abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:12:59 #1
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_141844375
OUD / Bevallingsverhalen deel 1 18-02-2003 t/m 07-07-2004
OUD / Bevallingsverhalen deel 2 08-07-2004 t/m 17-02-2005
OUD / Bevallingsverhalen deel 3 17-02-2005 t/m 06-07-2006
OUD / Bevallingsverhalen deel 4 06-07-2006 t/m 05-11-2006
OUD / Bevallingsverhalen deel 5 05-11-2006 t/m 26-07-2007
OUD / Bevallingsverhalen deel 6 26-07-2007 t/m 08-05-2008
OUD / Bevallingsverhalen deel 7 08-05-2008 t/m 07-01-2009
OUD / Bevallingsverhalen deel 8 07-01-2009 t/m 27-08-2009
OUD / Bevallingsverhalen deel 9 27-08-2009 t/m 20-12-2009
OUD / Bevallingsverhalen deel 10 20-12-2009 t/m 11-05-2010
OUD / Bevallingsverhalen deel 11 11-05-2009 t/m 02-12-2010
OUD / Bevallingsverhalen deel 12 02-12-2010 t/m 25-05-2011
OUD / Bevallingsverhalen deel 13 01-06-2011 t/m 17-11-2011
OUD / Bevallingsverhalen deel 14 20-11-2011 - 09-10-2012
OUD / Bevallingsverhalen deel 15 09-10-2012 - 11-04-2013
OUD / Bevallingsverhalen deel 16 11-04-2013 - 15-06-2013
OUD / Bevallingsverhalen deel 17 15-06-2013 - 08-12-2013
OUD / Bevallingsverhalen deel 18 08-12-2013 - 03-07-2014
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:14:02 #2
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_141844406
Mijn bevallingsverhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatjes bij het verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Hobbesje op 03-07-2014 10:44:51 ]
pi_142025236
Mooie bevalling hobbesje! Wat fijn dat het allemaal zo rustig verlopen is. En je man onderuit :D
  maandag 7 juli 2014 @ 22:24:19 #4
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_142026630
Mooi hobbes! Ik heb je eerdere verhaal ook net gelezen omdat ik aan het worstelen ben met de keuze geplande ks vs natuurlijk bevallen. Wat een contrast tussen beide verhalen! Ik ben blij voor je dat het deze keer wel een goede ervaring is geweest!

O ja en ik moest toch een beetje grinniken bij die foto van je man op de grond!
pi_142026760
Hobbes wat klinkt dat mooi. En wat tof dat je meisje gewoon haar eigen datum heeft gekozen. O+ Wat is ze mooi, en wat heb je mooie foto's van de ks!

En die foto van je man. :o
pi_142027100
Hobbes, het klinkt wel allemaal heel fijn en ontspannen.

Ik moest een beetje grinniken om die foto van je man :D :@ .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_142027172
Hobbes, je man _O-. Zou de mijne ook gebeuren :D
Home is where the O+ is...
  maandag 7 juli 2014 @ 22:38:00 #8
386633 Adnap
I love Life !
pi_142027516
Wat een liefdevol verhaal over een prachtige dochter met dito naam
Op deze manier klinkt een keizersnede ineens een stuk minder onprettig en ook ik moest wel ff grinniken bij de foto van je man, al kan ik me voorstellen dat hij zich behoorlijk ongemakkelijk voelde :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 7 juli 2014 @ 22:40:41 #9
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142027690
Tnx ladies!

Cwen fijn dat er meer van zulke mannen zijn ;)
Vond het wel 'prettig' dat daar foto's van zijn. Je ligt daar maar en krijgt het allemaal half mee en kan niets zien aan die kant. Het verhaal wordt zo voor mij ook compleet.
En idd supermooie foto's zijn er dit keer gemaakt door de anesthesist!

quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:24 schreef klavertje-4 het volgende:
Mooi hobbes! Ik heb je eerdere verhaal ook net gelezen omdat ik aan het worstelen ben met de keuze geplande ks vs natuurlijk bevallen. Wat een contrast tussen beide verhalen! Ik ben blij voor je dat het deze keer wel een goede ervaring is geweest!

O ja en ik moest toch een beetje grinniken bij die foto van je man op de grond!
Ondanks mijn horrorbevalling de vorige keer sta ik nog steeds achter de keuze die we toen hebben gemaakt met de kennis die we toen hadden. Ondanks de manier waarop het is gelopen. Niemand had dit kunnen voorzien... Mijn advies zou zijn dat je bij twijfel niet aan een gewone bevalling moet gaan beginnen (maar wie ben ik...).
Maar wel heel blij dat ik er dit keer bij kon zijn en dat ze lekker bij me kon liggen. Dat had ik niet durven hopen!
  maandag 7 juli 2014 @ 22:41:03 #10
73386 Fazz
onderweg
pi_142027715
Hobbes, wat klinkt dit als een fijne ervaring in vergelijking met je vorige bevalling!
Mooie foto's ook O+

Volgens mij hebben meer mannen er last van hoor ;)
  maandag 7 juli 2014 @ 23:09:13 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_142029162
Hobbes, wat een fijne ervaring inderdaad! (Op de pijn na natuurlijk). Veel rust klinkt er uit! En jouw man :D mooie foto's!
disclaimer
pi_142035041
Mooi verhaal hobbesje. En mooie foto's O+
pi_142038252
Gefeliciteerd Hobbesje, mooie meid en mooi dat het zo rustig is verlopen allemaal. Heel veel geluk voor jou en je leuke gezin!
pi_142482385
Twee weken na onze grote dag vol verrassingen heb ik de tijd gevonden om het hele verhaal op te schrijven. Het is een flinke lap tekst geworden, en dan zijn er toch nog wat dingen weggezakt al (zo bedenk ik me nu pas dat ik die eerste avond ook ergens nog een keer gekolfd heb :P)

Dit verhaal moet ons meisje waarschijnlijke iedere verjaardag opnieuw, tot vervelends aan toe, aanhoren... 'Weet je nog?' O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 19-07-2014 17:27:56 ]
pi_142482825
Wat een schrik Dyre, maar wat een mooi verhaal, fijn geschreven, en wat fijn dat jullie meisje zo hard groeit! Geniet ervan, en als ze straks lekker met jullie naar huis mag nog meer! O+
pi_142482945
Genieten doen we echt iedere dag O+

Overigens kijken we allebei wel heel positief terug op deze dag, hoe bizar het ook gelopen is. We vielen van de ene verrassing in de andere, maar dit is typisch iets voor ons om het net weer even on-traditioneel te doen :P

We zijn echt door iedereen super begeleid. Hoeveel haast er ook was, iedereen heeft de tijd voor ons genomen om uitleg te geven en ons gerust te stellen. Zomaar even een spoed-operatie krijgen terwijl je eigenlijk verwacht had lekker het weekend in te gaan is niet niks, maar het had zo moeten zijn. En ach, nu weet ik nog steeds niet hoe weeën voelen :+
na-weeën heb ik trouwens wel gehad -O-
pi_142483412
Mooi geschreven Dyre O+
pi_142483619
Dyre O+ wat heb je t mooi geschreven! Jullie kleine dappere meisje!
S. 2014
J. 2016
pi_142483902
Er straalt heel veel positiviteit en rust uit dit verhaal. Ik snap die kleine L. wel. Voor zulke ouders zou ik ook snel willen komen! Volgens mij heb je ook heel erg geluk gehad met de artsen. Die gynaecoloog die je wel even met de auto naar de andere locatie brengt! :D O+ Ik hoop dat ze snel groot genoeg is om met jullie naar huis te gaan! :*
pi_142484027
Wauw Dyre, wat een achtbaan! Ik vind het echt heel bijzonder hoe nuchter en rustig jij en je vriend zijn omgegaan met al die verrassende wendingen. Hoop dat jullie meisje snel naar huis mag!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:25:57 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_142484111
sùpermooi geschreven Dyre! Je hebt talent! En wat ben jij ontzettend stoer en positief zeg! _O_ O+
disclaimer
pi_142484155
Zo Dyre .. zulke verhalen lees je (gelukkig!) niet vaak. Wat fijn dat ze zo adequaat hebben gehandeld. Nu rest jullie niets anders dan aan te sterken en toch enigszins te genieten van al deze heftigheid. Je hebt het mooi verwoord.
pi_142484583
Dyre hoe mooi omschreven O+
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:50:40 #24
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_142485099
Dyre, wat een ervaring :o wat heb je het heerlijk opgeschreven en wat goed dat t zo goed gaat O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_142485505
Dyre!! Wat ben jij een stoere chick!!!! En de kleine L.isa helemaal!!! O+
pi_142487788
Dyre, prachtig O+ Zo positief, zo liefdevol en zo.. O+ Topwijf!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 19:44:29 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142488682
Wat mooi geschreven Dyre O+
KuikenGuppy
pi_142488888
Dyre, wat hebben jullie het super gedaan O+. Kleine Lisa is in een prachtig bedje bij jullie terecht gekomen!
Home is where the O+ is...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 20:08:36 #29
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_142489474
Dyre wat een schrikken! Maar zo te lezen hebben jullie het rustig over jullie heen laten komen. Het klinkt toch wel als een mooie ervaring. Fijn dat jullie meisje het zo goed doet. Geniet van je mooie meisje O+
pi_142492632
Dyre wat mooi geschreven. O+
pi_142494529
:o Wauw Dyre, wat een heftige dag was dat. Wat enorm knap dat je het allemaal over je heen hebt laten komen en wat fijn dat L het zo goed doet! O+
pi_142499874
Mooi!! Zo'n lief dapper koppie op die foto. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142505591
Dyre, mooi geschreven. En wat hebben jullie het goed gedaan zeg. Geweldig hoe positief je erin staat. Ik hoop, dat lisa snel groot en sterk genoeg is om naar huis te mogen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142514583
Dyre O+
pi_142515051
Wow, die reacties O+

Stoer vind ik mezelf trouwens helemaal niet hoor: ik ben me eerst kapot geschrokken, maar kon daarna ook niet veel anders doen dan gewoon alles maar over me heen laten komen en doen wat de dokter zegt :P
En feitelijk heb ik alleen maar hoeven liggen en heeft de gyn al het zware werk gedaan ;)

Rustig en positief blijven, dat herken ik wel, en komt ook voor een heel groot gedeelte door het fijne team dat ons opgevangen heeft (op de OK). Er was simpelweg geen tijd om te piekeren over 'wat als...?'

En het klopt wel echt wat al die chliché-roepers zeggen: niet 1 bevalling is hetzelfde en iedereen heeft zijn eigen, unieke verhaal :Y
  zondag 20 juli 2014 @ 15:57:59 #36
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142515310
Dyre wat een achtbaan waar je zo ineens in belandt maar gelukkig is alles goed gekomen :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142522761
Dyre O+, prachtig!

Ik lees hier echt te weinig :')! Mooie verhalen O+
♥ J & S
pi_142532365
Dyre!
Echt hoe positief je klinkt! O+
pi_142548547
Dyre wat een schrik zo ineens maar wat klink je positief en gelukkig.
pi_142599873
Dyre, wat een verhaal zeg. Jullie hebben zo'n mooi meisje gekregen die het gelukkig erg goed doet O+ Ontzettend fijn!
pi_142601608
Hoewel ik niet zo'n verhalenverteller ben, wil ik ook graag mijn verhaal neerschrijven. Pas op dames die nog moeten gaan bevallen, het verhaal gaat af en toe niet al te rooskleurig zijn.

Ik heb een droomzwangerschap gehad. Niet misselijk, geen of weinig slapeloze nachten. Het enige was zwangerschapsdiabetes waardoor ik een dieet moest volgen en bloedsuikers moest meten (heerlijk weer nu die boterham met choco *O* ). Het dieet was redelijk te doen, met af en toe wat zondigingen.

Ik merkte op een gegeven moment dat ik wat minder leven voelde in mijn buik. Wat minder schoppen en ook wat minder krachtig. Ik maakte me niet direct zorgen, ik was immers al 40 weken. Ik wijdde het aan de beperkte ruimte die de baby had. Op 40+2 had ik een controleafspraak bij VK en kaartte het toch aan voor de zekerheid. Voor ik het wist had ik een verwijsbrief in mijn handen voor het zkh om een ctg te laten maken.

Het zou een half uur duren zei ze. Toen ik na een uur nog aan de ctg lag, begon ik me zorgen te maken. Was het wel de minimale ruimte? Na anderhalf uur kwam er een assistente gyn langs. De baby heeft het soms moeilijk in je buik zei ze. Waarom heb je niet eerder aan de bel getrokken? vroeg ze nog. Op dat moment voelde ik me een slechte moeder. Mijn baby had het af en toe moeilijk en ik was niet eens echt ongerust geweest... Ze vertelde me dat ik direct opgenomen moest worden en dat de bevalling zou worden ingeleid. Hoewel ik al zo ver was, was dit een schok. Ik had hier totaal niet op gerekend! Ik kreeg een ballon in en ik zou de volgende dag 3 cm ontsluiting hebben...

De volgende morgen om 7 uur kwam de (andere) assistent gyn langs en toucheerde me vanaf mijn zkhbed. Ze vertelde me dat de ballon onvoldoende had gewerkt en dat ik een nieuwe moest laten zetten. Een half uurtje later werd ik door de zuster opgehaald om dat te laten doen. Ik werd weer getoucheerd (vanaf een harde stoel, werkt dus beter als een zacht bed) en daar kreeg ik te horen dat ik wel 3 cm had en dat ik direct zou worden ingeleid. Ik dacht dat ik aan het zuurstof kon met weer zo'n ommezwaai...

Ik werd direct daarna naar de verlossuite gebracht en belde mijn vriend. Zodra hij er was werden mijn vliezen gebroken. Ik kreeg direct weeopwekkers die een paar uur lang niets deden. Hij stond op 12, maar ik voelde nagenoeg niets. Daardoor vorderde de ontsluiting nauwelijks. Na een uur of 3 werden de weeen veel heftiger en werden de weeopwekkers teruggeschroefd. De weeen kwamen te snel na elkaar. Ondanks dat de weeen met veel heftigheid toenamen, maakte dat voor mijn ontsluiting niets uit. het vorderde maar niet. Ik had na 7 uur 5 cm, terwijl ik om 12 uur toen mijn vliezen werden gebroken begon met 3. Maar 2 cm in 7 uur dus... Omdat ik wat wilde ontspannen en de ontsluiting wilde laten vorderen, vroeg ik een ruggenprik aan. Het duurde een eeuwigheid voor mijn gevoel voordat ze kwamen. Ruggenprik valt overigens erg goed mee. Dacht dat het pijnlijker zou zijn. Helaas deed het weinig en na een uurtje kwamen de weeen in volle kracht er weer doorheen. Gelukkig deed het wel wat voor mijn ontsluiting, die was in anderhalf uur van 5 naar 7 cm gegaan.

Veel pijnlijke weeen later had ik godzijdank de 10 cm gehaald. Persweeen waren echter nergens te bekennen, ook helemaal niet meer gekregen. Omdat ik best wel aan het eind van mijn latijn was (inclusief een paar keer overgegeven terwijl ik niets had gegeten) stelde de assistente gyn voor om toch maar te persen. We zouden zien hoever we kwamen. Op gewone weeen een uur lang geperst. Er kwam te weinig schot in de zaak. Ze stelde voor om de gyn thuis op te bellen en naar het zkh te laten komen voor verdere ondernemingen. Na een half uurtje was ze er gelukkig en er werd beslist dat er een vacuumpomp zou worden gebruikt. Nadat ik ingeknipt was werden de zuignapjes op het hoofd van de baby gezet en zou ze stukje bij beetje eruit worden getrokken als ik aan het persen was.

Na 3 keer persen was ze er. Onze mooie dochter Nora. Ruim 8.5 pond en 51 cm lang. Terwijl ik gehecht werd, lag ik beduusd met een prachtige baby in mijn armen O+

Ik ben in het ziekenhuis gebleven om even wat uurtjes uit te rusten met onze dochter, vriend is naar huis gegaan om voor de huisdieren te zorgen. Ik ben ontzettend goed verzorgd door het zkhpersoneel, ze waren ontzettend lief. Ook al was het spitsuur toen ik aan het bevallen was, ik was zeker niet de enige op dat moment.

Een paar dagen later gaat het goed met ons. Bv loopt gelukkig ook goed. Ik ben af en toe nog flink duizelig, maar dat wordt ook steeds minder.

Het was dus letterlijk en figgurlijk een hele bevalling!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 16:59:43 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_142601799
zo sunshine, dat valt ook niet mee lijkt me, zo lang persen zonder persweeën!
Wat heb je het goed gedaan! En wat een flinke! :o

Wat een nare opmerking van die assistent gyn trouwens zeg :{
disclaimer
pi_142602031
SQ, ik vond het persen op die weeen een verademing. Ik kon er iets mee en daardoor kon ik ze veel beter opvangen ook :) Had ook niet het idee dat ik zo lang had geperst.
pi_142602432
Sun, ik weet idd hoe heftig het is zonder persweeën :*. Wat fijn dat ze er nu is en dat het goed met jullie gaat!
Home is where the O+ is...
pi_142607643
Petje af, sun! Zo overvallen worden, zo moeten vechten voor wat centimeters. Je bent een bikkel. En geen slechte moeder! Inderdaad, wat een verkeerde opmerking zeg. :* .
Geluk met jullie kleintje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142616170
Sun wat heb je dat goed gedaan zeg! En idd een flink kindje.. dat zal niet mee gevallen hebben. Dat de weeen door de ruggenprik heen kwamen is wel mooi ruk -O-

Geniet van jullie kleintje!
pi_142627238
Dyre O+ jou verhaal
Heb veel respect voor je en hoe je met de situatie omgaat

Sunshine
pff idd een hele bevalling zeg,.. :*
pi_143018178
Heftig sun..

ik heb geprobeerd t hele verhaal uit te schrijven maar ik kan het (nog) niet dus voor nu even de feiten op n rijtje.

7:00 melden voor inleiding en inbrengen eerste tabletje. (2cm ontsluiting en 2/3 verweekte bmhals
11:15 controle en weer een tabletje, ontsluiting en verweking hetzelfde.
15:15 controle, krap 3 cm en vliezen worden gebroken en een electrode op S haar hoofdje voor hartslag die telkens dipt.
Vanaf die tijd registreert t ctg geen weeen maar voel ik wel duidelijk kramp in rug benen en onderbuik, Ik geef dit ook aan en ze willen een drukcatheter plaatsen om inwendig te meten, het plaatsen lukt niet door een gekantelde baarmoedermond, en omdat ze mij vrij rustig vinden ga ik aan de wee opwekkers, binnen no time voel ik de krampen versterken en moet ik serieus puffen, maar nog steeds geen registratie.
om de druk op mn rug en bekken iets te verkleinen ga ik op de skippybal, pure liefde, iig voor 20 minuten, Dan komt devpk en zet de opwekkers nog iets hoger, en uiteindelijk eindigen we op 600... Ik weet inmiddels niet meer waar ik het zoeken moet en stem huilend in met een ruggeprik,
het duurt even voor de anesthesist er is en al die tijd moet ik op de rand vh bed zitten want dan kan de man gelijk prikken.
rond 19:00 is de man er en wordt ik geprikt, en vanaf dat moment is alles kwijt wb eigen ervaring, de hartslag van mini dipt ver en tegelijk gaat er een alarm af bij mij, mijn bloeddruk die continue te hoog was is dramatisch gedaald en ik ben letterlijk even vd wereld, binnen no time staan er 3 artsen in de kamer en wordt er van alles in mij geprikt qua medicatie.daar kom ik gelukkig snel van bij, en mn hartslag en bloeddruk stabiliseren langzaam, net als mup dr hartslag.maar in mijn man zijn ogen vechten tranen paniek en opluchting om voorrang.
vanaf dat moment blijft de gyn ook in de ruimte aanwezig.

veel tijd om bij te trekken is er niet want ik heb persdrang, en volledige ontsluiting blijkt al snel,met 25 min pers ik mijn dochter naar buiten en ben ik op slag verliefd, allemachtig prachtig ben je, en je lijkt echt op mij.
intussen wordt de placenta geboren en wordt ik gehecht en mogen we even bijkomen en genieten.

een dag later blijkt tijdens het gesprek met de gyn en de vk dat het even heel spannend is geweest en dat mijn lijf aardig wat tijd nodig zal hebben omte herstellen, bijna was mijn meisje mama loos geweest.

Welke factoren ernu precies voor hebben gezorgd dat het zo mis ging kunnenze niet zeggen maar mijn bloeddruk is een grote factor, en een herhaling bij een volgende zwangerschap kummem ze ondanks medicatie niet uitsluiten, Het is een risico met mogelijke grote gevolgen, dus een 2e zwangerschap wordt afgeraden en dat is een hard gelach en doet heel veel verdriet.

gelukkig kan ik er met man over praten en heb ik de mooiste dochter ter wereld.
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:26:12 #49
386633 Adnap
I love Life !
pi_143018614
Eigenlijk weet ik even geen woorden anders dan dat je het top heb gedaan
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_143018850
Jeetje gm, heel heftig...
Tralalalaaa
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:40:16 #51
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143018906
Wat heftig GM... ;( . Kan even niet de juiste woorden vinden.
Ik ben heel blij voor jullie dat dit keer alles is goed gekomen en dat jullie nu zo'n pracht van een meisje hebben.
Maar wat ontzettend jammer hoe het allemaal gelopen is (al die zorgen aan t eind vd zwangerschap, de heftige bevalling) en verschrikkelijk verdrietig dat een tweede zwangerschap afgeraden wordt.
Ik hoop dat je het met de tijd allemaal een plekje kunt geven. Veel sterkte met het verwerken hiervan. Gelukkig kun je met je man praten. (Maar schroom ook niet om hierbij professionele hulp te zoeken. Het is nogal wat :* )
Tot slot: heel veel geluk met jullie dochter. Ik hoop dat jullie ondanks alles toch ook kunnen genieten van deze eerste periode.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fee-nix op 03-08-2014 16:51:33 ]
pi_143019634
Gm wat heftig zeg. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je de bevalling snel een plekje kunt geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143020322
GM wat ontzettend heftig. Hopelijk kun je het over een tijdje toch een plekje geven.
Misschien denk ik te simpel, maar de dalende bloeddruk kan toch een gevolg van de ruggeprik zijn? Of misschien een combi met bloeddrukverlagende medicatie (die kreeg je toch?). In dat geval hoeft het een volgende keer toch helemaal niet te gebeuren? Wellicht kun je het bij een eventueel nagesprek toch even ter sprake brengen, want wie weet is het toch wat minder zwart/wit als nu gezegd is.
Voor nu, geniet van jullie mooie meisje. :*
pi_143020847
Sunshine heftig maar mooi en fijn dat het nu goed met jullie gaat.

Gewoonmezelf, wat enorm heftig is dar geweest. En wat naar dat ze een tweede zwangerschap afraden. Ik sluit me verder bij Feenix aan. Hoop dat je ondanks alles kunt genieten van je dochter :*
pi_143021425
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM wat ontzettend heftig. Hopelijk kun je het over een tijdje toch een plekje geven.
Misschien denk ik te simpel, maar de dalende bloeddruk kan toch een gevolg van de ruggeprik zijn? Of misschien een combi met bloeddrukverlagende medicatie (die kreeg je toch?). In dat geval hoeft het een volgende keer toch helemaal niet te gebeuren? Wellicht kun je het bij een eventueel nagesprek toch even ter sprake brengen, want wie weet is het toch wat minder zwart/wit als nu gezegd is.
Voor nu, geniet van jullie mooie meisje. :*
dat was ook mijn eerste gedachte maar uiteindelijk heb ik geen pijnstilling gehad,het ging mis voor ze de ruggeprik aangezet hadden....

Het doet zeer dat de keuze niet bij ligt maar voor nu genieten we enorm van ons wonderkind O+
S. 2014
J. 2016
pi_143021527
Heftig GM :* pff.. Wat een verhaal..
Weet niet zo goed hoe te reageren op je laatste stukje. Komt hard aan :*
  zondag 3 augustus 2014 @ 18:27:48 #57
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143021678
De gyn zal het wel niet voor niets afraden...
Maar is een zwangerschap voor jou dan ook gevaarlijk? Anders zou je denken dat het een volgende keer een ks zou kunnen worden...
Maargoed, daar hebben ze vast zelf al aan gedacht.
pi_143021863
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:27 schreef Fee-nix het volgende:
De gyn zal het wel niet voor niets afraden...
Maar is een zwangerschap voor jou dan ook gevaarlijk? Anders zou je denken dat het een volgende keer een ks zou kunnen worden...
Maargoed, daar hebben ze vast zelf al aan gedacht.
Ze hebben GM ook wel lang laten 'zitten' met hoge bloeddruk enz.
Misschien dat een geplande kz een optie kan zijn?

Maar idd dat is wel een belangrijk verschil. Of het aan de zw.schap ligt of de bevalling
  zondag 3 augustus 2014 @ 18:51:34 #59
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143022427
Ja, dat bedoelde ik idd, een geplande ks.
pi_143022894
Mijn lijf kan blijkbaar wel hele mooie meisjes laten groeien maar zwanger zijn is een faal...
dus een ks of niet maakt niet uit helaas...
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:24:19 #61
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143023841
;( :*
pi_143026679
GM, ook al reageerde ik lang niet altijd, ik heb altijd jouw verhalen gevolgd in het zwangertopic. Dat een zwangerschap niet over rozen hoeft te gaan daar ben jij het bewijs van. Dat dan een fijne bevalling jou ook nog bespaard blijft, is best zuur.

Je hebt het goed gedaan. Zowel in de zwangerschap als met de bevalling. En wat een mooi meiske hebben jullie!

Alles kort gezegd; petje af!
pi_143027679
Wat heftig GM. Misschien krijg je tijdens de nacontrole wat meer duidelijkheid. Als alles wat gezakt is zullen er ook wel meer vragen komen.

:*
pi_143028117
Wat heftig gm en wat heb je een mooi meisje. O+
pi_143030951
Pittig GM!
Geniet nu volop en ga over een tijdje rustig bij nacontrole stap voor stap alles door en schrijf je vragen op en probeer ze te stellen.
Maar nu je meisje lekker verwennen.
pi_143033786
Jeetje gm, dat is niet niks zeg! Gelukkig heb je er een prachtig meisje aan overgehouden O+
Hopelijk kan je het allemaal een plekje geven binnenkort, fijn dat je er goed over kan praten met je man.

Ik sluit me aan bij de rest over alle vragen over de toekomst en de nacontrole, daar wordt misschien meer duidelijk.

Geniet van S.arah en de start van jullie gezinnetje O+
pi_143066236
Zo, ik heb even de tijd genomen om het een en ander voor mezelf, en voor Fok! op papier te zetten.
Ik heb geprobeerd om niet van de hak op de tak te springen, hopelijk is dat een beetje gelukt en is het een beetje leesbaar :) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen dat ik het verhaal voor mezelf herschreef heb ik zitten brullen van blijdschap :') ... Emotioneel incontinent for life. Gaat nooit meer over :') :D
pi_143066593
Twinkle! *jank*
Té mooi en relaxed en en en O+!
pi_143066624
Twinkle, wat heerlijk! O+
Home is where the O+ is...
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:41:28 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_143066975
Twinkle, wat een megamooi verhaal zeg!! _O_ super!!

En GM, heftig. Hopelijk vindt het snel een plekje.
disclaimer
pi_143067181
Twinkle, wat een mooie bevalling. Een lach en een traan. Mooi verwoord O+
pi_143067632
Gm, allemachtig.. Wat hebben jullie moeten doorstaan zeg. Je hebt het hartstikke goed gedaan! Heel veel sterkte met alles een plekje geven :*

Twinkle, tranen hier O+ wat klinkt het als een droombevalling en wat fijn dat het zo anders ging dan de eerste keer! Wat was nou dat ding dat ze voelden met toucheren, weet je dat? Of heb ik daar overheen gelezen?
E.
pi_143067694
Nee dat zijn we vergeten te vragen :')
Maar dat ga ik nog wel doen bij de nacontrole want ben ook benieuwd!
pi_143068160
Twinkle mooi hoe je de bevalling omschrijft met alle pijn, moeilijkheden, maar ook met humor en grapjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143069182
Twinkle wat een mooie bevalling. O+
pi_143069662
Twinkle klinkt heel goed!
Wat ontzettend fijn voor je
pi_143072461
Dyre, hoe is het nu met jullie? Je hebt jullie verhaal mooi omschreven, maar ik kan me voorstellen dat de heftigheid van alles ook wat later kan komen.. :)

gm, wat een nare en heftige ervaring :* Neem de tijd om te herstellen hiervan, en praat er over: met je vriend, met de artsen, met de verpleegkundigen.. dat heeft hier geholpen het verhaal in mijn hoofd compleet te krijgen (mijn bevalling liep ook bijna niet goed af voor mij). Mijn pm/dm staat open, nu, maar ook later, mocht je behoefte hebben aan het delen van ervaringen. Er is ook een topic over in OUD: Als de bevalling anders verloopt (oid), ook heel fijn. En van harte gefeliciteerd met jullie dochter nog! :)

Twinkle, wat een fijn verhaal, zo heerlijk zen, heel tof O+
pi_143302091
Mijn hele verhaal ben ik nog aan het uitschrijven voor mezelf, maar dat is zo lang dat ga ik hier niet posten. (mocht je écht behoefte hebben het te lezen, stuur een dm/pm dan stuur ik het als ik het klaar heb)
Het komt er op neer:

Bij week 37 stijgende bloeddruk met 2x per week bloeddruk en urinecontrole bij de vk.
39+6 weer hoge bloeddruk en niet gelukte strippoging thuis, in het ziekenhuis te horen gekregen dat een thuisbevalling er (helaas!) niet meer inzit door de hoge bloeddruk, wel mogen we afwachten tot de weeën vanzelf komen. Plus om de dag ziekenhuiscontrole
40+1 nog hogere bloeddruk plus eiwitten in de urine. Inleiding wordt voor de komende dagen gepland (balen, maar het is nu eenmaal zo)
40+2 inbrengen van ballon om ontsluiting te creëren zodat de vliezen gebroken kunnen worden
40+3 ballon heeft genoeg ontsluiting gecreëerd, kindje ligt te hoog om door de vk de vliezen te laten breken dus gynaecoloog neemt het over en met veel duwen op mijn buik zijn de vliezen gebroken om 8.30. Medicatie aangegaan en ruim 7 uur lang om de minuut weeën, 1 minuut wee, 1 minuut niks en weer verder wee op wee af. Bijkomen is er weinig geweest en het is verrekte pijnlijk geweest (understatement). Veel overlegmomenten tussen vk en gynaecoloog omdat kind hoog blijft liggen, niet in wil dalen en de ontsluiting ondanks het veelvuldig en tot hoge dosis opvoeren van de medicatie niet doorzet.
Er wordt een extra echo gemaakt om te kijken hoe het kindje ligt, het ligt met hoofdje gedraaid als sterrenkijker maar an sich zou het moeten lukken mits de ontsluiting doorzet.
Om 15.30 komt de gyn met de mededeling dat als ik om 16.15 niet voorbij de 6cm ontsluiting ben er ingegrepen moet worden door middel van een keizersnede, blijk al 3 uur op de 6 cm te zitten en het kindje gaat het moeilijker krijgen. Geen verrassing om eerlijk te zijn, ik voelde het aankomen en laat het over me heen komen.
16.15 is het besluit definitief en maken ze me klaar voor transport en word ik om 16.30 naar de OK gereden waar om 17.09 we een prachtventje boven het doek zien verschijnen.

Ik heb de hele zwangerschap gezegd dat ik graag thuis wilde bevallen, MITS medisch verantwoord.
Toen we hoorden dat dit niet meer mocht was even een behoorlijke domper, maar we mochten naar huis nog en er was overleg dus voelde het goed, legde me er bij neer.
Daarna werd het niet meer verantwoord verder af te wachten en moest er een inleiding gepland worden, ook prima, ik was er klaar voor.
Uiteindelijk kwam weer een stapje verder naar niet meer verantwoord dat het een keizersnede werd om ons zoontje geboren te laten worden.

Het is voor mij prima gegaan, er is aldoor overleg geweest en we hebben overal ruim de tijd gehad alles op ons in te laten werken.
Ik heb absoluut geen negatief gevoel bij alles wat er is gebeurd en kijk er goed op terug.
Het enige wat ik nog niet goed kan is de foto's op de OK terugkijken, dat is instant vochtige ogen.

Verder hebben vriend en ik veel "lol" gehad met Dikkie Dik, de dag van ballon inbrengen, tijdens de weeën lukte me dat niet meer :')
Zie spoiler, een paar foto's , wij hebben het Dikkie Dik op reis genoemd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143302337
O+ die foto's!

Het klinkt zwaar, je klinkt er nuchter over! Fijn dat het goed voelde, terwijl het helemaal niet ging zoals je gepland of gehoopt had.
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:55:08 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_143302448
Wat fijn dat je er met zo'n goed gevoel op terug kan kijken Blue. Dat je je gehoord en begrepen hebt gevoeld! En die foto's O+!

Die ziekenhuismaaltijd ;(
disclaimer
  maandag 11 augustus 2014 @ 15:23:51 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143303444
Die foto's! O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143303465
Kort maar krachtig Blue ^O^

Dikkie Dik op reis-foto's zijn cool en die laatste is gewoon O+
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_143308423
Dikkie Dik O+ Geweldig Blue!!
pi_143312956
Dikkie Dik O+

BE ondanks dat jouw plan totaal in duigen viel, ben ik blij dat je toch met een goed gevoel terug kan kijken ^O^
pi_143320985
Blue ondanks dat het een ks is geworden klink je echt heel nuchter. Fijn dat je er zo goed op terugkijkt.

En de Dikkie Dik foto's zijn echt enorm schattig, echt een toffe reportage. O+
pi_143323810
Blue fijn dat je met een goed gevoel kan terug kijken. En 7 uur lang om de minuten weeën. :*
Die Dikkie Dik foto's. Wat gaaf en wat een leuk idee O+
pi_143683737
Ik heb ook mijn bevallingservaring maar eens uitgeschreven - zo tussen mini haar slaapjes en maaltijden door. Ik hoop dat het jullie kan motiveren en anderen misschien zelfvertrouwen kan geven.
Ik kijk met een heel goed gevoel terug o de bevalling, en wens iedereen een zelfde ervaring toe!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoiler niet quoten aub :)
pi_143684078
Roomsnoes! O+ het klinkt ook echt als een fijne bevalling! Een heel geruststellend idee dat het dus ook zo kan :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:33:22 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_143684315
Roomsnoes, dat klinkt als een prettige, vlotte bevalling zeg! Heel mooi!
Had je nog schade eigenlijk?
disclaimer
pi_143684497
Een klein scheurtje, 3 hechtingen ofzo. Dus dat valt reuze mee gelukkig! Naar de wc was wel even eng erna, maar dat zat puur tussen mijn oren. Heb er totaal niets van gemerkt :)
pi_143684546
Roomsnoes O+
pi_143684873
Heeeel mooi roomsnoes! O+
pi_143684935
Roomsnoes mooi verhaal. O+
pi_143685062
O+!
pi_143685166
Mooie bevalling, Roomsnoes! En dat moment dat je haar aanpakt. :'( . Het lijkt heel erg op de bevalling zoals ik heb gehad. O+ . Je beschrijving van de persfase is heel herkenbaar. Bij mij werden de vliezen trouwens wel gebroken bij 7 centimeter ontsluiting.

Geniet ervan!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143685534
Mooi roomsnoes O+
S. 2014
J. 2016
pi_143693542
Bedankt voor jullie lieve reacties!
Ik kijk met een heel goed gevoel terug op de bevalling. Het was wel verrit pijnlijk natuurlijk, maar de pijn is (met lachgas dan wel vanwege de regelmaat van de weeën) wel altijd te behappen geweest.
Ben alleen vergeten te vragen waarom ze mijn vliezen niet hebben gebroken, want daar schijn ik toch wel extra last van te hebben gehad (meer druk op de uitgang).
pi_143693753
Roomsnoes, ik herken ook veel uit je verhaal! Alleen waren mijn vliezen eerder al spontaan gebroken, thuis nog rond de 5 cm ontsluiting. Nooit bij nagedacht dat je daar zo'n last van kan hebben als ze de vliezen intact laten zo lang, maar klinkt eigenlijk wel logisch!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143695538
Room wat een mooi verhaal!
pi_144791594
Op 16 september is onze dochter geboren. Ik heb het verhaal af, omdat ik het niet wil vergeten. Het was een 'prettige' bevalling, in die zin dat het snel ging, er niks geks is gebeurd, en ik er goed op terugkijk. Het is het pijnlijkste, zwaarste, maar ook het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt. Dat een mens dit kan is verbijsterend.

In spoiler, en graag niet quoten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 september 2014 @ 16:09:53 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_144791847
oh razz, wat mooi! Ik word er zelfs een beetje emo van! O+
disclaimer
pi_144791859
Razz :'( O+!
'Negen maanden hier op gewacht, nu moet ik het doen.' O+!

Zo wil ik ook bevallen een volgende keer.
pi_144792208
Razz O+ wat een mooie bevalling! de tranen staan me in de ogen.
pi_144792266
Razz O+ Bij het laatste stukje sprongen de tranen in m'n ogen. Wat een oerkracht en je gevoelens zo mooi verwoord!
pi_144792574
Ook hier tranen. :'( . Wat een mooi verhaal. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 22 september 2014 @ 16:31:37 #106
386633 Adnap
I love Life !
pi_144792585
Wauw.... *slik* wat prachtig geschreven
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 22 september 2014 @ 16:33:31 #107
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144792636
Razz wat prachtig O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_144792664
Razz wat mooi omschreven!
pi_144793825
:'( . Wat mooi en die gevoelens die je omschrijft zijn zo herkenbaar allemaal. Wat een prestatie. O+
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 september 2014 @ 17:18:22 #110
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144794236
Heel mooi verhaal Razz! en klinkt als uit het boekje :s)
  maandag 22 september 2014 @ 17:33:15 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144794698
Wat mooi Razz O+
KuikenGuppy
pi_144794975
Razz O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_144795008
Mooi Razz O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144795198
Super om te lezen dit topic. Hier mijn bevallingsverhaal;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144796038
Wat een mooi verhaal, Razz! Ik herken veel in wat je schrijft. Dat door je gevoel heen persen, met die oerkrachten die ineens vrijkomen... heel bijzonder.
  maandag 22 september 2014 @ 18:25:52 #116
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144796234
Mooi Razz O+ jouw haar, wauw! :D

Ik ga, als het lukt, zo ook even m'n verhaal op papier zetten :)
pi_144796237
Mag ik t hier ook hebben over de bevalling van mijn hont?
  maandag 22 september 2014 @ 18:30:49 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_144796410
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mag ik t hier ook hebben over de bevalling van mijn hont?
alleen als je zelf de vader bent.
disclaimer
pi_144796457
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

alleen als je zelf de vader bent.
:D
  Forum Admin maandag 22 september 2014 @ 18:33:33 #120
35723 crew  GGMM
pi_144796514
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

alleen als je zelf de vader bent.
BAM! :D _O_
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_144796962
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

alleen als je zelf de vader bent.
_O_
  maandag 22 september 2014 @ 19:15:14 #122
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144797992
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

alleen als je zelf de vader bent.
SQ in OUD ftw _O_ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 22 september 2014 @ 19:37:34 #123
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_144799050
Razz, heel mooi O+ .

Simsolobim dat klinkt heftig en snel zeg! En je flauwgevallen man, ahw...
pi_144799350
Wat een mooie verhalen weer!

Ook meteen een goede reminder om m'n eigen verhaal te gaan opschrijven, ik merk dat ik al details begin kwijt te raken.
  maandag 22 september 2014 @ 20:27:25 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144801109
Dinsdag 16 september, 18:30

Controle bij de vk. M'n bloeddruk is goed, baby nog niet helemaal ingedaald dus ik krijg de instructie weer mee om te gaan liggen als de vliezen breken. 'Maar de kans dat de bevalling begint met gebroken vliezen is niet zo heel groot hoor dus maak je niet druk', krijg ik nog mee.

Woensdag 17 september, 39+1

Om 07:00 worden we wakker van onze peuter. Mijn man, P, is vrij zodat hij mij kan ontlasten bij de zorg voor onze dochter, mijn lijf wil niet zo goed meer. Ik verwacht nog wel even zwanger te zijn, E kwam tenslotte pas met 41+1 dus daar ben ik op ingesteld. P zegt ook nog even dat ik vandaag maar niet hoef te bevallen want 'deze datum kan hij niet onthouden hoor :') :D'.

Ik ga mee naar beneden, ik heb die nacht goed geslapen en voel me relatief fit. Beneden ga ik op de bank zitten met E, even tekenfilms kijken, terwijl P ontbijt maakt. E is helemaaaal niet in haar hum, ze wil alleen maar papa. Bij mij is het huilen. Terwijl ik haar probeer af te leiden hoor en voel ik 'pang!', het is mij direct duidelijk.. M'n vliezen zijn gebroken! Ik spring op zodat ik de bank niet nog viezer maak. E vraagt nog: mama, doe je nou (ze was wel gestopt met huilen) terwijl ik om handdoeken vraag. Ik denk 'ohja, ik moet gaan liggen :o' dus ga plat op de grond.

Het is half 8. Er worden handdoeken gebracht en het bedzeil uit het oude kraampakket (van E nog, toen niet gebruikt) legt P op de bank. Ik ga daar liggen en we bellen de verloskundige. Ze komt eraan! P gaat E aankleden en belt z'n moeder, zij komt E halen. Om 08:15 is de verloskundige er, het is I. en daar ben ik blij mee. Ze luistert naar het hartje terwijl ik lig en terwijl ik sta. Ze voelt even en zegt dat de baby helemaal is ingedaald, ik kan dus rustig doen wat ik wil. Ze legt uit wat er nu allemaal kan gaan gebeuren. Ze vertrekt weer en we spreken af dat we bellen als er weeën komen en dat ze sowieso in de loop van de ochtend nog even langskomt. Ik krijg een dekentje over me heen en denk: kom maar op met die weeën!

Mijn schoonmoeder komt E ophalen en als zij weg is voel ik mij meer ontspannen. Er gebeurt echter weinig. Een paar kleine krampjes maar niks spannends. We gaan Prison Break kijken :D. Er verstrijkt een uur en nog een. Om half 10 merk ik dat er wat begint. Ik voel dat de krampjes steviger worden en dat ze al snel zeer gaan doen. Ik begin te timen om 10:00 en merk dat er best snel regelmaat in komt. Om 11:00 vind ik het écht zeer doen en ik vraag mijn man I. alvast maar te bellen, ik heb het gevoel dat het best wel eens snel kan gaan. I. is er al 20 minuten later en toucheert. Ruim 4 cm! Ik mag naar het zhs, gelukkig is er plek.

Om 11:50 lig ik in 'mijn' verloskamer. 'Mijn kamer' omdat ik in precies diezelfde kamer bevallen ben van E O+. De verpleegkundige is ook nog eens dezelfde als 2 jaar eerder, ze herkent me nog :D. Terwijl ik lig merk ik dat de weeën supersnel komen, ze nemen nog meer toe in intensiteit en komen steeds sneller. Ik vraag vrijwel meteen om pijnstilling, de verpleegkundige zegt dat dat nu niet kan, de dienstdoende vk is bezig met een bevalling. Ik moet nog even wachten, daarna half uur CTG en daarna zou het kunnen. Op dat moment komt mijn eigen vk binnen en die zegt: 'dat ga je niet redden gok ik!'. Tegelijk komt de dame van de catering langs, wat ik wil lunchen en wat ik voor het avondeten wil. Want 'dan ben ik er vast nog wel'. Ik zeg dat ik dan alweer thuis ben maar moet het toch opgeven :') (ik koos de boerenomelet ;)).

Mijn verloskundige komt weer binnen, ze eet nog even snel een broodje. Als ze naar mij kijkt besluit ze om direct te voelen hoever ik ben, het is 10 voor half 1. Ik zit op een ruime 7 cm constateert ze. Dat gaat hard :o en dat voel ik ook. Het is behoorlijk pittig. Elke wee grijp ik mijn man en het bed vast. Twee of 3 hele krachtige weeën later voel ik iets bekends, ik moet meepersen. Ze toucheert opnieuw en ik zit op volledige ontsluiting. Ik mag rustig meepersen.

Mijn weeën voelen niet als echte persweeën zoals ik vorige keer had maar mijn lijf weet alsnog wat te doen. Ik pers en voel het hoofdje lager komen. I. roept nog: in twee weeën is ze er, ik beloof het je! Op letterlijk alles wat er tegen mij wordt gezegd roep ik: 'IK WEET HET NIET!' Maar ik begrijp wel wat ze zegt, zusje is er bijna! Ik pers heel rustig mee, moet al snel even zuchten als het hoofdje staat. Het hoofdje staat best lang want ineens zit er wat meer tijd tussen de weeën, fijne timing :D. Ik heb nu wel even de puf om iets te zeggen en uiteraard zeg ik: 'wat brandt dat toch'. Nog 1x pers ik en dan hoor ik haar al, ze komt al huilend ter wereld. Ik pak haar zelf aan, dit was niet besproken maar ik kan het en ik wil het, de vk laat het mij ook doen. Daar is ze dan, helemaal onder het huidsmeer. Onze tweede dochter, wat is ze weer prachtig!

Ik hoor de verpleegkundige zeggen: het is 12:53 en dan begin ik te huilen. Hoe bizar, dat is exact hetzelfde geboortetijdstip als E. Dezelfde kamer, dezelfde lieve verpleegkundige en ook nog dezelfde tijd. Terwijl S bij me ligt merk ik dat ze al aan het zoeken is naar de borst, ik help haar en ze hapt aan. Ze begint meteen te drinken en heeft mij ruim een uur niet meer losgelaten O+. Ik heb wederom geen hechtingen en heb amper gebloed. Mijn placenta komt na een klein persje :+ ook mee. Het boeit me allemaal niks, ik kijk alleen maar verliefd naar dat drinkende meisje. Na een uurtje ga ik douchen, wordt S aangekleed en mogen we naar huis toe. Door de wisseling van de ploegen duurt het wel lang voor de ontslagpapieren in orde zijn (dat hadden we 2 jaar geleden dus ook :')). Om half 5 zijn we thuis en om even voor 5en komt mijn geweldige peuter thuis. We zijn compleet O+
  maandag 22 september 2014 @ 20:33:53 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_144801294
Oh soesa, wat een droombevalling ook zeg O+!

Simsolobim, heftig maar mooi! En je arme man :o
disclaimer
pi_144801387
Soesa wat een fijne bevalling O+

Simsolobim heftig & snel! En je man :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_144801869
Drie verhalen achter elkaar is teveel hoor! Snif snif. Maar wel heel erg mooi!
pi_144802136
Bevallingsverhalen zijn pas cool nu ik zelf ook ben bevallen :D .

Blue en Room, wat mooi!

Razz, ik kan me ook herinneren dat ik die persweeën niet zo erg vond, je mocht tenminste eindelijk iets doen.

Wauw Sim, wat heftig! Ik moest stiekem giechelen om je man :@ .

Soesa, dat heb je knap gedaan zo op de minuut gelijk :D .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:57:19 #130
344469 Amsel
zonder t
pi_145208245
Het is alweer bijna twee maanden geleden en ik merk dat ik details begin te vergeten, dus het werd de hoogste tijd om mijn verhaal ook op te schrijven. Hoewel het een hele goede bevalling was met weinig bijzonderheden, is het toch een flinke lap tekst geworden ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en wanneer m'n vliezen eigenlijk gebroken zijn? Dat weet niemand :D
pi_145208550
mooi Amsel O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:15:17 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_145208600
Amsel, klinkt als een droombevalling O+ en wat leuk dat jullie in hetzelfde ziekenhuis zijn geboren :D
disclaimer
pi_145208715
Amsel ondanks de pijn bij het laatste stukje klinkt het echt als een heel mooie bevalling. O+
pi_145208741
Van de laatste zin krijg ik een brok in m'n keel O+
pi_145208839
Prachtig Amsel! O+
pi_145209594
Wat mooi en ook weer zo herkenbaar!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145210941
Wat mooi Amsel, en ik herken er veel in. Heel bijzonder ook van hetzelfde ziekenhuis!
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:35:57 #138
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145211492
Ik moet nog steeds huilen bij het lezen van al die verhalen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 5 oktober 2014 @ 13:04:03 #139
344469 Amsel
zonder t
pi_145212332
O+
pi_145287690
Klinkt fijn Amsel!

Ik ben snel met schrijven, maar wou de details ook goed hebben.
En ook hier een heel verhaal (voor een hele snelle bevalling :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145289264
Amsel, wat een fijne bevalling!

Loj O+ :'( O+. Wat heerlijk dat het dit keer zo soepel ging. Ik ben zo blij voor je!

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 07-10-2014 12:53:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:02:23 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_145289343
Loj O+ O+ Wat een heerlijke bevalling was dat!!
disclaimer
pi_145289517
Loj wat klinkt dat fijn O+
pi_145289724
Oh loj, wat fijn dat het zo soepeltjes verliep O+
pi_145289890
Wat fijn Loj!! Een prachtige bevalling O+
pi_145291390
Loj! O+ O+
pi_145296353
Loj O+ O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_145300665
Wauw Loj!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:56:11 #149
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145645814
Loj, wat fijn he dat het zo is gegaan? Wat een contrast met de vorige keer! Mooi verhaal.

Ik heb mijn verhaal roman ook opgeschreven. Trek er een kwartiertje voor uit, ik ben lang van stof :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 17-10-2014 19:14:46 ]
pi_145646301
jeutje spees wat heftig die fluxus! maar wat een heerlijk verhaal van je nieuwe gezin. O+

ik weet niet of t uitmaakt maar je gebruikt T en zn volledige naam door elkaar...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:13:16 #151
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145646323
Oh Spees! Ik moest een paar keer even slikken, mooi beschreven en wat een herkenning ook. en dan bedoel ik niet de naam van onze dochters :') . Wat een heftige nasleep zeg, stolsels van 450 gram :o
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:15:57 #152
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145646423
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
jeutje spees wat heftig die fluxus! maar wat een heerlijk verhaal van je nieuwe gezin. O+

ik weet niet of t uitmaakt maar je gebruikt T en zn volledige naam door elkaar...
Oja! Thanx. Tegelijk baby aanleggen en mijn verhaal editten ging blijkbaar niet zo goed :+
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:24:23 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_145646699
Wat een heftige nasleep van een voorspoedige bevalling, spees! Maar ik ben blij dat je zo snel weer opknapt O+ hoe ben je daar zelf onder?
disclaimer
pi_145648145
Loj! Wat superfijn dat je bevalling zo vlot is gegaan. Ik hoopte het al zo voor je O+

Spees heftige nasleep! Die nacht met de helft van je gezin sucks..
Verder wel een mooie, snelle bevalling :)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:29:30 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145648808
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:24 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een heftige nasleep van een voorspoedige bevalling, spees! Maar ik ben blij dat je zo snel weer opknapt O+ hoe ben je daar zelf onder?
Ik kijk er toch wel met een goed gevoel op terug. De fluxus was heftig op het moment zelf. Maar achteraf vind ik het jammer als afsluiter van een bevalling die juist zo goed ging, niet veel erger dan dat. Alleen het fysieke herstel valt me tegen, ik ben erg snel moe en buiten adem. Maar daar heb ik ijzertabletten voor :)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:01:56 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145650151
Jeeeezus Spees, 'nu nog ons enige kind'; toen ging ik al hoor :'( O+ Wat klinkt het rot, die fluxus, maar wat een fantastische bevalling verder! Daar hoop ik ook nog op :Y
pi_145650981
Spees wat een mooie geboorte van S! O+

Het nasleep stukje is echt een kopie van mijn nasleep stukje. Ook door vliezen. :{ Vond je het niet heel eng dat er zoveel bloed uit je gutste? Ik heb toen er voor het eerst een hele guts uitkwam mijn man de gang op laten rennen. :')
En dat drukken op je buik is echt de hel! Denk je het achter de rug te hebben, krijg je er nog zoiets achteraan.
Doe rustig aan, je hebt echt even tijd nodig om te herstellen hoor. Het kan best weken of een paar maanden duren voor je energielevel weer oké is. :*

Geniet van jullie mooie S! O+
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 06:27:39 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145660476
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Spees wat een mooie geboorte van S! O+

Het nasleep stukje is echt een kopie van mijn nasleep stukje. Ook door vliezen. :{ Vond je het niet heel eng dat er zoveel bloed uit je gutste? Ik heb toen er voor het eerst een hele guts uitkwam mijn man de gang op laten rennen. :')
En dat drukken op je buik is echt de hel! Denk je het achter de rug te hebben, krijg je er nog zoiets achteraan.
Doe rustig aan, je hebt echt even tijd nodig om te herstellen hoor. Het kan best weken of een paar maanden duren voor je energielevel weer oké is. :*

Geniet van jullie mooie S! O+
Ik vond dat gutsen eerst nog niet zo eng. Maar die laatste paar stolsels die steeds groter en zwaarder werden wel :X
pi_145660735
Spees mooie roman en mooie naam! Jammer van de fluxus en ik voel gelijk mijn eigen narigheid weer :( fluxus na een keizersnede en dus niet door resten. Ik vond het gutsen en stolsels gruwelijk :( en op de buik duwen... :X

Ongevraagde tip; gedroogde abrikozen zijn ook heel goed voor je ijzer.
pi_145664370
Jeetje die stolsels en de nasleep Spees .. wat heftig! Hopen dat je je snel weer wat fitter voelt :*
en fijn dat je er verder wel goed op terug kunt kijken!
pi_145668663
Jeetje Spees ik moest er van huilen ;( O+ wat mooi opgeschreven. Rot dat het zo ging aan het eind, maar wel fijn dat je er geen naar gevoel aan over hebt gehouden.
pi_145677608
Ik moest ook huilen bij 'nu nog ons enige kind' :'( Wat een vervelende nasleep van zo een kickass bevalling. Stolsels van dat formaat, heftig zeg!

Nu genieten O+ Of niet, wat jij wil O+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:13:47 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_145774635
Zo, ik ben er ook even voor gaan zitten. Ik ben niet zo van de tearjerker stories, maar afijn, dat weten jullie :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 21-10-2014 14:27:50 ]
disclaimer
pi_145774883
Geen tearjerker zegt ze dan.
:'( O+
pi_145774927
Oh wat mooi toch zo. O+ :'( O+
pi_145775144
O+ Mooi! O+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:00:54 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145776283
Toch tranen hier hoor, goed verhaal SQ O+
KuikenGuppy
pi_145776830
Oh, SQ O+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:33:19 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145777625
SQ mooi verhaal hoor! En voorspoedig zeg! Uit t boekje!
pi_145778387
Mooii O+
pi_145779378
quote:
Opeens is alles werkelijkheid – opeens zijn die schopjes en draaitjes een kind, ons kind! Voor altijd!
Ik kijk haar aan, het voelt vreemd. Het is alsof ik een vreemde ontmoet die ik mijn hele leven al gekend heb. Het is niet te omschrijven. We zijn nu een gezin. Samen met onze mooie M.
O+ Wauw! Dit stukje vooral!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_145781665
Mooi SQ!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145781840
Leuk om je verhaal te lezen, SQ! Zo gaaf hoe het is gegaan!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145785301
SQ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_145786267
Mooi SQ O+ doe mij ook zo'n bevalling!
pi_145786511
SQ, praktisch volgens het boekje. Heerlijk O+
pi_145786628
Klinkt als een aardig relaxte be alling SQ! Veel geluk met jullie kleintje O+
pi_145786835
Wat weer mooie bijzondere verhalen!
O+
Lees ze pas sinds ik zelf bevallen ben en elk verhaal geeft wel slikmomenten.
pi_145787703
SQ wat klinkt dat als een fantastische bevalling. O+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:37:58 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_145794118
Thanks voor de lieve reacties O+ ik mag inderdaad in mijn handjes knijpen met de bevalling die ik heb gehad. Des te meer respect voor vrouwen die lange helse bevallingen overleven _O_ ik wist ook nooit zo goed wat ik moest voelen bij verhalen van anderen tot ik het zelf meemaakte. Zo bijzonder! O+
disclaimer
pi_145794364
SQ, mooi verhaal! Jullie meisje O+ O+
pi_146198056
Een gedeeltelijke crosspost uit "als de bevalling onverhoopt anders verloopt". Daar schrijf ik meer over de periode ná de bevalling, waar ik nog echt wel wat van te verwerken heb. Hier vooral het verhaal van de bevalling.

quote:
Ivm de diagnose zwangerschapsdiabetes mocht ik niet veel verder dan 40 weken doorlopen. Bij de controle met 40 weken precies had ik 2 cm ontsluiting, en besloten we twee dagen later al de inleiding te plannen (ik had inmiddels dacht ik wel vrede met de inleiding, en de 2 cm ontsluiting gaven goede hoop).

Op vrijdag meldde ik me in het ziekenhuis met nog steeds 2 cm ontsluiting en konden direct de vliezen gebroken worden. Ik werd nog eens flink gestript, en aangesloten na een half uur op de syntocine. Er gebeurde eerst niet veel, wat lichte krampen en harde buiken. Het infuus wordt snel opgehoogd door een zuster die bijzonder vrolijk meldde dat het allemaal nog niets voorstelde en nog veel erger zou worden :')

Op een gegeven moment ga ik op mijn zij liggen (want pijnlijk stuitje) en neemt de pijn in mijn buik snel toe. Ik moet echt puffen. De tokograaf laat nauwelijks activiteit zien en ik ga dus maar rechtop zitten omdat ik vermoed dat mijn buikvet een goede registratie op de zij blokkeert. Er wordt nog steeds elke 20 minuten opgehoogd, en de weeen zien er zittend stevig uit. De meter wordt herijkt want dat kan niet kloppen, en weer een dosis opgehoogd. Ik weet niet wanneer het precies gebeurt, maar ik krijg een interne weeenregistratie (draadje) en een draadje op t hoofd van de baby (en nog een ophoging van t infuus naar 10 eenheden/6.0 ml per uur) en beland in een weeenstorm. Twaalf weeen per kwartier, zonder dat ze echt afnemen tussendoor. Ik kan het niet meer bijbenen of wegpuffen en lig te rillen en te jammeren in bed. Ik probeer te staan en te hangen maar ik tril te hard op mijn benen. Ook mijn vriend kan me nog nauwelijks helpen of bereiken.

Na ongeveer een uur die vele heftige weeen word ik getoucheerd, 3 cm ontsluiting, maar 1 cm erbij... :'( ik jammer dat ik een epiduraal wil. De vk en verplk zijn het er roerend mee eens en binnen een half uur is het geregeld. De pomp met syntocine gaat meteen uit, zodat ik tijdens het zetten alleen mijn eigen weeen hoef weg te puffen (die zijn ook nog best stevig maar met een echte pauze ertussen van een minuut of wat). Ik denk dat ze daarna eerst vergeten om de pomp weer aan te zetten, want dat duurt even, en ondertussen zien we dat mijn eigen weeen afnemen. De pomp wordt heel langzaam opgehoogd, veel langzamer dan eerder die dag, terwijl ik nu relaxed aan een goed werkende epiduraal hang. Uiteindelijk komt de pomp nu niet hoger dan 3,6 ml/uur...Als de epiduraal nét zit heb ik ineens 5 cm ontsluiting, misschien op die eigen weeen?

De weeen nemen niet echt toe lijkt het, vooral niet regelmatig, en waar de hartslag van baby eerst heel regelmatig was begint deze te dippen en pieken. Het is inmiddels 5 uur later, en de ontsluting wordt nog steeds op 5 cm gemeten.... Ik word zelf nu erg zenuwachtig. Er wordt wat bloed bij de baby afgenomen, dat is gelukkig allemaal nog goed, ondanks de dipjes in de hartslag. Er wordt overlegd met de gynaecoloog van dienst over wat er moet gebeuren.

De gyn staat binnen 5 minuten op de kamer, ze vinden het genoeg geweest zo, en willen de baby halen met een keizersnede. Ik stem snel toe, ik maak me zorgen, haal die baby maar snel!

In no time lig ik klaar op de operatietafel, rillend en bevend van de spanning. De anesthesisten maken grapjes met me, en ineens heb ik een baby. De epiduraal lijkt minder goed te werken aan de rehcterkant van mijn buik dus ik word als ik aangeef pijn te hebben nog flink bijgespoten en ook nog remifentanil toegediend per infuus, het plafond draait, en het doet nog steeds pijn. Vervelend getrek hoort er een beetje bij, maar de rechterkant van mijn baarmoeder en buik geven soms scherpe pijn. Mijn baby is er, huilt nog niet, ik heb hem 1 seconde gezien, en ik heb pijn terwijl ze me hechten en alles op zijn plek leggen, ik maak me enorm zorgen.

Gelukkig hoor ik een klein huiltje, en een paar minuten (seconden?) later nog eentje, en dan een goeie huil. Mijn vriend komt er aan met de baby en de anesthesist legt hem op mij. Wat is hij mooi! en wakker! Ik vraag wel tien keer of alles goed is, en nog steeds ril ik en heb ik pijn, maar ik focus me op de baby.

In de verkoeverkamer wordt de baby (vrij hardhandig) bij me aangelegd, en zuigt me mijn eerste tepelkloof :') maar dat kan me niks schelen. hij poept over me heen, kan me ook niks schelen.Ik heb een baby, en nu is alles voor altijd anders. Ik vind het O+ en :'( tegelijk
Kwak
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:14:00 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146198601
Pittige bevalling Kwak. Mooi beschreven en knap jongetje heb je O+
pi_146198722
Kwak, 1 grote herkenning van begin tot eind.
Idd mooi beschreven en ik hoop dat je je binnenkort op alle fronten beter voelt :*!
Je hebt een prachtige zoon trouwens! O+
pi_146198842
Kwak je verhaal klinkt wel behoorlijk heftig allemaal en vooral zo ontzettend anders dan je had gehoopt. :* Je hebt wel een ontzettend mooi mannetje. O+
pi_146198934
Kwak, wat een bizar verloop van de ontsluiting! Ik vraag me af of het bij minder snelle ophoging van het infuus anders zou zijn gegaan.. Het klinkt wel eng, die dipjes in de hartslag, de niet goed werkende epidiraal tijdens de keizersnede en het wachten op een goed teken van M... Ik kan me voorstellen dat het even moet bezinken allemaal :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146211990
Dat was wel een behoorlijke achtbaan, kwak! Ik vind het super dat je met bv goed hebt volgehouden, ondanks slechte begeleiding en tegenstrijdige adviezen. Petje af. Hoop dat het allemaal een plekje krijgt, en geef het de tijd, geef jezelf ook de tijd. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 3 november 2014 @ 14:01:48 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_146252355
Heftige bevalling kwak! En wat ontzettend klote dat het uiteindelijk toch zo is gelopen. Gelukkig is het resultaat prachtig!
disclaimer
pi_146253156
Dankjewel allemaal. En ja, dat lieve manneke is waar het nu om gaat O+
Kwak
pi_146258084
Klinkt zo heftig kwak! :* Ook het stuk uit het andere topic, ik kan me heel goed voorstellen dat het eventjes duurt voor je zoiets een plekje kunt geven! Je hebt er inderdaad wel een heel mooi mannetje aan over gehouden, en ik vind jullie naam echt O+
pi_146571113
De geboorte van E.mma en S.ophie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146571958
O+ klinkt als een goede bevalling waar ze zover mogelijk rekening hebben gehouden met je wensen. Geniet van je meisjes O+
pi_146572188
Dankje O+

Ik vond het ook echt een fijne bevalling. Jammer van het uur ertussen waar ik behoorlijk onzeker werd maargoed alles is goed verlopen en de meiden doen het ook goed. Ik ben gelukkig zo :)
pi_146572254
Mooie, fijne tweelingbevalling idd Zoë! Wat heerlijk dat je meiden nu bij je zijn na een prettige bevalling O+
pi_146573136
Mooi om alle verhalen te lezen O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_146573220
Zoe mooi maar wel heftig ook. En wat goed dat er in ieder geval door de gyn gekeken werd naar wat je vooraf vroeg/zei.
pi_146573398
Mooi beschreven Zoe O+

blijft toch een beetje dubbel om over ander tweelingbevallingen te lezen
pi_146573464
Mooi, Zoe! Ik vind het zo knap, zo'n tweelingbevalling.

Wel jammer dat je vk een paar keer niet goed uitlegde wat ze ging doen! En dat er meer aandacht was voor het schoonmaken van de vloer dan voor jou. :') . Het is volgens mij fijn als je in een nabespreking bepaalde punten nog kunt vragen en ook wat feedback kunt geven?
Geniet van je mooie meisjes. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146573825
Zoë het klinkt als een hele mooie bevalling. Het doet me echt weer een beetje denken aan mijn eigen tweelingbevalling. Vooral het stukje duwen op je buik tussen de twee meisjes door en het feit dat je je realiseert dat er na die eerste snel nog eentje moet komen. Je hebt het maar mooi allemaal even gedaan! O+ Geniet lekker van je meisjes.
pi_146760379
Voor zo'n snelle bevalling is mijn verhaal toch vrij lang... :+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 17 november 2014 @ 23:30:01 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146761648
Och DaD, wat klinkt dat fantastisch!! O+ Heel heftig lijkt me wel, als het zo snel gaat, maar potverdorie wat een mooie bevalling!
pi_146762227
DaD O+ Klinkt tegelijk heftig en heel mooi!
  dinsdag 18 november 2014 @ 00:05:02 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_146762691
DaD! Gij vlugge! Ik kan me je paniek levend indenken. Goed dat baard dat bed nog in elkaar kreeg. Goed gedaan jullie!
disclaimer
pi_146764492
Oh DAD wat een verhaal O+ Zit hier met tranen :') Wat een sneltrein waar je in zat! Supeegoed gedaan samen ^O^ Gelukkig positief, en nu genieten van je kleine man :*

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2014 03:51:07 ]
pi_146764749
Wauw DaD! Wat een snelheid en wat een mooie bevalling! O+
pi_146764916
Wat een overval zo snel! Maar super gedaan samen, jij en baard en baby O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146764932
DaD wat ging dat even rap!
Dat is even schakelen geweest maar fijn dat hij er nu is, en fijn hoe jullie eerste uurtje is geweest samen zoals je graag wilde O+
pi_146764940
DaD wat een snelheid :o Je hebt het super gedaan!
pi_146765015
DaD wat een vlugge bevalling. :o Het klinkt verder wel mooi. Geniet van jullie kleine I!
pi_146765066
DaD O+. Heftig, maar mooi O+
Home is where the O+ is...
pi_146765532
DaD wauw! O+
  dinsdag 18 november 2014 @ 10:21:55 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146767279
Ik vroeg mij alleen af waarom I bij je vriend lag tijdens het hechten? Is baby op je borst niet de ideale afleiding van dat minder prettige moment? Of zijn ze bang dat je je baby dan fijnknijpt :D (ik had een ruggenprik gehad en voelde niks van het hechten, dus geen idee!)
pi_146767919
Dad, mooi verhaal O+
pi_146768219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:21 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vroeg mij alleen af waarom I bij je vriend lag tijdens het hechten? Is baby op je borst niet de ideale afleiding van dat minder prettige moment? Of zijn ze bang dat je je baby dan fijnknijpt :D (ik had een ruggenprik gehad en voelde niks van het hechten, dus geen idee!)
Ik kreeg inwendige hechtingen en moest daarvoor helemaal met m'n onderkant de lucht in, zeg maar, dus niet echt een prettige houding om de baby bij me te hebben. Maar ik had goed zicht op Baard en baby. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:34:56 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146776274
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:05 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik kreeg inwendige hechtingen en moest daarvoor helemaal met m'n onderkant de lucht in, zeg maar, dus niet echt een prettige houding om de baby bij me te hebben. Maar ik had goed zicht op Baard en baby. O+.
Oh dear..... nee dat was niet fijn geweest. Maar het uitzicht gelukkig wel O+
Mooi he, je liefste met zo'n klein hoopje op zn arm O+!
pi_146779692
Jemig, wat moeten die weeën overweldigend geweest zijn als je in zo korte tijd volledige ontsluiting hebt gehad, terwijl het kort daarvoor nog 'potdicht' zat!! Wel een prachtige verhaal, DAD. Bij 'mooiste moment van je leven' moest ik huilen. O+ . En dat op je zij persen herken ik volledig. Vond ik ook 10x beter dan op mijn rug.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147023290
Dad, in alle hectiek heb ik je verhaal helemaal gemist.. wat een bevalling zo! :o Wat ging het snel! Baard klinkt heel lief voor je O+
pi_147023423
In de spoiler ook mijn (hele hele) lange bevallingsverhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door krijgerrtje op 26-11-2014 22:44:11 ]
pi_147025318
Ooh krijgerrtje, wat een heftig verhaal. ;(. Vooral het einde lijkt me heel lastig, als na zo'n zware bevalling ook nog dat mooie moment na de geboorte ontnomen wordt. Hoe kijk je er inmiddels op terug?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 26 november 2014 @ 16:33:38 #220
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147025681
Och krijger, wat heftig. Ben ook benieuwd hoe je er nu op terug kijkt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147030113
Ik vind het nog steeds heftig. Dacht dat ik het wel achter me had gelaten, maar heb bij het schrijven nog een potje zitten huilen, dus het zit me nog hoger dan ik dacht. Vooral het feit dat we zo lang alleen gelaten zijn nadat de ik overgedragen werd zit me dwars. M'n vriend deed echt z'n best, maar ik kon veel rustiger blijven net de hulp van de kraam.. Met m'n vriend alleen lukte dat totaal niet :{
pi_147030303
Jeetje krijgertje wat heftig ;(
Zo hoort het niet te gaan.

Kan me voorstellen dat het nog steeds erg heftig is. Praat er maar veel over :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 26 november 2014 @ 18:57:35 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_147030319
krijgerrtje :* zo lang tegen persweeen vechten lijkt me echt verschrikkelijk. Heftig verhaal!
disclaimer
pi_147030652
Mèn wat heftig krijgertje!
S. 2014
J. 2016
pi_147032497
Krijgerrtje wat heftig ;( dat het maar snel een plekje mag krijgen :*
pi_147033191
Wat een bevalling krijgerrtje. Sterkte!
pi_147033645
Krijger wat een heftige bevalling. Wat naar dat je je zo alleen gelaten voelde. Ik hoop voor je dat je het over een tijdje allemaal een plekje kunt geven. :*
pi_147034357
Jeetje, wat een heftige bevalling :*
pi_147036483
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:50 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind het nog steeds heftig. Dacht dat ik het wel achter me had gelaten, maar heb bij het schrijven nog een potje zitten huilen, dus het zit me nog hoger dan ik dacht. Vooral het feit dat we zo lang alleen gelaten zijn nadat de ik overgedragen werd zit me dwars. M'n vriend deed echt z'n best, maar ik kon veel rustiger blijven net de hulp van de kraam.. Met m'n vriend alleen lukte dat totaal niet :{
Ik kreeg het ook echt benauwd toen ik dat gedeelte van je verhaal las.
Het is niet makkelijk om zoiets zo snel maar weer achter je te laten, dat kost tijd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147045677
Krijgerrtje wat heftig :*
pi_147049393
Pittig krijgerrtje!
Hoop dat je het een goed plekje geven kan :*
pi_147055133
Heftig krijgerrtje :* Pff..
pi_147055291
Wow wat een verhaal krijgerrtje. :* .
Kwak
pi_147055804
Krijgertje :* .. Hopelijk kan je het over een tijdje een plekje geven!
♥ J & S
  donderdag 27 november 2014 @ 14:53:03 #235
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147055991
Och krijgertje ;( Wat een verhaal.. :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_147056280
Krijgerrtje, probeer vooral te blijven praten over de bevalling. En regel, als je daar behoefte aan hebt, een nagesprek bij de vk en in het ziekenhuis. Praat alsjeblieft over je problemen met de overdracht. :*
pi_147128253
Poeh, pittig verhaal Krijger... En inderdaad: praat, deel, vraag uitleg, alleen dan kun je het verwerken :*

Hierbij ook eindelijk mijn (lange :)) verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door JufMariska op 29-11-2014 21:08:55 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147128517
Mooi opgeschreven jufmaris! En wat doet hij t toch goed voor een beebje dat met 34 weken is geboren!

En krijgerrtje, wat een heftig verhaal. Hoop dat je t goed kunt nabespreken en een plekje kunt geven.
Kwak
pi_147130536
Krijgertje wat heftig zeg, ik krijg het er helemaal benauwd van wanneer ik het alleen maar lees. Veel sterkte met het verwerken :*

En JM, wat een schrik moet dat zijn geweest dat het ineens begon! Je hebt een heerlijk mannetje en hopelijk kan ook jij de bevalling goed een plek geven. Je hebt het mooi opgeschreven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2014 21:49:56 ]
  zondag 30 november 2014 @ 11:57:14 #240
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147142870
Daar is de mijne dan :) , sorry, geen tranentrekker ;). Wel een lang verhaal door de lange aanloop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147142989
O+ M heeft je inderdaad lang laten wachten.
pi_147154116
Mooi Away O+
  zondag 30 november 2014 @ 17:58:23 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_147154392
Mariska, wat een rollercoaster is het toch geweest voor jullie. Ik ben erg blij dat je er ondanks alles met een positief gevoel op terug kan kijken! :*

Away, wat een lastig kind dit keer :D mooi verhaal ook O+
disclaimer
pi_147156222
Jm, ik had jouw verhaal gemist. Wat een achtbaan waarin jij terecht bent gekomen. En wat super dat hij het meteen zo goed deed. Moeilijk moment zeg toen je in paniek raakte, maar wat fijn dat de vk jou op dat moment kon helpen :*
  zondag 30 november 2014 @ 19:22:07 #245
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147157369
Jm, ondanks alle heftigheid klinkt het toch fijn. Dat hij nog bij jou mocht liggen en dat je vk je mocht begeleiden.

Ben blij dat je er positief op terug kan kijken!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147296715
Ik ben voorzichtig begonnen met hier lezen..

en dan lees ik dit
quote:
en daar is dan onze mooie man die voordat zijn leven buiten officieel begonnen is, het geduld van zijn moeder al aardig op de proef heeft gesteld.
O+ :D O+

Wat fijn om jullie verhalen te mogen lezen O+ :*
Schudden voor gebruik
  zondag 21 december 2014 @ 22:22:08 #247
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_147822187
Ik heb ook een boekwerk geschreven over mijn bevalling :@ :D :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_147822669
Rady O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 21 december 2014 @ 22:35:42 #249
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147822937
Wat mooi Rady O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 21 december 2014 @ 22:41:49 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_147823267
Rady wat een prachtig verhaal! En je ventje O+!!
disclaimer
pi_147823370
Rady wat een verhaal dat je van "even op controle" naar "je gaat nu naar de verloskamers" gaat lijkt me heel vreemd. :o

Fijn dat je ondanks dat het anders liep dan je had gehoopt toch met een goed gevoel aan de bevalling terug kunt denken. Geniet van je mooie V! O+
pi_147824638
Ik hou van dit topic :*
weekmaker ten top! O+
pi_147833466
Rady O+
pi_147833501
Rady, wat een verhaal zeg... En wat een lieve moeder heb je :*

Wat kunnen jullie allemaal mooi schrijven. Ik lees elk verhaal met tranen in mijn ogen.
pi_147834475
Radyhyn O+
pi_147834855
Mooi opgeschreven Rady. En fijnndat je een goed gevoel hebt. Ik herken heel veel details die je beschrijft, het rillen, het gevoel van de KS en het snelle herstel. Heel bijzonder om te lezen.

O+ en V is zo'n toffe!
Kwak
pi_147836547
Rady wat een verhaal zeg! En wat een knappe zoon heb je gemaakt O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_147836663
Vandaag is het al weer een maand geleden dat ik bevallen ben van zoon, dus ik vond het tijd worden om mijn bevallingsverhaal op te schrijven.

Even in spoiler want lang:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Sicilia op 22-12-2014 12:06:38 (typo's) ]
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_147837053
Oh wat een mooi verhaal weer. En dat laatste stukje. Daar smolt ik echt helemaal van O+ O+
pi_147837278
Ik voel mijn eigen bevalling bijna weer Sicilia, zo herkenbaar. Fijn dat het uiteindelijk zo vlot ging, maar de hetigheid en de pijn... :X Mooi beschreven!

Rady, heel mooi verhaal. O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Cantare op 22-12-2014 12:16:11 ]
pi_147838226
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:34 schreef Sicilia het volgende:
Nadat ie een tijdje op mij heeft gelegen hebben we hem lekker aangekleed en kon dochter naar boven komen om haar broertje te ontmoeten. Wat een heerlijk moment was dat! Mijn mooie, lieve kindjes O+
Bij het lezen van die laatste zinnetjes kreeg ik spontaan tranen in mijn ogen! Wat een mooi moment en wat hoop ik toch dat we dat hier ook zo (ongeveer) zouden kunnen doen O+.

Heftig die lange aanloop! Gelukkig was de bevalling zelf wat sneller! Ik voelde bij het lezen helemaal de onrust of alles en iedereen wel op tijd klaar/ aanwezig zou zijn :D.

Rady, ook jouw verhaal klinkt heftig. De zorgen om de baby, wat lijkt me dat onwijs zwaar. Gelukkig kwam het goed en gaat je herstel ook naar wens! Mooi jongetje is V. O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 22 december 2014 @ 20:09:42 #262
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_147852798
Sicilia O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_147855460
Sicilia kippenvel bij het lezen van je verhaal. Ondanks dat het zo snel ging klinkt het echt als een hele mooie bevalling. O+ Geniet van je mooie zoon!
pi_147871427
Rady wauw
Ik vind je echt een super mama O+

Sicilia
Heb tranen in mijn ogen. Wat een lange aanloop maar de bevalling zelf.. O+ kippenvel

Het lijkt me echt zo fijn een thuisbevalling !
pi_148388791
Nou, ein-de-lijk de tijd gehad het verhaal af te maken. Het is nogal lang geworden, ondanks dat ik veel details achterwege heb gelaten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:37:29 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_148389359
Boh, Skittles :'( O+ prachtig! Wat een zware kluif is het geweest, maar wat een prachtig resultaat!!
disclaimer
pi_148389401
Inderdaad, mooi! En zwaar klinkt het ook zeker.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:54:43 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148389882
Mooi verhaal skittles! Het klinkt wel enorm heftig. En wat heb je lang op die epiduraal moeten wachten zeg, jezus -O- . Je dochter is echt prachtig!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:14:12 #269
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148390465
Skittles wow wat heftig,

Wel prachtig resultaat O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_148390749
Epiduraal duurde inderdaad heel lang. Waar het probleem nou zat is mij nog steeds onduidelijk. Overal staat dat het enorm druk was, maar de vriendin die bij de bevalling was en vriend hoorde dat hij tegen de gyn zei dat hij zich afvroeg of hij alleen voor mijn epiduraal wakker was gebeld :{
pi_148417561
Skittles wat en je lang bezig geweest. :o Wat een mooi meisje heb je gebakken. O+
pi_148419281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:24 schreef Skittles het volgende:
Epiduraal duurde inderdaad heel lang. Waar het probleem nou zat is mij nog steeds onduidelijk. Overal staat dat het enorm druk was, maar de vriendin die bij de bevalling was en vriend hoorde dat hij tegen de gyn zei dat hij zich afvroeg of hij alleen voor mijn epiduraal wakker was gebeld :{
Zo dan heeft ie mazzel dat ik dat niet gehoord zou hebben want dan had ik hem toch wel even wat anders verteld!

Die mensen hebben geen idee hoeveel verschil een epiduraal voor sommige mensen kan maken tussen een trauma en een droombevalling :{ . Ik zou hem afgeschoten hebben!
pi_149151979
Na lang proberen dit "af" te maken, heb ik me nu gerealiseerd dat dat er gewoon niet van gaat komen :') want baby. Dus tis nogal een ongeredigeerd verhaal geworden, en toch langer dan ik dacht. Liever niet quoten. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149152381
Crumpette O+ wat heftig allemaal
Erg fijn om te lezen dat je zo verliefd bent op W! Gelukkig maakt zo'n mooi mannetje veel goed maar toch..heftig verhaal :*
pi_149152522
Watsl schrijf je t prachtig Crump, en wat een heftige bevalling. Kreeg er rillingen van :*


Ook aan de s.portlaan toch? Had er daardoor enorm veel beeld bij, alleen mijn eigen artsen en vpk etc ingevuld in t filmpje ;) ben wel benieuwd of we dezelfde mensen gezien hebben, weet geen namen meer...
Kwak
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:34:20 #276
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149152755
:) O+

Het laatste is mooi omschreven crump.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_149152798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:28 schreef kwakz0r het volgende:
Watsl schrijf je t prachtig Crump, en wat een heftige bevalling. Kreeg er rillingen van :*

Ook aan de s.portlaan toch? Had er daardoor enorm veel beeld bij, alleen mijn eigen artsen en vpk etc ingevuld in t filmpje ;) ben wel benieuwd of we dezelfde mensen gezien hebben, weet geen namen meer...
Daar was ik idd! Ik was in verloskamer 8 :P
pi_149152902
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:35 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Daar was ik idd! Ik was in verloskamer 8 :P
Haha ik lag in 6! Ik weet alleen nog de naam van 1 verloskundige, F.rouke, want dat was bijna mijn naam, hebben we grapjes over gemaakt.

En de zusters op zaal had ik ook favorieten bij maar die namen weet ik ook niet meer :N

Maar wat klink je verliefd, ondanks de zware dobber die je hebt gehad O+
Kwak
pi_149153070
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Haha ik lag in 6! Ik weet alleen nog de naam van 1 verloskundige, F.rouke, want dat was bijna mijn naam, hebben we grapjes over gemaakt.

En de zusters op zaal had ik ook favorieten bij maar die namen weet ik ook niet meer :N

Maar wat klink je verliefd, ondanks de zware dobber die je hebt gehad O+
ik geloof dat ik haar ook heb gezien, blond? Maar zij was bij een andere bevalling, dus een jonge dokter leidde bij mij.
  woensdag 28 januari 2015 @ 21:47:11 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_149153245
Crumpette, wat een heftige ervaring was het toch. Mooi verhaal met een prachtig resultaat O+
disclaimer
pi_149153291
Jeetje Crump, wat heb je dat mooi opgeschreven. En ik krijgt steeds zo'n glimlach van je gevoel voor humor. Dat met die boterhammen O+ :') . En aan het eind zat ik wel mooi met tranen in m'n ogen. Wat heb jij het voor je kiezen gehad zeg!
pi_149153550
Crump prachtig omschreven O+
pi_149153592
Wat een bijzonder verhaal, Crumpette. En tjonge, die navelstreng! Arme W. en arme jij!
Veel sterkte nog met herstel & geluk met je gezin. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149155150
Crump! Bikkel, ik moest keihard lachen om t stukje vd verpleegster in dr gezicht spugen... ik zie dat voor me O+
S. 2014
J. 2016
pi_149156005
Wat een mooi maar ook heftig verhaal Crump! En wat prachtig om te lezen dat je meteen al helemaal verliefd was O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_149156446
Crump wat een heftige bevalling en kraamperiode. Je hebt het mooi beschreven. O+
Het herstellen van het bloedverlies kan echt nog wel een tijdje duren, ik ben er echt wel een paar maanden zoet mee geweest helaas.
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:26:50 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149157637
Jezus Crump, wat een verhaal!! Op een aantal punten (die boterhammen :') en de scheve ruggeprik, knip wegens dipjes, het gehannes met bv in het begin) best herkenbaar, maar man man man je hebt t wel flink voor je kiezen gehad zeg :X

En dan toch nog zo gelukkig klinken, en na je bevalling toch alweer lachen. Love it! O+!
pi_149164632
Thanks allemaal. O+ Vond het ook best wel heftig om op te schrijven moet ik toegeven. Maar wel goed om te doen, denk ik :)
pi_149164733
Wat een heftige bevalling en kraamperiode heb je gehad, Crump! Ik vind je superstoer.

Elke keer als hier een nieuw verhaal wordt gepost lees ik mijn eigen verhaal nog weer even terug. Het blijft zo'n vreselijk bijzondere gebeurtenis.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_150456887
Donderdag 26 februari: Ik ben 41 weken en 1 dag zwanger. Sinds maandag onder controle in het ziekenhuis wegens ineens te hoge bloeddruk, waar ik elke 2 dagen een ctg krijg en bloeddruk en urine gecontroleerd worden.
Maandag is gezegd dat er voor het einde van de week een inleiding gepland wordt. Bah! Wil ik helemaal niet!
Ik wil gewoon on mijn eigen huis de weeën opvangen en niet te vroeg naar het ziekenhuis.
's Nachts heb ik voor het eerst in de hele zwangerschap last van mijn buik. Eens in de 10 minuten komt er een wee langs met een duur van een halve minuut. Puffen is nog lang niet nodig en na een uurtje of 2 verdwijnen ze weer en slaap ik lekker verder.

Vrijdag 27 februari: 's ochtends weer controle in het ziekenhuis. De verpleegster raadt me aan om een opname te maken van hat hartje aan de CTG, want misschien wel de laatste kans! Dat doe ik dus.
Mijn bloeddruk wordt opgenomen en is ineens weer normaal. Daarna naar de gynaecoloog, met daarbij een redelijk onervaren arts in opleiding oid. CTG was goed, vruchtwater wordt gemeten en is ook meer dan voldoende. We zien dat de baby al een flinke bos haar heeft.
Zij besluit dat ik niet meer klinisch ben en vraagt me hoe ik tegenover een inleiding sta. Ik geef aan: liever niet, maar als er maar enig extra risico is, dan wel. Ik vraag of ik gestript kan worden en dit kan.

Ik word voor het eerst getoucheerd. Totaal geen last van, valt me enorm mee. Ik heb al 2 centimeter ontsluiting en word gestript, 10 rondjes om het hoofd :). Ik krijg het advies mee om de komende 2 a 3 uur niet te gaan zitten, maar nog even wat in huis te doen en daarna een paar uurtjes plat te gaan, dan is er de beste kans dat er wat op gang komt.
Dus onderweg naar huis eerst nog even langs de supermarkt, thuis haal ik m'n bed af (wil wel in een schoon bed de weeën opvangen :) ), maak het toilet schoon, zet nog een was aan, maak het bed weer op en duik er in voor een dutje.
Ik lig 10 minuten als de eerste krampen weer opkomen. Dit keer in mijn rug. Naar prima te doen en ik slaap nog even.

De krampen houden de hele middag aan en tegen de avond bel ik m'n vriend dat ik niet ga koken, hij neemt maar Chinees mee. Vriend beland in een monsterfile (ring Eindhoven, altijd feest) en is rond 20u thuis met Chinees. We eten wat, kijken wat tv, ik zoek nog een weeënapp op en rond 22u naar bed, waar de weeën echt beginnen en ik begin met puffen. Bij elke wee draai uk met mijn knokkels in mijn rug en zo is het enigszins uit te houden.

Rond 12 uur lukt het niet meer goed in bed en ga ik er uit. Ik ontdek een nieuwe weeenopvanghouding: Met mijn handen steun ik op de tafel, commode, traphek, wat maar in de buurt is en met mijn benen stamp ik van de ene op de andere voet. De weeenapp werkt niet met me mee, maar ik gok dat ik elke 5 tot 7 min een wee heb, met een duur van zeker 45 seconden.
Rond 1 uur hoor ik boven gesnurk van vriendlief :').
Ik spreek met mezelf af dat ik hem over een uur roep, Dan gaan we echt timen en vk bellen als het elke 4 minuten komt. Om 2 uur roep ik vriend uit bed, de weeen blijken nu elke 3 a 4 minuten te komen en houden steeds ruim een minuut aan. Mijn stampdansje werkt nog steeds goed en vriend krijgt nu commando's van mij om zijn knokkels in mijn rug te duwen. Om 3 uur belt hij de verloskundige, ze komt over een uurtje kijken. Dat houd ik wel uit, al denk ik wel dat ik het hele blok wakker heb gestampt ondertussen.
4 uur is ze er, ze toucheert me op de bank en ik heb al 6 centimeter!
Wat een opluchting! Het geeft een enorme boost om te weten dat ik al zo ver ben.
We moeten meteen door naar het ziekenhuis.
Het is koud! Vriend moet eerst de ramen nog krabben, dus ik stamp nog een paar weeën weg.
Rond 4:45 zijn we bij het ziekenhuis. Zitten in de rolstoel is vreselijk, dus bij elke wee hup ik er uit.
Naar de verloskamers, waar mijn vliezen worden gebroken en ik inmiddels op 8 centimeter zit.
Ik lig nu op mijn zij en heb mijn vriend echt hard nodig om bij elke wee in mijn rug te drukken. De kraamverzorgster wil het overnemen maar heeft ijskoude handen! Niet fijn!
Om 6 uur heb ik volledige ontsluiting en mag ik persen. Maar hoe dan? Ik heb geen persdrang en puf liever door.
Ik word nog naar het toilet gestuurd, misschien dat mijn blaas te vol is. Hier vallen de weeën helemaal weg.

Ik word overgedragen en krijg een infuus met weeenopwekkers. Om 8 uur gaan we een nieuwe poging doen, als de persweeën sterk genoeg zijn. Ik krijg een pijnpompje aangeboden. Ja graag! Infuus prikken vind ik vreselijk.
De weeën worden nu al snel weer heftiger en ik moet me met beide handen aan de zijkant van het bed vasthouden, heb het gevoel dat ik anders gelanceerd word van het bed door de muur van de verloskamer heen. De persdrang is er dus! Ondertussen ram ik als een malle op het knopje van het pijnpompje. Af en toe zak ik een beetje weg en krijg ik opdracht om heel diep door mijn neus in te ademen. Ondertussen commandeer ik vriend rond, washand, water, in mijn rug duwen. Hard werken voor die arme jongen.

8 uur: de arts-assistent komt weer binnen, verdoving gaat uit en ik mag persen!
Na een paar keer word ik op mijn zij gelegd omdat de hartslag dipt, maar dit perst ook prima. Wat een raar gevoel, elke wee kan ik drie keer persen en de laatste keer heb ik net wat meer kracht en voel ik het hoofdje naar beneden gaan. Ik mag weer op mijn rug, ze komt er nu echt aan!
Ik moet mijn benen vastpakken, maar dat is lastig, dus ik vraag ze om mijn benen vast te houden. Er zijn haartjes te zien!
De arts-assistent vertelt dat ze gaat verdoven, er zal dus wel een knip komen. Het maakt mij allemaal niet meer uit.
Ik pers nog een paar keer en dan krijg ik te horen dat ik mijn ogen open moet doen en aan moet pakken, ze is er al half uit en ik til haar zelf op de borst. Och daar is ze echt! Helemaal onder het bloed, en ze huilt meteen goed! Mijn frummeltje :).
Ik word nog gehecht maar kan alleen maar naar dat kleine meisje op mijn borst kijken.

Er is nog wat twijfel of ze nou op het laatste moment nog in het vruchtwater gepoept heeft, dus we blijven tot de avond in het ziekenhuis.
Later zie ik op de foto's dat de navelstreng om haar nek zat en deze doorgeknipt is op het moment dat haar hoofd geboren is. Vandaar ook het vele bloed.

's Avonds om 8 uur mogen we naar huis uit het ziekenhuis, met zijn drietjes. :)

[ Bericht 18% gewijzigd door ingee op 09-03-2015 16:50:43 ]
  maandag 9 maart 2015 @ 13:03:44 #291
344469 Amsel
zonder t
pi_150456985
Spannend :D ;)
pi_150457029
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:03 schreef Amsel het volgende:
Spannend :D ;)
+1 :D
pi_150457159
Even kind voeden hoor, zo weer verder :).
Ik kan ook elke week een episode doen natuurlijk. :)
pi_150457209
:D spannend ingee!
  maandag 9 maart 2015 @ 13:12:02 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_150457214
Of eerst even in Word tikken en daarna hier plakken :Y
disclaimer
pi_150457667
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:12 schreef Stormqueen het volgende:
Of eerst even in Word tikken en daarna hier plakken :Y
Ja, too late now :)
pi_150458972
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:26 schreef ingee het volgende:

[..]

Ja, too late now :)
copy/paste :Y
  maandag 9 maart 2015 @ 14:11:33 #298
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_150459056
Mijn bevallingsverhaal ook maar eens opschrijven. Vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen ook. Heb de week voor mn bevalling alle verhalen gelezen.

1e kerstdag 5 uur 's ochends word ik wakker met buikpijn. Zou dit nou eindelijk een wee zijn? Ik ga er maar uit en het was idd een wee want zo een 8 min later komt er weer een. De hele ochtend gaat het zo een beetje door en om 8 uur maak ik man wakker om hem een fijne kerst te wensen en om hem te vertellen dat hij vandaag papa word. Heb hem nog nooit zo snel wakker zien worden :)
we ontbijten samen en dan brengt hij de hond weg en ga ik douchen. Wat is dat fijn voor de rugweeën zeg!
Rond 1 uur smiddags heb ik het wel gehad met die weeën en vind dat ik nu wel vk mag bellen ook al komen ze pas een half uurtje om de 5 min.
Ze komt al snel langs en hoera mijn favoriete vk heeft vandaag dienst.
3 cm! Ik heb het gelukkig niet verzonnen en ik heb echt weeën die wat doen. Ze adviseert om lekker in bad te gaan wat ik dan ook braaf doe.

Bad is nog lekkerder dan douche voor mn rug. Voel bijna geen rugweeën meer, helaas komen de weeën wel veel sneller op elkaar. Ik word steeds chagrijniger want dit doet verdomme zeer! Ik begin te roepen dat man vk weer moet bellen want ik wil naar ziekenhuis voor pijnbestrijding. Manlief :( is het daar niet mee eens en wil nog niet bellen omdat ze pas net weg is. Ik kan hem 5 min later met demonisch gegrom toch wel duidelijk maken dat hij NU moet bellen en doet dat dan gelukkig wel. Vk komt er ook gelijk weer aan en terwijl ik in bad mag blijven liggen voelt ze 8 cm ontsluiting.
Ik mag in bad blijven als ik dat wil en nog geen 5 min later voel ik dat ik moet persen.
Tussendoor roep ik nog wat dingen als ik ben zo blij met jou als vk en dat ik met m'n ogen dicht niet kan zien :')

Helaas dipt bij elke keer persen haar hartslag en word besloten dat ik naar het ziekenhuis moet. Ik word door man en vk uit bad gehezen en krijg een T-shirt met badjas aangetrokken. Ik begin nog een discussie over wel of geen schoenen want ik vind dat helemaal niet nodig, loop bijna altijd op blote voeten. De vk wint en ik trek schoenen aan.

We racen naar het ziekenhuis en daar aangekomen staat er al een heel team klaar. Ik word aan alle kanten geprikt en bevoeld en voel voor het eerst echt paniek opkomen en zeg dat iedereen van me af moet blijven en dat ze die hand uit mn doos moet halen omdat het zo veel zeer doet. naar mijn gevoel luistert ze niet naar me en roep tegen mn man dat hij dan tegen dr moet zeggen dat ze die hand moet weghalen.
Gelukkig verdwijnen na een paar min de meeste dokters en voel ik me weer iets rustiger. Ze krijgt een ding op dr hoofd waardoor ik haar hartslag kan horen wat ik ontzettend fijn vind.
Ze vertellen me dat ik moet persen maar op mn rug weet ik helemaal niet hoe dat moet! Bij elke perswee vertellen ze het weer en dan lukt het me zelf nog 2 x. Helaas blijft haar hartslag zo dippen en moet de vacuümpomp te pas komen. Er word een knip gezet (heb ik niet gevoelt of gehoord) en binnen een paar min is ze geboren en word ze op mn buik gelegd

Het eerste wat ik zeg is Owh je bent helemaal niet lelijk. Je ben bent echt mooi! En niet omdat je van mij bent. Maar je bent gewoon echt mooi van jezelf :)

Pas na een kwartier word ze gewogen en gemeten. Al die tijd heeft ze lekker bij me mogen liggen en pas dan word ik ook gehecht.

Daarna word ik gedouched en kunnen we aan ons zeer uitgebreide kerstdiner bestaande uit 2 witte boterhammen en kerstcake. Maar boeiend ik heb een dochter O+
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:44:58 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_150577172
Snoenk, dat is best vlot gegaan! Wel akelig dat haar hartslag zo dipte ;( maar je kerstkind! O+
disclaimer
pi_150698408
Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch ook maar eens mijn bevallingsverhaal op schrijven.

Vanaf de 27ste week moest ik wekelijks naar het ziekenhuis voor een groeiecho. Onze uk groeide veel te hard en dit was schijnbaar ook niet goed. Vanaf de 30ste week begonnen ze erover dat ze me niet verder dan de 40 weken wilde laten lopen. Mede door zijn groei, mijn bloeddruk en dat ik niet te lang zonder medicatie kan (ziekte van crohn). Dat was dan duidelijk, uiterlijk 8 november zou onze uk geboren worden.

Maandag 27 oktober (38weken+3):
Tijd voor de wekelijkse controle. Groei echo was goed, maar uk was wel al aan de grote kant. Ze schatte hem toen al op 4kg. Nou werd er gezegd, als we jou door laten lopen tot de 40 weken zal die tussen de 4500 en 5000 gram wegen. Dit namen ze maar gelijk als een goed excuus om te kijken of er toevallig al wat ontsluiting was. Ik had namelijk al een aantal dagen last van lichte krampen en wat buikpijn. Verrassend genoeg had dit al 2 hele centimeter opgeleverd. De verloskundige vertelde me vrolijk dat ik een afspraak mocht maken om ingeleid te worden. Dacht nog bij mezelf dat ik deze 2 cm wel heel makkelijk verdient had.

Zo gezegd, zo gedaan. Op naar de receptioniste om een afspraak te maken. Ja hoor ik mocht de volgende dag al terecht. Ik had verwacht dat het deze week zou gebeuren, maar dit was wel heel snel. Verder niet te veel over nagedacht en zonder twijfel gezegd dat dat goed was. Met een apart en nerveus gevoel gingen m’n vriend en ik weer terug naar huis.

Dinsdag 28 oktober (38weken+4):
In aller vroegte zijn we wakker, vandaag de dag, het is zo ver. Mijn vriend gaat eerst nog werken tot een uurtje of 1, omdat ze me toch pas om 16uur verwachten in het ziekenhuis. Ik doe ondertussen nog rustig aan, pak wat spullen, ga nog naar de stad om wat extra leesvoer te halen en een heerlijk broodje te smikkelen.

Vol goede moed vertrekken we richting het ziekenhuis. Daar aangekomen grappen we nog dat we niet eerder naar huis gaan als met een kleine in de Maxi-Cosi!

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen word ik aan de CTG gelegd. Er worden hele lichte weeën geregistreerd, maar niets om naar huis over te schrijven. Omdat ik ingeleid moet worden besluiten ze om een ballonnetje te plaatsen. Geen idee hoe en wat dit allemaal in houdt, stel ik de meest rare vragen (Mag ik dan nog wel naar huis?, kan ik nog wel rondlopen of ben ik aan bed gekluisterd?). Gelukkig is de gynaecoloog de beroerdste niet en beantwoord vrolijk mijn vragen. Al snel zit het ballonnetje op z’n plek en wordt mij vertelt dat ik om de paar uur best zachtjes mag trekken om te kijken of er al beweging in zit. Ik heb er verder geen last van, maar mag helaas (uiteraard) niet naar huis. We lopen nog even wat door het restaurant, bestellen een broodje (waar ik niet echt van kan genieten omdat ik niet durf te zitten, omdat ik dacht dat het ballonnetje zou knappen XD, wat natuurlijk onzin is). Vervolgens terug gegaan naar m’n kamer, waar we gezellig samen wat gedronken hebben. ’s Avonds toch nog maar een poging doen om te slapen en vriendlief ging naar huis. Er werd nog gevraagd hoe laat ik gewekt wilde worden, omdat ze de volgende ochtend het liefst zo vroeg mogelijk wilde beginnen.

29 oktober (38weken+5):
Spannend! Dat was mijn eerste gedachten toen ik die ochtend wakker werd. Na een nacht heerlijk te hebben geslapen werd ik ’s ochtends om half 6 gewekt met een vers ontbijtje. Ik zou m’n energie goed kunnen gebruiken volgens de dame die het ontbijt kwam brengen. Na het ontbijt lekker gedoucht en ondertussen was mijn vriend ook weer gearriveerd.

Om kwart voor 7 werd ik naar de verloskamer gebracht en kwamen ze tot de conclusie dat het ballonnetje een extra cm voor elkaar had gekregen. 3cm! Dat betekende dat ze de vliezen gingen breken. Ik zag het haakje en keek er een beetje angstig na, maar hield m’n mond. Ik was allang blij dat er vandaag iets zou gebeuren! Al met al viel het reuze mee en herinner ik me alleen nog een warme plens vocht wat eruit stroomde. Bij elke beweging, elke stap gutste er weer wat uit. Gatsie wat voelde ik me vies. Er werd afgesproken dat we 2 uur zouden aankijken of mijn lichaam zelf de weeën zou doorzetten, voordat ze met weeënopwekkers kwamen aanzetten.

Rond 9 uur waren helaas de weeën niet door gezet en werd er een infuus aangelegd. Elke 20 tot 30 minuten zou het verhoogd worden. De weeën werden niet regelmatig en niet krachtig genoeg dus het infuus werd uiteindelijk tot het max gezet. Onze uk vond het allemaal wel prima en vermaakte zich nog erg in mijn buik. Hij liet duidelijk merken dat hij nog geen zin had om geboren te worden vandaag. M’n vriend en ik lagen wat te kletsen, tv kijken en ondertussen stiekem het scherm in de gaten te houden hoe mijn mede dames op de andere verloskamers er aan toe waren.

Vanaf een uurtje of 2 begon ik toch ontzettend pijn te krijgen van de weeën. Ze waren hevig, maar niet regelmatig. Rond 3 uur kwam de gynaecoloog om te toucheren. Helaas, nog steeds 3 cm. 5 uur verder en geen cm opgeschoten. Ze vroeg of ik vast een ruggenprik wilde. Ik gaf aan dat het nu nog niet nodig was. Maar het was behoorlijk druk, dus het zou niet eerder kunnen dan over 1.5 uur. Mocht het dan nog niet nodig zijn, dan kon ik daarna altijd bellen of ik het wilde. Hier stemde ik mee akkoord. Na een uur belandde ik in een weeënstorm en was ik blij, dat ik nog maar een half uurtje hoefde te wachten op de ruggenprik. Ik had me van te voren niet ingelezen hoe zoiets te plaatsen ging, en dat was maar goed ook! Al met al viel het me reuze mee, zat die in 1 keer op de juiste plek. Ze wiebelde er een beetje mee en vreemd genoeg voelde het alsof er een luchtbel in m’n ruggegraat zat, maar binnen no-time was ik van de pijn af. Dit kon ik wel uren volhouden! Kom maar op!

Om 18uur werd er weer getoucheerd en kreeg ik het demotiverende nieuws te horen, 3cm! Al snel begon de gynaecoloog te praten over een ks als er niet snel vordering in kwam. Ze gaf me een tip om niet meer te eten (en dus schoof ik m’n heerlijke broodje gehaktbal door naar mijn vriend :( ) in verband met een eventuele ks. Verder deelde ze ook mee dat ik eens op mijn linkerzij moest gaan liggen.

Zo gezegd, zo gedaan ik ga liggen en kijk rustig wat tv. Op de monitor zie ik hoge pieken die regelmatig terug komen. Hier heb ik echter geen last van. Tot ik op een gegeven moment de neiging heb om naar het toilet te gaan. Ik druk op de bel, want tja overal liggen kabeltjes en plakkertjes. De verpleegster kwam, ik legde het uit. Ze kijkt me aan, rent de deur door naar buiten en haalt de gynaecoloog erbij. Die voelt en ja hoor 8-9cm. Binnen 1.5 uur van 3cm naar 8-9cm. Als ze me eerder verteld hadden dat op mijn linkerzij liggen zou helpen, had ik dat direct gedaan! De gynaecoloog vertelde me dat ik de weeën moest weg puffen, dat ze nog snel even een echo bij mijn buurvrouw moest maken en dat ze daarna weer terug kwam, om een einde te maken aan deze lange dag! Wat was dat fijn om te horen. Onze kleine man was er BIJNA!

Vreemd genoeg duurde het wel 45 minuten voordat de gynaecoloog terug was en was ik ondertussen behoorlijk woest dat het zo lang duurde. Gelukkig was er volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Mijn vriend stond naast me, hield m’n hand vast zodat ik er in kon knijpen (tot zijn grote spijt, zijn duim werd langzaam aan blauw, oops). De assistente moedigde me aan en ook al kon ik dat niet waarderen, het was wel fijn dat ze er was. Mijn vriend liep af en aan met washandjes, maar na 1 wee hielp dat al niet meer. Voor mijn gevoel schoot het niet op. Hoezo 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit.. Het voelde als 1 stap vooruit en 2 stappen achteruit. Na een uur lang hevige persweeën zakte de moed me in mijn schoenen (als ik die aan had) en jammerde dat ik er klaar mee was, dat ik op was en dat ze me maar plat moesten spuiten en hem eruit moesten halen. Het was zo’n lange dag geweest dat ik het niet meer trok. De gynaecoloog sprak me streng toe, dat het nu echt op schoot en dat het niet lang meer zou duren voordat ik onze uk in mijn armen kon houden. Tot overmaat van ramp kreeg ik uiteraard ook nog eens kramp in mijn heup waardoor ik mijn been amper in de beugels kon houden. Na 1.5 uur persweeën riep ik dat ze maar moesten helpen en het leek erop dat ze eindelijk door kregen dat ik dit niet langer zou volhouden. Na snel overleg kwamen ze binnen met de vacuümpomp. Vreemd genoeg kan ik me dat ding helemaal niet herinneren. Ik herinner me dat ik hard moest persen, dat het zuignapje (??) los schoot, ze het vervolgens nog een keer probeerde en opeens voelde ik er iets uit glibberen. Hij begon al snel te huilen. Hij werd bij me neer gelegd en kon het niet geloven, ik was mama geworden. Zo’n ongelooflijk gevoel, zo machtig. Ik kon alleen maar naar hem kijken, lachen, huilen, alle emoties kwamen eruit. Mijn kleine mannetje <3! Om 21.58 is onze kleine grote vent (54cm 4090 gram) geboren.

Door de vacuüm pomp was er van te voren een knip gezet en moest dus ook gehecht worden. Vreemd genoeg was ik toen helemaal klaar met dat gewroet, gepluk en gedoe aan m’n lichaam en wilde ik met rust gelaten worden. Helaas ging dat feest niet door, maar de schade viel mee. Ze was snel klaar met hechten en ondertussen waren mijn (schoon)ouders ook gearriveerd om hun eerste kleinkind te bewonderen.

Achteraf bleek dat de kleine vent de navelstreng om z’n nekje had zitten. Ik had ruim 800ml bloed verloren, waardoor ik een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Ik wilde graag dat mijn vriend bleef slapen en dat kon gelukkig geregeld worden. Hier kreeg ik achteraf direct spijt van, omdat meneer binnen no time sliep en lag te snurken en mij dus wakker hield 

Al met al was het een vermoeiende dag, maar het resultaat mag er wezen en ik zou het zo weer doen. Al was dat niet hetgene wat ik toen ook zei ;-)..
pi_151786318
Dicht dan maar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')