abonnement Unibet Coolblue
pi_142006208
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:03 schreef Troel het volgende:

[..]

Het kind dat alcohol krijgt was een voorbeeld. Maar heb jij enig idee wat het effect is van steeds opnieuw overhoop gehaalde structuur bij een kind dat die structuur echt wel nodig heeft? Het gaat er niet om dat vader niet meegaat in hetgeen de moeder wil, het gaat erom dat vader niet meegaat in hetgeen wat het beste is voor het kind. En voor autistische kinderen is het nog steeds zo dat structuur heel, heel erg belangrijk is. En waar een wisseling tussen ouders altijd al ruk is voor kinderen, voor alle kinderen, is het voor autistische kinderen nog even een tikje erger.

Het is prijzenswaardig dat ze niet de boel zelf wil gaan oplossen, maar dat ze daar hulp voor vraagt. Want het kost ontzettend veel tijd, energie en stress zo'n situatie en hoe je ook je best doet, ze krijgen daar wat van mee.

Het is ook voor de ex van poesopstokje moeilijk te bevatten denk ik. Hij ziet en ervaart niet het gedrag wat Billy heeft op het moment dat hij weer bij moeder is en onhandelbaar is, waardoor het ook niet duidelijk wordt waarom die structuur nodig is.
Ik lees vooral in haar posts wat zij wilt en wat moet
Verder blijf ik bij mijn mening dat je het echt op de spits drijft door jeugdzorg en advocaten in te schakelen.
pi_142006275
En welk kind van 19 maanden zou geen moeite hebben met de overgang tussen papa en mama, die het toch nooit hetzelfde doen? En dan ook nog die spanningen, instanties en hulpverleners er tussen door... Daar hoef je echt geen autisme voor te hebben om daar hoorndol van te worden.
19 Maanden is het ventje pas,...
  maandag 7 juli 2014 @ 15:35:29 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142007154
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik lees vooral in haar posts wat zij wilt en wat moet
Verder blijf ik bij mijn mening dat je het echt op de spits drijft door jeugdzorg en advocaten in te schakelen.
Het is in deze natuurlijk ook vooral een verhaal over communicatie. Mijn man staat er ook heel anders in dan ik. Daar hoef je niet gescheiden voor te zijn. Wij moeten dus ook oudertherapie volgen.

Ik heb geleerd dat ik wat vaker dingen aan mijn man over moet laten en dat ik hem ook de kans moet geven om dingen met mijn zoon te doen op zijn manier. Als het fout gaat, gaat het fout en dan baal ik verschrikkelijk en ben ik ook echt boos. Maar aan de andere kant moet ik toegeven dat het soms ook verrassend goed gaat en dat ze dit jaar samen al heel veel leuke dingen hebben gedaan. Er is nu echt weer sprake van een vader-zoon-relatie en die was er bijna niet meer vorig jaar en dat kwam ook door mij. Ik wilde dat alles op mijn manier ging en zette mijn man daarmee buitenspel.

Dus in mijn ogen zou de oplossing voor Poesopstokje moeten zijn dat haar ex vooraf met haar bespreekt dat hij naar een feestje gaat. Dan kan zij zich voorbereiden op het feit dat haar zoon uit zijn doen zal zijn, maar dan kunnen ze ook afspraken maken over hoe je toch een middagslaapje probeert in te bouwen. Zoiets zal het moeten worden, want in de praktijk moet je toch rekening houden met het feit dat je het allebei anders doet.
En daar hebben jullie inderdaad hulp bij nodig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:40:20 #29
386633 Adnap
I love Life !
pi_142007318
Livelink, waar is het schoolreisje heen ? Is dat ver bij jullie vandaan ?
Is laten gaan en ophalen als het niet gaat een optie ?
Wat maakt het voor hem zo onzeker ? Is het het verloop van de dag dat onbekend is of is het gewoon alles buiten school/thuis is eng/naar
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Moderator maandag 7 juli 2014 @ 15:40:44 #30
5428 crew  miss_sly
pi_142007330
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:03 schreef Troel het volgende:

[..]

Het kind dat alcohol krijgt was een voorbeeld. Maar heb jij enig idee wat het effect is van steeds opnieuw overhoop gehaalde structuur bij een kind dat die structuur echt wel nodig heeft? Het gaat er niet om dat vader niet meegaat in hetgeen de moeder wil, het gaat erom dat vader niet meegaat in hetgeen wat het beste is voor het kind. En voor autistische kinderen is het nog steeds zo dat structuur heel, heel erg belangrijk is. En waar een wisseling tussen ouders altijd al ruk is voor kinderen, voor alle kinderen, is het voor autistische kinderen nog even een tikje erger.

Het is prijzenswaardig dat ze niet de boel zelf wil gaan oplossen, maar dat ze daar hulp voor vraagt. Want het kost ontzettend veel tijd, energie en stress zo'n situatie en hoe je ook je best doet, ze krijgen daar wat van mee.

Het is ook voor de ex van poesopstokje moeilijk te bevatten denk ik. Hij ziet en ervaart niet het gedrag wat Billy heeft op het moment dat hij weer bij moeder is en onhandelbaar is, waardoor het ook niet duidelijk wordt waarom die structuur nodig is.
Toch vind ik dat laatste dan een beetje vreemd. Als de vader zich weinig tot niets aan structuur gelegen laat liggen, zou Billy toch iedere keer dat hij bij hem is volledig onhandelbaar moeten zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 juli 2014 @ 15:50:28 #31
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142007637
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:40 schreef Adnap het volgende:
Livelink, waar is het schoolreisje heen ? Is dat ver bij jullie vandaan ?
Is laten gaan en ophalen als het niet gaat een optie ?
Wat maakt het voor hem zo onzeker ? Is het het verloop van de dag dat onbekend is of is het gewoon alles buiten school/thuis is eng/naar
Ja, het is ver weg en ik ben afhankelijk van het OV. Ik heb die dag al vrij genomen van mijn werk, maar als ik hem moet ophalen heb ik maar één optie en dat is dat ik de hele dag voor de ingang ga zitten. Dat doe ik overigens gerust. Het probleem is echter dat je altijd te laat bent. Op het moment dat ik hem moet ophalen is het per definitie al fout gegaan. En als het bij hem fout gaat, gaat het altijd meteen zo dramatisch fout. Dan gaat hij vechten of weglopen of gevaarlijke situaties veroorzaken. En als ik hem dan moet ophalen, dan lukt het me ook niet om hem kalm in trein en bus te krijgen en heb ik weinig opties.
Zelf ziet hij enorm tegen de drukte op en tegen het feit dat hij bij zijn groepje moet blijven. Hij snapt ook dat hij het dus voor zijn hele groepje kan verpesten. Hij wil graag de mogelijkheid hebben om weg te kunnen lopen om in zijn eentje weer kalm te worden. Dat kan niet bij waar ze nu naar toe gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_142008028
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:50 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het is ver weg en ik ben afhankelijk van het OV.
Als eea zich in de buurt van Assen afspeelt wil ik wel standby staan als jouw vervoer.
Ik heb alleen om 11.30 een afspraak staan die ik niet af kan zeggen.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:30:22 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142008843
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als eea zich in de buurt van Assen afspeelt wil ik wel standby staan als jouw vervoer.
Ik heb alleen om 11.30 een afspraak staan die ik niet af kan zeggen.
Lief van je, maar het is niet in de buurt van Assen. En ik denk dat ik hem dit jaar ook gewoon thuis laat.

[ Bericht 3% gewijzigd door livelink op 07-07-2014 16:37:43 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:34:43 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_142008973
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch vind ik dat laatste dan een beetje vreemd. Als de vader zich weinig tot niets aan structuur gelegen laat liggen, zou Billy toch iedere keer dat hij bij hem is volledig onhandelbaar moeten zijn.
Het is net als met een verstopping, die zie je vaak ook pas na een tijdje ;) Het kan even duren voordat het hoogtepunt bereikt wordt. Hoeveel kinderen zijn niet op school poeslief, om thuis onhandelbaar te worden? Het is goed mogelijk dat het bij papa nog net goed gaat en de uitbarsting pas bij mama komt. Het kan ook zijn dat de uitbarsting al bij papa komt, maar dat hij dat simpelweg gewoon niet aangeeft, uit angst dat er nog meer gedoe op hem af komt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 juli 2014 @ 16:42:31 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142009215
of de andere optie dat het bij papa gewoon heel erg goed gaat ;)

En dat papa en nieuwe vriend misschien wel een beetje gelijk hebben en er anders in staan een optie is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 7 juli 2014 @ 16:45:31 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_142009294
Er anders in staan gaat het probleem nog niet oplossen natuurlijk als Billy inderdaad last heeft van de wisselingen. Daar "heb je als ouder dan gewoon mee te dealen" is erg leuk, maar geen oplossing :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_142009832
Ja sorry hoor, maar als ik zie hoe je in andere topics praat over je ex weet ik al helemaal dat er een andere kant van het verhaal is....
pi_142010349
quote:
15s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja sorry hoor, maar als ik zie hoe je in andere topics praat over je ex weet ik al helemaal dat er een andere kant van het verhaal is....
En heeft dat betrekking op Billy?
pi_142010619
Voor zover ik weet gaat het in de weekenden goed, en krijgt Billy z'n ''melt down'' hier bij mij thuis. Waar z'n vader het dus niet ziet en mee krijgt. Als ik het hem vervolgens meld geloofd hij me niet of weet hij het zo te verdraaien dat het aan mij ligt.

Vandaar dat ik Jeugdzorg er bij heb geroepen en dat we nu op de wachtlijst staan voor begeleide omgang. Dan gaan we samen om tafel om duidelijke afspraken te maken voor in de weekenden als Billy bij z'n vader is. Ex heeft verder aangegeven geen contact te willen en geen op of aanmerkingen te hebben op mijn opvoeding, anders heeft hij natuurlijk ook inspraak op de manier hoe IK het doe in de dagen dat ik hem ''heb''.

Maar zoals het nu gaat kan het niet. En ja, jullie lezen veel dingen over wat ik vind en wat ik vind wat MOET. Het gaat hier om het welzijn van mijn kind, IK heb 24/7 met hem te maken, IK zie wat voor effect zo'n verstoord weekend met z'n vader op hem heeft. Dan heb ik ook het volste recht om dingen te gaan eisen en te willen. Vader is verder helemaal buiten beeld, die wil buiten de weekenden om geen contact of wat dan ook. Ik heb het een half jaar lang geprobeerd, op het lastig vallen toe aan, maar na het openen van een topic hier op FOK! ben ik ook tot inzicht gekomen dat het geen nut heeft. Hij wil niet, klaar. Maar ik wil wél dat hij die 4 dagen per maand rekening houdt met mijn zoon en niet alleen aan zichzelf denkt.
pi_142010715
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

En heeft dat betrekking op Billy?
Tuurlijk, je vecht een ruzie over zijn hoofd uit.
pi_142010810
Wat nou vader is buiten beeld. Je kind is er regelmatig in de weekenden!
En nu ga ik er niet meer op in. Het gaat dezelfde kant op als alle andere topics die je al over hem geopend hebt.
pi_142011068
quote:
13s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat nou vader is buiten beeld. Je kind is er regelmatig in de weekenden!
En nu ga ik er niet meer op in. Het gaat dezelfde kant op als alle andere topics die je al over hem geopend hebt.
Als je toch mijn PoHi aan het doorsneupen bent; dan weet je ook wel wat ik bedoel met ''vader is buiten beeld''.
Alle andere topics? Welgeteld 1.
pi_142011290
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Als je toch mijn PoHi aan het doorsneupen bent; dan weet je ook wel wat ik bedoel met ''vader is buiten beeld''.
Alle andere topics? Welgeteld 1.
Ik zie er zo twee. Eén over dat hij niet naar jullie kind omkijkt en eén over zijn auto waar jij in rijdt. En dan zie ik je in nog een topic weer over hem praten (toevallig dat ik daar op kwam).
Maar goed, ik laat het er nu echt bij. ;)
pi_142011366
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik zie er zo twee. Eén over dat hij niet naar jullie kind omkijkt en eén over zijn auto waar jij in rijdt. En dan zie ik je in nog een topic weer over hem praten (toevallig dat ik daar op kwam).
Maar goed, ik laat het er nu echt bij. ;)
Nr 1 is relevant, nummer 2 niet.

In dit topic wil ik het graag houden bij Billy z'n ASS en mijn frustraties over de onbegrip daarover.
pi_142011386
Puur afgaande op het verhaal dat je vertelt, lees ik ook de mogelijkheid dat Billy overstuur raakt omdat ie thuiskomt en weer in het regime moet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142011639
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:34 schreef Vanyel het volgende:
Puur afgaande op het verhaal dat je vertelt, lees ik ook de mogelijkheid dat Billy overstuur raakt omdat ie thuiskomt en weer in het regime moet.
Dat wás eerst wel zo. Zondagavond kwam hij stuiterend thuis, om na het badderen helemaal in te storten en hysterisch te worden. Maandag viel er niets met hem te beginnen.
Heel simpel; kwestie van overgang. Dat hebben alle kinderen.

Maar toen was mijn ex nog alleen, bleef hij de weekenden gewoon thuis en hield hij zich aan Billy's ritme.

Nu heeft hij een nieuwe vriendin en gaan ze elk weekend weg. Billy komt in allemaal nieuwe situaties, zit soms uren in de auto (zoals afgelopen zondag), drukke feestjes, allemaal nieuwe mensen. Ik wéét gewoon dat hij zulke situaties niet kan handelen. Hij slaapt op zulke dagen 's middags ook niet.

En dan is er geen sprake meer van een ''maandag dip'' maar dan is hij gewoon dagen lang van de kaart. Ik herken m'n kind gewoon niet meer terug. Overstuur, gauw agressief, schoppen, slaan, huilen, heel veel bonken in bed, niet in slaap kunnen komen, overmatig met z'n speelgoed gooien etc etc.

Dat valt me op. Daar kan ik niet omheen.

(Edit; het viel z'n therapeuten de voorlaatste keer zelfs op dat hij enórm van de kaart was. )

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 17:41:02 ]
pi_142012394
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:03 schreef livelink het volgende:
Over onderbreking van structuur gesproken; mijn zoon heeft donderdag een schoolreisje en ziet er vreselijk tegenop. Ik zie er ook vreselijk tegenop. Het liefst wil ik hem gewoon thuishouden. Dat wil zoonlief zelf ook het liefst. Hij verkondigt al weken dat hij donderdag gewoonweg niet naar school gaat.

Elk jaar hetzelfde dilemma. Zorgen voor rust in de tent en hem gewoonweg niet laten gaan of ga ik voor de kans dat het een superleuke dag zal worden die ik hem niet wil ontzeggen? Tot nog toe heb ik steeds voor het laatste gekozen, maar vorig jaar ging het niet helemaal goed.
Ze gaan met twee klassen (ca. 25 kinderen) en 6 leerkrachten als begeleiding. En die leerkrachten kennen de kinderen natuurlijk als geen ander, maar toch....
Heel herkenbaar Livelink.
Zo ben ik als kind zijnde niet meegegaan op schoolkamp, omdat ik daar ook niet wist hoe de dag zou gaan verlopen.
En toen ik wat ouder was (jaar of 15) zouden we een dag naar Den Haag met de klas. Toen niemand mij wou beloven om mij mee te nemen op sleeptouw ben ik vlak voor vertrek weer uit de bus gestapt :')

Is er geen mogelijkheid dat jij mee mag als begeleidster zijnde?
  maandag 7 juli 2014 @ 19:24:55 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_142015596
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Is er geen mogelijkheid dat jij mee mag als begeleidster zijnde?
Dat zou ik echt niet eens willen. Ik wil heel veel doen voor school, maar bij schoolreisjes trek ik mijn absolute grens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_142015907
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat zou ik echt niet eens willen. Ik wil heel veel doen voor school, maar bij schoolreisjes trek ik mijn absolute grens.
:@ Sorry.
Wat zou je willen? Afwachten tot donderdagochtend? Om te bekijken hoe je zoon er dan voor staat? Of stijgt de spanning met de dag?
Bij mij als kind zijnde was het ''klaar'' als er maandag al werd verteld; ''Je hoeft donderdag niet mee.''
Ik snap best dat je dit je zoon niet wilt ontnemen, maar ik las ook dat je niet binnen 10 minuten bij hem kunt zijn mocht het wel mis gaan.. Moeilijke situatie :@

Ik lees af en toe mee in het topic, maar ik ben niet echt op de hoogte van alle kinderen en de problematiek.
OUD & ik gaan niet samen, maar ik blijf dit keer wel plakken. Ik wil toch m'n zorgen kwijt kunnen, ook al heeft Billy (nog) geen diagnose.
pi_142020049
Livelink, wat een dilemma. Ik snap het dubbele wel. Want als het wel goed gaat dan mist hij een leuke dag als je hem thuis houdt, maar tegelijkertijd hangt er ook zo'n wolk boven van: als het mis is dan is het ook echt mis en als je dan ook nog met het OV terug naar huis moet... :{.

Hoe doen de andere kinderen van zijn klas zulke dingen? Gaat dat wel goed? Wat ik me dan afvraag is of zo'n school, schoolreisje doet omdat het zo "hoort" of omdat het merendeel van de kinderen er wel mee om kan gaan...

Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')