abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_144463398
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:09 schreef methodmich het volgende:

[..]

Je moet ook Let's Play Boys And Girls kiezen, dat is echt een geweldig album. En niet gedateerd!

[..]

Okee, mooi. Kom hem nu echt nergens meer tegen, jammer genoeg. :(
Amazon UK heeft hem nog redelijk goedkoop tweedehands.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_144463522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:26 schreef bartrid het volgende:

[..]

Amazon UK heeft hem nog redelijk goedkoop tweedehands.
Okee. Eens kijken dan. Dank voor de tip!
ASWH, de trots van de regio
pi_144463587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:30 schreef methodmich het volgende:

[..]

Okee. Eens kijken dan. Dank voor de tip!
£7:

http://www.amazon.co.uk/g(...)plica&condition=used

En Zoverstocks is een hele goeie seller.
pi_144576644
Taake - Hordalands Doedskvad

17ca741eff3b9ddc29e63038cf3d9a1c.jpg

Extreem goede muziek.
pi_144577153
Taake - "Nattestid..."

taake-nattestid-ser-porten-vid-20120918071217.jpg

Makes me feel alive.
pi_144578662
En laat ik nou toevallig ook al de black metal hebben aangeslingerd in de auto vanmorgen:

1000x1000.jpg
Emperor - IX Equilibrium

Normaal heb ik helemaal niet eens zo heel veel met symfonische black metal, maar Emperor brengt het altijd zo overtuigend, dat ik direct weer om ben :)

pi_144590531
darwin-deez.jpeg

Dit Songs For Imaginative People van Darwin Deez komt uit 2013. Een beetje aparte muziek wel. Soms lijkt het wel of hij een heel ander nummer zingt dan bij de melodie past. Lekker tegendraads, maar het nestelt zich wel makkelijk in je hoofd zonder dat het simpel of afgezaagd is.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 20:59:11 #58
32436 crew  belsen
Geef angst en haat een stem
pi_144600378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:46 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]

Dit Songs For Imaginative People van Darwin Deez komt uit 2013. Een beetje aparte muziek wel. Soms lijkt het wel of hij een heel ander nummer zingt dan bij de melodie past. Lekker tegendraads, maar het nestelt zich wel makkelijk in je hoofd zonder dat het simpel of afgezaagd is.
Is dat met Radar detector erop?
belsen.net (muziek en meer)
Kusjes van Tanja.
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
Wie kent die heks nog?
pi_144619265
homepage_large.1e6df0d9.jpg

Cloud Nothings - Here and Nowhere Else

Heerlijke lo-fi rock plaat :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_144621063
Slint - Spiderland.

Voor alles een eerste keer, en ik moest vorige week bij iemand bekennen dat ik nog NOOIT naar Slint had geluisterd. Het is in ieder geval duidelijk dat mijn top 50 aller tijden er een nieuwe vriend bij krijgt, want dit is heerlijk donker getoonzet, met vreemde maatsoorten en wisselingen. Niet zo ziekelijk donker als Swans of zo gebracht alsof je midden in een bokswedstrijd zit als Tool, maar toch met harde gitaarstukken ertussen die je het gevoel geven niet naar Mazzy Star met 20 sigaretten op te luisteren. Heerlijke mix.

Swans - Young God (EP)

Zeker niet mijn favoriete werk van Gira, maar dit mag er wel zijn. Lekker donker en hard, vrijwel onvergeeflijk en tegelijkertijd onverstoorbaar. Je snapt meteen waarom sommige mensen dit niet trekken en waarom jaren later nog steeds de parallel tussen Gira en Black Metal wordt getrokken. Tegenwoordig is de band nog altijd zo actueel als hij toen was. Oh, en Kurt Cobain vindt het goed. Wat wil je nog meer?

Mazzy Star - So Tonight That I Might See

Dream pop heb ik het liefst een beetje twee en rustig, niet te donker. Slowdive doet dat erg lekker en heeft ook nog van die fijne shoegazeinvloeden als een persoonlijk schoonheidsideaal. Mazzy Star is vooral bekend vanwege het prachtige en ontroerende Fade into You, ook verreweg de beste song die op dit album staat. Daarna proberen ze het wel met een wat softe, donkere toonzetting, maar hij komt bij mij nooit helemaal binnen. Zeker geen vervelende plaat, maar ook geen absolute topper.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mexicanobakker op 17-09-2014 14:52:31 ]
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_144625877
Mayhem - Wolf's Lair Abyss

251.jpg?4102

en:

Mayhem - Mediolanum Capta Est

439932.jpg?1727

Die vocalen van Maniac. _O_ Compleet gestoord. ^O^
pi_144626286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slint - Spiderland.

Voor alles een eerste keer, en ik moest vorige week bij iemand bekennen dat ik nog NOOIT naar Slint had geluisterd. Het is in ieder geval duidelijk dat mijn top 50 aller tijden er een nieuwe vriend bij krijgt, want dit is heerlijk donker getoonzet, met vreemde maatsoorten en wisselingen. Niet zo ziekelijk donker als Swans of zo gebracht alsof je midden in een bokswedstrijd zit als Tool, maar toch met harde gitaarstukken ertussen die je het gevoel geven niet naar Mazzy Star met 20 sigaretten op te luisteren. Heerlijke mix.
Oh dat je dat in één keer ligt _O_ Ik vond 'm ongelovelijk saai (met een paar leuke momenten), maar uiteindelijk is hij uitgegroeid tot een van de all-time favorieten :)
quote:
Swans - Young God (EP)

Zeker niet mijn favoriete werk van Gira, maar dit mag er wel zijn. Lekker donker en hard, vrijwel onvergeeflijk en tegelijkertijd onverstoorbaar. Je snapt meteen waarom sommige mensen dit niet trekken en waarom jaren later nog steeds de parallel tussen Gira en Black Metal wordt getrokken. Tegenwoordig is de band nog altijd zo actueel als hij toen was. Oh, en Kurt Cobain vindt het goed. Wat wil je nog meer?
Ohja dit EP'tje ligt ook nog bij op de 'te luisteren' stapel. Het oude werk van Swans (waar deze middenin valt) is één van de donkerste muziek ooit gemaakt. Cop en Filth zijn fantastisch, maar ik moet er wel een beetje voor in de stemming zijn, anders trek ik gewoon niet.

quote:
Mazzy Star - So Tonight That I Might See

Dream pop heb ik het liefst een beetje twee en rustig, niet te donker. Slowdive doet dat erg lekker en heeft ook nog van die fijne shoegazeinvloeden als een persoonlijk schoonheidsideaal. Mazzy Star is vooral bekend vanwege het prachtige en ontroerende Fade into You, ook verreweg de beste song die op dit album staat. Daarna proberen ze het wel met een wat softe, donkere toonzetting, maar hij komt bij mij nooit helemaal binnen. Zeker geen vervelende plaat, maar ook geen absolute topper.
Oh hier sta ik dan weer haaks op, ik hou juist veel meer van de donkere drone nummers op deze plaat :)
pi_144626355
Bij het luisteren van Kurt Cobain's top 50 albums, aangekomen bij:

Bad Brains - Rock for Light
bad-brains-rock-for-light2.jpg

Nooit geweten dat Hardcore-Punk en Reggae elkaar zo goed konden afwisselen. In beide genre's staan de heren verdomd goed hun mannejte, top plaat _O_
pi_144626478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh dat je dat in één keer ligt _O_ Ik vond 'm ongelovelijk saai (met een paar leuke momenten), maar uiteindelijk is hij uitgegroeid tot een van de all-time favorieten :)

[..]

Ohja dit EP'tje ligt ook nog bij op de 'te luisteren' stapel. Het oude werk van Swans (waar deze middenin valt) is één van de donkerste muziek ooit gemaakt. Cop en Filth zijn fantastisch, maar ik moet er wel een beetje voor in de stemming zijn, anders trek ik gewoon niet.

[..]

Oh hier sta ik dan weer haaks op, ik hou juist veel meer van de donkere drone nummers op deze plaat :)
Ik vond Spiderland echt heerlijk, dat saaie, vlakke met zijn stem, maar dan ineens wat heerlijk gitaarwerk er tussendoor _O_ Ik vind het juist veelzijdig en verrassend, ipv saai. Mazzy Star vind ik dan juist een beetje saai (maar dat is er ook wel het mooie aan, echter dat heb ik na 4, 5 nummers gezien)
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_144629468
Gospel of the Horns - Eve of the Conqueror

9679.jpg?5637

Een van de allerbeste black/thrash albums die ik ken.
pi_144629836
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:55 schreef Gehenna het volgende:
Bij het luisteren van Kurt Cobain's top 50 albums, aangekomen bij:

Bad Brains - Rock for Light
[ afbeelding ]

Nooit geweten dat Hardcore-Punk en Reggae elkaar zo goed konden afwisselen. In beide genre's staan de heren verdomd goed hun mannejte, top plaat _O_
Zulke goeie muzikanten ook. Alleen die jaren 80 sound van I against I hoeft voor mij niet.
pi_144702499
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:59 schreef belsen het volgende:

[..]

Is dat met Radar detector erop?
Beetje late reactie, maar nee, dat nummer staat niet op dit album.

Heb nu overigens deze klassieker maar weer eens in de speler:

dusty-springfield-in-memphis-cover-front.JPG

Uitleg overbodig denk ik. Wat mij betreft een van de beste vrouwelijke blanke soulzangeressen aller tijden en op dit album laat ze duidelijk horen waarom. Met onder de andere de geniale overspelsong Breakfast In Bed op de tracklist.
pi_145179801
Mijn LP-speler werkt weer dus heb mijn LP's van Crosby, Stills, Nash (and Young) onder het stof vandaan gehaald.

Crosby-Stills--Nash-Crosby-Stills--Na-387876.jpg

Deja-Vu.jpg

Crosby-Stills--Nash-CSN-522970.jpg

Lang geleden dat ik deze albums voor het laatst luisterde.
pi_145179990
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:00 schreef Gewas het volgende:

[ afbeelding ]

Lang geleden dat ik deze albums voor het laatst luisterde.
Ik zag alleen dit, en wist voordat ik naar boven scrolde dat dit van Gewas moest zijn :)
pi_145180028
Gipsy_Kings_Album.jpeg

Album_este_mundo.jpg

Love and Liberté
Estrellas

Album_roots.jpg
pi_145180338
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik zag alleen dit, en wist voordat ik naar boven scrolde dat dit van Gewas moest zijn :)
Heb ik zo'n voorspelbare muzieksmaak? :P

Het eerste album (Crosby, Stills and Nash) had ik tot voor kort nooit veel geluisterd maar bevalt me erg goed.

Deja Vu is natuurlijk een klassieker maar ik kan de bijdragen van Neil Young wat minder waarderen. Ben nooit een hele grote fan van die man geweest.

Het laatste album (CSN) vind ik het meest interessant. Er staat een lied op wat zwaar ondergewaardeerd is imo:

Echt fantastisch.

Ga deze albums vandaag eens goed op me in laten werken.
  Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:32:31 #72
32436 crew  belsen
Geef angst en haat een stem
pi_145181935
Israel-Vibration-Same-Song-With-4-Bonus-Tracks.jpg

Heerlijke roots reggae van Jamaïca.
belsen.net (muziek en meer)
Kusjes van Tanja.
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
Wie kent die heks nog?
pi_145183197
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:47 schreef Gewas het volgende:
Heb ik zo'n voorspelbare muzieksmaak? :P
Nou als FOKkers reageren op hun album waarnaar ze geluisterd hebben, verwacht ik geen CSN :)
En jij was al EC, Allman Brothers, etc aan het luisteren :P

quote:
Het eerste album (Crosby, Stills and Nash) had ik tot voor kort nooit veel geluisterd maar bevalt me erg goed.
Ik zal het onthouden, ik ken het gevoel namelijk. Alleen ben ik nu Gipsy Kings luisteren. :)
quote:
Deja Vu is natuurlijk een klassieker maar ik kan de bijdragen van Neil Young wat minder waarderen. Ben nooit een hele grote fan van die man geweest.
Ik op zich ook niet, maar vind deze 2 vooral heel goed:
Everybody Knows This Is Nowhere (1969)
Harvest (1972)
quote:
Het laatste album (CSN) vind ik het meest interessant. Er staat een lied op wat zwaar ondergewaardeerd is imo:

Ok, ga ik eens luisteren... wanneer de Gipsy Kings klaar zijn. :D
pi_145187728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nou als FOKkers reageren op hun album waarnaar ze geluisterd hebben, verwacht ik geen CSN :)
En jij was al EC, Allman Brothers, etc aan het luisteren :P

[..]

Ik zal het onthouden, ik ken het gevoel namelijk. Alleen ben ik nu Gipsy Kings luisteren. :)

[..]

Ik op zich ook niet, maar vind deze 2 vooral heel goed:
Everybody Knows This Is Nowhere (1969)
Harvest (1972)

[..]

Ok, ga ik eens luisteren... wanneer de Gipsy Kings klaar zijn. :D
Gipsy Kings ken ik niet... Zal het eens opzoeken op Youtube. :)

Harvest is een plaat die ik best wel kan waarderen van hem, heb hem ook op LP.

Deze ben ik nu aan het luisteren:
2001073209881500561_rs.jpg

Nu wist ik dat Deep Purple wel vaker experimenteerde met klassieke muziek, maar bij het begin van "You Fool No One" herkende ik "Jesu Joy" van Bach. :D Was me nooit eerder opgevallen.
pi_145194430
Harvest is zeker een fijn album. Net als After The Gold Rush, vind ik toch de beste soloplaat van Young. En On The Beach en Tonight's The Night mogen er ook best zijn.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')