abonnementen ibood.com bol.com
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:15:52 #126
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148239888
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:24 schreef Seven. het volgende:
Er is een topic in K&W over het opknappen van meubels, al overwogen om die naar CRE te verhuizen?
Ik kan het topic in K&W niet zo snel vinden trouwens, heb je een linkje?

Overigens kunnen dergelijke topics ook gewoon in beide fora komen te staan, dus voel je wat dat betreft vrij om een upcycling/recycling topic te openen over je pallet, dan vullen anderen vast aan :D
"Moira heeft wel een punt."
- Pharkus, 2017
pi_148239947
Als alle knutselende, breiende, hakende, kleurende FOK-sters niet meer in dit forum zouden posten, waren er Łberhaupt geen mods nodig, want dan was het hier zo dood als een pier :+ Ik snap daarom niet zo goed waarom er zo op wordt neergekeken of waarom het afgedaan moet worden met huisvrouwen hobbies.

Ik ken (op Instagram) fantastische haaksters die kunstwerken maken van garen. Voorbeeld: @katikaart op Instagram die portretten maakt.

2015-01-02%2012.15.17_zps75fbqpcp.png
My two cents :+
AMISH VIRUS: You've just received an Amish Virus. Since we don't have electricity or computers, you're on the honour system. Please delete your files. Thank thee!
pi_148240031
Volgens mij begrijp je het verkeerd, of toch te negatief. Ik vind niet dat er neergekeken wordt op, echter heeft bijvoorbeeld haken of borduren wel een huisvrouwen uitstraling in de ogen van de meeste mensen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:23:26 #129
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148240036
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als alle knutselende, breiende, hakende, kleurende FOK-sters niet meer in dit forum zouden posten, waren er Łberhaupt geen mods nodig, want dan was het hier zo dood als een pier :+ Ik snap daarom niet zo goed waarom er zo op wordt neergekeken of waarom het afgedaan moet worden met huisvrouwen hobbies.

Ik ken (op Instagram) fantastische haaksters die kunstwerken maken van garen. Voorbeeld: @katikaart op Instagram die portretten maakt.

[ afbeelding ]
My two cents :+
Gaaf _O_ Maar die zouden dan ook eens hier moeten posten :D

En uiteraard zal het nooit zo komen te zijn dat alle knutselende, breiende, hakende, kleurende FOK!sters niet meer in dit forum zouden mogen posten, aangezien die hier altijd al thuis hebben gehoord en dat ook zullen blijven doen :Y
Maar juist omdat dat de enige grote actieve drijfveer van het forum is, willen we dat meer aanvullen met alle andere aspecten van creativiteit en kunst.
Daar zijn we al wel mee bezig, maar toch heerst er over het hele forum nog het beeld dat CRE alleen voor 'knutselende huismoeders' is, en dat schrikt andersoortige creatievelingen soms af waardoor ze nooit in CRE zullen posten, terwijl CRE er ůůk voor hťn is.

We moeten dus een beetje een manier vinden om alle aspecten van creativiteit te verwerken in ons subforum, waar dus ook alle aspecten van creativiteit welkom zijn :Y
- Pharkus, 2017
pi_148240152
Ik snap dat je op zoek bent naar aanvullende doelgroepen want hoe meer zielen hoe meer vreugde ^O^ maar laat dan de rest gewoon in zijn waarde. Waarom het afdoen als huisvrouwenhobbies? Nergens voor nodig om je af te zetten tegen de groep die momenteel dit forum Łberhaupt bestaansrecht geeft. Laat iedereen zijn of haar lol hebben.
AMISH VIRUS: You've just received an Amish Virus. Since we don't have electricity or computers, you're on the honour system. Please delete your files. Thank thee!
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:35:33 #131
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148240300
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik snap dat je op zoek bent naar aanvullende doelgroepen want hoe meer zielen hoe meer vreugde ^O^ maar laat dan de rest gewoon in zijn waarde. Waarom het afdoen als huisvrouwenhobbies? Nergens voor nodig om je af te zetten tegen de groep die momenteel dit forum Łberhaupt bestaansrecht geeft. Laat iedereen zijn of haar lol hebben.
Ik denk niet eens zo zeer dat 'andersoortige CRE'ers' dat af doen als huisvrouwenhobbies, aangezien die wel weten hoe die vork in de steel zit.
Maar het is juist dat over de rest van FOK! dat beeld over CRE heerst, en dŠŠr willen we dus allemaal vanaf ;)
- Pharkus, 2017
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:35:47 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240309
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:07 schreef Moira. het volgende:
Ik ben sowieso een voorstander van houtbewerking en metaalbewerking topics enzo, daar ga ik ook nog mee bezig in mijn opleiding dus daar kan ik ooit ook nog wel eens topics over openen, maar ik vrees dat er te weinig mensen zijn die dat doen om het topic echt aan te laten slaan. Tenslotte had iemand anders die dat doet dan ook al lang een topic kunnen openen :@

Dat K&W topic kan ik wel ff overleggen met de betreffende mods daar.

En ART vind ik ook wel een goeie hoor, maar daarmee sluit je dan haast wel de haak/brei/knutseltopics af van het forum aangezien dat echt meer creatief dan art/kunst is.
Om dat geitenwollensokgehalte en het beeld van 'vrouwen van middelbare leeftijd die knutselen' is het forum een tijdje geleden al van naam veranderd van 'knutselen en creativiteit' naar enkel 'creativiteit', waar dus de focus minder op knutselen ligt, maar kunst nog steeds creatief is.
Kan het achter gooien hoor, wellicht dat daar reacties op komen.
Ik vind de breisels en haakdingen die voorbij komen hier echte kunstwerkjes. Over de originaliteit en eigenheid valt te discussieren daar er vaak van een patroon gewerkt wordt, maar de discussie voeren de professionele kunstenaars denk ik ook wel over werk dat tentoongesteld wordt.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:37:37 #133
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148240350
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind de breisels en haakdingen die voorbij komen hier echte kunstwerkjes. Over de originaliteit en eigenheid valt te discussieren daar er vaak van een patroon gewerkt wordt, maar de discussie voeren de professionele kunstenaars denk ik ook wel over werk dat tentoongesteld wordt.
Zeker true :Y Wat dat betreft zouden er ook wat meer 'mixed media' topics moeten komen, waar alle disciplines en vormen en soorten in langs kunnen komen.
Daar nog ideeŽn over?
- Pharkus, 2017
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:37:39 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:23 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij begrijp je het verkeerd, of toch te negatief. Ik vind niet dat er neergekeken wordt op, echter heeft bijvoorbeeld haken of borduren wel een huisvrouwen uitstraling in de ogen van de meeste mensen :).
Eens. Feit is dat we hier nieuw publiek moeten aantrekken en wegens wollig imago lukt dat niet (dat dat imago onterecht is staat wel vast want dit is gewoon een supertof hoekje in fok).
Resistance is futile.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:41:59 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240453
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:37 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zeker true :Y Wat dat betreft zouden er ook wat meer 'mixed media' topics moeten komen, waar alle disciplines en vormen en soorten in langs kunnen komen.
Daar nog ideeŽn over?
Dit is wel een mooi verzameltopic maar beetje klotetitel en zo onderhand zwaar verouderd :+ :
K&W / ZelfmaakideeŽn #3

Misschien een algemeen 'show hier je beste werk' topic?
Resistance is futile.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:43:02 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240471
Upcycle/recycle topic ga ik aan werken trouwens, heb in het verleden al een paar projecten gedaan waar ik denk ik nog wel foto's van heb.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:44:42 #137
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148240501
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:43 schreef Seven. het volgende:
Upcycle/recycle topic ga ik aan werken trouwens, heb in het verleden al een paar projecten gedaan waar ik denk ik nog wel foto's van heb.
Tof! Denk dat dat best nog eens aan kan slaan :Y
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit is wel een mooi verzameltopic maar beetje klotetitel en zo onderhand zwaar verouderd :+ :
K&W / ZelfmaakideeŽn #3

Misschien een algemeen 'show hier je beste werk' topic?
Zoiets zou wel kunnen ja! Dan krijg je idd van alles en iedereen wat :Y Zal ik dan zo'n topic maken?
- Pharkus, 2017
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:45:14 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240507
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Tof! Denk dat dat best nog eens aan kan slaan :Y

[..]

Zoiets zou wel kunnen ja! Dan krijg je idd van alles en iedereen wat :Y Zal ik dan zo'n topic maken?
*O*
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:52:54 #139
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148240670
- Pharkus, 2017
  maandag 5 januari 2015 @ 14:52:09 #140
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_148356171
Ik heb me aangemeld voor versterking van het CRE gedeelte, maar ik zou een soort van sollicitatie krijgen die ik tot op heden nog niet gehad heb.. ;(

Heb zat leuke ideeŽn en de tijd ervoor! :@
pi_148359572
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:52 schreef Amnistia het volgende:
Ik heb me aangemeld voor versterking van het CRE gedeelte, maar ik zou een soort van sollicitatie krijgen die ik tot op heden nog niet gehad heb.. ;(

Ik heb halverwege november ook gesolliciteerd maar ook nog niks gehoord. Maar er wordt druk overlegd staat er in het feedbacktopic hier ;)
En nieuwe topics mag je altijd openen ^O^
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 22:07:59 #142
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148372303
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:52 schreef Amnistia het volgende:

De mail die je stuurde was dan al de sollicitatie, die zijn allemaal in overweging genomen en daar zijn ze nog mee bezig :Y
En zoals Sylvana zegt kun je ook als user al een hoop leuke ideeŽn tot uiting brengen door ze gewoon in te brengen of leuke topics te openen :D
- Pharkus, 2017
pi_148386526
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:35 schreef Moira. het volgende:
Maar het is juist dat over de rest van FOK! dat beeld over CRE heerst, en dŠŠr willen we dus allemaal vanaf ;)
Hele topic gelezen en hoewel ik hier normaal gesproken nooit post (zit meestal in een andere uithoek van FOK! :P ) vind ik het dusdanig interessant dat ik toch even wil reageren.

- Als je als kleiner subforum tegen de algehele FOK!-trend in een stijging in postaantallen laat zien, dan doe je het gewoon goed en bewijs je dat het bestaansrecht en toekomst heeft. De groei is geleidelijk en gestaag wat ook gezond is. Een onnatuurlijke explosie aan postings moet je ook niet willen dat brengt onvermijdelijk problemen met zich mee waar je echt niet op zit te wachten.

- Koester het beeld wat er is als een geuzennaam ipv je er tegen te verzetten. Gaat niet werken wat je ook doet. Als 40-plusser wordt "ons" subforum door de rest van FOK! ook als een bejaardensoos gezien en daar valt prima mee te leven. :Y Er zijn zelfs jongeren die geregeld meeposten, omdat het er zo gemoedelijk is.
Bijna alle subfora hebben een bepaald imago (vaak onterecht), maar dat is beeldvorming waar nooit van te winnen valt. Dan bestaat er maar het beeld dat CRE voor knutselende huismoeders is....so what?
Dat is namelijk uiteindelijk niet users trekt of afstoot. De sfeer en cultuur op een subforum doen dat.

- Het belangrijkste is mss nog wel wat Seven zegt. Dat is iemand die al heel lang op FOK! meeloopt en sinds kort pas ontdekt heeft hoe leuk en gezellig het hier is.Users posten graag ergens waar men zich thuis voelt en als dat eenmaal zo is, dan komen de topics en reacties vanzelf wel. Om users uit hun vaste plek op FOK! naar een ander subforum te krijgen is de grootste uitdaging en wat kan werken is de mond tot mond reclame.

Users komen niet vaak uit zichzelf een onbekend subforum inlopen om daar dan actief te worden. De vaste posters hier zouden op andere plekken waar ze komen anderen kunnen attenderen op leuke topics in CRE. (en dan uiteraard niet als een soort spamactie, maar als het zo uitkomt) Met een zekere regelmaat zie ik weleens een linkje naar CRE voorbij komen in "onze" SC en dus klik en kijk ik. Anderen gaan daardoor zelfs posten.

- De overlap met andere subfora wat meermaals in dit topic is aangehaald blijft een lastig punt. Er zitten op FOK! bijvoorbeeld een aantal mensen die echt enorm goed leuke- en grappige paint topics kunnen maken (zoals je zelf ongetwijfeld weet :7 ), maar die zitten vooral in ONZ, terwijl zoiets ook in CRE een enorme hit zou kunnen zijn als je het ONZ-gedeelte aanpast naar CRE normen en daardoor kunnen mensen blijven hangen die anders mss nooit hier zouden komen. Als je ziet hoe populair dat "freubelen met Action-topic" is, dan is de potentie enorm, alleen is er ook een groot deel aan users wat niet de behoefte heeft om specifiek daarvoor naar dit subforum te komen. Zet dus vooral in op de unieke sfeer van het forum. Daar liggen m.i. de grootste mogelijkheden om meer postings/users/groei te krijgen.

Mijn 2 centjes en veel plezier met knutselen creatief zijn artistiekerig doen dit subforum. ~:)
pi_148389050
Ik ben het eens met Kingstown.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 15:31:13 #145
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148390935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hele topic gelezen en hoewel ik hier normaal gesproken nooit post (zit meestal in een andere uithoek van FOK! :P ) vind ik het dusdanig interessant dat ik toch even wil reageren.

- Als je als kleiner subforum tegen de algehele FOK!-trend in een stijging in postaantallen laat zien, dan doe je het gewoon goed en bewijs je dat het bestaansrecht en toekomst heeft. De groei is geleidelijk en gestaag wat ook gezond is. Een onnatuurlijke explosie aan postings moet je ook niet willen dat brengt onvermijdelijk problemen met zich mee waar je echt niet op zit te wachten.

- Koester het beeld wat er is als een geuzennaam ipv je er tegen te verzetten. Gaat niet werken wat je ook doet. Als 40-plusser wordt "ons" subforum door de rest van FOK! ook als een bejaardensoos gezien en daar valt prima mee te leven. :Y Er zijn zelfs jongeren die geregeld meeposten, omdat het er zo gemoedelijk is.
Bijna alle subfora hebben een bepaald imago (vaak onterecht), maar dat is beeldvorming waar nooit van te winnen valt. Dan bestaat er maar het beeld dat CRE voor knutselende huismoeders is....so what?
Dat is namelijk uiteindelijk niet users trekt of afstoot. De sfeer en cultuur op een subforum doen dat.

- Het belangrijkste is mss nog wel wat Seven zegt. Dat is iemand die al heel lang op FOK! meeloopt en sinds kort pas ontdekt heeft hoe leuk en gezellig het hier is.Users posten graag ergens waar men zich thuis voelt en als dat eenmaal zo is, dan komen de topics en reacties vanzelf wel. Om users uit hun vaste plek op FOK! naar een ander subforum te krijgen is de grootste uitdaging en wat kan werken is de mond tot mond reclame.

Users komen niet vaak uit zichzelf een onbekend subforum inlopen om daar dan actief te worden. De vaste posters hier zouden op andere plekken waar ze komen anderen kunnen attenderen op leuke topics in CRE. (en dan uiteraard niet als een soort spamactie, maar als het zo uitkomt) Met een zekere regelmaat zie ik weleens een linkje naar CRE voorbij komen in "onze" SC en dus klik en kijk ik. Anderen gaan daardoor zelfs posten.

- De overlap met andere subfora wat meermaals in dit topic is aangehaald blijft een lastig punt. Er zitten op FOK! bijvoorbeeld een aantal mensen die echt enorm goed leuke- en grappige paint topics kunnen maken (zoals je zelf ongetwijfeld weet :7 ), maar die zitten vooral in ONZ, terwijl zoiets ook in CRE een enorme hit zou kunnen zijn als je het ONZ-gedeelte aanpast naar CRE normen en daardoor kunnen mensen blijven hangen die anders mss nooit hier zouden komen. Als je ziet hoe populair dat "freubelen met Action-topic" is, dan is de potentie enorm, alleen is er ook een groot deel aan users wat niet de behoefte heeft om specifiek daarvoor naar dit subforum te komen. Zet dus vooral in op de unieke sfeer van het forum. Daar liggen m.i. de grootste mogelijkheden om meer postings/users/groei te krijgen.

Mijn 2 centjes en veel plezier met knutselen creatief zijn artistiekerig doen dit subforum. ~:)
Goede post :Y Bedankt voor je input O+
- Pharkus, 2017
  Hoofdredactie Fotografie zondag 11 januari 2015 @ 19:11:27 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148577284
Dit is gaaf! Misschien ook iets voor hier in CRE

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 14:50:44 #147
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_148748494
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:11 schreef Ynske het volgende:
Dit is gaaf! Misschien ook iets voor hier in CRE

Zo'n ding zou ik zoooo graag willen hebben _O_ Hoop daar een keer genoeg voor te kunnen sparen!
- Pharkus, 2017
pi_149601642
Hoe gaat het nu met CRE?
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 20:25:16 #149
288245 crew  Moira.
This is my stankface.
pi_149611472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:58 schreef DonnaRush het volgende:
Hoe gaat het nu met CRE?
Als je naar de stats kijkt is er wel een steiging te zien in activiteit het afgelopen half jaar. Wat me stiekem wel een beetje blij maakt hihi :@ Februari is laag omdat de maand nog niet om is ofcourse.

d6DFbY2.png

s7O7cKI.png

Heb zelf ook wel het idee dat er wat meer pit in zit inmiddels, en dat CRE wat meer 'samenkomt' om het zo maar te zeggen.
Qua moderatie en initiatief vanuit deze kant is het helaas wel een beetje ingekakt. Wat dat betreft valt de hoeveelheid studielast me een beetje tegen :P Maar ik hoop dat dat ook goed komt op het moment dat ik een mod-partner heb (hopelijk soon), denk dat het samen soepeler zal gaan omdat het vanuit de moderatie dan niet meer afhankelijk is van ťťn persoon.
Dus als dat rond is kan er weer wat meer power komen vanaf hier 8-)

Zie de toekomst zelf wel fleurig in voor CRE! Jullie?
- Pharkus, 2017
pi_149616731
quote:
17s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:25 schreef Moira. het volgende:
Als je naar de stats kijkt is er wel een steiging te zien in activiteit het afgelopen half jaar. Wat me stiekem wel een beetje blij maakt hihi :@ Februari is laag omdat de maand nog niet om is ofcourse.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Als je deze grafiekjes gebruikt (t/m januari) ziet het er nog leuker uit. ;)
Ik vind het knap trouwens dit soort postaantallen op een subforum zonder SC.
Ook opvallend dat de stijging is ingezet vanaf het moment dat je dit topic hebt geopend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')