abonnement Unibet Coolblue
pi_142139014
15:00
Op de akker word nog druk onkruid getrokken. Ron staat er ook even bij te kijken. Rienk en Giorgio hebben een discussie over goed en slecht.
Nicoline wil zomerse erwtensoep maken voor iedereen. Ron wil even de musical oefenen. Giorgio vraagt of Ron met mensen apart gezeten heeft. Ron wil de musical vandaag 2 keer doen en misschien wel 3 keer. Giorgio raadt aan dat Ron het beste met iedereen apart kan zitten. Ron zegt dat hij dat gedaan heeft aan het begin. Ron zegt dat ze vanzelf het alarm horen en loopt weg.
Nicoline lacht dat Ron het gesprek even aangehoord heeft en toen besloot om over de musical te beginnen.

Colinda en Ivan zitten op het bankje buiten. Colinda vraagt of hij nu bob de bouwer is. Ivan baalt dat hij Ron steeds nodig heeft. Dan moet hij hem weer zoeken en legt Ron het uit maar even later weet hij de uitleg niet meer.
Ivan vraagt zich af waar Aike en Giorgio zijn. Colinda zegt dat het gek is dat ze een bouwer hebben die niet wil bouwen. Ivan zegt dat niemand iets wil doen. Tim hoort het aan.
Colinda wil vanavond wat brainstormen na het eten. Ze hoopt dat er leuke ideeën uit komen. Het is een besloten bijeenkomst zegt ze. Tim vindt dat niet erg, als hij maar wel uitgenodigd is.
Ivan zegt dat er net mensen binnen zijn gekomen met frisse ideeën. Colinda vindt dat ze dat moeten aangrijpen. Ivan vindt dat mensen in de groep 1 ding hebben en zich daar aan blijven vasthouden. Colinda heeft gezien en merkt nu nog dat als er een idee is dat mensen direct tegenargumenten klaar hebben. Colinda noemt ook gisteren in centraal dat mensen iets noemen waar ze totaal geen verstand van hebben. Ivan vraagt wat ze bedoelt. Colinda bedoelt Isabella, ook al bedoelde Isabella het goed.
Ivan moest constant denken gisteren aan de maatschappij en zichzelf onderscheiden. Ivan wil dat mensen er geen verstand van hebben dat ze zich ook niet met de zaken moeten bemoeien. Tim vindt dat mensen met zakelijk inzicht dat moeten doen. Ivan vindt dat mensen zich met alles bemoeien. Isabella weet niets van zakelijk maar stemt wel tegen dingen. Tim zegt dat zo ook goede ideeën niet doorkomen. Colinda zegt dat het niet alleen Isabella is.
Tim sprak gisteren iemand die taarten bakt en dat zou leuk kunnen zijn met kinderfeestjes. Hij vertelde dat aan Vanessa. Ivan onderbreekt: Tegen wie zeg je dat dan. Tim legt het idee uit dat hij had. Hij had het op commissiebasis willen doen. Als ik dan word afgeschoten, zegt Tim.
Colinda zegt dat als mensen iets willen ze soms moeten doordouwen. Ivan zegt dat Tim met zakelijke dingen bij hem, Giorgio, Aike of Colinda moet zijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142140127
15:15
Colinda zegt dat Tim zijn eigen plan moet trekken. Tim moet zichzelf in 2 dagen bewijzen vindt hij. Colinda zegt dat hij zich moet laten zien.
Tim is niet iemand die de hele dag wil lopen chillen. Ivan zegt dat Tim overkomt als een 2e Ruud. Tim schrikt er even van. Ook al is Ruud wel heel slim, hij doet weinig is hij wel bang om vieze handen te krijgen zegt Ivan. Tim vindt het een goeie. Hij zegt dat hij net 80-urige werkweken gemaakt heeft.
Het luchtalarm gaat af, Ron wil de musical oefenen. Ron belt nog met een bedrijf. In de toekomst wil Ron misschien nog wel gebruik maken van hun diensten. De man lacht: Dat het morgen maar droog mag blijven dan.

Ron vertelt Laura dat hij de volgorde in de musical iets veranderd heeft.

15:30
De musical word geoefend. De bewoners houden zich rustig en kijken naar Billy die haar rol uitvoert. Ron roept enkele aanwijzingen naar Rienk. Colinda valt achterover terwijl ze haar dans doet maar staat snel op en gaat door.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 18:21:28 #278
388664 crew  Dotteke
pi_142145068
Ik hoor Vanessa tegen Laura en Gio zeggen dat het restaurant, de camping en de B&B dicht moeten. Vanessa vindt Ruud en Billy de grootste viespeuken, en Nico die achter haar rug om op donderdag restaurant wil doen, "waar is haar inzet, ze doet helemaal niks!" Laura heeft het erover dat het zo rotzooi in de loods is, er liggen regelmatig appels n de douche.
"Eigenlijk zijn het de setjes die de boel verneuken", zegt Gio.
Er moet een nieuwe keuken komen, maar Vanessa zegt zolang de kakkerlakken niet weg zijn heeft dat geen zin.
En er is geen geld. Volgens Gio staan ze nu 2000 euro in de plus, en er is zaterdag ook nog een markt.

De koe verliest slijm.

Colinda voelt van alles het is niet goed, veel onrust voelt ze. 2 bewoners die niet weten of ze mogen blijven, drie inwoners die niet weten of ze mogen blijven.

De dames gaan in de wei zitten en nemen een drankje mee.

Om 20.00 uur is er een centraal

[ Bericht 20% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2014 18:32:35 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 18:42:08 #279
388664 crew  Dotteke
pi_142145618
Vanessa verteld dat ze niets meer mogen, ze moet een advies bureau inschakelen.
Dit moet haar gaan vertellen wat ze moet doen mochten ze nog opengaan.

Ze mogen niets meer verkopen, ook geen pannenkoeken. Drinken mag wel
Isa geeft aan dat ze vandaag 2 keer de keuken heeft gedaan, maar dat mensen niet weten dat de keuken privé is.

"Ik vind een restaurant prima, maar er moet niet te veel voor wijken, ik moet ook normaal kunnen leven. Jullie moeten het niet zo opblazen", zegt Ruud.
Gio zegt als ze zo door blijven gaan ze problemen krijgen.
Ruud vindt dat ze het allemaal overdrijven. "Die kakkerlakken hadden hier hoe dan ook gekomen"
.
Billy zegt het is niet alleen dit he, kijk in wat voor omgeving zitten.
Als het restaurant niet wil dan niet zegt Billy.
Het was voor Vanessa een passie, ze heeft er een half jaar hard voor gewerkt.

Billy zegt dat Vanessa niet alleen geld binnen brengt, ook zei en Charlotte brengt geld binnen.
Volgens Billy komen de kakkerlakken niet van het eten, maar van de omgeving.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 18:47:20 #280
388664 crew  Dotteke
pi_142145781
Vanessa vraagt zich af of ze wel moet door gaan met het restaurant, ze is altijd bezig om op te ruimen en schoon te maken. Maar het schiet niet op.
Als ze geen restaurant heeft hoeft ze dat ook niet meer te doen.
Ze vraagt zich af wat ze dan moet doen als er geen restaurant meer komt.

We hebben straks geen restaurant, geen camping, geen afgehaald, geen B&B meer, "straks mogen we ook geen evenementen meer doen" zegt Gio.

Billy zeg ga een deel van de schuur voor een restaurant.
"Een jaar lang roepen het is hier een varkensstal schiet ook niet op", zegt Ruud.
Rienk en Nico zijn aan het werk op de akker.



Ruud wil een feestje voor de elite gaan houden op 26 juli, "High Tea met de elite".
Ruud is benieuwd wie gaat bepalen wie de winnaar is.
Hij hoopt niet dat het de elite zijn maar de kijkers thuis.
Het zal wel een combi worden van thuis, de elite en de oud bewoners denkt hij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2014 18:55:34 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 19:34:04 #281
388664 crew  Dotteke
pi_142147344
Edit

[ Bericht 61% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2014 23:41:50 (Foutje) ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 19:57:36 #282
388664 crew  Dotteke
pi_142147936
Vanessa schuift aan om te eten, maar ze wil alleen een wijntje het lust tot eten is haar vergaan.

"Ik woon hier met varkens", zegt ze tegen Ron. ALs deze vraagt wat er aan de hand is, verteld ze het verhaal voor de zoveelste keer, dat ze een adviesbureau en zo moet inschakelen.

Ron zegt dat de bar nog even vies is als gisteren avond en niet schoongemaakt is.

Ivan is nog druk bezig in de badkamer.
Laura zegt dat deze bijna klaar is.
Ron wil vanavond gaan voegen en er dan een zeil voor spannen, dan kan iedereen gaan douchen.
'We moeten gewoon beeldjes en schilderijen gaan maken", zegt Charlot.

Vanessa die de hele tijd al aan het mopperen is dat het niet hygienisch is, en dat er niet opgeruimd wordt, gooit zelf eten achter zich neer op het BBQ terras

Gifje: RobbieRonald
Aike heeft de sla gemaakt, maar deze zit nog vol met zand.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2014 20:11:27 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 20:13:03 #283
388664 crew  Dotteke
pi_142148333
Er is een theater school die gemaild heeft en 160 kaarten wil voor de voorstelling van morgen.
Joey gaat hier morgen achteraan.

Ook zijn er nog 26 aanvragen voor kaartjes geweest, maar nog niet bevestigd zegt Aike.
Tim is kistjes aan het maken met Joey en Gio is op de akker aan het werk niet Nico en Rienk.
Als Gio vraagt naar wie hun keuze gaat geeft Nico aan dat ze Sonny wel oke vind, hij werkt mee, doet dingen voor de musical en heeft mee geholpen op de akker. Maar ze vindt Tim ook oké

Gio zegt dat het bij hem nog 50/50 is, hij vindt Tim een beetje het zelfde als hij zelf is en Joey
Nico zegt dat dat een punt is, de groep is jong, een ouder iemand zo beter zijn
Sonny heeft obstakels gehad in zijn leven zegt Nico.

Gio geeft aan dat iedereen gaat helpen op de akker. "
Dat is nodig want zijn straks geen inkomsten meer.
Als Nico vraagt waarom zegt Gio dat anders niks meer mag.

O ja zegt Nico, dank je wel kakkerlakken, dank je wel musical.
NIco geeft aan dat standhouders wel eten mogen verkopen, dus voor evenementen is dat geen probleem.

Gio is bang dat het niet meer goed komt en dat ze er niet te licht over moeten denken.

Isa werd naar de ZK geroepen, als ze eruit komt loopt ze naar de wei
De zwarte koe heeft aan de luzerne zitten snoepen, Isa kan er wel om lachen.
Isa veegt het een beetje bij elkaar en spuit de koeien gelijk in met vliegenspray.
De zwarte koe verloor vanmiddag iets slijm, dit is niet door de bewoners gezien.
Nu is er volgens mij geen slijm meer te zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2014 20:23:37 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 20:23:56 #284
388664 crew  Dotteke
pi_142148730
Isa werd naar de ZK geroepen, als ze eruit komt loopt ze naar de wei
De zwarte koe heeft aan de luzerne zitten snoepen, Isa kan er wel om lachen.
Isa veegt het een beetje bij elkaar en spuit de koeien gelijk in met vliegenspray.
De zwarte koe verloor vanmiddag iets slijm, dit is niet door de bewoners gezien.
Nu is er volgens mij geen slijm meer te zien.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 20:52:44 #285
388664 crew  Dotteke
pi_142149971
Edit, foutje :D

[ Bericht 85% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2014 21:34:15 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 21:03:00 #286
388664 crew  Dotteke
pi_142150498
Centraal

Aike begint over de biomarkt van zaterdag, normaal laten we de nieuwelingen pitchen. Maar
Isa en ik hebben een opdracht bedacht, ze wil woord bij daad zien omdat de heren aan hebben gegeven commercieel zakelijk goed zijn. "In plaats van woorden laat het maar zien". zegt ze
Ze mogen het samen doen of apart. Ze mogen zelf bepalen.
De rest van de bewoners vinden het cool.

Gisteren is het rapport van de ongedierte binnen gekomen, ze hebben geen groenlicht gekregen om eten te serveren. Er zijn geen kakkerlakken gezien gisteren, maar ze zijn er nog wel.
Vanessa verteld dat ze aangeraden hebben een advies bureau in moeten schakelen.
In afwachting hiervan mag er geen eten voor gasten gemaakt worden.

We kunnen geen risico lopen, straks hebben we een claim aan de kont, zegt Vanessa.

Camping gasten mogen wel zelf eten meenemen.
Ivan zegt dat er een groot probleem is en wat ze kunnen doen.
Er komt een advies bureau zegt Vanessa en daar ga ik mee om tafel zitten.
Morgen zijn er 8.

Charlotte vraagt of ze geen beelden kunnen gaan maken of anderen dingen. "we moeten wat anders gaan verzinnen".
Rienk vraagt waarom ze geen restaurantje gaan bouwen. Maar Vanessa wil afwachten wat het advies bureau hier van zegt, ze hebben er zelf niets over te zeggen.

Gio zegt dat Vanessa best wel trots was, het wordt het een keer onder haar weggeschopt.
Het ligt ook gedeeltelijk aan ons, zegt Gio.

We kunnen andere inkomstenbronnen gaan zoeken om inkomsten te genereren.
Hij vind het heel lullig voor Vanessa, haar droom valt in duigen, ze is er wel een half jaar druk mee geweest.

Billy zegt dat ze ook moeten kijken in wat voor omgeving ze zitten, het is kut maar het komt vast goed.
'We moeten met zijn alleen gaan rammen", zegt Gio

"Misschien moeten we weer meer gaan bouwen", zegt Bil, "misschien moeten we tweedehands opkopen en opknappen".

Rienk heeft een idee, het gaat misschien niet echt geld opleveren, aan het eind van het jaar wordt het koud, als we dan eens een burning man neer gaan zetten. Maar dit mag niet, er mag geen groot vuur gemaakt worden volgens Aike.


Ron is tevreden over het oefenen vanmiddag
Hij stelt voor om het morgen een keer door te nemen als het podium er staat.
En later de generale te doen
Hij wil 4 man die hem helpen morgen.
Om 100 uur komt het podium morgen. De musical begint om 22.30 uur
Ron vraagt of er wat dames het terrein willen aankleden. Ron wil zo een zeil gaan spannen in de douche, dan kan iedereen even douchen.
Ron wil ook de badkamer vanavond gaan voegen.

Isa: We hebben onze tweede zangles gehad en zonder oefenen komen we nergens dus we willen 2 uur per dag de computer. We gaan wel een live in de loods doen.
Lot zegt dat ze het beste een vaste tijd kunnen vaststellen, men stelt voor om het na kantoortijd te doen, zo om het van 18.30 tot 20.30 uur te doen.


22.000 aan liquide middelen, 20.000 euro aan kosten moeten er nog af dus blijft er 2000 over.
Aike grijpt in en dan blijkt dat ze 3000 in de min staan, want de vaste lasten moeten er nog af,.
Vanessa vraagt of iedereen die gereserveerd hadden terug betaald zijn. Dat is in totaal 300 euro en dat zit bij de berekening.


Nico zegt dat er volgende week een partij nieuwe banden binnen dus ze kunnen verder met het earth ship
Ze heeft contact met een uitgever, daar hoort ze meer over
Ze wil een akkerdemie gaan doen, mensen die op de akker willen komen helpen kunnen zich aanmelden.

Joey heeft de computer nodig vanavond, hij wil mensen gaan benaderen voor zijn obstacel run.

De dag voor ervoor is ook de camping geopend zegt Marije, dus wil je naar de camping dan kan het ook nog.
Gio wil een inverstering aanvragen, hij wil een blouse kopen, hij is door zijn geld aan en wil een investering van 52 euro, maar aangezien hij een volleybal net en een paar ballen gekocht heeft is zijn geld op. Als iedereen drie euro aan hem geeft dan kan hij zijn blouse kopen.

Ruud is gek op de elite, en de elite ook op mij, zegt hij lachend
Hij wil daarom de elite 27 juli lekker in de watten gaan leggen met een high tea.
Ze kunnen Ruud hiervoor benaderen via de mail.
"En hopelijk krijg ik dan volgende keer geen stemmen".

Nico zegt dat een High tea niet kan omdat ze geen eten mogen serveren.
Volgens

Aanstaande maandag heeft Colinda een keuken seance. kosten 25 euro per persoon er kunnen er 10 komen.

Welke elite wil je vragen, dat wisselt per keer. "Hoe wil je dat controleren", vraagt Aike.
"Komt goed", zegt Ruud.
"We hebben twee goede verkopers in ons midden zegt Gio, dus we gaan vet goed cashen".

Laura wil weten wanneer ze een investering kan krijgen voor haar mutsenlijn.
Gio zegt dat hij daar maandag meer over weet.

[ Bericht 25% gewijzigd door Dotteke op 10-07-2014 21:41:13 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 21:30:35 #287
388664 crew  Dotteke
pi_142151873
Lot verspreekt zich, ze zegt tegen Gio dat ze morgen weg moet.

Als Gio vraagt waarheen, zegt ze dat ze zich verspreekt.

Maar ze moet morgen naar de psychiater.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 07:55:09 #288
388664 crew  Dotteke
pi_142161033
Dag 192

Nico en Isa gaan samen naar de koeien deze morgen.

Isa is vrolijk en zingt "Zomaar een dag, zomaar een dag, waarin ik zelf alles mag" Het schijnt dat de secretaresse van Willeke Alberti langs is geweest om te zeggen dat Willeke een fan is van Isa. Ze had een cd bij zich, ze moest een liedje zingen, ze snapt er zelf ook niet zo veel van.

Nico en Isa hebben het over de nieuwelingen, ze hadden graag een ouder iemand iemand gezien, iemand die idealistischer was. "Die hebben we gehad, Ruud T", zegt Isa.
Nico zou voor Sonny gaan, ze ziet in Tim een soort van Jpey/Gio/Ruud. Isa zegt dat ze zo type als Sonny ook al gehad hebben.

Rienk gaat voor Sonny, zegt Nico, mits Marije verliefd is op Tim, dan gaat hij voor Tim. Volgens Isa is Marije verliefd op Joey. Beide kandi\daten vinden ze te jong. Isa geeft aan dat de woorden sport en voeding niet meer kan horen.

Nico is een beetje klaar met Rienk en zijn gezeur over het geloof, Isa vraagt of ze daadwerkelijk dit gezeur nog een half jaar gaat aanhoren.
Ivan vindt ook dat Rienk extreem is in zijn geloof, zegt Nico, maar hij gelooft ook!


De dames moeten Joey, Gio en Ron wakker maken, 'dat wordt ruzie om de laptop". Volgens de dames speelt Ron s' nachts patience op de pc

Lot wordt ook om 8 uur wakker gemaakt omdat ze vroeg naar de psychiater moet. Maar zodra Isa en Nico de kamer uitlopen slaapt Lot alweer

Foto: cobain1994
Nico en Isa gaan naar de akker, ze mopperen over de munt plant. Ze hebben het er over dat Ruud en Bil veel munt thee drinken. Nico zegt dat ze niet zo veel mogen plukken, de plant moet ook kans krijgen om te herstellen. Ze gaat hun er vandaag over aanspreken.
Er staat zoveel onkruid op de akker, dat je er heel lang mee bezig bent volgens Nico.
De dames gaan schoffelen, als Isa even bezig is begint ze weer over haar spierpijn, eerder tijdens het werken in de stal had ze het er ook weer over.
Isa vraagt of ze iedereen goed wakker hebben gemaakt, maar Nico vindt dat het hun eigen verantwoordelijkheid is nu.
"Een ding weet ik wel", zegt Isa. "Mocht Colinda gelijk hebben en ik heb straks een eigen restaurantje in Toscane, dan neem ik er geen tuin bij".
"Misschien heb je er dan wel een tuinman bij", zegt Nico.
Het is Nico's droom dat alle bewoners tegelijk op de akker aan het werk zijn.


Gifje PB


[ Bericht 12% gewijzigd door Dotteke op 11-07-2014 08:19:11 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 08:24:20 #289
388664 crew  Dotteke
pi_142161244
Nico laat verschillende dingen van de akker proeven aan Isa, ze vindt de hazelnoot tomaatjes erg lekker.



Gifjes PB

Isa klaagt weer eens dat alles pijn doet. Nico geeft aan dat ze blij is dat Isa haar helpt vanmorgen.
Nico baalt dat het 2 dagen geregend heeft en ze niet aan het werk kon op de akker.
Isa vraagt zich af waarom er geen tweede computer bij komt. Nico geeft aan dat het voor het programma niet zo handig is als iedereen achter zo apparaat zit.
Isa zegt dat het handiger zou zijn als er een rooster zou komen hiervoor.

Ondertussen is Lot ook opgestaan en maakt Laura wakker.
Gio loopt even naar de dames op de akker om te kijken. Hij gaat de mensen die een aanbetaling gedaan hebben voor eten, slapen, bbq etc terug betalen.
Isa is op zoek naar een naam van een zangeres het schiet haar maar niet te binnen. "Ze zingt als een geit", zegt ze tegen Nico. Haar hoofd staat op versnelling -10

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 11-07-2014 08:38:10 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 09:37:33 #290
388664 crew  Dotteke
pi_142162290
Vanessa vraagt aan Aike of het haar ook opgevallen is dat iedereen het zo laconiek opvat.
Ze heeft het gevoel dat ze in haar gezicht "gescheten" wordt.
Ze gaat mensen die nu zeggen dat ze altijd alles opruimen er iets van te zeggen.
"Het is te belachelijk voor woorden dat we hier niet serieus mee omgaan, het is gewoon achterlijk stom en dom", zegt Aike

Ze heeft het er gisteren ook met Isa ook over gehad, wat stralen we uit, we zijn gewoon prutsers.
Vanessa zit te denken "wat doe ik hier nog".
Zolang jij alles blijft opruimen blijft het zo, zegt Aike tegen Vanessa.

Vanessa vindt het leuk om Charlotte te helpen, maar het is haar project en daar wil ik niet tussen komen.

Er is geen respect voor elkaar volgens Vanessa, nu ook niemand gaat Lot helpen, niemand die zegt zal ik eens een broodje voor je maken. Iedereen denkt volgens Vanessa alleen maar aan zich zelf.

Ron heeft bouwvak vakantie en gaat maandag lekker naar huis zegt hij.

Het schoonmaakrooster kan je net zo goed in de prullenbak gooien, ze doen er toch niets mee, moppert Vanessa verder.

"Toen ik zelf me dingen had had ik geen tijd om me druk te maken".
Aike geeft aan zich ook aan dingen te ergeren.
De enige die harde knaken binnenbrengt is die Charlotte, volgens Aike, "die genereert nog steeds vaste inkomsten, daar zit continuïteit in".

"Ik moet het zien hier vol te blijven houden. Moet ik dan maar lief, aardig, rustig blijven vertellen", zegt ze tegen Aike en Ron. "Ik ken da nie". "Stelletje schijt egoïsten hierzo", zegt Ron.

Dan steekt Aike een peuk op en draait de stream weg van dit gesprek.

Gifje PB
Nico en Isa gaan ontbijten.

Tim zit op de bank en eet zijn kwark
Rienk is met zijn hoed bezig op bed
Joey staat in de keuken
Laura is maar weer in bed gekropen Lot kruip er ook even bij.

Vanessa wil om 11 uur op het alarm drukken. "Dan kan iedereen hard aan het werkt", zegt ze tegen Sonny.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 11-07-2014 10:55:28 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 10:01:16 #291
388664 crew  Dotteke
pi_142162871
Lot heet Laura vannacht wakker gemaakt
Ze hebben veel zitten praten, "Lot voelt zich erg kut", zegt Laura.
In de COS was te lezen dat Laura en Lot vannacht eten gejat wat voor de musical voor Ron bestemt was, het stond er zelfs op.

Nico gaat alvast eten maken straks voor Ivan, omdat vanavond de musical is.

Volgens mij is Lot veel te onzeker, zegt Colinda.
"Ze zit gewoon niet lekker in der vel, zegt Laura.
Lot heeft het gevoel dat Laura afstand van haar neemt.
Laura is het zat dat iedereen naar haar toe komt of ze verliefd is op Lot, ze is niet verliefd op Lot zegt ze tegen Marije.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 10:51:26 #292
388664 crew  Dotteke
pi_142163967
Tim is samen met Joey bezig een plan te maken voor de bootcamp van vandaag.
Sonny verteld aan Ivan dat hij er bijna zeker van is dat hij de battle die hij met Tim moet voren wel gaat winnen.

Ivan zegt dat het misschien wel goed is dat hij samen met Tim de strijd aangaat zaterdag.
Als er een conflict komt kunnen we zien hoe jullie dat oplossen, dat willen ze ook altijd graag zien zegt Ivan.

"Of je het nu samen doet of in je eentje, laat zien wie je bent aan de groep", adviseert Ivan aan Sonny. Hij zegt dat hij een paar leuke dingen heeft om te verkopen, Ivan gaat zo samen met hem even bekijken.

Sonny vindt Vanessa vrolijk vandaag, dat vond hij gisteren ook eigenlijk.
Hij vond de musical leuk om te zien gisteren. Het wordt nog mooier zegt Vanessa met dat blacklight.
Sonny zegt dat hij de bar gaat doen vanavond en vraagt of er vaste prijzen zijn en of er een lijst van is.
Er rijd een vrachtwagen het terrein op, de stoelen worden gebracht.

Ron spreekt af het morgen op een bepaalde plaats neer te zetten omdat het morgen druk is ivm de markt.
Er wordt zowel binnen als buiten hard gewerkt om alle aan kant te krijgen.

Gifje van PB
Rienk moet van Aike zijn stuk van de kamer ook op ruimen, en dat telt ook voor onze aardpeer zegt Isa.
Als Isa klaar is met sjouwen gaat ze weer sporten met Tim

Gifje PB
Terwijl iedereen wel ergens mee bezig is, zitten Ruud en Bil nog aan het ontbijt.

Foto Fritsie
Ze hebben om 15.00 uur een afspraak, maar ik heb geen idee met wie of wat.

Ron baalt dat hij niets kan testen ivm het licht. Het liefst had hij gisteren avond alles al gehad.
Isa die klaar is met sporten wil Ron helpen met opbouwen, maar Ron staat nog te wachten op het podium. Ballonnen ophangen kan nog niet omdat hij niet weet hoe hoog de vrachtwagen is.

Gio heeft het zakgeld voor iedereen op bed gelegd.
Om 11.40 uur Ron belt waar het podium blijft. Ze komen pas tegen 14.00 uur en niet zoals afgesproken om 10.00 uur. De man die het zou komen brengen was gisteren laat thuis, hij had toch drie uur vannacht nog een productie en is net uit bed. Ze hebben een mail gestuurd dat ze later kwamen. Ron heeft geen mail gezien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 11-07-2014 11:45:31 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 12:10:13 #293
388664 crew  Dotteke
pi_142166303
Onder het ballonnen blazen vraagt Vanessa aan Sonny of hij ADHD heeft.

Sonny zegt van niet. Hij vindt dat de stempel ADHD snel geven wordt en men snel ritalin voor schrijft. Vanessa zegt dat echt niet het geval is, heur dochter heeft het ook en haar zoon heeft er ook nog eens een laag IQ overheen, en die zijn getest.

Aike moppert over de keuken, ze is aan het schoonmaken en onder het schoonmaken is het alweer een puinhoop.
Vanessa vraagt lachend of ze geen schoonmaker kunnen inhuren.
Aike koopt liever drank voor dat geld
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_142168070
12:45
Vanessa vraagt aan Laura waarom Giorgio aan haar vraagt of Vanessa uit de kast is. Laura weet niet uit welke kast zij dan zou moeten komen. Dat moet dan wel een heel diepe kast zijn.
Vanessa vraagt of ze wat zullen doen, Laura wil de badkamer afmaken.
Ivan komt er bij staan en moppert dat er niets word afgemaakt.

Ron loopt buiten met aan elkaar geknoopte ballonnen. Hij hangt er wat aan een buitenlamp. De rest van de ballonnen knoopt hij aan een boompje.

Joey staat te zagen, Tim vraagt of er een ventilator is. Rienk vraagt: Ventilator? Zo’n waaiding, legt Tim uit. Hij had een ideetje maar als zo’n ding er niet is dan gaat het niet door.
Joey stelt voor dat Tim de tafeltennistafel kan gebruiken zaterdag. Tim zegt dat hij een paar blaadjes wil uitprinten in word zodat er 2 borden naast elkaar kunnen met bootcamps en een Utopia topmodels photoshoot.
Ivan lacht en vraagt: Heb je gezien wie er hier allemaal binnen wonen? Joey zegt dat hij het goed zou doen, Ivan is het er mee eens.

Joey zegt dat hij nooit geld vraagt om handtekeningen uit te delen. Ivan zegt dat hij het wel zou willen vragen zodat er minder gevraagd word om handtekeningen. Joey stelt voor dat Ivan vaak zegt dat hij het niet leuk vindt om handtekeningen uit te delen. Ivan herhaalt de zin. Joey complimenteert hem dat hij ineens vloeiend Nederlands spreekt. Tim zegt dat Ivan wat rustiger moet praten en hij dan beter uit zijn woorden komt. Ivan loopt weg en blijft herhalen: Ik vind het niet leuk om handtekeningen uit te delen.

Charlotte zit op haar bed wat te schrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142168551
13:00
Laura vindt het jammer dat ze niet kan zingen. Ruud ook niet zegt hij. Volgens Laura kan hij het wel beter dan haar. Laura zou wel een MC willen worden, feestjes organiseren.

Marije, Rienk en Joey zijn kistjes aan het maken voor de biomarkt.

Ron hangt nog meer ballonnen op verspreid over het terrein.
Tim is aan het zagen. Joey en Giorgio schreeuwen: Niet op mijn pingpongtafel! Tim is niet onder de indruk. Joey en Giorgio nemen de pingpongtafel mee.
Giorgio vraagt wat ze moeten met dit. Ron vertelt dat het bedoelt is voor de schommelbank maar de mensen voor wie het is reageren niet meer. Ron wil het de volgende keer aan Marcel meegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142169071
13:15
Nicoline, Sonny en Ivan staan op de akker. Ivan wil wel verder helpen maar heeft ook beloofd om Ron te helpen het podium op te bouwen. Hij heeft Tim gevraagd om haar te komen helpen. Nicoline zegt dat Sonny gisteren ook goed geholpen heeft. Ivan vindt dat Tim maar moet bewijzen wat hij kan.

Ivan geeft af op Tim dat het net een 2e Ruud is. Hij doet de hele dag weinig en loopt een beetje met zijn bidon in de hand. Nicoline zegt dat Tim vanochtend wel getraind heeft met Isabella. Iedereen is tegenwoordig personal trainer, lacht Ivan.
Nicoline en Sonny lopen naar de kruiwagen met geplukt onkruid. Er word een tijdje gezwegen.

Ron is de windlichten voor vanavond in elkaar aan het zetten.

Ruud is bij de koeien, hij geeft Bief wat bemoedigende klopjes op haar zei. Hornbach komt het terrein op gereden, Ruud kijkt er even naar. Er ligt een berg met spullen in de hoek van het weiland, Ruud pakt er een doos tussenuit en loopt ermee richting loods. Hij gooit de doos op de grond als hij het hek over is geklommen en wacht tot Bief bij het hek staat. Hij aait haar wat over de kop en kriebelt op haar rug. Hij doet haar halster af. Lekker hè, vraagt hij de koe.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142169397
13:30
Ivan zegt dat hij helemaal gek zal worden als Tim blijft. Het is een tweede Ruud. Ivan vraagt Tim weleens iets te doen, dan doet hij het half en houdt er mee op. Work hard, play hard, vindt Sonny. Een dagje kan wel zegt Ivan. Als je hard gewerkt hebt wel, vindt Sonny.
Ze zwijgen even, Sonny gaat een momentje pauze houden. Ivan wil nog wat kwijt.

Ivan fluistert dat Sonny moet zorgen dat Vanessa geen argwaan gaat krijgen. Zij moet het gevoel hebben dat ze veilig zit. Als Vanessa zich niet veilig voelt heeft ze meteen die 2 meiden achter zich, zegt Ivan. Ivan weet niet wie Sonny gaat kiezen maar hij waarschuwt dat mensen hun keuze maken op basis van wie ze denken dat iemand naar huis gaat sturen. Ivan waarschuwt ook dat hij niet te veel tijd met Sonny kan doorbrengen. Sonny probeert met iedereen om te gaan. Hij gaat zijn pauze houden en loopt weg.

Colinda hangt op bed, Charlotte en Laura liggen tegen elkaar aan in bed, Charlotte onder de dekens en Laura boven de dekens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door PKM op 11-07-2014 14:07:14 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142170470
14:00
Ron zit met Aike achter de laptop, ze hebben het over de musical. Aike controleert wat laatste dingen.

Marije en Isabella gaan zich wegen met Marijes weegschaal. Dinsdag hebben ze dit voor het laatst gedaan. Isabella zegt verbaasd dat ze nog meer spieren heeft. Ze is wel wat zwaarder geworden. Spieren wegen meer dan vet, legt Marije aan haar uit. Isabella’s metabolische leeftijd is 24.

Nicoline staat in de kas met een handdoek om haar hoofd gewikkeld.

Ron staat met Tim in het klushok. Ron zegt dat iets wel heel gevaarlijk dichtbij staat en vraagt zich af wie z’n idee dat was. Tim kijkt toe terwijl Ron iets zaagt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142171124
14:15
Rienk wil gaten in iets maken en vraagt Ron hoe hij dat het beste doen kan.
Billy is buiten naar haar kostuum aan het kijken. Ron zou de podiumbouwer graag daar willen hebben.

Nicoline en Ron kijken hoeveel meloenen er al op zijn gekomen. Ron vraagt Nicoline om meloenen naar hem op te sturen als ze klaar zijn. Hij vraagt haar of ze vanavond de mensen wil helpen met opmaken.

Charlotte loopt wat heen en weer in de slaapkamer en kleedt zich om.

Billy wil wat chips uitdelen aan Ron maar hij bedankt ervoor. Hij weegt net 89 kilo. Billy vraagt verbaasd: Echt?

Ron kijkt verontrust naar de lucht en hoopt dat de weergoden hen goed gezind zullen zijn. Hij gaat op een bankje zitten met mobieltje.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142171602
14:30
Er komt een vrachtwagen het terrein op rijden, hij heeft snoepgoed voor vanavond bij zich. Ron wil misschien nog vaker gebruik van zijn diensten maken.

Aike zit met de laptop tegen de loods aan.

Ron, Giorgio en Sonny lachen dat Ron de luxste plek heeft gevonden voor een dakloze. Rienk doet als hij aan komt lopen een geheime handdruk met Giorgio. Nicoline roept Rienk of hij wil komen helpen.

Colinda zit met Vanessa op het terras. Colinda houdt een reading voor Vanessa. Er waren wat problemen met Vanessa's thuissituatie, Colinda wil er niet te veel op ingaan omdat het gevoelig ligt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')