verkocht.

Op de terugreis verwacht ik meer gelijk te hebben, daar zijn nog stoelen vrij.
Koffer staat inmiddels klaar. Morgen de laatste dingen erin en dan op pad. De eerste stap is mijn oude slaapkamer bij mijn ouders: Schiphol is beter bereikbaar vanaf hun huis en dan kan ik ook gelijk de kat meenemen die daar blijft logeren.
Dat met die stoelen blijf ik een bizar maar zeer slim iets vinden. Je neemt voor 25euro een optie op een stoel, verkopen ze hem dan heb je pech en vangen zij meer geld voor die stoel, zijn er plekken over dan verschuiven ze het gewoon zo dat jij naast een lege plek zit en levert die plek alsnog geld op...

Van de zomer zat ik twee maal op een vlucht met genoeg vrije stoelen waardoor ik alle ruimte had (gewoon zelf inchecken en stoel achterin kiezen, daar blijven meestal de vrije plekken over).
  donderdag 25 september 2014 @ 12:34:06 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144888359
Aangekomen op Schiphol is er een klein smetje op vakantie gekomen: er wordt met een ander vliegtuig gevlogen en de stoel die ik wilde hebben is niet beschikbaar :(
Gelukkig nog wel een stoel bij het gangpad en met extra beenruimte gekregen en een bon voor wat eten/drinken op schiphol.
So we just called him Fred
pi_144918867
Is het niet een beetje vreemd om alleen op vakantie te gaan?
Ik ben de afgelopen (sinds 2011 ) jaren niet meer geweest omdat ik het alleen niet zo zie zitten....
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 11:17:20 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144919031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:11 schreef 44rdbei het volgende:
Is het niet een beetje vreemd om alleen op vakantie te gaan?
Ik ben de afgelopen (sinds 2011 ) jaren niet meer geweest omdat ik het alleen niet zo zie zitten....
Dat vind ik een stuk vreemder, 3 jaar niet op vakantie omdat je niet durft in je eentje.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144919415
misschien is dat inderdaad nog vreemder.

Ik denk dat ik me na een paar dagen behoorlijk alleen zou voelen,
Als ik dan lees dat mensen 8 weken alleen op vakantie gaan ...

maarja ik heb nog minstens 15 vakantie dagen die op moeten voor het eind van het jaar....
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 13:21:13 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144922555
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:29 schreef 44rdbei het volgende:
misschien is dat inderdaad nog vreemder.

Ik denk dat ik me na een paar dagen behoorlijk alleen zou voelen,
Als ik dan lees dat mensen 8 weken alleen op vakantie gaan ...

maarja ik heb nog minstens 15 vakantie dagen die op moeten voor het eind van het jaar....
Gewoon een keer proberen dan. Wat heb je te verliezen? Als het tegenvalt dan blijf je in dezelfde situatie als nu (dus niets verloren) en als het toch leuk blijkt te zijn dan heb je je probleem opgelost. Je kunt alleen maar winnen dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:35:30 #237
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_144922908
Ik ben deze zomer voor het eerst alleen gegaan. Heb echt heel lang hard getwijfeld om het te doen, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Achteraf kan ik wel zeggen dat het mijn beste vakantie ooit was _O_

Ga wel in een hostel zitten, daar is bijna iedereen alleen aan het reizen is mijn ervaring. Heel af en toe zijn mensen met z'n 2'en, maar over het algemeen dus alleen. Dan heb je binnen no-time contacten opgedaan en heb je elke dag weer een ander groepje mensen om mee weg te gaan.
pi_144923368
zal er eens over nadenken dan..
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:20:50 #239
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144925791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:11 schreef 44rdbei het volgende:
Is het niet een beetje vreemd om alleen op vakantie te gaan?
Ik ben de afgelopen (sinds 2011 ) jaren niet meer geweest omdat ik het alleen niet zo zie zitten....
Ik vond het ook een vreemd idee, maar nu ik zo in de zon op de Dominicaanse Republiek zit heb ik echt geen spijt. Niemand waar je rekening mee hoeft te houden. Gisteren in de avond aangekomen en eigenlijk gelijk gaan slapen. Ik was moe van de reis en niemand bij je die nog eens wat wil zien. Het is hier nu een uur of half 10. Ik zit rustig om me heen te kijken. Nog geen zin in ontbijt en niemand die naast me staat te springen dat we op moeten schieten omdat de ontbijtzaal zo sluit.

Heerlijk is het. Ben net iets meer dan 24u van huis en ik voel me nu al meer ontspannen dan ooit tevoren.

Ergo, gewoon doen die vakantie alleen.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:59:48 #240
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144926902
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:29 schreef 44rdbei het volgende:
Ik denk dat ik me na een paar dagen behoorlijk alleen zou voelen,
Tja, alleen op vakantie voelt soms vreemd aan. Zelf ga ik al mn hele leven lange weekenden of langer alleen op stap. Ook in de tijd dat ik wel een relatie had ging ik wel eens een weekend alleen wandelen met rugzak. Gewoon doen dus.

Om eerlijk te zijn vind ik de avonden vaak gewoon saai. Overdag ben ik heel actief (altijd onderweg) en als het tentje staat ga ik meestal uit eten. Daarna met een omweggetje terug naar de tent wandelen en meestal heel vroeg naar bed. Solo uit eten is ook iets waar je even aan moet wennen. Sinds de komst van de smartfoon en de e-reader voel ik me daar veel prettiger bij omdat je iets te doen hebt tijdens het wachten.

Aanspraak mis ik alleen als ik langer dan een week in een omgeving ben waar ik niet goed met de taal overweg kan. Dus na een weekje Frankrijk of Duitsland wordt het wel eens tijd dat ik iemand spreek die Nederlands of Engels kent. :-)

Uiteraard kan je natuurlijk ook gewoon een reis boeken. Zelf heb ik nooit een echte reis geboekt maar wel cursussen en activiteiten, dan vind je altijd aansluiting bij anderen.

Zoek gewoon een leuke activiteit uit en gaan.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_144929619
Als ik het topic zo teruglees hebben de meeste mensen een geslaagde vakantie gehad.
En meer van de wereld gezien dan ik.

Ik heb een auto, budget en genoeg vrije dagen.
Vrije dagen moeten sowieso op, dus kan thuis blijven of op reis gaan.

misschien toch het overwegen waard....
pi_144931342
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:31 schreef 44rdbei het volgende:
Als ik het topic zo teruglees hebben de meeste mensen een geslaagde vakantie gehad.
En meer van de wereld gezien dan ik.

Ik heb een auto, budget en genoeg vrije dagen.
Vrije dagen moeten sowieso op, dus kan thuis blijven of op reis gaan.

misschien toch het overwegen waard....
Road trip! Gewoon gaan rijden, bevalt het niet dan ben je zo op een andere plek.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 18:34:55 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144931351
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:59 schreef BartNH het volgende:
Sinds de komst van de smartfoon en de e-reader voel ik me daar veel prettiger bij omdat je iets te doen hebt tijdens het wachten.

Met name de mobiele telefoon en internet zijn juist een vloek voor de alleenreiziger imo. Vroeger had je veel meer aanspraak dan nu. Tegenwoordig zit iedereen s'avonds autistisch naar een schermpje te turen. Mensen zijn in feite geestelijk gewoon weer lekker veilig "thuis" (contact met familie en vrienden). Dat gaat ten koste van interessante ontmoetingen op reis en ook ten koste van het gevoel om helemaal weg te zijn voor een bepaalde periode en daarmee je reiservaring.

Ik merk dat mensen die als reiziger het pre-internet/ mobiele telefoon tijdperk niet hebben meegemaakt vaak niet begrijpen waar ik het over heb, maar het was toen echt een stuk leuker. Neemt niet weg dat alleen reizen nog steeds ontzettend leuk is. Zelf reis ik wel nog steeds altijd zonder telefoon of computer, maar ik geef toe dat ik zelf autisten met een telefoon ook niet zo snel aanspreek. Dat werpt gewoon een barriere op. Dat geldt niet voor een e-reader trouwens want dat is gewoon een boek.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144932511
Al kan je vanaf de achterkant van de e-reader niet de omslag van het boek zien :P In mijn dagrugzak zit trouwens standaard een boek, voor het geval ik ergens moet wachten.

Maar ik ben het verder helemaal met je eens :Y De camping waar ik in Verdon stond had gratis WiFi en de beste ontvangstplek was nabij de douchehokken. Daar stonden dus 's avonds hele bosjes tieners/jongeren met hun telefoon, zich totaal onbewust van elkaar _O-

Nou moet ik zeggen dat ik social media in het algemeen een ware plaag vind. Als je in de lokale snackbar op je bestelling staat te wachten staan anderen ook massaal met hun mobiel in de hand. Ik heb dan ook geen Facebook, Twitter, Whatsapp (of vergelijkbaar) en mijn telefoon is er eentje van 20 euro met 3 functies :+ Vind ik meer dan genoeg. Als ik op vakantie ben wil ik er al helemaal niets mee te maken hebben. Ik neem de laptop mee omdat het betrekkelijk veilig kan, het handig is om back-ups van foto's te maken en vooral omdat ik als hobby ook schrijf. Heb ik eens een keertje (gratis) internet en ik wil een update naar huis sturen is dat prima, maar anders kan ik echt wel 2 weken zonder internet of laptop. Mobiel is eigenlijk alleen als wekker mee - en voor noodgevallen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:14:52 #245
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144934711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:34 schreef SeLang het volgende:
Met name de mobiele telefoon en internet zijn juist een vloek voor de alleenreiziger imo.
Er zit toch echt een UIT knop op dat ding. Bijkomend voordeel dat de batterij langer mee gaat. Helemaal mee eens dat de hele dag contact met het thuisfront en het werk niet bepaald een vakantie gevoel geeft. Facebook komt niet aan tijdens een vakantie en mail bekijk ik hooguit eens per dag en dan nog selectief ook. Een beetje zelfbeheersing is wel noodzakelijk.

Aan de andere kant kan je met weer en nieuws lezen of een spelletje doen mooi de tijd verdrijven dat je zit te wachten bij de chinees aan tafel. In een restaurant heb ik sowieso eigenlijk nooit aanspraak.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_144938088
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:34 schreef Niek. het volgende:

[..]

Road trip! Gewoon gaan rijden, bevalt het niet dan ben je zo op een andere plek.
Heb ik weleens gedaan , naar zweden :)
Alleen nog nooit alleen :@
pi_144939176
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:32 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Heb ik weleens gedaan , naar zweden :)
Alleen nog nooit alleen :@
Alleen is juist ideaal, met niemand hoeven overleggen om ergens heen te gaan of iets te doen, of juist niet te doen. En je ontmoet makkelijk nieuwe mensen onderweg. Mocht het niet bevallen dan kan je op zich ook zo weer naar huis rijden.
  zaterdag 27 september 2014 @ 01:19:05 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144946691
Internet heeft inderdaad een flinke invloed op het vakantievieren. Voornamelijk in negatieve zin. In het resort waar ik verblijf is gratis wifi in de lobby. Met als gevolg dat het daar de hele daf vol zit met stelletjes die "romantisch" samen op vakantie zijn, gezellig samen naar hun eigen schermpje zitten te staren... of oudere echtparen waarvan de vrouw maar meegaat omdat manlief op zijn ipad het nieuws moet lezen.

Nou moet ik wel toegeven dat ik nog een stapje verder ga en zelfs over wifi op de kamer en de rest van het resort beschik... Maar ik heb op dit moment ook niet zoveel behoefte aan aanspraak. Voor 12 dagen opgaan in de anonimiteit van zo'n groot resort is voor nu even meer dan genoeg.
So we just called him Fred
pi_144951309
Ik vind het wel praktisch, vooral bij een roadtrip. Dan kun je 's avonds rustig de activiteiten en route voor de volgende dag plannen. En je volgende hotel met booking.com alvast boeken.

Nu ben ik wel verschrikkelijk nieuw met alleen op vakantie gaan, en zelfs met überhaupt op vakantie gaan. Misschien dat dat scheelt.
pi_144954417
Ik heb ook geen probleem met internet onderweg, juist ideaal en je hebt het toch zelf in de hand hoeveel gebruik je er van maakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')