Daar verdient een teameigenaar niet veel aan. Hij kan niet om de week een stadion vullen, CR7-shirts verkopen, Contador voor 100 miljoen transfereren, etc.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch wel een zinvolle discussie, want het blijft vreemd dat ondanks dat er honderdduizenden mensen op wielerwedstrijden afkomen, er nauwelijks sponsoren zijn te vinden.
Dat is proost in het Russisch.quote:
Oh zulks dacht ik alquote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is proost in het Russisch.
Friezen vinden dat grappig
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik zei het hier gisteren als enige. Applaus.
Als je ziet hoeveel publiciteit een sponsor krijgt voor een relatief klein beetje geld, dan is het vreemd dat er niet meer partijen instappen. Zelf denk ik dat het met het imago van het wielrennen te maken heeft. Banken/Verzekeringsinstellingen, die ook een imagoprobleem hebben op het gebied van vertrouwen, willen zich daarom niet associėren met deze sport.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar verdient een teameigenaar niet veel aan. Hij kan niet om de week een stadion vullen, CR7-shirts verkopen, Contador voor 100 miljoen transfereren, etc.
Ik vind het nog zeer beperkt qua publiciteit, op de tour na maar weinig exposure. Verder helpt het afbreukrisico ook niet echt. Daarnaast weinig netwermogelijkheden, zoals je bij tennis wel hebt, je relaties uitnodigen bij de drukke en onbereikbare aankomst is niet te doen en saai bovendien.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel publiciteit een sponsor krijgt voor een relatief klein beetje geld, dan is het vreemd dat er niet meer partijen instappen. Zelf denk ik dat het met het imago van het wielrennen te maken heeft. Banken/Verzekeringsinstellingen, die ook een imagoprobleem hebben op het gebied van vertrouwen, willen zich daarom niet associėren met deze sport.
Restecp.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik zei het hier gisteren als enige. Applaus.
Mja, je komt behoorlijk vaak in beeld. Bij ontsnappingen, maar ook bij bijvoorbeeld een lekke band van een van je renners of een valpartij.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel publiciteit een sponsor krijgt voor een relatief klein beetje geld, dan is het vreemd dat er niet meer partijen instappen. Zelf denk ik dat het met het imago van het wielrennen te maken heeft. Banken/Verzekeringsinstellingen, die ook een imagoprobleem hebben op het gebied van vertrouwen, willen zich daarom niet associėren met deze sport.
Kijk ik nu ook maar even naar.quote:
Hij had het over iets van WO1.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:54 schreef yvonne het volgende:
Hadden ze het bij Mart net over 1 miljoen slachtoffers bij de Slag van Passendale?
Iets over in de buurt van Ieper waar ze nu zitten en vrij veel bloed in de grond zit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:54 schreef yvonne het volgende:
Hadden ze het bij Mart net over 1 miljoen slachtoffers bij de Slag van Passendale?
quote:
Bedankt, straks even terugluisteren dan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Iets over in de buurt van Ieper waar ze nu zitten en vrij veel bloed in de grond zit.
Heerlijk juistquote:Op woensdag 9 juli 2014 00:57 schreef Trebo het volgende:
Wat een treurige ambiance trouwens.. onder een party tentje
Je snapt het niet, dat juist precies de Avondetappe.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:57 schreef Trebo het volgende:
Wat een treurige ambiance trouwens.. onder een party tentje
Vive le velo had het uitgebreider over WO 1 met oa iets over de last post spelers in Ieperquote:Op woensdag 9 juli 2014 00:54 schreef yvonne het volgende:
Hadden ze het bij Mart net over 1 miljoen slachtoffers bij de Slag van Passendale?
Een Protourploeg sponsoren is duurder dan bijvoorbeeld hoofdsponsor zijn van Ajax en de vraag is wat meer oplevert. Wielrennen is internationaler, maar op de Nederlandse markt kleiner. Rabobank sponsorde jarenlang in het wielrennen omdat het de meeste exposure bood zonder dat ze een partij hoefden te kiezen, maar zoveel bedrijven die zomaar even 10-15 miljoen per jaar kunnen overhandigen en internationaal georiėnteerd zijn, zijn er ook niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel publiciteit een sponsor krijgt voor een relatief klein beetje geld, dan is het vreemd dat er niet meer partijen instappen. Zelf denk ik dat het met het imago van het wielrennen te maken heeft. Banken/Verzekeringsinstellingen, die ook een imagoprobleem hebben op het gebied van vertrouwen, willen zich daarom niet associėren met deze sport.
Als ze het maar niet over 1 miljoen slachtoffers hadden want dat is utter bullshit ( slag van Passendale)quote:Op woensdag 9 juli 2014 07:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vive le velo had het uitgebreider over WO 1 met oa iets over de last post spelers in Ieper
Imagoschade voor Rabo viel volgens mij ook wel mee.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, je komt behoorlijk vaak in beeld. Bij ontsnappingen, maar ook bij bijvoorbeeld een lekke band van een van je renners of een valpartij.
Imagoschade zitten bedrijven inderdaad niet op te wachten. Al nam volgens mij de bekendheid van het merk Festina flink toe na het dopingschandaal daar. Geloof ook niet zo dat klanten van Rabo massaal hun rekening hebben opgezegd na het schandaal. Maar inderdaad, bedrijven zijn er om die redenen huiverig voor en stoppen er mee.
Exposure is wel beperkt tot met name de Tour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |