abonnement Unibet Coolblue
pi_142263304
Wat voor ratio hebben jullie eigenlijk op jullie kettingbladen? (Zeg ik dit zo goed?). Ik heb namelijk nu 53/44t alleen nu is dat voor een leek als ik wel erg zwaar om een fatsoenlijke heuvel te beklimmen, dus zou graag horen wat jullie hadden :D
pi_142263519
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:51 schreef tweemeter het volgende:
Wat voor ratio hebben jullie eigenlijk op jullie kettingbladen? (Zeg ik dit zo goed?). Ik heb namelijk nu 53/44t alleen nu is dat voor een leek als ik wel erg zwaar om een fatsoenlijke heuvel te beklimmen, dus zou graag horen wat jullie hadden :D
52/39. Maar alleen de tandwielen voren zeggen niks natuurlijk. ;)
pi_142263646
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

52/39. Maar alleen de tandwielen voren zeggen niks natuurlijk. ;)
12/25t achter (10 speed). Of zeggen jullie harden the fuck up en leef ermee? :')
pi_142263857
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:51 schreef tweemeter het volgende:
Wat voor ratio hebben jullie eigenlijk op jullie kettingbladen? (Zeg ik dit zo goed?). Ik heb namelijk nu 53/44t alleen nu is dat voor een leek als ik wel erg zwaar om een fatsoenlijke heuvel te beklimmen, dus zou graag horen wat jullie hadden :D
44 binnenblad? Dat is zeer fijn op het vlakke (heb ik ook :D ) maar bergop wil je liever een 39.
pi_142263925
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:56 schreef tweemeter het volgende:

[..]

12/25t achter (10 speed). Of zeggen jullie harden the fuck up en leef ermee? :')
Bergop wil je eigenlijk niet hoeven te harken, dus als je gaat klimmen kun je beter wat kleiner voren monteren. Voor Limburg heb je genoeg aan een 39.

Voor het hooggebergte kun je dan een 34 ofzo monteren. Of achter naar een 29 als grootste en voren dan 39. :)
  zondag 13 juli 2014 @ 23:02:19 #257
545 dop
:copyright: dop
pi_142264076
50/42 12/21 of 12/25 afhankelijk van welke wieltjes ik steek

heb ook een 53/39 maar gebruik ik in holland nooit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 13 juli 2014 @ 23:06:42 #258
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_142264345
Hooggebergte met 50/34-12/28, bevalt prima
.
pi_142264478
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:51 schreef tweemeter het volgende:
Wat voor ratio hebben jullie eigenlijk op jullie kettingbladen? (Zeg ik dit zo goed?). Ik heb namelijk nu 53/44t alleen nu is dat voor een leek als ik wel erg zwaar om een fatsoenlijke heuvel te beklimmen, dus zou graag horen wat jullie hadden :D
50/39/30 en vind t heerlijk. 50 met meewind, 39 met tegen, 30 bij klimmetjes van meer dan 5minuten of hoger dan 10%
pi_142264496
Is een kettingblad vervangen moeilijk?
pi_142264572
Nee :D
pi_142264796
quote:
14s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:10 schreef quinoahipster het volgende:
Nee :D
Iemand een goed filmpje want zo'n blad kost maar 17 euro, dat heb ik er wel voor over om over twee weken een berg te kunnen beklimmen zonder elke 2 minuten te stoppen.
  zondag 13 juli 2014 @ 23:18:33 #263
545 dop
:copyright: dop
pi_142265014
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:14 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Iemand een goed filmpje want zo'n blad kost maar 17 euro, dat heb ik er wel voor over om over twee weken een berg te kunnen beklimmen zonder elke 2 minuten te stoppen.
wat voor blad heb je gevonden ? want niet willekeurig elke maat past op elke crank
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_142265025
Bladboutjes los.

Buitenblad eraf.

Ketting ff naast binnenblad leggen.

Binnenblad eraf.

Ander binnenblad erop.

Buitenblad eruit.

Boutjes vast.

Ketting erop.

Klaar *O*
pi_142265075
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:18 schreef dop het volgende:

[..]

wat voor blad heb je gevonden ? want niet willekeurig elke maat past op elke crank
Daar moet je ff op letten idd.

Post desnoods voor de zekerheid fotootje van je huidge setup en en linkje naar het blad dat je wilt kopen. :Y
pi_142265206
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:18 schreef dop het volgende:

[..]

wat voor blad heb je gevonden ? want niet willekeurig elke maat past op elke crank
Nouja Ik heb een SRAM Force aan de voorkant en die ik vond was daarvoor. Overigens zal ik wel eerst goed controleren of het kan natuurlijk.
pi_142265228
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:19 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Daar moet je ff op letten idd.

Post desnoods voor de zekerheid fotootje van je huidge setup en en linkje naar het blad dat je wilt kopen. :Y
Komt goed.
  zondag 13 juli 2014 @ 23:55:29 #268
130803 Gripper
Get a grip
pi_142267575
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:21 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Nouja Ik heb een SRAM Force aan de voorkant en die ik vond was daarvoor. Overigens zal ik wel eerst goed controleren of het kan natuurlijk.
Als je nu force hebt met 53/44 voor, dan is het zeer waarschijnlijk een grote dubbel met cirkeldiameter 130 mm over de boutjes. Bladen voor in de bergen (50/34) moeten op een steek 110 mm: het compact crankstel. En voor compact maakt sram hooguit een 52t blad als grootste, vandaar dat ik denk dat je dus een gewone dubbel hebt.

Op 130 past niks kleiners dan 39, dan kun je op z'n best 39-28 bereiken en das voor de meeste mensen al aardig harken in de echte bergen. Als je goed sterk bent kan het wel. Als het steiler dan 12% wordt, ga je een nare dag tegemoet, want dan trap je een cadans van 50 omw ofzo, het zogenaamde harken :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_142268201
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 23:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je nu force hebt met 53/44 voor, dan is het zeer waarschijnlijk een grote dubbel met cirkeldiameter 130 mm over de boutjes. Bladen voor in de bergen (50/34) moeten op een steek 110 mm: het compact crankstel. En voor compact maakt sram hooguit een 52t blad als grootste, vandaar dat ik denk dat je dus een gewone dubbel hebt.

Op 130 past niks kleiners dan 39, dan kun je op z'n best 39-28 bereiken en das voor de meeste mensen al aardig harken in de echte bergen. Als je goed sterk bent kan het wel. Als het steiler dan 12% wordt, ga je een nare dag tegemoet, want dan trap je een cadans van 50 omw ofzo, het zogenaamde harken :)
Even gekeken en het is inderdaad 130mm.

Mmm 52/34 kan dus niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door tweemeter op 14-07-2014 00:09:55 ]
pi_142268531
Missie voltooid, 413,7km :)

http://www.strava.com/activities/165582174

Perfect weer, rond Nijkerk even minuutje regen, maar verder hele dag droog :)

Garmin hield het net niet uit, dus laatste 20km gelogd via telefoon en thuis even aan elkaar geplakt.

Begonnen met 8 man, gefinishd met 5 man. (waarvan paar meer dood dan levend ;))
pi_142268626
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:12 schreef ddx het volgende:
Missie voltooid, 413,7km :)

http://www.strava.com/activities/165582174

Perfect weer, rond Nijkerk even minuutje regen, maar verder hele dag droog :)

Garmin hield het net niet uit, dus laatste 20km gelogd via telefoon en thuis even aan elkaar geplakt.

Begonnen met 8 man, gefinishd met 5 man. (waarvan paar meer dood dan levend ;))
_O_
  maandag 14 juli 2014 @ 00:38:31 #272
32474 janatwork
...leeg...
pi_142269453
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:12 schreef ddx het volgende:
Missie voltooid, 413,7km :)

http://www.strava.com/activities/165582174

Perfect weer, rond Nijkerk even minuutje regen, maar verder hele dag droog :)

Garmin hield het net niet uit, dus laatste 20km gelogd via telefoon en thuis even aan elkaar geplakt.

Begonnen met 8 man, gefinishd met 5 man. (waarvan paar meer dood dan levend ;))
netjes! hoe verging het je?
eten!!!
  FOK!fotograaf maandag 14 juli 2014 @ 02:09:53 #273
145146 Andyy
pi_142271559
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:12 schreef ddx het volgende:
Missie voltooid, 413,7km :)

http://www.strava.com/activities/165582174

Perfect weer, rond Nijkerk even minuutje regen, maar verder hele dag droog :)

Garmin hield het net niet uit, dus laatste 20km gelogd via telefoon en thuis even aan elkaar geplakt.

Begonnen met 8 man, gefinishd met 5 man. (waarvan paar meer dood dan levend ;))
Damn, flink rondje ^O^

Kan zelf een weekje niet fietsen verwacht ik, gestoken in m'n voeten door een kutmug... 1 is zodanig opgezwollen dat normale schoenen erg strak zitten :'( :'( :'(
  maandag 14 juli 2014 @ 06:43:54 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_142273026
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 00:12 schreef ddx het volgende:
Missie voltooid, 413,7km :)

http://www.strava.com/activities/165582174

Perfect weer, rond Nijkerk even minuutje regen, maar verder hele dag droog :)

Garmin hield het net niet uit, dus laatste 20km gelogd via telefoon en thuis even aan elkaar geplakt.

Begonnen met 8 man, gefinishd met 5 man. (waarvan paar meer dood dan levend ;))
Goed zeg, en jij? Goed uitgehouden de laatste 100km?
  maandag 14 juli 2014 @ 06:50:32 #275
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')