abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:35:28 #1
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142315394


[ Bericht 33% gewijzigd door Gert op 01-10-2014 09:39:51 ]
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:36:20 #2
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142315403
Kijkcijfers Utopia
Maandag 14 juli 2014

19:30 uur
Kijkcijfers-698.000
Marktaandeel-15,5

23:59 uur
Kijkcijfers -211.000
Marktaandeel - 11,2
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 09:36:43 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142315407
Kijkcijfers maandag 14-4:

1930
UTOPIA
15,5 698.000

2359
UTOPIA
11,2 211.000
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:22:24 #4
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142353995
Kijkcijfers Utopia
Dinsdag 15 juli 2014

19:31 uur
Kijkcijfers-688.000
Marktaandeel-15,5

Herhaling
00:04 uur
Kijkcijfers -209.000
Marktaandeel - 11,7
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 11:49:25 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142356111
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2014 @ 18:44:11 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142370286
Het zakt toch héél langzaam een beetje weg á la palliatieve sedatie. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 17 juli 2014 @ 00:13:56 #7
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142384780
TNS-NIPO en Kantar Media gaan voor Stichting Kijk Onderzoek de online-en geintegreerde crossplatform kijkcijfers leveren. Daartoe is een contract voor de periode 2014-2017 gesloten.
SKO stelt vast dat één eenvoudige totaaloplossing om te komen tot een “VideoTotaal”, opgebouwd uit online- en offline kijkcijfers, niet voorhanden is. Het kijkgedrag naar alle vormen van TV en video is daarvoor te divers. Verschillende databronnen waarin onderdelen van het video-kijkgedrag worden gemeten, zullen aan elkaar gekoppeld moeten worden. Stichting kijk Onderzoek heeft daartoe het “Videodata Integratie Model” (SKO-VIM) ontwikkeld.
TNS-NIPO zal zorg dragen voor de opbouw van een online panel van minimaal 3000 personen in
huishoudens, waarbinnen op alle devices het videogedrag gemeten zal worden door Kantar Media. Deze data zullen vervolgens gekoppeld worden aan de beschikbare censusdata bronnen voor “Online TV en video”, “Online commercials” en “Linear Streaming”. Projecten die SKO bij verschillende leveranciers heeft ondergebracht. De gecombineerde panel- en censusdata zullen samen betrouwbare, controleerbare en transparante online kijkcijfers moeten opleveren voor TV en internet-only content. De finale stap bestaat uit het fuseren van televisie- en online kijkcijfers tot één totaalcijfer: het VideoTotaal. Dat wordt in het laatste kwartaal van 2015 verwacht.

https://kijkonderzoek.nl/(...)tvoering_SKO_VIM.pdf
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 01:14:28 #8
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142386209
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:44 schreef Cynix ® het volgende:
Het zakt toch héél langzaam een beetje weg á la palliatieve sedatie. :')
Vind het wel weer opvallend opkrabbelen eigenlijk! Zie de lijn van afgelopen maand...
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2014 @ 05:58:23 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142388140
Ik bedoel meer de trend vanaf het begin. Maar je hebt gelijk, nú gaat het juist weer iets beter. Nou ja, er is (in ieder geval voor mij) wat minder concurrentie, fietsen en tennissen boeien me niet, dus ik blijf toch weer kijken. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 09:49:16 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142390029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:13 schreef Tuinfluitert het volgende:
TNS-NIPO en Kantar Media gaan voor Stichting Kijk Onderzoek de online-en geintegreerde crossplatform kijkcijfers leveren. Daartoe is een contract voor de periode 2014-2017 gesloten.
SKO stelt vast dat één eenvoudige totaaloplossing om te komen tot een “VideoTotaal”, opgebouwd uit online- en offline kijkcijfers, niet voorhanden is. Het kijkgedrag naar alle vormen van TV en video is daarvoor te divers. Verschillende databronnen waarin onderdelen van het video-kijkgedrag worden gemeten, zullen aan elkaar gekoppeld moeten worden. Stichting kijk Onderzoek heeft daartoe het “Videodata Integratie Model” (SKO-VIM) ontwikkeld.
TNS-NIPO zal zorg dragen voor de opbouw van een online panel van minimaal 3000 personen in
huishoudens, waarbinnen op alle devices het videogedrag gemeten zal worden door Kantar Media. Deze data zullen vervolgens gekoppeld worden aan de beschikbare censusdata bronnen voor “Online TV en video”, “Online commercials” en “Linear Streaming”. Projecten die SKO bij verschillende leveranciers heeft ondergebracht. De gecombineerde panel- en censusdata zullen samen betrouwbare, controleerbare en transparante online kijkcijfers moeten opleveren voor TV en internet-only content. De finale stap bestaat uit het fuseren van televisie- en online kijkcijfers tot één totaalcijfer: het VideoTotaal. Dat wordt in het laatste kwartaal van 2015 verwacht.

https://kijkonderzoek.nl/(...)tvoering_SKO_VIM.pdf
Interessant :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 09:50:22 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142390043
1930
UTOPIA
16,9 600.000

2407
UTOPIA
12,7 204.000
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_142390117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:50 schreef Gert het volgende:
1930
UTOPIA
16,9 600.000

2407
UTOPIA
12,7 204.000
Das wel weer een duikelingetje naar beneden. Maar voor de zomer nog redelijke kijkcijfers, al moet de echte vakantie nog beginnen natuurlijk.
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 09:57:06 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142390151
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Das wel weer een duikelingetje naar beneden. Maar voor de zomer nog redelijke kijkcijfers, al moet de echte vakantie nog beginnen natuurlijk.
Tja... het marktaandeel is het hoogst van de week, en het schijnt dat adverteerders en dus programmamakers/aanbieders vooral dáár naar kijken. Maar voor ons, het klootjesvolk, zijn de absolute cijfers aansprekender.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 17 juli 2014 @ 10:53:44 #14
335263 freaky40
pi_142391227
Eigenlijk zou het het marktaandeel ciook voor het 'klootjesvolk' belangrijk moeten zijn want daar hangt het bestaansrecht van een TV programma van af. Vooralsnog voorbeeldige cijfers, maar met het mooie weer én vakantie zal er zeker nog wel een dipje komen vermoed ik.
Allemaal cabaretteketet!
pi_142391324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:57 schreef Gert het volgende:

[..]

Tja... het marktaandeel is het hoogst van de week, en het schijnt dat adverteerders en dus programmamakers/aanbieders vooral dáár naar kijken. Maar voor ons, het klootjesvolk, zijn de absolute cijfers aansprekender.
Marktaandeel zegt inderdaad meer natuurlijk, als er weinig TV wordt gekeken kan je ook niet verwacht dat de absolute cijfers op hetzelfde niveau blijven, want dat zou juist betekenen dat er (relatief) meer gekeken wordt naar Utopia.

Zal ongetwijfeld qua absolute cijfers even dippen tot half/eind augustus. Vooral interessant om te zien wat daarna gebeurt, blijven ze rond de 15% marktaandeel pakken, of lopen mensen toch weg / komen ze niet terug na de vakantie.
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 11:51:52 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142392584
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:53 schreef freaky40 het volgende:
Eigenlijk zou het het marktaandeel ciook voor het 'klootjesvolk' belangrijk moeten zijn want daar hangt het bestaansrecht van een TV programma van af. Vooralsnog voorbeeldige cijfers, maar met het mooie weer én vakantie zal er zeker nog wel een dipje komen vermoed ik.
Het spreekt minder tot de verbeelding. Daarnaast is er natuurlijk wel énige correlatie. Als je 100.000 kijkers trekt dan zul je nooit een double digit martkaandeel scoren. Kijken er een miljoen mensen dan zit je vrijwel zeker boven de 15% tenzij het programma Heel Nederland Bakt heet met Martine Bijl. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 11:54:32 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142392645
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2014 10:57 schreef Loveless85 het volgende:

Vooral interessant om te zien wat daarna gebeurt, blijven ze rond de 15% marktaandeel pakken, of lopen mensen toch weg / komen ze niet terug na de vakantie.
Het is wel aardig om te zien dat het na het WK toch weer aangetrokken is..
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2014 @ 16:12:38 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142400703
Ik denk dat vooral de programmamakers graag vasthouden aan marktaandelen. Dan vallen de door de jaren heen steeds lager worden absolute aantallen kijkers minder op. En lijkt het net dat de teloorgang van het televisiekijken in ieder geval niet aan hún ligt.

Als advertéérder daarentegen zou ik toch echt liever hebben (en er ook meer voor betalen) dat 1 miljoen van de 5 miljoen kijkers mijn Mars- of Toyota-reclame zien dan 400.000 van de 2 miljoen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_142426958
quote:
99s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ik denk dat vooral de programmamakers graag vasthouden aan marktaandelen. Dan vallen de door de jaren heen steeds lager worden absolute aantallen kijkers minder op. En lijkt het net dat de teloorgang van het televisiekijken in ieder geval niet aan hún ligt.

Als advertéérder daarentegen zou ik toch echt liever hebben (en er ook meer voor betalen) dat 1 miljoen van de 5 miljoen kijkers mijn Mars- of Toyota-reclame zien dan 400.000 van de 2 miljoen. :)
Denk ook wel dat de adverteerders meer naar aantal kijken dan naar marktaandeel.
Zoals je al aangeeft of je nu 2 milj kijkers heb die je reclame zie of 400.000 das best wel een groot verschil.
We zullen het zien ze kwa cijfers voor alsnog staan ze ruim boven de 600.000 per keer ik denk ook wel dat ze daar van te voren voor getekend hadden....
  vrijdag 18 juli 2014 @ 08:12:33 #20
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142430596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:13 schreef Tuinfluitert het volgende:

De gecombineerde panel- en censusdata zullen samen betrouwbare, controleerbare en transparante online kijkcijfers moeten opleveren voor TV en internet-only content. De finale stap bestaat uit het fuseren van televisie- en online kijkcijfers tot één totaalcijfer: het VideoTotaal. Dat wordt in het laatste kwartaal van 2015 verwacht.

https://kijkonderzoek.nl/(...)tvoering_SKO_VIM.pdf
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:49 schreef Gert het volgende:

[..]

Interessant :)
En ook voor Utopia 2 , Rehab.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 08:13:06 #21
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142430607
Kijkcijfers Utopia
Donderdag 17 juli 2014

19:35 uur
Kijkcijfers - 504.000
Marktaandeel -12,2

Herhaling
00:10 uur
Kijkcijfers - 213.000
Marktaandeel - 12,0
pi_142431683
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 08:13 schreef Tuinfluitert het volgende:
Kijkcijfers Utopia
Donderdag 17 juli 2014

19:35 uur
Kijkcijfers - 504.000
Marktaandeel -12,2

Herhaling
00:10 uur
Kijkcijfers - 213.000
Marktaandeel - 12,0
Men keek Journaal of zat buiten waarschijnlijk?
  Moderator vrijdag 18 juli 2014 @ 09:48:54 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142432274
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Men keek Journaal of zat buiten waarschijnlijk?
Dan zaten verhoudingsgewijs veel Utopia-kijkers buiten, gezien het marktaandeel een paar procent lager is dan gebruikeljik. Lekker marshmellows op de BBQ roosteren: gebakken schuimpjes. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator zaterdag 19 juli 2014 @ 10:11:59 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142471679
1929
UTOPIA
14,5 509.000

2421
UTOPIA
11,8 202.000
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_142580378
quote:
99s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ik denk dat vooral de programmamakers graag vasthouden aan marktaandelen. Dan vallen de door de jaren heen steeds lager worden absolute aantallen kijkers minder op. En lijkt het net dat de teloorgang van het televisiekijken in ieder geval niet aan hún ligt.

Als advertéérder daarentegen zou ik toch echt liever hebben (en er ook meer voor betalen) dat 1 miljoen van de 5 miljoen kijkers mijn Mars- of Toyota-reclame zien dan 400.000 van de 2 miljoen. :)
Marktaandeel in de doelgroep zelfs. Het enige waar adverteerders naar kijken. Maar das al sinds het jaar kruik. Als jij een mars wilt verkopen, dan wil je niet adverteren in een programma waar 368 duizenden bejaarden naar kijken aangezien die chocolade met karamel tussen hun kukident en kunstgebit gaat zitten en die helemaal niet op jou product zitten te wachten.

Nee, dan ga je naar een programma waar op dat moment 15 procent van de boodschappers, die gemiddeld 1,8 kind thuis hebben zitten en die wel op die Mars zitten te wachten. Zij kijken alleen naar het bereik, wat is mijn doelgroep en hoeveel daarvan kan ik bereiken?

En omdat je het waarschijnlijk niet wilt snappen: een advertentie voor marsen in een afvalkliniek die 1 miljoen bezoekers per jaar trekt verkoopt echt minder marsen dan dezelfde advertentie in een school die daar in 1 jaar 400 duizend keer wordt bekeken. Heb ik het zo voldoende met voorbeelden gesimplificeerd voor je? :)

In 1 ding heb je gelijk, het kijk gedrag loopt terug, echter het uitgesteld kijken en via andere wijze's kijken neemt toe. Met alle nieuwe techniek (video op je mobiel en tablet) wordt er meer "gekeken" maar op andere manieren. Al blijft het tv-meubel wel een belangrijke rol in de huiskamers, het blijft een sociaal adhesief middel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')