abonnement Unibet Coolblue
pi_143630553
Geen bekenden al is het de buurvrouw, die bij tourbeurt kunnen rijden?
En informeer bij de zorgverzekeraar naar taxi vergoeding.
Niet geschoten...

En misschien kan de wondverpleegkundige ( via de thuiszorg, zoals hierboven genoemd) met gedegen instructie vanuit zhs ook 1x per week opvangen?
pi_143630649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:29 schreef AnneX het volgende:
Geen bekenden al is het de buurvrouw, die bij tourbeurt kunnen rijden?
En informeer bij de zorgverzekeraar naar taxi vergoeding.
Niet geschoten...

En misschien kan de wondverpleegkundige ( via de thuiszorg, zoals hierboven genoemd) met gedegen instructie vanuit zhs ook 1x per weeek opvangen?
Dan zou thuiszorg inderdaad de beste optie worden. Geen bekenden verder die wel mee kunnen helaas. En vergoedingen wordt helaas ook niet wat ben ik bang, want m'n zorgverzekeraar stuurt me door naar het ziekenhuis en die laten mooi niets van zich horen, want o wee als ze geld moeten betalen voor gemaakte fouten...
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:31:29 #253
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_143633163
Ay Toto, nog steeds een heftig verhaal... Ik hoop dat je operatie goed gaat, tenminste, ik neem aan dat je voor de operatie kiest.

Goed dat er toch een beetje goed nieuws is. Sterkte ermee!
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_143633190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:31 schreef Newbie114 het volgende:
Ay Toto, nog steeds een heftig verhaal... Ik hoop dat je operatie goed gaat, tenminste, ik neem aan dat je voor de operatie kiest.

Goed dat er toch een beetje goed nieuws is. Sterkte ermee!
Jep, het moet maar :)
Thanks!
pi_143633628
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dan zou thuiszorg inderdaad de beste optie worden. Geen bekenden verder die wel mee kunnen helaas. En vergoedingen wordt helaas ook niet wat ben ik bang, want m'n zorgverzekeraar stuurt me door naar het ziekenhuis en die laten mooi niets van zich horen, want o wee als ze geld moeten betalen voor gemaakte fouten...
Evt. zou je een oproep/advertentie in het plaatselijjk sufferdje/ supermarkt / vrijwilligerscentrale kunnen doen ? O-) tegen vergoeding van km.prijs???

#tja, ik woon in een durrep.
pi_143633705
Vergoedt je verzekering geen taxivervoer?
Spoilers!
pi_143634239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vergoedt je verzekering geen taxivervoer?
en als dat geen optie is: er is ook in Twente al enige tijd openbaar vervoer!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:00:39 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143634403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

en als dat geen optie is: er is ook in Twente al enige tijd openbaar vervoer!
Treeeeeeeeeein en Buuuuuuuuuus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143634481
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dan zou thuiszorg inderdaad de beste optie worden. Geen bekenden verder die wel mee kunnen helaas. En vergoedingen wordt helaas ook niet wat ben ik bang, want m'n zorgverzekeraar stuurt me door naar het ziekenhuis en die laten mooi niets van zich horen, want o wee als ze geld moeten betalen voor gemaakte fouten...
Maar vergoedingen voor vervoer hebben toch niets te maken met gemaakte fouten? Jij hebt vervoer nodig om zorg te krijgen en je verzekering vergoedt dat wel of niet afhankelijk van je pakket en de regels. Ik geloof dat je bij chronische klachten ook zelf een kilometervergoeding in kunt dienen.
Spoilers!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:06:41 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143634603
Ga anders na of je vader hier zorgverlof voor kan aanvragen.

Of zoek naar een vrijwilliger. Er zijn steeds meer netwerken om een beroep op te doen.

https://www.wehelpen.nl

Of FHF!
The love you take is equal to the love you make.
pi_143635081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maar vergoedingen voor vervoer hebben toch niets te maken met gemaakte fouten? Jij hebt vervoer nodig om zorg te krijgen en je verzekering vergoedt dat wel of niet afhankelijk van je pakket en de regels. Ik geloof dat je bij chronische klachten ook zelf een kilometervergoeding in kunt dienen.
maar vooral dit, he?
pi_143651028
Toto, ik denk dat je de juiste keuze maakt :).

Zo te horen is het weefsel bij de wond gewoon zodanig aangetast dat normale heling er niet in zit. Wat ze dan gaan doen is al het zieke weefsel weghalen, tot je op écht gezond weefsel zit. Dat zullen ze dan waarschijnlijk opvullen met een gesteelde lap vanaf je rug. Is dat woord wel eens gevallen? Als het een gesteelde lap wordt, betekent dat dat ze een stuk spier+vetweefsel+huid van je rug omzwaaien naar de wond toe. Je kunt het het best voor je zien als een boomblad. Zo'n stukje maken ze vrij op je rug, waarbij een 'steeltje' vast blijft zitten, waardoor de doorbloeding van het 'blaadje' loopt. Het blaadje wordt vervolgens op de open wond geklapt, en daar dichtgehecht. Doordat het gesteeld is en de lap dus in principe continu doorstroming heeft, is het een veiligere methode dan als ze een heel stukje spier en huid compleet los zouden maken en vervolgens alle aders en slagadertjes erin opnieuw in zouden moeten hechten.



Dit plaatje laat een soortgelijke ingreep zien, die heel veel wordt uitgevoerd na een borstamputatie. De latissimus dorsi (spier op je rug) wordt vrijgemaakt, en onder de oksel door naar voren getunneld, waarna er een borst van wordt gemaakt. Ik kon even geen andere plaatjes vinden die geschikt zijn voor hier én het duidelijk maken :P.

Een gesteelde lap wordt erg veel gedaan in de plastische chirurgie, juist om onherstelbare defecten (vaak na kanker) te herstellen. Het voordeel voor jou is dat ze al dat zieke weefsel goed kunnen verwijderen, en je kunt beginnen met een gezonde wond. Dat ze een stukje op je rug weghalen klinkt gigantisch, maar vergis je niet in hoe rekbaar en flexibel je huid is. De plek op je rug waar ze het vandaan halen wordt gewoon aan elkaar gehecht, en ziet er uiteindelijk écht veel minder eng uit dan je nu in gedachten hebt. En bedenk je dat een wond op je rug vele malen makkelijker te onderhouden is. Die wond op je rug wordt een 'normale' operatiewond en nou ja, die overleven genoeg mensen ;).

Nogmaals, dit is de theorie achter een gesteelde lap, maar ik weet natuurlijk absoluut niet zeker of dat de techniek is die ze gaan toepassen. Ik dénk het wel, maar zeker weten doe ik niet.

quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dan zou thuiszorg inderdaad de beste optie worden. Geen bekenden verder die wel mee kunnen helaas. En vergoedingen wordt helaas ook niet wat ben ik bang, want m'n zorgverzekeraar stuurt me door naar het ziekenhuis en die laten mooi niets van zich horen, want o wee als ze geld moeten betalen voor gemaakte fouten...
Dit slaat natuurlijk nergens op, dit is iets wat je goed met je huidige arts en verzekeraar moet overleggen.
pi_143660501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vergoedt je verzekering geen taxivervoer?
Zou ik even uit moeten zoeken, ben er bang voor maar ga kijken.
quote:
3s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Toto, ik denk dat je de juiste keuze maakt :).

Zo te horen is het weefsel bij de wond gewoon zodanig aangetast dat normale heling er niet in zit. Wat ze dan gaan doen is al het zieke weefsel weghalen, tot je op écht gezond weefsel zit. Dat zullen ze dan waarschijnlijk opvullen met een gesteelde lap vanaf je rug. Is dat woord wel eens gevallen? Als het een gesteelde lap wordt, betekent dat dat ze een stuk spier+vetweefsel+huid van je rug omzwaaien naar de wond toe. Je kunt het het best voor je zien als een boomblad. Zo'n stukje maken ze vrij op je rug, waarbij een 'steeltje' vast blijft zitten, waardoor de doorbloeding van het 'blaadje' loopt. Het blaadje wordt vervolgens op de open wond geklapt, en daar dichtgehecht. Doordat het gesteeld is en de lap dus in principe continu doorstroming heeft, is het een veiligere methode dan als ze een heel stukje spier en huid compleet los zouden maken en vervolgens alle aders en slagadertjes erin opnieuw in zouden moeten hechten.

[ afbeelding ]

Dit plaatje laat een soortgelijke ingreep zien, die heel veel wordt uitgevoerd na een borstamputatie. De latissimus dorsi (spier op je rug) wordt vrijgemaakt, en onder de oksel door naar voren getunneld, waarna er een borst van wordt gemaakt. Ik kon even geen andere plaatjes vinden die geschikt zijn voor hier én het duidelijk maken :P.

Een gesteelde lap wordt erg veel gedaan in de plastische chirurgie, juist om onherstelbare defecten (vaak na kanker) te herstellen. Het voordeel voor jou is dat ze al dat zieke weefsel goed kunnen verwijderen, en je kunt beginnen met een gezonde wond. Dat ze een stukje op je rug weghalen klinkt gigantisch, maar vergis je niet in hoe rekbaar en flexibel je huid is. De plek op je rug waar ze het vandaan halen wordt gewoon aan elkaar gehecht, en ziet er uiteindelijk écht veel minder eng uit dan je nu in gedachten hebt. En bedenk je dat een wond op je rug vele malen makkelijker te onderhouden is. Die wond op je rug wordt een 'normale' operatiewond en nou ja, die overleven genoeg mensen ;).

Nogmaals, dit is de theorie achter een gesteelde lap, maar ik weet natuurlijk absoluut niet zeker of dat de techniek is die ze gaan toepassen. Ik dénk het wel, maar zeker weten doe ik niet.

[..]

Dit slaat natuurlijk nergens op, dit is iets wat je goed met je huidige arts en verzekeraar moet overleggen.
Wauw, enorm uitgebreide uitleg waarvoor dank! :)
Al weet ik niet zeker of het om een gesteelde verlegging gaat, want dat woord heeft men tot nu toe nog nooit genoemd in elk geval.
pi_143670190
Het openbaar vervoer is geen optie?

Zelf heb ik inmiddels een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis voor een consult. Hoop dat de operatie daar spoedig op volgt. Ik las ook iets over een behandeling van een sinus pilonidalis met fenol. Dat zou minder pijn geven en de herstelperiode zou korter zijn. Ook het nadeel van het risico op langdurige wondgenezingsstoornissen (welke wel aanwezig is als het weggesneden wordt) valt weg. Iemand hier met deze behandeling te maken gehad? Zal het komende week wel even vragen aan de chirurg, of zo'n behandeling ook mogelijk is en wat daar de nadelen van zijn.

Na hoeveel dagen/weken na het wegsnijden van de sinus pilonidalis kun je eigenlijk normaal gesproken weer enigszins je normale activiteiten hervatten (voor mij is hierbij het belangrijkste de mogelijkheid om colleges te volgen)?
pi_143674959
Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt toto. Heel veel succes de komende tijd. Dankzij clumsy_clown krijg ik meer het idee wat je te wachten staat. Misschien is er dan wel een ander deel van je huid verpest maar operatief gezien denk ik dat het meevalt en vrij snel geneest als het werkt natuurlijk. Ik kan er of course naast zitten maar idd niet geschoten is mis. Je hebt niks te verliezen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:04:06 #266
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_143693524
het zal zoals clumsy al zegt een zwaailap zijn, deze worden ook vaker toegepast bij bedlegerige patiënten die telkens doorligplekken krijgen aan hun stuit. Succes!
pi_143818053
Eigen chirurg heeft me zojuist gebeld.
Die chirurge of wat 't ook was van vorige week heeft het veel te mooi gebracht :').
Het gaat om een enorm groot gebied dat weggesneden moet worden en vervolgens moet er weefsel en huid uit m'n bil/rug ingezwaaid worden wat ik er van begrepen heb. Een plastisch chirurg zal later nog contact met mij opnemen. Maar het is dus echt aanzienlijk erger dan gezegd is.
pi_143818244
Toto, dan gaan ze idd doen wat ik vertelde, en dat "enorm groot" is relatief hoor. Bedenk het zo: ze moeten achteraf je rug, waar de lap vandaan komt, gewoon aan elkaar kunnen hechten. Het is echt een veelgedane ingreep. Laat de plastisch chirurg het uittekenen voor je als je daar bent, dan wordt het een stuk begrijpelijker.
pi_143818256
Als er een groot gebied verwijderd moet worden is er ook een groot gebied dat niet in staat is om te genezen.
pi_143818274
quote:
3s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Toto, dan gaan ze idd doen wat ik vertelde, en dat "enorm groot" is relatief hoor. Bedenk het zo: ze moeten achteraf je rug, waar de lap vandaan komt, gewoon aan elkaar kunnen hechten. Het is echt een veelgedane ingreep. Laat de plastisch chirurg het uittekenen voor je als je daar bent, dan wordt het een stuk begrijpelijker.
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef computergirl het volgende:
Als er een groot gebied verwijderd moet worden is er ook een groot gebied dat niet in staat is om te genezen.
Bedankt voor de uitleg, ik snap het principe, het ging mij erom dat:

Er vorige week gezegd is dat het gebied helemaal niet groot was. :{
En nu krijg ik gewoon doodleuk te horen dat het wél een groot gebied is.
Dat is tegenstrijdig, en niet erg leuk.
pi_143818330
Maar wat de een groot vind , vi d de ander weer meevallen. Heben ze oppervlakte genoemt (cm)?
pi_143818352
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:15 schreef computergirl het volgende:
Maar wat de een groot vind , vi d de ander weer meevallen. Heben ze oppervlakte genoemt (cm)?
Hij heeft geen oppervlakte genoemd, maar wel dat het echt een groot gebied rondom de wond tot in de billen is zeg maar. Ik kan het niet heel erg helder uitleggen, sorry, maar vorige week kwam 't erop neer dat het de wond was en een klein stukje ernaast en da was't. Nu is dat dus een heel stuk groter.
pi_143818478
Joh, dat is allemaal nog vooraf gepraat. Uiteindelijk besluit de plastisch chirurg pas hoe groot de lap en de wond gaan zijn, en die heeft je nog niet gezien. Algemeen chirurgen denken al snel in lappen vlees, waar de plastische chirurg veel meer in detail denkt.
pi_143818585
quote:
3s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Joh, dat is allemaal nog vooraf gepraat. Uiteindelijk besluit de plastisch chirurg pas hoe groot de lap en de wond gaan zijn, en die heeft je nog niet gezien. Algemeen chirurgen denken al snel in lappen vlees, waar de plastische chirurg veel meer in detail denkt.
Ik snap het, maar het komt gewoon wat raar over zeg maar, ik probeer 't te tekenen :')

Voor de beeldvorming. Nu:



Vorige week:



Niet heel realistisch getekend of zo, gaat meer om het verschil in wat ze aangeven, dat komt wat raar op me over zeg maar, maar dat kan ook aan mij liggen
En het rondje is de wond
pi_143818894
En die 'eigen chirurg' , is dat de arts uit plaatselijke zks in Twente of de nieuwe uit Nijmegen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')