abonnement Unibet Coolblue
pi_142694143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dan vind ik de -/- 23 score daarop nog meevallen.
Voor hetzelfde aantal provincies heeft Ayutthaya -35.

Zal afhankelijk van hun eigen sterkte zijn neem ik aan.
  donderdag 24 juli 2014 @ 20:44:00 #127
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_142694166
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Voor hetzelfde aantal provincies heeft Ayutthaya -35.

Zal afhankelijk van hun eigen sterkte zijn neem ik aan.
Dat zal dan wel inderdaad. Vaak genoeg in Europa dat er dan een -/- 200 staat daar.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_142698363
Dat probleem heb ik zelf ook vaak gehad. Als Brandenburg>Pruisen>Duitsland besloot ik om bij de Nederlandse opstand maar eens vriendjes te worden met m'n westelijke buren om een extra bondgenoot tegen Frankrijk te hebben in de toekomst.. Via een event een alliance, extra relatiepunten etc.. Wil Nederland vervolgens heel Noord-Duitsland tot aan de Baltische staten. -400 relationship. Dag alliance en Nederland..
Burning bridges gives you so much more
pi_142701804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat zijn je generals? Moral, discipline, tech level..
Zonder dat of een screenshot kan ik je niet echt helpen. :P
Mja screenshot zal niet veel zeggen. Tis ook meer algemeen. Zelfs als je verdedigt bij een rivier zie je soms dat je veel meer man verliest dan zij. Had ook net een siege, die twee jaar duurde;..bleef maandenlang op 35% staan, terwijl de AI er max een jaar over doet (voor kanonnen in de game zitten).

Nu ik een advisor heb met 10% moraal en de rivier truc, gaat het beter. Maar ik hou echt men hart vast voor een rebellie. Dar moet je aanvallen en als je niet dubbel zo groot bent (minstens), ben je dood.

Anyway, vraagje. Aanezien de missies voor Austria een ramp waren, ben ik maar eens herbegonnen, en warempel, een meevaller: hungary heeft me niet gerivalled, en burgundian succesion crisis heeft me de lage landen opgeleverd.

Hoe forceer ik die personal union met hungary? er zit nu een habsburger op de troon daar.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:08:03 #130
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_142704178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Mja screenshot zal niet veel zeggen. Tis ook meer algemeen. Zelfs als je verdedigt bij een rivier zie je soms dat je veel meer man verliest dan zij. Had ook net een siege, die twee jaar duurde;..bleef maandenlang op 35% staan, terwijl de AI er max een jaar over doet (voor kanonnen in de game zitten).

Nu ik een advisor heb met 10% moraal en de rivier truc, gaat het beter. Maar ik hou echt men hart vast voor een rebellie. Dar moet je aanvallen en als je niet dubbel zo groot bent (minstens), ben je dood.

Anyway, vraagje. Aanezien de missies voor Austria een ramp waren, ben ik maar eens herbegonnen, en warempel, een meevaller: hungary heeft me niet gerivalled, en burgundian succesion crisis heeft me de lage landen opgeleverd.

Hoe forceer ik die personal union met hungary? er zit nu een habsburger op de troon daar.
Claim hun troon wanneer ze laag aan de prestige zitten en hun ruler een lagere legitimacy dan jouw heeft.

Daarna krijg je automatisch de ''claim throne'' casus belli en kun je oorlog met ze voeren, moet je wel 84% of meer warscore binnenharken.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_142704617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:08 schreef Yum-Yum het volgende:

[..]

Claim hun troon wanneer ze laag aan de prestige zitten en hun ruler een lagere legitimacy dan jouw heeft.

Daarna krijg je automatisch de ''claim throne'' casus belli en kun je oorlog met ze voeren, moet je wel 84% of meer warscore binnenharken.
ok, thanks. Krijg ik een notificatie? Want momenteel is het greyed out.

Of mag je geen alliance hebben?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:17:48 #132
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142704644
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Mja screenshot zal niet veel zeggen. Tis ook meer algemeen. Zelfs als je verdedigt bij een rivier zie je soms dat je veel meer man verliest dan zij. Had ook net een siege, die twee jaar duurde;..bleef maandenlang op 35% staan, terwijl de AI er max een jaar over doet (voor kanonnen in de game zitten).

Nu ik een advisor heb met 10% moraal en de rivier truc, gaat het beter. Maar ik hou echt men hart vast voor een rebellie. Dar moet je aanvallen en als je niet dubbel zo groot bent (minstens), ben je dood.
Heeft je leger wel een generaal, en betaal je wel de volledige maintenance? :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:23:10 #133
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142704864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:17 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

ok, thanks. Krijg ik een notificatie? Want momenteel is het greyed out.

Of mag je geen alliance hebben?
Ze moeten wel een heir met een weak claim hebben, anders werkt het niet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:23:34 #134
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_142704882
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:17 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

ok, thanks. Krijg ik een notificatie? Want momenteel is het greyed out.

Of mag je geen alliance hebben?
Je krijgt meestal een schermpje links boven met 'Disputed succession''
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_142706128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Mja screenshot zal niet veel zeggen. Tis ook meer algemeen. Zelfs als je verdedigt bij een rivier zie je soms dat je veel meer man verliest dan zij. Had ook net een siege, die twee jaar duurde;..bleef maandenlang op 35% staan, terwijl de AI er max een jaar over doet (voor kanonnen in de game zitten).

Nu ik een advisor heb met 10% moraal en de rivier truc, gaat het beter. Maar ik hou echt men hart vast voor een rebellie. Dar moet je aanvallen en als je niet dubbel zo groot bent (minstens), ben je dood.
Even over die gevechten nog, met welke NI's begin je normaal?

Militaire ideeën zijn namelijk niet handig om mee te beginnen, aangezien de eerste twee levels qua tech je meteen flink meer moraal opleveren. Dat maakt meer verschil in gevechten dan dat je uit die ideeën kunt halen.

Ik ga normaal pas als derde idee iets militairs.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:15:15 #136
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142706314
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Even over die gevechten nog, met welke NI's begin je normaal?

Militaire ideeën zijn namelijk niet handig om mee te beginnen, aangezien de eerste twee levels qua tech je meteen flink meer moraal opleveren. Dat maakt meer verschil in gevechten dan dat je uit die ideeën kunt halen.

Ik ga normaal pas als derde idee iets militairs.
Met je eerste twee NI's all in gaan op militair levert echter wel een aardige techbonus op.. :9
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_142706386
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Met je eerste twee NI's all in gaan op militair levert echter wel een aardige techbonus op.. :9
Mja, verschilt. Ik speel normaal zwakkere landen, dan heb je geen tijd om long-term investeringen te maken. Dan moet je troepen pompen en goeie ook.

120 force limit 150 income 70 fleet Assam ironman ^O^ #genietmomentje
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:22:17 #138
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142706431
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Mja, verschilt. Ik speel normaal zwakkere landen, dan heb je geen tijd om long-term investeringen te maken. Dan moet je troepen pompen en goeie ook.

120 force limit 70 income 70 fleet Assam ironman ^O^ #genietmomentje
Nah, met een Defensive + Offensive ben je zeker niet machteloos ondanks het feit dat je achterloopt in tech. En daarna is dan de tijd van de goedkope mil-tech aangebroken. :+

Hoe gaan we de MP straks doen trouwens? Kan ik volgende week eventueel wat landen uitproberen. :*
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_142706519
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nah, met een Defensive + Offensive ben je zeker niet machteloos ondanks het feit dat je achterloopt in tech. En daarna is dan de tijd van de goedkope mil-tech aangebroken. :+

Hoe gaan we de MP straks doen trouwens? Kan ik volgende week eventueel wat landen uitproberen. :*
We kunnen inderdaad wat regeltjes afspreken.

Ook wel leuk eigenlijk als we niet te dicht in elkaars buurt zitten zodat je elkaar niet de hele tijd help.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:28:54 #140
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142706563
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

We kunnen inderdaad wat regeltjes afspreken.

Ook wel leuk eigenlijk als we niet te dicht in elkaars buurt zitten zodat je elkaar niet de hele tijd help.
Of we gaan elkaar gewoon niet de fucking hele tijd zitten helpen. :')

Teams? Asian minors? Titanenstrijd? Frankrijk vs de rest? :*
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_142706614
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:28 schreef Euribob het volgende:

[..]

Of we gaan elkaar gewoon niet de fucking hele tijd zitten helpen. :')

Teams? Asian minors? Titanenstrijd? Frankrijk vs de rest? :*
Klinkt allemaal eigenlijk wel leuk. Ik zat met het idee te spelen om een Amerikaanse inboorling te spelen, anders een Hindoe of een Japanse minor.

Maar wmb is alles fair game, zolang er maar een uitdaging in zit. Dat je zoals vorige game met 5 gigantische blobs eindigt is imho een beetje lame.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:36:13 #142
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142706675
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:32 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Klinkt allemaal eigenlijk wel leuk. Ik zat met het idee te spelen om een Amerikaanse inboorling te spelen, anders een Hindoe of een Japanse minor.

Maar wmb is alles fair game, zolang er maar een uitdaging in zit. Dat je zoals vorige game met 5 gigantische blobs eindigt is imho een beetje lame.
En dat zielige Oman dat daar dan maar een beetje tussen zat. ;(

Ik had zelf nog wel het idee om een 2-teammatch te doen waarin een Great Power en een Merchant Republic met elkaar in een team zitten (Dus Frankrijk-Genoa, Oostenrijk-Venetië, Brandenburg-Hansa, ik noem maar wat voorbeelden). Maar ik begrijp dat de kans daarop erg klein is, aangezien iedereen die "oppermachtige" Europese landen nu wel een beetje zat is volgens mij. :+
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_142706741
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:36 schreef Euribob het volgende:

[..]

En dat zielige Oman dat daar dan maar een beetje tussen zat. ;(

Ik had zelf nog wel het idee om een 2-teammatch te doen waarin een Great Power en een Merchant Republic met elkaar in een team zitten (Dus Frankrijk-Genoa, Oostenrijk-Venetië, Brandenburg-Hansa, ik noem maar wat voorbeelden). Maar ik begrijp dat de kans daarop erg klein is, aangezien iedereen die "oppermachtige" Europese landen nu wel een beetje zat is volgens mij. :+
Nou ja, wat jij voorstelt is ook leuk, als we dat met zijn zessen doen heb je mooi drie teams. Dat zou eigenlijk best vet zijn imho.
pi_142717666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nah, met een Defensive + Offensive ben je zeker niet machteloos ondanks het feit dat je achterloopt in tech. En daarna is dan de tijd van de goedkope mil-tech aangebroken. :+

Hoe gaan we de MP straks doen trouwens? Kan ik volgende week eventueel wat landen uitproberen. :*
Mis je tactics en dat hakt er toch in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:36 schreef Euribob het volgende:

[..]

En dat zielige Oman dat daar dan maar een beetje tussen zat. ;(

Ik had zelf nog wel het idee om een 2-teammatch te doen waarin een Great Power en een Merchant Republic met elkaar in een team zitten (Dus Frankrijk-Genoa, Oostenrijk-Venetië, Brandenburg-Hansa, ik noem maar wat voorbeelden). Maar ik begrijp dat de kans daarop erg klein is, aangezien iedereen die "oppermachtige" Europese landen nu wel een beetje zat is volgens mij. :+
Ik vind het een prima idee.
Oman en ethiopie lijkt me ook een leuk team ;)

Ik zou als team dan bur-hansa doen. Die zijn anders vanaf het begin een stuk zwakker.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:35:39 #145
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142718777
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:03 schreef Krediax het volgende:

[..]

Mis je tactics en dat hakt er toch in.
Het is dan ook meer tijdelijk lapwerk om enigszins bij te blijven qua niveau, daarna moet je met de reduced cost en neighbour bonus als sterkste uit de strijd komen. ;)

quote:
[..]

Ik vind het een prima idee.
Oman en ethiopie lijkt me ook een leuk team ;)

Ik zou als team dan bur-hansa doen. Die zijn anders vanaf het begin een stuk zwakker.
Zou ook kunnen, of een Novgorod-Brandenburg. Dat zou ook nog wel een stukkie sterker zijn.

Er zijn nog wel meer mogelijkheden te bedenken (genoeg trade-based nations met sterke buren) :*
Maar eerst eens kijken wie er allemaal meedoet en wat het "eerlijkst" zou zijn.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_142723372
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het is dan ook meer tijdelijk lapwerk om enigszins bij te blijven qua niveau, daarna moet je met de reduced cost en neighbour bonus als sterkste uit de strijd komen. ;)

[..]

Zou ook kunnen, of een Novgorod-Brandenburg. Dat zou ook nog wel een stukkie sterker zijn.

Er zijn nog wel meer mogelijkheden te bedenken (genoeg trade-based nations met sterke buren) :*
Maar eerst eens kijken wie er allemaal meedoet en wat het "eerlijkst" zou zijn.
In 1660 loopt mijn Assam maar 4 mil tech op Engeland en Frankrijk achter nu. Ben tijdelijk protectoraat, dus neighbour en protectoraat bonus heffen mijn penalty (50%) bijna helemaal op. Gecombineerd met die Hindu-decision die je 6% geeft loop ik gelijk met Europa.

Was niet van plan om te westerniseren.
pi_142723692
Dit idee zeg maar:

pi_142728501
Iig doe ik wel mee met een nieuw spel :)
Teams lijkt me wel interessant.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:18:01 #149
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_142730878
Ik doe mee

( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_142731581
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:18 schreef Yum-Yum het volgende:
Ik doe mee

[ afbeelding ]
Top!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')