abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 juli 2014 @ 20:58:22 #126
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_141943071
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:57 schreef Susteren het volgende:

[..]

<stukje projectie>
Doei lamlul :W
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:03:07 #127
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_141943259
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:58 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Doei lamlul :W
Dit is een typisch voorbeeld voor het Latijnse "argumentum ad hominem", bravo! ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_141943294
Susteren is gewoon straight to the point en uit gewoon zijn visie. Dat kan misschien soms in het verkeerde keelgat vallen bij sommige, maar het valt me altijd wel op dat er dan gelijk persoonlijk op Susteren wordt aangevallen, terwijl men zelf dan niet met een beter tegenargument komt. Met elkaar een beetje belachelijk maken, bereik je echt niets hoor. Daar wordt niemand beter van.

Misschien is het handig om allemaal weer eens even stil te staan waarvoor dit forum nou precies bedoeld is, misschien wordt het hier dan ook nog eens een keer gezellig. Het kan zijn dat je sommige niet mag, maar behandel elkaar dan met respect. Daarbij zeggen smiley-posts, wat hier schijnbaar ook een probleempunt is, echt niet zo veel hoor; het gaat om de onderbouwing van de reactie.

En nog even... er zijn hier maar echt een paar mensen die mij serieus advies hebben gegeven en ondanks al mijn onzinnige, overdreven, fantasierijke berichten toch nog helpen met goed onderbouwde reacties. Waaronder Susteren dus. Ik vind het een beetje 'triest' om te zien dat daar gelijk op los gegaan wordt, terwijl men zelf dan niet eens met een beter alternatief komt. Kom op zeg, hoe oud ben je, 3,5? Iedereen kan normaal met elkaar omgaan; dus doe dat dan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2014 21:04:51 ]
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:09:25 #129
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_141943486
Als we t nou gwn over video hebben in een videografie topic...

En gewoon normaal kritiek geven op footage dan komen we een stuk verder ipv elkaar persoonlijk aanvallen.
  zondag 6 juli 2014 @ 00:48:27 #130
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_141953744
* shiznuts geeft het goeie voorbeeld...
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:10 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de PowerShot G15 al anderhalf jaar maar stom nu pas de miniature optie ontdekt

Ongetwijfeld niet zo mooi als een echte tiltshiftlens maar voor camjo een enige toevoeging.

In de shots gelijk op 0:01 en 0:07 had je dat niet moeten gebruiken. Op 0:14 is het enigszins een idee om het te doen, maar mij verkoop je het miniature-effect daarin eerlijk gezegd niet. Moet je echt meer afstand en liefste hoogte winnen 'to pull off such shots' zoals ik eerder al zei. Oh en het shot op 0:28/0:29 was nogal overbelicht. :P

Maar goed, ik zeg het vaker, bij jouw camjo filmpjes doet het technische aspect er ook niet megaveel toe en je kunt op zich lekker veel proberen. Voornaamste is dat het verhaal overkomt en dat doet het altijd prima. :Y Ondertussen kun je wel lekker de mogelijkheden van je gear verkennen en toepassingen voor de toekomst ontdekken. :7

Oh... en: "Hey Marloes, wil met je onder de douche. Heya hey ja ho!" :9
_

Wat betreft de hele discussie 4K en slowmo e.d. . Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. :s)
Ik weet niet hoe je 4K video met een megapixelrace wil vergelijken. Zelf heb ik echt wel liever de 24MP sensor uit de laatste consumer Nikon reeks, dan de 18MP sensor uit de laatste consumer Canon reeks. En ik weet niet of je de supersampling van de Nokia camera's met 41MP-sensors hebt gezien, maar dat is niet onaardig hoor (check bv. user rosstek z'n foto's in het telefoonfoto's-topic)! Anyways. Heeft een megapixelrace heel veel zin als je ziet hoe dat eraan toegaat bij compactcamera's die ienieminisensors hebben? Dat betwijfel ik ook inderdaad. Net als de hele zoomrace. 60x zoom. Come on, guys! :') Maar verder is de sensor in de GH4 gewoon nog 16MP, dat was z'n voorganger ook, dus er is helemaaaaal geen race gaande rondom het ophogen van sensorgrote/-pixels, het gaat puur om de videoresolutie. En je behaalt meerdere voordelen door in 4K te schieten. Sterker nog, tenzij je in een hogere framerate wilt schieten, waarom zou je überhaupt nog 1080p nemen? :? Massieve bestandsgroten zijn het ook niet trouwens.

Dat 'meh, weh, 4K is een marketinggimmick' en ''t gaat niet om pixels, het gaat om kwaliteit' is gewoon onzin. :P Dé kwaliteit gáát omhoog als je in 4K schiet (dat niet iedereen 4K televisies heeft en dat de standaard niet is, maakt het nog niet minder attractief om in 4K te schieten, leuk als archiefmateriaal dat toekomstklaar is, maar je wilt het waarschijnlijk voornamelijk gaan gebruiken om de 4K naar 1080p om te zetten en dan superscherp en gedetailleerd is, of je haalt er crops uit, of je doet een zoom/pan, je kunt met 1 camera uit 1 video verschillend gekaderde beelden halen om bijvoorbeeld een interview minder statisch te maken). Je moet niet gaan stellen dat je beter een 600D kunt halen dan een GH4 vanwege de kwaliteit. :D Of dat de GH4 per definitie al onzin is omdat 'ie lokt met 'hogere getalletjes'. Nogmaals, de sensor heeft 'maar' 16MP. Dus als we je argument pakken dat lager beter is, moeten men vooral een 2MP hogere 600D laten liggen. :+ Videoresolutie is hoger dan andere camera's, true that. Maar ik weet niet of je in een MediaMarkt/Saturn al eens een 55" 4K tv hebt gezien? :9~ Nou, ik wil er wel eentje in m'n leven hebben hoor. O+ Het is gewoon that much crisper.

Ja... het is inderdaad een idee om de 600D te halen. Aan het einde van de dag geldt inderdaad hetzelfde als in bed... 't gaat om wat je ermee doet! :D _O- Tja, Unites' telefoon doet ook filmen, kan 'ie ook mee beginnen. Maar als je eigenlijk ook best de GH4 zou kunnen halen, zou ik dat gewoon lekker zou doen, omdat 'ies mooi'. _O_ Allemachtig prachtig. Baas boven baas. En dat alles. Als je 4K een grap vindt, dan heb je gewoon poep in je ogen. Of inderdaad alleen footage gezien van mensen die er helemaal niks van bakken.

En dan slowmo's. Als iemand suggereert dat er andere opties bestaan die zelfs beter zouden werken, dan ben ik daar benieuwd naar, dan ga ik het niet afdoen als bullshit en er lekker tegenin gaan. :P Respecteer hoe anderen iets doen en misschien steek je er nog wat van op ook. ;)

Oh... en natuurlijk.... OLEEEEE OLE OLE OLE! w/ _O_ *O* 19.gif
En nu met zo'n sfeertje hier in het topic verder. c_/

Ja, ik ben dol op smileys :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_141958004
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:03 schreef Unites het volgende:
Susteren is gewoon straight to the point en uit gewoon zijn visie. Dat kan misschien soms in het verkeerde keelgat vallen bij sommige, maar het valt me altijd wel op dat er dan gelijk persoonlijk op Susteren wordt aangevallen, terwijl men zelf dan niet met een beter tegenargument komt. Met elkaar een beetje belachelijk maken, bereik je echt niets hoor. Daar wordt niemand beter van.

Misschien is het handig om allemaal weer eens even stil te staan waarvoor dit forum nou precies bedoeld is, misschien wordt het hier dan ook nog eens een keer gezellig. Het kan zijn dat je sommige niet mag, maar behandel elkaar dan met respect. Daarbij zeggen smiley-posts, wat hier schijnbaar ook een probleempunt is, echt niet zo veel hoor; het gaat om de onderbouwing van de reactie.

En nog even... er zijn hier maar echt een paar mensen die mij serieus advies hebben gegeven en ondanks al mijn onzinnige, overdreven, fantasierijke berichten toch nog helpen met goed onderbouwde reacties. Waaronder Susteren dus. Ik vind het een beetje 'triest' om te zien dat daar gelijk op los gegaan wordt, terwijl men zelf dan niet eens met een beter alternatief komt. Kom op zeg, hoe oud ben je, 3,5? Iedereen kan normaal met elkaar omgaan; dus doe dat dan ook.
jij moet ook gewoon je eigen topic krijgen
pi_141961430
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:38 schreef videonatic het volgende:

[..]

jij moet ook gewoon je eigen topic krijgen
Oke, want?
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2014 @ 10:24:10 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141961468
quote:
6s.gif Op zondag 6 juli 2014 00:48 schreef shiznuts het volgende:
* shiznuts geeft het goeie voorbeeld...


Maar goed, ik zeg het vaker, bij jouw camjo filmpjes doet het technische aspect er ook niet megaveel toe en je kunt op zich lekker veel proberen. Voornaamste is dat het verhaal overkomt en dat doet het altijd prima. :Y Ondertussen kun je wel lekker de mogelijkheden van je gear verkennen en toepassingen voor de toekomst ontdekken. :7



[ Bericht 20% gewijzigd door SunChaser op 07-07-2014 10:11:23 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 12:02:54 #134
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_141963417
Leuk lensje, ja. :D Dus toch wel blij met de switch?

Mijn SLR Magic HyperPrime CINE 25mm T0.95 heeft natuurlijk geen stabilisatie, is full manual en toen dacht ik, yay, de OM-D E-M1 heeft ingebouwde 5-axis IBIS, maar toen kon ik 'em niet mounten. Bij de gerinste weerstand liet ik het maar, wilde geen schade. :o En dat hoewel 'ie wel op de GH2 en GH4 past. Blijkt 'ie nogal een snug fit te hebben en meer mensen er last van te hebben. Kon je 'em wel terug opsturen met alle kosten en risico's van dien en zetten ze er een ander mountdeel op, maar dan zou 'ie mogelijk ook te losjes zijn voor de Panasonics. Andere mensen hadden gewoon de ballen om de lens keihard in de Olympus te draaien en hielden er metaal schrapsel e.d. aan over. :'( Toch voorzichtjes geprobeerd en het gaat toch! Maar dus wel heel snug. :P Maar nu wel stabi ervoor. Nu alleen hopen op betere video-opties met FW-upgrade. Zal wel niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2014 @ 12:19:35 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141963809


[ Bericht 59% gewijzigd door SunChaser op 07-07-2014 10:11:03 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 13:42:00 #136
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_141966112
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:19 schreef SunChaser het volgende:
De 35 IS is geniaal, ik doe veel portrettenalbums voor de krant, de 35 is perfecte lens voor groepjes, en omdat ik tussendoor film kan dat bibbervrij op 2.0

Hier n voorbeeld van foto die ik tussendoor maakte

[ afbeelding ]
Slechte compositie en niet mooi belicht imho.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_141975728
Zo, en nu gaan we hier ook wat strenger optreden omdat het blijkbaar nodig is.

Susteren aub niet telkens zeiken over het al dan niet voortreffelijke taalgebruik van mensen. Daar lees je maar overheen.

En de rest van de users aub niet steeds op de teentjes getrapt voelen door susteren. Als je het even niet kunt handelen dan is even uitloggen en over een uurtje terug komen ook altijd een optie.


Liefde! O+

Danku :7
  zondag 6 juli 2014 @ 21:23:29 #138
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_141982782
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:43 schreef Uncle het volgende:
Susteren aub niet telkens zeiken over het al dan niet voortreffelijke taalgebruik van mensen.
Het gaat niet alleen om de schrijfstijl, maar het woordgebruik alleen al: "lamlul", "val dood", het is allemaal al eens voorbij gekomen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_141983141
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:43 schreef Uncle het volgende:
En de rest van de users aub niet steeds op de teentjes getrapt voelen door susteren. Als je het even niet kunt handelen dan is even uitloggen en over een uurtje terug komen ook altijd een optie.[/i]

Liefde! O+

Danku :7
Dat is helemaal mooi. :')
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2014 @ 23:42:24 #140
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141990007
Inderdaad zeg, je laat 1 user discussies stukmaken met zijn crap en wij moeten dat maar slikken? Omgekeerde wereld.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:16:28 #141
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_141994002
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:42 schreef SunChaser het volgende:
Inderdaad zeg, je laat 1 user discussies stukmaken met zijn crap en wij moeten dat maar slikken? Omgekeerde wereld.
Stefan die mij "crap" noemt, volgens mij verwart hij dingen. _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 03:05:36 #142
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_141994516
Over verward gesproken... volgens mij was het toch vrij duidelijk gemaakt dat persoonlijke aanvallen hier niet horen en men een beetje moet dimmen en elkaar in hun waarde dienen te laten... :{ Of is het trollen zo amusant?

Laten we het liever hebben over wie de A7s al besteld heeft of iets leuks heeft geschoten, denk ik dan. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_141996005
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:42 schreef SunChaser het volgende:
Inderdaad zeg, je laat 1 user discussies stukmaken met zijn crap en wij moeten dat maar slikken? Omgekeerde wereld.
Als 1 user de discussie stuk kan maken dan moet je ook achter je oren gaan krabben waar het bij de rest mis gaat ipv met een 'Maar juf hij begon' reactie komen. Daarnaast heb ik aangegeven dat we hier tegen IEDEREEN strenger gaan optreden, dus ook tegen Susteren. Er heeft inmiddels al een user aangegeven er zo klaar mee te zijn dat we hem hier niet meer terug zien. Dat lijkt me er meer dan 1 teveel! Tevens is het zo ook niet echt een topic dat nieuwe users trekt, terwijl dat het wel kan, en misschien wel moet zijn. Er komt een hoop mooi werk en goede info langs.

Daarom in de algemene zin een: genoeg is genoeg. Allemaal, en iedereen. Maar nogmaals, als je denkt dat we dan iedereen bedoelen behalve Susteren, dan heb je het in elk geval ernstig mis!

Wie de schoen past trekke hem aan. Joe :7
  maandag 7 juli 2014 @ 10:42:06 #144
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_141998125
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

Als 1 user de discussie stuk kan maken dan moet je ook achter je oren gaan krabben waar het bij de rest mis gaat ipv met een 'Maar juf hij begon' reactie komen. Daarnaast heb ik aangegeven dat we hier tegen IEDEREEN strenger gaan optreden, dus ook tegen Susteren. Er heeft inmiddels al een user aangegeven er zo klaar mee te zijn dat we hem hier niet meer terug zien. Dat lijkt me er meer dan 1 teveel! Tevens is het zo ook niet echt een topic dat nieuwe users trekt, terwijl dat het wel kan, en misschien wel moet zijn. Er komt een hoop mooi werk en goede info langs.

Daarom in de algemene zin een: genoeg is genoeg. Allemaal, en iedereen. Maar nogmaals, als je denkt dat we dan iedereen bedoelen behalve Susteren, dan heb je het in elk geval ernstig mis!

Wie de schoen past trekke hem aan. Joe :7
Vooral het stuk waarin je zegt dat we hier nieuwe users kunnen gebruiken klopt helemaal.

Maarja wederom: degene die discussies stuk maakt is eerder Stefan dan ik. Zodra het richting de kern van de discussie komt volgt er een flauw (woord)grapje waarna er een ander onderwerp wordt gekozen: zonde.

Verder is het een beetje raar om te zeggen dat ouwesok hier "niet meer komt": hij is hier eigenlijk nooit echt geweest en kwam alleen maar even neuzen om mij persoonlijk aan te vallen. :P

Je weet immers zelf ook dat hij geen videograaf is.

Wat we eigenlijk nodig hebben is een user in dit topic als DA in fotografie is: een soort rolmodel die zijn geld volledig met videografie verdient en gave projecten kan tonen, met eventueel nog tips. Dat is iets wat ik hier eigenlijk wel mis.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 13:08:41 #145
248893 bart13
breezer!
pi_142002022
Zou niet weten waarom iemand dat zou doen. Als je hier wat post krijg je 'feedback' die totaal zijn doel voorbij gaat. Mijn werk is veel run en gun en daarom zitten er veel dingen in die niet mooi zijn en dus zie ik de comments over de highlights al weer hangen.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:56:48 #146
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142005718
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:08 schreef bart13 het volgende:
Zou niet weten waarom iemand dat zou doen. Als je hier wat post krijg je 'feedback' die totaal zijn doel voorbij gaat. Mijn werk is veel run en gun en daarom zitten er veel dingen in die niet mooi zijn en dus zie ik de comments over de highlights al weer hangen.
Maar al te vaak hoor ik run en gunners soortgelijke dingen zeggen, maar dat je snel moet werken is geen excuus om niet je histogram in de gaten te houden tijdens het schieten. :P

Net als een geluidsman bij documentaires ook gewoon (als het op manual gain staat) de levels moet checken. Tuurlijk kun je dan als geluidsman geen "stuk sterkte vragen", zoals ze dat zo mooi noemen, maar dat is geen excuus voor clippende audio.

Idem voor video, maarja je kunt je natuurlijk afvragen wat de prioriteiten zijn. Kader/compositie is altijd nog het belangrijkste, maar goede exposure idem. Overbelichte lucht heeft iedereen wel eens, maar het gaat erom dat het geen gewoonte wordt. ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf maandag 7 juli 2014 @ 15:29:03 #147
151126 angel008
pi_142006873
maar om toch even op het a7s vs gh4 verhaal terug te komen..

4k footage is ideal om de volgende reden, terugconverteren naar 1080p = ongeloofelijk scherp
beeld

Daarnaast kan je met 4k pannen zonder de camera zelf te bewegen
Hell je kan zelfs 2 mensen interviewen, en in post gewoon simpelweg de 2 mensen eruit knippen.

dit alles zonder ook maar een keer je camera aan te hebben geraakt.

Daarnaast heft de A7s een groot nadeel wat is dat de native iso 3200 is...
Ik weet niet wie heeft gekeken wat er voor nd filters voor moeten maar Philip lukt het in iedergeval niet om met 10 stops op F1.4 te filmen (want dof)
De a7s dat overbelicht.

En tuurlijk je hebt een atomos nodig om 4k op te nemen met de A7s

Maar wil ik een shogun voor mijn gh4 ? jazeker

heb ik het nodig ? nee

Ik wil de shogun meer vanwege het scherm dan de extra toegevoegde waarde van de 10bit 4:2:2 opname.
Maar gezien een smallhd oled ook rond de 1k kost en je voor 7/800 euro er een 4k recorder bijkrijgt met de shogun geef ik liever dat extra geld uit, en kan ik in de toekomst misschien meer ermee.

Had ik dan beter een a7s kunnen kopen ? Misschien maar de gh4 is met zijn compactheid gewoon handiger en op dit moment kwa prijs gewoon geweldig

Susteren je vroeg mij in het andere topic waarom ik niets in het video topic poste die reden kan je hierboven dus zien.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:44:24 #148
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_142016364
Een documentaire geluidsman doet wel meer dan alleen levels checken. Sterker nog, iedereen die een beetje nadenkt kan audio opnemen zonder clipping of te zacht geluid. Waar een goede geluidsman zich in onderscheidt is het inhoudelijke geluid dat past bij het shot. Keuzes maken wat wel en wat niet.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  maandag 7 juli 2014 @ 19:47:21 #149
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142016484
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:44 schreef FritsFlits het volgende:
Een documentaire geluidsman doet wel meer dan alleen levels checken. Sterker nog, iedereen die een beetje nadenkt kan audio opnemen zonder clipping of te zacht geluid. Waar een goede geluidsman zich in onderscheidt is het inhoudelijke geluid dat past bij het shot. Keuzes maken wat wel en wat niet.
Je gaat hier langs mijn punt: wat ik bedoelde is dat tijdsdruk geen excuus voor slechte belichting hoeft te zijn, en hiervoor gaf ik een voorbeeldje van geluidsmannen. Verder heb ik veel minder verstand van geluid dan van video, dus daar kun jij mij vast een stuk meer over vertellen. ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf maandag 7 juli 2014 @ 19:48:19 #150
364681 over_hedge
pi_142016524
Er zijn hier wel eens mensen die op builoften filmen toch? Ik ben eigenlijk meer een fotograaf dan videograaf maar doe op mijn werk wel eens wat met filmen, maar dit is vrij wel altijd in een studio en daar heb ik alles kwa geluid enzo. Maar nu gaat mijn zus dus trouwen en ze wilt dat ik een paar dingen film, dat lukt me prima alleen hoe kan ik dit het beste met geluid doen? Ik moet van een afstandje filmen en kan niet gaan hengelen oid. wat is dan de beste oplossing?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')