Vind het wel weer opvallend opkrabbelen eigenlijk! Zie de lijn van afgelopen maand...quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:44 schreef Cynix ® het volgende:
Het zakt toch héél langzaam een beetje weg á la palliatieve sedatie.
Interessantquote:Op donderdag 17 juli 2014 00:13 schreef Tuinfluitert het volgende:
TNS-NIPO en Kantar Media gaan voor Stichting Kijk Onderzoek de online-en geintegreerde crossplatform kijkcijfers leveren. Daartoe is een contract voor de periode 2014-2017 gesloten.
SKO stelt vast dat één eenvoudige totaaloplossing om te komen tot een “VideoTotaal”, opgebouwd uit online- en offline kijkcijfers, niet voorhanden is. Het kijkgedrag naar alle vormen van TV en video is daarvoor te divers. Verschillende databronnen waarin onderdelen van het video-kijkgedrag worden gemeten, zullen aan elkaar gekoppeld moeten worden. Stichting kijk Onderzoek heeft daartoe het “Videodata Integratie Model” (SKO-VIM) ontwikkeld.
TNS-NIPO zal zorg dragen voor de opbouw van een online panel van minimaal 3000 personen in
huishoudens, waarbinnen op alle devices het videogedrag gemeten zal worden door Kantar Media. Deze data zullen vervolgens gekoppeld worden aan de beschikbare censusdata bronnen voor “Online TV en video”, “Online commercials” en “Linear Streaming”. Projecten die SKO bij verschillende leveranciers heeft ondergebracht. De gecombineerde panel- en censusdata zullen samen betrouwbare, controleerbare en transparante online kijkcijfers moeten opleveren voor TV en internet-only content. De finale stap bestaat uit het fuseren van televisie- en online kijkcijfers tot één totaalcijfer: het VideoTotaal. Dat wordt in het laatste kwartaal van 2015 verwacht.
https://kijkonderzoek.nl/(...)tvoering_SKO_VIM.pdf
Das wel weer een duikelingetje naar beneden. Maar voor de zomer nog redelijke kijkcijfers, al moet de echte vakantie nog beginnen natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:50 schreef Gert het volgende:
1930
UTOPIA
16,9 600.000
2407
UTOPIA
12,7 204.000
Tja... het marktaandeel is het hoogst van de week, en het schijnt dat adverteerders en dus programmamakers/aanbieders vooral dáár naar kijken. Maar voor ons, het klootjesvolk, zijn de absolute cijfers aansprekender.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das wel weer een duikelingetje naar beneden. Maar voor de zomer nog redelijke kijkcijfers, al moet de echte vakantie nog beginnen natuurlijk.
Marktaandeel zegt inderdaad meer natuurlijk, als er weinig TV wordt gekeken kan je ook niet verwacht dat de absolute cijfers op hetzelfde niveau blijven, want dat zou juist betekenen dat er (relatief) meer gekeken wordt naar Utopia.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Tja... het marktaandeel is het hoogst van de week, en het schijnt dat adverteerders en dus programmamakers/aanbieders vooral dáár naar kijken. Maar voor ons, het klootjesvolk, zijn de absolute cijfers aansprekender.
Het spreekt minder tot de verbeelding. Daarnaast is er natuurlijk wel énige correlatie. Als je 100.000 kijkers trekt dan zul je nooit een double digit martkaandeel scoren. Kijken er een miljoen mensen dan zit je vrijwel zeker boven de 15% tenzij het programma Heel Nederland Bakt heet met Martine Bijl.quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:53 schreef freaky40 het volgende:
Eigenlijk zou het het marktaandeel ciook voor het 'klootjesvolk' belangrijk moeten zijn want daar hangt het bestaansrecht van een TV programma van af. Vooralsnog voorbeeldige cijfers, maar met het mooie weer én vakantie zal er zeker nog wel een dipje komen vermoed ik.
Het is wel aardig om te zien dat het na het WK toch weer aangetrokken is..quote:Op donderdag 17 juli 2014 10:57 schreef Loveless85 het volgende:
Vooral interessant om te zien wat daarna gebeurt, blijven ze rond de 15% marktaandeel pakken, of lopen mensen toch weg / komen ze niet terug na de vakantie.
Denk ook wel dat de adverteerders meer naar aantal kijken dan naar marktaandeel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ik denk dat vooral de programmamakers graag vasthouden aan marktaandelen. Dan vallen de door de jaren heen steeds lager worden absolute aantallen kijkers minder op. En lijkt het net dat de teloorgang van het televisiekijken in ieder geval niet aan hún ligt.
Als advertéérder daarentegen zou ik toch echt liever hebben (en er ook meer voor betalen) dat 1 miljoen van de 5 miljoen kijkers mijn Mars- of Toyota-reclame zien dan 400.000 van de 2 miljoen.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:13 schreef Tuinfluitert het volgende:
De gecombineerde panel- en censusdata zullen samen betrouwbare, controleerbare en transparante online kijkcijfers moeten opleveren voor TV en internet-only content. De finale stap bestaat uit het fuseren van televisie- en online kijkcijfers tot één totaalcijfer: het VideoTotaal. Dat wordt in het laatste kwartaal van 2015 verwacht.
https://kijkonderzoek.nl/(...)tvoering_SKO_VIM.pdf
En ook voor Utopia 2 , Rehab.quote:
Men keek Journaal of zat buiten waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:13 schreef Tuinfluitert het volgende:
Kijkcijfers Utopia
Donderdag 17 juli 2014
19:35 uur
Kijkcijfers - 504.000
Marktaandeel -12,2
Herhaling
00:10 uur
Kijkcijfers - 213.000
Marktaandeel - 12,0
Dan zaten verhoudingsgewijs veel Utopia-kijkers buiten, gezien het marktaandeel een paar procent lager is dan gebruikeljik. Lekker marshmellows op de BBQ roosteren: gebakken schuimpjes.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Men keek Journaal of zat buiten waarschijnlijk?
Marktaandeel in de doelgroep zelfs. Het enige waar adverteerders naar kijken. Maar das al sinds het jaar kruik. Als jij een mars wilt verkopen, dan wil je niet adverteren in een programma waar 368 duizenden bejaarden naar kijken aangezien die chocolade met karamel tussen hun kukident en kunstgebit gaat zitten en die helemaal niet op jou product zitten te wachten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ik denk dat vooral de programmamakers graag vasthouden aan marktaandelen. Dan vallen de door de jaren heen steeds lager worden absolute aantallen kijkers minder op. En lijkt het net dat de teloorgang van het televisiekijken in ieder geval niet aan hún ligt.
Als advertéérder daarentegen zou ik toch echt liever hebben (en er ook meer voor betalen) dat 1 miljoen van de 5 miljoen kijkers mijn Mars- of Toyota-reclame zien dan 400.000 van de 2 miljoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |