abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_144980918
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef Dingest het volgende:
Maar met mensen die steevast 'kramperen' 'afgrijselijk' vinden - of 'mensonwaardig' _O- - heb ik gewoon wat medelijden. Dan ben je echt niets meer gewend.
Niets gewend? Ik zou er prima tegen kunnen als ik elke dag een klap in m'n gezicht zou krijgen, maar prettig is anders.

Vakantie hoort leuk te zijn. Me in zo'n armoedige omstandigheden te begeven vind ik niet bepaald leuk. Ik zou er prima tegen kunnen, maar het zou wel veel van de pret bederven.

Wat Selang zegt wil ik nog wel eens proberen, niks regelen maar savonds gewoon een hotel binnenstappen. Wel eerst ff checken natuurlijk dat er voldoende in de buurt zijn en dat er geen aparte events in de regio zijn.
Als je de avond ervoor boekt dan zit je toch met een zekere dwang om daar op tijd te moeten inchecken.
pi_144983143
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef Dingest het volgende:
Dan ben je echt niets meer gewend.
Klopt, gewoon een luxeslet ben ik.

Wat de fokker boven mij zegt: je gaat op vakantie om bij te komen. Op een festival weet je dat je moe raakt en door hele dag gehos, drank en herrie vind je zo'n luchtbedje dan wel prima.

Maar als je rustig erop uittrekt naar Frankrijk, wil je na een middag fietsen of dorpje bezoeken niet met muggen, te krappe ruimte en pleepapier tekort op de gemeenschappelijke toilet te maken hebben. En dan ook nog je partner niet een goede beurt op een goed bed kunnen geven omdat de halve camping mee luistert.

Dat terug naar de natuur is natuurlijk ook gelul. Als je echt terug naar de natuur wil, trek dan je kleren uit, dood een beer met je blote handen, trek het berevel aan en maak een hut van hout..

Maar die veldjes van grasmatten, paar wc's en douchehokjes in het midden en de bar aan het end van de gemiddelde camping heeft weinig met natuur te maken.

Ik geef je gelijk als je kampeert onder het Allemansratten van de Zweden waar je gewoon midden in het bos mag staan met je tentje en in andere landen waar iets vergelijkbaars geld. Dan zit je iets dichter bij de natuur ja :)
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144983549
Een middag fietsen, hoe primitief kan je zijn? Lekke banden, slechte remmen, wind en regen, duurt ontzettend lang voordat je ergens bent, na tien minuten last van je kont en je moet alles zelf doen. Pff, wat een afgrijselijke manier om je middag door te brengen als je ook gewoon met de auto kan.
pi_144983819
quote:
10s.gif Op zondag 28 september 2014 15:50 schreef Dingest het volgende:
Een middag fietsen, hoe primitief kan je zijn? Lekke banden, slechte remmen, wind en regen, duurt ontzettend lang voordat je ergens bent, na tien minuten last van je kont en je moet alles zelf doen. Pff, wat een afgrijselijke manier om je middag door te brengen als je ook gewoon met de auto kan.
Het is moderner dan lopen hoor.

En als het regent ben ik luxeslet genoeg om de auto te pakken ja :)
pi_144985567
Je gaat een beetje voorbij aan het punt van mijn fietsvoorbeeld; je kunt elke activiteit miserabel 'maken' door de keerzijden geheel uit proporties te trekken. Dat is wat jullie beiden doen ;) Alles op één hoop gooien en de laagste standaard als de norm zetten. Maar daar krijg je geen correct beeld mee van kamperen/campings, want het merendeel is eenvoudigweg niet zo. Op die manier valt over de kwaliteit van hotels ook wat te zeggen als ik een *-hotel als uitgangspunt neem.

Maar wat jullie doen is het verwarren van 'armoedige omstandigheden' met de keuze om niet meer nodig te hebben dan je zelf wilt. Je hebt nog steeds een accommodatie met een bed en sanitaire voorzieningen; in welke mate van luxe hangt er vanaf waar je kiest heen te gaan en met welk materiaal. Wat hetzelfde is als kiezen tussen hoeveel sterren je hotel/hostel heeft. Maar het ligt mijlenver van afzien als de levensstandaard zoals die is in sloppenwijken van derdewereldlanden. Dát is armoede, afgrijselijk en vaak mensonwaardig. Als je het onderscheid niet kunt/wilt maken tussen dat en de luxe (als je dat zo kiest) van modern kamperen, of überhaupt de vrijheid om je onderkomen te kiezen, dan ben je inderdaad niets gewend...
pi_144985820
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 16:43 schreef Dingest het volgende:
Je gaat een beetje voorbij aan het punt van mijn fietsvoorbeeld; je kunt elke activiteit miserabel 'maken' door de keerzijden geheel uit proporties te trekken. Dat is wat jullie beiden doen ;) Alles op één hoop gooien en de laagste standaard als de norm zetten. Maar daar krijg je geen correct beeld mee van kamperen/campings, want het merendeel is eenvoudigweg niet zo. Op die manier valt over de kwaliteit van hotels ook wat te zeggen als ik een *-hotel als uitgangspunt neem.

Maar wat jullie doen is het verwarren van 'armoedige omstandigheden' met de keuze om niet meer nodig te hebben dan je zelf wilt. Je hebt nog steeds een accommodatie met een bed en sanitaire voorzieningen; in welke mate van luxe hangt er vanaf waar je kiest heen te gaan en met welk materiaal. Wat hetzelfde is als kiezen tussen hoeveel sterren je hotel/hostel heeft. Maar het ligt mijlenver van afzien als de levensstandaard zoals die is in sloppenwijken van derdewereldlanden. Dát is armoede, afgrijselijk en vaak mensonwaardig. Als je het onderscheid niet kunt/wilt maken tussen dat en de luxe (als je dat zo kiest) van modern kamperen, of überhaupt de vrijheid om je onderkomen te kiezen, dan ben je inderdaad niets gewend...
Nouja, laat ik het dan zo stellen: als verwende Westerling is kamperen niets voor mij. Ik heb het 4x op een vakantie gedaan en 4x was het niets. Ik kan me dan ergeren aan al die randzaken, waar ik op vakantie helemaal niet aan wil ergeren...

Nee, geef mij maar hotel, appartement of vakantiewoning.

Tsja en slopppenwijken of de vluchtelingenkampen (waar er voor veel langere tijd in een tent gekampeerd wordt) is natuurlijk veel erger.
  zondag 28 september 2014 @ 16:49:35 #282
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_144985822
Ik heb afgelopen zomer nog met de wc rol over de camping gelopen. B-).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_144986707
Ik vouw meestal een hele trits vellen op en stop die in mijn broekzak of zo. De hele rol is gewoon onhandig :P Maar het komt inderdaad bijna niet meer voor dat je in Europa die dingen zelf mee moet sjouwen. Ik had 2 rollen meegenomen van huis, na 2 weken had ik nog 1,5 over. En het merendeel van wat ik gebruikt heb was om wat dingen schoon te maken :')
pi_144988915
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef Gatochweg het volgende:
Dan heb je absoluut de goede vakantie uitgezocht. Buiten relaxen, eten en zwemmen is er ook niets haha!
Tip: ga niet alleen over straat/de stranden buiten het resort gebied ivm veiligheid. Stranden zijn wel prachtig en de onderwaterwereld ook (snorkeltje mee). Oh en een tripje naar Hoyo Azul is ook aan te raden (als je toch even van het resort af wil).

Ik blijf nog even zoeken. Weet heel goed wat ik (niet) wil, maar waar??
25+ graden. Niet langer dan 12uur vliegen. Leuk stappen tussen de 25-35 jr. Watersport mogelijkheden. Veilig om als vrouw alleen over straat te kunnen, ook na zonsondergang.
Op het lijstje stonden: Malediven (te lang onderweg), Zanzibar (niet veilig voor vrouw alleen), Canarische eilanden (geen zongarantie, momenteel bijna net zo'n weer als in NL), Thailand (regenseizoen), Florida (dit jaar al geweest), Dubai (in september al naar toe), Aruba (ken ik al goed, maar lijkt nu de beste optie). Iemand nog een fantastische tip?
Wow wat veel reizen! Nu heb ik ook zin
Worry is a misuse of imagination
pi_144989478
quote:
16s.gif Op zondag 28 september 2014 15:38 schreef Godshand het volgende:

Wat de fokker boven mij zegt: je gaat op vakantie om bij te komen.
Dat geldt misschien voor jou, maar voor veel mensen is dat helemaal niet het primaire doel van op vakantie gaan. Ik ga op vakantie omdat ik op zoek ben naar avontuur: lange afstanden reizen, andere landschappen en culturen bewonderen, even weggetrokken worden uit je veilige, vertrouwde omgeving.

Wie vakantie écht nodig heeft om tot rust te komen heeft meestal thuis zijn zaakjes al niet op orde en vaak ook weinig besef van hoe goed we het in Nederland feitelijk al hebben...
Scegli di vivere, non berti la vita!
pi_144989850
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 18:20 schreef j669 het volgende:

[..]

Wie vakantie écht nodig heeft om tot rust te komen heeft meestal thuis zijn zaakjes al niet op orde en vaak ook weinig besef van hoe goed we het in Nederland feitelijk al hebben...
Nogal grote aanname.
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 19:41:46 #288
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_144992889
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 18:20 schreef j669 het volgende:
Dat soort uitspraken worden doorgaans gemaakt door de mensen die het meest profiteren van sociale voorzieningen waar anderen hard voor mogen werken...

Mijn zaakjes heb ik prima op orde: goede baan, ik doe werk waar ik blij van word, heb een goede woning, buiten hypotheek geen schulden, mijn thuis is altijd opgeruimd, de kat heeft de beste voeding en kattenbakvulling, ik zet mijn vuilnis netjes optijd buiten, ik betaal mijn rekeningen op tijd

En ondanks dat alles, is er (voor mij) niets meer rustgevend dan 1 tot 2 weken per jaar in de Caribean te zijn. Helemaal nu ik hier alleen zit. Ik kan 12 dagen lang doen en laten wat ik wil. Heb ik honger, eet ik, heb ik dorst, drink ik, heb ik slaap, slaap ik. Tel daar de super ontspannen sfeer bij op (ok, je moet er tegen kunnen dat niets gaat zoals gepland en alles altijd te laat is) en je voelt je in no-time zo fit als hoentje, hoe relaxed je leven in Nederland ook is.

Vannacht heb ik twee uur geslapen en ik merk er helemaal niets van. Dat moet ik in Nederland niet proberen, dan kan ik gelijk een dag plannen om bij te slapen.

Die twee uur slapen komen trouwens door een zeer interessante Russische dame. En om dan nog even op de smartphone/social media discussie terug te komen: die smartphone was dankzij Google Translate rete handig...
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  zondag 28 september 2014 @ 21:07:02 #289
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144997060
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 19:41 schreef FredvZ het volgende:
Dat soort uitspraken worden doorgaans gemaakt door de mensen die het meest profiteren van sociale voorzieningen waar anderen hard voor mogen werken...

Mijn zaakjes heb ik prima op orde: goede baan, ik doe werk waar ik blij van word, heb een goede woning, buiten hypotheek geen schulden, mijn thuis is altijd opgeruimd, de kat heeft de beste voeding en kattenbakvulling, ik zet mijn vuilnis netjes optijd buiten, ik betaal mijn rekeningen op tijd
Een heel deel gaat voor mij ook op. Maar als je mij in dat resort van jou opsluit (sans racune) dan wordt ik helemaal gek. Dat is voor mij absoluut geen vakantie maar eerder gevangenis. Uiteraard snap ik dat jij het er naar je zin hebt en ik gun je die lol. Je regelmatig posten op Fok wijst er niet op dat je echt los wilt van je normale omgeving. Jouw keus, nix mis mee.

Voor mij is een vakantie een actieve periode maar dan wel anders dan op mn werk. Ik trek er op uit om de wereld om me heen te ontdekken. Daarbij is het een wezenlijk onderdeel dat ik 's nachts onder een dun lapje nylon de natuur ervaar. Veel wakker worden gedurende de nacht en dan even naar de maan en sterren kijken of luisteren naar vogels en ander beesten in het bos. Kamperen doe ik het hele jaar door. Alleen juli en augustus probeer ik te vermijden omdat het me dan veel te druk is. Die zogenaamde ongemakken ervaar ik niet als zodanig.

Aan de andere kant vind ik het ook heerlijk om regelmatig uit eten te gaan en een biertje te doen op een terras. Overdag lekker actief en primitief maar ook zo nu en dan even genieten van luxe. Hoe mooi kan het leven zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door BartNH op 28-09-2014 21:13:10 ]
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  zondag 28 september 2014 @ 21:55:54 #290
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144999698
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:07 schreef BartNH het volgende:

[..]

Een heel deel gaat voor mij ook op. Maar als je mij in dat resort van jou opsluit (sans racune) dan wordt ik helemaal gek. Dat is voor mij absoluut geen vakantie maar eerder gevangenis. Uiteraard snap ik dat jij het er naar je zin hebt en ik gun je die lol. Je regelmatig posten op Fok wijst er niet op dat je echt los wilt van je normale omgeving. Jouw keus, nix mis mee.

Voor mij is een vakantie een actieve periode maar dan wel anders dan op mn werk. Ik trek er op uit om de wereld om me heen te ontdekken. Daarbij is het een wezenlijk onderdeel dat ik 's nachts onder een dun lapje nylon de natuur ervaar. Veel wakker worden gedurende de nacht en dan even naar de maan en sterren kijken of luisteren naar vogels en ander beesten in het bos. Kamperen doe ik het hele jaar door. Alleen juli en augustus probeer ik te vermijden omdat het me dan veel te druk is. Die zogenaamde ongemakken ervaar ik niet als zodanig.

Aan de andere kant vind ik het ook heerlijk om regelmatig uit eten te gaan en een biertje te doen op een terras. Overdag lekker actief en primitief maar ook zo nu en dan even genieten van luxe. Hoe mooi kan het leven zijn.
Dit.

Heb een paar maand geleden vanuit Istanboel in m'n eentje terug gelift naar Nederland. Met wisselend succes natuurlijk, vaak genoeg wat pitten op allemaal kutplekken maar achteraf was het één van m'n mooiste reizen tot nu toe. Juist op dat soort momenten ontmoet je nieuwe mensen en maak je vette dingen mee die je anders nooit zouden overkomen.

Als ik dan die mensen hoor die het hele jaar zwoegen om dan 12 daagjes op het strand te liggen in Mallorca, heb ik bijna medelijden. :') Elke dag hetzelfde hotel, zelfde strand en dezelfde boulevard afstruinen. Tja, ieder zijn ding natuurlijk, maar juist door die luxe op te zoeken maak je niks mee is mijn ervaring. Dan is iedereen op zichzelf.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 28 september 2014 @ 22:05:24 #291
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_145000200
1 vakantie in het jaar niks doen in een all-inclusive resort waar het warm weer is en 1 vakantie in het jaar sightseeing, ideaal.
pi_145004582
Ach ieder z'n ding. Ik heb pas een goede vakantie gehad als ik doodmoe en voldaan weer thuis kom ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  Moderator zondag 28 september 2014 @ 23:57:36 #293
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_145006026
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:07 schreef BartNH het volgende:

[..]

En jouw vakantie zou dan weer niks voor mij zijn. En daar is ook niks mis mee.
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 00:27:15 #294
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_145006618
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Als ik dan die mensen hoor die het hele jaar zwoegen om dan 12 daagjes op het strand te liggen in Mallorca, heb ik bijna medelijden. :') Elke dag hetzelfde hotel, zelfde strand en dezelfde boulevard afstruinen. Tja, ieder zijn ding natuurlijk, maar juist door die luxe op te zoeken maak je niks mee is mijn ervaring. Dan is iedereen op zichzelf.
12 dagen aan het strand klinkt mij prima in de oren, maar dan niet rond de Middellandse of voor de westkust van Afrika.
Maar met een gezin kom je al gauw uit op zo'n vakantie als je met het vliegtuig zonzeker op vakantie wil. Het is vaak al een puzzel met twee werkende ouders om tegelijk verlof te krijgen, dus langer dan 12 dagen is al moeilijk en met 2.3 koters vlieg je niet zo makkelijk naar een verder oord. Alleen al vanwege de prijs.(Je bent zo 900 euro pp kwijt voor alleen het vliegen) en ook in praktische zin, probeer zo'n koter maar eens 8~11u bezig te houden.

Kwa dingen meemaken heb je absoluut gelijk. Maar ik denk dat het veel mensen daar ook bewust voor kiezen. Om gewoon niks mee te willen maken.
Dat heeft misschien ook wel te maken hoe de ouders van nu hun vakantie ervaren hebben. Als ik naar mijn eigen ouders en grootouders kijk, dan hebben/hadden die elk een heel ander beeld van dezelfde vakantie.

Voor mezelf sluit ik niet uit dat ik een volgende vakantie anders door ga brengen. Er spoken al ideeën door mijn hoofd om mijn auto toch maar van een trekhaak te voorzien en met een kleine Eriba (lees: een bed wielen en een dak erboven) door Frankrijk te trekken.
  maandag 29 september 2014 @ 01:09:58 #295
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145007283
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 00:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

12 dagen aan het strand klinkt mij prima in de oren, maar dan niet rond de Middellandse of voor de westkust van Afrika.
Maar met een gezin kom je al gauw uit op zo'n vakantie als je met het vliegtuig zonzeker op vakantie wil. Het is vaak al een puzzel met twee werkende ouders om tegelijk verlof te krijgen, dus langer dan 12 dagen is al moeilijk en met 2.3 koters vlieg je niet zo makkelijk naar een verder oord. Alleen al vanwege de prijs.(Je bent zo 900 euro pp kwijt voor alleen het vliegen) en ook in praktische zin, probeer zo'n koter maar eens 8~11u bezig te houden.

Kwa dingen meemaken heb je absoluut gelijk. Maar ik denk dat het veel mensen daar ook bewust voor kiezen. Om gewoon niks mee te willen maken.
Dat heeft misschien ook wel te maken hoe de ouders van nu hun vakantie ervaren hebben. Als ik naar mijn eigen ouders en grootouders kijk, dan hebben/hadden die elk een heel ander beeld van dezelfde vakantie.

Voor mezelf sluit ik niet uit dat ik een volgende vakantie anders door ga brengen. Er spoken al ideeën door mijn hoofd om mijn auto toch maar van een trekhaak te voorzien en met een kleine Eriba (lees: een bed wielen en een dak erboven) door Frankrijk te trekken.
Klopt natuurlijk. Ik ging er dan ook niet vanuit dat we het over mensen hadden die kinderen hadden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 29 september 2014 @ 12:19:30 #296
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_145014758
Onderstaande post heeft wel gelijk dat het geen zin heeft verder gelijk te halen.

Post ingetrokken dus.

[ Bericht 89% gewijzigd door BartNH op 29-09-2014 15:08:00 ]
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_145016008
Wat is dit nu weer voor bitchfight of een bepaalde vakantie wel of niet leuk, avontuurlijk of stoer genoeg is, tot op het relateren aan succes in het leven aan toe. Struggles anyone?
pi_145027378
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk. Ik ging er dan ook niet vanuit dat we het over mensen hadden die kinderen hadden.
Topic heet alleen op vakantie dus niet helemaal relevant hier ook
Worry is a misuse of imagination
pi_145031567
Afgelopen half jaar samen met mijn vriendin door de VS gereist, waarvan ik bij elkaar ongeveer 2 maanden ook in mijn eentje heb gereisd. Ik zag hier in het begin ook wel een beetje tegenop, maar het is mij in alles meegevallen. Moet zeggen dat ik het wel tof vond :D

Het viel me gigantisch op hoeveel meer aanspraak je krijgt als je in je eentje reist :o _O_ *O*
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 01:27:25 #300
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_145145197
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:38 schreef polariteit het volgende:
Het viel me gigantisch op hoeveel meer aanspraak je krijgt als je in je eentje reist :o _O_ *O*
Dat is zeker waar. Eergister nacht onverwachts een zeer amusant gesprek gehad met een Venezolaan, een Zwitsers en de Dominicaanse bartender. Omdat we bijna allemaal een andere taal spraken werd het een wazige mengelmoes van Frans, Spaans en Engels.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')