abonnement Unibet Coolblue
pi_143047982
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:18 schreef Mitsu het volgende:
Ik ben een weekje of twee geleden begonnen met rijden, snap nu echt niet dat ik er zo tegenop zag en het bijna twee jaar uitgesteld heb. Kan nu telkens niet wachten op mn volgende les :D

Moet beginnen aan theorie nu van mn instructeur maar zo geeen zin in. Is er iemand die het boek ook echt aandachtig bestudeerd heeft, of is oefen examens maken wel voldoende?
Ik heb het vooral met oefen examens gedaan en tijdens het rijden heel veel vragen over borden en regels. Dat boek heb ik nog even snel in de bus bekeken net voor mijn examen.
★★★
pi_143048005
Ik had het theorieboek één keer helemaal doorgenomen, voordat ik aan oefenexamens (Vekabest) begon. Als basis voor de regels en borden is dat wel handig. Had 't examen zelf in één keer gehaald op deze manier.
Get stoned
pi_143048331
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:27 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ik heb het vooral met oefen examens gedaan en tijdens het rijden heel veel vragen over borden en regels. Dat boek heb ik nog even snel in de bus bekeken net voor mijn examen.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:28 schreef Hinder het volgende:
Ik had het theorieboek één keer helemaal doorgenomen, voordat ik aan oefenexamens (Vekabest) begon. Als basis voor de regels en borden is dat wel handig. Had 't examen zelf in één keer gehaald op deze manier.
Aja danku! Vekabest werd me ook aangeraden door een vriend, ga denk ik vooral examens maken en boek gebruiken als naslagwerk :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:03:58 #279
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_143048946
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:39 schreef Mitsu het volgende:

[..]

[..]

Aja danku! Vekabest werd me ook aangeraden door een vriend, ga denk ik vooral examens maken en boek gebruiken als naslagwerk :)
Wat ajacied zegt; combineer praktijk en theorie ook. Vraag gewoon borden die je niet weet. Heb je ook gespreksstof :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:47:14 #280
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143052313
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:32 schreef Hinder het volgende:
Dat zegt inderdaad niet veel. Als bestuurder dien je gewoon te anticiperen op wat er om je heen gebeurt, want er worden zo veel fouten gemaakt, al dan niet onbewust.

Met die zelfverzekerdheid op zichzelf is niets mis. Sla er alleen niet in door, en houd je gewoon aan de verkeersregels.
En dat anticiperen lukt me heel goed. :Y Zo heb ik al vaker de ruimte gegeven aan een bus/vrachtwagen om de bocht te maken. Doen veel mensen ook niet omdat ze het gewoon niet zien. Ik zie wanneer ik moet stoppen omdat er iets op mijn weghelft staat en er verkeer van tegengestelde richting aankomt. Ik haal niet nog ff snel in, ook al kan het niet.

:)
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:03:01 #281
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143052858
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

En dat anticiperen lukt me heel goed. :Y Zo heb ik al vaker de ruimte gegeven aan een bus/vrachtwagen om de bocht te maken. Doen veel mensen ook niet omdat ze het gewoon niet zien. Ik zie wanneer ik moet stoppen omdat er iets op mijn weghelft staat en er verkeer van tegengestelde richting aankomt. Ik haal niet nog ff snel in, ook al kan het niet.

:)
Wat je hier beschrijft is gewoon normaal weggedrag. De tering houd nu eens op met jezelf voor lul zetten.

Het feit dat je automaat moet rijden zegt wel genoeg.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:31:25 #282
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143055755
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:03 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Het feit dat je automaat moet rijden zegt wel genoeg.
Schakel lukt mij ook prima. :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:56:24 #283
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143056623
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:31 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Schakel lukt mij ook prima. :)
Ga er dan examen in doen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  FOK!fotograaf maandag 4 augustus 2014 @ 18:14:06 #284
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143059375
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:31 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Schakel lukt mij ook prima. :)
Snap je nou echt niet dat je alleen jezelf hier in de maling staat te nemen en bovendien ook nog ontzettend voor lul zet? Zomaar een paar van jouw uitspraken die je laatste stelling compleet ontkrachten:
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:14 schreef Brummetje2.0 het volgende:
De eerst 5 keer schakel heb ik zonder instructeur gedaan. De eerste keer automaat heb ik mijn instructeur meegenomen en die ging lekker kletsen met de examinator en ik was geslaagd.
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat alle auto's automaat moeten worden. Dan worden er een hele hoop ongelukken wat betreft kijkgedrag verminderd. Met een automaat heb je zoveel meer tijd om te kijken en heb je het gedoe van schakelen niet (want ondanks dat het automatisme (zou moeten) word(en), blijven het extra handelingen). Maar goed, dat is maar mijn mening hoor.
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:34 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Dit is dus één van de redenen waardoor ik voor automaat ben gegaan.
Ik heb geen gedoe meer met kijken, remmen, terugschakelen, kijken, richting aan, sturen, nog een keer kijken, gas geven, op schakelen, nóg een keer kijken. Vind het zo fijn.
Klein advies (dat je natuurlijk toch gewoon in de wind gaat slaan, want jij bent de enige hier die wel kan rijden, de enige die goed rijdt, de rest is gek en is net pas begonnen met rijlessen): "Houd je mond, accepteer dat je fout zat en dat jij degene bent die moet zorgen voor een geschikt invoegmoment zonder verkeer op de hoofdrijbaan te hinderen (dus niet met 60 naar links gaan omdat daar toevallig een gaatje zit, terwijl de rest 100 rijdt). Maar stop in godsnaam met jezelf zo ontzettend voor lul zetten!!!"
Een fout maken mag, zo dom lullen over iemand van de weg rijden of hem ervoor flikkeren zodat hij moet remmen is not done en dat in praktijk uitvoeren is een mongolide actie.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:00:35 #285
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143060705
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet dat je alleen jezelf hier in de maling staat te nemen en bovendien ook nog ontzettend voor lul zet? Zomaar een paar van jouw uitspraken die je laatste stelling compleet ontkrachten:

[..]


[..]


[..]

Klein advies (dat je natuurlijk toch gewoon in de wind gaat slaan, want jij bent de enige hier die wel kan rijden, de enige die goed rijdt, de rest is gek en is net pas begonnen met rijlessen): "Houd je mond, accepteer dat je fout zat en dat jij degene bent die moet zorgen voor een geschikt invoegmoment zonder verkeer op de hoofdrijbaan te hinderen (dus niet met 60 naar links gaan omdat daar toevallig een gaatje zit, terwijl de rest 100 rijdt). Maar stop in godsnaam met jezelf zo ontzettend voor lul zetten!!!"
Een fout maken mag, zo dom lullen over iemand van de weg rijden of hem ervoor flikkeren zodat hij moet remmen is not done en dat in praktijk uitvoeren is een mongolide actie.
Zet jezelf alsjeblieft niet zo voor lul. Dat was jaaaren geleden dat ik in een schakelauto leste. In een periode dat het met mij ook niet goed ging. Ik heb inmiddels zelf ondervonden dat schakel prima lukt en ja, daar gaat een examen in komen.

Ik heb nergens gezegd dat ik niet fout ben! Lees die eerste post erover nóg maar eens goed, want lezen kun je niet. Ik vind alleen dat die Volkswagenlul mij best wat ruimte had kunnen gunnen, dat is alles.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik met 60 km per uur invoeg, terwijl de rest 100 rijdt. Je haalt er dingen bij die ik NOOIT gezegd heb, en dat is best triest. En laf, omdat je het zonder blijkbaar niet kan winnen.

Maar je wint sowieso niet. :) Je was er niet bij en weet niet precies hoe het gegaan is.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik als enige goed rijd, en nogmaals: Verwar het niet met het woord "perfect", niemand rijdt nml perfect, niemand!

En maar goed dat ik dat beide niet gedaan heb he, ik heb dus geen mongolide actie uitgevoerd. :) Jammer he! Dan had je gelijk gehad, wat je nu dus niet hebt. Ha! :)
pi_143061214
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Zet jezelf alsjeblieft niet zo voor lul. Dat was jaaaren geleden dat ik in een schakelauto leste. In een periode dat het met mij ook niet goed ging. Ik heb inmiddels zelf ondervonden dat schakel prima lukt en ja, daar gaat een examen in komen.

Ik heb nergens gezegd dat ik niet fout ben! Lees die eerste post erover nóg maar eens goed, want lezen kun je niet. Ik vind alleen dat die Volkswagenlul mij best wat ruimte had kunnen gunnen, dat is alles.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik met 60 km per uur invoeg, terwijl de rest 100 rijdt. Je haalt er dingen bij die ik NOOIT gezegd heb, en dat is best triest. En laf, omdat je het zonder blijkbaar niet kan winnen.

Maar je wint sowieso niet. :) Je was er niet bij en weet niet precies hoe het gegaan is.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik als enige goed rijd, en nogmaals: Verwar het niet met het woord "perfect", niemand rijdt nml perfect, niemand!

En maar goed dat ik dat beide niet gedaan heb he, ik heb dus geen mongolide actie uitgevoerd. :) Jammer he! Dan had je gelijk gehad, wat je nu dus niet hebt. Ha! :)
Jezus wat ben jij zielig zeg, ga ergens anders zitten trollen ofzo, je word echt heel vervelend nu..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:27:40 #287
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143061637
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij zielig zeg, ga ergens anders zitten trollen ofzo, je word echt heel vervelend nu..
:')

Ik trol niet, ik verdedig mezelf alleen omdat hij dingen erbij haalt die ik nooit gezegd heb.

En gefeliciteerd dat je dat vind, koop een taart en ga het vieren, het kan me werkelijk geen hol schelen. (En het is: Je wordT. :))
pi_143061677
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:27 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

:')

Ik trol niet, ik verdedig mezelf alleen omdat hij dingen erbij haalt die ik nooit gezegd heb.

En gefeliciteerd dat je dat vind, koop een taart en ga het vieren, het kan me werkelijk geen hol schelen. (En het is: Je wordT. :))
Oh wat stoer dat je mijn spelling verbeterd, je zal je nu wel geweldig voelen. /care.
Snap je nou niet dat als niemand het met je eens is, het probleem misschien wel bij jou zou kunnen liggen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:30:43 #289
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143061757
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Oh wat stoer dat je mijn spelling verbeterd, je zal je nu wel geweldig voelen. /care.
Snap je nou niet dat als niemand het met je eens is, het probleem misschien wel bij jou zou kunnen liggen?
Het probleem ligt niet bij mij. Niemand van jullie was erbij, tenzij je zelf de Volkswagenlul was. :P
pi_143061856
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:27 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

En gefeliciteerd dat je dat vind, koop een taart en ga het vieren, het kan me werkelijk geen hol schelen. (En het is: Je wordT. :))
Prima dat je iemand wijst op een fout, maar als je zelf dezelfde fout maakt is het wel een beetje zielig.

Het is: Je vindT. :)
★★★
pi_143061902
Ik snap nog steeds niet waarom er hier mensen zijn die in een automaat hun praktijk examen doen, na een aantal jaar lessen in een schakelbak. Ben ik de enige die het niet snapt? Zo moeilijk vind ik het niet.
Maar ja, ach...
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:34:54 #292
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143061922
quote:
9s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:33 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Prima dat je iemand wijst op een fout, maar als je zelf dezelfde fout maakt is het wel een beetje zielig.

Het is: Je vindT. :)
Boeiuh!
pi_143061930
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:30 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Het probleem ligt niet bij mij.
Het probleem ligt 100% zeker wel bij jou als jij niet genoeg snelheid kan maken OF gas los laten om in te kunnen voegen. Dan moet je ook niet zeggen dat je goed rijd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:39:30 #294
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143062099
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:35 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het probleem ligt 100% zeker wel bij jou als jij niet genoeg snelheid kan maken OF gas los laten om in te kunnen voegen. Dan moet je ook niet zeggen dat je goed rijd.
Ik heb het goed opgelost. En ik kan goed rijden en dat blijf ik volhouden. :) Die Volkswagenlul had mij gewoon de ruimte moeten geven.

Ik hou er zelf iig wel rekening mee en geef mensen zo nodig de ruimte. Maar goed, weet alweer dat ik dat beter niet kan doen en gewoon stug door moet blijven rijden. ^O^ :)
pi_143062130
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:39 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ik heb het goed opgelost. En ik kan goed rijden en dat blijf ik volhouden. :) Die Volkswagenlul had mij gewoon de ruimte moeten geven.

Ik hou er zelf iig wel rekening mee en geef mensen zo nodig de ruimte. Maar goed, weet alweer dat ik dat beter niet kan doen en gewoon stug door moet blijven rijden. ^O^ :)
Wat voor auto heb je? En welke kleur?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143062435
Hoeveel tijd zit tussen de eerste keer afrijden en de herkansing? Ik heb morgen de eerste keer maar ik heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben.

Desondanks; iemand nog specifieke tips?
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:49:18 #297
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143062478
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Flitskikker het volgende:
Hoeveel tijd zit tussen de eerste keer afrijden en de herkansing? Ik heb morgen de eerste keer maar ik heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben.

Desondanks; iemand nog specifieke tips?
Ligt aan waar je afrijdt. Ik had in de Randstad dat er wel 2 maanden tussen kon zitten.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:55:01 #298
123170 alors
zlata1234
pi_143062672
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:49 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ligt aan waar je afrijdt. Ik had in de Randstad dat er wel 2 maanden tussen kon zitten.
Buiten de Randstad is het meestal ook wel minimaal 5-6 weken. Hier zijn nog indicatiewachttijden van deze week, lijkt wel rustig te zijn momenteel.

http://www.cbr.nl/downloa(...)0auto%20-%20wk31.pdf
know'm sayin?
×
word? word.
pi_143062772
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Flitskikker het volgende:
[..]

Ik heb morgen de eerste keer maar ik heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben.

Desondanks; iemand nog specifieke tips?
Ik zou beginnen wat zelfvertrouwen te krijgen. Doe gewoon je best, pas rustig en beheerst toe wat je tijdens de lessen geleerd hebt, en laat zien wat je kunt. Je bent immers pas gezakt wanneer dit daadwerkelijk na afloop wordt uitgesproken. Ga er gewoon voor, en denk nog niet aan een eventuele herkansing, dan benadeel je je kansen alleen maar en houd je jezelf voor de gek.
Get stoned
pi_143063168
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Hinder het volgende:

[..]

Ik zou beginnen wat zelfvertrouwen te krijgen. Doe gewoon je best, pas rustig en beheerst toe wat je tijdens de lessen geleerd hebt, en laat zien wat je kunt. Je bent immers pas gezakt wanneer dit daadwerkelijk na afloop wordt uitgesproken. Ga er gewoon voor, en denk nog niet aan een eventuele herkansing, dan benadeel je je kansen alleen maar en houd je jezelf voor de gek.
Ik ben altijd bang dat als ik positief ga doen het eventuele negatieve resultaat nog harder aankomt. Bovendien heb ik dus het gevoel dat hetgeen ik kan laten zien niet voldoende is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')