abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:32:29 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142948262
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ze hoeven niet allemaal even galant te zijn, maar ik wil gewoon 's avonds alleen over straat durven :) En ik ben niet zo cool dat ik 's nachts alleen door de Bijlmer ga sjokken, helaas.

Ik moet bij zuid zijn, noord leek me dan wat onhandig.... En oost was meteen weer zo Bijlmerig :')
Op dit moment wel, over 2 jaar ofzo is de Noord/Zuidlijn er natuurlijk, dan ben je er met 15 min ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:41:11 #202
5428 crew  miss_sly
pi_142948440
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ze hoeven niet allemaal even galant te zijn, maar ik wil gewoon 's avonds alleen over straat durven :) En ik ben niet zo cool dat ik 's nachts alleen door de Bijlmer ga sjokken, helaas.

Ik moet bij zuid zijn, noord leek me dan wat onhandig.... En oost was meteen weer zo Bijlmerig :')
Ik werk vlakbij WTC en woon in Noord. Fiets iedere dag en neem het pontje, geen enkel probleem. En wat Heatwave zegt: als de Noord-Zuidlijn dadelijk in gebruik is, ben je nog sneller en gemakkelijker overal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_142948444
Het verschilt in Zuidoost ook enorm, tussen de wijken daarbinnen. Ken alleen het stuk ten zuiden van de A9: Reigersbos en die flats aan de noordkant van de Gaasperplas is echt niks mis mee. Delen van Holendrecht en Gein zijn wel een beetje foute boel.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:52:47 #204
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142948741
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik werk vlakbij WTC en woon in Noord. Fiets iedere dag en neem het pontje, geen enkel probleem. En wat Heatwave zegt: als de Noord-Zuidlijn dadelijk in gebruik is, ben je nog sneller en gemakkelijker overal.
Hoe lang fiets je daarover? Ik wil ook gaan fietsen namelijk, maar het lijkt op de kaart zo ver :@
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:41 schreef Igen het volgende:
Het verschilt in Zuidoost ook enorm, tussen de wijken daarbinnen. Ken alleen het stuk ten zuiden van de A9: Reigersbos en die flats aan de noordkant van de Gaasperplas is echt niks mis mee. Delen van Holendrecht en Gein zijn wel een beetje foute boel.
Nou dat vind ik dus ook zo lastig. Jullie wonen daar en kennen de boel, ik kan niet inschatten waar het in een minder gebied nu net wel ok is of zo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:55:18 #205
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142948810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:52 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hoe lang fiets je daarover? Ik wil ook gaan fietsen namelijk, maar het lijkt op de kaart zo ver :@

[..]

Nou dat vind ik dus ook zo lastig. Jullie wonen daar en kennen de boel, ik kan niet inschatten waar het in een minder gebied nu net wel ok is of zo
Ik fiets van Noord naar Zuid (buikslotermeerplein/vondelpark) in iets meer dan 30 min incl pont. Nou fiets ik als een malle, maar zoiets moet te doen zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:55:41 #206
5428 crew  miss_sly
pi_142948819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:52 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hoe lang fiets je daarover? Ik wil ook gaan fietsen namelijk, maar het lijkt op de kaart zo ver :@

Ik ben ongeveer 35-45 minuten onderweg, maar dat is inclusief pontje. Het is voor mij ongeveer 10 km enkele reis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_142948888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:13 schreef HeatWave het volgende:
Ik werk in Oud Zuid, en idd, de huizen hier in de buurt zijn echt niet te betalen, maar het zijn dan ook wel hele mooie panden (vondelbuurt).
Diamantbuurt is ook Oud Zuid, veel beter te betalen maar ook berucht wegens allochtonische jeugdbendes
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:59:58 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142948939
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

Diamantbuurt is ook Oud Zuid, veel beter te betalen maar ook berucht wegen allochtonische jeugdbendes
Ja ok, er is ook in Zuid nog wel verschil uiteraard. Maar goed, je moet gewoon niet al van te voren bang zijn natuurlijk, dan heb je hier weinig te zoeken ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:00:05 #209
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142948943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik fiets van Noord naar Zuid (buikslotermeerplein/vondelpark) in iets meer dan 30 min incl pont. Nou fiets ik als een malle, maar zoiets moet te doen zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben ongeveer 35-45 minuten onderweg, maar dat is inclusief pontje. Het is voor mij ongeveer 10 km enkele reis.
Nou ja Vondelpark moet ik nog wel een stukje voorbij en ik fiets niet als een malle :D Dus om t ruim te nemen een uur, dat moet inderdaad kunnen.

Thank you! Dan blijf ik vooralsnog maar kijken naar (nieuw)west en noord, tot ik ooit genoeg verdien om naar Oud-Zuid te gaan 8-) ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:00:50 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142948962
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:00 schreef Valerie. het volgende:

[..]

[..]

Nou ja Vondelpark moet ik nog wel een stukje voorbij en ik fiets niet als een malle :D Dus om t ruim te nemen een uur, dat moet inderdaad kunnen.

Thank you! Dan blijf ik vooralsnog maar kijken naar (nieuw)west en noord, tot ik ooit genoeg verdien om naar Oud-Zuid te gaan 8-) ;(
Ach, anders neem je een snorfiets, doe je het in 20 min ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:01:34 #211
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_142948982
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:17 schreef Karina het volgende:
Zie net een artikel op de AT5, quote eruit:

[..]

Dat is hier in de buurt dus ook zo. Tijdje geleden werd er aangekondigd dat er ondergrondse huisvuilcontainers zouden komen, nou ze zijn er nog steeds niet!

Geen idee wat de vertraging is.
Hangt bij mij in het trappenhuis een flyer van de Key met dat je geen eten van het balkon moet gooien. En dan zo'n foto erbij van een fucking grote rat.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:01:54 #212
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142948995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok, er is ook in Zuid nog wel verschil uiteraard. Maar goed, je moet gewoon niet al van te voren bang zijn natuurlijk, dan heb je hier weinig te zoeken ;).
Ik ben in mijn hele leven drie keer in Amsterdam geweest en hoor voornamelijk verhalen dat je als vrouw na negen uur niet meer buiten moet komen in de Bijlmer :') Tja.

I like to think dat ik niet zomaar ten onder ga als ik 's avonds van m'n fiets wordt getrokken, maar ja, als ik het kan ontwijken, dan graag.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:03:33 #213
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142949030
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:01 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik ben in mijn hele leven drie keer in Amsterdam geweest en hoor voornamelijk verhalen dat je als vrouw na negen uur niet meer buiten moet komen in de Bijlmer :') Tja.

I like to think dat ik niet zomaar ten onder ga als ik 's avonds van m'n fiets wordt getrokken, maar ja, als ik het kan ontwijken, dan graag.
Bijlmer was jarenlang echt heel erg, het is nu wel minder, maar als je kan kiezen zou ik er toch niet willen wonen. Het is ook gewoon niet heel gezellig qua horeca etc, je zit ook een eind van het centrum.

Maar er zullen vast mensen zat zijn die er heel prettig wonen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:04:20 #214
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_142949054
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:01 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik ben in mijn hele leven drie keer in Amsterdam geweest en hoor voornamelijk verhalen dat je als vrouw na negen uur niet meer buiten moet komen in de Bijlmer :') Tja.

I like to think dat ik niet zomaar ten onder ga als ik 's avonds van m'n fiets wordt getrokken, maar ja, als ik het kan ontwijken, dan graag.
Het is vele malen aannemelijker dat je in het Centrum wordt overvallen dan in de Bijlmer. Geloof me, als je niks op je kerfstok hebt in de Bijlmer hoef je absoluut niets te vrezen.

Getekend iemand die al 5 jaar in de Bijlmer woont.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:05:22 #215
9859 crew  Karina
Woman
pi_142949089
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bijlmer was jarenlang echt heel erg, het is nu wel minder, maar als je kan kiezen zou ik er toch niet willen wonen. Het is ook gewoon niet heel gezellig qua horeca etc, je zit ook een eind van het centrum.

Maar er zullen vast mensen zat zijn die er heel prettig wonen.
Net als Noord hoor je van iedereen (nou ja bijna iedereen) die er woont dat ze het er heel prettig vinden, maar niemand wil er wonen als ze er nog nooit gewoond hebben (uh rare zin :') ).

Ik heb zelf jaren in Noord gewoon en ik vond het prima daar. Groot winkelcentrum en je zit zo in de stad met de bus of met de pont.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:07:23 #216
9859 crew  Karina
Woman
pi_142949162
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:01 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik ben in mijn hele leven drie keer in Amsterdam geweest en hoor voornamelijk verhalen dat je als vrouw na negen uur niet meer buiten moet komen in de Bijlmer :') Tja.

I like to think dat ik niet zomaar ten onder ga als ik 's avonds van m'n fiets wordt getrokken, maar ja, als ik het kan ontwijken, dan graag.
Hoe vaak lees je nou dat er vrouwen van hun fiets worden getrokken of beroofd of verkracht in de Bijlmer? Echt niet vaak hoor. Ik heb het idee dat ALS er iets gebeurt daar het vooral de 'bendes' onderling zijn die elkaar wat aandoen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:11:23 #217
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142949304
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:07 schreef Karina het volgende:

[..]

Hoe vaak lees je nou dat er vrouwen van hun fiets worden getrokken of beroofd of verkracht in de Bijlmer? Echt niet vaak hoor. Ik heb het idee dat ALS er iets gebeurt daar het vooral de 'bendes' onderling zijn die elkaar wat aandoen.
Dat ging niet specifiek over de Bijlmer, maar ja, dat zo'n beetje de enige betaalbare woningen zich daar bevinden zegt ook wel iets.

Ik zal blijven zoeken in het westen en maar eens beter naar noord gaan kijken, maar Bijlmer blijft een dik kruis doorheen staan w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:12:14 #218
9859 crew  Karina
Woman
pi_142949347
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:11 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Dat ging niet specifiek over de Bijlmer, maar ja, dat zo'n beetje de enige betaalbare woningen zich daar bevinden zegt ook wel iets.

Ik zal blijven zoeken in het westen en maar eens beter naar noord gaan kijken, maar Bijlmer blijft een dik kruis doorheen staan w/
Sowieso lees je het niet zo vaak, ook niet over andere buurten. Het is in ieder geval geen schering en inslag.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:12:53 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142949372
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:05 schreef Karina het volgende:

[..]

Net als Noord hoor je van iedereen (nou ja bijna iedereen) die er woont dat ze het er heel prettig vinden, maar niemand wil er wonen als ze er nog nooit gewoond hebben (uh rare zin :') ).

Ik heb zelf jaren in Noord gewoon en ik vond het prima daar. Groot winkelcentrum en je zit zo in de stad met de bus of met de pont.
True, maar ik heb in de bijlmer gewoond, ben er zelfs geboren ;). En ik had er vorig jaar een scharrel waar ik nog wel eens kwam, ik vond het toch niet echt heel gezellig daar.

Maar idd, Noord is tegenwoordig wel te doen, al is het wel voornamelijk wonen en winkelen, qua horeca is er wel vanalles, maar voor stappen ga ik nog gewoon naar het centrum.

Das het grootste nadeel, thuiskomen na 0:30, meestal een taxi, maar in de zomer is het fietsend wel te doen, meteen weer nuchter als je thuiskomt :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:13:27 #220
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_142949389
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:11 schreef Valerie. het volgende:
maar Bijlmer blijft een dik kruis doorheen staan w/
:') zou gewoon lekker veilig naar een vinexwijk in purmerend gaan
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:16:21 #221
9859 crew  Karina
Woman
pi_142949474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:12 schreef HeatWave het volgende:
Maar idd, Noord is tegenwoordig wel te doen, al is het wel voornamelijk wonen en winkelen, qua horeca is er wel vanalles, maar voor stappen ga ik nog gewoon naar het centrum.

Das het grootste nadeel, thuiskomen na 0:30, meestal een taxi, maar in de zomer is het fietsend wel te doen, meteen weer nuchter als je thuiskomt .
Een kennis van mij ging vroeger weleens naar een of andere goktent in de Warmoesstraat of zo, dan had hij geen geld meer voor een taxi :') Die liep dus een keertje met zijn dronken kop naar huis (in Noord dus) over de Schellingwouderbrug _O- Nou die was ZEKER nuchter toen hij weer thuis was.

Maar het 'probleem' van thuiskomen 's avonds laat heb je natuurlijk in elke buurt, of je moet met de nachtbus, maar dan ben je echt uren onderweg, want die rijdt de hele wereld rond. Heb ik vroeger ook weleens gedaan, toen woonde ik nog in Osdorp. Vanaf het Leidseplein met de bus, kolere.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:16:26 #222
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142949478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:13 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

:') zou gewoon lekker veilig naar een vinexwijk in purmerend gaan
Omdat ik niet in de Bijlmer wil wonen, ok. :') Dan mag half Amsterdam wel naar Purmerend denk ik :{w
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:18:02 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142949521
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:16 schreef Karina het volgende:

[..]

Een kennis van mij ging vroeger weleens naar een of andere goktent in de Warmoesstraat of zo, dan had hij geen geld meer voor een taxi :') Die liep dus een keertje met zijn dronken kop naar huis (in Noord dus) over de Schellingwouderbrug _O- Nou die was ZEKER nuchter toen hij weer thuis was.

Maar het 'probleem' van thuiskomen 's avonds laat heb je natuurlijk in elke buurt, of je moet met de nachtbus, maar dan ben je echt uren onderweg, want die rijdt de hele wereld rond. Heb ik vroeger ook weleens gedaan, toen woonde ik nog in Osdorp. Vanaf het Leidseplein met de bus, kolere.
Ja ok, maar Noord zit je met het water, je kan er alleen met de pont komen dan ;).

Nachtbus doe ik al niet meer sinds in mijn eerste bijbaantje heb, ik vertik het, doet er 45 min over en zit vol debielen. Dan maar 20 euro extra op een avond stappen voor een taxi.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:18:33 #224
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142949534
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:16 schreef Karina het volgende:

[..]

Een kennis van mij ging vroeger weleens naar een of andere goktent in de Warmoesstraat of zo, dan had hij geen geld meer voor een taxi :') Die liep dus een keertje met zijn dronken kop naar huis (in Noord dus) over de Schellingwouderbrug _O- Nou die was ZEKER nuchter toen hij weer thuis was.

Maar het 'probleem' van thuiskomen 's avonds laat heb je natuurlijk in elke buurt, of je moet met de nachtbus, maar dan ben je echt uren onderweg, want die rijdt de hele wereld rond. Heb ik vroeger ook weleens gedaan, toen woonde ik nog in Osdorp. Vanaf het Leidseplein met de bus, kolere.
Als van noord naar zuid max een uur is, dan moet centrum naar andere delen toch wel te fietsen te zijn? :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:19:27 #225
9859 crew  Karina
Woman
pi_142949570
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok, maar Noord zit je met het water, je kan er alleen met de pont komen dan ;).

Nachtbus doe ik al niet meer sinds in mijn eerste bijbaantje heb, ik vertik het, doet er 45 min over en zit vol debielen. Dan maar 20 euro extra op een avond stappen voor een taxi.
Of de IJtunnel he, met de nachtbus.

Neuh nachtbus doe ik ook niet meer hoor, dat deed ik toen ik nog jong was ;) Nu neem ik dan ook een taxi of als ik heel fit ben loop ik naar huis, vanaf het Leidseplein is dat nog NET te doen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')