abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:16:35 #1
272504 Gits
kimmidoll
pi_141780509
Hi, in het najaar ga ik een langweekend naar Wenen. Echt zo'n stad van ja daar wil ik nog wel een keer naar toe maar nu sla ik over.
Nu dus niet.
Het hotel zit in het museumkwartier oid.

Iemand beetje leuke tips, beetje hippe zaakjes, marktjes, restaurantjes. En graag beetje recent. Het laatste topic over Wenen is nogal oud.
Ik heb begrepen dat ook Wenen met zijn tijd mee gaat en dus vandaar mijn vraag naar recente informatie.
Ik ben ook geinteresseerd in muurschilderingen, openbare kunst etc. En kan je ook ergens leuk uitgaan?

Bedankt alvast.

:)
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 09:13:36 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_141806614
Was er een half jaar terug of zo. Wenen is niet bepaald hip. Zeker niet in het centrum. Anders dan de rest zijn wel de werken van Hundertwasser in en vooral rond het centrum. Zoek maar op Hundertwasser en Wenen.

Ook leuk is een tripje naar de top van Kahlenberg (heuvel net ten noorden van Wenen) van waar je een mooi uitzicht over de stad hebt. Onderweg kom je door de wijngaarden van Wenen met veel leuke wijnbarretjes en restaurantjes.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 09:27:24 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_141806804
O ja, mocht je naar Slot Belvedere gaan: Wij gingen daarna uitstekend lunchen bij Opocensky op de hoek Belvederegasse / Favoritenstrasse en koffie drinken bij Café Goldegg aan de Goldeggasse (leuk Art Deco café met goede koffie).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_141829051
Ik zag dit topic gisteren en heb zitten nadenken over hippe plekken maar kwam er niet uit ;) Mooie stad voor een paar dagen, daar niet van, maar hip en-of modern zou ik het niet durven noemen. De Hundertwasser gebouwen lijken inderdaad nog het meest modern.

En neem niet de CAT-train van de airport naar de stad, de normale U-bahn doet er 5 minuten langer over en kost 4x zo weinig ofzo B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:06:28 #5
272504 Gits
kimmidoll
pi_141868624
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:09 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zag dit topic gisteren en heb zitten nadenken over hippe plekken maar kwam er niet uit ;) Mooie stad voor een paar dagen, daar niet van, maar hip en-of modern zou ik het niet durven noemen. De Hundertwasser gebouwen lijken inderdaad nog het meest modern.

En neem niet de CAT-train van de airport naar de stad, de normale U-bahn doet er 5 minuten langer over en kost 4x zo weinig ofzo B-)
tnx vor de ubahn tip moest nog ff uitzoeken hoe ik datzou gaan doen.
echt geen leuke restaurantjesofzo? In de buurt van mijn hotel zou het toch echt welmoeten gebeuren.

En in welk museum hangen de werken van Klimmt?
  Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 08:00:39 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_141878628
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:06 schreef Gits het volgende:
tnx vor de ubahn tip moest nog ff uitzoeken hoe ik datzou gaan doen.
echt geen leuke restaurantjesofzo? In de buurt van mijn hotel zou het toch echt welmoeten gebeuren.

En in welk museum hangen de werken van Klimmt?
In Slot Belvedere hangt De Kus. En nog wat werken van hem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:25:07 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_141879548
Wenen niet hip? Ik vind het superhip, een van de hipste steden in Europa wat mij betreft.

Voor restaurantjes kun je natuurlijk op de Naschmarkt gaan eten. Je ziet vanzelf wel wat de moeite is en wat niet. Ik adviseer vooral ontbijt, maar er zit ook een fantastisch joods restaurant. Ik weet de naam alleen niet, als het überhaupt een naam heeft. Aan (maar niet op) de Naschmarkt zit nog On Market op Linke Wienzeile, dat is ook een hippe toko. Ulrich aan de St. Ulrich Platz is ook gericht op jonge klanten en doet moeite voor de inrichting. Skopik und Lohn is ook interessant. Das Engel aan de Große Pfarrgasse.

Uitgaan is nogal breed natuurlijk. Levendige DJ-scene, via Facebook ofzo even uitzoeken waar iets naar je smaak draait en gaan.

Muurschilderingen/Openbare kunst zou ik zo niet kunnen zeggen. Het oude gerenoveerde centrum op zich is wel prachtig natuurlijk en veel metrostationnetjes vind ik erg mooi. Ik zou daarvoor het centrum een beetje verlaten en eens kijken hoe het echte wenen is. Waarschijnlijk vind je wel wat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_143275982
Hey dat is de info die ik zoek, bedankt, XL!!!
:)
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:01:41 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_143276907
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:09 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zag dit topic gisteren en heb zitten nadenken over hippe plekken maar kwam er niet uit ;) Mooie stad voor een paar dagen, daar niet van, maar hip en-of modern zou ik het niet durven noemen. De Hundertwasser gebouwen lijken inderdaad nog het meest modern.

En neem niet de CAT-train van de airport naar de stad, de normale U-bahn doet er 5 minuten langer over en kost 4x zo weinig ofzo B-)
Is een s-bahn. Er zijn er twee, 1x stopt hij vaak. 1x stopt hij 2x ofzo. Die tweede is ideaal. 4 euro ipv 15. Met die andere kun je naar Zentralfriedhof, niet oninteressant!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_143280280
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:06 schreef Gits het volgende:

echt geen leuke restaurantjesofzo? In de buurt van mijn hotel zou het toch echt welmoeten gebeuren.

Je zou de Bermudadreieck kunnen proberen, daar wemelt het van de restaurants en uitgaansgelegenheden.

Het Leopold Museum heeft ook werken van Klimmt (hoewel het vooral bekend is als het museum wat de grootste Schiele verzameling heeft) en zit in het MQ, dus dicht bij je hotel. Overigens genoeg wandschilderingen te zien in de talloze tunnels/passages die er zijn in het MQ en ook een hoop openbare kunst.
MQ is wel zeer toeristisch btw.
pi_143292547
tnx allemaal voor de info zeg, ik kan niet wachten om te gaan, nog een maandje!
:)
pi_150305284
Kickje: Nieuw topic vond ik een beetje overbodig.

Ik heb 1 dag in Wenen over anderhalve maand en ja ik hoor jullie denken dat is te weinig voor Wenen, goed, het is niet anders omdat ik er ivm mijn werk in de buurt zit. Volgens mij ben ik de enigste die naar Wenen gaat dus ik ben eens gaan brainstormen hoe ik al die sights op een dag ga bezoeken. De U-bahn is het meest voor de hand liggend maar zelf zat ik meer te denken om een scooter te huren. Wat zouden jullie aanraden?
GGGG
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 08:10:06 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_150305339
Geen idee waar je een scooter kan huren, maar de U-bahn is goed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_150305488
Scooter huren kost je al gauw ¤50-¤100 per dag (http://www.jahelka.at/index.php/fahrzeuge/rent-a-bike) terwijl je voor een euro of 7 meen ik een dagkaart voor het OV hebt, zodat je per bus en U-bahn overal kunt komen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 5 maart 2015 @ 10:27:29 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_150307353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 08:26 schreef Thetallguy het volgende:
Scooter huren kost je al gauw ¤50-¤100 per dag (http://www.jahelka.at/index.php/fahrzeuge/rent-a-bike) terwijl je voor een euro of 7 meen ik een dagkaart voor het OV hebt, zodat je per bus en U-bahn overal kunt komen.
En de tram.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_150369754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 08:26 schreef Thetallguy het volgende:
Scooter huren kost je al gauw ¤50-¤100 per dag (http://www.jahelka.at/index.php/fahrzeuge/rent-a-bike) terwijl je voor een euro of 7 meen ik een dagkaart voor het OV hebt, zodat je per bus en U-bahn overal kunt komen.
Thnx voor je antwoord, zal een twijfelgevalletje worden. De compacte binnenstad met al die straatjes maakt het wel verleidelijk voor de scooter, zeker omdat ik hier een nogwat goedkopere verhuurder heb gevonden ( http://www.cash4car.co.at/demo/vespa.php ), heb in ieder geval een mail gestuurd voor wat meer info.

Nog één vraagje, gezien ik er maar een dag ben en dus keuzes moet maken zit ik te twijfelen tussen Belvedere te bezoeken of Schönbrunn, ben niet van plan naar binnen te gaan om een van de musea te bezichtigen dus dat speelt geen rol. Vooral dus welke had een imposantere aanblik?

Gr.
GGGG
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:11:40 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154795874
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:25 schreef XL het volgende:
Wenen niet hip? Ik vind het superhip, een van de hipste steden in Europa wat mij betreft.

Voor restaurantjes kun je natuurlijk op de Naschmarkt gaan eten. Je ziet vanzelf wel wat de moeite is en wat niet. Ik adviseer vooral ontbijt, maar er zit ook een fantastisch joods restaurant. Ik weet de naam alleen niet, als het überhaupt een naam heeft. Aan (maar niet op) de Naschmarkt zit nog On Market op Linke Wienzeile, dat is ook een hippe toko. Ulrich aan de St. Ulrich Platz is ook gericht op jonge klanten en doet moeite voor de inrichting. Skopik und Lohn is ook interessant. Das Engel aan de Große Pfarrgasse.

Uitgaan is nogal breed natuurlijk. Levendige DJ-scene, via Facebook ofzo even uitzoeken waar iets naar je smaak draait en gaan.

Muurschilderingen/Openbare kunst zou ik zo niet kunnen zeggen. Het oude gerenoveerde centrum op zich is wel prachtig natuurlijk en veel metrostationnetjes vind ik erg mooi. Ik zou daarvoor het centrum een beetje verlaten en eens kijken hoe het echte wenen is. Waarschijnlijk vind je wel wat.
Joods restaurant op de Naschmarkt heet neni
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')