abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:58:54 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141887496


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit!
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik




New/Oldbierit Apr 2014



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:59:33 #2
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141887521
Dat was even schrikken toen ik het moment van de koppelingsbout vond in de Haynes _O-

Gelukkig heb ik er de sleutel voor.
pi_141887733
Ja, ik wil niet dood. Zelf beunen is een nono ;)
pi_141890399
Gebruiken jullie altijd een momentsleutel en zo ja welke heb je dan? Ik ben nu een beetje aan het oriënteren, maar vanwege de grote range heb je er wss altijd meerdere nodig. Bijvoorbeeld 5-30 Nm en 30-150 Nm. Wat is jullie ervaring?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:39:15 #5
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141890898
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:05 schreef Yreal het volgende:
Ja, ik wil niet dood. Zelf beunen is een nono ;)
Je kan ook overdrijven ;) Gewoon klein beginnen (bijvoorbeeld accu vervangen ofzo), de tijd nemen, en dan steeds een tikkie verder gaan. Als je vantevoren de Haynes bestudeert en niet het idee hebt dat het regelrechte hokuspokus is moet het wel lukken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dekatria op 04-07-2014 15:47:45 ]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:43:02 #6
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141891014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:24 schreef mennes2000 het volgende:
Gebruiken jullie altijd een momentsleutel en zo ja welke heb je dan? Ik ben nu een beetje aan het oriënteren, maar vanwege de grote range heb je er wss altijd meerdere nodig. Bijvoorbeeld 5-30 Nm en 30-150 Nm. Wat is jullie ervaring?
Ik heb een grote van een halve meter die van 28Nm tot 210Nm gaat, en sinds afgelopen jaar heb ik er ook een kleine bij, voor alle kleinere boutjes die juist moeten worden vastgedraaid. Die gaat van 3Nm tot 15Nm, en kan tot 0.2Nm nauwkeurig worden afgesteld.

De grote momentsleutels hebben autospeciaalzaken wel, de kleinere kan je ook bij fietshandels op de kop tikken. Kost wat (de kleine was 30 euro) maar dan heb je ook wat ^O^

Ik gebruik momentsleutels overigens enkel voor de bouten die in aluminium gaan, dus vaak als het iets in het blok of de voorvork is. Daar wil je gewoon niet de boel vernaggelen. Ik moet er wel bij zeggen dat je bij sommige bouten niet kunt komen met een ratel, maar enkel met een steeksleutel... dan is natuurlijk voorzichtigheid geboden. Vast is vast.
pi_141892109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:24 schreef mennes2000 het volgende:
Gebruiken jullie altijd een momentsleutel en zo ja welke heb je dan? Ik ben nu een beetje aan het oriënteren, maar vanwege de grote range heb je er wss altijd meerdere nodig. Bijvoorbeeld 5-30 Nm en 30-150 Nm. Wat is jullie ervaring?
Inderdaad een boutje wat op 6.5Nm moet niet met een sleutel voor 5-210Nm gaan aanhalen. Ik heb er één voor 4-24 en één voor 20-210. Die laatste komt trouwens bij de Aldi vandaan. Is gewoon een rebranded Gedore sleutel. Kost dan maar 19 euro. Prima handel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_141892243
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:39 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven ;) Gewoon klein beginnen (bijvoorbeeld accu vervangen ofzo), de tijd nemen, en dan steeds een tikkie verder gaan. Als je vantevoren de Haynes bestudeert en niet het idee hebt dat het regelrechte hokuspokus is moet het wel lukken.

Er bestaan mensen met twee linkerhanden :).

Ik zou ook nooit zelf aan mijn eigen motor knutselen, al staat er wel zoiets op mijn 101-doelenlijstje:
073. Pleeg zelf onderhoud aan je motor (onder toezicht)

En dat laatste staat er dus niet voor niks bij :P.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:44:00 #9
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141893056
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Er bestaan mensen met twee linkerhanden :).

Ik zou ook nooit zelf aan mijn eigen motor knutselen, al staat er wel zoiets op mijn 101-doelenlijstje:
073. Pleeg zelf onderhoud aan je motor (onder toezicht)

En dat laatste staat er dus niet voor niks bij :P.
Goed, dat kan natuurlijk. Maar het beginnen aan iets wat je nog nooit gedaan hebt is vaak de grootste horde denk ik :)



Ondertussen vind ik ineens onderdelen overal in het huis, hmmm...

Neutraal-sensor zag er nog goed uit, maar heb 'm evenzo maar vervangen. Luchtfilter was er ook wel aan toe. Zit erover te denken wat van de bouten van de uitlaat mee te pakken, maar die moeten dan ook weer besteld worden :z
pi_141894616
Ik heb ooit de remmen van een piagio ciao vervangen. Dat ging al niet goed...
pi_141895037
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:15 schreef OuweBaas het volgende:
zo ff een tweetal foto's van mijn brommert :D:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
DO WANT!

Is dit nou het performance pack en dus Akra? :9
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_141895226
Ik heb ook 2 momentsleutels. Een van 40-2xx en een van 5 tot 50Nm.

Prima dacht ik zo :9
  vrijdag 4 juli 2014 @ 21:42:46 #13
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_141904970
Weet niet of jullie dit kunnen zien, het het net geupload op facebook:

Wie van de Fok!kers is dit zootje ongeregeld?
https://www.facebook.com/(...)t=vb.100002645288359

vanaf 00:40s- 3:32
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_141905037
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 21:42 schreef ManageTheAnger het volgende:
Weet niet of jullie dit kunnen zien, het het net geupload op facebook:

Wie van de Fok!kers is dit zootje ongeregeld?
https://www.facebook.com/(...)t=vb.100002645288359

vanaf 00:40s
Content unavailable
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 21:44:25 #15
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_141905066
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 21:43 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Content unavailable
Probeer nog eens
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_141905292
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 21:44 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Probeer nog eens
't Is geen Rusland, maar erg sjiek is het niet. Snap sowieso niet waarom je zo zou gaan lopen slingeren met een passagier achterop.
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 21:51:22 #17
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_141905470
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 21:48 schreef Nero22 het volgende:

[..]

't Is geen Rusland, maar erg sjiek is het niet. Snap sowieso niet waarom je zo zou gaan lopen slingeren met een passagier achterop.
Nja en verderop dus ook nog ff met een gangetje van veel te snel tussen auto's door :')

[ Bericht 0% gewijzigd door ManageTheAnger op 05-07-2014 00:00:01 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:24:26 #18
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141936416


Zo, de koppeling is eruit. Er was een gigantische momentsleutel (ligt op de grond @ foto) + stofzuigerbuis als extra hefboom voor nodig, maar uiteindelijk was de centrale slotmoer los.

Het was sowieso al een hele toer om de koppelingsdeksel eraf te krijgen - ding is er waarschijnlijk sinds de fabriek niet af geweest, dus zelfs na alle bouten eruit te hebben gehaald zattie nog muurvast. Paar klappen met een rubberen hamer deed wonderen.

De platen waren toch aardig ver heen, goeie beslissing geweest om ze te vervangen. Morgen nog de laatste pakkingsresten wegschrapen, en dan kan de boel weer in elkaar gezet worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dekatria op 05-07-2014 18:32:17 ]
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:50:25 #19
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_141939936
Die doos he. Met running erop. Nou, dat is wat je komende dagen moet doen om ergens te komen :D
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:53:38 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141940138
Och, ik pendel al 2 weken met de NS richting werk, ik vond die koppeling echt te kut om mee te rijden.
pi_141941852
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:24 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, de koppeling is eruit.
Respect. Deze knutselkneus kan niet eens een IKEA kast in elkaar schroeven zonder planken verkeerd om erin te douwen.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 20:37:16 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141942250
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:24 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, de koppeling is eruit. Er was een gigantische momentsleutel (ligt op de grond @ foto) + stofzuigerbuis als extra hefboom voor nodig, maar uiteindelijk was de centrale slotmoer los.

Het was sowieso al een hele toer om de koppelingsdeksel eraf te krijgen - ding is er waarschijnlijk sinds de fabriek niet af geweest, dus zelfs na alle bouten eruit te hebben gehaald zattie nog muurvast. Paar klappen met een rubberen hamer deed wonderen.

De platen waren toch aardig ver heen, goeie beslissing geweest om ze te vervangen. Morgen nog de laatste pakkingsresten wegschrapen, en dan kan de boel weer in elkaar gezet worden.
Goed bezig ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 juli 2014 @ 23:58:06 #23
241787 OuweBaas
Baas boven Baas
pi_141950476
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:45 schreef Nero22 het volgende:

[..]

DO WANT!

Is dit nou het performance pack en dus Akra? :9
Jup, performance pakket en dus de Akra :)
"My dream is to know why my nightmares never cease"
pi_141950720
akra is voor posers
  zondag 6 juli 2014 @ 00:16:46 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141951556
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:02 schreef Maegrim het volgende:
akra is voor posers
Whehe, ik zeg niks _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')