abonnement Unibet Coolblue
pi_142036186
...en hier weer verder.

Laatste post: dinsdag 8 juli 2014 @ 01:12:05 schreef Godshand

[..]

;(

Heb je nog wel contact met je stage? Ze kunnen je namelijk wel aanbevelen bij een werkgever of hebben nog connecties. Mits je een goed cijfer had natuurlijk. Als ze je liever zien gaan laat dan je stage maar weg haha

Ik mocht mijn stage coördinator wel gebruiken als referentie dus dat is een pluspunt. ^O^
pi_142036206
Mijn tip: ga de grens over. Er is werk in het buitenland. Ik ga Tsjechië verlaten, maar ik ga zelf ook weer in het buitenland zoeken als er in Nederland niks is.
Copthorne 2.0
pi_142036242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:00 schreef Copthorne het volgende:
Mijn tip: ga de grens over. Er is werk in het buitenland. Ik ga Tsjechië verlaten, maar ik ga zelf ook weer in het buitenland zoeken als er in Nederland niks is.
Hoe wil je een (huur) huis in het buitenland financieren als je niet snel genoeg werk vindt?
Of bezit je op het moment een spaarbuffer?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jevon op 08-07-2014 11:21:11 ]
pi_142036428
Vorige week ben ik geslaagd voor mijn opleiding Hbo Toegepaste psychologie en nu ben ik op zoek naar werk. De economie is nu niet echt je van het in dat veld, maar zeker voor tijdelijk (zomermaanden) wil ik ook best wat anders doen. Heb al rondgekeken bij de uitzendbureau's en heb ook al gereageerd op een functie, maar er is niet zoveel. Iemand nog tips?
And the druids turn to stone...
pi_142036460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:03 schreef Jevon het volgende:

[..]

Hoe wil je (huur) huis in het buitenland financieren als je niet snel genoeg werk vindt?
Of bezit je op het moment een spaarbuffer?
Heb wat centen achter de hand. Bovendien kun je pas een huis huren als je bent aangenomen. Vanuit Nederland kun je job interviews via Skype doen.
Copthorne 2.0
pi_142036492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:19 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Heb wat centen achter de hand. Bovendien kun je pas een huis huren als je bent aangenomen. Vanuit Nederland kun je job interviews via Skype doen.
Job interview via Skype die manier kende ik nog niet. Maar geeft wel een apart gevoel als
je achter je beeldscherm wordt afgewezen. :')
pi_142036509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Vorige week ben ik geslaagd voor mijn opleiding Hbo Toegepaste psychologie en nu ben ik op zoek naar werk. De economie is nu niet echt je van het in dat veld, maar zeker voor tijdelijk (zomermaanden) wil ik ook best wat anders doen. Heb al rondgekeken bij de uitzendbureau's en heb ook al gereageerd op een functie, maar er is niet zoveel. Iemand nog tips?
Er bestaan tegenwoordig diverse organisaties speciaal gericht voor werkzoekenden
die er niks voor terug vragen. Je kunt ze vinden via: http://vacatureluurs.com/agenda/

Uit welke regio kom je?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jevon op 08-07-2014 09:40:55 ]
pi_142036597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:23 schreef Jevon het volgende:

[..]

Er bestaan tegenwoordige diverse organisaties speciaal gericht voor werkzoekenden
die er niks voor terug vragen. Je kunt ze vinden via: http://vacatureluurs.com/agenda/

Uit welke regio kom je?
Apeldoorn, met het openbaar vervoer is Amersfoort, Deventer of Arnhem ook goed te doen.
And the druids turn to stone...
pi_142036598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:21 schreef Jevon het volgende:

[..]

Job interview via Skype die manier kende ik nog niet. Maar geeft wel een apart gevoel als
je achter je beeldscherm wordt afgewezen. :')
Afgewezen worden is nooit leuk. ;) Iets waar je aan moet wennen, je gaat in je leven heel vaak nee horen.
Copthorne 2.0
pi_142036636
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:28 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Apeldoorn, met het openbaar vervoer is Amersfoort, Deventer of Arnhem ook goed te doen.
Vanaf 19 augustus start de deBroekriem ook workshops voor werkzoekenden
in de omgeving van Twente. http://www.debroekriem.nl/event/kennismakingsbijeenkomst-twente/
Ik hoorde goeie verhalen over hun.

Deze workshop wordt binnenkort/aanstaande vrijdag gegeven in Apeldoorn:
http://www.debroekriem.nl/event/ontdek-je-talent-2/
pi_142036703
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:30 schreef Jevon het volgende:

[..]

Vanaf 19 augustus start de deBroekriem ook workshops voor werkzoekenden
in de omgeving van Twente. http://www.debroekriem.nl/event/kennismakingsbijeenkomst-twente/
Ik hoorde goeie verhalen over hun.

Deze workshop wordt binnenkort gegeven in Apeldoorn:
http://www.debroekriem.nl/event/ontdek-je-talent-2/
Thanks voor het meekijken, ja die workshop had ik ook net gezien.
Zo te zien is het gratis (op consumpties na) dus dat is wel een goed idee om te gaan. Dat 'onderscheiden van de rest' is nog wel een struikelblok namelijk.
And the druids turn to stone...
pi_142036869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:35 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Thanks voor het meekijken, ja die workshop had ik ook net gezien.
Zo te zien is het gratis (op consumpties na) dus dat is wel een goed idee om te gaan. Dat 'onderscheiden van de rest' is nog wel een struikelblok namelijk.
Ik zie dat de café waar de workshop wordt gegeven ook elke donderdag een ontmoetingsplek
organiseert voor vrouwen wie werk zoeken. Het lijkt me zo op het 1e gezicht een gezellige café.
Kende je deze café al?
http://www.cafeetjevanmarja.nl/
pi_142036951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:45 schreef Jevon het volgende:

[..]

Ik zie dat de café waar de workshop wordt gegeven ook elke donderdag een ontmoetingsplek
organiseert voor vrouwen wie werk zoeken. Het lijkt me zo op het 1e gezicht een gezellige café.
Kende je deze café al?
http://www.cafeetjevanmarja.nl/
Ja, heb er wel eens een kop koffie gedronken. Wist helemaal niet dat ze zo actief waren op het gebied van werkzoekenden. Moet wel zeggen dat ik niet gelijk het idee heb dat het dé plek voor mij is, als net afgestudeerde. Over het algemeen komen daar voornamelijk 40+ers. Kan natuurlijk wel altijd even kijken.
And the druids turn to stone...
pi_142037002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:50 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ja, heb er wel eens een kop koffie gedronken. Wist helemaal niet dat ze zo actief waren op het gebied van werkzoekenden. Moet wel zeggen dat ik niet gelijk het idee heb dat het dé plek voor mij is, als net afgestudeerde. Over het algemeen komen daar voornamelijk 40+ers. Kan natuurlijk wel altijd even kijken.
Tja je moet als werkzoekende open staan voor iedere vorm van nieuwe connectie. Wie weet kennen zij wel als 40 plusser de juiste persoon vanuit hun eigen netwerk. Ik ga ervan uit dat je een LinkedIn account bezit?
pi_142037024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:52 schreef Jevon het volgende:

[..]

Tja je moet als werkzoekende open staan voor iedere vorm van nieuwe connectie. Wie weet kennen zij wel als 40 plusser de juiste persoon vanuit hun eigen netwerk. Ik ga ervan uit dat je een LinkedIn account bezit?
Ja, en ben 'ingeschreven' bij monsterboard, nationalevacaturebank, randstad enz...
And the druids turn to stone...
pi_142037161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:54 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ja, en ben 'ingeschreven' bij monsterboard, nationalevacaturebank, randstad enz...
Ken je al:

http://www.hoevindikeenbaan.com/Webinar

Voorgaande webinar voor werkzoekenden kun je gratis bekijken.
pi_142037683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:50 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ja, heb er wel eens een kop koffie gedronken. Wist helemaal niet dat ze zo actief waren op het gebied van werkzoekenden. Moet wel zeggen dat ik niet gelijk het idee heb dat het dé plek voor mij is, als net afgestudeerde. Over het algemeen komen daar voornamelijk 40+ers. Kan natuurlijk wel altijd even kijken.
Dat heb ik ook. Veel van die netwerkborrels komen op mij ook over als een 'ons-kent-ons' feestje. Dan heb ik al weinig zin om daar naar toe te gaan.

Als starter is het helemaal lastig op dit moment. Ik kom genoeg leuke vacatures tegen, maar dan ga je lezen, voldoe je aan alle eisen die ze stellen, staat er in de laatste regel 'deze vacature is in het kader van 'aanpak jeugdwerkloosheid' '.

Sta je dan: 29 jaar, al ruim een jaar zonder baan (ok, die 10 dagen die je dit jaar wél hebt gewerkt buiten beschouwing gelaten) en een motivatie die ondertussen vér te zoeken is. :{w
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142037808
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:20 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Veel van die netwerkborrels komen op mij ook over als een 'ons-kent-ons' feestje. Dan heb ik al weinig zin om daar naar toe te gaan.

Als starter is het helemaal lastig op dit moment. Ik kom genoeg leuke vacatures tegen, maar dan ga je lezen, voldoe je aan alle eisen die ze stellen, staat er in de laatste regel 'deze vacature is in het kader van 'aanpak jeugdwerkloosheid' '.

Sta je dan: 29 jaar, al ruim een jaar zonder baan (ok, die 10 dagen die je dit jaar wél hebt gewerkt buiten beschouwing gelaten) en een motivatie die ondertussen vér te zoeken is. :{w
Je bent helaas 3 jaar te oud maar er bestaat tegenwoordig de Startersbeurs.
Dat is speciaal voor starters op de arbeidsmarkt waarin een aantal gemeentes een nieuwe regeling ontwikkeld. Jongeren in de leeftijd van 18 t/m 26 jaar die klaar zijn met hun opleiding kunnen aan de slag met de Starterbeurs. Een kans om zes maanden werkervaring op te doen bij een bedrijf naar keuze.

https://www.startersbeurs.nu/

Voor mensen rond de 30 is het extra moeilijk omdat je meestal te oud wordt gevonden voor starters functies maar weer te jong voor functies met x aantal jaar werkervaring.
pi_142037872
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:27 schreef Jevon het volgende:

[..]

Je bent helaas 3 jaar te oud maar er bestaat tegenwoordig de Startersbeurs.
Dat is speciaal voor starters op de arbeidsmarkt waarin een aantal gemeentes een nieuwe regeling ontwikkeld. Jongeren in de leeftijd van 18 t/m 26 jaar die klaar zijn met hun opleiding kunnen aan de slag met de Starterbeurs. Een kans om zes maanden werkervaring op te doen bij een bedrijf naar keuze.

https://www.startersbeurs.nu/

Voor mensen rond de 30 is het extra moeilijk omdat je meestal te oud wordt gevonden voor starters functies maar weer te jong voor functies met x aantal jaar werkervaring.
Helaas.

Soms kan je wel achterhalen welk bedrijf er een baan aanbiedt via de startersbeurs, en dan ga ik via hun site kijken of die vacature er staat. En soms heb je dan het geluk dat ze er die regel over de Startersbeurs niet hebben staan. >:) Dan krijgen ze van mij alsnog een sollicitatie.

En zojuist weer een afwijzing binnen gekregen *O* . Deze keer al binnen 12 uur na het versturen van mijn brief (gisteravond rond 22.00 verstuurd :') )
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142037951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:30 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Helaas.

Soms kan je wel achterhalen welk bedrijf er een baan aanbiedt via de startersbeurs, en dan ga ik via hun site kijken of die vacature er staat. En soms heb je dan het geluk dat ze er die regel over de Startersbeurs niet hebben staan. >:) Dan krijgen ze van mij alsnog een sollicitatie.

En zojuist weer een afwijzing binnen gekregen *O* . Deze keer al binnen 12 uur na het versturen van mijn brief (gisteravond rond 22.00 verstuurd :') )
Tja het enige wat je dan nog kan doen is jezelf onderscheiden in je cv of brief.
Er bestaan tegenwoordig diverse websites die je cv of brief voor een paar tientjes nachecken
voor verbeterpunten.
pi_142038026
Afgelopen week weer te maken gehad met wat vooroordelen en hooghartig gedoe .
- Doe je wel je best
- Volgens mij vraag je teveel ( ben verdomme al 600 euro/pm gezakt )
- Kan je niet wat anders gaan doen. Als je dan antwoord "en hoe dan, er zijn meer werkloze dan vacatures" is de reactie Doe je wel je best.
- Kan je geen opleiding gaan volgen. Als je als reactie geeft "dat is vrij prijzig, en het uwv legt geen cent bij" .Gaan ze beweren dat dat niet waar is. Terwijl ik dat allang bij het uwv heb na gevraagd.

Ze vonden me nog net geen klaploper en maar uit de hoogte doen. Toch raar dat sommige mensen zich totaal anders gaan gedragen als je werkloos word en bent.

Voorlopig maar even niet meer bij die kennissen langs, anders word ik nog eens echt boos.
pi_142038108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:34 schreef Jevon het volgende:

[..]

Tja het enige wat je dan nog kan doen is jezelf onderscheiden in je cv of brief.
Er bestaan tegenwoordig diverse websites die je cv of brief voor een paar tientjes nachecken
voor verbeterpunten.
Ook al gedaan.

Ik ga binnenkort beginnen met vrijwilligerswerk bij verschillende projecten dus dat kan ik dan wel weer op mijn cv zetten.

Helaas is er in de branche waarin ik ben afgestudeerd (communicatie) een overschot aan werkzoekenden. Maar we geven niet op.
En zoals ik al ergens las: in de vakantie zijn veel mensen die juist niet solliciteren ('want ze bieden toch alleen vakantiebaantjes aan', ze gaan zelf op vakantie etc.) dus ik houd me daar maar aan vast.

*start Word maar weer eens op*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142038190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Vorige week ben ik geslaagd voor mijn opleiding Hbo Toegepaste psychologie en nu ben ik op zoek naar werk. De economie is nu niet echt je van het in dat veld, maar zeker voor tijdelijk (zomermaanden) wil ik ook best wat anders doen. Heb al rondgekeken bij de uitzendbureau's en heb ook al gereageerd op een functie, maar er is niet zoveel. Iemand nog tips?
Echt zo'n gegarandeerd werkloos hobby studie :')

Tip: doe het vervolg psychologie op de Universiteit, dan heb je iets meer kans op een baan ( blijft wel lastige arbeidsmarkt). Bron: mijn afgestudeerde psychologie vrienden.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 10:46:49 #24
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_142038199
Netwerken, netwerken netwerken.. iedereen laten weten dat je op zoek bent naar werk..

dat heeft bij mij gelukkig direct z'n vruchten afgeworpen. Werd via via uitgenodigd om langs te komen op gesprek en ook direct baan aangeboden gekregen. Is natuurlijk ook wel gigantisch veel geluk hebben, maar je netwerk levert vaak veel meer op dan alle vacatures die op internet worden gegooid waar 100 zo niet 300 mensen op reageren.

Ik heb vaak bij Seats2Meet zitten werken, studeren, opdrachtjes... daar kun je gratis zitten, heb je alle faciliteiten en kun je vaak goed netwerken!
pi_142038269
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:46 schreef Autumn-89 het volgende:
Netwerken, netwerken netwerken.. iedereen laten weten dat je op zoek bent naar werk..

dat heeft bij mij gelukkig direct z'n vruchten afgeworpen. Werd via via uitgenodigd om langs te komen op gesprek en ook direct baan aangeboden gekregen. Is natuurlijk ook wel gigantisch veel geluk hebben, maar je netwerk levert vaak veel meer op dan alle vacatures die op internet worden gegooid waar 100 zo niet 300 mensen op reageren.

Zo is het bij mij ook gelukt via een contact via facebook notabene (oude bekende van mij)
Hij mijn CV doorgestuurd en bedrijf reageerde terug dat ze wilde praten.

Nu moet ik van de week wel 3 dagen meedraaien als test (denk onbetaald) maar ik zie het wel positief in eigenlijk. Daarna zou ik dan een half-jaar contract krijgen.
Do what you love, love what you do!
pi_142038342
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Echt zo'n gegarandeerd werkloos hobby studie :')

Tip: doe het vervolg psychologie op de Universiteit, dan heb je iets meer kans op een baan ( blijft wel lastige arbeidsmarkt). Bron: mijn afgestudeerde psychologie vrienden.
Ja, maar wel beter dan wat ik had (mavo diploma en alleen 7 jaar werkervaring via uitzendbureaus). Heb het eigenlijk ook alleen maar gedaan voor het Hbo diploma. Was al lang uit het onderwijssysteem en wilde geen studie starten en er dan achter komen dat ik het niet aankan. Toegepaste psychologie gekozen omdat ik snel verveeld raak van onderwerpen, maar dacht (en nu bewezen) dat ik gedrag van mensen wel 5 jaar interessant vind. Natuurlijk kan je nog steeds van alles opwerpen over waarom ik domme keuzes heb gemaakt, maar alsnog een studie volgen is wat mij betreft de beste keuze geweest in 4 jaar.
And the druids turn to stone...
pi_142038406
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:53 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ja, maar wel beter dan wat ik had (mavo diploma en alleen 7 jaar werkervaring via uitzendbureaus). Heb het eigenlijk ook alleen maar gedaan voor het Hbo diploma. Was al lang uit het onderwijssysteem en wilde geen studie starten en er dan achter komen dat ik het niet aankan. Toegepaste psychologie gekozen omdat ik snel verveeld raak van onderwerpen, maar dacht (en nu bewezen) dat ik gedrag van mensen wel 5 jaar interessant vind. Natuurlijk kan je nog steeds van alles opwerpen over waarom ik domme keuzes heb gemaakt, maar alsnog een studie volgen is wat mij betreft de beste keuze geweest in 4 jaar.
Je hebt wel een interessant verhaal. Ik ben geen werkgever maar je kan in een brief misschien nog wat leuks van brouwen. Of lijkt je 4 jaar universiteit nog wat? Het is wel theoretischer en leid je op tot psychologisch onderzoeker..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142038626
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je hebt wel een interessant verhaal. Ik ben geen werkgever maar je kan in een brief misschien nog wat leuks van brouwen. Of lijkt je 4 jaar universiteit nog wat? Het is wel theoretischer en leid je op tot psychologisch onderzoeker..
Op dit moment kom ik niet meer in aanmerking voor stufi of ov-kaart en is een universitaire studie onbetaalbaar. Daarnaast ging Hbo me goed af, maar weet ik niet of de universiteit een crime zou worden.
Op mijn opleiding hebben we veel vakken in de richting van onderzoek gehad, en ik moet zeggen dat het me niet erg trok. Ik begreep ook dat wij alleen moeten weten welk type berekening je wanneer moet gebruiken, maar dat de universitaire student deze handmatig moet kunnen uitvoeren.
And the druids turn to stone...
pi_142038727
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:38 schreef zweefbij het volgende:
Afgelopen week weer te maken gehad met wat vooroordelen en hooghartig gedoe .
- Doe je wel je best
- Volgens mij vraag je teveel ( ben verdomme al 600 euro/pm gezakt )
- Kan je niet wat anders gaan doen. Als je dan antwoord "en hoe dan, er zijn meer werkloze dan vacatures" is de reactie Doe je wel je best.
- Kan je geen opleiding gaan volgen. Als je als reactie geeft "dat is vrij prijzig, en het uwv legt geen cent bij" .Gaan ze beweren dat dat niet waar is. Terwijl ik dat allang bij het uwv heb na gevraagd.

Ze vonden me nog net geen klaploper en maar uit de hoogte doen. Toch raar dat sommige mensen zich totaal anders gaan gedragen als je werkloos word en bent.

Voorlopig maar even niet meer bij die kennissen langs, anders word ik nog eens echt boos.
Herkenbaar wel, je bent ineens 'minder' als je werkloos bent ofzo.
Of die verhalen van 'er is zat/altijd/genoeg werk'
De mensen die dit zeggen hebben trouwens de laatste keer een sollicitatie gehad 10 jaar of meer terug. :')
Do what you love, love what you do!
pi_142038816
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:06 schreef kree het volgende:

Afgelopen week weer te maken gehad met wat vooroordelen en hooghartig gedoe .
Inderdaad!

Vorige week was ik op een verjaardag. Toen ik vertelde dat ik vrijwilligerswerk ging doen was de reactie van iemand die óók werkloos is: "Maar daar krijg je toch geen geld voor? Dan zou ik het niet doen hoor!". :')

Nee, lekker thuis zitten en je hand ophouden schiet op. Dit kan ik tenminste op mijn cv zetten in plaats van dat gapend gat wat het anders zou zijn.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142038820
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:02 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Op dit moment kom ik niet meer in aanmerking voor stufi of ov-kaart en is een universitaire studie onbetaalbaar. Daarnaast ging Hbo me goed af, maar weet ik niet of de universiteit een crime zou worden.
Op mijn opleiding hebben we veel vakken in de richting van onderzoek gehad, en ik moet zeggen dat het me niet erg trok. Ik begreep ook dat wij alleen moeten weten welk type berekening je wanneer moet gebruiken, maar dat de universitaire student deze handmatig moet kunnen uitvoeren.
Misschien is de Open Universiteit Enschede wat voor je?
pi_142039040
Heeft iemand ervaring met online vertaalwerkzaamheden? Het klinkt best aantrekkelijk, maar niet te mooi om waar te zijn. Ik twijfel nog omdat ik niet weet hoe dit belastingtechnisch zit en of ik er dan überhaupt nog wat aan overhoud. Bovendien zijn vast niet alle websites betrouwbaar, hoe kan ik dit verifiëren?
And the druids turn to stone...
pi_142039155
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:19 schreef Panthera1984 het volgende:
Heeft iemand ervaring met online vertaalwerkzaamheden? Het klinkt best aantrekkelijk, maar niet te mooi om waar te zijn. Ik twijfel nog omdat ik niet weet hoe dit belastingtechnisch zit en of ik er dan überhaupt nog wat aan overhoud. Bovendien zijn vast niet alle websites betrouwbaar, hoe kan ik dit verifiëren?
Je moet het opgeven als overige inkomsten als er verder niks officieel geregeld is.
Do what you love, love what you do!
pi_142039184
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:02 schreef Panthera1984 het volgende:

Ik begreep ook dat wij alleen moeten weten welk type berekening je wanneer moet gebruiken, maar dat de universitaire student deze handmatig moet kunnen uitvoeren.
Wel iets te kort door de bocht. De universitaire student krijgt 1 jaar theorie overzicht van de deelgebieden psychologie (functieleer, biopsychologie etc)(heb daar zelf enkele vakken van gevolgd). Behalve stom stampen moet de student ook al kunnen uitleggen waarom een onderzoeker op die theorie kwam en wat er goed/slecht aan is. In het 2e jaar volgt wat verdieping en begint men al statistiek te leren, om toe te kunnen passen in het onderzoek. 3e jaar nog meer statistiek en begint men aan een eigen onderzoekje met verslag. Tegenwoordig heb je dan je bachelor, je kan dan nog 2 jaar voor een master gaan, met wat onderwijs en nog een onderzoekje maar dan op een specifieker vakgebied. Daarna kan je dan voor de universiteit gaan als werkgever of je gaat voor de post-academische opleiding tot een van de deelgebeiden van de psychologie: gezondheidspsycholoog etc.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 13:03:45 #35
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142042764
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:23 schreef kree het volgende:

[..]

Je moet het opgeven als overige inkomsten als er verder niks officieel geregeld is.
Dit. Nadat je meer dan ¤6000 verdiend hebt dit jaar, betaal je gewoon 36% belasting over alles wat je meer verdient.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:36:20 #36
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142058177
Na een eerste sollicitatie ronde kreeg ik gister bericht dat ik door ben voor een tweede een-op-eengesprek. Daarnaast zal ik een tweetal assessments moeten afnemen;

• The Connector Ability

• The Reflector Big Five

Eerste is een intelligentie test en de Big Five zal meer gericht zijn op je persoonlijkheid. Die laatste heeft geen voorbereiding nodig enkel naar waarheid invullen. De intelligentie zit ik wat meer mee, denk dat ik nog maar even ga oefenen gezien ik toch wel bovengemiddeld wil scoren :-D Iemand ervaring met 1 van de twee?
pi_142061777
@Bassen: gesolliciteerd bij een energieleverancier? The Connector Ability is prima te doen. Wel iets pittiger dan andere intelligentietesten.
dsf
  woensdag 9 juli 2014 @ 02:15:05 #38
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142081023
Nee, groot offshore bedrijf.
pi_142091138
Vraag; ik ben (na maandenlang afwijzingen verzamelen) door 2 bedrijven uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek; 1 morgen en 1 op maandag. Vertellen jullie iets over andere sollicitaties als daar naar gevraagd wordt en zo ja wat?
pi_142093008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:59 schreef Sunglasses het volgende:
Vraag; ik ben (na maandenlang afwijzingen verzamelen) door 2 bedrijven uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek; 1 morgen en 1 op maandag. Vertellen jullie iets over andere sollicitaties als daar naar gevraagd wordt en zo ja wat?
Gewoon eerlijk zijn. Dus gewoon vertellen dat je hebt gesolliciteerd en eventueel de reden van afwijzing.
Die bedrijven weten ook wel dat het een moeilijke periode is voor werkzoekende. Het staat veel vreemder als je in al die maanden geen sollicitaties gedaan zou hebben
pi_142093057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:03 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Dit. Nadat je meer dan ¤6000 verdiend hebt dit jaar, betaal je gewoon 36% belasting over alles wat je meer verdient.
Whut?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:57:03 #42
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142093550
quote:
5s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Whut?
Ik bedoel die algemene heffingskorting van 2000 euro. Natuurlijk wel alles opgeven bij de belastingdienst. Kan zijn dat ik toch verkeerd geïnformeerd ben, dus ben benieuwd wat ik over het hoofd zie. *)

PS: Toevallig doe ik wat werk voor Europese bedrijven buiten NL, waarvan ik een BTW nummer heb. Daar hoef ik dus geen BTW voor af te dragen. (Als je hierop doelt.)
pi_142093583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:57 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Ik bedoel die algemene heffingskorting van 2000 euro. Natuurlijk wel alles opgeven bij de belastingdienst. Kan zijn dat ik toch verkeerd geïnformeerd ben, dus ben benieuwd wat ik over het hoofd zie. *)

PS: Toevallig doe ik wat werk voor Europese bedrijven buiten NL, waarvan ik een BTW nummer heb. Daar hoef ik dus geen BTW voor af te dragen. (Als je hierop doelt.)
Ik doel gewoon op dat rare percentage van 36% dat je noemt. De eerste schijf loopt tot 19.645 en kent een percentage van 36,25. Daarboven loopt het tot 56.531 op naar 42% en daarboven dus 52%
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:01:02 #44
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142093713
Ah, je doelt dus wel op die .25%. :') Dacht al dat ik iets heel erg fout had.
pi_142093784
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:59 schreef Sunglasses het volgende:
Vraag; ik ben (na maandenlang afwijzingen verzamelen) door 2 bedrijven uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek; 1 morgen en 1 op maandag. Vertellen jullie iets over andere sollicitaties als daar naar gevraagd wordt en zo ja wat?
Ik heb een periode gehad (na een half jaar werkeloosheid) van 3 tot wel 5 sollicitatiegesprekken per week. Ik heb dat toen altijd eerlijk verteld. Het geeft namelijk ook aan dat je goed in de markt ligt en dat is een pré.
Helaas niks geworden ondanks 2e, 3e en zelfs 4e rondes. Nu is het stiller.. de meeste weken wel 1 gesprek maar ook af en toe helemaal niets. Komt ook door de zomervakanties die er aankomen denk ik.
pi_142093788
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:01 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Wat zou het moeten zijn dan? :?
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[ De eerste schijf loopt tot 19.645 en kent een percentage van 36,25. Daarboven loopt het tot 56.531 op naar 42% en daarboven dus 52%
Het is dus niet zo dat alles wat je meer dan ¤6.000 verdient, belast wordt tegen 36%.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:06:20 #47
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142093958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:01 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Wat zou het moeten zijn dan? :?
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]

Het is dus niet zo dat alles wat je meer dan ¤6.000 verdient, belast wordt tegen 36%.
Beetje krom verwoord idd. Ik ging niet uit van extreem hoge bedragen. ;)
pi_142106671
Is er ergens een topic waar men bedrijven kan plaatsen die niet reageren op sollicitaties. Of waar men naartoe is geweest voor een (kennismaking)gesprek en daarna niets meer laten horen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:02:08 #49
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142107066
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:09 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Inderdaad!

Vorige week was ik op een verjaardag. Toen ik vertelde dat ik vrijwilligerswerk ging doen was de reactie van iemand die óók werkloos is: "Maar daar krijg je toch geen geld voor? Dan zou ik het niet doen hoor!". :')

Nee, lekker thuis zitten en je hand ophouden schiet op. Dit kan ik tenminste op mijn cv zetten in plaats van dat gapend gat wat het anders zou zijn.
Alleen irritant dat het uwv blijkbaar vaak gaat zeiken als je vrijwilligerswerk gaat doen. :') Oh en bij de sociale dienst zeiken ze werkelijk over alles. :')

Ook herkenbaar dat sommige mensen inderdaad op je gaan neerkijken zodra je geen baan meer hebt of je maar een luie uitkeringstrekker vinden, heb dit ook meegemaakt. Heb gelukkig nu alweer meer dan een half jaar werk en hopelijk gaat dit door tot september en dan zie ik wel weer. :P 't Was bij mij puur een kwestie van geluk dat ik deze baan kreeg ik wens iedereen in dit topic hetzelfde beetje geluk toe. ^O^
Hallon!
pi_142109605
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:02 schreef BlueMage het volgende:
Alleen irritant dat het uwv blijkbaar vaak gaat zeiken als je vrijwilligerswerk gaat doen.
Bij mij juist niet :D. Ze gingen eigenlijk direct akkoord met het vrijwilligerswerk wat ik wilde gaan doen.

Verder was het bij mij wel een kneuzenbende met die twee gesprekken die ik had. Bij het eerste gesprek alles meegenomen (cv, sollicitatiebrief etc.) nagekeken en alles ok. Na 10 minuten stond ik weer buiten. Half jaar later nog een keer een gesprek, nu met een andere medewerker.

"Sta je al in onze database?"
"Ja, ik heb me via werk.nl ingeschreven en krijg ook wekelijks jullie mail met vacatures."
"Nee, we voeren je gegevens ook in ons systeem in, zodat we je ook kunnen mailen als we zelf iets tegenkomen wat bij je past. Is dat de vorige keer niet doorlopen met je?"
"Nee. "
*diepe zucht van medewerker* :D :')

Ik zit nu al meer dan een jaar thuis en ik zit er al een tijdje over te denken óf om terug naar school te gaan/cursussen te gaan volgen óf te gaan reizen. Ik zie het in mijn branche op dit moment namelijk nog niet echt beter worden in de toekomst.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142129808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:49 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Bij mij juist niet :D. Ze gingen eigenlijk direct akkoord met het vrijwilligerswerk wat ik wilde gaan doen.

Verder was het bij mij wel een kneuzenbende met die twee gesprekken die ik had. Bij het eerste gesprek alles meegenomen (cv, sollicitatiebrief etc.) nagekeken en alles ok. Na 10 minuten stond ik weer buiten. Half jaar later nog een keer een gesprek, nu met een andere medewerker.

"Sta je al in onze database?"
"Ja, ik heb me via werk.nl ingeschreven en krijg ook wekelijks jullie mail met vacatures."
"Nee, we voeren je gegevens ook in ons systeem in, zodat we je ook kunnen mailen als we zelf iets tegenkomen wat bij je past. Is dat de vorige keer niet doorlopen met je?"
"Nee. "
*diepe zucht van medewerker* :D :')

Ik zit nu al meer dan een jaar thuis en ik zit er al een tijdje over te denken óf om terug naar school te gaan/cursussen te gaan volgen óf te gaan reizen. Ik zie het in mijn branche op dit moment namelijk nog niet echt beter worden in de toekomst.
hmmm, in mijn eerste gesprek met het uwv werd mij duidelijk gemaakt, dat vrijwilligerswerk eventueel wel mag. Maar dat het vaak niet werd goedgekeurd. Want het had ook iemand kunnen doen die ervoor betaald kreeg.
pi_142132226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:49 schreef zweefbij het volgende:

[..]

hmmm, in mijn eerste gesprek met het uwv werd mij duidelijk gemaakt, dat vrijwilligerswerk eventueel wel mag. Maar dat het vaak niet werd goedgekeurd. Want het had ook iemand kunnen doen die ervoor betaald kreeg.
Ik wou ook vrijwilligerswerk gaan doen, maar mocht dat niet. Mijn werkcoach vond dat ik er zelf niets van leerde en het was niet iets
in mijn vakgebied.

Vrijwilligerswerk doe je ook voornamelijk voor een ander en om zelf onder de mensen te blijven. Mensen van het uwv en sociale dienst snappen dat niet echt.
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:55:45 #53
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142140522
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_142141798
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:38 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Ik wou ook vrijwilligerswerk gaan doen, maar mocht dat niet. Mijn werkcoach vond dat ik er zelf niets van leerde en het was niet iets
in mijn vakgebied.

Vrijwilligerswerk doe je ook voornamelijk voor een ander en om zelf onder de mensen te blijven. Mensen van het uwv en sociale dienst snappen dat niet echt.
Bij mij was het geen probleem. Met plezier doe ik vrijwilligerswerk, maar natuurlijk niet de hele week.
Daarnaast heb ik net weer een baan en wil mijn vrijwilligerswerk er gewoon bij blijven doen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 18:27:10 #55
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_142145220
quote:
Dit ja, het is ook een stukje interpretatie en hoe je ernaar kijkt. Het ligt ten dele wel aan je coach maar daar hoef je je als je je aan de regels houdt niks van aan te trekken. Gewoon ja en amen en netjes doorgeven, kun je prima wat nuttigs erbij blijven doen. En of dat nuttig is volgens je coach zou ik me niet al te druk om maken, zij moeten dat ook maar zeggen. Heb vorig jaar bij een festival en een hondenopvang gewerkt. Ben geen hondenfluisteraar en ook geen concertorganisator maar toch veel van geleerd, onder de mensen en lekker actief.

Nieuwe afdeling bevalt goed, hoop dat er nog voldoende werk blijft tot het einde van het jaar :)
Iedereen heel veel succes! Blijf wel meelezen.
pi_142146740
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 11:38 schreef diertjuh het volgende:
Vrijwilligerswerk doe je ook voornamelijk voor een ander en om zelf onder de mensen te blijven. Mensen van het uwv en sociale dienst snappen dat niet echt.
Ze snappen het misschien zelfs beter, misschien vinden ze jouw zelfontplooiing niet zo belangrijk wanneer zij dat financieren ;)
  donderdag 10 juli 2014 @ 19:18:35 #57
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_142146852
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ze snappen het misschien zelfs beter, misschien vinden ze jouw zelfontplooiing niet zo belangrijk wanneer zij dat financieren ;)
Typische reactie weer, dat kan prima naast werken hoor. Niet alles draait om geld.
pi_142147021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:18 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Typische reactie weer
Wat is er typisch aan? Heb zelf net een week een nieuwe baan...
quote:
dat kan prima naast werken hoor. Niet alles draait om geld.
Eigenlijk wel in dit licht, zodra je zelfvoorzienend bent kan je naar eigen goeddunken alle tijd van de wereld in dit soort zaken steken zolang je dat niet bent heb je je tot op zekere hoogte te voegen naar de voorwaarden die gesteld worden.

Maar dat is mijn mening..
  donderdag 10 juli 2014 @ 19:46:28 #59
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_142147668
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:23 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat is er typisch aan? Heb zelf net een week een nieuwe baan...

[..]

Eigenlijk wel in dit licht, zodra je zelfvoorzienend bent kan je naar eigen goeddunken alle tijd van de wereld in dit soort zaken steken zolang je dat niet bent heb je je tot op zekere hoogte te voegen naar de voorwaarden die gesteld worden.

Maar dat is mijn mening..
Typisch als in: beetje dommig.

Niet alles draait om geld als in: Het is beter voor iemand zonder werk om zich enigszins nuttig te kunnen voelen en maken zonder dat dat nou meteen centen oplevert (zie ook reacties van familieleden op mensen die nog niets hebben gevonden, nogal naïef gezien het huidige werkklimaat).

En ten tweede: het kost geen tiet. Geen re-integratietraject of vaag bureautje dat 3000 casht ten koste van de cliënt maar gewoon op eigen initiatief en ook nog gemotiveerd.

Als je had meegelezen zie je dat het om mensen gaat die tijdens hun werkloosheid graag bezig willen blijven op het moment dat ze nog niks gevonden hebben. En leuk om te weten misschien: zonder werklozen of partners die thuis blijven amper vrijwilligers over. Dan moet je zelf bij je oma op bezoek, snap je?

Ik ben zelf werkzaam geweest als werkcoach en ik stimuleerde dat juist, het is een goede manier om ritme te houden en te netwerken. Daarnaast is het vanuit bijvoorbeeld de WWB ook verplicht om vrijwilligerswerk of onbetaald werk te doen wanneer je dat wordt aangeboden. Je bent duidelijk niet op de hoogte, wees blij.

En gefeliciteerd met je baan natuurlijk.
pi_142152101
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ze snappen het misschien zelfs beter, misschien vinden ze jouw zelfontplooiing niet zo belangrijk wanneer zij dat financieren ;)
Zij hebben wel degelijk belang bij zelfontplooiing. Als jij onder de mensen blijft dan kun je ook netwerken en daarnaast blijf je ook gemotiveerd. Als je elke dag thuis zit en iedere dag afwijzingen krijgt en de kans niet krijgt om je zelf verder te ontwikkelen, dan raakt te motivatie snel zoek en dan moet de sociale dienst/uwv je nog langer financieren.
pi_142152180
Vooral met dat onbetaalde werk word je in de wwb meestal ontzettend genaaid.
Hallon!
pi_142152373
Ik ben inmiddels op dagje twee van 'werken als test' zoals het genoemd werd door hun.

Aan de ene kant is het wel logisch voor zowel mij als hun om het even een paar dagen te bekijken.

Ik weet nog steeds niet of ik hiervoor krijg betaald. Het is wel in een hotel en dagen van 12 uur.
Dus tja. Zie wel dat ik best toch nog wel wat moet leren. Maar dat zijn vooral de handigheidjes wat je eigenlijk altijd wel hebt bij elk nieuw werk.
Heb er dan ook niet zelf om gevraagd. Uitkering loopt toch nog gewoon door en wilde ook niet de zeur uithangen omdat ik deze baan wel wil.

Nouja morgen laatste dagje hierzo en dan hoor ik het wel.
Heb er wel goede hoop op in ieder geval. :)

Dus best positief toch?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 10 juli 2014 @ 23:01:42 #63
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_142155528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:41 schreef kree het volgende:
Ik ben inmiddels op dagje twee van 'werken als test' zoals het genoemd werd door hun.

Aan de ene kant is het wel logisch voor zowel mij als hun om het even een paar dagen te bekijken.

Ik weet nog steeds niet of ik hiervoor krijg betaald. Het is wel in een hotel en dagen van 12 uur.
Dus tja. Zie wel dat ik best toch nog wel wat moet leren. Maar dat zijn vooral de handigheidjes wat je eigenlijk altijd wel hebt bij elk nieuw werk.
Heb er dan ook niet zelf om gevraagd. Uitkering loopt toch nog gewoon door en wilde ook niet de zeur uithangen omdat ik deze baan wel wil.

Nouja morgen laatste dagje hierzo en dan hoor ik het wel.
Heb er wel goede hoop op in ieder geval. :)

Dus best positief toch?
Neem aan dat je in een soort proeftijd zit? Je hebt zelfs constructies waar je eerst drie maanden "op proef" werkt (met behoud van uitkering) waarna de werkgever je in ieder geval een halfjaar contract moet bieden. Dan is een paar dagen nog heel redelijk ;) Gewoon laten weten dat je er best graag wilt werken en dat je het leuk en leerzaam vond, staat altijd positief. Succes nog even!
pi_142155668
Ik kreeg zowaar via LinkedIn een bericht. Van Tesla Motors. Ze waren op zoek naar IT specialisten :o

Ze zitten hier zowat tegen de achtertuin :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:32:11 #65
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142159443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:05 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kreeg zowaar via LinkedIn een bericht. Van Tesla Motors. Ze waren op zoek naar IT specialisten :o

Ze zitten hier zowat tegen de achtertuin :D
Is 'n leuk bedrijf volgens mij, electrische auto's toch? Staat goed op je cv, zoiets. ^O^
Hallon!
pi_142159504
Ik kom hier even inbreken als jullie het goed vinden :@,..

Heb nu vanaf 2 kanten ervaring met het UWV, als leidinggevende probeert een "coach?" contact met met mij te houden. En mijn schoonbroer zoekt momenteel werk en die wordt als stront behandeld door het UWV met vage scholingstrajecten waar die werkelijk geen kut aan heeft.

Die coach die contact met mij heeft kan nog geen mailtje tikken zonder belabberde spelfouten en tutoyeert mij vanaf dag 1. Werkt er ook nog fatsoenlijk volk daar of zijn het allemaal van de bosmongolen?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:39:04 #67
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142159527
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik kom hier even inbreken als jullie het goed vinden :@,..

Heb nu vanaf 2 kanten ervaring met het UWV, als leidinggevende probeert een "coach?" contact met met mij te houden. En mijn schoonbroer zoekt momenteel werk en die wordt als stront behandeld door het UWV met vage scholingstrajecten waar die werkelijk geen kut aan heeft.

Die coach die contact met mij heeft kan nog geen mailtje tikken zonder belabberde spelfouten en tutoyeert mij vanaf dag 1. Werkt er ook nog fatsoenlijk volk daar of zijn het allemaal van de bosmongolen?
Je denkt nu dat 't daar allemaal bosmongolen zijn maar als je met mensen van de sociale dienst te maken krijgt realiseer je je opeens dat het allemaal nog veel erger kan. :o
Hallon!
pi_142159543
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Je denkt nu dat 't daar allemaal bosmongolen zijn maar als je met mensen van de sociale dienst te maken krijgt realiseer je je opeens dat het allemaal nog veel erger kan. :o
Wat is de sociale dienst :@? Is dat geen onderdeel van het UWV? Ow wacht dat zijn degene die bijstand uitbetalen namens gemeente?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:45:18 #69
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142159588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat is de sociale dienst :@? Is dat geen onderdeel van het UWV? Ow wacht dat zijn degene die bijstand uitbetalen namens gemeente?
Yep en die laten ook werkcoaches op je los die geen mail kunnen typen zonder allerlei taalvauten. Maar dat is eigenlijk nog het minst irritant aan zulke mensen. Nee het meest ergerlijke is hun totale gebrek aan enig constructief advies, hun standaard riedeltjes "daar is geen geld voor" (wat ik ook snap, ik vroeg ook alleen of zij misschien nog ingangen wist om bij bepaalde bedrijven een voet tussen de deur te krijgen om eventueel via zo'n bedrijf een opleiding te volgen) en hun negatieve benadering: iedereen die gebruik maakt van het laatste vangnet van bijstand zal wel lui zijn en niet eens willen werken.

Tsja mevrouw de werkcoach haar bijdrage was dat ze m'n cv nog eens naar 'n paar andere werkcoaches oid had doorgespeeld en ook even duidelijk erbij heeft gezegd "BlueMage werkt graag met machines", grasmaaiers enzo zeker. :')
Hallon!
pi_142159673
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Yep en die laten ook werkcoaches op je los die geen mail kunnen typen zonder allerlei taalvauten. Maar dat is eigenlijk nog het minst irritant aan zulke mensen. Nee het meest ergerlijke is hun totale gebrek aan enig constructief advies, hun standaard riedeltjes "daar is geen geld voor" (wat ik ook snap, ik vroeg ook alleen of zij misschien nog ingangen wist om bij bepaalde bedrijven een voet tussen de deur te krijgen om eventueel via zo'n bedrijf een opleiding te volgen) en hun negatieve benadering: iedereen die gebruik maakt van het laatste vangnet van bijstand zal wel lui zijn en niet eens willen werken.

Tsja mevrouw de werkcoach haar bijdrage was dat ze m'n cv nog eens naar 'n paar andere werkcoaches oid had doorgespeeld en ook even duidelijk erbij heeft gezegd "BlueMage werkt graag met machines", grasmaaiers enzo zeker. :')
Wat mij stoort is het totale gebrek aan beleefdheid van die lui,..Vooral het feit dat ze denken dat ik wel even tijd voor ze kan maken. Ik denk dat uhr, jij hebt wat van mij nodig niet andersom.

Geen enkele vacature zetten wij online meestal werven wij personeel via netwerk van onze huidige krachten. Maar dan stuur ik een keer een beleefd mailtje. Gezocht Fulltime, ervaren, sociaal hygiene, werktijden vanaf 5.00.

Krijg ik 3 moeders die vanaf 8.00 kunnen starten en 2 mensen zonder horeca-ervaring. Tsjah laatste keer dat die dat mens mail |:(.

Dan denk ik als dat mensen aan het werk moet helpen? Beter gooien ze die mensen eruit en geven dat geld uit aan scholing :'). Een vriend van mij heb ik zijn VCA en heftruck ding voorgeschoten en die was zo aan het werk. Koste alles bij elkaar nog geen 400 euro dat moeten ze toch kunnen inzien daar?
pi_142160725
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:39 schreef BlueMage het volgende:

Je denkt nu dat 't daar allemaal bosmongolen zijn maar als je met mensen van de sociale dienst te maken krijgt realiseer je je opeens dat het allemaal nog veel erger kan. :o
Oh zo waar -O- Drie keer mee geweest naar de sociale dienst om andere mensen te helpen bij hun gsprekken/inschrijving en omg ik begrijp wel dat er soms agressie naar die medewerkers is want ik heb 3x een ander persoon gezien (andere steden ook 8-) ) maar wat een onbeschofte, onvriendelijke, domme mensen :r Misschien hou je het werk ook niet vol als je wel leuk en slim bent oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:40:27 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142162339
Ik meld me ook maar eens hier. Ik ben op zoek naar wat nieuws. Heb de luxe dat ik dat doe vanuit een vrij riante positie met 2 parttime functies. Maar nu ik met mijn 2e studie nagenoeg klaar ben wil ik weer volop aan de bak.

Zoek iets op het snijvlak van bedrijfskunde/marketing en ICT. Zoiets als online marketing medewerker of data analist.

Heb sinds anderhalve week 7 brieven verstuurd. 2 afwijzingen en gisteren een eerste gesprek gehad. Niet slecht al zeg ik het zelf.
pi_142166393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:05 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kreeg zowaar via LinkedIn een bericht. Van Tesla Motors. Ze waren op zoek naar IT specialisten :o

Ze zitten hier zowat tegen de achtertuin :D
Meteen doen. ^O^ Lijkt me echt heel tof, zeer innovatief bedrijf.
pi_142168241
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik kom hier even inbreken als jullie het goed vinden :@,..

Heb nu vanaf 2 kanten ervaring met het UWV, als leidinggevende probeert een "coach?" contact met met mij te houden. En mijn schoonbroer zoekt momenteel werk en die wordt als stront behandeld door het UWV met vage scholingstrajecten waar die werkelijk geen kut aan heeft.

Die coach die contact met mij heeft kan nog geen mailtje tikken zonder belabberde spelfouten en tutoyeert mij vanaf dag 1. Werkt er ook nog fatsoenlijk volk daar of zijn het allemaal van de bosmongolen?
Dat is exact mijn ervaring! Zelf als leidinggevende contact gehad met het Werkbedrijf en bij bijeenkomsten van hen geweest.. en nu dan ook zelf als werkeloze.
Nu moet ik wel zeggen dat het niveau van het personeel hier bij het Werkbedrijf hoger is dan daar waar ik leidinggevende was, maar toch.
Daar werkten alleen allochtonen die nog geen zin fatsoenlijk Nederlands konden spreken en toch waren het allemaal hbo-ers :? En dóm.. echt ongelooflijk. En je gewoon de categorie sollicitanten sturen waar je om vroeg was ook te moeilijk. Ik heb er nog een cursus gegeven.. wat een rampenplan. Vastgeroest in hun eigen denkwereldje..
pi_142168691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 09:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik meld me ook maar eens hier. Ik ben op zoek naar wat nieuws. Heb de luxe dat ik dat doe vanuit een vrij riante positie met 2 parttime functies. Maar nu ik met mijn 2e studie nagenoeg klaar ben wil ik weer volop aan de bak.

Zoek iets op het snijvlak van bedrijfskunde/marketing en ICT. Zoiets als online marketing medewerker of data analist.

Heb sinds anderhalve week 7 brieven verstuurd. 2 afwijzingen en gisteren een eerste gesprek gehad. Niet slecht al zeg ik het zelf.
Dit bedrijf (of iets soortgelijks) is mogelijk wel iets voor je:
http://www.sas.com/nl_nl/careers.html#solliciteren
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:44:11 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142169573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dit bedrijf (of iets soortgelijks) is mogelijk wel iets voor je:
http://www.sas.com/nl_nl/careers.html#solliciteren
Om meerdere redenen wil ik wel in de buurt van Eindhoven blijven. Maar in ieder geval dank voor de tip natuurlijk.
pi_142169936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Om meerdere redenen wil ik wel in de buurt van Eindhoven blijven. Maar in ieder geval dank voor de tip natuurlijk.
Okay, toen ik jouw verhaal las moest ik meteen aan iets dergelijks denken, op gebied van business intelligence zal daar ook genoeg te doen zijn. Succes met zoeken.
pi_142169985
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Is 'n leuk bedrijf volgens mij, electrische auto's toch? Staat goed op je cv, zoiets. ^O^
Daarom ook meteen op gereageerd. Ben erg benieuwd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:13 schreef netchip het volgende:

[..]

Meteen doen. ^O^ Lijkt me echt heel tof, zeer innovatief bedrijf.
Mij ook, een nieuwe uitdaging en ervaring :)

Helaas is de beste dame met vakantie nu, maar ik verwacht volgende week wel een reactie.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:34:34 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142171243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Okay, toen ik jouw verhaal las moest ik meteen aan iets dergelijks denken, op gebied van business intelligence zal daar ook genoeg te doen zijn. Succes met zoeken.
Hier zit inderdaad wel het nodige. En ook in Tilburg en Den Bosch zit veel.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:58:54 #80
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142172018
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh zo waar -O- Drie keer mee geweest naar de sociale dienst om andere mensen te helpen bij hun gsprekken/inschrijving en omg ik begrijp wel dat er soms agressie naar die medewerkers is want ik heb 3x een ander persoon gezien (andere steden ook 8-) ) maar wat een onbeschofte, onvriendelijke, domme mensen :r Misschien hou je het werk ook niet vol als je wel leuk en slim bent oid.
Mijn werkcoach zit er al 8 jaar ofzo. :') Tsja kan me ergens wel voorstellen dat ze ook een ander toekomstbeeld had toen ze net van school kwam, denk niet dat ze toen dacht: "Zo nou ga ik lekker 8 jaar lang naar zeikende mensen luisteren terwijl m'n baas me ook nog op de hielen zit dat ik mijn targets toch echt moet halen "x aantal mensen aan het werk of je ligt er zelf uit"". :') ...en tsja er zijn er ook genoeg in de wwb die echt wel aan alle stereotypen voldoen. :N Maar heb wel het gevoel (nav m'n workshopgroep toen) dat dat er steeds minder worden en veel mensen gewoon hard door de crisis geraakt zijn maar er wel het beste van proberen te maken en dit als 'n tijdelijk laatste vangnet zien.

Oh kan op m'n werk trouwens zeker tot oktober blijven, ook wel fijn. Wel toch nog steeds op zoek naar iets anders, meer uitdaging enzo.
Hallon!
pi_142172303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier zit inderdaad wel het nodige. En ook in Tilburg en Den Bosch zit veel.
Is het voor jou niets om als ZZP-er te gaan beginnen, dat lijkt mij redelijk te combineren met een bijbaan en je was toch ook politiek actief wat zorgt dat je een redelijk netwerk hebt?
pi_142172600
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:57 schreef El_Thijs het volgende:
Helaas is de beste dame met vakantie nu, maar ik verwacht volgende week wel een reactie.
Die dame is vaak en lang 'op vakantie' is mijn ervaring. Het kan best nog een paar weken duren voor je een fatsoenlijke reactie krijgt.
Er speelt daar ook iets met een buitenlandse eigenaar die een dikke vinger in de pap heeft ook wat betreft het aannemen van personeel. Zij lijkt mij niet meer dan een mooi poppetje die met handen en voeten is gebonden aan een niet zo snelle organisatie in het buitenland. Ik kreeg dan ook sterk de indruk dat die vakanties vaak smoesjes waren. Ik zal je per pm wat uitleg geven.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:57:03 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142173971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Is het voor jou niets om als ZZP-er te gaan beginnen, dat lijkt mij redelijk te combineren met een bijbaan en je was toch ook politiek actief wat zorgt dat je een redelijk netwerk hebt?
Nooit echt over nagedacht. Heeft dat veel voordelen dan?
pi_142174165
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nooit echt over nagedacht. Heeft dat veel voordelen dan?
Je moet natuurlijk wel een ondernemend type zijn maar op zich kun je als ZZP-er meer verdienen per uur dan in loondienst. Het voordeel is voor jou dat je dus naast de huidige banen kunt beginnen en als het gaat lopen eerst één bijbaan kunt opzeggen.

Je moet natuurlijk wel even goed informeren en kijken of reëel is, de markt in jouw regio ken ik niet goed. Het heeft natuurlijk ook nadelen je bent dan zelfstandig ondernemer en dat heeft gevolgen mbt (sociale) wetgeving.

Een vriend van mij is al jaren als zelfstandige aan het werk in de BI.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:08:40 #85
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142174237
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die dame is vaak en lang 'op vakantie' is mijn ervaring. Het kan best nog een paar weken duren voor je een fatsoenlijke reactie krijgt.
Er speelt daar ook iets met een buitenlandse eigenaar die een dikke vinger in de pap heeft ook wat betreft het aannemen van personeel. Zij lijkt mij niet meer dan een mooi poppetje die met handen en voeten is gebonden aan een niet zo snelle organisatie in het buitenland. Ik kreeg dan ook sterk de indruk dat die vakanties vaak smoesjes waren. Ik zal je per pm wat uitleg geven.
Jij kent natuurlijk weer 't hele bedrijf, alle ins & outs want jij bent Ouder1. :')
Hallon!
pi_142174384
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:08 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Jij kent natuurlijk weer 't hele bedrijf, alle ins & outs want jij bent Ouder1. :')
Djeezs doe is ff niet zo gefrustreerd huppel. Het gaat om een bedrijf dat op redelijk korte termijn heel erg uitbreidt met veel meer vestigingen (ik geloof van 1 naar 12 of zo iets) in Nederland. Als je dan met z'n tweeën serieus aan het solliciteren bent dan is de kans groot dat je zo'n bedrijf ook tegenkomt. Of niet soms? Zeker als het met auto's te maken heeft en één van beiden is automonteur.

Dus doe ff normaal zeg.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:16:55 #87
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142174479
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Djeezs doe is ff niet zo gefrustreerd huppel. Het gaat om een bedrijf dat op redelijk korte termijn heel erg uitbreidt met veel meer vestigingen (ik geloof van 1 naar 12 of zo iets) in Nederland. Als je dan met z'n tweeën serieus aan het solliciteren bent dan is de kans groot dat je zo'n bedrijf ook tegenkomt. Of niet soms? Zeker als het met auto's te maken heeft en één van beiden is automonteur.

Dus doe ff normaal zeg.
Jij begint gelijk met negatief doen en je doet ook net alsof je precies weet hoe het bedrijf in elkaar zit, kom op zeg, jij bent degene die maar aan de gang blijft met een stroom van negatief gezeik over alles. Het vervuilt echt WGR en dit topic in het bijzonder.
Hallon!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:17:41 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142174499
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel een ondernemend type zijn maar op zich kun je als ZZP-er meer verdienen per uur dan in loondienst. Het voordeel is voor jou dat je dus naast de huidige banen kunt beginnen en als het gaat lopen eerst één bijbaan kunt opzeggen.

Je moet natuurlijk wel even goed informeren en kijken of reëel is, de markt in jouw regio ken ik niet goed. Het heeft natuurlijk ook nadelen je bent dan zelfstandig ondernemer en dat heeft gevolgen mbt (sociale) wetgeving.

Een vriend van mij is al jaren als zelfstandige aan het werk in de BI.
Ik zal er eens over denken mocht het op de reguliere manier niet lukken. Zal dan wel mijn netwerkcapaciteiten moeten verbeteren. Ik heb een groot netwerk maar het gebruiken is iets dat ik niet zo beheers zegmaar. :')
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:18:00 #89
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142174510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik kom hier even inbreken als jullie het goed vinden :@,..

Heb nu vanaf 2 kanten ervaring met het UWV, als leidinggevende probeert een "coach?" contact met met mij te houden. En mijn schoonbroer zoekt momenteel werk en die wordt als stront behandeld door het UWV met vage scholingstrajecten waar die werkelijk geen kut aan heeft.

Die coach die contact met mij heeft kan nog geen mailtje tikken zonder belabberde spelfouten en tutoyeert mij vanaf dag 1. Werkt er ook nog fatsoenlijk volk daar of zijn het allemaal van de bosmongolen?
Het zijn allemaal mongolen.
10 jaar terug die mafketels meegemaakt.
Het enige wat hun interesseert zijn de bonussen die ze kunnen verdienen. :(
Het eind resultaat was dat ik emigreerde. _O-
Ik ga kijken of ik weer werk kan vinden in NL maar dan met een totaal andere insteek.
Ben aardig "gehard" door de Noord Amerikaanse werkwijze dus alles wat ik aan sociale extra's via een baantje binnen haal is extra bonus voor mij. Dat heb ik hier niet.
20 vakantie dagen per jaar is iets waar ik van droom hier, laat staan betaalde vakantie dagen...... :X
pi_142174526
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:16 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Jij begint gelijk met negatief doen en je doet ook net alsof je precies weet hoe het bedrijf in elkaar zit, kom op zeg, jij bent degene die maar aan de gang blijft met een stroom van negatief gezeik over alles. Het vervuilt echt WGR en dit topic in het bijzonder.
Ach.. krijg de rambam. :W Dan negeer je me maar ipv van jouw stroom aan gebash en hatelijke reacties.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:19:11 #91
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_142174549
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:57 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Daarom ook meteen op gereageerd. Ben erg benieuwd!

[..]

Mij ook, een nieuwe uitdaging en ervaring :)

Helaas is de beste dame met vakantie nu, maar ik verwacht volgende week wel een reactie.
Top man!
pi_142174625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb een groot netwerk maar het gebruiken is iets dat ik niet zo beheers zegmaar.
Terwijl dat eigenlijk de reden is dat je eraan bouwt. Maar het kan ook een plus zijn want veel mensen hebben ook een hekel aan de zeurders in het netwerk.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:30:48 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142174889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Terwijl dat eigenlijk de reden is dat je eraan bouwt. Maar het kan ook een plus zijn want veel mensen hebben ook een hekel aan de zeurders in het netwerk.
Ik vind het behoorlijk leuk om borrels en dergelijke te bezoeken en met mensen te kletsen en dergelijke. Maar mensen om iets vragen, brrr
pi_142185276
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 23:01 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Neem aan dat je in een soort proeftijd zit? Je hebt zelfs constructies waar je eerst drie maanden "op proef" werkt (met behoud van uitkering) waarna de werkgever je in ieder geval een halfjaar contract moet bieden. Dan is een paar dagen nog heel redelijk ;) Gewoon laten weten dat je er best graag wilt werken en dat je het leuk en leerzaam vond, staat altijd positief. Succes nog even!
Denk dat je het moet zien als een soort pre-proeftijd.
Oftewel om te zien of ze genoeg aan me hebben om een busje gereedschap etc te regelen.

Maargoed ik ben inmiddels terug en het is mij wel bevallen.
Heb in ieder geval geprobeerd te laten zien dat ik graag wilde werken.

Neem aan dat de baas nu overlegd met de mensen waarmee ik gewerkt heb en dat ik volgende week meer hoor.
Do what you love, love what you do!
pi_142312956
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Terwijl dat eigenlijk de reden is dat je eraan bouwt. Maar het kan ook een plus zijn want veel mensen hebben ook een hekel aan de zeurders in het netwerk.
Het ligt er natuurlijk ook aan of je de mensen aan wie je het vraagt (ooit) face to face ontmoette
of alleen via via iemand hebt leren kennen. Het gaat er uiteindelijk niet om de grootte van je netwerk maar om de kwaliteit en betrouwbaarheid van je netwerk.
pi_142326452
Zo, op naar het tweede gesprek!
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_142326535
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:03 schreef renwan het volgende:
Zo, op naar het tweede gesprek!
Succes
pi_142334329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het zijn allemaal mongolen.
10 jaar terug die mafketels meegemaakt.
Het enige wat hun interesseert zijn de bonussen die ze kunnen verdienen. :(
Het eind resultaat was dat ik emigreerde. _O-
Ik ga kijken of ik weer werk kan vinden in NL maar dan met een totaal andere insteek.
Ben aardig "gehard" door de Noord Amerikaanse werkwijze dus alles wat ik aan sociale extra's via een baantje binnen haal is extra bonus voor mij. Dat heb ik hier niet.
20 vakantie dagen per jaar is iets waar ik van droom hier, laat staan betaalde vakantie dagen...... :X
Je hebt spijt van je emigratie?
pi_142343416
Geluk :')
pi_142344838
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:39 schreef kree het volgende:

[..]

Denk dat je het moet zien als een soort pre-proeftijd.
Oftewel om te zien of ze genoeg aan me hebben om een busje gereedschap etc te regelen.

Maargoed ik ben inmiddels terug en het is mij wel bevallen.
Heb in ieder geval geprobeerd te laten zien dat ik graag wilde werken.

Neem aan dat de baas nu overlegd met de mensen waarmee ik gewerkt heb en dat ik volgende week meer hoor.
Vervolg:

Ik ben aangenomen proeftijd van een maand dan half-jaar contract :)
Volgende week beginnen jeeeeh.
Do what you love, love what you do!
pi_142345327
Gefellicteerd :)
pi_142347527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:26 schreef Eris het volgende:
Gefellicteerd :)
dankje
Do what you love, love what you do!
  woensdag 16 juli 2014 @ 01:16:13 #103
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142349448
@kree gefeliciteerd!


Nu zelf een vraag, twee week terug heb ik een presentatie gehad bij een bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Nu heb ik een uitnodiging gekregen voor een individueel gesprek met de recruiter en de manager waar ik eventueel onder zou moeten gaan werken. Daarnaast heb ik vorige week een assessment gemaakt.

Wat zou nu de verdere gang van zaken zijn, kan ik dit zien als een eerste sollicitatie gesprek? Normaal laten ze je toch pas een assessment maken na je eerste sollicitatie gesprek?

Overigens hebben ze toen bij de presentatie verteld dat er op basis van de eerste kennismaking een selectie zou worden gemaakt waarna er een eventueele uitnodiging zou komen, vervolg daarop zou zijn dat er een assessment gemaakt moest worden met daarna een persoonlijk gesprek. Indien dat positief zou zijn zou er een gesprek met de manager komen.

Ze wijken nu dus af van wat ze me toen hebben verteld, door de laatste stap tegelijk te doen met het persoonlijke gesprek.
  woensdag 16 juli 2014 @ 03:48:01 #104
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142351400
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:17 schreef kree het volgende:

[..]

Vervolg:

Ik ben aangenomen proeftijd van een maand dan half-jaar contract :)
Volgende week beginnen jeeeeh.
Gefeliciteerd. ^O^ Jij hebt toch ook vrij lang thuis gezeten of niet?
Hallon!
pi_142351715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:17 schreef kree het volgende:

[..]

Vervolg:

Ik ben aangenomen proeftijd van een maand dan half-jaar contract :)
Volgende week beginnen jeeeeh.
Gefeliciteerd
  woensdag 16 juli 2014 @ 07:18:43 #106
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142351787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:16 schreef Bassen het volgende:
@kree gefeliciteerd!

Nu zelf een vraag, twee week terug heb ik een presentatie gehad bij een bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Nu heb ik een uitnodiging gekregen voor een individueel gesprek met de recruiter en de manager waar ik eventueel onder zou moeten gaan werken. Daarnaast heb ik vorige week een assessment gemaakt.

Wat zou nu de verdere gang van zaken zijn, kan ik dit zien als een eerste sollicitatie gesprek? Normaal laten ze je toch pas een assessment maken na je eerste sollicitatie gesprek?

Overigens hebben ze toen bij de presentatie verteld dat er op basis van de eerste kennismaking een selectie zou worden gemaakt waarna er een eventueele uitnodiging zou komen, vervolg daarop zou zijn dat er een assessment gemaakt moest worden met daarna een persoonlijk gesprek. Indien dat positief zou zijn zou er een gesprek met de manager komen.

Ze wijken nu dus af van wat ze me toen hebben verteld, door de laatste stap tegelijk te doen met het persoonlijke gesprek.
Dan zal men de manier waarop je de presentatie hebt bijgewoond en je jezelf heb gemanifesteerd stiekum toch wel beoordeeld hebben.
Een assessment is over het algemeen een kostbaar middel, dus dat doen ze niet voor jan en allemaal. Lijkt me dat je in ronde 3 van 4 zit om eerlijk te zijn.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_142355745
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 03:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. ^O^ Jij hebt toch ook vrij lang thuis gezeten of niet?
Dankjewel, bijna twee jaar, dus dat kun je wel lang noemen ja.
Maargoed voor iedereen die ook al lang zonder werk zit, het is niet hopeloos dus en als mij het kan lukken dan kan iedereen het zeg maar :P
Do what you love, love what you do!
pi_142355940
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef kree het volgende:

[..]

Dankjewel, bijna twee jaar, dus dat kun je wel lang noemen ja.
Maargoed voor iedereen die ook al lang zonder werk zit, het is niet hopeloos dus en als mij het kan lukken dan kan iedereen het zeg maar :P
Gefeliciteerd, dan komt de moed er weer in ;)
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:48:54 #109
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_142357933
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef kree het volgende:

[..]

Dankjewel, bijna twee jaar, dus dat kun je wel lang noemen ja.
Maargoed voor iedereen die ook al lang zonder werk zit, het is niet hopeloos dus en als mij het kan lukken dan kan iedereen het zeg maar :P
Echt super om te lezen dat je bent aangenomen! *O* Veel succes :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:44:28 #110
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_142360073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

20 vakantie dagen per jaar is iets waar ik van droom hier, laat staan betaalde vakantie dagen...... :X
:o

Is dat daar echt niet? Hoe gaat het daar?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_142360188
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:17 schreef kree het volgende:

[..]

Vervolg:

Ik ben aangenomen proeftijd van een maand dan half-jaar contract :)
Volgende week beginnen jeeeeh.
Top! ^O^
pi_142360276
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:44 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

:o

Is dat daar echt niet? Hoe gaat het daar?
Volgens mij verschilt het nogal waar je woont en werkt daar. Maar wettelijk is er over het algemeen veel minder waar je recht op hebt.

Overigens vind ik elk bedrijf dat in NL het minimum aan vrije dagen geeft behoorlijk triest. Straalt een beetje uit: "als het niet wettelijk verplicht was zouden we je minder geven". :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:52:18 #113
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_142360333
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt het nogal waar je woont en werkt daar. Maar wettelijk is er over het algemeen veel minder waar je recht op hebt.

Overigens vind ik elk bedrijf dat in NL het minimum aan vrije dagen geeft behoorlijk triest. Straalt een beetje uit: "als het niet wettelijk verplicht was zouden we je minder geven". :')
Klopt wel ja, lijkt me ook wel in het belang van de werkgever want komt de gezondheid van de werknemers toch niet echt ten goede lijkt me als je bijna of geen vakantie hebt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:58:53 #114
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142360540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt het nogal waar je woont en werkt daar. Maar wettelijk is er over het algemeen veel minder waar je recht op hebt.

Overigens vind ik elk bedrijf dat in NL het minimum aan vrije dagen geeft behoorlijk triest. Straalt een beetje uit: "als het niet wettelijk verplicht was zouden we je minder geven". :')
Waar ik momenteel mijn sollicitatie heb lopen hebben ze 35 vakantiedagen :D
pi_142360638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:58 schreef Bassen het volgende:

[..]

Waar ik momenteel mijn sollicitatie heb lopen hebben ze 35 vakantiedagen :D
Een vriend van me heeft 60 dagen per jaar aan afwezigheidsrechten. Nee, geen oude lul met allerlei regelingen, is daar de standaard :') . Meestal laat hij de helft uitbetalen, toch weer anderhalve maand extra loon :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:07:08 #116
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142360837
Ja bizar hoe het kan verschillen. Waar ik nu dus bezig ben zal ik (als ik word aangenomen) een traineeship in gaan. Dit zal dan volledig in de baas zijn tijd zijn, als ik dan naar mijn zus kijk die bij BMC een traineeship volgt, die heeft soms een dag in de week, de rest is in haar eigen tijd.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:25:46 #117
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142361560
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef kree het volgende:

[..]

Dankjewel, bijna twee jaar, dus dat kun je wel lang noemen ja.
Maargoed voor iedereen die ook al lang zonder werk zit, het is niet hopeloos dus en als mij het kan lukken dan kan iedereen het zeg maar :P
Dat geeft inderdaad hoop. *O* Ach sowieso heb ik geleerd om me weinig meer van al het gelul aan te trekken zoals "als je meer als 'n half jaar thuis zit ben je sowieso kansloos op de arbeidsmarkt" "met 32 ben je te oud om nog 'n studie te gaan volgen" "onder je niveau werken moet je nooit doen" heel fijn allemaal maar dankzij mijn besluit om een "dom" baantje bij de champignons te gaan doen ben ik nu nog steeds aan het werk en hoogstwaarschijnlijk zit ik daar nog tot oktober. Heeft toch mijn voorkeur boven thuis zitten met een bijstandsuitkering. :)

Oh ja vanavon weer nachtdienst lol dat is wat de meeste mensen weer minder vinden. :P
Hallon!
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:28:19 #118
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_142361648
Ik kom me ook hier melden, tegen wil en dank in.

Vorige week heb ik te horen dat mijn scriptie niet voldoende is, einde opleiding, einde werk, welkom uitkering en halloooooo UWV.

En daar loop ik gelijk tegen een groot probleem aan... hopelijk kan iemand me op weg helpen. Op werk.nl ben ik al sinds vanochtend bezig om mijn CV in te vullen. Met name bij de opleidingen gaat het bij mij mis.

Ik heb de volgende opleidingen afgemaakt:
HAVO
MTS Werktuigbouwkunde
HTS Milieugerichte materiaaltechnologie

Niet afgemaakt:
Inservice opleiding Radiodiagnostisch Laborant [vergelijkbaar met MBRT].

Buiten de HAVO herkent hij helemaal niets. Het dichts in de buurt van de MTS werktuigbouwkunde kwam elektrotechniek, werktuigbouwkunde weet hij al niet te vinden.

De HTS daar kom ik al helemaal niet verder mee. HBO-opleidingen lijken hem helemaal vreemd. Deze opleiding is gestopt, maar ook een opleiding als werktuigbouwkunde op de HTS weet hij niet te vinden. Weer MTS elektrotechniek als dichts bij zijnde.

Mijn onafgemaakte opleiding is vergelijkbaar met MBRT (medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken), die herkent hij ook niet. Verpleegkunde... nada, noppes. Iets met zorg... vergeet het maar.

Ik heb in de commentaarvakjes wel beschreven welke opleiding het nu wel moet zijn, maar hoe kom ik nu aan een goed CV als hij driekwart van mijn opleidingen niet eens herkent? Wat doe ik niet goed, wat kan ik anders doen qua zoektermen en dergelijke.

Ook qua werkervaring heb ik het idee dat hij op basis van mijn opleidingen een selectie maakt, maar daar kom ik nu ook niet verder mee.

Ik heb nu al frustraties over werk.nl... hoe ga ik dit volhouden tot ik nieuw werk gevonden heb?

Alvast bedankt!

Nu even terug- en inlezen in dit en vorige topics.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:33:01 #119
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142361815
Met MTS techniek kun je in de technische wereld 'n eind komen hoor. Ga de procesindustrie in? Als je geen bezwaar hebt tegen ploegendiensten zijn daar denk ik best mogelijkheden met jouw opleidingen. Tevens: is er echt geen mogelijkheid om die hbo opleiding nog af te maken? De scriptie misschien ergens anders te doen, bij een ander bedrijf of weet ik veel wat?

werk.nl heb je niks aan, vul gewoon maar wat in en stuur je echte volledige cv naar alle werkgevers/uitzendbureaus in je buurt.
Hallon!
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:40:04 #120
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142362044
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Klopt wel ja, lijkt me ook wel in het belang van de werkgever want komt de gezondheid van de werknemers toch niet echt ten goede lijkt me als je bijna of geen vakantie hebt.
Ligt er aan of ze makkelijk te vervangen zijn, denk ik. Voor jou 10 anderen of zo. Ik denk niet dat er veel 'wettelijk' geregeld is, daar. Nogal een liberaal land, hè.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_142362160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:28 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik kom me ook hier melden, tegen wil en dank in.

Vorige week heb ik te horen dat mijn scriptie niet voldoende is, einde opleiding, einde werk, welkom uitkering en halloooooo UWV.

En daar loop ik gelijk tegen een groot probleem aan... hopelijk kan iemand me op weg helpen. Op werk.nl ben ik al sinds vanochtend bezig om mijn CV in te vullen. Met name bij de opleidingen gaat het bij mij mis.

Ik heb de volgende opleidingen afgemaakt:
HAVO
MTS Werktuigbouwkunde
HTS Milieugerichte materiaaltechnologie

Niet afgemaakt:
Inservice opleiding Radiodiagnostisch Laborant [vergelijkbaar met MBRT].

Buiten de HAVO herkent hij helemaal niets. Het dichts in de buurt van de MTS werktuigbouwkunde kwam elektrotechniek, werktuigbouwkunde weet hij al niet te vinden.

De HTS daar kom ik al helemaal niet verder mee. HBO-opleidingen lijken hem helemaal vreemd. Deze opleiding is gestopt, maar ook een opleiding als werktuigbouwkunde op de HTS weet hij niet te vinden. Weer MTS elektrotechniek als dichts bij zijnde.

Mijn onafgemaakte opleiding is vergelijkbaar met MBRT (medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken), die herkent hij ook niet. Verpleegkunde... nada, noppes. Iets met zorg... vergeet het maar.

Ik heb in de commentaarvakjes wel beschreven welke opleiding het nu wel moet zijn, maar hoe kom ik nu aan een goed CV als hij driekwart van mijn opleidingen niet eens herkent? Wat doe ik niet goed, wat kan ik anders doen qua zoektermen en dergelijke.

Ook qua werkervaring heb ik het idee dat hij op basis van mijn opleidingen een selectie maakt, maar daar kom ik nu ook niet verder mee.

Ik heb nu al frustraties over werk.nl... hoe ga ik dit volhouden tot ik nieuw werk gevonden heb?

Alvast bedankt!

Nu even terug- en inlezen in dit en vorige topics.
Mail deze eens:
http://www.to-evoke.nl/

Stonden te springen om mensen met werktuigbouw.
Weet ik zeker want ze belde voor m'n broertje die heeft mbo werktuigbouw.

Verder is er uit werk.nl voor mij niks voortgekomen. Zag het ook meer als een verplichting die je moet invullen ivm een uitkering.

Edit heb evt een mail adres voor je van degene die toen belde.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:03:19 #122
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_142362774
@BlueMage: ik ben aan het kijken of ik toch op een of andere manier mijn opleiding kan afmaken, maar het is geen vetpot op dit moment in de zorg...

werk.nl is verschrikkelijk, maar een verplichting waar ik dan maar aan moet voldoen. Maar dat het systeem zo tegenwerkt, daar kan ik niet tegen. Als ze een voor de hand liggende opleiding als WTB al niet in het systeem hebben staan... geen wonder dat ik niet te veel van ze hoef te verwachten.

Onregelmatigheid is geen probleem, dat doe ik al 18 jaar. Bovendien is mijn vriend buschauffeur, dus we weten niet beter.

@kree: bedankt voor de link. Site ziet er goed uit, daar ga ik eens op m'n gemakje rondsnuffelen. Ik denk aan je als ik een mailadres nodig heb.

werk.nl is wat bij betreft weggegooid geld en energie. Wat een omslachtige manier om uiteindelijk toch niet te kunnen invullen hoe het nu precies zit. We zien maar... ik heb het ingevuld, kunnen ze weer verder met mijn ww-aanvraag.

Bedankt alvast!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_142362836
Wat gebeurt er eigenlijk als je geen gebruik maakt van de passende vacatures in je UWV werkmap? Ik zie dat er een paar 100% matches bij staan die absoluut geen goede matches zijn :')
pi_142362939
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:05 schreef Disorder het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je geen gebruik maakt van de passende vacatures in je UWV werkmap? Ik zie dat er een paar 100% matches bij staan die absoluut geen goede matches zijn :')
Niks.

Ik kreeg ook 100% passende vacatures. Maar die bleken aan de andere kant van het land te zitten, terwijl ik toch had aangegeven max. 30km te willen reizen.

Als je verder gewoon het aantal verplichte vacatures per maand vervult, dan komt het allemaal wel goed is mijn ervaring.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142362966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:28 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik kom me ook hier melden, tegen wil en dank in.

Vorige week heb ik te horen dat mijn scriptie niet voldoende is, einde opleiding, einde werk, welkom uitkering en halloooooo UWV.

En daar loop ik gelijk tegen een groot probleem aan... hopelijk kan iemand me op weg helpen. Op werk.nl ben ik al sinds vanochtend bezig om mijn CV in te vullen. Met name bij de opleidingen gaat het bij mij mis.

Ik heb de volgende opleidingen afgemaakt:
HAVO
MTS Werktuigbouwkunde
HTS Milieugerichte materiaaltechnologie

Niet afgemaakt:
Inservice opleiding Radiodiagnostisch Laborant [vergelijkbaar met MBRT].

Buiten de HAVO herkent hij helemaal niets. Het dichts in de buurt van de MTS werktuigbouwkunde kwam elektrotechniek, werktuigbouwkunde weet hij al niet te vinden.

De HTS daar kom ik al helemaal niet verder mee. HBO-opleidingen lijken hem helemaal vreemd. Deze opleiding is gestopt, maar ook een opleiding als werktuigbouwkunde op de HTS weet hij niet te vinden. Weer MTS elektrotechniek als dichts bij zijnde.

Mijn onafgemaakte opleiding is vergelijkbaar met MBRT (medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken), die herkent hij ook niet. Verpleegkunde... nada, noppes. Iets met zorg... vergeet het maar.

Ik heb in de commentaarvakjes wel beschreven welke opleiding het nu wel moet zijn, maar hoe kom ik nu aan een goed CV als hij driekwart van mijn opleidingen niet eens herkent? Wat doe ik niet goed, wat kan ik anders doen qua zoektermen en dergelijke.

Ook qua werkervaring heb ik het idee dat hij op basis van mijn opleidingen een selectie maakt, maar daar kom ik nu ook niet verder mee.

Ik heb nu al frustraties over werk.nl... hoe ga ik dit volhouden tot ik nieuw werk gevonden heb?

Alvast bedankt!

Nu even terug- en inlezen in dit en vorige topics.
Gezien de opleidingen denk ik niet dat jij lang werkloos hoeft te zijn. Ik stuur je even een pm-tje met bedrijven waarvan ik weet dat ze volop mensen zoeken in die richting.
pi_142362968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:17 schreef kree het volgende:

[..]

Vervolg:

Ik ben aangenomen proeftijd van een maand dan half-jaar contract :)
Volgende week beginnen jeeeeh.
Gefeliciteerd! w/
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142363398
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:28 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik kom me ook hier melden, tegen wil en dank in.

Vorige week heb ik te horen dat mijn scriptie niet voldoende is, einde opleiding, einde werk, welkom uitkering en halloooooo UWV.

En daar loop ik gelijk tegen een groot probleem aan... hopelijk kan iemand me op weg helpen. Op werk.nl ben ik al sinds vanochtend bezig om mijn CV in te vullen. Met name bij de opleidingen gaat het bij mij mis.

Ik heb de volgende opleidingen afgemaakt:
HAVO
MTS Werktuigbouwkunde
HTS Milieugerichte materiaaltechnologie

Niet afgemaakt:
Inservice opleiding Radiodiagnostisch Laborant [vergelijkbaar met MBRT].

Buiten de HAVO herkent hij helemaal niets. Het dichts in de buurt van de MTS werktuigbouwkunde kwam elektrotechniek, werktuigbouwkunde weet hij al niet te vinden.

De HTS daar kom ik al helemaal niet verder mee. HBO-opleidingen lijken hem helemaal vreemd. Deze opleiding is gestopt, maar ook een opleiding als werktuigbouwkunde op de HTS weet hij niet te vinden. Weer MTS elektrotechniek als dichts bij zijnde.

Mijn onafgemaakte opleiding is vergelijkbaar met MBRT (medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken), die herkent hij ook niet. Verpleegkunde... nada, noppes. Iets met zorg... vergeet het maar.

Ik heb in de commentaarvakjes wel beschreven welke opleiding het nu wel moet zijn, maar hoe kom ik nu aan een goed CV als hij driekwart van mijn opleidingen niet eens herkent? Wat doe ik niet goed, wat kan ik anders doen qua zoektermen en dergelijke.

Ook qua werkervaring heb ik het idee dat hij op basis van mijn opleidingen een selectie maakt, maar daar kom ik nu ook niet verder mee.

Ik heb nu al frustraties over werk.nl... hoe ga ik dit volhouden tot ik nieuw werk gevonden heb?

Alvast bedankt!

Nu even terug- en inlezen in dit en vorige topics.
Ik heb even ingelogd op mijn account, en als ik achtereenvolgens jouw opleidingen invoer dan krijg ik wel een goed resultaat.

'Werktuigbouwkunde' leidt tot een lijst waar MTS Werktuigbouwkunde ook tussen te vinden is,
'HTS Milieugerichte materiaaltechnologie' vindt hij ook gewoon en 'Inservice opleiding Radiodiagnostisch Laborant' [vergelijkbaar met MBRT] lukt ook gewoon (staat in de lijst als 'radiodiagnostisch laborant (hbo)' ).

Toegegeven, de site is rete-onhandig, maar mij lukt het wel. Succes iig.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:33:18 #128
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_142363895
@chatgirl: ik heb het geprobeerd op een windows-pc hier in huis en nu lukt het wel!
Zal wel iets met Apple zijn denk ik. Bedankt!

Edit: mijn hts is nu veranderd... de rest krijg ik nog niet voor elkaar... arghhhhhh.

[ Bericht 27% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 16-07-2014 15:39:12 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:40:38 #129
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142364158
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:58 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Je hebt spijt van je emigratie?
Ik wil weer terug ja. Kan niet wennen hier...
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:41:12 #130
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_142364180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:09 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Gezien de opleidingen denk ik niet dat jij lang werkloos hoeft te zijn. Ik stuur je even een pm-tje met bedrijven waarvan ik weet dat ze volop mensen zoeken in die richting.
Thanx!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  woensdag 16 juli 2014 @ 15:47:08 #131
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142364402
Eerste 11 vacatures in mijn buurt vandaag zijn voor deur aan deur verkopers. Daar zie ik opeens wel extreem veel werk in. :')
pi_142366572
Oja, heel fijn ja die vaste opleidingslijsten van het UWV. Ik krijg met geen mogelijkheid ingevuld dat ik een cursus informatief schrijven heb gevolgd, net als cursussen arbeidsmarktcommunicatie. Mijn opleiding kent hij dan weer wel, maar als ik wil opvoeren dat ik een cursus persvoorlichting deed, dan kent hij deze weer niet. En dat is best nuttige informatie.
Gelukkig krijg ik dan wel vacatures die 100% passend moeten zijn maar waarbij ik na drie woorden van de vacature-omschrijving al niet meer weet wat ze bedoelen. Ik snap dat alles op basis van zoekwoorden etc gaat, maar kennelijk blijft het heel moeilijk om de juiste vacature voorgeschoteld te krijgen.
Ook opvallend, dan zoek je op werk.nl op wo vacatures. Ik vond een aardige, ging lezen en dan staat er in de voorwaarden 'mbo-4'. Eh. Tja.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_142368108
Enig idee wat er nog van je bruto-dagloon overblijft bij een ww-uitkering?

\/\/ Damn :{

[ Bericht 44% gewijzigd door Disorder op 16-07-2014 18:03:58 ]
pi_142368211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:28 schreef Disorder het volgende:
Enig idee wat er nog van je bruto-dagloon overblijft bij een ww-uitkering?
75% dacht ik.
Do what you love, love what you do!
pi_142377001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:28 schreef Disorder het volgende:
Enig idee wat er nog van je bruto-dagloon overblijft bij een ww-uitkering?

\/\/ Damn :{
75% de eerste twee maanden, daarna 70 %
pi_142377026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:25 schreef zweefbij het volgende:

[..]

75% de eerste twee maanden, daarna 70 %
Nee. Dat is het percentage wat er van je reguliere loon overblijft, toch?
pi_142383502
Je dagloon wordt berekend door middel van het gemiddeld aantal uren dat je in een week hebt gewerkt en dat dan genomen over een jaar voordat je de uitkering aan hebt gevraagd.
pi_142384628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je dagloon wordt berekend door middel van het gemiddeld aantal uren dat je in een week hebt gewerkt en dat dan genomen over een jaar voordat je de uitkering aan hebt gevraagd.
Ja dat weet ik. Maar wat houd je ongeveer nog van je bruto-bedrag over? Weet iemand dat ongeveer?
pi_142386254
Dat ligt eraan wat je als dagloon krijgt natuurlijk.
pi_142388363
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar wat houd je ongeveer nog van je bruto-bedrag over? Weet iemand dat ongeveer?
Je kan je bruto uitkering uitreken op de site van uwv. En wat je netto kan je dan weer bereken op www.berekenhet.nl
pi_142433515
Gefeliciteerd kree! w/

Dit geeft mij ook hoop, want ik ben ook al een hele tijd werkzoekend. Ik heb in ieder geval volgende week donderdag weer een gesprek.
pi_142440749
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:32 schreef lyolyrc het volgende:
Gefeliciteerd kree! w/

Dit geeft mij ook hoop, want ik ben ook al een hele tijd werkzoekend. Ik heb in ieder geval volgende week donderdag weer een gesprek.
Dank en succes met je sollicitatie.
Wat voor werk?
Do what you love, love what you do!
pi_142443554
Ik zou vandaag gebeld worden met nieuws of ik aangenomen ben of niet. Natuurlijk was ik net op de wc toen m'n telefoon ging en volgens m'n voicemail word ik morgen terug gebeld en ben ik niet bereikbaar krijg ik een mail.

Ben weinig hoopvol
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_142448096
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:46 schreef kree het volgende:

[..]

Dank en succes met je sollicitatie.
Wat voor werk?
Jij bedankt voor de succeswensen.

Het gaat om een functie in de IT die meerdere gebieden bestrijkt, waaronder applicatiebeheer.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:10:46 #145
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_142462506
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:47 schreef schoolstudent het volgende:
Eerste 11 vacatures in mijn buurt vandaag zijn voor deur aan deur verkopers. Daar zie ik opeens wel extreem veel werk in. :')
Een deur aan deur verkoper? Moet je een deur aan een deur verkopen? Wat moet een deur nou met een deur?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:15:06 #146
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142462689
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:10 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Een deur aan deur verkoper? Moet je een deur aan een deur verkopen? Wat moet een deur nou met een deur?
Voeg humor maar als competentie aan je CV toe _O- _O- _O-
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 19 juli 2014 @ 10:58:27 #147
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_142472428
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:10 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Een deur aan deur verkoper? Moet je een deur aan een deur verkopen? Wat moet een deur nou met een deur?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_142472641
Hoe werkt dit nou? Ik moet mijn inkomstenformulier invullen. Bij het bedrijf waar ik nu niet langer opgeroepen wordt werk ik nog altijd 2 vaste dagen in de week. Dus de andere uren die ik er eerder wel werkte op oproepbasis zijn komen te vervallen. Dan is het antwoord op vraag 1; ja, en vraag 2; nee. Toch?


  zondag 20 juli 2014 @ 19:06:59 #149
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_142522674
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:15 schreef Klokov het volgende:

[..]

Voeg humor maar als competentie aan je CV toe _O- _O- _O-
Dat zal ik zeker doen..... als ik ooit zal solliciteren voor clown.
  PR/Manusje van alles zondag 20 juli 2014 @ 20:45:03 #150
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142527094
Ben ik een uitzondering als ik zeg dat ik zonder recruiter, assesment of voorselecties of 20 rondes aan een baan ben gekomen? :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 20 juli 2014 @ 20:59:54 #151
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142527817
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben ik een uitzondering als ik zeg dat ik zonder recruiter, assesment of voorselecties of 20 rondes aan een baan ben gekomen? :{
Denk dat het een kleiner bedrijf is dan?


Edit: Natuurlijk gefeliciteerd.
pi_142527955
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben ik een uitzondering als ik zeg dat ik zonder recruiter, assesment of voorselecties of 20 rondes aan een baan ben gekomen? :{
Ik was ook zo binnen. Maar ik was dan ook op aanraden van een oud collega die hier ook werkt gevraagd en in mijn vakgebied zijn hard skills erg belangrijk en die kun je vrij eenvoudig toetsen tijdens een sollicitatiegesprek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  PR/Manusje van alles zondag 20 juli 2014 @ 21:27:23 #153
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142529198
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:59 schreef Bassen het volgende:

[..]

Denk dat het een kleiner bedrijf is dan?

Edit: Natuurlijk gefeliciteerd.
onder de 100 FTE ja. :+ er waren welgeteld 2 sollicitaties binnengekomen voor de baan die ik nu heb. :') Voor dezelfde functie bij een ander bedrijf waren een maand eerder nog 300 gegadigden. 8)7

quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik was ook zo binnen. Maar ik was dan ook op aanraden van een oud collega die hier ook werkt gevraagd en in mijn vakgebied zijn hard skills erg belangrijk en die kun je vrij eenvoudig toetsen tijdens een sollicitatiegesprek.
Als ik al die verhalen zo lees en uit mijn eigen kring hoor wat voor trajecten mensen door moeten om ergens ook maar op de koffie te mogen komen. 8)7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † zondag 20 juli 2014 @ 21:37:48 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_142529627
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ik al die verhalen zo lees en uit mijn eigen kring hoor wat voor trajecten mensen door moeten om ergens ook maar op de koffie te mogen komen. 8)7
Wat voor vakgebieden zijn dat dan?
Carpe Libertatem
pi_142529645
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

onder de 100 FTE ja. :+ er waren welgeteld 2 sollicitaties binnengekomen voor de baan die ik nu heb. :') Voor dezelfde functie bij een ander bedrijf waren een maand eerder nog 300 gegadigden. 8)7

[..]

Als ik al die verhalen zo lees en uit mijn eigen kring hoor wat voor trajecten mensen door moeten om ergens ook maar op de koffie te mogen komen. 8)7
Dat is wel een bizar verschil. Ik heb eigenlijk nooit veel last gehad van medesollicitanten, maar dat is meer vanwege het enorme tekort aan mensen in de sector.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  PR/Manusje van alles zondag 20 juli 2014 @ 21:54:41 #156
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142530496
quote:
5s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat voor vakgebieden zijn dat dan?
Technisch beheer van huurwoningen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 21 juli 2014 @ 00:23:04 #157
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142538022
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ben ik een uitzondering als ik zeg dat ik zonder recruiter, assesment of voorselecties of 20 rondes aan een baan ben gekomen? :{
Nee hoor, al m'n banen heb ik zonder die toeters en bellen gekregen.
Hallon!
pi_142560568
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 11:11 schreef Disorder het volgende:
Hoe werkt dit nou? Ik moet mijn inkomstenformulier invullen. Bij het bedrijf waar ik nu niet langer opgeroepen wordt werk ik nog altijd 2 vaste dagen in de week. Dus de andere uren die ik er eerder wel werkte op oproepbasis zijn komen te vervallen. Dan is het antwoord op vraag 1; ja, en vraag 2; nee. Toch?


[ afbeelding ]
Nog maar eens. Aangezien ik het nog niet weet :)
pi_142560699
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:15 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nog maar eens. Aangezien ik het nog niet weet :)
Volgens mij werk je nog 2 dagen (dus 16 uur, even voor het gemak) naast je uitkering. Dus in mijn ogen is op vraag 2 het antwoord ook ja.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_142560863
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Volgens mij werk je nog 2 dagen (dus 16 uur, even voor het gemak) naast je uitkering. Dus in mijn ogen is op vraag 2 het antwoord ook ja.
Klopt. Ik werk nog 16 uur. Maar dat is bij datzelfde bedrijf, en dat zorgt nu dus voor de verwarring. Ik zou graag het UWV zelf willen vragen, maar die zijn al dicht wanneer ik weer thuis kom van werk :')
pi_142560898
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Klopt. Ik werk nog 16 uur. Maar dat is bij datzelfde bedrijf, en dat zorgt nu dus voor de verwarring. Ik zou graag het UWV zelf willen vragen, maar die zijn al dicht wanneer ik weer thuis kom van werk :')
Even bellen als je een vrij moment hebt :P In mijn ervaring ben je snel geholpen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_142561017
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Even bellen als je een vrij moment hebt :P In mijn ervaring ben je snel geholpen.
Hopelijk morgen. En ik hoop dat het wat late doorgeven van mijn inkomstenformulier geen gevolgen heeft.
pi_142561044
Ik zou juist zeggen dat het antwoord op die tweede vraag 'nee' is, aangezien je nog steeds werkzaam bent. Het aantal uren is verminderd, maar niet nul geworden.
pi_142561113
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:24 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zou juist zeggen dat het antwoord op die tweede vraag 'nee' is, aangezien je nog steeds werkzaam bent. Het aantal uren is verminderd, maar niet nul geworden.
Thanks, ik las het helemaal verkeerd. Je hebt gelijk.

Disorder, het is ook nee op vraag 2.

Excuses.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_142561222
No problem. Dank :)

Nog een vraagje. Als je dan toch weer 1 dag wordt opgeroepen. Heeft dit dan meteen gevolgen voor de hoogte van je uitkering?
pi_142561524
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:28 schreef Disorder het volgende:
No problem. Dank :)

Nog een vraagje. Als je dan toch weer 1 dag wordt opgeroepen. Heeft dit dan meteen gevolgen voor de hoogte van je uitkering?
Als je de uren opgeeft wel, wat je naar mijn weten verplicht bent. Doe je het niet, dan moet je terugbetalen aan uitkering plus een boete.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_142561626
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:35 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Als je de uren opgeeft wel, wat je naar mijn weten verplicht bent. Doe je het niet, dan moet je terugbetalen aan uitkering plus een boete.
Ik ben inderdaad van plan het netjes door te geven. Maar houdt dat ook in dat je uitkering-gemiddelde ook meteen daalt?
pi_142561779
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:38 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad van plan het netjes door te geven. Maar houdt dat ook in dat je uitkering-gemiddelde ook meteen daalt?
Voor die maand wel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_142562026
Word ik vandaag gebeld voor precies een vacature die me tof lijkt (soort van customer relations/commercieel binnendienst). Redelijk dichtbij, internationaal, etc. Alles wat ik zoek. Ga ik wat google'n op de omschrijving en kom ik uit dat het niet echt een bedrijf is wat er goed op staat in de maatschappij tegenwoordig (monsanto) dus denk dat ik 't toch maar ga afzeggen. Best zonde eigenlijk. De functie lijtk me wel tof, maar ik denk niet dat ik - zonder dat ik me echt een boomknuffelende hippie voel - lekker bij een dergelijk bedrijf kan werken :{
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_142566565
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:48 schreef kalinhos het volgende:
Word ik vandaag gebeld voor precies een vacature die me tof lijkt (soort van customer relations/commercieel binnendienst). Redelijk dichtbij, internationaal, etc. Alles wat ik zoek. Ga ik wat google'n op de omschrijving en kom ik uit dat het niet echt een bedrijf is wat er goed op staat in de maatschappij tegenwoordig (monsanto) dus denk dat ik 't toch maar ga afzeggen. Best zonde eigenlijk. De functie lijtk me wel tof, maar ik denk niet dat ik - zonder dat ik me echt een boomknuffelende hippie voel - lekker bij een dergelijk bedrijf kan werken :{
Niet de eerste naam die in me opkomt als ik denk aan maatschappelijk verantwoord ondernemen nee. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142567899
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:48 schreef kalinhos het volgende:
Word ik vandaag gebeld voor precies een vacature die me tof lijkt (soort van customer relations/commercieel binnendienst). Redelijk dichtbij, internationaal, etc. Alles wat ik zoek. Ga ik wat google'n op de omschrijving en kom ik uit dat het niet echt een bedrijf is wat er goed op staat in de maatschappij tegenwoordig (monsanto) dus denk dat ik 't toch maar ga afzeggen. Best zonde eigenlijk. De functie lijtk me wel tof, maar ik denk niet dat ik - zonder dat ik me echt een boomknuffelende hippie voel - lekker bij een dergelijk bedrijf kan werken :{
Ik snap je wel, ik geloof ook niet dat ik voor zo'n bedrijf zou willen werken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 juli 2014 @ 21:41:11 #172
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142573388
Pfffff kloten vakantie....... Weet al twee week dat ik een gesprek heb welke nu nog 3 week duurt. Zit echt de dagen af te tellen, wil er gewoon nu heen en dat de boel geregeld is.
pi_142638083
http://www.it-vacatures-o(...)ls-migratie-engineer dit is toch walgelijk :')

quote:
Arbeidsvoorwaarden:

Bruto uurloon van ¤ 8,- of hoger;
Reiskostenvergoeding optioneel;
Mogelijkheid tot behalen VCA veiligheidscertificaat;
Verantwoordelijk werk;
Professionele leerzame werkomgeving;
Werk in teamverband met leuke collegas.

Functie-eisen:

Affiniteit met ICT, een ICT gerelateerde opleiding is een sterke pre;
Minimaal MBO werk- en denkniveau;
In het bezit van een OV-jaarkaart;
Per direct beschikbaar voor minimaal 2 volledige doordeweekse dagen;
Geen 9 tot 5-mentaliteit, flexibele instelling;
Representatief en communicatief vaardig;
Teamspeler en hoog verantwoordelijkheidsgevoel.


[ Bericht 30% gewijzigd door ButcherPete op 23-07-2014 15:04:00 ]
pi_142661382
Triest gewoon.

Voor de werkzoekenden, succes!
pi_142669297
Ik heb twee weken verplicht vrij ivm bedrijfssluiting van twee weken. Omdat ik een uitzendkracht ben die nog in fase A zit word ik waarschijnlijk niet doorbetaald in die 2 weken. Aangezien ik al 3 maanden werk bij dat bedrijf voelt het wel als naaierij. Ik doe hetzelfde als de ander de ander wordt doorbetaald en ik kan stikken de komende 2 weken. Werk zoeken op korte termijn is niet mogelijk. WW aanvragen gaat ook niet voldoe nog niet aan de eisen. Een jongen die direct vast contract kreeg en later begon dan mij wordt wel lekker doorbetaald (ik doe hetzelfde werk, alleen heb ik niet jaren in de metaal gewerkt alhoewel ik evenveel kan als hem). Leuk hey die uitzendrechten... In feite nemen ze je 2 weken loon af. Het wordt eens tijd dat de uitzendkracht dezelfde rechten krijgt, pensioenregeling via het bedrijf en doorbetaald krijgen ivm bedrijfssluiting. We doen hetzelfde vuile werk en we worden genaaid.

[ Bericht 11% gewijzigd door ManianMan op 24-07-2014 05:53:16 ]
pi_142672090
Ondanks de vakantie toch 3 gesprekken komende tijd. Waarvan 1 een tweede gesprek is.

[ Bericht 48% gewijzigd door zweefbij op 24-07-2014 11:41:41 ]
pi_142674685
Vandaag een eerste gesprek gehad en ik heb het als best prettig ervaren. Volgende week hoor ik of er een vervolg komt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:03:19 #178
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_142675157
quote:
Misschien mis ik het schandaal maar:

"tijdens-je-studie-aan-de-slag" (uit de link)
Per direct beschikbaar voor minimaal 2 volledige doordeweekse dagen;

Ze zijn dus op zoek naar een mbo/hbo student met 2 vrije dagen per week en in het bezit van een ov-kaart. De ov kaart krijg je van DUO en de meeste studenten hebben wel twee vrije dagen. Je krijgt minimaal 8 euro per uur (of hoger) wat overeenkomt met het standaard/minimumloon voor studenten (als je 21+ bent wordt dan negen nog wat).

Lijkt mij een zeer acceptabel studentenbijbaantje, dat studiegerelateerd is en waarschijnlijk ook gewoon op het cv gezet kan worden :? :?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_142682581
Verwachten dat mensen gratis kunnen reizen en dan ook nog zo'n salaris betalen :') kijk die opdrachtgevers dan.. bedrijven als ING Bank, Shell, Nike, ANWB en Achmea.... reken maar dat ze daar grof geld mee verdienen. En ik dacht dat ze zo'n tekort hadden aan technische mensen in Nederland? :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:41:09 #180
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_142682647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:38 schreef ButcherPete het volgende:
Verwachten dat mensen gratis kunnen reizen en dan ook nog zo'n salaris betalen :') kijk die opdrachtgevers dan.. bedrijven als ING Bank, Shell, Nike, ANWB en Achmea.... reken maar dat ze daar grof geld mee verdienen. En ik dacht dat ze zo'n tekort hadden aan technische mensen in Nederland? :')
Zoals Ryon al aangeeft hebben veel studenten een ov-kaart waar ze inderdaad gratis mee kunnen reizen. Daarnaast is ¤ 8 per uur inderdaad niet veel, maar het is gewoon een bijbaantje voor studenten. Niets walgelijks aan.
Bedankt Hans.
pi_142687313
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 05:42 schreef ManianMan het volgende:
Ik heb twee weken verplicht vrij ivm bedrijfssluiting van twee weken. Omdat ik een uitzendkracht ben die nog in fase A zit word ik waarschijnlijk niet doorbetaald in die 2 weken. Aangezien ik al 3 maanden werk bij dat bedrijf voelt het wel als naaierij. Ik doe hetzelfde als de ander de ander wordt doorbetaald en ik kan stikken de komende 2 weken. Werk zoeken op korte termijn is niet mogelijk. WW aanvragen gaat ook niet voldoe nog niet aan de eisen. Een jongen die direct vast contract kreeg en later begon dan mij wordt wel lekker doorbetaald (ik doe hetzelfde werk, alleen heb ik niet jaren in de metaal gewerkt alhoewel ik evenveel kan als hem). Leuk hey die uitzendrechten... In feite nemen ze je 2 weken loon af. Het wordt eens tijd dat de uitzendkracht dezelfde rechten krijgt, pensioenregeling via het bedrijf en doorbetaald krijgen ivm bedrijfssluiting. We doen hetzelfde vuile werk en we worden genaaid.
Welkom in de sector klein metaal. :')
Ken het wel ze hielden mij ook tijden aan het lijntje met een oproepcontract.
Do what you love, love what you do!
pi_142708855
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:30 schreef kree het volgende:

[..]

Welkom in de sector klein metaal. :')
Ken het wel ze hielden mij ook tijden aan het lijntje met een oproepcontract.
Denk eerder groot metaal ;) maar dan nog... wat een bullshit die wetten.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:17:52 #183
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142711409
quote:
Voor onze opdrachtgever zijn wij opzoek naar allround magazijnmedewerkers. Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit het orderpicken en laden en lossen. Binnen deze functie ben je minimaal 4 dagen per weerk beschikbaar en gerandeerd van werk.
Die typefouten. Schandalig. :')
pi_142713510
Iemand die weet hoevele je bij de Lidl verdient? BEn 18 en kan miss op gesprek, maar ik twijfel nog want is het minimumloon? Je krijgt wel vakanitetoeslag maar weet niet hoeveel dat is..
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:45:11 #185
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142713599
8%
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:45:52 #186
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142713619
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:42 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Iemand die weet hoevele je bij de Lidl verdient? BEn 18 en kan miss op gesprek, maar ik twijfel nog want is het minimumloon? Je krijgt wel vakanitetoeslag maar weet niet hoeveel dat is..
Ga bij alle supermarkten op die leeftijd maar uit van het minimumloon voor 'n 18jarige.
Hallon!
pi_142713630
Wat stom zeg, ook al heb je veel werkervaring en goede CV en opleiding??
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:50:08 #188
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142713737
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:46 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Wat stom zeg, ook al heb je veel werkervaring en goede CV en opleiding??
Uh ja is nou niet echt 'n baantje waar je lang blijft hangen zeg maar. :P
Hallon!
pi_142713754
Dan ga ik toch maar verder zoeken.. Succes allemaal met de gesprekken (en het zoeken natuurlijk)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:51:42 #190
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142713775
Je kan gewoon doorgroeien tot vulploegleider hoor.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:56:27 #191
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142713912
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:51 schreef Klokov het volgende:
Je kan gewoon doorgroeien tot vulploegleider hoor.
Verdien je dan veel meer dan het minimumloon?
Hallon!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:58:08 #192
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142713955
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:56 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Verdien je dan veel meer dan het minimumloon?
Paar euro per uur meer dan vakkenvuller.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:12:32 #193
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142714339
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:58 schreef Klokov het volgende:

[..]

Paar euro per uur meer dan vakkenvuller.
Dan dat gaan doen idd, maar kan misschien bij de Lidl niet, dan heb je pech. ;(
Hallon!
pi_142714784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:42 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Iemand die weet hoevele je bij de Lidl verdient? BEn 18 en kan miss op gesprek, maar ik twijfel nog want is het minimumloon? Je krijgt wel vakanitetoeslag maar weet niet hoeveel dat is..
Lidl betaald meer dan de andere supermarkten. Maar precies weet ik het niet.
pi_142716115
Heb van de week gesolliciteerd voor een vakantiebaantje voor 6 weken waarbij ze iemand zochten om teksten over producten te typen in een team van 5 à 6. Helaas niet gekozen om op gesprek te komen. Heb gesolliciteerd als postsorteerder, delen ze me mede dat behalve ochtend en middagdiensten je ook een hele week avonddiensten zou moeten draaien (tot 23:30). Dan zie ik mijn vriend dus een week niet, want die werkt gewoon van 08:00 tot 17:30 en ligt al te slapen als ik thuis zou komen. Als ik het echt nodig zou hebben ok, maar voor een beetje geld erbij vind ik dat teveel gevraagd.
Verder gesolliciteerd als HR-adviseur voor 20 uur, denk dat met arbeids- en organisatiepsychologie (profiel) en beetje bijscholing je daar ook heel goed in kan functioneren, bovendien klonk de omschrijving als een down-to-earth bedrijf. Kreeg ik binnen 24 uur al een mailtje dat ik niet voldeed aan de werkervaringseis. Tja. Wel jammer dat ik nog geen gesprekken heb gehad.
And the druids turn to stone...
pi_142716399
Vandaag op gesprek geweest bij een gemeente. Gesprek was goed, maar toch afgewezen. De andere kandidaat had op 1 vlak meer ervaring. En voor de eerste keer in mijn werkzoekcarrière ben ik daar blij mee.
Het is 116 km enkele reis, dat vind ik geen probleem. Maar dat men niet aan reiskosten vergoeding doet. Dat was toch wel even vervelend.
Dat zou beteken dat ik ergens tussen de 400 en 500 euro per maand kwijt was aan benzine en er geen vergoeding tegen overstaat. Ik hoef niet alles te hebben, maar iets was toch wel leuk geweest.

Maar ik was er wel gaan werken als ze me hadden aangenomen, en ondertussen verder zoeken.
pi_142725454
Het kan raar lopen: gisteren een goed sollicitatiegesprek gehad en vandaag gebeld of ik wil komen helpen met een ander project dat hoge prioriteit heeft. Maandag beginnen. *O*
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:00:03 #198
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142738867
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:14 schreef lyolyrc het volgende:
Het kan raar lopen: gisteren een goed sollicitatiegesprek gehad en vandaag gebeld of ik wil komen helpen met een ander project dat hoge prioriteit heeft. Maandag beginnen. *O*
Gefeliciteerd. ^O^
Hallon!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 02:11:32 #199
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142740307
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ga bij alle supermarkten op die leeftijd maar uit van het minimumloon voor 'n 18jarige.
niet waar, supermarkten hebben een redelijke CAO die meer dan minimumloon betaalt, zie de VGL-CAO-loontabellen
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_142743372
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 01:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. ^O^
Dank je! :)
pi_142744692
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:14 schreef lyolyrc het volgende:
Het kan raar lopen: gisteren een goed sollicitatiegesprek gehad en vandaag gebeld of ik wil komen helpen met een ander project dat hoge prioriteit heeft. Maandag beginnen. *O*
Gefeliciteerd! w/
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142745571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:19 schreef Disorder het volgende:
Ik zie echt bijna alleen maar functies voor stagiaires voorbij komen :')
Heel Nederland straks met een uitkering aan het stagelopen voor reiskostenvergoeding *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_142745696
Mocht er nog iemand wat zoeken in de sector telecom.
(als in inbouwspecialist van navigatie apparatuur etc in auto's / brandweerwagens / ambulances)
Gevraagd wordt elektro MBO-4 automatiseringselekronica specifiek, maar denk dat je wegkomt met een iets andere opleiding als je het een beetje mooi kan lullen.
In Katwijk.

Ze wilde mij aannemen, maar heb het afgeslagen omdat ik wat anders had.
Er was een heel verhaal dat er nog een kandidaat was, maar gelul volgens mij, vacature staat ook nog op de site.

Poging waard dus, PM-etje mocht iemand de details willen :)
Do what you love, love what you do!
pi_142746753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:19 schreef Disorder het volgende:
Ik zie echt bijna alleen maar functies voor stagiaires voorbij komen :')
of ze zoeken alleen trainees.
pi_142747300
Volgens mij lezen sommige bedrijven écht niet.

Ik vond een toffe vacature op LinkedIn. Dus ik sollicitatiebrief + cv opgestuurd met motivatie waarom ik als starter daar goed zou passen (starter stond ook in de vacaturetekst specifiek vermeld). Ik voldoe verder aan de opgesomde eisen van hieronder.
quote:
Jouw profiel

• Je dient minimaal te beschikken over een afgeronde HBO Communicatie opleiding
• 0 - 2 jaar relevante werkervaring
• Kennis over relevante ontwikkelingen in het vakgebied
• Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
• Je bent een kei in het schrijven van stukken en kunt je werk goed organiseren
• Competenties: resultaatgericht, communicatief en sociaal vaardig.
Krijg ik gisteren net voor vijven een afwijzingsmailtje met dat ze toch echt een starter zoeken 8)7

Ja, na mijn afstuderen heb ik links en rechts nog wat gewerkt bij mijn bijbaan en vrijwilligerswerk, maar dat was niet studiegerelateerd. Dus wat mij betreft ben ik nog gewoon een starter binnen mijn gebied. Dat wordt dus maandag even bellen met wat ze precies verstaan onder 'starter'.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142749253
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:35 schreef ChatGirl het volgende:
Volgens mij lezen sommige bedrijven écht niet.

Ik vond een toffe vacature op LinkedIn. Dus ik sollicitatiebrief + cv opgestuurd met motivatie waarom ik als starter daar goed zou passen (starter stond ook in de vacaturetekst specifiek vermeld). Ik voldoe verder aan de opgesomde eisen van hieronder.

[..]

Krijg ik gisteren net voor vijven een afwijzingsmailtje met dat ze toch echt een starter zoeken 8)7

Ja, na mijn afstuderen heb ik links en rechts nog wat gewerkt bij mijn bijbaan en vrijwilligerswerk, maar dat was niet studiegerelateerd. Dus wat mij betreft ben ik nog gewoon een starter binnen mijn gebied. Dat wordt dus maandag even bellen met wat ze precies verstaan onder 'starter'.
Net 18 jaar, HBO gedaan hebben en nog het liefst in bezit van een ov-kaarten niet te veel willen verdienen ( het liefst helemaal geen salaris willen ). Dat verstaan ze onder starter.
pi_142749390
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:43 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! w/
Dankjewel! w/

Jammer van jouw sollicitatie. Hopelijk kun je ze nog overtuigen van jouw positie.
pi_142772684
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef zweefbij het volgende:

[..]

of ze zoeken alleen trainees.
Niks mis met trainees lijkt me. Ze zijn behoorlijk selectief voor je trainee kunt worden en ik denk dat het moeilijker is om aangenomen te worden als trainee dan voor een gewone startersfunctie.
pi_142774696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:50 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Net 18 jaar, HBO gedaan hebben en nog het liefst in bezit van een ov-kaarten niet te veel willen verdienen ( het liefst helemaal geen salaris willen ). Dat verstaan ze onder starter.
Je mist nog 10 jaar ervaring
pi_142775121
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 10:26 schreef the85mc het volgende:

[..]

Niks mis met trainees lijkt me. Ze zijn behoorlijk selectief voor je trainee kunt worden en ik denk dat het moeilijker is om aangenomen te worden als trainee dan voor een gewone startersfunctie.
Ik begin toch een vermoede te krijgen dat sommige bedrijven deze kreet vooral gebruiken om een goedkope, jong hoogopgeleid persoon te krijgen.
pi_142775312
Ok, dat kan je denken. Ik ben zelf ook trainee, en ik denk dat een 'gewone' starter een stuk goedkoper is. Dan heb ik het over loon en opleidingen, die liggen bij een trainee toch wat hoger.
  zondag 27 juli 2014 @ 13:43:45 #213
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142776713
Advertentie op werk.nl voor een "productiemedewerker" :

quote:
Bedient een productiemachine in een fabriek en heeft samen met enkele collega's de verantwoordelijkheid hierover. Stelt de machines op de juiste manier in en controleert of ze hun werk goed doen. Zorgt ook voor de toevoer van de juiste materialen. Productiemedewerker met Heftruckervaring met ruime en recente ervaring in een productie-omgeving voor de aanvoer van de productielijn. Er wordt van je verwacht dat je naast voorkomende productiewerkzaamheden ook meedenkt in hoe er zo efficiënt mogelijk kan worden gewerkt en dat je oog hebt voor kwaliteit. Het is zeer belangrijk dat je naast het feit dat je van nature een aanpakker bent, ook in staat bent om efficiënt te kunnen werken in een productie-omgeving, omdat het proces goed moet doorlopen. Het kan voorkomen dat je heftruckwerkzaamheden moet verrichten en daarom wordt alertheid van jou gevergd om tijdens heftruckwerkzaamheden tijdig te zien wanneer bepaalde toevoer-pallets op een productielocatie moeten worden aangevuld. Daarnaast is een denkwijze nodig om zo min mogelijk onnodige meters te maken, waarbij moet worden gesignaleerd dat bij het wegrijden van de ene pallet, een andere pallet kan worden meegenomen. Kwaliteit gerichtheid is in een productieproces altijd belangrijk. Samenvattend is de productiemedewerker die wij zoeken, iemand die naast het verrichten van zwaar en eentonig productiewerk ook over een niveau beschikt om een total-overview te hebben in het gehele productieproces en dus weet waar wat en wanneer te doen, en die kwaliteit-gericht te werk gaat! Daarbij is het dan ook een strenge vereiste dat je ruime en recente ervaring hebt als heftruckchauffeur in een productie-omgeving. Indien je geen echte aanpakker bent en geen ruime ervaring hebt als heftruckchauffeur, heeft reageren op deze vacature geen zin. Reageer dus alleen als je voldoet aan deze eisen!
Met andere woorden: saai, zwaar kutwerk gaan doen terwijl de bazen je opjagen als je op de vorkheftruck zit. :')
Hallon!
  zondag 27 juli 2014 @ 14:16:49 #214
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_142777637
quote:
Daarnaast is een denkwijze nodig om zo min mogelijk onnodige meters te maken, waarbij moet worden gesignaleerd dat bij het wegrijden van de ene pallet, een andere pallet kan worden meegenomen.
_O_

Deze baan is Kees Kankerkachel wel op het lijf geschreven.
Bedankt Hans.
  zondag 27 juli 2014 @ 22:58:48 #215
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142795628
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:16 schreef bascross het volgende:

[..]

_O_

Deze baan is Kees Kankerkachel wel op het lijf geschreven.
Ik vond het ook wel 'n mooie, bedoelen ze nu dat je met 'n heftruck gaat rijden waar je twee vorken hebt en dus twee pallets mee kan nemen of wat? :@
Hallon!
pi_142798610
Nee....stapelen :')
Je neemt niet 1 pallet op 1 vork.

Maar wat een omschrijving voor een heftruckchauffeur met extra taken/productiemedewerker met heftruckcertificaat.

Dat voor een <2000bruto loon wss
  maandag 28 juli 2014 @ 00:34:06 #217
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142799044
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:19 schreef Pap89 het volgende:
Nee....stapelen :')
Je neemt niet 1 pallet op 1 vork.

Maar wat een omschrijving voor een heftruckchauffeur met extra taken/productiemedewerker met heftruckcertificaat.

Dat voor een <2000bruto loon wss
Als ik 't nog een keer lees zal het idd wel zoiets zijn dan. :@ Waarschijnlijk is het gewoon vies en zwaar werk doen, idd af en toe met de heftruck rondrijden terwijl bazen staan te schreeuwen dat het sneller moet voor 'n minimumloon ja. :')
Hallon!
pi_142812137
Iemand hier ervaring hier met het Jongerenloket?

Ben al een aantal maanden afgestudeerd, maar het wil met mijn sollicitaties nog niet vlotten. Ik kom sowieso weinig 'matchende' vacatures tegen. Kwam zojuist op de site van het Jongerenloket terecht en zit er aan te denken om daar maar eens binnen te lopen (hoewel ik aan de hand van de site de indruk krijg dat het nogal gericht is op schoolverlaters e.d.) Meer mensen met HBO/WO opleiding die daar hun heil eens gezocht hebben?
pi_142817256
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:21 schreef Urquhart het volgende:
Iemand hier ervaring hier met het Jongerenloket?

Ben al een aantal maanden afgestudeerd, maar het wil met mijn sollicitaties nog niet vlotten. Ik kom sowieso weinig 'matchende' vacatures tegen. Kwam zojuist op de site van het Jongerenloket terecht en zit er aan te denken om daar maar eens binnen te lopen (hoewel ik aan de hand van de site de indruk krijg dat het nogal gericht is op schoolverlaters e.d.) Meer mensen met HBO/WO opleiding die daar hun heil eens gezocht hebben?
In welke richting zoek je werk?
  maandag 28 juli 2014 @ 18:57:40 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142821852
Zo na een paar suffe afwijzingsmails nu ineens twee gesprekken op de rol staan voor deze week.

Uit 9 brieven driemaal een uitnodiging. Valt me niet tegen.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:09:19 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142822269
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:21 schreef Urquhart het volgende:
Iemand hier ervaring hier met het Jongerenloket?

Ben al een aantal maanden afgestudeerd, maar het wil met mijn sollicitaties nog niet vlotten. Ik kom sowieso weinig 'matchende' vacatures tegen. Kwam zojuist op de site van het Jongerenloket terecht en zit er aan te denken om daar maar eens binnen te lopen (hoewel ik aan de hand van de site de indruk krijg dat het nogal gericht is op schoolverlaters e.d.) Meer mensen met HBO/WO opleiding die daar hun heil eens gezocht hebben?
Hangt een beetje van de gemeente af. Iedere gemeente heeft vaak een eigen beleid.
pi_142843174
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:36 schreef zweefbij het volgende:

[..]

In welke richting zoek je werk?
In eerste instantie voornamelijk in de richting van overheid en non-profitorganisaties, omdat dat het beste aansluit op mijn opleiding politicologie. Eventueel kijk ik ook naar het onderwijs omdat ik na mijn politicologie master op aanraden van vrienden nog een educatieve masteropleiding heb gedaan, waardoor ik nu een eerstegraads lesbevoegdheid heb voor het vak maatschappijleer/maatschappijwetenschappen. Echter kwam ik tijdens de praktijkstages er al achter dat het onderwijs niet helemaal mijn wereldje is, en mij het mij vooral veel energie kostte ipv dat het voldoening opleverde. Daarnaast zijn de vacatures voor dit vak ook schaars.

Ik kijk verder ook breder naar banen met een eventueel leer/werk-traject of een interne cursusopleiding, omdat ik na mijn vrij algemene opleiding politicologie niet echt specifieke specialiteiten bezit waar in vacatures vaak naar gevraagd wordt. Maar ook hier zijn de mogelijkheden niet enorm groot, merk ik op dit moment.
pi_142844541
Ik heb zowaar volgende week dinsdag of vrijdag een sollicitatiegesprek in Best :o :D

Functie is voor consultant en ik heb alle benodigde dingen en meer. Ben benieuwd!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_142844758
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:43 schreef BlueMage het volgende:
Advertentie op werk.nl voor een "productiemedewerker" :

[..]

Met andere woorden: saai, zwaar kutwerk gaan doen terwijl de bazen je opjagen als je op de vorkheftruck zit. :')
Slavernij gaat het helemaal worden ~O>

:7
pi_142850504
Dinsdag het is om 11 uur *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:50:00 #226
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_142850994
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:46 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik begin toch een vermoede te krijgen dat sommige bedrijven deze kreet vooral gebruiken om een goedkope, jong hoogopgeleid persoon te krijgen.
De term wordt te pas en te onpas gebruikt. Een traineeship bij KLM ofzo is echt wel een topkans. Maar er zijn ook genoeg wervingsbureau's die traineeships aanbieden maar waar het werk nog gevonden moet worden. En de training koffiesessies zijn.

Traineeships in de ngo wereld willen nogal eens een salaris hebben van onder minimuumloon, soort stagevegoeding terwijl er ook traineeships zijn die beginnen met een modaal salaris. Daarom goed kijken wat en wie iets aanbiedt en wat de inhoud is. Afgaan op alleen traineeship als woord kan niet meer.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 juli 2014 @ 16:16:08 #227
414785 sirdanilot
pi_142851760
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

In eerste instantie voornamelijk in de richting van overheid en non-profitorganisaties, omdat dat het beste aansluit op mijn opleiding politicologie. Eventueel kijk ik ook naar het onderwijs omdat ik na mijn politicologie master op aanraden van vrienden nog een educatieve masteropleiding heb gedaan, waardoor ik nu een eerstegraads lesbevoegdheid heb voor het vak maatschappijleer/maatschappijwetenschappen. Echter kwam ik tijdens de praktijkstages er al achter dat het onderwijs niet helemaal mijn wereldje is, en mij het mij vooral veel energie kostte ipv dat het voldoening opleverde. Daarnaast zijn de vacatures voor dit vak ook schaars.

Ik kijk verder ook breder naar banen met een eventueel leer/werk-traject of een interne cursusopleiding, omdat ik na mijn vrij algemene opleiding politicologie niet echt specifieke specialiteiten bezit waar in vacatures vaak naar gevraagd wordt. Maar ook hier zijn de mogelijkheden niet enorm groot, merk ik op dit moment.
Tsja, da's een beetje het probleem van de afgestudeerd alpha-student hè. Waar begin je met zoeken?
Heb je nog relevante stages e.d. gedaan tijdens je studie?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_142852061
Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met relatie-/concurrentie bedingen vandaag de dag. In mijn huidige contract bij een detacheerder staat dat ik voor 2 jaar niet mag werken bij relaties of concurrenten van de detacheerder. Ik werk nu bij een financiele detacheerder. Heb gewerkt bij een pensioen/ hypotheek/schade/-verzekeraar voor 2 maanden en werk nu zo'n 5 maanden op de pensioenadministratie van een grote pensioenadministrateur. Nu wil ik gaan werken op de international cliënts afdeling van een bank....In principe heeft de detacheerder wel een contract met de hypotheek-tak van die bank, maar niet met de international cliënts afdeling. Dan moet zo'n beding toch geen probleem zijn voor mij om aan de slag te kunnen gaan? Ik heb nu voornamelijk contact met werkgevers en werknemers bij het pensioenfonds, en bij de nieuwe functie zal ik contact hebben met expats die in NEderland vermogen hebben staan. Dat zou qua beding toch niet uitmaken?

[ Bericht 0% gewijzigd door kalinhos op 29-07-2014 16:37:45 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:58:48 #230
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_142900273
Leuk die vacatures op sites van uitzendbureau's, reageer je erop krijg je de melding dat die vacature niet meer bestaat. Haal hem dan van de site af. :(
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_142901123
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:35 schreef El_Thijs het volgende:
Dinsdag het is om 11 uur *O*
Succes!
pi_142902529
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:23 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb zowaar volgende week dinsdag of vrijdag een sollicitatiegesprek in Best :o :D

Functie is voor consultant en ik heb alle benodigde dingen en meer. Ben benieuwd!
Succes ^O^
Do what you love, love what you do!
pi_142917262
Vanaf volgende week heb ik dus een baan, salaris is te doen, bedrijf lijkt me ook wel wat maar helaas geen fulltime werk ;(
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:18:34 #234
123170 alors
zlata1234
pi_142917420
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:19 schreef Disorder het volgende:
Ik zie echt bijna alleen maar functies voor stagiaires voorbij komen :')
Nou dat viel mij ook, echt ladingen stagiaires die worden gevraagd.
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 31 juli 2014 @ 18:11:01 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142928039
Heuj, voor de eerste keer door naar een 2e gesprek. Morgen ook nog een kennismakingsgesprek ergens anders.

Vanochtend trouwens ook nog een recruiter telefonisch moeten teleurstellen. 32 uur werken bleek onbespreekbaar. Maar sowieso kreeg ik gedurende het gesprek wel door dat het een zo'n bedrijf is dat op zich goed betaald maar waardoor je wel geleefd gaat worden. Kwam ook nog bij dat hij meldde dat ze heel kritisch zijn en bijvoorbeeld mensen met de verkeerde achtergrond als stoffig werden weggezet en ze 45 plussers per definitie afwijzen. Ook al ben ik pas 30, in zo'n bedrijf heb ik niet zoveel vertrouwen.

Maar wel goed voor het zelfvertrouwen dat zo iemand overwoog me bij die ballentent te willen voordragen. :9
  donderdag 31 juli 2014 @ 18:26:11 #236
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_142928385
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef WEST het volgende:
Leuk die vacatures op sites van uitzendbureau's, reageer je erop krijg je de melding dat die vacature niet meer bestaat. Haal hem dan van de site af. :(
Ik heb destijds ook 81287 keer gehad dat ze vacatures gewoon laten staan 'om hun portefuille te vullen'. Kom je mooi van een koude kermis thuis als je de moeite hebt genomen een brief te schrijven.. Overigens niet alleen bij uitzendbureau's..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:28:50 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142948178
Een week nadat ik een brief stuurde

"We hebben iemand een aanbod gedaan"

Zet dan een deadline op je vacature :')
pi_142953308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:11 schreef Hexagon het volgende:
Kwam ook nog bij dat hij meldde dat ze heel kritisch zijn en bijvoorbeeld mensen met de verkeerde achtergrond als stoffig werden weggezet en ze 45 plussers per definitie afwijzen.
stelletje klootzakken. Ik hoop dat iemand dergelijke gesprekken opneemt en er werk van maakt, aanklagen die hap.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:14:49 #239
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142953614
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

stelletje klootzakken. Ik hoop dat iemand dergelijke gesprekken opneemt en er werk van maakt, aanklagen die hap.
Onzin, mening van die recruiter. Een bedrijf zal dat nooit hardop zeggen.
En daarbij, in deze markt kun je het jezelf als bedrijf zijnde best veroorloven.
Vervelend als je geen bedrijf bent? Uiteraard.


quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:25 schreef kalinhos het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met relatie-/concurrentie bedingen vandaag de dag. In mijn huidige contract bij een detacheerder staat dat ik voor 2 jaar niet mag werken bij relaties of concurrenten van de detacheerder. Ik werk nu bij een financiele detacheerder. Heb gewerkt bij een pensioen/ hypotheek/schade/-verzekeraar voor 2 maanden en werk nu zo'n 5 maanden op de pensioenadministratie van een grote pensioenadministrateur. Nu wil ik gaan werken op de international cliënts afdeling van een bank....In principe heeft de detacheerder wel een contract met de hypotheek-tak van die bank, maar niet met de international cliënts afdeling. Dan moet zo'n beding toch geen probleem zijn voor mij om aan de slag te kunnen gaan? Ik heb nu voornamelijk contact met werkgevers en werknemers bij het pensioenfonds, en bij de nieuwe functie zal ik contact hebben met expats die in NEderland vermogen hebben staan. Dat zou qua beding toch niet uitmaken?
In mijn vorige contract stond heel duidelijk gespecificeerd waar het relatiebeding precies betrekking op had. Concurrentiebeding was weer een hele andere tak.

Lees je contract eens goed na en vraag het desnoods na bij je rechtsbijstand.
Sommige dingen zijn niet zo logisch als ze lijken en bovendien erg duur als je de verkeerde aannames doet.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_142953736
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:14 schreef avotar het volgende:

[..]

Onzin, mening van die recruiter. Een bedrijf zal dat nooit hardop zeggen.
Maar hij zegt het wel hardop en dus kun je er gewoon een klacht over indienden of het gewoon openbaar maken.
pi_142954251
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar hij zegt het wel hardop en dus kun je er gewoon een klacht over indienden of het gewoon openbaar maken.
Een klacht indienen over iemand een uitspraak van een recruiter? Dat is nuttig. :')
De volkskrant en nu.nl staan te springen om dit openbaar te maken!
pi_142954379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:31 schreef Godtje het volgende:
Een klacht indienen over iemand een uitspraak van een recruiter? Dat is nuttig.
Alsof een recruiter niet een belangrijke rol heeft in het selectietraject. Het geeft gewoon aan dat er op leeftijd wordt gediscrimineerd en dat is voldoende voor een klacht. Laat hij het dan maar uitleggen waarom hij die uitspraak doet over dat bedrijf, als je een klacht indient hoef je trouwens de bewijzen niet te leveren, er volgt dan (vaak/soms) een nader onderzoek en wie weet welke bewijzen men dan vindt.

PS Er zijn ook recruiters die gewoon bij het bedrijf met de vacature werken.
pi_142956775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:31 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een klacht indienen over iemand een uitspraak van een recruiter? Dat is nuttig. :')
De volkskrant en nu.nl staan te springen om dit openbaar te maken!
Waarom niet. Als het een allochtoon is die wordt afgewezen op huidskleur of godsdienst dan is de wereld te klein. Maar een Nederlander mag blijkbaar gediscrimineerd worden.
pi_142956847
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:35 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Waarom niet. Als het een allochtoon is die wordt afgewezen op huidskleur of godsdienst dan is de wereld te klein. Maar een Nederlander mag blijkbaar gediscrimineerd worden.
Als een recruiter zegt dat een bedrijf over het algemeen geen allochtonen aanneemt kan je wel een klacht indienen maar waar tegen? Iemand zijn beeld van een bedrijf?

Het zegt niks over het bedrijf of over de bedrijfsvoering. Hij uit zijn mening.
Niet handig maar het zegt geen reet
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:49:06 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142957278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

stelletje klootzakken. Ik hoop dat iemand dergelijke gesprekken opneemt en er werk van maakt, aanklagen die hap.
Het klinkt als zo'n jong recruitertje die zijn mond een beetje voorbij sprak.

Als jij ze wil fucken kan ik je wel even PM'en.
pi_142957335
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:49 schreef Hexagon het volgende:
Als jij ze wil fucken kan ik je wel even PM'en.
Nee, alleen jouw verhaal kan ik weinig mee.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:56:56 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142957550
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:37 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als een recruiter zegt dat een bedrijf over het algemeen geen allochtonen aanneemt kan je wel een klacht indienen maar waar tegen? Iemand zijn beeld van een bedrijf?

Het zegt niks over het bedrijf of over de bedrijfsvoering. Hij uit zijn mening.
Niet handig maar het zegt geen reet
Het zegt imo heel veel over zo'n bedrijf. En in ieder geval voldoende dat ik zo mijn twijfels kreeg terwijl ik er geen last van zou hebben gehad.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:54:41 #248
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_142959583
Hey Peeps,

wij maken als uitzendorganisatie veel gebruik van uitzendbureau.nl
Deze site merken wij is erg concreet en to the point.

Veel sites publiceren oude profielen en informatie over vacatures die niet altijd even accuraat is.
Uiteraard is deze site voornamelijk voor uitzend vacatures, maar wel op diverse niveaus en vakgebieden.

Wellicht eens handig daar te kijken.

Succes met de Jobs!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:59:11 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142959769
Overigens best een leuk eerste gesprek gehad zojuist bij een ander bedrijf. Meer dan een uur bezig geweest en geen enkel moment moeilijk gehad. Aan het gesprek zal het iig niet gaan liggen denk ik. :)
pi_143034870
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:21 schreef Disorder het volgende:
Heb nu 5 á 6 sollicitaties lopen. Nou. Ben benieuwd.
Klink goed. Hoeveel daarvoor (of tot nu toe) aangeschreven in zijn totaliteit?
pi_143054280
Ik krijg soms echt het idee dat er een kruis door mijn naam staat bij uitzendbureaus.
Reageer je op functies die echt 100% aansluiten qua eisen en dan komen ze ineens met allemaal eisen die ze dan zogenaamd vergeten zijn op hun site te zetten (dat zeggen ze tenminste als je ze dan navraagt over de eisen...) want standaard krijg je gewoon "helaas past niet in het profiel" als reactie per mail.

En dan beweren ze de tekst aan te zullen passen, maar dat gebeurt gewoon 9 van de 10 keer niet :')... Vooral frustrerend als je links en rechts bekenden met een zelfde soort profiel wel ziet worden aangenomen :(
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:29:17 #252
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_143078559
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:47 schreef ButcherPete het volgende:
Ik krijg soms echt het idee dat er een kruis door mijn naam staat bij uitzendbureaus.
Reageer je op functies die echt 100% aansluiten qua eisen en dan komen ze ineens met allemaal eisen die ze dan zogenaamd vergeten zijn op hun site te zetten (dat zeggen ze tenminste als je ze dan navraagt over de eisen...) want standaard krijg je gewoon "helaas past niet in het profiel" als reactie per mail.

En dan beweren ze de tekst aan te zullen passen, maar dat gebeurt gewoon 9 van de 10 keer niet :')... Vooral frustrerend als je links en rechts bekenden met een zelfde soort profiel wel ziet worden aangenomen :(
Misschien is het een uiterlijk dingetje, irritante schrijffouten in je CV / brief, dat soort dingen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:08:26 #253
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_143081472
Afgewezen worden voor productiewerk :') notabene via uitzendbureau.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_143085012
denk ook dat uiterlijk een dermate rol speelt in hun selectie. miss foto van je CV halen?
pi_143086282
Ik heb geen foto op mijn cv en kreeg van verschillende mensen waaronder coaches van de gemeente positieve reacties op mijn brieven en cv (dus niet bekenden die alles wel leuk en prima vinden). Verder blijft het natuurlijk altijd wat gissen. Zo ben ik voor mijn vorige baan ook wel eens een 3e keer opeens uitgenodigd met precies dezelfde brief als voorheen. :')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:02:16 #256
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_143087099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:37 schreef ButcherPete het volgende:
Ik heb geen foto op mijn cv en kreeg van verschillende mensen waaronder coaches van de gemeente positieve reacties op mijn brieven en cv (dus niet bekenden die alles wel leuk en prima vinden). Verder blijft het natuurlijk altijd wat gissen. Zo ben ik voor mijn vorige baan ook wel eens een 3e keer opeens uitgenodigd met precies dezelfde brief als voorheen. :')
Niet lullig bedoeld ofzo, totaal niet, maar heb je misschien een beperking (zoals autisme, hihaho :') ) of gezondheidsproblemen ofzo? :@ Werkgevers mogen daar niet naar vragen maar weten daar vaak toch wel van.
Hallon!
pi_143088408
Ik ben wel bij een psychiater geweest een aantal jaar terug die vermoedde dat ik een autisme spectrum stoornis heb, maar daar heb ik verder nooit iets aan gehad omdat bureaus die daarbij kunnen helpen bij het vinden van een dagbesteding mij als het ware niet autistisch genoeg vonden. :') Bovendien had ik toen zelf ook weer een tijdelijke baan gevonden van een paar maanden. Daarmee was voor hun de opdracht geslaagd.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:45:11 #258
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_143088482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:42 schreef ButcherPete het volgende:
Ik ben wel bij een psychiater geweest een aantal jaar terug die vermoedde dat ik een autisme spectrum stoornis heb, maar daar heb ik verder nooit iets aan gehad omdat bureaus die daarbij kunnen helpen bij het vinden van een dagbesteding mij als het ware niet autistisch genoeg vonden. :') Bovendien had ik toen zelf ook weer een tijdelijke baan gevonden van een paar maanden. Daarmee was voor hun de opdracht geslaagd.
...maar dat levert triest genoeg wel 'n kruisje achter je naam op en in deze tijden is dat toch een "risicofactor" voor de meeste werkgevers en nemen ze je dus niet aan. :N
Hallon!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:19:13 #259
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_143091312
Nog een weekje tot mijn tweede (hoewel in de mail staat eerste) gesprek, want wat duurt dat allemaal lang met die vakantie periodes. 4 juni sollicitatie gestuurd, 27 juni eerste gesprek, 7 juli assessment en 12 augustus mijn tweede gesprek.

Had het al eens eerder opgesomd maar vind de gang van sollicitatie nogal raar verlopen. Eerst een bedrijfspresentatie, daarna assessment en nu gesprek met recruiter en manager. Tijdens de presentatie gaven ze een andere volgorde aan waarbij het laatste gesprek zou zijn met de manager (welke is dus de 12de heb)
pi_143105032
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...maar dat levert triest genoeg wel 'n kruisje achter je naam op en in deze tijden is dat toch een "risicofactor" voor de meeste werkgevers en nemen ze je dus niet aan. :N
dus werkgevers kunnen zomaar de medische gegevens achterhalen van een sollicitant? Als die bijv. ooit behandeld is in een ggz, pshychiater ofzo?

en ik begrijp t niet, waarom zouden werkgevers geen autisten aannemen? Die wel een iq hebben?
pi_143113859
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:23 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

dus werkgevers kunnen zomaar de medische gegevens achterhalen van een sollicitant? Als die bijv. ooit behandeld is in een ggz, pshychiater ofzo?

en ik begrijp t niet, waarom zouden werkgevers geen autisten aannemen? Die wel een iq hebben?
Mja via via komen ze toch vrij veel te weten en zulke mensen zullen eerder uitvallen in hun ogen dus worden ze in deze tijden niet meer aangenomen, triest genoeg.
Hallon!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:46:50 #262
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143128488
Na meer dan een jaar als administratief medewerker via een uitzendbureau te hebben gewerkt, nu intern aangenomen voor een functie waar ik wel voor ben opgeleid. :D
pi_143190048
Ik heb gereageerd op een vacature ( en mag op gesprek komen *O* *O* ). In de vacature staat deze tekst.
"¤ 30.502 tot maximaal ¤ 44.810 (inclusief ca. 19% van het jaarsalaris aan flexibele arbeidsvoorwaarden) . Nu heb ik wel enig vermoeden wat dat inhoudt. Maar is er iemand hier die het precies weet?
pi_143190050
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:46 schreef egeltje1985 het volgende:
Na meer dan een jaar als administratief medewerker via een uitzendbureau te hebben gewerkt, nu intern aangenomen voor een functie waar ik wel voor ben opgeleid. :D
Gefeliciteerd *O*
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 08:00:21 #265
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143190109
Mailwisseling met Personato op een afwijzing:

P: helaas, je voldoet niet aan de vereisten in de vacature
LV: welke dan niet?
P: ik zoek iemand met ervaring in customer service en die heb jij niet.
LV (verbaasd): dan heb je mijn CV niet gelezen. Ik heb meer dan 12 jaar ervaring, b2b en b2c.
P (na lange stilte): um, ik zoek iemand met recentere ervaring en bovendien is de functie te licht voor je.

Ik ging dus in vier mails van 'geen ervaring' naar 'teveel ervaring'. Maar hij bleef ontkennen, dat het met leeftijd te maken had. :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143190135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ging dus in vier mails van 'geen ervaring' naar 'teveel ervaring'. Maar hij bleef ontkennen, dat het met leeftijd te maken had.
Als hij dat zwart op wit zet is hij strafbaar, lijkt me 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 08:06:46 #267
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143190148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als hij dat zwart op wit zet is hij strafbaar, lijkt me 8-)
Precies. Maar ik vermoed dat als ik echt kwaad wil, de mailwisseling ook voldoende aanknopingspunt geeft. Het lijkt me wel duidelijk dat hij mijn CV gewoon in de eerste schifting op geboortedatum er al uit heeft gegooid, zonder het echt te lezen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143192513
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:46 schreef egeltje1985 het volgende:
Na meer dan een jaar als administratief medewerker via een uitzendbureau te hebben gewerkt, nu intern aangenomen voor een functie waar ik wel voor ben opgeleid. :D
^O^
pi_143192698
Hoeveel HR medewerkers zouden dit topic lezen?

Volgens mij best wel veel.
pi_143192781
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Hoeveel HR medewerkers zouden dit topic lezen?

Volgens mij best wel veel.
Zal wel meevallen. Wat voor waardevolle informatie moeten ze hier uithalen?
pi_143193983
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Wat voor waardevolle informatie moeten ze hier uithalen?
Kijken of ze iets kunnen leren van blunders van andere hr medewerkers ;)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:35:45 #272
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143195882
Oké, ik heb zo een arbeidsvoorwaardengesprek. Iemand nog tips?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:36:34 #273
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143195900
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. Maar ik vermoed dat als ik echt kwaad wil, de mailwisseling ook voldoende aanknopingspunt geeft. Het lijkt me wel duidelijk dat hij mijn CV gewoon in de eerste schifting op geboortedatum er al uit heeft gegooid, zonder het echt te lezen.
Het lijkt wel duidelijk ja, maar echt bewijs heb je natuurlijk niet.
pi_143195914
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:35 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, ik heb zo een arbeidsvoorwaardengesprek. Iemand nog tips?
Niet tekenen voor minder dan 10.000 in de maand
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:38:28 #275
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143195947
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:37 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niet tekenen voor minder dan 10.000 in de maand
oké, tnx. Huidig salaris is minder dan 2.000 dus dan ga ik er goed op vooruit.
pi_143195954
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:38 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

oké, tnx. Huidig salaris is minder dan 2.000 dus dan ga ik er goed op vooruit.
Graag gedaan
pi_143198137
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Wat voor waardevolle informatie moeten ze hier uithalen?
Niets, maar ze hebben tijd zat die hrm-miepen..
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:54:40 #278
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_143198477
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:43 schreef Deshain het volgende:

[..]

Niets, maar ze hebben tijd zat die hrm-miepen..
Wordt nog irritanter als zo'n miep werkloos wordt. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
pi_143200043
Ligt het aan mij of trekken de ict functies weer aan?
pi_143208244
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:54 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wordt nog irritanter als zo'n miep werkloos wordt. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de eerdere berichtjes van jullie, liggen jullie elkaar niet zo. Maar ik kan ernaast zitten, het is maar een wilde gok ;)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:56:50 #281
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_143208295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:55 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Gezien de eerdere berichtjes van jullie, liggen jullie elkaar niet zo. Maar ik kan ernaast zitten, het is maar een wilde gok ;)
Jij hebt 'n waar "zesde zintuig" voor dit soort dingen merk ik al. ^O^
Hallon!
pi_143213539
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:56 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Jij hebt 'n waar "zesde zintuig" voor dit soort dingen merk ik al. ^O^
Het is een talent! Die zweefbij moet er iets mee gaan doen :D
pi_143213661
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:40 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ligt het aan mij of trekken de ict functies weer aan?
Definieer IT functies. :P
Ik had het idee dat de aanbiedingen een half jaar geleden al flink begonnen op te lopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143213683
Ik heb sowieso het idee dat er iets begin te gebeuren. Hoor steeds meer om me heen dat vrienden en bekenden weer aan de bak zijn. Leuk hoor :)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:45:42 #285
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_143217591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:14 schreef Queller het volgende:
Ik heb sowieso het idee dat er iets begin te gebeuren. Hoor steeds meer om me heen dat vrienden en bekenden weer aan de bak zijn. Leuk hoor :)
Mja dit, ben alweer enige tijd lekker aan 't werk maar heb de laatste tijd wel vaker 'n telefoontje van een willekeurig uitzendbureau gekregen of ik nog op zoek was naar werk. Dus ja het lijkt wel een beetje aan te trekken, ja. :)
Hallon!
pi_143225590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Het is een talent! Die zweefbij moet er iets mee gaan doen :D
hmmm, misschien kan ik er ets mee op tv doen. Ik zal John de Mol eens bellen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 08:03:28 #287
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143225674
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja dit, ben alweer enige tijd lekker aan 't werk maar heb de laatste tijd wel vaker 'n telefoontje van een willekeurig uitzendbureau gekregen of ik nog op zoek was naar werk. Dus ja het lijkt wel een beetje aan te trekken, ja. :)
Werkelijk? De enige mails die ik krijg hebben het over '150 kandidaten' of 'enorm aanbod van kandidaten'.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143229985
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 08:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk? De enige mails die ik krijg hebben het over '150 kandidaten' of 'enorm aanbod van kandidaten'.
Ja echt. Maar ja heeft niet zoveel nut dat ze nu met vanalles bellen nu ik werk heb, zul je zien als dit dadelijk ophoudt dat er dan geen hond meer belt. :')
Hallon!
pi_143230931
Ik word continu lastiggevallen met vacatures voor oersaaie baantjes op onmogelijk te bereiken locaties. Keer op keer probeer ik ze duidelijk te maken dat ik alleen geïnteresseerd ben in leuke banen op bereikbare plekken, maar dat lijkt niet echt door te dringen of zo. Hoe gaan jullie daarmee om?
pi_143232054
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:20 schreef thabit het volgende:
Ik word continu lastiggevallen met vacatures voor oersaaie baantjes op onmogelijk te bereiken locaties. Keer op keer probeer ik ze duidelijk te maken dat ik alleen geïnteresseerd ben in leuke banen op bereikbare plekken, maar dat lijkt niet echt door te dringen of zo. Hoe gaan jullie daarmee om?
Ik zou elke kans aanpakken om te werken, en dan alsnog kijken voor die leuke baan op een bereikbare plek. ( volgens mij is in Nederland alles wel bereikbaar )
pi_143232102
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 15:19 schreef zweefbij het volgende:

Ik zou elke kans aanpakken om te werken, en dan alsnog kijken voor die leuke baan op een bereikbare plek. ( volgens mij is in Nederland alles wel bereikbaar )
Dat laatste zou je nog wel eens vies kunnen tegen vallen :D

Maar ik zou ook niet-leuk werk doen en dan doorzoeken naar leuk werk. Overal leer je wel iets van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143232958
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 15:19 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik zou elke kans aanpakken om te werken, en dan alsnog kijken voor die leuke baan op een bereikbare plek. ( volgens mij is in Nederland alles wel bereikbaar )
Nou ja, ik heb nu een oersaaie baan op een onbereikbare plek, maar het lijkt haast wel alsof er niets anders bestaat dan dat.
pi_143232991
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb nu een oersaaie baan op een onbereikbare plek, maar het lijkt haast wel alsof er niets anders bestaat dan dat.
Dan kan je de andere idd laten schieten en op zoek naar een leuke baan.
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:45:31 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143256590
Goed 2e gesprek gehad deze week ergens. Nu verder hopen.

Ook ineen weer een andere uitnodiging voor een gesprek. Waarmee de teller op 3 lopende staat.

Wel nog ergens een afwijzing gehad om een hele debiele reden. Ze vonden het niet leuk dat ik meerdere gesprekken had lopen. Dat vonden ze opportunistisch overkomen. Stelletje hypocriete rukkers. Alsof jullie niet met meerdere mensen aan het praten zijn. Wat een hoerenbedrijf. :')
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:10:57 #295
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143259955
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:45 schreef Hexagon het volgende:
Goed 2e gesprek gehad deze week ergens. Nu verder hopen.

Ook ineen weer een andere uitnodiging voor een gesprek. Waarmee de teller op 3 lopende staat.

Wel nog ergens een afwijzing gehad om een hele debiele reden. Ze vonden het niet leuk dat ik meerdere gesprekken had lopen. Dat vonden ze opportunistisch overkomen. Stelletje hypocriete rukkers. Alsof jullie niet met meerdere mensen aan het praten zijn. Wat een hoerenbedrijf. :')
Haha wat raar zeg. Terwijl je dus blijkbaar heel eerlijk vertelde meerdere lopende sollicitaties te hebben, had je ook niet kunnen zeggen natuurlijk.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:22:18 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143260536
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:10 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Haha wat raar zeg. Terwijl je dus blijkbaar heel eerlijk vertelde meerdere lopende sollicitaties te hebben, had je ook niet kunnen zeggen natuurlijk.
Ik zeg het altijd als ze erom vragen en ga dat ook niet veranderen. Doorgaans is het wel positief aangezien dat juist de indruk geeft dat men je wel interessant vind. Bovendien die lui zijn ook niet gek. Doorgaans dan.

Maar dit is wel een hele zielige uitzondering.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:24:23 #297
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_143260623
Ja ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen, is ook niet meer dan logisch tegenwoordig. Banen liggen niet voor het oprapen dus moet je op zoveel mogelijk dingen solliciteren.
Hallon!
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:24:32 #298
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_143260628
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zeg het altijd als ze erom vragen en ga dat ook niet veranderen. Doorgaans is het wel positief aangezien dat juist de indruk geeft dat men je wel interessant vind. Bovendien die lui zijn ook niet gek. Doorgaans dan.

Maar dit is wel een hele zielige uitzondering.
Of ze weten gewoon dat ze je geen concurrerend aanbod kunnen doen als je 3 andere partijen spreekt en al een vaste baan hebt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_143260667
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:45 schreef Hexagon het volgende:
Goed 2e gesprek gehad deze week ergens. Nu verder hopen.

Ook ineen weer een andere uitnodiging voor een gesprek. Waarmee de teller op 3 lopende staat.

Wel nog ergens een afwijzing gehad om een hele debiele reden. Ze vonden het niet leuk dat ik meerdere gesprekken had lopen. Dat vonden ze opportunistisch overkomen. Stelletje hypocriete rukkers. Alsof jullie niet met meerdere mensen aan het praten zijn. Wat een hoerenbedrijf. :')
Zegt genoeg over het bedrijf lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143266754
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zeg het altijd als ze erom vragen en ga dat ook niet veranderen. Doorgaans is het wel positief aangezien dat juist de indruk geeft dat men je wel interessant vind. Bovendien die lui zijn ook niet gek. Doorgaans dan.

Maar dit is wel een hele zielige uitzondering.
Idd, dat is wel heel raar om iemand daarom af te wijzen. Wat denken ze wel niet. Dat men alles laat vallen, omdat ze bij dat bedrijf op gesprek mogen komen. Wat een arrogantie.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:25:53 #301
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143270498
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zeg het altijd als ze erom vragen en ga dat ook niet veranderen. Doorgaans is het wel positief aangezien dat juist de indruk geeft dat men je wel interessant vind. Bovendien die lui zijn ook niet gek. Doorgaans dan.

Maar dit is wel een hele zielige uitzondering.
Ja precies, ik zou ook verwachten dat ze blij zijn dat je het eerlijk vertelt en dat het je juist gewilder maakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')