abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147307137
Vanmorgen heb ik je twee topics doorgelezen en af toe hardop gelachen om je fantastische fratsen. Van knock-knock-plantenbak tot notificatiebonsai, echt geniaal. Hmm, doe toch maar een stopcontactje daar en op een avond jekker je dan effe de dekvloer open... (Hoef ik niet te proberen in mijn jaren 60 huis met slapende kindertjes.) Ah, de schilder wil wat meer vocht in huis; een paar emmers water neerzetten én je arduino van sensortjes voorzien zodat je vanuit je bed de luchtvochtigheid kan zien toenemen. Echt briljant, van de kerstvakantie ook maar eens zo'n Arduino aanschaffen om te zien wat ik daar mee uit kan vogelen in combinatie met mijn Raspberry Pi die al een tijdje stof ligt te happen.
Kortom je posts zijn aanstekelijk, keep them coming!
  Knikkerking zaterdag 6 december 2014 @ 20:14:12 #227
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147340385
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:09 schreef _mido het volgende:
Vanmorgen heb ik je twee topics doorgelezen en af toe hardop gelachen om je fantastische fratsen. Van knock-knock-plantenbak tot notificatiebonsai, echt geniaal. Hmm, doe toch maar een stopcontactje daar en op een avond jekker je dan effe de dekvloer open... (Hoef ik niet te proberen in mijn jaren 60 huis met slapende kindertjes.) Ah, de schilder wil wat meer vocht in huis; een paar emmers water neerzetten én je arduino van sensortjes voorzien zodat je vanuit je bed de luchtvochtigheid kan zien toenemen. Echt briljant, van de kerstvakantie ook maar eens zo'n Arduino aanschaffen om te zien wat ik daar mee uit kan vogelen in combinatie met mijn Raspberry Pi die al een tijdje stof ligt te happen.
Kortom je posts zijn aanstekelijk, keep them coming!
^O^ thanks voor je toffe reactie! Echt leuk om te lezen O+ (moest zelf ook hardop lachen zojuist, hihi :+ ). Thanks ook voor de interesse!

Met zo'n Arduino gaat de wereld voor je open. Heerlijk is dat, kun je eindelijk al die dingen waaraan je ooit hebt gedacht eens te gaan maken of proberen ook daadwerkelijk (en snel/makkelijk) gaan doen. Met weinig moeite maak je er al iets zeer fraais mee. Ik zou zeggen: neem eens 'n uurtje de tijd om op Ebay.com rond te neuzen. Genoeg leuks omtrent Arduino te krijgen. Van (jumper) kabeltjes, tot breadboard, tot 1001 sensoren, etc... Een aparte wereld, dat spul 8-)

------------------------------------

Gisteren alvast wat getest met RGB LED-verlichting voor in de inkoopkast. Heb maar overal wat (reserve) bedrading getrokken zodat het later makkelijk uit te breiden is. Voor nu denk ik dat ik verlichting in de lades maak (zie foto) en een flinke LED-strip in het compartiment waarin de hemden komen te hangen.

Test:

(straks dus boven iedere lade zo'n strip)

Alles wordt bedienbaar via m'n eigen App, of misschien automatisch aangepast aan de dag/tijdstip. Vrijdag of zaterdagavond? Lekker veel kleur ter voorbereiding op het stappen. Maandagmorgen: een fijne kleur wat het depri gevoel wat tegengaat, etc... :D
pi_147416735
Goed bezig :D

Hoeveel van die Arduino's heb je inmiddels al in huis hangen?
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:13:01 #229
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147418436
Je kan natuurlijk die spiegel van je in de kast hangen en dan ombouwen naar weercentrum. Kun je vanuit je bed de kast inlopen en op het weer kleden :P

Voor de mensen die nog wat arduino inspiratie op willen doen: http://www.instructables.(...)ogy/channel-arduino/
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 12:16:06 #230
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147418499
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Goed bezig :D
Thanks!! :)

quote:
Hoeveel van die Arduino's heb je inmiddels al in huis hangen?
Uhmm... valt nog mee. Probeer zoveel mogelijk te combineren.
Als ik zo tel een stuk of 5.
Komen er nog 2 bij dadelijk op de slaapkamer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:13 schreef Erasmo het volgende:
Je kan natuurlijk die spiegel van je in de kast hangen en dan ombouwen naar weercentrum. Kun je vanuit je bed de kast inlopen en op het weer kleden :P
WOW!! Je hebt geen LogMeIn op m'n pc geinstalleerd he? En dan je nu aan 't meekijken bent?
IK BEN NU!!!! bezig met de tekeningen te maken hoe ik dit alles wil gaan maken..

Beetje eng dus O-) }) 8)7

Zal zometeen de rest dan ook maar vertellen.. maar die spiegel gaat er idd ook komen 8-)
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 12:37:47 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147418965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:16 schreef Atmoz het volgende:
Zal zometeen de rest dan ook maar vertellen.. maar die spiegel gaat er idd ook komen 8-)
Bij deze dus:

Ik wilde die spiegel wat ik in m'n vorige woning had:



ook gaan maken in de inloopkast, maar dan met wat aanpassingen c.q. uitbreidingen:

- veel grotere spiegel (van vloer tot plafond)
- een groter scherm (27" waarschijnlijk)
- meer opties: weerbericht, agenda, email, forumposts, APX prijs (energieprijs per uur), bepaalde statussen/getallen die voor m'n werk belangrijk/leuk zijn, etc...
- mooiere interface (was toen-der-tijd maar een prutser, nu ook nog, maar iets minder :X )
- bediening via LeapMotion (met hand-gebaren, zonder dat je aan de spiegel hoeft te komen)

En verder dan nog deze extra feature:

Ik fotografeer mezelf met alle schoenen, broeken, t-shirts en hemden aan.
Dan krijg je eigenlijk een 3-luik van 1. schoenen 2. broeken 3. bovenkleding
Alles moet zo geknipt (lang leve Paint *O* ) dat het allemaal boven elkaar te leggen is, in welke combinatie dan ook. Als ik dan iets wil aantrekken kan ik eerst via een programma (moet ik nog even maken) in/op de spiegel kijken of het me wel staat in die config :P

Toen ik 't aan m'n vriendin vertelde laatst moest ze natuurlijk eerst weer lachen... maar even later kwam ze met: "maak je dan ook een App op m'n phone zodat ik jou kleding kan samenstellen?" dat dus ze via haar gsm een "poppetje" (ik dus >:) ) kan uitkiezen, en dat naar de spiegel uploaden zodat ik weet wat ik moet aandoen. Whehehe vond het wel een leuk idee. Ga ik maken :D
  dinsdag 9 december 2014 @ 14:10:57 #232
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_147421221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Bij deze dus:

Ik wilde die spiegel wat ik in m'n vorige woning had:

[ afbeelding ]

ook gaan maken in de inloopkast, maar dan met wat aanpassingen c.q. uitbreidingen:

- veel grotere spiegel (van vloer tot plafond)
- een groter scherm (27" waarschijnlijk)
- meer opties: weerbericht, agenda, email, forumposts, APX prijs (energieprijs per uur), bepaalde statussen/getallen die voor m'n werk belangrijk/leuk zijn, etc...
- mooiere interface (was toen-der-tijd maar een prutser, nu ook nog, maar iets minder :X )
- bediening via LeapMotion (met hand-gebaren, zonder dat je aan de spiegel hoeft te komen)

En verder dan nog deze extra feature:

Ik fotografeer mezelf met alle schoenen, broeken, t-shirts en hemden aan.
Dan krijg je eigenlijk een 3-luik van 1. schoenen 2. broeken 3. bovenkleding
Alles moet zo geknipt (lang leve Paint *O* ) dat het allemaal boven elkaar te leggen is, in welke combinatie dan ook. Als ik dan iets wil aantrekken kan ik eerst via een programma (moet ik nog even maken) in/op de spiegel kijken of het me wel staat in die config :P

Toen ik 't aan m'n vriendin vertelde laatst moest ze natuurlijk eerst weer lachen... maar even later kwam ze met: "maak je dan ook een App op m'n phone zodat ik jou kleding kan samenstellen?" dat dus ze via haar gsm een "poppetje" (ik dus >:) ) kan uitkiezen, en dat naar de spiegel uploaden zodat ik weet wat ik moet aandoen. Whehehe vond het wel een leuk idee. Ga ik maken :D
Dat moet je op de markt brengen!! Dat zou menig vrouw (en ook haar man) een hoop tijd besparen. Ook een hoop rommel trouwens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 9 december 2014 @ 14:26:21 #233
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147421552
Kun je die app ook maken met schoenen erbij?
Smurfin hier heeft sinds vorige week de 60 paar overschreden,
Met die app zie ik meerdere voordelen:

• -Als ze iets nieuws wil kijken kan ze vergelijken of ze niet al iets heeft dat er veel op lijkt of hetzelfde is (al verwacht ik dat dat kansloos is aangezien ze altijd wel een reden verzint dat het anders is/nodig is :') ).

• -Na de nodige tijd kan ik kijken welke schoenen al 4 maanden niet gebruikt zijn en die zonder gevolgen weggooien })

• -Eventueel de optie om de ongebruikte schoenen na 4 maanden automagisch op marktplaats te slingeren ~O>
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 14:51:07 #234
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147422224
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:10 schreef Kentekenplaat het volgende:

Dat moet je op de markt brengen!!
:D
Maareh... geen tijd O-)

quote:
Dat zou menig vrouw (en ook haar man) een hoop tijd besparen. Ook een hoop rommel trouwens.
Tja, er zit natuurlijk wat in. M'n vriendin wilt dit ook echt gaan gebruiken... Ze slaapt niet iedere nacht hier, dus de dagen dat ze thuis slaapt kan ze me toch netjes gekleed laten gaan op deze manier :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Kun je die app ook maken met schoenen erbij?
Zat al in het idee... (puntje 1 ;))

quote:
Smurfin hier heeft sinds vorige week de 60 paar overschreden,
Oke ---> sick }) Maar ik ken d'r zo nog wel een paar ja... niet-nor-maal eigenlijk he!!!

quote:
Met die app zie ik meerdere voordelen:

• -Als ze iets nieuws wil kijken kan ze vergelijken of ze niet al iets heeft dat er veel op lijkt of hetzelfde is (al verwacht ik dat dat kansloos is aangezien ze altijd wel een reden verzint dat het anders is/nodig is :') ).

• -Na de nodige tijd kan ik kijken welke schoenen al 4 maanden niet gebruikt zijn en die zonder gevolgen weggooien })

• -Eventueel de optie om de ongebruikte schoenen na 4 maanden automagisch op marktplaats te slingeren ~O>
LOL, echt té lol dit hahahhahahaha _O- _O- _O-
hehehe deze post ga ik straks aan de mijne laten lezen (8>
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:05:57 #235
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147426359
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks!! :)

[..]

Uhmm... valt nog mee. Probeer zoveel mogelijk te combineren.
Als ik zo tel een stuk of 5.
Komen er nog 2 bij dadelijk op de slaapkamer.

[..]

WOW!! Je hebt geen LogMeIn op m'n pc geinstalleerd he? En dan je nu aan 't meekijken bent?
IK BEN NU!!!! bezig met de tekeningen te maken hoe ik dit alles wil gaan maken..

Beetje eng dus O-) }) 8)7

Zal zometeen de rest dan ook maar vertellen.. maar die spiegel gaat er idd ook komen 8-)
Misschien moet je je klopsensor maar eens checken op een extra microfoon :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:37 schreef Atmoz het volgende:

Toen ik 't aan m'n vriendin vertelde laatst moest ze natuurlijk eerst weer lachen... maar even later kwam ze met: "maak je dan ook een App op m'n phone zodat ik jou kleding kan samenstellen?" dat dus ze via haar gsm een "poppetje" (ik dus >:) ) kan uitkiezen, en dat naar de spiegel uploaden zodat ik weet wat ik moet aandoen. Whehehe vond het wel een leuk idee. Ga ik maken :D
Koppel het dan aan de leds in je lades dat gelijk de juiste lade oplicht zodat je niet hoeft te zoeken :D
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 19:00:41 #236
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147429518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:05 schreef Erasmo het volgende:

Misschien moet je je klopsensor maar eens checken op een extra microfoon :D
;( :P

quote:
Koppel het dan aan de leds in je lades dat gelijk de juiste lade oplicht zodat je niet hoeft te zoeken :D
Ook aan gedacht, boh we zitten wel op één lijn he 8-)
Heb zelfs met 't idee gespeeld om elke lade te voorzien van een servo/motertje (aan de achterkant) zodat de juiste lade inderdaad oplicht én alvast een stukje open gaat. Maar: dit gaat me allemaal te ver op dit moment. Vroeger zou ik dit zeker zo hebben gemaakt, maar ik wil niet teveel in de details duiken. Ik weet dat ik het leuk vind om te maken, maar d'r is echt heen tijd voor dit soort frutsels meer (helaas). Ik hou het dus gewoon op de ideeën die eerder vandaag de revue gepasseerd zijn :s)

Verder ben ik vandaag even met het verlaagd plafond v/d inloopkast verder gegaan.

Houten frame gemaakt wat straks op de kasten (op een verhoging van +/- 5cm) komt te liggen:



Daar komen XXL laminaat planken tegenaan:


(ik heb speciaal gekozen voor niet té donker en vrij "rustig" eiken (vloer is ook eiken) laminaat)

Één plank per rij, dus geen "verspring" zoals bij een vloer, vandaar de XXL.
De 2 grote MDF vlakken (foto 1) moeten nog uitgezaagd en gefreesd worden. Daar komen straks 2 glasplaten in (ook vanmiddag besteld) als "hemel-dak". Er komt nog van die ondoorzichtige folie op het glas om het een mooier effect te geven. En daar komen dan 2 of 4 (moet nog even kijken hoeveel licht er ook alweer vandaan komt) dimbare T5 TL lampen op. Hiervoor had ik nog een OSRAM T5 dimmer (0..10v) liggen:



Als je dan de inloopkast inloopt fade het licht langzaam aan zodat je in het begin nog goed de LED-verlichting ziet in de kasten/lades/etc... En even later gaat dus het gewone licht aan. Het gaat dus van "presentatie" (mijn oog wil ook wat *O* ) naar "functioneel".
pi_147429856
Ik las ergens dat je kast openschuift met behulp van vingerprintscan. Als je dat nou eens verandert naar oogscan en hem koppelt aan een controlemodule, die jou gelijk scant om te kijken hoe je gezondheid ervoor staat?

iets van, u bent grieperig of verkouden. dan kun je met de spiegel ernaar kleden. zo ook leuk idee zijn :P
  dinsdag 9 december 2014 @ 19:23:34 #238
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147430333
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

;( :P

[..]

Ook aan gedacht, boh we zitten wel op één lijn he 8-)
Heb zelfs met 't idee gespeeld om elke lade te voorzien van een servo/motertje (aan de achterkant) zodat de juiste lade inderdaad oplicht én alvast een stukje open gaat. Maar: dit gaat me allemaal te ver op dit moment. Vroeger zou ik dit zeker zo hebben gemaakt, maar ik wil niet teveel in de details duiken. Ik weet dat ik het leuk vind om te maken, maar d'r is echt heen tijd voor dit soort frutsels meer (helaas). Ik hou het dus gewoon op de ideeën die eerder vandaag de revue gepasseerd zijn :s)

Verder ben ik vandaag even met het verlaagd plafond v/d inloopkast verder gegaan.

Houten frame gemaakt wat straks op de kasten (op een verhoging van +/- 5cm) komt te liggen:

[ afbeelding ]

Daar komen XXL laminaat planken tegenaan:

[ afbeelding ]
(ik heb speciaal gekozen voor niet té donker en vrij "rustig" eiken (vloer is ook eiken) laminaat)

Één plank per rij, dus geen "verspring" zoals bij een vloer, vandaar de XXL.
De 2 grote MDF vlakken (foto 1) moeten nog uitgezaagd en gefreesd worden. Daar komen straks 2 glasplaten in (ook vanmiddag besteld) als "hemel-dak". Er komt nog van die ondoorzichtige folie op het glas om het een mooier effect te geven. En daar komen dan 2 of 4 (moet nog even kijken hoeveel licht er ook alweer vandaan komt) dimbare T5 TL lampen op. Hiervoor had ik nog een OSRAM T5 dimmer (0..10v) liggen:

[ afbeelding ]

Als je dan de inloopkast inloopt fade het licht langzaam aan zodat je in het begin nog goed de LED-verlichting ziet in de kasten/lades/etc... En even later gaat dus het gewone licht aan. Het gaat dus van "presentatie" (mijn oog wil ook wat *O* ) naar "functioneel".
Mijn eerste gedachte was per kleerhanger een servo maar dat gaat wel erg veel motors kosten :D

Gebruik je trouwens officiële arduino's?
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:37:20 #239
183570 Stage
Tuinder..
pi_147440350
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:37 schreef Atmoz het volgende:

ook gaan maken in de inloopkast, maar dan met wat aanpassingen c.q. uitbreidingen:

- veel grotere spiegel (van vloer tot plafond)
- een groter scherm (27" waarschijnlijk)
- meer opties: weerbericht, agenda, email, forumposts, APX prijs (energieprijs per uur), bepaalde statussen/getallen die voor m'n werk belangrijk/leuk zijn, etc...
- mooiere interface (was toen-der-tijd maar een prutser, nu ook nog, maar iets minder :X )
- bediening via LeapMotion (met hand-gebaren, zonder dat je aan de spiegel hoeft te komen)

Gebruiken je ledjes en Arduino's zoveel stroom dat je grootverbruiker bent?? 8)7
  Knikkerking woensdag 10 december 2014 @ 09:33:38 #240
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147445267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:09 schreef Attitude het volgende:
Ik las ergens dat je kast openschuift met behulp van vingerprintscan. Als je dat nou eens verandert naar oogscan en hem koppelt aan een controlemodule, die jou gelijk scant om te kijken hoe je gezondheid ervoor staat?

iets van, u bent grieperig of verkouden. dan kun je met de spiegel ernaar kleden. zo ook leuk idee zijn :P
:P sjieke ideeën inderdaad, maar wat gaat zoiets wel niet kosten he O-)
Het probleem met zowel fingerscan als irisscan is sowieso dat het wel leuk is natuurlijk zo'n James Bond gedoe allemaal, maar op den duur ook vreselijk gaat irriteren als je dat IEDERE keer moet doen als je de kast in wilt. Dus er komt ook gewoon een knopje of stembesturing ergens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:23 schreef Erasmo het volgende:

Mijn eerste gedachte was per kleerhanger een servo maar dat gaat wel erg veel motors kosten :D
Precies. Allemaal toffe ideeën, maar voor nu gaat dat iets te wijt :P

quote:
Gebruik je trouwens officiële arduino's?
Ja, ook. Alles eigenlijk. Ook die clones en alles. Why? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:37 schreef Stage het volgende:

Gebruiken je ledjes en Arduino's zoveel stroom dat je grootverbruiker bent?? 8)7
:D
Zoveel gebruiken die _gelukkig_ niet nee :X
Maar hoezo grootverbruiker? Ik ben gewoon KV'er met APX uurprijs...
pi_147445380
Mooi project weer, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden ;)
pi_147445529
Atmoz. Ik vraag me af hoe je die spiegel hebt gemaakt. Vooral hoe je de tekst op de spiegel krijgt.

Het enigste wat ik zie op Internet is een lcdscherm met een Webcam. Dus eigenlijk geen spiegel maar gewoon een camera. Dat lijkt mij niet echt goed te werken...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  Knikkerking woensdag 10 december 2014 @ 10:02:43 #243
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147445751
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mooi project weer, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden ;)
Danke ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:48 schreef Virus3000 het volgende:
Atmoz. Ik vraag me af hoe je die spiegel hebt gemaakt. Vooral hoe je de tekst op de spiegel krijgt.

Het enigste wat ik zie op Internet is een lcdscherm met een Webcam. Dus eigenlijk geen spiegel maar gewoon een camera. Dat lijkt mij niet echt goed te werken...
Voor zo'n spiegel zijn verschillende benamingen: doorkijkspiegel, spionagespiegel, halfdoorlatende spiegel, etc... Dus eigenlijk een spiegel die van één kant licht doorlaat, en van de andere kant gewoon spiegel is :)

Daarachter zit dan een scherm waar je alles op laat zien.

[edit]

Het klinkt misschien makkelijker dan dat 't is, want er komt vanalles bij kijken. Om maar iets te noemen: een LCD scherm heeft altijd backlight-bleeding, dat ga je terugzien in de spiegel als je daar niets op verzint ;) en zo zijn d'r nog wat punten waar je op moet letten.

Een uur geleden heb ik trouwens de nieuwe spiegel besteld. 2.44 meter x 1.22 meter 8-) kost wat, maar dan heb je ook wat :7
pi_147450210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:33 schreef Atmoz het volgende:
Zoveel gebruiken die _gelukkig_ niet nee
Maar hoezo grootverbruiker? Ik ben gewoon KV'er met APX uurprijs...
Ow wist niet dat dat ook kon.. Jij betaald echt APX prijs (plus eventuele opslag) voor je stroom in huis?

Dit weekend trouwens ook nog even bij de IKEA naar de kasten staan kijken voor mijn inloopkast maar zag het toch niet helemaal zitten qua kwaliteit.. Vond het beetje dunnetjes en afwerken ook net niet..
pi_147454186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Bij deze dus:

Ik wilde die spiegel wat ik in m'n vorige woning had:

[ afbeelding ]

ook gaan maken in de inloopkast, maar dan met wat aanpassingen c.q. uitbreidingen:

- veel grotere spiegel (van vloer tot plafond)
- een groter scherm (27" waarschijnlijk)
- meer opties: weerbericht, agenda, email, forumposts, APX prijs (energieprijs per uur), bepaalde statussen/getallen die voor m'n werk belangrijk/leuk zijn, etc...
- mooiere interface (was toen-der-tijd maar een prutser, nu ook nog, maar iets minder :X )
- bediening via LeapMotion (met hand-gebaren, zonder dat je aan de spiegel hoeft te komen)

En verder dan nog deze extra feature:

Ik fotografeer mezelf met alle schoenen, broeken, t-shirts en hemden aan.
Dan krijg je eigenlijk een 3-luik van 1. schoenen 2. broeken 3. bovenkleding
Alles moet zo geknipt (lang leve Paint *O* ) dat het allemaal boven elkaar te leggen is, in welke combinatie dan ook. Als ik dan iets wil aantrekken kan ik eerst via een programma (moet ik nog even maken) in/op de spiegel kijken of het me wel staat in die config :P

Toen ik 't aan m'n vriendin vertelde laatst moest ze natuurlijk eerst weer lachen... maar even later kwam ze met: "maak je dan ook een App op m'n phone zodat ik jou kleding kan samenstellen?" dat dus ze via haar gsm een "poppetje" (ik dus >:) ) kan uitkiezen, en dat naar de spiegel uploaden zodat ik weet wat ik moet aandoen. Whehehe vond het wel een leuk idee. Ga ik maken :D
Baas! Hoe maak je zo spiegel dan?
  Knikkerking woensdag 10 december 2014 @ 16:38:05 #246
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147457118
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:57 schreef Stage het volgende:

Ow wist niet dat dat ook kon.. Jij betaald echt APX prijs (plus eventuele opslag) voor je stroom in huis?
Jep, APX uurprijs + geringe opslag ^O^
Dus vanavond de oven pas aan tussen 19u en 20u ;)

quote:
Dit weekend trouwens ook nog even bij de IKEA naar de kasten staan kijken voor mijn inloopkast maar zag het toch niet helemaal zitten qua kwaliteit.. Vond het beetje dunnetjes en afwerken ook net niet..
Helemaal mee eens! Daar ben ik gaandeweg tijdens het bouwen ook achter gekomen.
Redelijk dun plaatmateriaal, ZEER dun fineer (nog net geen papier) 1x ernaar kijken = kras!
De afwerking vind ik zelf op zich niets mis mee, of ik heb niet goed gekeken, maar vind dat wel meevallen eigenlijk!

Maargoed, het heeft ook voordelen: het kost werkelijk bijna niets _O_
Daardoor neem je de stap toch wat sneller denk ik. Als alleen de kasten al een paar duizend euro zouden kosten, dan weet ik niet of ik er zo snel aan begonnen was hoor. Nu kost het 2x niets. Ga toevallig vanavond nog even terug naar Ikea om wat spullen terug te brengen, en wat nieuwe planken te halen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:01 schreef larry_flynt het volgende:

Baas! Hoe maak je zo spiegel dan?
8-) :D

Uhmm, nou je neemt zo'n "doorkijkspiegel" en plakt daar een LCD scherm achter. Das even kort door de bocht hoe het werkt. Het aansturen (handgebaren/sensoren, etc..) moet daar dan wel nog bij uiteraard ;)
pi_147458053
ik vraag me af of je later ook al die kunstjes werkelijk gaat gebruiken. nu zijn ze nog leuk maar ben je niet bang dat je straks verveeld op raakt?
  Knikkerking woensdag 10 december 2014 @ 18:30:18 #248
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147459923
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:07 schreef Attitude het volgende:
ik vraag me af of je later ook al die kunstjes werkelijk gaat gebruiken. nu zijn ze nog leuk maar ben je niet bang dat je straks verveeld op raakt?
Tja, je hebt een punt... Er zullen vast dingen zijn die nu "leuk" zijn, en straks niet (of minder) meer gebruikt worden. Maar dat zie ik niet als een probleem. Het hangt of zit niet in de weg ofzo. Die spiegel is ook gewoon spiegel, ook als het LCD scherm uit staat. En die (RGB) LED-verlichting overal achter/in hoeft ook niet perse aan te staan, daar heb je dan dus ook geen "last" van. Dus zie eigenlijk nergens een probleem. Het bedenken, uitwerken en maken zie ik als hobby, dus dat het soms (veel) geld kost boeit al helemaal niet. Hobby's kosten altijd geld ^O^
  woensdag 10 december 2014 @ 19:32:01 #249
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147461825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:30 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tja, je hebt een punt... Er zullen vast dingen zijn die nu "leuk" zijn, en straks niet (of minder) meer gebruikt worden. Maar dat zie ik niet als een probleem. Het hangt of zit niet in de weg ofzo. Die spiegel is ook gewoon spiegel, ook als het LCD scherm uit staat. En die (RGB) LED-verlichting overal achter/in hoeft ook niet perse aan te staan, daar heb je dan dus ook geen "last" van. Dus zie eigenlijk nergens een probleem. Het bedenken, uitwerken en maken zie ik als hobby, dus dat het soms (veel) geld kost boeit al helemaal niet. Hobby's kosten altijd geld ^O^
En zo is het maar net!
Ik zie nog dingen van je die je al jaren hebt, uit de PF tijd nog toch?
  Knikkerking woensdag 10 december 2014 @ 19:53:11 #250
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147462556
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:32 schreef ueberduitser het volgende:

En zo is het maar net!
Ik zie nog dingen van je die je al jaren hebt, uit de PF tijd nog toch?
Klopt ^O^
Zoals bijvoorbeeld dat Bonsai boompje en die (kleine) spiegel volgens mij ook. Was in 2008 (aan de datum op de foto te zien) dus zéker in de PF tijd *O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')