abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:22:09 #101
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142325062
Beide kanten op is het dezelfde berekening. Anders weet je ergens 2000kcals vandaan te toveren.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:41:01 #102
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142325731
Opslag van vet is inefficient. Het kost meer energie (kcal) om 1kg vet op te slaan dan het oplevert met verbranden.
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:58:44 #103
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_142326297
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:41 schreef Dizorn het volgende:
Opslag van vet is inefficient. Het kost meer energie (kcal) om 1kg vet op te slaan dan het oplevert met verbranden.
is dat hetzelfde verhaaltje als dat het verbranden van een komkommer meer kost dan dat het het ding levert? In welke orde van grote is dat? 2000kcal?

Cool :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_142326503
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja, dat kan niet idd.
sowiezo vraag je om spierverlies met zo'n weight drop in 8 dagen :'( :X imho
Haha, jij bent echt als de dood voor spierverlies hé? Kan ik mij ook wel voorstellen met de massa dat jij draagt. ;)

Je moet er echter niet bang voor zijn Ray, als je weet wat je doet. Ik weet niet of je Rapid Fat Loss van Lyle McDonald kent - ook wel een PSMF-dieet genoemd. De bedoeling is iig dat je voor een periode van x aantal weken (x hangt af van je bf% - meestal 8 weken) ongeveer 1000 kcal per dag eet wat voornamelijk bestaat uit eiwitten en veel groenten. Verder doe je 3x p.w. een simpel 5x5 schema, niet te zwaar allemaal. Na die x aantal weken heb je, als je het goed gedaan hebt, extreem minimale tot geen spier- en krachtverlies. Dit dieet wordt voornamelijk gebruikt door mensen die voor een competitie nog even wat gewicht moeten verliezen oid, maar kan ook prima zo gebruikt worden.

Daarom denk ik dat een goede coach jou niet zou misstaan, om die angst voor massaverlies weg te nemen en jou ziekelijk shredded te krijgen, want hun weten wat ze doen. Hell, je kan zelfs strength gains maken in een deficit, zolang je maar weet hoe. :P
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:05:42 #105
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142326511
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:41 schreef Dizorn het volgende:
Opslag van vet is inefficient. Het kost meer energie (kcal) om 1kg vet op te slaan dan het oplevert met verbranden.
Geen flauw idee hoe je hierbij komt. Kan je eens een voorbeeld geven, lijkt me sterk dat je met een legit voorbeeld kan komen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142326558
Jongens, jullie moeten ook koud water drinken, want je verbrandt meer calorieën doordat het lichaam het water moet opwarmen!!! WIN-WIN.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:11:48 #107
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142326724
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, jij bent echt als de dood voor spierverlies hé? Kan ik mij ook wel voorstellen met de massa dat jij draagt. ;)

Je moet er echter niet bang voor zijn Ray, als je weet wat je doet. Ik weet niet of je Rapid Fat Loss van Lyle McDonald kent - ook wel een PSMF-dieet genoemd. De bedoeling is iig dat je voor een periode van x aantal weken (x hangt af van je bf% - meestal 8 weken) ongeveer 1000 kcal per dag eet wat voornamelijk bestaat uit eiwitten en veel groenten. Verder doe je 3x p.w. een simpel 5x5 schema, niet te zwaar allemaal. Na die x aantal weken heb je, als je het goed gedaan hebt, extreem minimale tot geen spier- en krachtverlies. Dit dieet wordt voornamelijk gebruikt door mensen die voor een competitie nog even wat gewicht moeten verliezen oid, maar kan ook prima zo gebruikt worden.

Daarom denk ik dat een goede coach jou niet zou misstaan, om die angst voor massaverlies weg te nemen en jou ziekelijk shredded te krijgen, want hun weten wat ze doen. Hell, je kan zelfs strength gains maken in een deficit, zolang je maar weet hoe. :P
nou op 1000kcals ga je geen strength gains maken en al helemaal je max reps niet behouden...
Je verliest gewoon massa period. Wat voor mooi programma dan ook.

En dan ben je shreded en dan? lol foto maken en weer bulken....

Plus ik vind het gewoon te belachelijk om aan te zien iemand op 6% of iets in die buurt.

Plus het is gewoon absoluut ongezond voor je zulk gejojo en dergelijk bf%

het kan me echt 3x niet boeien shredded echt niet.... :')
'k ga heus nog wel wat verder, maar niet zulke onzin doen
pi_142326870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nou op 1000kcals ga je geen strength gains maken en al helemaal je max reps niet behouden...
Je verliest gewoon massa period. Wat voor mooi programma dan ook.

En dan ben je shreded en dan? lol foto maken en weer bulken....

Plus ik vind het gewoon te belachelijk om aan te zien iemand op 6% of iets in die buurt.

Plus het is gewoon absoluut ongezond voor je zulk gejojo en dergelijk bf%

het kan me echt 3x niet boeien shredded echt niet.... :')
'k ga heus nog wel wat verder, maar niet zulke onzin doen
10% zou je goed staan though :P 100% beest
pi_142326876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nou op 1000kcals ga je geen strength gains maken en al helemaal je max reps niet behouden...
Je verliest gewoon massa period. Wat voor mooi programma dan ook.

En dan ben je shreded en dan? lol foto maken en weer bulken....

Plus ik vind het gewoon te belachelijk om aan te zien iemand op 6% of iets in die buurt.

Plus het is gewoon absoluut ongezond voor je zulk gejojo en dergelijk bf%
Nee, op 1000 kcals maak je inderdaad geen strength gains. :D Dat zeg ik ook niet.
Mja, massa verlies je niet echt, maar denk maar wat je denken wilt dan. :P

Yeah, het is zeker niet het allergezondste. Lyle zegt ook dat als je een keuze hebt je het uiteraard beter over een langere periode kan doen in een kleinere deficit.

Ah, oké. Ik dacht dat je naar de 10% oid wou.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:17:52 #110
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142326902
Als je de laatste pagina's van dit forum leest dan is het zowat godsonmogelijk om spierverlies te hebben, en je kunt gerust 10kg vet verliezen in een paar weken. No problemo _O- _O- _O- :')
't wordt bijna dat LIF hierzo geloof ik
pi_142326955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:17 schreef RaymondK het volgende:
Als je de laatste pagina's van dit forum leest dan is het zowat godsonmogelijk om spierverlies te hebben, en je kunt gerust 10kg vet verliezen in een paar weken. No problemo _O- _O- _O- :')
't wordt bijna dat LIF hierzo geloof ik
Lol. Je mag gerust het boek van Lyle lezen. Gewoon even 'rapid fat loss lyle mcdonald pdf' in Google intypen.

Lyle McDonald is niet zomaar iemand.
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:21:44 #112
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142327020
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol. Je mag gerust het boek van Lyle lezen. Gewoon even 'rapid fat loss lyle mcdonald pdf' in Google intypen.

Lyle McDonald is niet zomaar iemand.
ik sta heus wel open voor dingen zo bedoel ik het niet.
Je moet je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.

Ik zal dat lezen thanks ;)

maar het punt is dat ik het er gewoon niet uit vind zien, abs me een dikke zorg zullen zijn, aders het zal allemaal wel, en ik gewoon m'n zwakke punten binnenkort aan wil gaan pakken zowel op lifts als op fysiek, en dat gaat niet op dergelijke dieeten.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:22:25 #113
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, jij bent echt als de dood voor spierverlies hé? Kan ik mij ook wel voorstellen met de massa dat jij draagt. ;)

Je moet er echter niet bang voor zijn Ray, als je weet wat je doet. Ik weet niet of je Rapid Fat Loss van Lyle McDonald kent - ook wel een PSMF-dieet genoemd. De bedoeling is iig dat je voor een periode van x aantal weken (x hangt af van je bf% - meestal 8 weken) ongeveer 1000 kcal per dag eet wat voornamelijk bestaat uit eiwitten en veel groenten. Verder doe je 3x p.w. een simpel 5x5 schema, niet te zwaar allemaal. Na die x aantal weken heb je, als je het goed gedaan hebt, extreem minimale tot geen spier- en krachtverlies. Dit dieet wordt voornamelijk gebruikt door mensen die voor een competitie nog even wat gewicht moeten verliezen oid, maar kan ook prima zo gebruikt worden.

Daarom denk ik dat een goede coach jou niet zou misstaan, om die angst voor massaverlies weg te nemen en jou ziekelijk shredded te krijgen, want hun weten wat ze doen. Hell, je kan zelfs strength gains maken in een deficit, zolang je maar weet hoe. :P
Is wel het laatste wat ik Ray zou adviseren, maar is wel de andere kant van het spectrum om te laten zien dat het mogelijk is. Het is gewoon een crash dieet (wel de meest verantwoorde vorm van een crash dieet).
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142327152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik sta heus wel open voor dingen zo bedoel ik het niet.
Je meot je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.

maar het punt is dat ik het er gewoon niet uit vind zien, abs me een dikke zorg zullen zijn, aders het zal allemaal wel, en ik gewoon m'n zwakke punten binnenkort aan wil gaan pakken zowel op lifts als op fysiek, en dat gaat niet op dergelijke dieeten.
Die linkse is Lyle McDonald. Het is een hele slimme man die eruit ziet alsof die niet eens lift.



Dit is zijn website: http://www.bodyrecomposition.com/

I know dat feel brah. Het liften zelf is leuker dan het uiterlijk. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Is wel het laatste wat ik Ray zou adviseren, maar is wel de andere kant van het spectrum om te laten zien dat het mogelijk is. Het is gewoon een crash dieet (wel de meest verantwoorde vorm van een crash dieet).
Dat was dan ook mijn bedoeling. Ik adviseer hem niet dit ook niet. :P
If not now, then when.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:27:24 #115
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327182
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:21 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik sta heus wel open voor dingen zo bedoel ik het niet.
Je meot je alleen niet blind staren op "natty's" die een goed boek schrijven of bekend worden door prachtige resultaten, maar die in werkelijkheid gewoon zwaar aan de Tren zitten het hele jaar door.
Lyle McDonald is wel natty, daar twijfel ik niet aan :P



Zijn boeken staan vol met solide onderbouwde info. Het boek wat Yuri beschrijft is de meest toegankelijke qua lezen. De rest zit vol met uitleg over fysiologie.

Wat zijn eigenlijk de doelen die jij voor ogen hebt?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:27:31 #116
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142327186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Die linkse is Lyle McDonald. Het is een hele slimme man die eruit ziet alsof die niet eens lift.

[ afbeelding ]

Dit is zijn website: http://www.bodyrecomposition.com/

I know dat feel brah. Het liften zelf is leuker dan het uiterlijk. ;)

[..]

Dat was dan ook mijn bedoeling. Ik adviseer hem niet dit ook niet. :P
nee ik doelde meer op die berkhan of hoe die ook heet

maar ik ga ff squatten mzzl!!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:29:25 #117
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142327259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:05 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Geen flauw idee hoe je hierbij komt. Kan je eens een voorbeeld geven, lijkt me sterk dat je met een legit voorbeeld kan komen.
"The total energy requirement for deposition was 1.17 kJ/kJ deposited for fat (ie, 1 kJ deposited and 0.17 kJ expended for deposition, and 2.38 kJ/kJ for protein." - Am J Clin Nutr October 1988 vol. 48 no. 4 951-955

Vrij vertaald -> Om 7000 kcal in energie (ongeveer 1 kg vetmassa) op te slaan is er 1.17 keer zoveel energie nodig = 8190 kcal. Oke, dat is niet 9000. Maar er is wel degelijk een verschil. (Precieze cijfers van 1 kg vetmassa en van die opslag zullen ook nog wel verschillen)
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:32:15 #118
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142327351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat was dan ook mijn bedoeling. Ik adviseer hem niet dit ook niet. :P
I know, dat haalde ik er ook uit. Vandaar dat ik het ook zeg
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:29 schreef Dizorn het volgende:

[..]

"The total energy requirement for deposition was 1.17 kJ/kJ deposited for fat (ie, 1 kJ deposited and 0.17 kJ expended for deposition, and 2.38 kJ/kJ for protein." - Am J Clin Nutr October 1988 vol. 48 no. 4 951-955

Vrij vertaald -> Om 7000 kcal in energie (ongeveer 1 kg vetmassa) op te slaan is er 1.17 keer zoveel energie nodig = 8190 kcal. Oke, dat is niet 9000. Maar er is wel degelijk een verschil. (Precieze cijfers van 1 kg vetmassa en van die opslag zullen ook nog wel verschillen)
En wat was de populatie?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:35:54 #119
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_142327466
Heb geen access naar 't volledige artikel vanaf hier maar in dit geval "infants". Zijn meerdere onderzoeken (nogmaals, lastig zoeken vanaf hier), ook bij dieren gedaan, geven allemaal aan dat het meer energie kost op energie op te slaan dan dat het oplevert in totaal. Wat ook wel logisch is. Kan jij je voorstellen dat het menselijk lichaam 100% efficient is in energie opslaan? Dat zou echt bizar knap zijn.
WFPB!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:01:35 #120
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142328196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:35 schreef Dizorn het volgende:
Heb geen access naar 't volledige artikel vanaf hier maar in dit geval "infants". Zijn meerdere onderzoeken (nogmaals, lastig zoeken vanaf hier), ook bij dieren gedaan, geven allemaal aan dat het meer energie kost op energie op te slaan dan dat het oplevert in totaal. Wat ook wel logisch is. Kan jij je voorstellen dat het menselijk lichaam 100% efficient is in energie opslaan? Dat zou echt bizar knap zijn.
Oke, Infants zijn baby's waarbij de opslag anders werkt. Het artikel is een free-full text, dus je kan er gerust bij ook al zit je op een mobiel of thuis op een laptop/pc.

De opslag van vet kost ongeveer 3% zover ik weet. Zal nog een bron erbij zoeken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:23:16 #121
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_142328938
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:29 schreef Dizorn het volgende:

[..]

"The total energy requirement for deposition was 1.17 kJ/kJ deposited for fat (ie, 1 kJ deposited and 0.17 kJ expended for deposition, and 2.38 kJ/kJ for protein." - Am J Clin Nutr October 1988 vol. 48 no. 4 951-955

Vrij vertaald -> Om 7000 kcal in energie (ongeveer 1 kg vetmassa) op te slaan is er 1.17 keer zoveel energie nodig = 8190 kcal. Oke, dat is niet 9000. Maar er is wel degelijk een verschil. (Precieze cijfers van 1 kg vetmassa en van die opslag zullen ook nog wel verschillen)
"The storage of body fat from dietary fat is the most energy efficient (~0.02 MJ per MJ ingested fat), but dietary protein and carbohydrate can also be stored as fat (~0.25 MJ per MJ ingested protein or carbohydrate)."

http://www.nutritionandmetabolism.com/content/3/1/25#B10

Er gaat dus 2% verloren aan energie in de opslag van dierlijk vet naar lichaamsvet.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_142329153
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:27 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Lyle McDonald is wel natty, daar twijfel ik niet aan :P

[ afbeelding ]

Zijn boeken staan vol met solide onderbouwde info. Het boek wat Yuri beschrijft is de meest toegankelijke qua lezen. De rest zit vol met uitleg over fysiologie.

Wat zijn eigenlijk de doelen die jij voor ogen hebt?
Mooie lange spieren die man.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:17 schreef RaymondK het volgende:
Als je de laatste pagina's van dit forum leest dan is het zowat godsonmogelijk om spierverlies te hebben, en je kunt gerust 10kg vet verliezen in een paar weken. No problemo _O- _O- _O- :')
't wordt bijna dat LIF hierzo geloof ik
:D! Voor de meeste mensen ook gelul in de marge. Gaat veel sneller fout bij structureel te veel/weinig kcals, ectostreken buiten de gym, etc.

Trust me. :') ;(
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:32:59 #123
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_142329233
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 17:30 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Mooie lange spieren die man.
Net als Ronaldo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 18:37:39 #124
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_142331138
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:27 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk de doelen die jij voor ogen hebt?
Zo groot mogelijk en zo sterk mogelijk zonder shit te gebruiken.

Kwa fysieke dingen wat meer bicep,traps. En kuiten er meer bij proberen te trekken.

Verder dus naast overall size mn oly lifts gewoon verder omhoog krijgen, nu als eerste mn bench

En verder kwa cutten blijf ik er bij dat wanneer je volledig carb depleted bent je gewoon perdefenitie minder presteerd. En als dat weken duurt maak je mij niet wijs dat dat geen massa en kracht gaat kosten...
Plus ik heb gewoon geen zin om weken lang mezelf aan te moeten zien als dost thou even hoist omdat dr kg's vocht uit mn spieren zijn.
Met als doel een beetje aderen en abs LOL :')

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 15-07-2014 18:53:24 ]
pi_142332230
Idd cutten gewoon alles wat naar beneden en 500 onder je onderhoud gaan zitten. Dat hele gedoe met mo carb, IF enzo geen zin in. Maarja ik cut omdat ik wat vet kwijt wil, niet omdat ik single digital BF op het podium wil staan.

Heb sowieso niks met dat gerommel in de marge. Gewoon liften, eten, rusten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')