abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 10 juli 2014 @ 22:58:42 #26
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_142155430
Als Vlaar hem erna niet meer had aangeraakt was hij er nooit meer ingerold
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_142155627
Je kan wel zien dat er veel effect aan de bal kwam na de save van Romero.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 juli 2014 @ 00:38:54 #28
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142158707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:58 schreef Paul het volgende:
Als Vlaar hem erna niet meer had aangeraakt was hij er nooit meer ingerold
HIJ RAAKT HEM NIET
http://gfycat.com/AccurateBackDowitcher

KUT FIFA, WE ARE ROBBED!!
pi_142158804
HIJ ZAT! rellen!
pi_142160312
De bal kwam nog bij Vlaar op zijn schouder, maar als dat niet was gebeurd en de bal had over de doellijn gerold had de penalty gezeten volgens mij. Net als toen bij die penalty waarvan hier een filmpje is gepost. Ik had zojuist een discussie met iemand die beweert van niet:

quote:
In een beslissende penaltyserie geldt de regel dat wanneer de bal na het inschieten een terugkerende beweging maakt en stuitert voor de doellijn, dat de penalty als gemist wordt bestempeld. Dat geldt bijvoorbeeld voor een penalty in de penaltyserie die tegen de onderkant van de lat gaat, voor de lijn stuitert en dan alsnog de goal in gaat.
Bij mijn weten klopt dit niet, en geldt de regel zoals hier beschreven. Echter kan ik geen officiële bron vinden. Ik ben toch wel nieuwsgierig wat nu de regel is...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142160583
Zie regel 15. i.:

quote:
Regel 15: De strafschop

i.

Wanneer een wedstrijd wordt verlengd voor het nemen van een strafschop, eindigt de wedstrijd zodra de strafschop reglementair is uitgespeeld, d.w.z.:

I.

de bal gaat rechtstreeks in het doel; een doelpunt is dan behaald en de wedstrijd is afgelopen zodra de bal het doelvlak geheel en al is gepasseerd;

II.

de bal stuit via de doelpaal of de doellat in het doel; een doelpunt is dan gemaakt en de wedstrijd is afgelopen zodra de bal het doelvlak geheel en al is gepasseerd;

III.

de bal komt in het doel, nadat de doelverdediger hem heeft aangeraakt; er is dan een doelpunt gemaakt en de wedstrijd eindigt zodra de bal het doelvlak geheel en al is gepasseerd;

IV.

de bal gaat over de lijn buiten de doelpalen of over de doellat; de wedstrijd eindigt op het ogenblik dat de bal buiten het speelveld is gekomen;

V.

de bal raakt een doelpaal of doellat en stuit terug in het speelveld; de wedstrijd eindigt op het moment dat de bal in het veld terugstuit.

VI.

de bal wordt duidelijk tegengehouden door de doelverdediger; de scheidsrechter moet dan onmiddellijk de wedstrijd affluiten.
Het gaat in dit geval dan met name over i.III of i.VI

i.VI zal m.i. dan gelden, maar is een wat 'grijze' regel. Wat is de grens van duidelijk tegenhouden?

bron: https://www.science.uva.nl/~robbert/voetbal/ass/regel15.html
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142160610
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 05:48 schreef Montagui het volgende:
Zie regel 15. i.:

[..]

Het gaat in dit geval dan met name over i.III of i.VI

i.VI zal m.i. dan gelden, maar is een wat 'grijze' regel. Wat is de grens van duidelijk tegenhouden?

bron: https://www.science.uva.nl/~robbert/voetbal/ass/regel15.html
Je zal toch echt de FIFA regels moeten nemen, vertaalde versies kunnen (bewust / onbewust) fouten bevatten.
  Forum Admin vrijdag 11 juli 2014 @ 11:36:48 #34
35723 crew  GGMM
pi_142165132
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_142167861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:26 schreef OmniRocket het volgende:
raakt hem met de schouder.. en bal gaat niet over de lijn heen.. misschien was het wel gebeurd als die hem niet aan had geraakt, dat zou geniaal geweest zijn :)
Als Vlaar de bal niet in de rebound met de schouder had aangeraakt dan was de bal buiten het zestienmetergebied gehobbeld hoor. Of dacht jij dat er ergens nog een onzichtbare muur zou staan
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
pi_142168256
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:58 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Als Vlaar de bal niet in de rebound met de schouder had aangeraakt dan was de bal buiten het zestienmetergebied gehobbeld hoor. Of dacht jij dat er ergens nog een onzichtbare muur zou staan
Effect heet dat. Daardoor stuitert de bal eerst zowat recht omhoog nadat deze de grond raakt nadat die terugkwam van Romero. De bal heeft daarna nog steeds een draaiing richting doel waardoor deze na het opnieuw in aanraking komen met de grond richting doel gaat. Vlaar heeft er wel invloed op door hem met z'n schouder te raken, mijn natuurkunde is niet zo goed, maar volgens mij verminderd hij de draaiing juist waardoor de bal op de doellijn blijft stilliggen.
Als hij de bal niet geraakt had, dan was er nu een flinke discussie geweest als deze daadwerkelijk dan wel over de lijn was gerold.

Edit: Ik zie net de beelden van de NOS, door Vlaar wordt inderdaad de beweging van de bal van het doel af iets afgestopt. Als hij het niet gedaan had was het misschien niet eens gebeurd inderdaad. Maar dat zullen we nooit weten :)

[ Bericht 12% gewijzigd door OmniRocket op 11-07-2014 13:24:22 ]
pi_142168459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 05:48 schreef Montagui het volgende:
Zie regel 15. i.:

[..]

Het gaat in dit geval dan met name over i.III of i.VI

i.VI zal m.i. dan gelden, maar is een wat 'grijze' regel. Wat is de grens van duidelijk tegenhouden?

bron: https://www.science.uva.nl/~robbert/voetbal/ass/regel15.html
Lijkt hier te gaan om een strafschop als laatste actie van de reguliere speeltijd/verlenging. Aangezien er gepraat wordt over het feit dat de wedstrijd direct is afgelopen.
Lijkt niet te gaan over een penaltyserie
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:45:36 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_142169616
Geen goal, duidelijk te zien dat hij hem raakt. http://nos.nl/video/673426-het-bewijs-geen-treffer-vlaar.html
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:35:58 #39
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_142171289
Ik heb vannacht gedroomd dat fifa vond dat vlaar wel had gescoord en dat Nederland een nieuwe kans moet krijgen om de finale te halen, maar we moeten dan tegen Duitsland spelen om de finale plaats.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_142178573
Die bal is sowieso niet over de lijn, die ligt er stil op.. naast het feit dat Vlaar hem aanraakte
  vrijdag 11 juli 2014 @ 19:29:51 #41
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_142180471
Of die strafschop nu wel of niet goedgekeurd zou moeten worden boeit mij niet, maar waar ik mij over verbaas: Er staan tientallen camera's opgesteld maar ik zie steeds dezelfde drie shots :?

Zijn er echt niet meer camera's die uit andere hoeken gefilmd hebben?

en waar was de doellijntechnologie :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')