ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 02-07-2014 10:14:47 ]
Op woensdag 2 juli 2014 07:32 schreef Dr_Flash het volgende: Dus. .. trein komt binnen, deuren open, eoa peloton schreeuwende rugzakken eruit "We need to buy more beer!"
Ik ken dat gevoel. Alleen komt dat bij mij op weekenden vaker uit de strot dan om half 8 in de ochtend. Than again, vakantie enzo, waarom niet?
Op woensdag 2 juli 2014 07:32 schreef Dr_Flash het volgende: Dus. .. trein komt binnen, deuren open, eoa peloton schreeuwende rugzakken eruit "We need to buy more beer!"
Wipe them out, all of them.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Kokosmuur dempt treinherrie Kokos als geluidsmuur langs het spoor blijkt uitstekend te werken. Daarbij is een kokosgeluidsmuur stukken sneller aan te leggen en bovendien een prima voedingsbodem voor planten. Wie op station Diemen op de trein wacht of er eens een tussenstop heeft gemaakt, is de opvallende bruine geluidsmuur van kokosvezel wellicht eens opgevallen.
Omwonenden en ProRail zijn enthousiast over de eerste resultaten met de proef met het kokosvezelgeluidsscherm. "Het lijkt goed te werken. De treingeluiden worden volledig geabsorbeerd", reageert een woordvoerder van de spoorbeheerder. Door de goede ervaring in Diemen wordt inmiddels overwogen de kokosmuur ook bij station Naarden-Bussum aan te leggen.
Stedelijke uitstraling Om de geluidsoverlast van treinen zo veel mogelijk te beperken, experimenteert ProRail al enige tijd met nieuwe geluidswanden. Doorgaans wordt gewerkt met een muur van aluminium, steen, glas of houtvezelbeton. Alleen worden deze in bewoonde gebieden vanwege de 'stedelijke uitstraling' vaak niet echt mooi gevonden door omwonenden. Daarbij worden ze binnen een mum van tijd volgespoten met graffiti, zoals de meeste geluidsmuren langs het spoor.
ProRail begon vier jaar geleden al aan de ontwikkeling van een kokoswand. In Diemen konden bewoners in 2012 bij een inspraakmoment voor een geluidswal daarom ook voor deze nieuwe variant kiezen. Het kokosscherm in combinatie met glas kreeg de meeste voorkeurstemmen. Volgens ProRail past het bruine kokosmateriaal goed bij de ‘groenstroken langs het spoor’ en ontneemt het zoveel mogelijk zicht op de rails voor bewoners.
Stank Omwonenden hoeven niet te vrezen dat de kokos gaat rotten en vervolgens gaat stinken. "Het zal altijd wel een beetje vergaan, omdat het natuurlijk materiaal is. Maar dat is prima, omdat de muur zo ook zonder aanvullende maatregelen begroeid wordt."
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ja, daarin is zien al heel anders dan trillingen en geluid.
De vaat die automatisch aan de wandel gaat lijkt mij iets minder plezant inderdaad. Woon iets verder er vandaan en hoorde alleen zomers als de ramen open stonden en de wind 'verkeerd' stond s'nachts goederenspul langs denderen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 2 juli 2014 12:56 schreef dennistd het volgende: Klopt, als het goed is komt er elke drie dagen een nieuw (nou ja, nieuw als zesje) stel op de baan
Ah, check. T zijn dus gewoon 4-tjes waar twee bakken tussengeplakt zijn? Verklaart meteen waarom die van gister 4 zwarte en 2 glimmende bakken had .
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Ah, check. T zijn dus gewoon 4-tjes waar twee bakken tussengeplakt zijn? Verklaart meteen waarom die van gister 4 zwarte en 2 glimmende bakken had .
Ze zijn eerst van viertjes op de baan gekomen omdat de zesjes nog niet toegelaten waren. De twee extra bakken per stel zijn zolang opgeslagen in de Houtrakpolder in Amsterdam (een ongebruikte terminal in de haven):
Ik werk tegenwoordig naast Arnhem goederen, nu heb ik zelf geen fatsoenlijke camera maar een vriend van me wel. Waren van plan wat mooie sfeerfoto's te kieken en eerlijk gezegd is dat heel goed te doen met de zon die langzaam ondergaat achter de sporen daar. Ziet er bijzonder uit nu het helemaal leeg is. Heel bijzonder sfeertje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Huisvrouwenclubjes in de trein. Man, daar komt een lawaai vanaf
Altijd hetzelfde liedje inderdaad. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat er een kudde wilde stieren aan komt rennen en er eentje in de deuropening blijft staan omdat ze niet opschieten natuurlijk. En dan ''OOOEHH TOCH GEHAALD GREET!! JA IS WAT MET DIE TREINEN ROTTIJDEN ALTIJD''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Altijd hetzelfde liedje inderdaad. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat er een kudde wilde stieren aan komt rennen en er eentje in de deuropening blijft staan omdat ze niet opschieten natuurlijk. En dan ''OOOEHH TOCH GEHAALD GREET!! JA IS WAT MET DIE TREINEN ROTTIJDEN ALTIJD''
En altijd al 10 minuten van tevoren
OE AH WE MOETEN ZE OVERSTAPPEN HOOR DADELIJK HALEN WE HET NIET ?!?!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
België op hun best Omdat een trein een defecte GSM-R had, werd de trein in Antwerpen Berchem afgeschaft, en moesten de reizigers met andere treinen door naar Antwerpen Centraal. Ging om een IR-trein vanuit Brussel. Vervolgens is de trein gereden via Antwerpen Oost (kopmaken) naar Antwerpen Centraal, zodat de trein vanuit Antwerpen terug kon naar Brussel & de cabine dus voorop kwam met werkende GSM-R. In Brussel werd vervolgens een vervangende trein gereed gezet, en werd de trein, met de defecte GSM-R, afgerangeerd naar Schaarbeek.
En vraagt net een meid of ze haar telefoon aan mijn laptop mag koppelen om op te laden. Ze durft hem niet in de 1ste klas te leggen (lees 1 meter verder). Ik vertel haar nog, dan kan ik alles zien wat erop staat, vond ze geen probleem
Op woensdag 2 juli 2014 16:56 schreef Yreal het volgende: En vraagt net een meid of ze haar telefoon aan mijn laptop mag koppelen om op te laden. Ze durft hem niet in de 1ste klas te leggen (lees 1 meter verder). Ik vertel haar nog, dan kan ik alles zien wat erop staat, vond ze geen probleem
Ik heb gisteren België op zijn slechtst meegemaakt tussen Visé en Brussel Er had zich, in tegenstelling tot wat de conducteur had gezegd, niemand voor de trein gegooid maar er was iemand op een motor door de slagbomen gereden en onder de trein gekomen.
Ik strandde dus in Visé om ongeveer 20 voor 9 's avonds, vervolgens moesten we wachten op een bus, die kwam 40 minuten later en moest nog 20 minuten wachten op de volgende trein reizigers uit Maastricht. 5 minuten voordat die trein aankwam werd omgeroepen dat er tóch een trein naar Luik zou rijden en vervolgens konden we die bus weer uit. Daarna stonden we weer op het perron (waar we de lege bus over de autoweg richting Luik zagen rijden....) en konden we nog eens 10 minuten op de trein. De treinrit ging vervolgens ook stervenstraag, bij elk sein werd gestopt en stapte de machinist uit om bij het sein te bellen. Na een minuut of 10 reed de trein dan weer verder, en dat dan 3 keer. Op een gegeven moment kwam de conducteur vragen waar de reizigers heen moesten om te bellen zodat de treinen in Luik zouden wachten, uiteindelijk kwamen we om 20 over 10 in Luik aan, had er geen enkele trein gewacht, konden reizigers richting Antwerpen alternatief vervoer/een Luikse slaapplaats gaan opzoeken en kwam ik met 2.5 uur vertraging in Brussel aan Het mooiste is nog wel dat indien die bus gewoon had mét reizigers had gereden er geen vuiltje aan de lucht was geweest, maar dat zal wel te duur zijn geweest.
En wat ik nog vergeet, ik zat lekker uit de ruit te kijken en vervolgens heb ik ter hoogte van die trein de stukjes mens op het spoor zien liggen, niet dat die conducteur even waarschuwde of zo
Ik wou zeggen "maar ze hebben toch al de NS International-app (een wrapper rond http://m.nsinternational.nl )?" maar die site kent niet heel Europa, ongeacht wat de knop beweert.
edit: Net geïnstalleerd, en hoewel de app er niet als HAFAS uit ziet gedraagt hij zich wel zo. Inclusief hoofdsteden geschreven in hoofdletters ("WIEN") en het gebruik van een H in een cirkel om een station aan te geven.
Dat is wel HEEL schandalig. Maar goed, niks nieuws onder de zon. NS denkt altijd al dat reizigers een stel achterlijke mongolen zijn, zo blijkt uit alles.
Op woensdag 2 juli 2014 19:06 schreef greavy het volgende: Het lijkt qua functies gewoon erg op Hafas, maar dan in een eigen jasje gestoken.
Eigenlijk IS het gewoon Hafas, maar dan omgetoverd naar de NSI-stijl.
Inderdaad
Zelfde icoontjes en manier van gegevens presenteren, alleen in een ander jasje. Nouja, stukken beter dan dat ze proberen om zelf iets in elkaar te knutselen.
Zelfde icoontjes en manier van gegevens presenteren, alleen in een ander jasje. Nouja, stukken beter dan dat ze proberen om zelf iets in elkaar te knutselen.
Niks mis met zelf in elkaar knutselen hoor, de gewone ns-app is ook zelf in elkaar geknutseld en dat is ook een prima app
Niks mis met zelf in elkaar knutselen hoor, de gewone ns-app is ook zelf in elkaar geknutseld en dat is ook een prima app
5 jaar geleden werd de eerste versie van de NS-app uitgebracht, een traag Java ME-gebaseerd gedrocht dat het allesbehalve goed deed. De later uitgebrachte iOS- en Android-versies hebben ook de nodige ontwikkelingen en bugs gekend.
Inmiddels is het wel een stabiele en volwassen applicatie, maar na 5 jaar development moet dat ook wel.
Op woensdag 2 juli 2014 19:06 schreef greavy het volgende: Het lijkt qua functies gewoon erg op Hafas, maar dan in een eigen jasje gestoken.
Eigenlijk IS het gewoon Hafas, maar dan omgetoverd naar de NSI-stijl.
In de Kamerbrief staat dat er sinds 2013 een Europese verordening is die de spoorwegbedrijven verplicht om samen onderling tot één telematica-oplossing voor internationale treinreizen te komen. Blijkbaar komt dat in de praktijk neer op Hafas.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 19:15:30 ]
In de Kamerbrief staat dat er sinds 2013 een Europese verordening is die de spoorwegbedrijven verplicht om samen onderling tot één telematica-oplossing voor internationale treinreizen te komen. Blijkbaar komt dat in de praktijk neer op Hafas.
Wel zo pragmatisch ook, de Duitsers, Oostenrijkers en Zwitsers maken al jaren gebruik van HAFAS en ook de apps van Railteam Mobile en de Belgen draaien op HaCON's software.
Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
NS heeft een soort van chipkaart. Ze zijn verplicht om in- en uit te checken overal. Praktijk is dat onze stewards de collega's van NS niet controleren wanneer ze in uniform passagieren.
Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
Ik heb een papieren, geplastificeerd Vrijvervoerbewijs van Arriva. Kan daarmee overal bij Arriva gratis reizen. Is geen chipkaart dus.
Bij Arriva hebben wij geen vrij vervoer of een bedrijfspas. Wanneer wij in uniform zijn kunnen wij gratis met de trein reizen, en zo onderhands ken ik alle stewards al, dus als ik in mijn vrije tijd naar Winschoten zou willen (waarom is een raadsel), dan kan ik gewoon instappen en desnoods in de onbediende cabine gaan zitten.
Als ik naar vrienden in Zwolle ga met de trein dan loop ik altijd even naar de HC toe en vraag ik of ik mag passagieren met hem naar Zwolle, en dan laat ik mijn machinistenvergunning zien. Nog nooit een HC gehad die nee zei. Op de terugweg (als ik bier op heb) dan koop ik wel gewoon een kaartje. Wil niet als machinist in een trein zitten dat ze dat weten terwijl ik naar de kutkloterij ben
Op de terugweg (als ik bier op heb) dan koop ik wel gewoon een kaartje. Wil niet als machinist in een trein zitten dat ze dat weten terwijl ik naar de kutkloterij ben
Ze zullen vast wel begrijpen dat ook machinisten vrije tijd hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt.
Ik heb nog wel eens rangeerdienst in Winschoten, dan loop ik nog wel eens richting die grote supermarkt (C1000), daar rechts heb je nog wel een wat kleinere snackbar waar ik ooit eens 2 jos brink's heb besteld. De satésaus daar is wel erg goed. Geen wijcko meuk, gewoon lekker en zelf gemaakt. Weet niet hoe die snackbar heet. Zal het wel eens opzoeken volgende keer als ik daar een middag rond hang.
Ze zullen vast wel begrijpen dat ook machinisten vrije tijd hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt.
Precies We zijn allemaal mensen, maar over een jaar of anderhalf wil ik zelf de overstap wel maken. Dan heb ik liever niet dat ze mij op die manier herkennen
Ik heb nog wel eens rangeerdienst in Winschoten, dan loop ik nog wel eens richting die grote supermarkt (C1000), daar rechts heb je nog wel een wat kleinere snackbar waar ik ooit eens 2 jos brink's heb besteld. De satésaus daar is wel erg goed. Geen wijcko meuk, gewoon lekker en zelf gemaakt. Weet niet hoe die snackbar heet. Zal het wel eens opzoeken volgende keer als ik daar een middag rond hang.
Ah, dan weet ik welke je bedoelt. Die zaak is overigens wel heel vaak dicht. Volgens mij is hij meer dicht dan open. Laatst had ik op maandag rangeerdienst daar, was hij dicht, de lokale kebabzaak links van hem ook, en die andere snackbar ging net pas open (nog net geen 16.00 uur ).
Ah, dan weet ik welke je bedoelt. Die zaak is overigens wel heel vaak dicht. Volgens mij is hij meer dicht dan open. Laatst had ik op maandag rangeerdienst daar, was hij dicht, de lokale kebabzaak links van hem ook, en die andere snackbar ging net pas open (nog net geen 16.00 uur ).
Voor de liefhebber: cijfers over o.a. gebruik en financiën van de Britse spoorwegen sinds de privatisering in 1997, en vergelijkingen met het Europese vasteland (Duitsland, Frankrijk, Nederland). De moeite van het lezen waard, vind ik.
Op woensdag 2 juli 2014 20:37 schreef James1988 het volgende: Voor de liefhebber: cijfers over o.a. gebruik en financiën van de Britse spoorwegen sinds de privatisering in 1997, en vergelijkingen met het Europese vasteland (Duitsland, Frankrijk, Nederland). De moeite van het lezen waard, vind ik.
Ik heb een papieren, geplastificeerd Vrijvervoerbewijs van Arriva. Kan daarmee overal bij Arriva gratis reizen. Is geen chipkaart dus.
En niet alleen bij Arriva: bij Syntus zijn officieel alleen de vrijvervoerbewijzen van Syntus geldig, maar in de praktijk worden ze allemaal gewoon geaccepteerd. Een tijdje terug had ik er nog een van Veolia in Hengelo, wat mij betreft allemaal prima. De eerste die met een pasje van FairytailRail aan komt zetten mag ook gratis mee
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En niet alleen bij Arriva: bij Syntus zijn officieel alleen de vrijvervoerbewijzen van Syntus geldig, maar in de praktijk worden ze allemaal gewoon geaccepteerd. Een tijdje terug had ik er nog een van Veolia in Hengelo, wat mij betreft allemaal prima. De eerste die met een pasje van FairytailRail aan komt zetten mag ook gratis mee
Dat wordt constant een kaart van "Badslipper Express Services" trekken dus.
in Alkmaar, ter hoogte van overgang kalkovensweg, ligt een platte kar op wielen. klaar om door de jeugd op het spoor gezet te worden, om oranje overwinning te vieren. dat ding kan je zo op het spoor tillen..... fraai dat ze zulk materiaal zo in de berm laten liggen.
vandaag heeft Volkerrail weer een slag gemaakt met DDAR.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik ben stiekem echt heel slecht in reizen. Ik maak me weken van tevoren gigantisch druk of alles wel goed gaat en dan dat kutvliegtuig en nu ook nog eens meer dan een maand van huis en jajajaja superleuk allemaal maar ik ben gewoon in paniek rondjes aan het rennen en geen idee hoe en wat. Wat zal ik blij zijn als ik vrijdagavond in mijn hotel op Schiphol zit zodat 'het begint' zoals ik van Fles geleerd heb. Dan heb ik in ieder geval niet meer de zorgen dat ik wat vergeet want /care op dat moment.
Op woensdag 2 juli 2014 21:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ben stiekem echt heel slecht in reizen. Ik maak me weken van tevoren gigantisch druk of alles wel goed gaat en dan dat kutvliegtuig en nu ook nog eens meer dan een maand van huis en jajajaja superleuk allemaal maar ik ben gewoon in paniek rondjes aan het rennen en geen idee hoe en wat. Wat zal ik blij zijn als ik vrijdagavond in mijn hotel op Schiphol zit zodat 'het begint' zoals ik van Fles geleerd heb. Dan heb ik in ieder geval niet meer de zorgen dat ik wat vergeet want /care op dat moment.
Jep. Volgende week woensdag om 14:20 vliegen vanaf Schiphol en zit mijzelf nu al op te fucken 'dat ik beter om 4:45 met de trein kan gaan voor de zekerheid want voor hetzelfde geld is er een wissel/seinstoring of nee misschien is slapen in amsterdam wel beter want dan heb ik daar geen last van'
Ik heb van SNCF een kortingscode gekregen "voor uw volgende reis". Er zit een shitload aan voorwaarden bij (strikt persoonlijk, niet overdraagbaar, niet geldig voor Prem's, niet geldig voor OUIGO, enzovoorts), maar er staat nergens in de mail hoeveel korting ik nou krijg.
Jep. Volgende week woensdag om 14:20 vliegen vanaf Schiphol en zit mijzelf nu al op te fucken 'dat ik beter om 4:45 met de trein kan gaan voor de zekerheid want voor hetzelfde geld is er een wissel/seinstoring of nee misschien is slapen in amsterdam wel beter want dan heb ik daar geen last van'
Ik ga zaterdag en ik word gebracht want het is teveel bagage voor mijn gehandicaptheid voor zo lang. Hotel werd voor me geregeld dus ja, pas de problem zullen we maar zeggen.
Jep. Volgende week woensdag om 14:20 vliegen vanaf Schiphol en zit mijzelf nu al op te fucken 'dat ik beter om 4:45 met de trein kan gaan voor de zekerheid want voor hetzelfde geld is er een wissel/seinstoring of nee misschien is slapen in amsterdam wel beter want dan heb ik daar geen last van'
Ik arriveer de laatste keren vaak pas anderhalf uur van te voren, weliswaar met enkel carry-on bagage. Ik zal maar even afkloppen, maar tot nu toe geen vertragingen meegemaakt.
Ik arriveer de laatste keren vaak pas anderhalf uur van te voren, weliswaar met enkel carry-on bagage. Ik zal maar even afkloppen, maar tot nu toe geen vertragingen meegemaakt.
Ik ben een keer op London Luton 30 seconden te laat aangekomen bij de incheckbalie (ook carry-on bagage), omdat er werkzaamheden waren op het spoor. Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken _! Dan voel je je in de hel.
Ik ben een keer op London Luton 30 seconden te laat aangekomen bij de incheckbalie (ook carry-on bagage), omdat er werkzaamheden waren op het spoor. Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken _! Dan voel je je in de hel.
Degene aan de andere kant van de balie zag je zeker aan komen rennen en stond met een grote grijns op zijn/haar gezicht te vertellen 'dat je nu toch echt te laat bent'?
Degene aan de andere kant van de balie zag je zeker aan komen rennen en stond met een grote grijns op zijn/haar gezicht te vertellen 'dat je nu toch echt te laat bent'?
Jep. Ineens snapte ik die boze mensen altijd van dat programma vroeger 'Airport'. Wat een ellendig hoopje mens voel je je. Dan zit je op Luton waar alleen een soort van supermarktje zit waar ze geeneens bier verkopen. Ellendig half slapen op van die goedkope kutbankjes waar je nooit comfortabel kan liggen.
Nah, Goor is mij iets te ver en heb er (vanzelfsprekend) maar weinig te zoeken. Als je echter de komende week in Enschede op lijn 1, 2 of 8 zit moet je het maar laten weten, dan komt deze vertegenwoordiger wel langs.
Ik ben een keer op London Luton 30 seconden te laat aangekomen bij de incheckbalie (ook carry-on bagage), omdat er werkzaamheden waren op het spoor. Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken _! Dan voel je je in de hel.
Jep. Ineens snapte ik die boze mensen altijd van dat programma vroeger 'Airport'. Wat een ellendig hoopje mens voel je je. Dan zit je op Luton waar alleen een soort van supermarktje zit waar ze geeneens bier verkopen. Ellendig half slapen op van die goedkope kutbankjes waar je nooit comfortabel kan liggen.
Waar de middenarmleuningen bestaan met als enige doel te VOORKOMEN dat je er gaat slapen. Laat dat maar aan NS over.
Nah, Goor is mij iets te ver en heb er (vanzelfsprekend) maar weinig te zoeken. Als je echter de komende week in Enschede op lijn 1, 2 of 8 zit moet je het maar laten weten, dan komt deze vertegenwoordiger wel langs.
Zondagmiddag zit ik op 1 en 2
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Monopoly het volgende: Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken _! Dan voel je je in de hel.
Dan konden ze me toch mooi de pestkanker krijgen. Dan kachelde ik rustig naar harwich voor de boot, al kostte het nog 100 pond meer. Tenminste RUSTIG reizen
Dan konden ze me toch mooi de pestkanker krijgen. Dan kachelde ik rustig naar harwich voor de boot, al kostte het nog 100 pond meer. Tenminste RUSTIG reizen
Ik had mijn portomonee al leeg gebrast op het vrijgezellenfeest van mijn broer die nacht er voor Krap bij kas en moest vanaf Schiphol direct door naar mijn werk Dat was een tragische dag. Ik werkte toen nog in de supermarkt en ik heb daar rond gelopen als een zombie.
Na een week zei iemand "Mono je hebt nu het alarm 6 nachten op rij af laten gaan, misschien moet je eens naar huis en een bed op zoeken"
Hehehe. Ik heb jaren geleden bij de Jumbo gewerkt. 3 dagen non stop gewerkt met af en toe een uurtje of 3 slaap in de kantine. Kerst, het was echt geweldig. Beuken en rammen als een idioot. Mocht allemaal niet, maar de vrachtwagens waren enorm vertraagd omdat het toen had gesneeuwd. Leven op red bull en nicotine. Rammen rammen rammen.
1h16m overstaptijd in Minneapolis/St. Paul dus dat heb ik inderdaad geregeld :$
Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken.
Nog voordat we in Minneapolis waren te horen gekregen dat de vluchten naar Amsterdam en Londen al weg waren, "kom morgen maar terug. U kunt vouchers voor eten en een motel krijgen bij de infobalie."
Hehehe. Ik heb jaren geleden bij de Jumbo gewerkt. 3 dagen non stop gewerkt met af en toe een uurtje of 3 slaap in de kantine. Kerst, het was echt geweldig. Beuken en rammen als een idioot. Mocht allemaal niet, maar de vrachtwagens waren enorm vertraagd omdat het toen had gesneeuwd. Leven op red bull en nicotine. Rammen rammen rammen.
Ja mooi was die tijd idd. Herfstvakanties 9 dagen op rij beulen bij de friettent in de Efteling. EN als ik dan een dag vrij had stak ik mn bedrijfspak in mn rugzak en fietste ik 10 km daarheem in de hoop dat ze me nodig hadden (wat dan vaak ook echt zo was )
Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken.
Nog voordat we in Minneapolis waren te horen gekregen dat de vluchten naar Amsterdam en Londen al weg waren, "kom morgen maar terug. U kunt vouchers voor eten en een motel krijgen bij de infobalie."
Ik baalde wel, nu kan ik er best om lachen.
Ja snap ik dat dat balen was. Maar daar zou ik in de zomer niet zenuwachtig van worden, wel voor Atlanta trouwens. Dat is groter dan Amsterdam man met eigen metro en alles. Maar Minneapolis is bij binnenkomst vervelend omdat er ook veel vluchten uit Azië aankomen tegelijkertijd en het screenen van die mensen duurt zo lang.
Ja snap ik dat dat balen was. Maar daar zou ik in de zomer niet zenuwachtig van worden, wel voor Atlanta trouwens. Dat is groter dan Amsterdam man met eigen metro en alles. Maar Minneapolis is bij binnenkomst vervelend omdat er ook veel vluchten uit Azië aankomen tegelijkertijd en het screenen van die mensen duurt zo lang.
De laatste keer dat ik in Atlanta was was de nieuwe terminal voor internationale reizigers nog in aanbouw, ik vond het toen maar een vervelend vliegveld. Ik dacht "Ik ben een gezonde Hollander, ik loop wel van mijn aankomstvleugel naar de hal" maar toen ik na ruim een kwartier lopen nog niet op 1/3e was heb ik toch maar die peoplemover gebruikt.
Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken.
Nog voordat we in Minneapolis waren te horen gekregen dat de vluchten naar Amsterdam en Londen al weg waren, "kom morgen maar terug. U kunt vouchers voor eten en een motel krijgen bij de infobalie."
Ik baalde wel, nu kan ik er best om lachen.
Nadeel van vliegen is natuurlijk dat je allemaal door alle rompslomp heen moet, dan wacht je niet gauw. Dat is toch met treinen (beetje ontopic ) wat handiger
Nadeel van vliegen is natuurlijk dat je allemaal door alle rompslomp heen moet, dan wacht je niet gauw. Dat is toch met treinen (beetje ontopic ) wat handiger
Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef James1988 het volgende: Ik heb van SNCF een kortingscode gekregen "voor uw volgende reis". Er zit een shitload aan voorwaarden bij (strikt persoonlijk, niet overdraagbaar, niet geldig voor Prem's, niet geldig voor OUIGO, enzovoorts), maar er staat nergens in de mail hoeveel korting ik nou krijg.
Kan ik iets voor je betekenen door het bellen van de Klantenservicelijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vous en prie. S'il vous plaît, ne plus écrivez des messages en français, mème si les annonces sont dupliés des sources francophones. Car ici, on ne parle pas français. Traduisez, ou taisez-vous.
Je vous en prie. S'il vous plaît, ne plus écrivez des messages en français, mème si les annonces sont dupliés des sources francophones. Car ici, on ne parle pas français. Traduisez, ou taisez-vous.
He? Waat zaesse? Ik verstaon dr gen kloète van.
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
edit: Net geïnstalleerd, en hoewel de app er niet als HAFAS uit ziet gedraagt hij zich wel zo. Inclusief hoofdsteden geschreven in hoofdletters ("WIEN") en het gebruik van een H in een cirkel om een station aan te geven.
Ok dus als ik het goed begrijp kan ik mijn HAFAS CFL app gewoon op mn dinges laten staan en heeft de app met NS jasje dus geen enkele toegevoegde waarde?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is toch ergens een post geweest met allemaal screenshots van die Hafas apps die allemaal zo op elkaar leken?
Ok dus als ik het goed begrijp kan ik mijn HAFAS CFL app gewoon op mn dinges laten staan en heeft de app met NS jasje dus geen enkele toegevoegde waarde?
Sommige HAFAS-varianten hebben functies die eigen zijn aan de vervoerder van wie de app is. Zo kreeg ik ooit een pushmessage van SBB-HAFAS om me erop te wijzen dat de dienstregeling ging veranderen.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Er is toch ergens een post geweest met allemaal screenshots van die Hafas apps die allemaal zo op elkaar leken?
Op woensdag 2 juli 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende: Maar een 5landentoernee met een overnachting in bijvoorbeeld de jeugdherberg in Aachen is wat mij betreft ook prima bespreekbaar
Daar heb je langer plezier van dan een HSL-rondje lijkt me
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Daar heb je langer plezier van dan een HSL-rondje lijkt me
een sluit ander niet uit natuurlijk
Maar goed voor sommige mensen is een overnachting natuurlijkk wel een groot probleem ivm meldingsplicht reclassering en zo, die kunnen dus niet mee dan
Maar goed voor sommige mensen is een overnachting natuurlijkk wel een groot probleem ivm meldingsplicht reclassering en zo, die kunnen dus niet mee dan
In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dicht
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dicht
Nee ik wil best 2 dagen hoor, maar dan wel fatsoenlijk met een bed en douche en ontbijt en zo. Niet "met zn allen op de betonnen vloer een paar uurtjes aan de Spopo ontsnappen"
De laatste keer dat ik in Atlanta was was de nieuwe terminal voor internationale reizigers nog in aanbouw, ik vond het toen maar een vervelend vliegveld. Ik dacht "Ik ben een gezonde Hollander, ik loop wel van mijn aankomstvleugel naar de hal" maar toen ik na ruim een kwartier lopen nog niet op 1/3e was heb ik toch maar die peoplemover gebruikt.
Atlanta is zelfs het grootste vliegveld ter wereld. Ik ging op m'n 18e voor het eerst alleen op reis (naar Denver) en moest ook voor de eerste keer ooit overstappen, daar had ik 1.5 uur voor en gezien de grootte van dat vliegveld was dat niet bepaald positief voor m'n gemoedsrust Ik vind die luchthavenmetro's overigens wel leuk, in Denver rijdt ook zo'n ding rond met van die kinderachtige deuntjes Morgen vlieg ik naar Azerbeidzjan, 3 uur overstaptijd in Istanbul zal wel genoeg zijn
Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.
En volgens mij mag verder alleen NMBS personeel ook gratis met NS mee. De andere vervoerders hebben daar geen overeenkomsten voor gesloten.
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.
En volgens mij mag verder alleen NMBS personeel ook gratis met NS mee. De andere vervoerders hebben daar geen overeenkomsten voor gesloten.
Ik vind in de NS CAO dingen over contractduur en aantal uren waarvoor ze in dienst zijn en dat er dan een vergoeding betaald moet worden en een NS-PrivilegeCard en dat er een directeur is die de hoogte van de vergoeding betaalt.
Nou snap ik wel dat als je bij AH werkt dat je dan geen gratis dingen meekrijgt maar het is niet alsof die treinen niet toch al rijden ofzo. Maar het zal wel gezien worden als extra inkomen door de belastingdienst en daar zal die vergoeding wel voor zijn dan.
Op donderdag 3 juli 2014 08:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar het zal wel gezien worden als extra inkomen door de belastingdienst en daar zal die vergoeding wel voor zijn dan.
PROVINCIE ZET IN OP VOLWAARDIGE SPOORVERBINDING TUSSEN ZWOLLE EN ENSCHEDE
woensdag 2 juli 2014 | 22:35
Er moet in Overijssel een volwaardige verbinding komen tussen Zwolle en Enschede, waarbij naast stoptreinen de hele dag ook treinen van Intercity-kwaliteit kunnen rijden. Dat vindt een meerderheid in Provinciale Staten van Overijssel.
De politiek spreekt niet uit wanneer die wens gerealiseerd moet zijn, maar volgens Daphne Dertien van GroenLinks is het goed om een 'stip op de horizon' te zetten. Wanneer zich kansen voordoen kan in de toekomst gewerkt worden om de snelle treinverbinding stap voor stap aan te leggen. “Voor de verbetering van de Rijksweg N35 tussen Zwolle en Twente ligt ook een dergelijke marsroute. Als het voor asfalt werkt, dan moeten we het ook zo voor het spoor aanpakken.”
Het plan is nu wel om de spoorverbinding tussen Zwolle en Enschede te elektrificeren. In 2018 moet die operatie klaar zijn. Waarschijnlijk kunnen er dan ook al in de spits enkele intercitytreinen rijden.
Volgens PvdA-statenlid Dick Buursink mogen we best trotst in Overijssel zijn op de investeringen die in het spoor gedaan worden. De afgelopen jaren zijn volgens Buursink honderden miljoenen euro's uitgetrokken. Daarmee is Overijssel waarschijnlijk de grootste investeerder op het gebied van spoorinfrastructuur van alle provincies. Buursink noemt als voorbeeld van investeringen de aanleg van de Hanzelijn, de verbeteringen van de Vechtdallijn, de elektrificatie van het Kamperlijntje en het knooppunt Herfte dat voor 225 miljoen euro wordt aangepakt.
Ik had gisteren naar aanleiding van de typetoelatingen in Noorwegen (AC) en Duitsland (MS) aan Siemens gevraagd of de Vectron ook in Nederland getest gaat worden, het antwoord daarop is: "Definitely No defined date yet."
Gaan de spitsintercity's nu in de spitsen beide kanten op of is het in de ochtend één richting en in de middag de andere kant op? Ik beantwoord mijzelf al in de volgende post.
[ Bericht 5% gewijzigd door boriq op 03-07-2014 10:29:36 ]
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte. Nope. Verkeerd gekeken. edit: hier is het voorstel wel (PDFje) http://overijssel.notudoc(...)ew/id=29514/type=pdf
Die tijdelijke spitstrein die tot vorig jaar reed ging 's ochtends naar Zwolle en 's middags terug naar Twente. Dus dat zullen de spitsrichtingen wel zijn.
Op donderdag 3 juli 2014 10:40 schreef ReisT het volgende: Die tijdelijke spitstrein die tot vorig jaar reed ging 's ochtends naar Zwolle en 's middags terug naar Twente. Dus dat zullen de spitsrichtingen wel zijn.
Seems legit inderdaad, ik hoop het eigenlijk heel erg aangezien ik in Enschede woon en in Zwolle studeer.
Op donderdag 3 juli 2014 11:13 schreef ReisT het volgende: Niet stoppen maar alle treinen Enschede-Amersfoort richting Utrecht sturen.
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen? Enschede - Deventer - Utrecht - Rotterdam/Den Haag Enschede - Zwolle - Almere - Amsterdam/Schiphol Hoe wil je dat gaan doen met frequenties, aangezien je nu al in Almelo splitst. Vanaf daar een vervangende trein (wat de treinen vanaf Amersfoort Schothorst nu doen) inleggen?
Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef James1988 het volgende: Zwolle - Almelo - Hengelo - Enschede zou toch worden gedecentraliseerd/aanbesteed?
Ja, is tot de elektrificatie onderhands gegund aan de NS (dacht ik gelezen te hebben) en daarna mag er iemand anders gaan rijden. Waren de kleine vervoerders al niet zo blij mee.
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen? Enschede - Deventer - Utrecht - Rotterdam/Den Haag Enschede - Zwolle - Almere - Amsterdam/Schiphol Hoe wil je dat gaan doen met frequenties, aangezien je nu al in Almelo splitst. Vanaf daar een vervangende trein (wat de treinen vanaf Amersfoort Schothorst nu doen) inleggen?
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, [s]aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte.
Klopt, ik heb het dan ook over de situatie wanneer het inderdaad een "volwaardige spoorverbinding" is geworden.
Ah, oke. Dan is dat inderdaad een goed idee om uit te gaan voeren. Als het maar niet zo'n halfbakken uitvoering is van twee stoptreinen en een halve intercity welke tot Zwolle rijdt en ook nog stopt in Raalte en Nijverdal.
Vorige week nog (mat 64 dan ) op de Burgemeester Reigerstraat , kunnen ze nu niet een stel bewaren voor de pendeldienst naar Maliebaan?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 3 juli 2014 15:06 schreef ReisT het volgende: De nieuwe concessie voor Kampen-Zwolle-Enschede gaat in per december 2017.
Welk Pimpelpad loopt er via Nijverdal?
Pimpels naar Amsterdam passen akelig goed en komen bijna op de vertrektijd van die sneltrein door Wierden. Even gekeken: Volgens de doorkomststaten op Somda komt de pimpel naar Amsterdam door om :20, de sneltrein naar Zwolle zou moeten vertrekken om :23
Op donderdag 3 juli 2014 09:01 schreef b2py het volgende: Ik ga deze zomer alleen met de trein op vakantie. Het is niet waar.
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs. Voorlopig ziet de route er ongeveer uit: Dag 1: Dordrecht - München Dag 2: München - Venetië Dag 4: Venetië - Zagreb Dag 5 Zagreb - Belgrado Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!) Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
sterker nog, er worden al twee stellen Plan V bewaard. De 876 is voor het spoorwegmuseum, terwijl de 904 voor stichting mat'64 is
Mooi, dat is toch wel het minste
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs. Voorlopig ziet de route er ongeveer uit: Dag 1: Dordrecht - München Dag 2: München - Venetië Dag 4: Venetië - Zagreb Dag 5 Zagreb - Belgrado Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!) Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Alleen is niet alleen alleen, maar dus puur met de trein. Niet met vliegtuig of auto. Interrail is met twee vrienden en Parijs met gleufdier.
Haha, oké. Ik ga sinds mijn 16e alleen op vakantie (vorig jaar niet echt op vakantie geweest. Dit jaar voor 't eerst verder dan Frankrijk/Luxemburg/Duitsland geweest. Volgend jaar maken we er echt een roteind weg van Ik heb één keer moeten vliegen, en dat was enkele reis ca. 2 uur, terug ook. Ik vond er na 10 minuten al niks meer aan, terwijl ik zonder problemen 9 uur in één trein ga zitten
Ik heb gehoord dat de plaatselijke Snoei- en Schoffeldienst opgeheven is wegens geen werk meer
Ik had mijn snoeigereedschap uiteraard niet mee. Heb eigenlijk nergens hoeven snoeien. Werd al gedaan door Duitsers die met de auto waren en wél gereedschap hadden Maar zonder gekheid. De stekken die ik bezocht heb, was snoeiwerk gewoon niet nodig.
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs. Voorlopig ziet de route er ongeveer uit: Dag 1: Dordrecht - München Dag 2: München - Venetië Dag 4: Venetië - Zagreb Dag 5 Zagreb - Belgrado Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!) Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Belgrado - Bar en Sarajevo - Mostar schijnen hele mooie routes te zijn. Al weet ik niet wat jij wil zien. Dit zijn iig twee routes met heel mooie natuur
Op donderdag 3 juli 2014 16:24 schreef b2py het volgende: De 9292 app voor Android heeft een update gekregen en is daardoor voorbereid op realtime data, zodra die data beschikbaar komt.
Op donderdag 3 juli 2014 16:21 schreef greavy het volgende: Gaat mij veelal om de natuur. Industrie is even leuk, maar verder boeit mij dat niet zoveel.
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).
In Albanië rijden een paar keer per dag treinen tussen Shkoder en Tirana & Tirana - Elbasan - Pogradec. Eerlijk is eerlijk, de minibusjes zijn sneller en net zo voordelig. In Pogradec en Elbasan rijden nog oude Utrechtse stadsbussen rond.
Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken.
Mijn reisschema uit 2008 voorzover iemand dat boeit: Dag 1: Utrecht - Frankfurt - Neurenberg - Wenen - Budapest Dag 2 Budapest - Arad Dag 2/3 Nachtrein Arad - Boekarest Dag 3 Boekarest - Bacau - Piatra Neamt Piatra Neamt - Bacau - Ploiesti - Galati Galati - Braila Braila - Ploiesti - Boekarest Boekarest - Sofia (nachttrein) Sofia - Sofia - Ohrid (bus) Ohrid - Pogradec (bus/taxi) Pogradec - Elbasan (minibus) Elbasan - Tirana (minibus) Tirana - Shkoder - Bar - Podgorica (minibus/taxi/trein) Podgorica - Belgrado (nachttrein) Belgrado - Vinkovci - Brcko (trein naar Brcko nu dicht?) Brcko - Tuzla (trein, nu dicht?) Tuzla - Srebrencica - Tuzla Tuzla - Zenica (bus) Zenica - Zagreb (bus) Zagreb - Munchen (nachttrein in zitcoupe) Munchen - Frankfurt Frankfurt - Utrecht.
Met de groetjes uit Bangkok
[ Bericht 24% gewijzigd door Bitlord op 03-07-2014 16:42:41 ]
Op donderdag 3 juli 2014 16:24 schreef b2py het volgende: De 9292 app voor Android heeft een update gekregen en is daardoor voorbereid op realtime data, zodra die data beschikbaar komt.
iOS heeft dezelfde update zie ik. "Als het beschikbaar komt"... Maar dat is er al...
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).
Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken.
In Bar zelf valt idd vrij weinig te beleven ja, dan is dit wel een optie. De man in stoel 61 heeft een filmpje van Bar - Belgrado
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).
Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken.
Interessant. Jammer dat Interrail niet geldig is in Albanië. Ik zou evt mijn reisplan iets kunnen verleggen. Ik heb in Thessaloniki één hele dag nodig, dus eigenlijk dag 1 aankomst, dag 3 weer vertrek. Maar ik zal het onthouden (staat genoteerd). Ff kijken wat er allemaal mogelijk is, enzo. Had eerst de nachttrein van Belgrado naar Thessaloniki gepland, maar planning is nog niet definitief.
Wat misschien ook wel leuk is voor een redelijk bedrag is om een taxi te huren en daarmee een trein te achtervolgen. De autos rijden als mongolen en de trein maar 30 ofzo, waardoor je dus veel fotostandpunten kan innemen.
Op donderdag 3 juli 2014 17:04 schreef Bitlord het volgende: Wat misschien ook wel leuk is voor een redelijk bedrag is om een taxi te huren en daarmee een trein te achtervolgen. De autos rijden als mongolen en de trein maar 30 ofzo, waardoor je dus veel fotostandpunten kan innemen.
Heel leuk allemaal over Albanië, maar er rijdt nog maar amper een trein. Elbasan-Pogradec is dicht gegooid, treinen naar Tirana rijden tot Vorë (vanaf daar kun je per verkrotte bus naar Tirana) & al het materieel dondert uit elkaar op het moment. De vooruitzichten zijn niet bepaald rooskleurig voor de Albanese spoorwegen, er zijn zelfs geen Saoedische investeerders voor te vinden. ...Dus tot zover hun slogan "Drejt se ardhmes!" (Op weg naar de toekomst!)
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs. Voorlopig ziet de route er ongeveer uit: Dag 1: Dordrecht - München Dag 2: München - Venetië Dag 4: Venetië - Zagreb Dag 5 Zagreb - Belgrado Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!) Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Roemenië. Sowieso. Ik zou dan Thessaloniki-Sofia (ja die trein rijdt weer, HAFAS beweert echter van niet) doen, evt. nog wat binnenlandse Bulgaarse lijntjes meepakken. In Roemenië zijn eigenlijk alle coridoren wel ongelofelijk de moeite waard, zowel via Brasov als via Caransebes, als Deda (Deda-lijn sowieso ).
Lekker klungelige kutwebsite wel, dat mijnovsterfkaart.nl
Postcode is een verplicht veld als je een kaart wilt koppelen, maar huisnummer niet. Maar als je geen huisnummer invult, dan krijg je een foutmelding
En ook dat geklier dta je het nummer in 4 blokjes van 4 moet invullen en dat de cursor na 4 ingevulde cijfers niet automatisch naar het volgende blokje gaat Dat soort kleine irritaties zit het vol mee. Sowieso is het al onzin dat je je gegevens moet invullen "en dan kijken zij wel of het goed is". Lekker voortklungelen jongens, ga zo door
Roemenië. Sowieso. Ik zou dan Thessaloniki-Sofia (ja die trein rijdt weer, HAFAS beweert echter van niet) doen, evt. nog wat binnenlandse Bulgaarse lijntjes meepakken. In Roemenië zijn eigenlijk alle coridoren wel ongelofelijk de moeite waard, zowel via Brasov als via Caransebes, als Deda (Deda-lijn sowieso ).
Ik zat eerst te denken aan de nachttrein Belgrado - Thessaloniki, en dan later vanuit Thessaloniki via Sofia door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen weer naar Nederland te cruisen. Ik had bij de man op zitplaats 61 al gezien dat die trein van- en naar Sofia inmiddels weer rijdt. Ik ga tussen de 15 en 20 dagen weg.
Voor Albanië wordt het begin volgend jaar nog ff puzzelen. Zou leuk zijn om dat mee te pakken, want het loopt "richting het einde".. Ook dat stukje naar Bar lijkt mij inderdaad wel interessant, door Montenegro.
Het wordt nogal een puzzelwerk. Eventueel kort ik de "aanvoerroute" wat in, en sla ik het stuk via Venetië volgend jaar over. Dat kost best veel tijd, eer je op een fatsoenlijke manier dan bij Belgrado bent. Het is zelfs het overwegen nog waard om dan een extra nachttrein mee te pikken.
Maar man. Wanneer ik op Booking.com kijk bij Bar, Montenegro, wat is dat spotgoedkoop
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 3 juli 2014 19:25 schreef Dr_Flash het volgende: En ook dat geklier dta je het nummer in 4 blokjes van 4 moet invullen en dat de cursor na 4 ingevulde cijfers niet automatisch naar het volgende blokje gaat
Dat heb ik eerlijk gezegd liever. Sites die automatisch doorgaan op zo'n moment zijn nog wel eens erg irritant als je een typefout in je postcode wil verbeteren en de site denkt "is al ingevuld, hup, door naar het volgende veld". Maar als je minder lompe vingers hebt is jouw manier vast beter .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Dat heb ik eerlijk gezegd liever. Sites die automatisch doorgaan op zo'n moment zijn nog wel eens erg irritant als je een typefout in je postcode wil verbeteren en de site denkt "is al ingevuld, hup, door naar het volgende veld". Maar als je minder lompe vingers hebt is jouw manier vast beter .
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket
Oh zo, dat is gewoon eigenaardig.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Tegenwoordig zou een stuk Shköder - Durres ¤1,14 zijn. Durres - Librazhd ¤1,35. Vanaf Librazhd naar Macedonië of Griekenland. Ik moet nog ff uitzoeken of dat wat haalbaar is enzo.
Wel jammer dat het daar zo beperkt wordt, qua treinmogelijkheden.
Dacht trouwens dat Griekenland helemaal geen grensoverschrijdend reizigersverkeer had. Of er moet weer iets nieuws geopend zijn, maar dat zou me verbazen...
Op donderdag 3 juli 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende: Dacht trouwens dat Griekenland helemaal geen grensoverschrijdend reizigersverkeer had. Of er moet weer iets nieuws geopend zijn, maar dat zou me verbazen...
Sinds maart dit jaar is het grensoverschrijdend spoorvervoer weer (deels) in ere hersteld
Op donderdag 3 juli 2014 19:42 schreef bork het volgende: Tip voor Greavy: Slowakije: Hoge Tatra, is een aflevering van Rail Away van geweest, lang geleden voor mij 25 (of 24) jaar terug denk ik.
Op donderdag 3 juli 2014 19:42 schreef bork het volgende: Tip voor Greavy: Slowakije: Hoge Tatra, is een aflevering van Rail Away van geweest, lang geleden voor mij 25 (of 24) jaar terug denk ik.
Ben er een paar jaar geleden geweest, in Zilina (wandelen in de Mala Fatra, wat ook in Rail Away wordt genoemd) en in Tatranska Lomnica, dus die aflevering was erg herkenbaar.
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket
Dat is erg lastig te regelen met HTML en JavaScript (ik heb nog nooit een goed werkende implementatie gezien van zo'n veld op een website), daarom waarschijnlijk de 4 velden.
Dat is erg lastig te regelen met HTML en JavaScript (ik heb nog nooit een goed werkende implementatie gezien van zo'n veld op een website), daarom waarschijnlijk de 4 velden.
Ik zat eerst te denken aan de nachttrein Belgrado - Thessaloniki, en dan later vanuit Thessaloniki via Sofia door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen weer naar Nederland te cruisen. Ik had bij de man op zitplaats 61 al gezien dat die trein van- en naar Sofia inmiddels weer rijdt. Ik ga tussen de 15 en 20 dagen weg.
Voor Albanië wordt het begin volgend jaar nog ff puzzelen. Zou leuk zijn om dat mee te pakken, want het loopt "richting het einde".. Ook dat stukje naar Bar lijkt mij inderdaad wel interessant, door Montenegro.
Het wordt nogal een puzzelwerk. Eventueel kort ik de "aanvoerroute" wat in, en sla ik het stuk via Venetië volgend jaar over. Dat kost best veel tijd, eer je op een fatsoenlijke manier dan bij Belgrado bent. Het is zelfs het overwegen nog waard om dan een extra nachttrein mee te pikken.
Maar man. Wanneer ik op Booking.com kijk bij Bar, Montenegro, wat is dat spotgoedkoop
Kijk even naar de Albanese of Kosovaarse prijzen, die zijn een schijntje vergeleken met het dure Montenegro.
Als je de keuze hebt òf Venetië òf Albanië voor de spoorwegen moet je hoe dan ook het laatste kiezen. Venetië blijft de komende 10 jaar toch wel hetzelfde, Albanese spoorwegen vrees ik dat het een ander verhaal wordt.
En zoals Bork al zegt; Hoge Tatra meepakken als je Slowakije wilt gaan doen. Vanuit Budapest kun je per InterCity naar Kosice, vanuit daar door de Tatra en langs Cadca naar Praag.
De NMBS heeft vandaag een niet-definitieve reisplanner uitgebracht voor de dienstregeling die komende december ingaat. De planner is gebaseerd op een stokoude versie van HAFAS (ik zie bestanden waarvan de timestamp teruggaat tot 1998 ), maar bevat wel hippe functionaliteiten:
Het opzoekscherm ziet er zo uit:
Maar als je niet van kleuren houdt, maar liever klinisch wit ziet, is er ook aan je gedacht:
Als ik zoek op treinen tussen Amsterdam en Brussel krijg ik er alleen maar Thalyssen uit, geen Beneluxtrein:
Maar gelukkig komen ook hier de ziekenhuisfetisjisten aan hun trekken:
En zoals Bork al zegt; Hoge Tatra meepakken als je Slowakije wilt gaan doen. Vanuit Budapest kun je per InterCity naar Kosice, vanuit daar door de Tatra en langs Cadca naar Praag.
of via Cadca naar Polen (daar wou Greavy heen) in, vet historisch stukje krijg ik het idee als ik erover lees. Nog nooit gedaan maar ziet er goed uit
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 03-07-2014 23:15:03 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Is steil, op google maps kun je mooi zien dat het goed door de bergen en dalen heen slingert, rijdt door de Beskiden heen. Ik denk dat het fraai is Fles, ik ken het niet zoals ik al schreef .
Er is ook ook om gevochten voor en na de tweede wereldoorlog door Polen en Tsjecho-Slowakije
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 3 juli 2014 19:13 schreef Sandrvich het volgende: Heel leuk allemaal over Albanië, maar er rijdt nog maar amper een trein. Elbasan-Pogradec is dicht gegooid, treinen naar Tirana rijden tot Vorë (vanaf daar kun je per verkrotte bus naar Tirana) & al het materieel dondert uit elkaar op het moment. De vooruitzichten zijn niet bepaald rooskleurig voor de Albanese spoorwegen, er zijn zelfs geen Saoedische investeerders voor te vinden. ...Dus tot zover hun slogan "Drejt se ardhmes!" (Op weg naar de toekomst!)
[..]
Je hebt een bijzonderheid te pakken: Alle ramen zitten er nog in op jouw filmpje!
EDIT:Igen was me voor
Ik zie het inderdaad, dit was voor mij wel even schrikken. Ik dacht dat er nog wel het een en ander reed, maar met de actuele dienstregeling lijkt het op een sterfhuisconstructie.
De volgende treinen rijden er kennelijk dus nog: 05:45 Shkoder 09:40 Durres 13:00 Durres 17:05 Shkoder
En dan ook nog allemaal terug. Zowat twee keer zoveel.
Als je beseft dat er momenteel en masse snelwegen worden aangelegd in het land, dat daardoor de reistijd enorm zakt, dat autobezit toeneemt en de minibus ongeveer drie keer per uur rijdt, én er niet geinvesteerd wordt in de spoorwegen en dat belangrijke stations Elbasan en Tirana niet bediend worden, dan lijkt het een aflopende zaak.
[ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 04-07-2014 02:40:24 ]
Twee vrachtwagens en een personenauto zijn vanochtend betrokken geraakt bij een ernstig ongeluk op de A4 richting Amsterdam. Wat zich precies heeft afgespeeld en of er slachtoffers zijn gevallen, kan de ANWB nog niet zeggen.
Door de klap is de personenauto op het spoor naast de snelweg terechtgekomen. De A4 richting Amsterdam is bij Sloten helemaal afgesloten. Automobilisten krijgen het advies bij Badhoevedorp de A9 en de A2 te kiezen.
Het opruimen kan uren gaan duren, denkt de ANWB. Treinen rijden niet tussen Schiphol en Amsterdam-Lelylaan. Treinreizigers moeten rekenen op een vertraging van een uur.
RTL Nieuws / ANP
Dat is wel een gevalletje oepsie.
[ Bericht 11% gewijzigd door Ajaxfan op 04-07-2014 07:30:31 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Wel kijken ProRail en de NS wat de ervaringen in de Drontermeertunnel leren met het oog op "toekomstige ontwikkelingen op het spoor, zoals voor de plannen om de snelheid te verhogen op spoorlijnen".
Ja, want die kennis is niet al duizend jaar aanwezig in elk ander land om ons heen
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Je kan de vrachtwagen verplaatsen naar tussen de sporen, daar is genoeg ruimte. Dan kan je hem naar boven takelen. En anders wat platte wagens eronder met lorries en rollen maar. Dan eruit op 16,7 uitgang tunnel Hoofddorp zijde, daar zit een inzetplaats.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding.
Hier moet toch wel iets op bedacht zijn? Lijkt me wel dat ze protocollen hebben voor dit baanvak, juist omdat het tussen 2 hele drukke snelwegen in ligt.
Look at me, I'm a train on a track I'm a train, I'm a train, I'm a chucka train, yeah Look at me, got a load on my back I'm a train, I'm a train, I'm a chucka train, yeah
Op vrijdag 4 juli 2014 10:20 schreef Monopoly het volgende: Hier moet toch wel iets op bedacht zijn? Lijkt me wel dat ze protocollen hebben voor dit baanvak, juist omdat het tussen 2 hele drukke snelwegen in ligt.
Ik denk twee dagen dicht. Weg 1 dag en het baanvaak twee voor herstelwerkzaamheden.
Op vrijdag 4 juli 2014 10:29 schreef Dr_Flash het volgende: Herstelwerkzaamheden? Er is niks stuk Masten staan er nog, bovenleiding is intact. .. hoogstens even de beveiliging testen.
Wedden dat ze wel iets vinden, desnoods in de tunnel.