Of hij is gewoon geen goede courreurquote:Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Button lijkt wel een vloek te hebben op Silverstone
Oh man die Danica Patrick in de IndyCars.. dat mens was VALS zeg ik je. Brrrr.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:31 schreef JohnB52 het volgende:
Dat gejank is dan ook reden nummer 2 dat vrouwen niet in de F1 thuis horen.
Moet je haar eens zien in de NASCAR. Teringslecht.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:34 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Oh man die Danica Patrick in de IndyCars.. dat mens was VALS zeg ik je. Brrrr.
Ik vind hem gewoon niet goed, mag tochquote:Op zondag 6 juli 2014 16:34 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Waar komt al dat gehaat van?
Door jouw username denk ikquote:Op zondag 6 juli 2014 16:34 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Waar komt al dat gehaat van?
Niet zo goed als Lewis, Alonso of Vettel en waarschijnlijk ook minder dan Rosberg en Ricciardo. Wel een van de betere.quote:
Van plaats 14quote:Op zondag 6 juli 2014 16:35 schreef Dudeweiser het volgende:
Kudo's voor Bottas ook hoor, goed gedaan
Ik vind Button evengoed als Rosberg en beter dan Ricciardo. Hij is wel minder dan de 1ste 3 idd.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet zo goed als Lewis, Alonso of Vettel en waarschijnlijk ook minder dan Rosberg en Ricciardo. Wel een van de betere.
Vandaar dat de geruchten rondgaan dat ze zijn contract voor 2015 aan het ontbinden zijn.....quote:Op zondag 6 juli 2014 16:36 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het. Gelukkig vindt McLaren dat niet
Eens. Daarnaast vind ik hem naast de baan ook wel sympathiek.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]Een
Niet zo goed als Lewis, Alonso of Vettel en waarschijnlijk ook minder dan Rosberg en Ricciardo. Wel een van de betere.
Eens. Anders was ie Ricciardo wel voorbij gegaan.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet zo goed als Lewis, Alonso of Vettel en waarschijnlijk ook minder dan Rosberg en Ricciardo. Wel een van de betere.
Dat zijn geruchten zoals je het zei.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vandaar dat de geruchten rondgaan dat ze zijn contract voor 2015 aan het ontbinden zijn.....
Hoe kan dat wanneer je meer dan 1 sec achter ligt?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:37 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Eens. Anders was ie Ricciardo wel voorbij gegaan.
En Hulkenberg, Raikonen (als je afgelopen jaar niet mee telt), Bianchi misschien ook nog welquote:Op zondag 6 juli 2014 16:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet zo goed als Lewis, Alonso of Vettel en waarschijnlijk ook minder dan Rosberg en Ricciardo. Wel een van de betere.
Jordan doet al 5 jaar lang elke race en chauvinistische voorspelling, dan is het wel eens raak bij de wat minder gewaagde. Hij had sowieso 50% kans.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:34 schreef twiFight het volgende:
Nu vind ik Jordan niet de meest snuggere presentator, maar hij voorspelde wel dat Hamilton de race kon/zou gaan winnen vandaag.
Waar rook is, is vuur.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:38 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Dat zijn geruchten zoals je het zei.
Niet.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:38 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hoe kan dat wanneer je meer dan 1 sec achter ligt?
Met een auto dat normaal 8 tienden langzamer is?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:39 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Niet.
Maar dan moet je gewoon harder rijden
Leuke teambaas maar een zeer irritante verslaggever.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jordan doet al 5 jaar lang elke race en chauvinistische voorspelling, dan is het wel eens raak bij de wat minder gewaagde. Hij had sowieso 50% kans.
Volgens die logica is Alonso ook een poepcoureur. Had hij die 5 mensen voor hem ook maar moeten inhalen.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:39 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Niet.
Maar dan moet je gewoon harder rijden
Alonso gaat niet van Ferrari naar McLaren. Dat is een stap omlaag, Geldt voor Hamilton ook en Vettel. McLaren heeft Hulkenberg vorig seizoen afgewezen. De enige mogelijkheid is Vandoorne.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waar rook is, is vuur.
Hamilton naar Mercedes waren ook ''maar'' geruchten die iedereen weg lachte. Gelukkig kwam dat ook nooit uit
Ow wacht......
Idd, trap die het team uit, en zet daar McNish voor in de plaats Dan mag Jordan af en toe nog eens komen opdraven als ze eens wat nieuwtjes nodig hebben tijdens het Silly Season.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuke teambaas maar een zeer irritante verslaggever.
Liever de vrouw van Button er voor in de plaats. Ze hoeft niet eens te pratenquote:Op zondag 6 juli 2014 16:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, trap die het team uit, en zet daar McNish voor in de plaats Dan mag Jordan af en toe nog eens komen opdraven als ze eens wat nieuwtjes nodig hebben tijdens het Silly Season.
Lees nog eens wat je hebt getypt?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:41 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Alonso gaat niet van Ferrari naar McLaren. Dat is een stap omlaag, Geldt voor Hamilton ook en Vettel. McLaren heeft Hulkenberg vorig seizoen afgewezen. De enige mogelijkheid is Vandoorne.
McLaren gaf hem geen vrijheid en Dennis zei nog iets lelijks over hem. Geen een reden wrm Alonso, Vettel of Hamilton naar McLaren willen?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:43 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Lees nog eens wat je hebt getypt?
Dat Hamilton naar Mercedes ging LEEK ook een stap terug...
De Honda motor die er aan komt?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:44 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
McLaren gaf hem geen vrijheid. Geen een reden wrm Alonso, Vettel of Hamilton naar McLaren willen?
Die misschien langzamer dan Renault en Ferrari kan zijn. Dat is al een reden om niet te komen.quote:
De bankrekening is een goede reden.....quote:Op zondag 6 juli 2014 16:44 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
McLaren gaf hem geen vrijheid en Dennis zei nog iets lelijks over hem. Geen een reden wrm Alonso, Vettel of Hamilton naar McLaren willen?
''misschien''quote:Op zondag 6 juli 2014 16:45 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Die misschien langzamer dan Renault en Ferrari kan zijn. Dat is al een reden om niet te komen.
Bij Mercedes verdient hij veel. Vettel en Alonso hebben ook geen hongerloontjes,quote:Op zondag 6 juli 2014 16:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De bankrekening is een goede reden.....
Dat is geen zekerheid. De Mercedes motor is sws snel.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
''misschien''
Als die motor sneller is, is dat wél al een reden om te gaan.
En dat is een garantie dat ze bij Mclaren niet meer kunnen krijgen, omdat ze geen hongerloontjes hebbenquote:Op zondag 6 juli 2014 16:46 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Bij Mercedes verdient hij veel. Vettel en Alonso hebben ook geen hongerloontjes,
Ik kan me herinneren dat ze in haar IndyCar tijd een fout maakte bij het stoppen in de pitsstraat. Toen blokkeerde ze haar wielen en reed een monteur klem tussen haar bolide en de muur. Gaf ze over de boordradio de monteur nog de schuld om vervolgens maar vooral te willen weten of haar auto schade had. Totaal geen 'is he alright?' zoals je dat doorgaans toch wel door een coureur hoort vragen na zo'n incident.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Moet je haar eens zien in de NASCAR. Teringslecht.
Ze kunnen gwn meer geven.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dat is een garantie dat ze bij Mclaren niet meer kunnen krijgen, omdat ze geen hongerloontjes hebben
Ja, maar een post-race show kost centjes en het is niet alsof ze geld krijgen van al haar kijkers... O WACHTquote:Op zondag 6 juli 2014 16:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
En sport1 is gelijk gestopt met uitzenden
Pay-per-minute contract met de FOM.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
En sport1 is gelijk gestopt met uitzenden
Ik vraag me dan ook echt af of zo'n SKY uitzending integraal overnemen kostbaarder is dan wat ze nu doenquote:Op zondag 6 juli 2014 16:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, maar een post-race show kost centjes en het is niet alsof ze geld krijgen van al haar kijkers... O WACHT
Het is maar de vraag OF Sky dat wil doen.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook echt af of zo'n SKY uitzending integraal overnemen kostbaarder is dan wat ze nu doen
Qua productiekosten lijkt het me alleen maar goedkoper, maar daar steekt Bernies bedrijf een grote stok voor, vanwege de uitzendrechten van F1.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook echt af of zo'n SKY uitzending integraal overnemen kostbaarder is dan wat ze nu doen
Waarom gaat BBC wel door?? En Sport1 niet waar we 15 euro per maand betalen zelf Sky kan het dus ook Sport1. Ik vindt dat zelf de voorbeschouwing matig ze kunnen eens niet ondertiteling zorgen voor de mensen die niet de Engelse goed beheersen. Sport1 moet nog veel leren.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Pay-per-minute contract met de FOM.
Maar Sky heeft met genoeg kanalen zoiets geregeld hoor.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:55 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Het is maar de vraag OF Sky dat wil doen.
De voorbeschouwing is ook een lachertje. Samenvatting van de kwalificatie (alsof niet iedereen die een Sport1 abo neemt die gewoon al gezien heeft ) en dan een kwartiertje voorbeschouwen.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:56 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Waarom gaat BBC wel door?? En Sport1 niet waar we 15 euro per maand betalen zelf Sky kan het dus ook Sport1. Ik vindt dat zelf de voorbeschouwing matig ze kunnen eens niet ondertiteling zorgen voor de mensen die niet de Engelse goed beheersen. Sport1 moet nog veel leren.
Wel een beetje jammer dat Massa zo slecht wegkwam, had dubbelfeest kunnen zijnquote:
Volgens mij een Ierse of Schotse zender ook met de BBC. Het heeft te maken met concurrentie, maar dat zal Sky niet boeiend want die heeft geen concurrentie met Nederland (maar Sport1 wel dus die kan die rechten afgekocht hebben!).quote:Op zondag 6 juli 2014 16:58 schreef Beach het volgende:
[..]
Maar Sky heeft met genoeg kanalen zoiets geregeld hoor.
Fox, One en vast nog wel meer.
Maar met die 300.000 abonnees zou het bedrag per maand flink omhoog gaan.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:58 schreef Beach het volgende:
[..]
Maar Sky heeft met genoeg kanalen zoiets geregeld hoor.
Fox, One en vast nog wel meer.
Opa Ruud, het pitstopspel en Plooijquote:Op zondag 6 juli 2014 17:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
De voorbeschouwing is ook een lachertje. Samenvatting van de kwalificatie (alsof niet iedereen die een Sport1 abo neemt die gewoon al gezien heeft ) en dan een kwartiertje voorbeschouwen.
Gewoon weer met een studio erbij (Ruud kom er maar in ) en een pitreporter er weer bij
Nu klopt ie beter... ajb nooit meer die werkloze tandarts op tv. Wat heb ik mij altijd geërgerd aan die vent. Doen alsof hij goede maatjes was met Montoya en als de camera weg draait, zag je Montoya een keer met zijn ogen rollen 'Okeeee, dat hebben we ook weer gehad'.quote:
Waar kan ik tekenen?quote:
Allard mag ook hoorquote:Op zondag 6 juli 2014 17:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nu klopt ie beter... ajb nooit meer die werkloze tandarts op tv. Wat heb ik mij altijd geeergerd aan die vent. Doen alsof hij goede maatjes was met Montoya en als de camera weg draait, zag je Montoya een keer met zijn ogen rollen 'Okeeee, dat hebben we ook weer gehad'.
Was een grapje hoorquote:
Jack ''wad heppend'' Plooij Die kerel kent maar 3 4 zinnen in het Engelsquote:
Allard is ook niet meer wat het geweest is.. ik vind hem een ouwe zeur geworden. Hij spreeukt steeds vaker het woord auto uit als oto en houdt er klassieke en generaliserende denkbeelden op na als je het hebt over 24 uur van le mans en bijvoorbeeld de jongens die deze race rijden dankzij GT-Academy, wat Allard maar blijft bestempelen als 'racen in je luie stoel'. Erg jammer. Was vroeger zeker wel fan hem. Maar hij moet echt z'n oogkleppen afzetten.quote:
quote:Op zondag 6 juli 2014 17:12 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nee, dat is tegenwoordig een irritante man!
quote:Op zondag 6 juli 2014 17:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jack ''wad heppend'' Plooij Die kerel kent maar 3 zinnen in het Engels
- Na een dikke blow-up: ''wad heppend?''
- ''wads jor stratedjie?''
- ''Ken joe ent onto du podejum?''
Maar m'n nostalgiequote:Op zondag 6 juli 2014 17:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Allard is ook niet meer wat het geweest is.. ik vind hem een ouwe zeur geworden. Hij spreeukt steeds vaker het woord auto uit als oto en houdt er klassieke en generaliserende denkbeelden op na als je het hebt over 24 uur van le mans en bijvoorbeeld de jongens die deze race rijden dankzij GT-Academy, wat Allard maar blijft bestempelen als 'racen in je luie stoel'. Erg jammer. Was vroeger zeker wel fan hem. Maar hij moet echt z'n oogkleppen afzetten.
Je vergeet de standaard vraag in bijna elk interview ;quote:Op zondag 6 juli 2014 17:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jack ''wad heppend'' Plooij Die kerel kent maar 3 zinnen in het Engels
- Na een dikke blow-up: ''wad heppend?''
- ''wads jor stratedjie?''
- ''Ken joe ent onto du podejum?''
Aardig mee eens. Hij kan prima op een vermakelijke manier een race vollullen, maar zijn commentaar is wat té veel overtuigd van zijn eigen gelijk. En dat eindeloze gebruik van het woord "crescendo"quote:Op zondag 6 juli 2014 17:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Allard is ook niet meer wat het geweest is.. ik vind hem een ouwe zeur geworden. Hij spreeukt steeds vaker het woord auto uit als oto en houdt er klassieke en generaliserende denkbeelden op na als je het hebt over 24 uur van le mans en bijvoorbeeld de jongens die deze race rijden dankzij GT-Academy, wat Allard maar blijft bestempelen als 'racen in je luie stoel'. Erg jammer. Was vroeger zeker wel fan hem. Maar hij moet echt z'n oogkleppen afzetten.
Daar erger ik me ook enorm aan, heb je gewonnen, krijg je een Santander-logo die al jaren hetzelfde van vorm is en 't is ook op meerdere circuits de trofee, alsof men niks beters kon verzinnen.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hahaha zo terecht dat afzeiken van de trofeeën in de vorm van sponsorlogos.
Ow jah, hoe kan ik die nu vergeten Fixedquote:Op zondag 6 juli 2014 17:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je vergeet de standaard vraag in bijna elk interview ;
- taires een isju ?
Als je nu niet zo'n jonge Nattekitten was geweest had je Sjek Plooij wel gekend van de F1, en niet van Domino D-Day, en dan had je zijn standaard vragen ook wel onthouden inclusief descriptiequote:Op zondag 6 juli 2014 17:22 schreef Nattekat het volgende:
Daar moest ik 3 keer over heenlezen voor ik doorhad wat er stond
Die studio heb ik gewoon meegemaakt hoorquote:Op zondag 6 juli 2014 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als je nu niet zo'n jonge Nattekitten was geweest had je Sjek Plooij wel gekend van de F1, en niet van Domino D-Day, en dan had je zijn standaard vragen ook wel onthouden
quote:Op zondag 6 juli 2014 17:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is nog niet zo erg als Van Dam's Montezoemeloo
Zelf heb ik altijd nog wel het idee gehad om weer eens een race te kijken in een bioscoop achtige setting. Heb een half jaar geleden al gekeken voor een locatie en De Vorstin te Hilversum lijkt mij wel redelijk centraal en 'makkelijk' te organiseren. GP van Austin of Brazilië dan daar kijken ?quote:Op zondag 6 juli 2014 19:16 schreef Fer het volgende:
Herinner me alleen die sukkels die altijd in het publiek zaten. Was ook een keer duidelijk dat de presentatie de race in een eigen hokkie keek, ipv met die paupers.
En die ene keer met die Wietske die een spelletje deed, waar je een lcd jvc speler kon winnen.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 07-07-2014 om 15:11:54 Ferrari say Raikkonen will be fit for German GP - but they are resting him for the Silverstone test. @Jules_Bianchi will drive on Wednesday reageer retweet
Benching Kimitwitter:willbuxton twitterde op maandag 07-07-2014 om 09:51:08 Following yesterday's race, why I believe Kimi Raikkonen deserves to be sat at home in a fortnight: http://t.co/aEAd8ECFRV reageer retweet
Ben het wel met hem eens eigenlijkquote:Regardless of the condition of his ankle, I do not believe that Kimi Raikkonen should be on the grid for the German Grand Prix in two weeks time. The first lap incident which brought out the red flags in yesterday’s British Grand Prix was born of such staggering racing negligence, that I am truly of the opinion that the 2007 Formula 1 World Champion should be left at home to contemplate what could have been a far worse accident, resulting in far greater injuries than the bruised ankle he suffered.
Here are the facts. In the midst of a first lap battle, Kimi Raikkonen ran wide at Aintree corner. Using the vast asphalt run off, he kept his right foot planted so as not to lose too many positions. Maintaining racing speed, he drove back onto the track and into the pack on the Wellington Straight.
There was nothing strange about this. We see it every week. These men are racing drivers, the best in the world, and it is rare that one of them would chose to lift and heed position. The fact that so many modern racing circuits have replaced gravel traps with asphalt runoff only serves to promote such activity for without the asphalt, cars that run wide at such speed would, in years gone by, have ended up beached and out of the race.
In Sunday’s case, there was also the issue of a strip of grass / gravel separating the asphalt run off and the track. This gulley was at a slightly different height to both the runoff and the track, and it was this element which caused Raikkonen’s Ferrari F14T to become unsettled as it re-entered the track.
Our initial impressions were that, so fast and heavy was Raikkonen’s connection with this gulley, that it had broken his rear suspension, causing the sharp spearing to the right and launching the car into the 47G impact with the metal barrier. However in Ferrari’s official press statement, no mention is made of such damage, instead merely referencing that “a rut between the grass and the tarmac spun his F14 T around.”
Over the past few hours I have read countless arguments that we should blame this element of the track for the incident, and while I agree that perhaps this is something that needs to be looked at for next year, it does not exonerate the Finn.
Drivers conduct track walks before the race weekend to take note of precisely this type of detail. They will walk into gravel traps to see how much asphalt exists at the extremity near the barrier incase they run off and can make it through to the side to continue on their way. They look for manhole covers, changes in asphalt, kerbing, astroturf etc. Famously, Raikkonen rarely conducts such track walks. Had he done so this weekend, he might have been more aware of the safe re-entry points.
When you distill it down, it really is very simple. Raikkonen ran wide in an on-track battle. He maintained and, by continuing his acceleration, increased racing speed off-track. He re-entered the track at speed, on the racing line, and in an unsafe manner. He was not in control of his car and was responsible for a huge accident, the aftermath of which saw loose wheels and debris strewn across the track.
Raikkonen’s accident caused the retirement of Felipe Massa. The wheel, torn from the F14T in the incident, narrowly missed Marrusia’s Max Chilton as it bounced just inches wide of his head.
It was a nasty and unnecessary accident. Yes the runoff and the track played their part. But, and I have seen no mention from Ferrari that Raikkonen was experiencing any issue which would have taken control of the car or crucially throttle application away from him, it was the Finn and the Finn alone whose decisions and driving created the accident, one from which we are lucky everyone walked away.
I see no difference between this lack of judgment and the lack of judgment displayed by Romain Grosjean at the 2012 Belgian Grand Prix. Regardless of intent, the result of his actions created an unacceptable level of danger to the driver himself, his on-track rivals, and workers around the track.
For that reason I believe that Kimi Raikkonen, regardless of his achievements, victories, racing team or world championship, should face the same punishment as the Frenchman and should sit out the next race
Maakt niet uit, hij is naast de baan terechtgekomen. Dan moet je wachten tot je er veilig weer op kan. Als dat betekent dat je moet wachten tot iedereen voorbij is dan moet dat maar, als het sneller kan prima, maar 'zo min mogelijk tijd verliezen' is niet het uitgangspunt.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:30 schreef Wombcat het volgende:
Ik ook wel. Zeker als Kimi idd geen trackwalks doet om te verkennen hoe het circuit erbij ligt.
Aan de andere kant mag je er vanuit gaan dat er naast het circuit geen greppeltjes liggen die de auto lanceren.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maakt niet uit, hij is naast de baan terechtgekomen. Dan moet je wachten tot je er veilig weer op kan. Als dat betekent dat je moet wachten tot iedereen voorbij is dan moet dat maar, als het sneller kan prima, maar 'zo min mogelijk tijd verliezen' is niet het uitgangspunt.
Náást het circuit niet? Hoezo dat? Is dat ook gemaakt om zo hard mogelijk op te gaan voor hen die niet binnen de lijntjes kunnen blijven?quote:Op maandag 7 juli 2014 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aan de andere kant mag je er vanuit gaan dat er naast het circuit geen greppeltjes liggen die de auto lanceren.
Er is natuurlijk nog een verschil tussen zo hard mogelijk en zo zacht mogelijk.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Náást het circuit niet? Hoezo dat? Is dat ook gemaakt om zo hard mogelijk op te gaan voor hen die niet binnen de lijntjes kunnen blijven?
Niet relevant. Hij reed naast de baan met een snelheid waarmee hij anderen in gevaar bracht.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nog een verschil tussen zo hard mogelijk en zo zacht mogelijk.
Er ligt een grote plak asfalt naast het circuit. Die ligt daar zodat je toch je weg kunt vervolgen als je bocht niet haalt. Als het aldus en zodoende de bedoeling is om vanaf daar weer verder te gaan, ligt het niet voor de hand dat daartussen nog een greppel ligt die dat tot een heel gevaarlijke exercitie maakt..quote:Op maandag 7 juli 2014 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Náást het circuit niet? Hoezo dat? Is dat ook gemaakt om zo hard mogelijk op te gaan voor hen die niet binnen de lijntjes kunnen blijven?
Nou, hij ligt daar zodat je na een fout weer de baan op kunt sturen en dan je race kunt vervolgen, ipv dat er grint of gras ligt waarna je race over is.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Er ligt een grote plak asfalt naast het circuit. Die ligt daar zodat je toch je weg kunt vervolgen als je bocht niet haalt.
Nee, dat ligt niet voor hand. Maar het ligt ook niet voor de hand dat je daarop je race kunt vervolgen alsof het het circuit is. Uitkijken dus en het zekere voor het onzekere nemen.quote:Als het aldus en zodoende de bedoeling is om vanaf daar weer verder te gaan, ligt het niet voor de hand dat daartussen nog een greppel ligt die dat tot een heel gevaarlijke exercitie maakt..
Precies, ze moeten gewoon stapvoets rijden naast het circuit.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, hij ligt daar zodat je na een fout weer de baan op kunt sturen en dan je race kunt vervolgen, ipv dat er grint of gras ligt waarna je race over is.
[..]
Nee, dat ligt niet voor hand. Maar het ligt ook niet voor de hand dat je daarop je race kunt vervolgen alsof het het circuit is. Uitkijken dus en het zekere voor het onzekere nemen.
Ten eerste keerden die zonder gevaar voor anderen terug binnen de lijnen, ten tweede hadden die de lijnen slechts overschreden, maar waren ze niet uit de bocht gevlogen en op de asfaltstrook naast de grasstrook beland, dus was zo snel mogelijk terugkeren naar de baan sowieso het veiligste. Ten derde was er plek zat waar Raikkonen veilig op de baan kon terugkeren, maar moest hij per se de snelst mogelijke lijn nemen, maar lette daarbij niet op want hij ging pas daar de baan waar het verharde gedeelte ophield en waar weer gras lag. Daar was gras ligt, ligt het niet voor de hand dat je er met vol gas overheen kan.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, ze moeten gewoon stapvoets rijden naast het circuit.
Als Alonso en Vettel dat gisteren nu ook gedaan hadden elke keer als ze buiten het circuit kwamen...
Dat is precies wat ik zei ja. Je moet je getroll wel iets minder doorzichtig maken hoor. Zo is de lol er snel af.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Nou, hij ligt daar zodat je na een fout weer de baan op kunt sturen en dan je race kunt vervolgen, ipv dat er grint of gras ligt waarna je race over is.
Ik nou, omdat zoals jij het zegt je zou kunnen impliceren dat je je weg ook naast de baan gewoon zou mogen vervolgen.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zei ja. Je moet je getroll wel iets minder doorzichtig maken hoor. Zo is de lol er snel af.
Er ligt ook geen greppel tussen het asfalt en het circuit. Die greppel ligt tussen het gras en het circuit voorbij het asfalt. Kimi maakt de fout om een meter te ver de baan op te gaan waardoor hij over het gras en de greppel heen rijdt. Een meter eerder de baan op en er was niets aan de hand geweest.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Er ligt een grote plak asfalt naast het circuit. Die ligt daar zodat je toch je weg kunt vervolgen als je bocht niet haalt. Als het aldus en zodoende de bedoeling is om vanaf daar weer verder te gaan, ligt het niet voor de hand dat daartussen nog een greppel ligt die dat tot een heel gevaarlijke exercitie maakt..
zijn rijstijl sluit beter aan op de hardere band.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:08 schreef Fer het volgende:
Kan iemand mij nog eens de banden op dit circuit uitleggen, want ik snap er echt niets meer van.
Hamilton deed zeker bijna een halve race op zijn mediums, dat was dus het zwaarste deel. Vervolgens start hij de tweede helft op hard, maar haalt met daarmee snellere tijden dan Rosberg op mediums.
Tenslotte, pit hij nogmaals voor een tweede set harde banden.
Waarom de eerste (zware) helft van de race afleggen op 1 set mediums en de tweede (lichtere) helft op 2 setjes harde banden?
Na afloop zei het Toto Wolff dat ze op safe waren gegaan met een extra stop en harde banden op het eind. Eén stop was ook heel goed mogelijk geweest, hoorde je Hamilton en Bottas meteen na de race ook tegen elkaar zeggen. De banden waren veel beter dan verwacht, maar met de gebeurtenissen van vorig jaar durfden ze ze denk ik niet helemaal op te rijden.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:08 schreef Fer het volgende:
Waarom de eerste (zware) helft van de race afleggen op 1 set mediums en de tweede (lichtere) helft op 2 setjes harde banden?
Niet expres aangelegd, maar ik denk niet dat je er vanuit kan gaan dat ze er niet zijn. Regenval kan best een stuk gras/modder veroorzaken en ook de supportraces kunnen voor wat 'schade' aan het gras zorgen.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aan de andere kant mag je er vanuit gaan dat er naast het circuit geen greppeltjes liggen die de auto lanceren.
Dit plaatje bevestigt voor mij dat de terugkeer met die snelheid an sich niet gevaarlijk was. Hij kreeg al alle ruimte van de anderen, zoals ook hoort in de racerij. Mijn die domme domme Kimi had gewoon over het asfalt moeten gaan en nooit een stuk gras mee moeten pakken.quote:
Dan heb je 2 dingen gemist sinds vorig jaar:quote:Op maandag 7 juli 2014 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
maar met de gebeurtenissen van vorig jaar durfden ze ze denk ik niet helemaal op te rijden.
Volgens mij was het vorig jaar dat de WTCC ergens ging racen en dat er zeer grof asfalt lag op de uitloop stroken. Dat remde sowieso al veel af + het vrat banden. Vond ik ook wel een mooi alternatief.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:44 schreef twiFight het volgende:
Mja lastige kwestie, want bijna alles heeft niet alleen voordelen, maar ook nadelen.
Ik ben denk ik voor een kort stuk asfalt, zodat je als het nodig is even buiten de baan kan en bij een remfout niet gelijk de race eindigt. Achter dat asfalt dan een grindbak, zodat grote fuckups of compleet kansloze inhaalacties wel bestraft worden. Door dit grind zal de snelheid ook terug moeten naar 60 km/u, waardoor de coureur (wanneer die niet vastloopt) sowieso veel tijdsverlies heeft. Waarschijnlijk is het niet onverstandig om op sommige plekken een soort 'uitvalsweg' van asfalt te hebben, op plekken waar bv. regelmatig incidenten zijn.
Voordelen:
- coureurs kunnen iets meer 'on the edge' racen, omdat het rempunt met 5 meter missen niet gelijk einde race betekent. Ik persoonlijk ben blij dat de grindbakken teruggebracht zijn, omdat vroeger het veld regelmatig 1/3e kleiner was door autos die vast kwamen te zitten in het grind. Minder autos = minder gevechten op de baan.
- door toch grind te hebben na x meter kunnen coureurs niet ongestraft de uitloopstrook gebruiken als uitgerekte track.
- bij een pile up of debris op de baan kunnen achterop komende autos nog wel uitwijken, waardoor ze niet slachtoffer worden van een incident waar ze niet bij betrokken waren.
Nadelen:
- asfalt remt de auto meer af en is dus veiliger. Minder asfalt kan hogere impactsnelheden betekenen.
- kan natuurlijk alleen op plekken waar voldoende ruimte is om beide aan te leggen
Als het goed afloopt wat hij deed is het geen probleem maar het liep niet goed af en dan hij is hij wel verantwoordelijk en niet een greppeltje wat er wel of niet had moeten zitten, hij komt gewoon gevaarlijk de baan weer op, nu is het Kimi en Ferrari maar als Malle Naldo was geweest hadden velen hier een andere mening gehad, die is dacht ook ik ook eens bestraft voor iets soort gelijks dus waarom Kimi niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:16 schreef TagForce het volgende:
Ik denk dat de conclusie van de actie en daaropvolgende crash simpelweg kan zijn dat het stuk asfalt daar 10 meter te kort is om veilig de baan weer op te kunnen sturen gezien de snelheid waarmee ze de bocht uit komen.
Je kan wel zeggen, dan moet ie langzamer rijden, of scherper sturen, maar dat impliceert 2 andere gevaren:
1. Hij komt met een veel groter snelheidsverschil de baan weer op, wat het gevaarlijk maakt voor de achterliggers.
2. Hij komt onder een grotere hoek de baan weer op, wat er voor zorgt dat hij veel verder naar links uit komt op de racelijn, wat het natuurlijk ook weer gevaarlijker maakt.
In de jaren 70, in de beginjaren van de aerodynamica in de formule 1, ontstond er een discussie over de veiligheid van de circuits, aangezien de snelheid van de auto's drastisch omhoog ging.
Het antwoord van de FISA op de zorgen van de coureurs: "Dan rijden jullie toch langzamer? Als het niet veilig is volgens jullie, dan gaan jullie toch minder hard rijden?"
Deze discussie is dezelfde, en slaat nergens op.
Buiten dat ben ik van mening dat die asfaltstroken weg moeten en de grindbakken (in ieder geval de eerste 5 meter naast de baan) weer terug moeten, zodat niemand er ooit vol gas uit kan vliegen zonder gevolgen.
Hij komt helemaal niet gevaarlijk weer de baan op. Hij is EN op racesnelheid, EN blijft uiterst rechts...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het goed afloopt wat hij deed is het geen probleem maar het liep niet goed af en dan hij is hij wel verantwoordelijk en niet een greppeltje wat er wel of niet had moeten zitten, hij komt gewoon gevaarlijk de baan weer op, nu is het Kimi en Ferrari maar als Malle Naldo was geweest hadden velen hier een andere mening gehad, die is dacht ook ik ook eens bestraft voor iets soort gelijks dus waarom Kimi niet.
Onzin... Al sinds jaar en dag worden grindbakken gebruikt om auto's af te remmen. Ja, asfalt is in sommige gevallen veiliger (bijvoorbeeld wanneer het droog is), en in sommige gevallen gevaarlijker (bijvoorbeeld wanneer het nat is en totaal niet af remt). Het enige wat er zou kunnen gebeuren is dat een auto het grind hapt en gaat rollen, maar dat gebeurde al bijna nooit bij de F1. Daar zijn de auto's te laag voor. Daarnaast remt grind in veel gevallen veel beter dan asfalt, en moeten coureurs beter uitkijken om niet naast de baan te belanden. Dat maakt dan weer dat de betere coureurs in de F1 terecht komen, en de kamikaze piloten thuis blijven. Nu doen die het in verhouden ook goed, omdat ze geen hinder ondervinden van het missen van een rempunt.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:21 schreef JohnB52 het volgende:
Als je echt spectaculaire ongelukken wilt hebben, is dat inderdaad de beste oplossing.
wat een onzin, het asfalt houdt niet te vroeg op, hij rijdt te lang door en nam dus een risico, niet vergeten dat hij gewoon van de baan af wasquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hij komt helemaal niet gevaarlijk weer de baan op. Hij is EN op racesnelheid, EN blijft uiterst rechts...
Het enige wat deze actie gevaarlijk maakte was het feit dat het asfalt 10 meter te vroeg ophoudt, en er blijkbaar een bult in het gras ligt.
Dan verschillen wij van mening. Mijn mening is namelijk dat dat asfalt daar ligt om zo veilig mogelijk weer op de baan te komen. Dus niet met 100km/u snelheidsverschil, en niet te veel naar links.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, het asfalt houdt niet te vroeg op, hij rijdt te lang door en nam dus een risico, niet vergeten dat hij gewoon van de baan af was
Het asfalt ligt daar zodat coureurs die fouten maken niet meteen uit de race liggen, dat je daar dan net zo hard mag/moet als op de baan lijkt me een misverstand, hij maakt een fout en verneukt een andermans race ook nog eens en het had nog erger af kunnen lopen, dit had hij kunnen voorkomen door af te remmen en achteraan te sluiten, dat is veilig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening. Mijn mening is namelijk dat dat asfalt daar ligt om zo veilig mogelijk weer op de baan te komen. Dus niet met 100km/u snelheidsverschil, en niet te veel naar links.
Als dat het doel is is het asfalt dus te kort, want dat was beiden voor Kimi niet mogelijk zonder het gras mee te pakken.
Maar we zien het volgend jaar wel, ik gok dat het lichtgroene strookje dan doorgetrokken is tot onder de brug.
Maar DAT is dezelfde discussie als begin jaren ' 70... "Dan ga je langzamer rijden." Zo werkt het niet bij een snelheidssport. Als je hard kan rijden doe je het.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het asfalt ligt daar zodat coureurs die fouten maken niet meteen uit de race liggen, dat je daar dan net zo hard mag/moet als op de baan lijkt me een misverstand, hij maakt een fout en verneukt een andermans race ook nog eens en het had nog erger af kunnen lopen, dit had hij kunnen voorkomen door af te remmen en achteraan te sluiten, dat is veilig.
Hij is toch buiten de baan dan moet hij zich gewoon aanpassenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:37 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar DAT is dezelfde discussie als begin jaren ' 70... "Dan ga je langzamer rijden." Zo werkt het niet bij een snelheidssport. Als je hard kan rijden doe je het.
Ja, maar als er asfalt ligt is dat aanpassen dus niet nodig. DAN moet er gewoon weer grind komen te liggen. En als er toch asfalt ligt, dan moet dat op zo'n manier liggen dat je ook gewoon op gewone snelheid de baan weer veilig op kunt rijden, en dat is hier dan duidelijk niet het geval.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is toch buiten de baan dan moet hij zich gewoon aanpassen
je moet asfalt en racetrack van elkaar scheiden, het ene is het andere niet, hij maakt gewoon 2 inschattingsfouten achter elkaar, verneukt een andermans race (en hindert nog een paar anderen).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, maar als er asfalt ligt is dat aanpassen dus niet nodig. DAN moet er gewoon weer grind komen te liggen. En als er toch asfalt ligt, dan moet dat op zo'n manier liggen dat je ook gewoon op gewone snelheid de baan weer veilig op kunt rijden, en dat is hier dan duidelijk niet het geval.
Maar goed, wij gaan het niet eens worden. Dat kan, no problem. Dat houdt ons, en de racerij, scherp
Het vetgedrukte is dus niet waar. Op lage snelheid remt grind nog wel af (maar asfalt ook), omdat je dan 'in het grind zakt', maar op hoge snelheid schuif je er gewoon overheen, waardoor de auto niet geremd wordt. Asfalt is daar vele malen effectiever in, maar heeft wel als nadeel dat er contact met de banden nodig is om voor die afremming te zorgen. Als je auto een paar banden kwijt is dan glij je op asfalt juist weer door. Gelukkig gebeurt dat bijna nooit op hoge snelheid (alhoewel er volgens mij wel eens zo'n geval is geweest met Hakinnen zo uit mijn hoofd?).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Onzin... Al sinds jaar en dag worden grindbakken gebruikt om auto's af te remmen. Ja, asfalt is in sommige gevallen veiliger (bijvoorbeeld wanneer het droog is), en in sommige gevallen gevaarlijker (bijvoorbeeld wanneer het nat is en totaal niet af remt). Het enige wat er zou kunnen gebeuren is dat een auto het grind hapt en gaat rollen, maar dat gebeurde al bijna nooit bij de F1. Daar zijn de auto's te laag voor. Daarnaast remt grind in veel gevallen veel beter dan asfalt, en moeten coureurs beter uitkijken om niet naast de baan te belanden. Dat maakt dan weer dat de betere coureurs in de F1 terecht komen, en de kamikaze piloten thuis blijven. Nu doen die het in verhouden ook goed, omdat ze geen hinder ondervinden van het missen van een rempunt.
Waarschijnlijk omdat de auto's die wel op de baan wisten te blijven zich daar positioneren voor de bocht, waardoor hij gewoon ouderwets door kan stampen. Maar ja, het is aan hem om de veilige terugkeer te kiezen, en dan moet je niet vol gas over het gras gaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit plaatje bevestigt voor mij dat de terugkeer met die snelheid an sich niet gevaarlijk was. Hij kreeg al alle ruimte van de anderen, zoals ook hoort in de racerij. Mijn die domme domme Kimi had gewoon over het asfalt moeten gaan en nooit een stuk gras mee moeten pakken.
Nou, je ziet de lijn die ze rijden voor de bocht aan de auto's daarvoor. Twee gaan al duidelijk aan de kant en Kobayashi wil ook al meer naar links. Voor de race vind ik het persoonlijk goed dat hij door kan blijven gaan en ook nog op snelheid zich in het veld zou kunnen vechten. Hij had echter nooit over het gras mogen gaan en mag van mij daar ook wel een gridstraf voor krijgen (zelf zou ik 5 posities doen). Overigens, mocht hij het wel gehaald hebben, had hij misschien nog mensen voorbij moeten laten gaan, want hij zou er wel tijdsvoordeel van gehad kunnen hebben.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de auto's die wel op de baan wisten te blijven zich daar positioneren voor de bocht, waardoor hij gewoon ouderwets door kan stampen. Maar ja, het is aan hem om de veilige terugkeer te kiezen, en dan moet je niet vol gas over het gras gaan.
Als anderen voor je aan de kant moeten ben je natuurlijk al verkeerd bezig, en zich in het veld vechten is helemaal uit den boze.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, je ziet de lijn die ze rijden voor de bocht aan de auto's daarvoor. Twee gaan al duidelijk aan de kant en Kobayashi wil ook al meer naar links. Voor de race vind ik het persoonlijk goed dat hij door kan blijven gaan en ook nog op snelheid zich in het veld zou kunnen vechten.
Dat zei ik in eerste instantie ook, maar het is echt een dwaze actie waarvoor een weekendje straf ook niet misplaatst is. Juist omdat hij, net als enkelen hier, doet alsof het racen gewoon doorgaat als je buiten de baan bent beland.quote:Hij had echter nooit over het gras mogen gaan en mag van mij daar ook wel een gridstraf voor krijgen (zelf zou ik 5 posities doen). Overigens, mocht hij het wel gehaald hebben, had hij misschien nog mensen voorbij moeten laten gaan, want hij zou er wel tijdsvoordeel van gehad kunnen hebben.
Lijkt mij hetzelfde als een remfoutje maken, dat doen die knakkers ook nog wel eens en ja ook wereldkampioenen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit plaatje bevestigt voor mij dat de terugkeer met die snelheid an sich niet gevaarlijk was. Hij kreeg al alle ruimte van de anderen, zoals ook hoort in de racerij. Mijn die domme domme Kimi had gewoon over het asfalt moeten gaan en nooit een stuk gras mee moeten pakken.
Daarover verschillen wij van mening. Afgezien van het lapje gras was het terugkeren op de baan hier prima veilig te doen en dan heb ik liever dat ze doorracen. Uiteraard is het niet de bedoeling buiten de baan te gaan om meer snelheid te halen, maar daarvoor bestaan al een regel (4 banden buiten de baan = plek teruggeven). Het verschilt natuurlijk wel per plek, qua snelheid en qua drukte op de baan of het te doen is, maar als het te doen is dan heb ik liever dat ze doorracen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als anderen voor je aan de kant moeten ben je natuurlijk al verkeerd bezig, en zich in het veld vechten is helemaal uit den boze.
Zoals ik eerder al zei: als ze zwaar gaan straffen dan moeten ze dat in alle situaties doen. Niet alleen hier omdat het zo dramatisch leek en Massa de race niet uit kon rijden. Er zijn in de afgelopen paar jaren tientallen momenten geweest waar dit gebeurde, alleen omdat er nu een crash was is het opeens ongehoord. Als hij de controle niet verloren had dan was hier niet langer dan 2 minuten over gepraat.quote:[..]
Dat zei ik in eerste instantie ook, maar het is echt een dwaze actie waarvoor een weekendje straf ook niet misplaatst is. Juist omdat hij, net als enkelen hier, doet alsof het racen gewoon doorgaat als je buiten de baan bent beland.
Als het nu Maldonado was ipv Raikonnen dan was de hel losgebroken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarover verschillen wij van mening. Afgezien van het lapje gras was het terugkeren op de baan hier prima veilig te doen en dan heb ik liever dat ze doorracen. Uiteraard is het niet de bedoeling buiten de baan te gaan om meer snelheid te halen, maar daarvoor bestaan al een regel (4 banden buiten de baan = plek teruggeven). Het verschilt natuurlijk wel per plek, qua snelheid en qua drukte op de baan of het te doen is, maar als het te doen is dan heb ik liever dat ze doorracen.
[..]
Zoals ik eerder al zei: als ze zwaar gaan straffen dan moeten ze dat in alle situaties doen. Niet alleen hier omdat het zo dramatisch leek en Massa de race niet uit kon rijden. Er zijn in de afgelopen paar jaren tientallen momenten geweest waar dit gebeurde, alleen omdat er nu een crash was is het opeens ongehoord. Als hij de controle niet verloren had dan was hier niet langer dan 2 minuten over gepraat.
Sterker nog.quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als het nu Maldonado was ipv Raikonnen dan was de hel losgebroken.
Raikonnen maakte gewoon een inschattingsfout en kwam daardoor gevaarlijk terug de baan op. Een straf was op z'n plek geweest, maar is niet gegeven. Klaar dus
Buiten de baan is er geen race. De volgorde is dan ook: uit de bocht vliegen - terugkeren op de baan - doorracen, en niet eerst doorracen en dan terugkeren op de baan. Eenmaal buiten de baan heeft veiligheid absolute voorrang op snelheid, en hebben coureurs binnen de baan voorrang op de uit de bochtvliegers.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daarover verschillen wij van mening. Afgezien van het lapje gras was het terugkeren op de baan hier prima veilig te doen en dan heb ik liever dat ze doorracen. Uiteraard is het niet de bedoeling buiten de baan te gaan om meer snelheid te halen, maar daarvoor bestaan al een regel (4 banden buiten de baan = plek teruggeven). Het verschilt natuurlijk wel per plek, qua snelheid en qua drukte op de baan of het te doen is, maar als het te doen is dan heb ik liever dat ze doorracen.
De regelhandhaving mag sowieso consequenter. Dit soort momenten heb ik niet veel gezien, maar het gaat erom dat het de coureur is die moet zorgen dat hij veilig terugkeert op de baan, bij zo'n crash was dat duidelijk niet het geval. Het is in zo'n situatie helemaal niet raar dat een coureur moet wachten tot het hele treintje voorbij is, het is niet zo dat de coureurs op de baan moeten ritsen.quote:Zoals ik eerder al zei: als ze zwaar gaan straffen dan moeten ze dat in alle situaties doen. Niet alleen hier omdat het zo dramatisch leek en Massa de race niet uit kon rijden. Er zijn in de afgelopen paar jaren tientallen momenten geweest waar dit gebeurde, alleen omdat er nu een crash was is het opeens ongehoord. Als hij de controle niet verloren had dan was hier niet langer dan 2 minuten over gepraat.
quote:In de afgelopen jaren zijn de circuits ook veiliger geworden. In plaats van stenen en gras bevindt zich nu geasfalteerde uitloopstroken op het circuit. Toch was het een oneffenheid in de grasstrook die voor de problemen bij Kimi Raikkone zorgde, omdat hij zo snel mogelijk het circuit weer op wilde. Dit had echter niet kunnen gebeuren als naast het circuit een grindbak lag. Toch ziet Charlie Whiting hier geen argument voor meer grindbakken: “Het asfalt is daar vanwege bekende gronden. Hij is er voor de veiligheid.” De wedstrijdleider wijst daarbij op de verantwoordelijkheid van de coureur: “In dit geval was het beter geweest als de coureur voorzichtiger de baan op gereden was. De coureur moet hier gemaand worden, dat hij in de toekomst in zo’n geval met minder snelheid op de baan terug moet keren.”
Nee, dan moet hij wachten tot die auto voorbij is.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:14 schreef Nattekat het volgende:
Om vervolgens van achteren genomen te worden met 100km/h verschil, puik idee
Stilstaan naast de baan?quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dan moet hij wachten tot die auto voorbij is.
Ze kunnen toch makkelijk een of meerdere punten geven op zijn 'rij'bewijs? Dit is echt weer zo'n besluiteloos iets van de FIA. Nu gaat hij niet vrijuit, maar hij krijgt ook geen straf, waardoor hij in feite dus wel vrijuit gaat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
Charlie Whiting vindt dat Kimi een 'vermaning' moet krijgen
[..]
DAt zien we toch wel vaker? Degene die spint staat even stil tot er 3 auto's gepasseerd zijn, en gaat dan pas weer de baan op. Dat is 'gewoon' verder gaan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stilstaan naast de baan?
Dit gebeurt bijna elke race, een incident kan altijd gebeuren, gewoon verdergaan.
Brilliant argument weer, top!quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
DAt zien we toch wel vaker? Degene die spint staat even stil tot er 3 auto's gepasseerd zijn, en gaat dan pas weer de baan op. Dat is 'gewoon' verder gaan.
Jawel, maar het is het veiligst om dan even stil te blijven staan tot er niks aankomt, dus blijven ze even met hun billen knijpen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Brilliant argument weer, top!
Denk je dat coureurs die midden op de baan de verkeerde kant opkijken niet even in hun billen knijpen?
Nee. hij reed 30 meter verderop, weinig kans dat er daar een auto er op dat rechte stuk vanaf vliegt en hem raakt.quote:Denk je dat het niet levensgevaarlijk is om vlak naast de baan, waar ze met 200 voorbij komen even rustig te gaan staan wachten?
Dat klopt niet helemaal met elkaar.quote:Kimi heeft het gewoon prima gedaan, gewoon met een slechte afloop.
Ze moeten een plekje vinden om er veilig tussen te kunnen schuiven, en zonder de coureurs die wel binnen de baan wisten te blijven van hun lijn af te dwingen. Dat laatste komt niet zo heel precies in de praktijk, maar de veiligheid wel.quote:Wat jij hier allemaal loopt te verkondigen gaat helemaal nergens over, anders ga je de coureurs ook even zeggen dat ze naast de baan moeten gaan wachten tot de rest voorbij is als ze tijdens de start rechtoor schieten.
Komt hij er goed vanaf, maar goed zo werkt het nu eenmaalquote:Op woensdag 9 juli 2014 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
Charlie Whiting vindt dat Kimi een 'vermaning' moet krijgen
[..]
Dat is niet vergelijkbaar. Als Kimi de controle niet had verloren moest hij ook een straf krijgen dus?quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:16 schreef JohnB52 het volgende:
Pastor Maldonado And Lewis Hamilton crash Valenci…:
Hier heeft Maldonado wel een straf voor gekregen, dus Raikkonen had dat ook moeten krijgen...
Compleet andere situatie, dat was echt kansloos Lewis naar buiten drukken. Nu was het niet handig wat Kimi deed maar niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:16 schreef JohnB52 het volgende:
Pastor Maldonado And Lewis Hamilton crash Valenci…:
Hier heeft Maldonado wel een straf voor gekregen, dus Raikkonen had dat ook moeten krijgen...
Onzin. Maldonado veroorzaakte ook een ongeluk. Imho volledig vergelijkbaar. Zonder in te houden de baan oprijden en anderen daarmee van de baan rijden. Als je van de baan raakt en weer de baan op gaat ben je altijd fout als je anderen daarbij raakt, ongeacht of het komt doordat je de controle over de wagen verliest of niet. Veroorzaak je geen ongeluk hoef je niet bestraft te worden, maar mag je er wel op gewezen worden. Veroorzaak je wel een ongeluk moet je gewoon bestraft worden.quote:Op woensdag 9 juli 2014 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is niet vergelijkbaar. Als Kimi de controle niet had verloren moest hij ook een straf krijgen dus?
Al had ik de auto moeten duwen...quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
Leal mist trouwens op 0,46 km na het benodigd aantal kilometers voor z'n super licentie . Reed vandaag 51 rondjes in de Caterham.
Ik lees het verkeerd trouwens, hij heeft 300.46 km gelezen en heeft dus het genoeg.quote:
Ik weet niet waarom, maar op amateurbeelden vind ik het er heel anders uitzien. Je ziet trouwens erg goed bij Massa (0:18) hoe snel zo'n auto afremt op het asfalt (mits de banden contact hebben).quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | N. Rosberg Mercedes 01:19.131 29 L. Hamilton Mercedes 01:19.196 25 F. Alonso Ferrari 01:19.423 21 D. Ricciardo Red Bull 01:19.697 27 J. Button McLaren 01:19.833 24 S. Vettel Red Bull 01:20.097 28 K. Magnussen McLaren 01:20.105 32 K. Raikkonen Ferrari 01:20.210 21 D. Kvyat Toro Rosso 01:20.337 28 A. Sutil Sauber 01:20.505 18 F. Massa Williams 01:20.542 19 J. Vergne Toro Rosso 01:20.586 23 N. Hulkenberg Force India 01:20.592 22 S. Perez Force India 01:20.598 24 S. Wolff Williams 01:20.769 22 G. van der Garde Sauber 01:20.782 23 R. Grosjean Lotus 01:21.603 20 P. Maldonado Lotus 01:21.854 30 K. Kobayashi Caterham 01:22.572 31 J. Bianchi Marussia 01:22.982 24 M. Ericsson Caterham 01:23.256 35 M. Chilton Marussia 01:23.299 22 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | L. Hamilton Mercedes 01:18.341 38 N. Rosberg Mercedes 01:18.365 39 D. Ricciardo Red Bull 01:18.443 35 K. Raikkonen Ferrari 01:18.887 38 K. Magnussen McLaren 01:18.960 40 F. Massa Williams 01:19.024 36 J. Button McLaren 01:19.221 40 S. Vettel Red Bull 01:19.248 35 F. Alonso Ferrari 01:19.329 32 V. Bottas Williams 01:19.385 34 A. Sutil Sauber 01:19.417 41 D. Kvyat Toro Rosso 01:19.452 27 S. Perez Force India 01:19.581 28 N. Hulkenberg Force India 01:19.593 32 J. Vergne Toro Rosso 01:19.760 32 P. Maldonado Lotus 01:20.158 35 R. Grosjean Lotus 01:20.358 35 E. Gutiérrez Sauber 01:20.504 40 J. Bianchi Marussia 01:21.328 31 M. Ericsson Caterham 01:21.870 21 M. Chilton Marussia 01:21.898 28 K. Kobayashi Caterham 01:23.728 12 |
Het zit dicht bij elkaar. Maar Gutierrez staat op zijn vertrouwde plek op 1 seconde van Sutil terwijl VdG er slechts 0,2 seconde vanaf zat.quote:
Nee, zondag 10 uur.quote:
Ok bedankt!quote:
Omdat ik ook tv gidsen niet vertrouw kijk ik voor de vt, qual en racetijden altijd gewoon op formula1.com (zet je geluid wel even zacht). Blijft toch het betrouwbaarst.quote:
Die dan ook in een betere wagen rijdt en het niet slecht doet door slechts 0,2 seconde van Massa te zitten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:03 schreef ColtZ40 het volgende:
Haha, vd garde is langzamer dan een meisje.
Straf slaat niet echt ergens op. Maldonado is een malle kloot, maar dit had geen straf moeten zijnquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:16 schreef JohnB52 het volgende:
Pastor Maldonado And Lewis Hamilton crash Valenci…:
Hier heeft Maldonado wel een straf voor gekregen, dus Raikkonen had dat ook moeten krijgen...
Natuurlijk wel. Maldonado rijdt de baan op zonder te kijken. Deze is zelfs nog erger dan die van Raikkonen. Raikkonen verloor de macht over de wagen. Malle Donna reed bewust zo de baan op terwijl Lewis daar reed.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 18:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Straf slaat niet echt ergens op. Maldonado is een malle kloot, maar dit had geen straf moeten zijn
Hamilton duwt m naar buiten daar, en Maldonado leek nooit volledig buiten de baan vanuit dat camerastandpuntquote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maldonado rijdt de baan op zonder te kijken. Deze is zelfs nog erger dan die van Raikkonen. Raikkonen verloor de macht over de wagen. Malle Donna reed bewust zo de baan op terwijl Lewis daar reed.
Raikkonen reed redelijk bewust de baan weer op. Imho.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maldonado rijdt de baan op zonder te kijken. Deze is zelfs nog erger dan die van Raikkonen. Raikkonen verloor de macht over de wagen. Malle Donna reed bewust zo de baan op terwijl Lewis daar reed.
Ja, wat moet hij naast de baan blijven doen..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 19:48 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Raikkonen reed redelijk bewust de baan weer op. Imho.
Iets wat een paar hier inderdaad vindenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja, wat moet hij naast de baan blijven doen..
Maldonado ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja, wat moet hij naast de baan blijven doen..
Misschien staat het in een van de kroegen opquote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:40 schreef Fer het volgende:
HELP, zondag ga ik op vakantie. Hoe kan ik de race nou kijken, ben dan wel onderweg in Duitsland, maar het is vast niet te zien met Duitse Digitenne..
Vast wel. Ik heb ooit in Zwitserland met digitenne F1 gekeken op RTL.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:40 schreef Fer het volgende:
HELP, zondag ga ik op vakantie. Hoe kan ik de race nou kijken, ben dan wel onderweg in Duitsland, maar het is vast niet te zien met Duitse Digitenne..
Het is FOK!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:22 schreef k_man het volgende:
Gaat die discussie nou al twee weken door? Jullie hebben echt geen reet te doen he?
Wachten op een moment of een plek dat hij weer veilig de baan op kan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja, wat moet hij naast de baan blijven doen..
Als die greppel daar niet lag was het perfectly safe om daar en met die snelheid terug de baan op te rijdenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wachten op een moment of een plek dat hij weer veilig de baan op kan.
Waarom niet, de pruus zend het toch gewoon uit of zit het daar inmiddels ook achter de decoder?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 22:40 schreef Fer het volgende:
HELP, zondag ga ik op vakantie. Hoe kan ik de race nou kijken, ben dan wel onderweg in Duitsland, maar het is vast niet te zien met Duitse Digitenne..
Pruus? Ik dacht RTL Television, maar is dat te ontvangen met een FTA setje?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom niet, de pruus zend het toch gewoon uit of zit het daar inmiddels ook achter de decoder?
Pruus>Pruis>Duitsquote:
Die gast heeft hem al de nodige tijd meegemaakt en denkt: laat die Australiër maar even gek doen... even tanden op mekaar en het is zo weer voorbij... en doorrrrr..quote:
Die greppel lag daar wel. Als daar de baan lag was het ook helemaal veilig daar door te racen, maar die lag daar niet want hij was uit de baan gevlogen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als die greppel daar niet lag was het perfectly safe om daar en met die snelheid terug de baan op te rijden
twitter:charlygp twitterde op woensdag 16-07-2014 om 18:46:01 “@moli_erreala: Rosberg: "Vettel went out the track. This is not allowed": http://t.co/xso6kVqsbJ …” ..y otra más.Luego es que tenemos manía reageer retweet
Gras is nooit safe met die snelheid. Hij had met minder snelheid een paar meter eerder de baan op moeten gaan over het asfalt. Whiting vond trouwens ook dat Kimi een waarschuwing had moeten krijgen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als die greppel daar niet lag was het perfectly safe om daar en met die snelheid terug de baan op te rijden
Zonder FRIC zouden ze meer voordeel moeten hebben van de 'flexibele' neus, waardoor ze nog steeds met een lagere rijhoogte zouden kunnen rijden dan de rest.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:59 schreef Fer het volgende:
Arm Redbull, eerst die EBD weg, nu FRIC en de motor is ook nog steeds prut. Van top naar flop in een half jaar.
Alweer Alhoewel Alonso het ook niet verkeerd doet.quote:
Zou ik wel kunnenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:01 schreef Zorro het volgende:
Bedenk nu eens wat je hier bij zou kunnen zeggen en dat een uur lang. Dan is het best knap wat Olav doet
Hoogstwaarschijnlijk wel, al kan Bianchi misschien nog voor een kleine verrassing zorgen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit wordt gewoon Sauber, Caterham, Marussia exit.
neuh hoor.....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op Sky ook eea aan geluidsproblemen
Zover zitten Bottas en Massa niet van het tempo af.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:13 schreef Nober het volgende:
Rosberg wint dus en Hamilton eindigt als tweede. Wel een mooie pirouette.
Iets met de remmen, rechtsachter leek te klappen en linksvoor te blokkeren...quote:
Inderdaad. Was ook te zien aan de baan v.d. auto. Die draaide vrij 'spontaan' om z'n as. Alsof 'ie weggeslingerd werd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:14 schreef Karstman het volgende:
[..]
Iets met de remmen, rechtsachter leek te klappen en linksvoor te blokkeren...
Maar Hamilton die in de eerste paar ronden het hele veld inhaalt kan nog best leuk zijn om naar te kijken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:13 schreef Nober het volgende:
Rosberg wint dus en Hamilton eindigt als tweede.
leek het wel op, niet rechtsachter watr ik eerst dachtquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:20 schreef Fiorano het volgende:
Schijfje rechtsvoor explodeerde denk ik. Kwam net een duidelijke slomo voorbij op de Duitser recht van voren. Plofje zwarte rook en het was het enigste wiel wat niet blokkeerde.
Verdampt door de hitte.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:22 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Natte kat. Waar is die teamviewer?
Ja, volgens Whiting hier geen voordeel.quote:
of je leest even terugquote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:22 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Natte kat. Waar is die teamviewer?
Dat is tenminste duidelijk. Op sommige plekken niet maar op andere wel. Daar kan je wat mee.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, volgens Whiting hier geen voordeel.
had problemenquote:
30 seconden over 52 rondes en een pitstop minder is best veel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zover zitten Bottas en Massa niet van het tempo af.
Joh.quote:
Hydraulisch probleem....quote:
twitter:CaterhamF1 twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 14:20:32 The problem on @Ericsson_Marcus' car is a hydraulic leak from the throttle - still pushing like mad to get him out in Q1..... reageer retweet
Door het veld gaan kost ook tijd en slijtage.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:26 schreef Nober het volgende:
[..]
30 seconden over 52 rondes en een pitstop minder is best veel.
Wist niet dat ze moeite hadden met Q1.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:27 schreef Zorro het volgende:
Force India relaxed naar de volgende ronde
Ik neem aan dat jij er nu aan werkt.quote:
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik heb het niet gevonden...
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 13:57 schreef Nattekat het volgende:
Wegens enorme hitte in de kamer waarin mijn computer zich bevindt, geen LT. Morgen moet ik weken tijdens de race dus voorspel ik ook weinig.
Nopequote:
Heeft Rosberg nog steeds een ander merk remmen dan Hamilton?twitter:MercedesAMGF1 twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 14:33:00 UPDATE #2: The cause of @LewisHamilton's crash was a right front brake disc failure #GermanGP #F1 reageer retweet
Rosberg heeft Brembo en die van Hamilton zijn gemaakt door AnsaldoBreda.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:Heeft Rosberg nog steeds een ander merk remmen dan Hamilton?twitter:MercedesAMGF1 twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 14:33:00 UPDATE #2: The cause of @LewisHamilton's crash was a right front brake disc failure #GermanGP #F1 reageer retweet
Nee, had gewoon beeld.quote:
Serves them right.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 14:42 schreef Fir3fly het volgende:
Sky commentatoren Vettel weer aan het afzeiken... zet ie de derde tijd neer .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |