abonnementen ibood.com bol.com
pi_145157893
De Nikon 500 euro cashback is misleidend:

De actiezin is misleidend en klopt niet.

Er staat
quote:
TOT 500 EURO CASHBACK OP EEN NIKON FX-ACTIEPRODUCT
Dat betekent 500 euro voor 1 product. Dat is echter niet waar. Er is maximaal 200 terug te krijgen op 1 product.
De 500 euro is slechts te bereiken bij in totaal 3 producten. Derhalve moet in de actiezin FX-ACTIEPRODUCTEN meervoud staan.

http://www.nikonactie.nl/fxpromo/actie-uitleg/

Of er had moeten staan tot 200 euro.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:51:56 #77
427863 poorwhitetrash
Ein bisschen bi schadet nie
pi_145170309
Zoals ik ff snel je post lees, heb je volgens mij wel een punt.
pi_153432590
Even een kick na 250 dagen. Lijkt mij ook wel een handig topic om wat actiever te hebben?

Ik sta op het punt om een Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG HSM II 70-200 2.8 te kopen. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze lens?? Ik heb namelijk geen geld voor de Canon variant en ik wil graag een lens met wat meer zoombereik dan de 105 die ik nu heb. En ook 1tje die wat lichtsterker is dan de F4 die ik nu heb.

Enige tips? Of gewoon deze kopen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_153433676
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:25 schreef over_hedge het volgende:
Even een kick na 250 dagen. Lijkt mij ook wel een handig topic om wat actiever te hebben?

Ik sta op het punt om een Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG HSM II 70-200 2.8 te kopen. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze lens?? Ik heb namelijk geen geld voor de Canon variant en ik wil graag een lens met wat meer zoombereik dan de 105 die ik nu heb. En ook 1tje die wat lichtsterker is dan de F4 die ik nu heb.

Enige tips? Of gewoon deze kopen
Kun je hem niet huren en testen? Dan kun je daarna een betere afweging maken. Ik heb zelf geen ervaring met deze lens.
pi_153433749
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:20 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Kun je hem niet huren en testen? Dan kun je daarna een betere afweging maken. Ik heb zelf geen ervaring met deze lens.
Ik kan hem daar wel even testen voor dat ik hem koop. (is 2e hands, maar wel via een winkel)

Denk eigenlijk dat ik hem maar gewoon koop. Krijgt goede reviews op internet. En als het echt niks is kan ik hem altijd weer verkopen voor het zelfde bedrag.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 12:02:50 #81
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_153689197
SIGMA heeft weer een nieuw speeltje in de ART serie aangekondigd. :9
Ben benieuwd naar de resultaten als hij uit komt. *O*

SIGMA Announces the 24-35mm F2 DG HSM Art
2000625092.jpeg
The Sigma Corporation is pleased to announce that we are going to introduce the SIGMA 24-35mm F2 DG HSM | Art, the world’s first large-aperture full-frame wide-angle zoom lens offering F2 brightness throughout the zoom range.

While offering the premier optics of the Art line, this lens covers 24mm, 28mm and 35mm focal lengths. Incredible performance overturns the conventional perception of a zoom lens.
SIGMA was determined to create a zoom lens that offers the same brightness and resolution as a fixed focal length lens: in other words, the highest level of optical performance. The result of this challenge was the SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM | Art, the world’s first zoom to offer a fast F1.8 aperture value throughout the zoom range. Building on this concept, SIGMA has developed the new SIGMA 24-35mm F2 DG HSM | Art for 35mm full frame sensor. It allows photographers to carry one lens to do the work of three fixed focal length lenses, a 24mm, 28mm and 35mm — with F2 brightness and top optical performance. One package delivers flexible functionality and high convenience. In particular, at the 24mm and 35mm focal lengths, this lens offers the performance that is equivalent to that of two prime lenses in the Art line. Instead of changing one high-performance fixed focal length lens for another, simply zoom. This is a new zoom lens for 35mm full frame sensor SLRs that offers the quality of a fixed focal length lens at various angles of view.

The world’s first large-aperture full-frame zoom lens offering a wide open aperture of F2 throughout the zoom range
A large-diameter zoom lens covering the full frame image sensor. Optical performance equivalent to a fixed focal length lens throughout the entire zoom range. These are the concepts the SIGMA 24-35mm F2 DG HSM embodies. It covers three of the most commonly used prime lenses, 24mm, 28mm and 35mm all in one lens. In order to achieve an attractive bokeh effect at wide aperture, we have developed the world’s first zoom lens for the 35mm full frame sensor with an F2 aperture value throughout the zoom range.

Outstanding optical performance of the fixed focal length lenses in SIGMA’s Art line
The SIGMA 24-35mm F2 DG HSM builds on the concept of the SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM | Art, the world’s first zoom lens to offer F1.8 brightness throughout the zoom range. Thanks to the outstanding optical performance, the lens provides the quality of high performance fixed focal length lenses in the Art line.

Covering the range of three fixed focal length wide-angle lenses
Delivering excellent functionality and convenience, one lens offers the equivalent quality of three high-performance fixed focal length lenses at F2 brightness: 24mm, 28mm and 35mm. With a minimum focusing distance of 28cm and a maximum magnification ratio of 1:4.4, this lens is suitable for close-up shooting, portraits with an attractive bokeh and deep-focus landscape photography. Photographers have access to the angle of view equivalent to that of three wide-angle lenses without having to switch them. While achieving the desired background effect can be difficult with a conventional wide-angle lens, the large diameter of this lens allows photographers to open the aperture wide and use the shallow focus to achieve stunning results.

Incorporating SIGMA’s latest technologies
To realize a large-diameter zoom lens for full frame cameras with F2 brightness, SIGMA designed each and every part with uncompromising care and quality. The lens incorporates large-diameter aspherical lens elements, which require advanced technologies to manufacture, one FLD (“F” Low Dispersion)*2 glass and seven SLD (Special Low Dispersion) glass elements, of which two are aspherical lenses. The advanced optics and optimized lens power distribution minimize spherical aberration, axial chromatic aberration and field curvature, resulting in outstanding optical performance. Even at widest aperture, this lens delivers breathtaking image quality.

Convenient handling
The inner focusing system eliminates front lens rotation, enhancing the lens’ stability and allowing use of Circular Polarizing filters. This specification is particularly convenient for shooting video.

Minimum focusing distance of 28cm
With a minimum focusing distance of 28cm and a maximum magnification ratio of 1:4.4, this lens is excellent for close-up photography.

Designed to minimize flare and ghosting
From an early stage in the lens design process, flare and ghosting have been measured to establish an optical design resistant to strong incident light sources such as backlighting. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting and provides sharp and high contrast images even in backlit conditions. The included lens hood can be attached to block out extraneous light, which can have a negative effect on rendering performance.

Hyper Sonic Motor ensures High AF Speed
The HSM (Hyper Sonic Motor) ensures a silent, high-speed AF function. By optimizing the AF algorithm, smoother AF is achieved. Also, this lens offers full-time MF by rotating the focus ring of the lens while auto focusing*3. Without changing the AF/MF Focus Mode Switch, it allows faster focus adjustment.

Rounded Diaphragm
The 9 blade-rounded diaphragm creates an attractive blur to the out-of-focus areas of the image.

Brass bayonet mount
This lens incorporates a brass bayonet mount which has both high accuracy and durability. A special treatment to reinforce its strength is applied to the surface giving it greater strength and making it highly resistant to long-term use.

Applicable for the Mount Conversion Service
As an experienced lens manufacturer that has been creating a diverse range of interchangeable lenses, we have started the innovative “Mount Conversion Service*4″. With this chargeable service, the mount of your current SIGMA lenses can be changed to another mount of your choice. It gives new life to your favorite lenses when you wish to use them on a different camera body.

Art line delivers high-level artistic expression
SIGMA is organizing all its interchangeable lenses into three product lines; Contemporary, Art, and Sports, where each line has a distinctive concept. Designed with a focus on sophisticated optical performance and abundant expressive power, our Art line delivers high-level artistic expression. With the astonishing rendering performance that meets the highest standard, along with landscapes, portraits, still-lifes, close-ups, and general snaps, they are perfect for the kind of photography that unleashes the inner artist. Ideal for studio photography, they offer just as much expressive scope when capturing architecture and starry skies and many other scenes.

Customization and flexible adjustment for convenience or a specific purpose is possible. SIGMA USB DOCK that is designed exclusively for the new lens line-ups.
With the optional SIGMA USB DOCK, you can update your lens firmware, adjust focus points and customize Full-time MF function settings as well as the timing to operate the Full-time MF function. By attaching this lens to a SIGMA USB DOCK, which is connected to a computer, the dedicated software “SIGMA Optimization Pro” offers various types of customization and adjustment.

Design Concept
With the new product lines, supplied hoods incorporate rubber for the connected part. Lens caps and AF/MF switches are also newly designed in order to improve usability. For the internal parts, various metals and a new material called TSC (Thermally Stable Composite)*5, which works well with metal, are located to achieve products with high accuracy. The lens barrel includes the year of release, engraved for users to recognize when the lens was released.

Evaluation with SIGMA’s own MTF measuring system “A1″
We used to measure lens performance with an MTF measuring system using conventional sensors. However, we’ve now developed our own proprietary MTF (modulation transfer function) measuring system (A1) using 46-megapixel Foveon direct image sensors. Even previously undetectable high-frequency details are now within the scope of our quality control inspections. All SIGMA 24-35mm F2 DG HSM lenses will all be checked using “A1*6″ before they are shipped.

Made in Japan
All SIGMA’s manufacturing – right down to molds and parts – with a few exceptions, are carried out under a single integrated production system, entirely in Japan. We are now one of the very few manufacturers whose products are solely “made in Japan”. We like to think our products are somehow imbued with the essence of our homeland, blessed as it is with clean air and water, and focused, hard-working people. We pride ourselves on the authentic quality of SIGMA products, born of a marriage between highly attuned expertise and intelligent, advanced technology. Our sophisticated products have satisfied professionals and lovers of photography all over the world, because our manufacturing is based on genuine craftsmanship, underpinned by the passion and pride of our experts.

Bron: http://www.canonrumors.co(...)-35mm-f2-dg-hsm-art/
  woensdag 8 juli 2015 @ 15:06:23 #82
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_154171410
Ik heb een canon utrasonic 55-200 mm (http://www.the-digital-pi(...)6-II-USM-Review.aspx)

Nu ben ik opzoek naar een polarisatiefilter hiervoor. Dit ivm spiegelingen van water te voorkomen. Welke zouden jullie mij adviseren?
Where's my fear???
pi_154171649
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:02 schreef CrashO het volgende:
SIGMA heeft weer een nieuw speeltje in de ART serie aangekondigd. :9
Ben benieuwd naar de resultaten als hij uit komt. *O*

SIGMA Announces the 24-35mm F2 DG HSM Art
[ afbeelding ]
The Sigma Corporation is pleased to announce that we are going to introduce the SIGMA 24-35mm F2 DG HSM | Art, the world’s first large-aperture full-frame wide-angle zoom lens offering F2 brightness throughout the zoom range.

While offering the premier optics of the Art line, this lens covers 24mm, 28mm and 35mm focal lengths. Incredible performance overturns the conventional perception of a zoom lens.
SIGMA was determined to create a zoom lens that offers the same brightness and resolution as a fixed focal length lens: in other words, the highest level of optical performance. The result of this challenge was the SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM | Art, the world’s first zoom to offer a fast F1.8 aperture value throughout the zoom range. Building on this concept, SIGMA has developed the new SIGMA 24-35mm F2 DG HSM | Art for 35mm full frame sensor. It allows photographers to carry one lens to do the work of three fixed focal length lenses, a 24mm, 28mm and 35mm — with F2 brightness and top optical performance. One package delivers flexible functionality and high convenience. In particular, at the 24mm and 35mm focal lengths, this lens offers the performance that is equivalent to that of two prime lenses in the Art line. Instead of changing one high-performance fixed focal length lens for another, simply zoom. This is a new zoom lens for 35mm full frame sensor SLRs that offers the quality of a fixed focal length lens at various angles of view.

The world’s first large-aperture full-frame zoom lens offering a wide open aperture of F2 throughout the zoom range
A large-diameter zoom lens covering the full frame image sensor. Optical performance equivalent to a fixed focal length lens throughout the entire zoom range. These are the concepts the SIGMA 24-35mm F2 DG HSM embodies. It covers three of the most commonly used prime lenses, 24mm, 28mm and 35mm all in one lens. In order to achieve an attractive bokeh effect at wide aperture, we have developed the world’s first zoom lens for the 35mm full frame sensor with an F2 aperture value throughout the zoom range.

Outstanding optical performance of the fixed focal length lenses in SIGMA’s Art line
The SIGMA 24-35mm F2 DG HSM builds on the concept of the SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM | Art, the world’s first zoom lens to offer F1.8 brightness throughout the zoom range. Thanks to the outstanding optical performance, the lens provides the quality of high performance fixed focal length lenses in the Art line.

Covering the range of three fixed focal length wide-angle lenses
Delivering excellent functionality and convenience, one lens offers the equivalent quality of three high-performance fixed focal length lenses at F2 brightness: 24mm, 28mm and 35mm. With a minimum focusing distance of 28cm and a maximum magnification ratio of 1:4.4, this lens is suitable for close-up shooting, portraits with an attractive bokeh and deep-focus landscape photography. Photographers have access to the angle of view equivalent to that of three wide-angle lenses without having to switch them. While achieving the desired background effect can be difficult with a conventional wide-angle lens, the large diameter of this lens allows photographers to open the aperture wide and use the shallow focus to achieve stunning results.

Incorporating SIGMA’s latest technologies
To realize a large-diameter zoom lens for full frame cameras with F2 brightness, SIGMA designed each and every part with uncompromising care and quality. The lens incorporates large-diameter aspherical lens elements, which require advanced technologies to manufacture, one FLD (“F” Low Dispersion)*2 glass and seven SLD (Special Low Dispersion) glass elements, of which two are aspherical lenses. The advanced optics and optimized lens power distribution minimize spherical aberration, axial chromatic aberration and field curvature, resulting in outstanding optical performance. Even at widest aperture, this lens delivers breathtaking image quality.

Convenient handling
The inner focusing system eliminates front lens rotation, enhancing the lens’ stability and allowing use of Circular Polarizing filters. This specification is particularly convenient for shooting video.

Minimum focusing distance of 28cm
With a minimum focusing distance of 28cm and a maximum magnification ratio of 1:4.4, this lens is excellent for close-up photography.

Designed to minimize flare and ghosting
From an early stage in the lens design process, flare and ghosting have been measured to establish an optical design resistant to strong incident light sources such as backlighting. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting and provides sharp and high contrast images even in backlit conditions. The included lens hood can be attached to block out extraneous light, which can have a negative effect on rendering performance.

Hyper Sonic Motor ensures High AF Speed
The HSM (Hyper Sonic Motor) ensures a silent, high-speed AF function. By optimizing the AF algorithm, smoother AF is achieved. Also, this lens offers full-time MF by rotating the focus ring of the lens while auto focusing*3. Without changing the AF/MF Focus Mode Switch, it allows faster focus adjustment.

Rounded Diaphragm
The 9 blade-rounded diaphragm creates an attractive blur to the out-of-focus areas of the image.

Brass bayonet mount
This lens incorporates a brass bayonet mount which has both high accuracy and durability. A special treatment to reinforce its strength is applied to the surface giving it greater strength and making it highly resistant to long-term use.

Applicable for the Mount Conversion Service
As an experienced lens manufacturer that has been creating a diverse range of interchangeable lenses, we have started the innovative “Mount Conversion Service*4″. With this chargeable service, the mount of your current SIGMA lenses can be changed to another mount of your choice. It gives new life to your favorite lenses when you wish to use them on a different camera body.

Art line delivers high-level artistic expression
SIGMA is organizing all its interchangeable lenses into three product lines; Contemporary, Art, and Sports, where each line has a distinctive concept. Designed with a focus on sophisticated optical performance and abundant expressive power, our Art line delivers high-level artistic expression. With the astonishing rendering performance that meets the highest standard, along with landscapes, portraits, still-lifes, close-ups, and general snaps, they are perfect for the kind of photography that unleashes the inner artist. Ideal for studio photography, they offer just as much expressive scope when capturing architecture and starry skies and many other scenes.

Customization and flexible adjustment for convenience or a specific purpose is possible. SIGMA USB DOCK that is designed exclusively for the new lens line-ups.
With the optional SIGMA USB DOCK, you can update your lens firmware, adjust focus points and customize Full-time MF function settings as well as the timing to operate the Full-time MF function. By attaching this lens to a SIGMA USB DOCK, which is connected to a computer, the dedicated software “SIGMA Optimization Pro” offers various types of customization and adjustment.

Design Concept
With the new product lines, supplied hoods incorporate rubber for the connected part. Lens caps and AF/MF switches are also newly designed in order to improve usability. For the internal parts, various metals and a new material called TSC (Thermally Stable Composite)*5, which works well with metal, are located to achieve products with high accuracy. The lens barrel includes the year of release, engraved for users to recognize when the lens was released.

Evaluation with SIGMA’s own MTF measuring system “A1″
We used to measure lens performance with an MTF measuring system using conventional sensors. However, we’ve now developed our own proprietary MTF (modulation transfer function) measuring system (A1) using 46-megapixel Foveon direct image sensors. Even previously undetectable high-frequency details are now within the scope of our quality control inspections. All SIGMA 24-35mm F2 DG HSM lenses will all be checked using “A1*6″ before they are shipped.

Made in Japan
All SIGMA’s manufacturing – right down to molds and parts – with a few exceptions, are carried out under a single integrated production system, entirely in Japan. We are now one of the very few manufacturers whose products are solely “made in Japan”. We like to think our products are somehow imbued with the essence of our homeland, blessed as it is with clean air and water, and focused, hard-working people. We pride ourselves on the authentic quality of SIGMA products, born of a marriage between highly attuned expertise and intelligent, advanced technology. Our sophisticated products have satisfied professionals and lovers of photography all over the world, because our manufacturing is based on genuine craftsmanship, underpinned by the passion and pride of our experts.

Bron: http://www.canonrumors.co(...)-35mm-f2-dg-hsm-art/
hngggggggggg

ben wel benieuwd wat ie gaat kosten.. hopelijk tussen de 900-1100 eu straatprijs
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:43:59 #84
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154852436
Weet iemand een aantrekkelijk geprijsde prime lens van c.a. 10 à 12mm voor een Nikon camera? Het model weet ik (nog) niet, maar het is in elk geval een ASP-C sensor. Diafgrama maakt niet zo gek veel uit, evenals AF/MF.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:57:53 #85
41809 Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_154852796
quote:
5s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:43 schreef ACT-F het volgende:
Weet iemand een aantrekkelijk geprijsde prime lens van c.a. 10 à 12mm voor een Nikon camera? Het model weet ik (nog) niet, maar het is in elk geval een ASP-C sensor. Diafgrama maakt niet zo gek veel uit, evenals AF/MF.
Samyang heeft volgens mij wel iets aardigs als je MF geen probleem vindt. Hoe goed ie is kan ik weinig over zeggen maar voor zover ik van gebruikers van Samyang mag vernemen weten ze daar inmiddels best aardige dingen te maken die niet overdreven duur zijn.

Een 10mm voor cropsensors dus
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:04:16 #86
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154852974
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:57 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Samyang heeft volgens mij wel iets aardigs als je MF geen probleem vindt. Hoe goed ie is kan ik weinig over zeggen maar voor zover ik van gebruikers van Samyang mag vernemen weten ze daar inmiddels best aardige dingen te maken die niet overdreven duur zijn.

Een 10mm voor cropsensors dus
Die is nog flink aan de prijs voor degene voor wie ik de lens zoek. Ik, als Canoniaan, ben vrij onbekend met Nikon mounts, maar wat moet ik me voorstellen bij een Nikkor 1 lens? Deze is scherp geprijsd:

http://lenshero.com/lenses/prime-wide-10mm-f4.0-lens-by-Nikon
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_154852982
quote:
5s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:43 schreef ACT-F het volgende:
Weet iemand een aantrekkelijk geprijsde prime lens van c.a. 10 à 12mm voor een Nikon camera? Het model weet ik (nog) niet, maar het is in elk geval een ASP-C sensor. Diafgrama maakt niet zo gek veel uit, evenals AF/MF.
Als je MF prima vindt; op Amazon.de komen zeer regelmatig dergelijke primes van Samyang/Walimex langs.
Moet je hier kijken: FOT / 'Aanbiedingen' Topic

Die 10mm die Ouwesok hierboven noemt is bijv. eind juni voor slechts ¤333 langsgekomen.
Of de 14mm voor ¤299.
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:11:00 #88
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_154853158
Nikkon 1 series is met 1 inch sensor (CX), niet APS-C (DX, fullframe is FX, beide Nikon F). Een ander, minder serieus, ecosysteem dus en door de crop zullen ze dan ook wel iets wijds en betaalbaars moeten bieden.

http://geizhals.eu/?cat=a(...)ikon+F~227_14&sort=p
Life's like a choc of boxolates
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:13:44 #89
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154853249
Ik zie vooralsnog f2.8 voorbij komen. Zijn er prime lenzen met een kleiner diafragma? Het is bedoeld voor binnenhuis-/architectuurforografie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:15:54 #90
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_154853323
Je bedoelt, met een lager getal en betere lichtsterkte?
Denk dat dat weinig uitmaakt. Bij zulk soort fotografie ga je toch eerder het diafragma knijpen zodat er meer in focus is. En dan ga je ook willen zorgen dat je de boel attractief belicht (lampen/flitsers).
Life's like a choc of boxolates
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:23:11 #91
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_154853522
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:15 schreef shiznuts het volgende:
Je bedoelt, met een lager getal en betere lichtsterkte?
Denk dat dat weinig uitmaakt. Bij zulk soort fotografie ga je toch eerder het diafragma knijpen zodat er meer in focus is. En dan ga je ook willen zorgen dat je de boel attractief belicht (lampen/flitsers).
Juist een hoger getal, omdat dat de prijs drukt. De scherptediepte mag sowieso niet te klein worden bij binnenhuis-/architectuurforografie. Licht is er meestal voldoende. Anders is een statief altijd een optie omdat het toch om statische onderwerpen gaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_154853846
quote:
5s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:13 schreef ACT-F het volgende:
Ik zie vooralsnog f2.8 voorbij komen. Zijn er prime lenzen met een kleiner diafragma? Het is bedoeld voor binnenhuis-/architectuurforografie.
Nee.

Alle (huidige) primes van zo'n 8-14mm voor Nikon zijn nagenoeg allemaal f/2.8. (hooguit f/3.5).
Ook zooms (met hoger diafragma) in dat bereik zijn niet goedkoper.
En met dergelijk bereik is zelfs bij f/2.8 al gauw veel scherp door het fish-eye effect.
Wil je de goedkoopste lens met dat bereik; haal een Walimex/Samyang.

Oh en voor binnenhuisfotografie is dat effect niet altijd zo flatteus...
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:53:07 #93
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_160044848
sigma_50-100mm_f1.8_001.jpg
Voor bij je 18-35mm f/1.8... een 50-100mm f/1.8. :o _O_
~ http://www.sonyalpharumor(...)-50-100mm-f1-8-lens/

Ook een Canon EF naar E-mount e-adapter:
Sigma_Mount_Converter_MC1.jpg
~ http://www.sonyalpharumor(...)-electronic-adapter/

Mooi setje voor de A6300...
Life's like a choc of boxolates
pi_160045126
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:53 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Voor bij je 18-35mm f/1.8... een 50-100mm f/1.8. :o _O_
~ http://www.sonyalpharumor(...)-50-100mm-f1-8-lens/

Ook een Canon EF naar E-mount e-adapter:
[ afbeelding ]
~ http://www.sonyalpharumor(...)-electronic-adapter/

Mooi setje voor de A6300...
So basically de 70-200mm equivalent voor de crop-DSLR.
Als je vrijwel zeker weet dat je nooit over wil naar fullframe dan krijg je tegenwoordig steeds mooier aanbod.

En ik dacht dat het nut van die kleine systeemcamera's was dat ze zo compact waren? :P
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:08:03 #95
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_160045222
Als een kerstboom in 't bos. Gaat op in de massa, geen poespas en dan whop, omgezaagd en meegenomen en dan helemaal opgesmukt met lichtslangen, kerstballen en slingers. Zelfde boom, dubbelleven. Niks mis mee. En dan nog zal het vast vrij schelen met een vergelijkbare ander set-up op groter sensor cameras.
Life's like a choc of boxolates
pi_160045378
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:08 schreef shiznuts het volgende:
Als een kerstboom in 't bos. Gaat op in de massa, geen poespas en dan whop, omgezaagd en meegenomen en dan helemaal opgesmukt met lichtslangen, kerstballen en slingers. Zelfde boom, dubbelleven. Niks mis mee. En dan nog zal het vast vrij schelen met een vergelijkbare ander set-up op groter sensor cameras.
En dan vallen de 'lichtjes' uit omdat stroom op is, tuimelt de boom voorover omdat het te zwaar beladen is en bezwijken de 'takken' omdat ze de boel niet meer goed kunnen houden
(lees: beroerde grip) :P


Vooral dat laatste; 't is dat ik geen geschikte tas heb maar anders had ik allang een grip besteld. :%
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:20:15 #97
41809 Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_160045457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:03 schreef Iemand91 het volgende:

En ik dacht dat het nut van die kleine systeemcamera's was dat ze zo compact waren? :P
Het nut van die systeemcamera's is dat je nagenoeg elk denkbaar stuk glas pas kunt maken.

Als Sigma erin slaagt een goed smartadapter voor EF naar Emount te maken sta ik waarschijnlijk vooraan in de rij :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:26:46 #98
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_160045594
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En dan vallen de 'lichtjes' uit omdat stroom op is, tuimelt de boom voorover omdat het te zwaar beladen is en bezwijken de 'takken' omdat ze de boel niet meer goed kunnen houden
(lees: beroerde grip) :P

Vooral dat laatste; 't is dat ik geen geschikte tas heb maar anders had ik allang een grip besteld. :%
Denk dat je die met die range sowieso op een tri- of monopod gaat willen hebben. Dus dan ben je sowieso wat serieuzer onderweg. Maar voor corporate videos draaien ofzo... een S35 covering lens, die wijd open rond de Hollywood f/2 zit en scherp as fuck is. Mooi rendert. Dat is een aardig kunstje. Echte ART dus. De 18-35mm voorkomt de noodzaak meerdere primes te moeten gebruiken. Na 35mm komt toch de 50mm eraan. Dan 85mm en 135mm. Die laatste kun je dan net niet meepikken, maar dat is de concessie als je kwaliteit wilt. Denk alleen niet dat 'ie image stabilization dus heeft helaas. ;)
Life's like a choc of boxolates
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:29:50 #99
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_160045660
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:20 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Het nut van die systeemcamera's is dat je nagenoeg elk denkbaar stuk glas pas kunt maken.

Als Sigma erin slaagt een goed smartadapter voor EF naar Emount te maken sta ik waarschijnlijk vooraan in de rij :Y
Ik heb de 18-35mm f/1.8 al in Nikon mount en ik zie me eerder ooit nog een Nikon camera halen dan een Canon alleen ben ik idd wel bang dat je dan mindere prestaties krijgt. Er is wel een e-adapter, maar iedereen legt eigenlijk focus op het adapteren van Canon lenzen. Met Nikon-mount kun je in ieder geval het diafragma nog verstellen met een goedkope adapter (al dat niet focal reducer/lens turbo). Moet nog ff researchen hoe de Commlite 't doet: http://www.commlite.com/e(...)itle=CM-ENF-E%281%29 .
Life's like a choc of boxolates
pi_160046760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:20 schreef Ouwesok het volgende:
Het nut van die systeemcamera's is dat je nagenoeg elk denkbaar stuk glas pas kunt maken.
Dat is waar. :Y

Maar voor de gemiddelde gebruiker wil denk ik toch liever glas voor plaatsen zonder adapters en waar alles van werkt
(AF e.d.). Kan het natuurlijk ook mis hebben...
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:26 schreef shiznuts het volgende:
Denk dat je die met die range sowieso op een tri- of monopod gaat willen hebben. Dus dan ben je sowieso wat serieuzer onderweg.
Met 200mm kun je (mits voldoende licht) prima zonder tri- monopod werken.
Met goede stabilisatie kun je ook wel tot 400mm gaan.
quote:
Maar voor corporate videos draaien ofzo... een S35 covering lens, die wijd open rond de Hollywood f/2 zit en scherp as fuck is. Mooi rendert. Dat is een aardig kunstje. Echte ART dus. De 18-35mm voorkomt de noodzaak meerdere primes te moeten gebruiken. Na 35mm komt toch de 50mm eraan. Dan 85mm en 135mm. Die laatste kun je dan net niet meepikken, maar dat is de concessie als je kwaliteit wilt. Denk alleen niet dat 'ie image stabilization dus heeft helaas. ;)
Ach, verkopen zal die toch wel inderdaad.

Maar niets voor mij. Ik koop niets meer wat niet op fullframe past.
Alles wat crop-DSLR's tegenwoordig bieden is niet genoeg om mij over de streep te trekken voor een nieuw exemplaar. Maar dat gene wat fullframe biedt (ISO-prestaties nog wel).
Want overstappen naar iets als de A7-serie wordt 'm ook niet...
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')