abonnement Unibet Coolblue
pi_144463398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:09 schreef methodmich het volgende:

[..]

Je moet ook Let's Play Boys And Girls kiezen, dat is echt een geweldig album. En niet gedateerd!

[..]

Okee, mooi. Kom hem nu echt nergens meer tegen, jammer genoeg. :(
Amazon UK heeft hem nog redelijk goedkoop tweedehands.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_144463522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:26 schreef bartrid het volgende:

[..]

Amazon UK heeft hem nog redelijk goedkoop tweedehands.
Okee. Eens kijken dan. Dank voor de tip!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_144463587
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:30 schreef methodmich het volgende:

[..]

Okee. Eens kijken dan. Dank voor de tip!
£7:

http://www.amazon.co.uk/g(...)plica&condition=used

En Zoverstocks is een hele goeie seller.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_144576644
Taake - Hordalands Doedskvad



Extreem goede muziek.
pi_144577153
Taake - "Nattestid..."



Makes me feel alive.
pi_144578662
En laat ik nou toevallig ook al de black metal hebben aangeslingerd in de auto vanmorgen:


Emperor - IX Equilibrium

Normaal heb ik helemaal niet eens zo heel veel met symfonische black metal, maar Emperor brengt het altijd zo overtuigend, dat ik direct weer om ben :)

nee, jij dan!
pi_144590531


Dit Songs For Imaginative People van Darwin Deez komt uit 2013. Een beetje aparte muziek wel. Soms lijkt het wel of hij een heel ander nummer zingt dan bij de melodie past. Lekker tegendraads, maar het nestelt zich wel makkelijk in je hoofd zonder dat het simpel of afgezaagd is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 20:59:11 #58
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_144600378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:46 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]

Dit Songs For Imaginative People van Darwin Deez komt uit 2013. Een beetje aparte muziek wel. Soms lijkt het wel of hij een heel ander nummer zingt dan bij de melodie past. Lekker tegendraads, maar het nestelt zich wel makkelijk in je hoofd zonder dat het simpel of afgezaagd is.
Is dat met Radar detector erop?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_144619265


Cloud Nothings - Here and Nowhere Else

Heerlijke lo-fi rock plaat :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_144621063
Slint - Spiderland.

Voor alles een eerste keer, en ik moest vorige week bij iemand bekennen dat ik nog NOOIT naar Slint had geluisterd. Het is in ieder geval duidelijk dat mijn top 50 aller tijden er een nieuwe vriend bij krijgt, want dit is heerlijk donker getoonzet, met vreemde maatsoorten en wisselingen. Niet zo ziekelijk donker als Swans of zo gebracht alsof je midden in een bokswedstrijd zit als Tool, maar toch met harde gitaarstukken ertussen die je het gevoel geven niet naar Mazzy Star met 20 sigaretten op te luisteren. Heerlijke mix.

Swans - Young God (EP)

Zeker niet mijn favoriete werk van Gira, maar dit mag er wel zijn. Lekker donker en hard, vrijwel onvergeeflijk en tegelijkertijd onverstoorbaar. Je snapt meteen waarom sommige mensen dit niet trekken en waarom jaren later nog steeds de parallel tussen Gira en Black Metal wordt getrokken. Tegenwoordig is de band nog altijd zo actueel als hij toen was. Oh, en Kurt Cobain vindt het goed. Wat wil je nog meer?

Mazzy Star - So Tonight That I Might See

Dream pop heb ik het liefst een beetje twee en rustig, niet te donker. Slowdive doet dat erg lekker en heeft ook nog van die fijne shoegazeinvloeden als een persoonlijk schoonheidsideaal. Mazzy Star is vooral bekend vanwege het prachtige en ontroerende Fade into You, ook verreweg de beste song die op dit album staat. Daarna proberen ze het wel met een wat softe, donkere toonzetting, maar hij komt bij mij nooit helemaal binnen. Zeker geen vervelende plaat, maar ook geen absolute topper.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mexicanobakker op 17-09-2014 14:52:31 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_144625877
Mayhem - Wolf's Lair Abyss



en:

Mayhem - Mediolanum Capta Est



Die vocalen van Maniac. _O_ Compleet gestoord. ^O^
pi_144626286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Slint - Spiderland.

Voor alles een eerste keer, en ik moest vorige week bij iemand bekennen dat ik nog NOOIT naar Slint had geluisterd. Het is in ieder geval duidelijk dat mijn top 50 aller tijden er een nieuwe vriend bij krijgt, want dit is heerlijk donker getoonzet, met vreemde maatsoorten en wisselingen. Niet zo ziekelijk donker als Swans of zo gebracht alsof je midden in een bokswedstrijd zit als Tool, maar toch met harde gitaarstukken ertussen die je het gevoel geven niet naar Mazzy Star met 20 sigaretten op te luisteren. Heerlijke mix.
Oh dat je dat in één keer ligt _O_ Ik vond 'm ongelovelijk saai (met een paar leuke momenten), maar uiteindelijk is hij uitgegroeid tot een van de all-time favorieten :)
quote:
Swans - Young God (EP)

Zeker niet mijn favoriete werk van Gira, maar dit mag er wel zijn. Lekker donker en hard, vrijwel onvergeeflijk en tegelijkertijd onverstoorbaar. Je snapt meteen waarom sommige mensen dit niet trekken en waarom jaren later nog steeds de parallel tussen Gira en Black Metal wordt getrokken. Tegenwoordig is de band nog altijd zo actueel als hij toen was. Oh, en Kurt Cobain vindt het goed. Wat wil je nog meer?
Ohja dit EP'tje ligt ook nog bij op de 'te luisteren' stapel. Het oude werk van Swans (waar deze middenin valt) is één van de donkerste muziek ooit gemaakt. Cop en Filth zijn fantastisch, maar ik moet er wel een beetje voor in de stemming zijn, anders trek ik gewoon niet.

quote:
Mazzy Star - So Tonight That I Might See

Dream pop heb ik het liefst een beetje twee en rustig, niet te donker. Slowdive doet dat erg lekker en heeft ook nog van die fijne shoegazeinvloeden als een persoonlijk schoonheidsideaal. Mazzy Star is vooral bekend vanwege het prachtige en ontroerende Fade into You, ook verreweg de beste song die op dit album staat. Daarna proberen ze het wel met een wat softe, donkere toonzetting, maar hij komt bij mij nooit helemaal binnen. Zeker geen vervelende plaat, maar ook geen absolute topper.
Oh hier sta ik dan weer haaks op, ik hou juist veel meer van de donkere drone nummers op deze plaat :)
nee, jij dan!
pi_144626355
Bij het luisteren van Kurt Cobain's top 50 albums, aangekomen bij:

Bad Brains - Rock for Light


Nooit geweten dat Hardcore-Punk en Reggae elkaar zo goed konden afwisselen. In beide genre's staan de heren verdomd goed hun mannejte, top plaat _O_
nee, jij dan!
pi_144626478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh dat je dat in één keer ligt _O_ Ik vond 'm ongelovelijk saai (met een paar leuke momenten), maar uiteindelijk is hij uitgegroeid tot een van de all-time favorieten :)

[..]

Ohja dit EP'tje ligt ook nog bij op de 'te luisteren' stapel. Het oude werk van Swans (waar deze middenin valt) is één van de donkerste muziek ooit gemaakt. Cop en Filth zijn fantastisch, maar ik moet er wel een beetje voor in de stemming zijn, anders trek ik gewoon niet.

[..]

Oh hier sta ik dan weer haaks op, ik hou juist veel meer van de donkere drone nummers op deze plaat :)
Ik vond Spiderland echt heerlijk, dat saaie, vlakke met zijn stem, maar dan ineens wat heerlijk gitaarwerk er tussendoor _O_ Ik vind het juist veelzijdig en verrassend, ipv saai. Mazzy Star vind ik dan juist een beetje saai (maar dat is er ook wel het mooie aan, echter dat heb ik na 4, 5 nummers gezien)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_144629468
Gospel of the Horns - Eve of the Conqueror



Een van de allerbeste black/thrash albums die ik ken.
pi_144629836
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:55 schreef Gehenna het volgende:
Bij het luisteren van Kurt Cobain's top 50 albums, aangekomen bij:

Bad Brains - Rock for Light
[ afbeelding ]

Nooit geweten dat Hardcore-Punk en Reggae elkaar zo goed konden afwisselen. In beide genre's staan de heren verdomd goed hun mannejte, top plaat _O_
Zulke goeie muzikanten ook. Alleen die jaren 80 sound van I against I hoeft voor mij niet.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_144702499
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:59 schreef belsen het volgende:

[..]

Is dat met Radar detector erop?
Beetje late reactie, maar nee, dat nummer staat niet op dit album.

Heb nu overigens deze klassieker maar weer eens in de speler:



Uitleg overbodig denk ik. Wat mij betreft een van de beste vrouwelijke blanke soulzangeressen aller tijden en op dit album laat ze duidelijk horen waarom. Met onder de andere de geniale overspelsong Breakfast In Bed op de tracklist.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_145179801
Mijn LP-speler werkt weer dus heb mijn LP's van Crosby, Stills, Nash (and Young) onder het stof vandaan gehaald.







Lang geleden dat ik deze albums voor het laatst luisterde.
pi_145179990
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:00 schreef Gewas het volgende:

[ afbeelding ]

Lang geleden dat ik deze albums voor het laatst luisterde.
Ik zag alleen dit, en wist voordat ik naar boven scrolde dat dit van Gewas moest zijn :)
pi_145180028





Love and Liberté
Estrellas

pi_145180338
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik zag alleen dit, en wist voordat ik naar boven scrolde dat dit van Gewas moest zijn :)
Heb ik zo'n voorspelbare muzieksmaak? :P

Het eerste album (Crosby, Stills and Nash) had ik tot voor kort nooit veel geluisterd maar bevalt me erg goed.

Deja Vu is natuurlijk een klassieker maar ik kan de bijdragen van Neil Young wat minder waarderen. Ben nooit een hele grote fan van die man geweest.

Het laatste album (CSN) vind ik het meest interessant. Er staat een lied op wat zwaar ondergewaardeerd is imo:


Echt fantastisch.

Ga deze albums vandaag eens goed op me in laten werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2014 09:48:04 ]
  Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:32:31 #72
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_145181935


Heerlijke roots reggae van Jamaïca.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_145183197
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:47 schreef Gewas het volgende:
Heb ik zo'n voorspelbare muzieksmaak? :P
Nou als FOKkers reageren op hun album waarnaar ze geluisterd hebben, verwacht ik geen CSN :)
En jij was al EC, Allman Brothers, etc aan het luisteren :P

quote:
Het eerste album (Crosby, Stills and Nash) had ik tot voor kort nooit veel geluisterd maar bevalt me erg goed.
Ik zal het onthouden, ik ken het gevoel namelijk. Alleen ben ik nu Gipsy Kings luisteren. :)
quote:
Deja Vu is natuurlijk een klassieker maar ik kan de bijdragen van Neil Young wat minder waarderen. Ben nooit een hele grote fan van die man geweest.
Ik op zich ook niet, maar vind deze 2 vooral heel goed:
Everybody Knows This Is Nowhere (1969)
Harvest (1972)
quote:
Het laatste album (CSN) vind ik het meest interessant. Er staat een lied op wat zwaar ondergewaardeerd is imo:

Ok, ga ik eens luisteren... wanneer de Gipsy Kings klaar zijn. :D
pi_145187728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nou als FOKkers reageren op hun album waarnaar ze geluisterd hebben, verwacht ik geen CSN :)
En jij was al EC, Allman Brothers, etc aan het luisteren :P

[..]

Ik zal het onthouden, ik ken het gevoel namelijk. Alleen ben ik nu Gipsy Kings luisteren. :)

[..]

Ik op zich ook niet, maar vind deze 2 vooral heel goed:
Everybody Knows This Is Nowhere (1969)
Harvest (1972)

[..]

Ok, ga ik eens luisteren... wanneer de Gipsy Kings klaar zijn. :D
Gipsy Kings ken ik niet... Zal het eens opzoeken op Youtube. :)

Harvest is een plaat die ik best wel kan waarderen van hem, heb hem ook op LP.

Deze ben ik nu aan het luisteren:


Nu wist ik dat Deep Purple wel vaker experimenteerde met klassieke muziek, maar bij het begin van "You Fool No One" herkende ik "Jesu Joy" van Bach. :D Was me nooit eerder opgevallen.
pi_145194430
Harvest is zeker een fijn album. Net als After The Gold Rush, vind ik toch de beste soloplaat van Young. En On The Beach en Tonight's The Night mogen er ook best zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_145194629
Zelf deze geluisterd trouwens:



Nieuwste album van Adam Cohen. Inderdaad, de zoon van. En waar de laatste platen van pa mede door ouderdom in mijn ogen wat minder zijn, vind ik deze wel erg goed. Lijkt er qua stijl en stem ook wel wat op, maar dan dus vooral op het oudere werk van pa. Met genoeg eigen smoel overigens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_145206921
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:07 schreef methodmich het volgende:
Harvest is zeker een fijn album. Net als After The Gold Rush, vind ik toch de beste soloplaat van Young. En On The Beach en Tonight's The Night mogen er ook best zijn.
Tonight's the Night vind ik best fijn moet ik zeggen. Mijn favoriete album van Young is Time Fades Away. Had begrepen dat hij er zelf nooit zo tevreden over was en daarom nooit op cd is uitgebracht.

Ik ben sinds gister mijn muziekcollectie aan het doorspitten. Echt van alles geluisterd. En zo kwam ik weer terecht bij de Hohe Messe van Bach:



Wat een waanzinnig spul is dit. :9 :9 Zeker 1 van de mooiste werken van Bach.
pi_145225906
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 08:20 schreef Gewas het volgende:

[..]

Tonight's the Night vind ik best fijn moet ik zeggen. Mijn favoriete album van Young is Time Fades Away. Had begrepen dat hij er zelf nooit zo tevreden over was en daarom nooit op cd is uitgebracht.

De pure emotie op Tonight's The Night spreekt me aan. Soms zingt hij daar vrij vals of moet hij het helemaal uit zijn tenen persen, maar juist dat maakt het zo'n goed album in mijn ogen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_145579290


De nieuwe Jenny Lewis, genaamd The Voyager.

Fijne muziek, prima songs en ze is natuurlijk lief.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_146563970

Twee albums voor de prijs van één :)
Lekkere rootsy rock uit eind jaren 80
pi_146582781
141029_344020_The_Flaming_Lips_8211_With_A_Little_Help_From_My_Fwends.jpg

De plaat waarop The Flaming Lips Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van begin tot einde coveren. Volslagen kierewiet, soms neigt naar het briljant, vaak naar leuk of opmerkelijk en soms is het afschuwelijk. Heiligschennis? Allicht, maar dan wel leuke heiligschennis!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_149255795




Deze twee cd's deze week binnengekregen. Staan al een paar dagen haast non-stop te draaien.
  zondag 1 februari 2015 @ 11:51:56 #84
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_149257922
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_149265825
quote:
Dat vind ik dus echt een geniaal album. Best ondergewaardeerd eigenlijk (in de schaduw van Rumours).

Ik zit nu het een en ander van Roxy Music te luisteren.
pi_149302321
Alle drie prima platen, die laatste albums die jullie hier noemen. Waarvan 'de bananenplaat' natuurlijk de grootste klassieker is. Krijg gelijk zin in om die weer eens op te zetten.

Venus In Furs ~O>
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_149373640
http://www.discogs.com/Morandi-N3xt/release/1701985

Morandi - N3XT is een van mijn favoriete albums.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_149817574
Neil Young staat hier al de hele week te draaien...









Trotse bezitter van de originele LP's. :7
pi_149818126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 06:54 schreef Galgeras het volgende:
Neil Young staat hier al de hele week te draaien...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Trotse bezitter van de originele LP's. :7
Ome Neil _O_

Toevallig van de week Weld weer eens gedraaid O+
nee, jij dan!
pi_149820578
Net in de auto _O_

The Immortal Lee County Killers II - Love Is a Charm of Powerful Trouble

Denk aan de meest smerige blues die je kent, maar dan on steroids. Dan kom je redelijk in de buurt bij The Immortal Lee County Killers



nee, jij dan!
pi_149825829
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:42 schreef methodmich het volgende:
Alle drie prima platen, die laatste albums die jullie hier noemen. Waarvan 'de bananenplaat' natuurlijk de grootste klassieker is. Krijg gelijk zin in om die weer eens op te zetten.

Venus In Furs ~O>
Venus in Furs is een beetje vies.

Ik denk dat ik die plaat ook maar weer eens op ga zetten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_150039230
quote:
9s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Venus in Furs is een beetje vies.

Ik denk dat ik die plaat ook maar weer eens op ga zetten.
Nou, zo vies is dat toch niet? En onbedoeld ineens weer erg hip met al die vrouwen die naar de film met die vijftig grijstinten gaan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_150039248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:18 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nou, zo vies is dat toch niet? En onbedoeld ineens weer erg hip met al die vrouwen die naar de film met die vijftig grijstinten gaan.
Best lekker inderdaad. ~O>
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:24:06 #94
13973 ranja
image means nothing
pi_150039465
quote:
9s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Venus in Furs is een beetje vies.

en sucking on my ding dong niet? :P
pi_150039936
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:24 schreef ranja het volgende:

[..]

en sucking on my ding dong niet? :P
neuh
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_150040003

Cover album van Luka vol folky covers van andere singer-songwriters, maar ook verrassingen als Inbetween Days, Dancing Queen en Wishing on a Star.
Met natuurlijk ook de mooiste versie van Make you feel my love.
Eigenlijk alleen No Surprises is jammer...
pi_150215440


Bekende nummers maar in een andere outtake dan tot dusver bekend.
  maandag 2 maart 2015 @ 15:56:47 #98
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_150216810
laatste tijd helemaal gek van Blind Faith _O_
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:14:47 #99
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_150244525
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_150245819
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')