abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_141729488
Het ligt aan het gebruiken van termen als 'walgelijk' en 'ranzig'. Die woorden hebben een sterke normatieve implicatie voor sommigen.

Maar goed, als iemand echt lichamelijke afkeer heeft van mannen die seks met elkaar hebben is 'walgen' wel het juiste woord.

Ik vraag me dan wel af waar zo'n sterke afkeer vandaan komt.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141729540
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Tsja. Waarom zijn mensen volgens jou homo op het moment dat ze verliefd worden op mannen?

En verder: Als je als vegetariër uit "experimentele overwegingen" toch vlees eet, ben je toch ook geen vegetariër meer? :P
Omdat ze dan met mannen willen zijn.
Ik denk dat de grens sowieso niet door de buitenwereld gesteld kan worden. Als jij je homo voelt ; prima, moet je je homo voelen.
Ik vind iemand pas homo op het moment dat hij verliefd is op hetzelfde geslacht / relatie heeft etc.

Ik bedoel te zeggen dat ik niet iemand homo vind omdat de persoon benieuwd is naar hetzelfde geslacht op sexueel gebied.

Ik vind overigens een vegetariër die een keer vlees probeert nog steeds vegetariër.
Nee.
pi_141729685
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:49 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik snap die 'homo' discussie niet zo goed:

Volgensmij ben je homo wanneer je verliefd wordt op mannen.
Bi als je verliefd kan worden op beide.
Hetero als je verliefd wordt op vrouwen.

Waarom zou je dan direct homo zijn als je sex hebt met een man, uit experimentele overwegingen. Zelfde geldt voor anale sex door je vriendin dmv strapon oid.

Geen ervaring mee overigens.
De term heet ....seksueel, niet ....liefde.
Zodra je seks wil met beide geslachten ben je bi, wil je seks met alleen hetzelfde geslacht ben je homoseksueel, wil je alleen seks met het andere geslacht dan ben je hetero.

Heb je anale seks met je vriendin en wil je dat niet met hetzelfde geslacht ben je hetero, wil je zo nu en dan een andere man pijpen of anale seks(of welke andere seksuele handeling dan ook) dan ben je bi, wil je dat alleen met hetzelfde geslacht dan ben je homo.

Het is vrij simpel, er zit geen enkel waardeoordeel aan die "hokjes", het gaat enkel en alleen over seksuele aantrekkingskracht.
Ben je nu iemand die niet weet wat ze zouden vinden van seks met hetzelfde geslacht, maar het wel wil proberen dan heet dat bi-schierig. Na het evt proberen weet je of je echt bi bent, of toch hetero.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141729755
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:55 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Omdat ze dan met mannen willen zijn.
Ik denk dat de grens sowieso niet door de buitenwereld gesteld kan worden. Als jij je homo voelt ; prima, moet je je homo voelen.
Ik vind iemand pas homo op het moment dat hij verliefd is op hetzelfde geslacht / relatie heeft etc.
Ok. Ik vind dat je homo/bi bent op het moment dat je seksueel geïnteresseerd bent in hetzelfde geslacht. Experiment of niet.
quote:
Ik bedoel te zeggen dat ik niet iemand homo vind omdat de persoon benieuwd is naar hetzelfde geslacht op sexueel gebied.
Daar verschilt onze mening dus :P Wat verder niet uitmaakt want het blijven maar termen die vrij geïnterpreteerd kunnen worden.
quote:
Ik vind overigens een vegetariër die een keer vlees probeert nog steeds vegetariër.
Vandaar het meningsverschil dus :P
Conscience do cost.
pi_141729840
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:55 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Omdat ze dan met mannen willen zijn.
Ik denk dat de grens sowieso niet door de buitenwereld gesteld kan worden. Als jij je homo voelt ; prima, moet je je homo voelen.
Ik vind iemand pas homo op het moment dat hij verliefd is op hetzelfde geslacht / relatie heeft etc.

Ik bedoel te zeggen dat ik niet iemand homo vind omdat de persoon benieuwd is naar hetzelfde geslacht op sexueel gebied.

Ik vind overigens een vegetariër die een keer vlees probeert nog steeds vegetariër.
Dus ik was hetero toen ik aan mijn relatie begon, tussendoor even bi geweest omdat ik verliefd ben geworden op een vrouw, maar nu weer hetero omdat ik niet verliefd ben op een vrouw(en dat ook niet snel gaat gebeuren, ben maar 2 keer naast mijn relatie verliefd geworden op een ander), maar er wel seks mee wil....

Erg verwarrend allemaal, maar volgens mij ben ik gewoon altijd biseksueel, wat betekend dat ik seks kan hebben met beide geslachten. Of ik verliefd wordt hangt erg van het moment en het persoon af, dat is een zeldzaamheid en heeft naar mijn mening bar weinig met mijn vermeende biseksualiteit te maken.

Beter is de vraag wat is de angst om als biseksueel gezien te worden? Dat voor jezelf te erkennen?
Waarom is dit zo moeilijk voor vele mannen? Waarom seks met andere mannen hebben en toch bij hoog en laag willen volhouden hetero te zijn?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141730127
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Ok. Ik vind dat je homo/bi bent op het moment dat je seksueel geïnteresseerd bent in hetzelfde geslacht. Experiment of niet.

[..]

Daar verschilt onze mening dus :P Wat verder niet uitmaakt want het blijven maar termen die vrij geïnterpreteerd kunnen worden.

[..]

Vandaar het meningsverschil dus :P
Dus iemand die ooit een keer seks heeft gehad met iemand van hetzelfde geslacht is in jouw ogen tot in de eeuwigheid bi? Dogmatisch much? :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141730159
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:11 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dus iemand die ooit een keer seks heeft gehad met iemand van hetzelfde geslacht is in jouw ogen tot in de eeuwigheid bi? Dogmatisch much? :D
Waar lees je dat?
Conscience do cost.
pi_141730273
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 12:06 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je niet verder komt dan het uitspreken van clichés dan zal er weinig waarheid in je argumentatie zitten. _O_
dag
pi_141730426
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Ik gebruik een stijlfiguur waarbij ik je redeneertrant tot in het absurde doorvoer om duidelijk te krijgen wat je eigenlijk bedoelt ;)

Jij zegt dat iemand die seksueel geïnteresseerd is, experiment of niet, in hetzelfde geslacht bi is. Dus als je dat experiment eenmalig uitvoert, dan ben je voor eeuwig bi? Net als iemand die vegetarisch is en eenmalig vlees eet nooit meer vegetarisch is?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141730616
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:18 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik gebruik een stijlfiguur waarbij ik je redeneertrant tot in het absurde doorvoer om duidelijk te krijgen wat je eigenlijk bedoelt ;)

Jij zegt dat iemand die seksueel geïnteresseerd is, experiment of niet, in hetzelfde geslacht bi is. Dus als je dat experiment eenmalig uitvoert, dan ben je voor eeuwig bi? Net als iemand die vegetarisch is en eenmalig vlees eet nooit meer vegetarisch is?
Nou ja, dan is de vraag of die seksuele voorkeur daadwerkelijk kan veranderen in iemands leven. Als iemand zich oprecht seksueel aangetrokken voelt tot mannen én vrouwen, seks heeft met beide maar besluit om met een vrouw te trouwen en monogaam te leven blijft in mijn ogen nog steeds bi.
pi_141730760
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:18 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik gebruik een stijlfiguur waarbij ik je redeneertrant tot in het absurde doorvoer om duidelijk te krijgen wat je eigenlijk bedoelt ;)
Dan kan je ook gewoon vragen wat ik precies bedoel, hoor :P
quote:
Jij zegt dat iemand die seksueel geïnteresseerd is, experiment of niet, in hetzelfde geslacht bi is.
Ja.
quote:
Dus als je dat experiment eenmalig uitvoert, dan ben je voor eeuwig bi? Net als iemand die vegetarisch is en eenmalig vlees eet nooit meer vegetarisch is?
Nee, vanzelfsprekend niet. Hoewel ik me dan wel weer afvraag in hoeverre die seksuele interesse in hetzelfde geslacht echt compleet kan verdwijnen. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik ooit opeens vrouwen niet seksueel aantrekkelijk meer zal vinden. Een beetje wat Adames zegt dus.

Anderzijds is mijn seksuele interesse natuurlijk ook constant aan verandering onderhevig. Om even het simpelste voorbeeld te noemen: 10 jaar geleden zou ik nog op meisjes van 18 vallen terwijl ik ondertussen niets meer wil hebben van die jonkies. Maar ik denk dat dat weer een ander verhaal is.
Conscience do cost.
pi_141730830
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:21 schreef Adames het volgende:

[..]

Nou ja, dan is de vraag of die seksuele voorkeur daadwerkelijk kan veranderen in iemands leven. Als iemand zich oprecht seksueel aangetrokken voelt tot mannen én vrouwen, seks heeft met beide maar besluit om met een vrouw te trouwen en monogaam te leven blijft in mijn ogen nog steeds bi.
Ik kan ver met je meegaan. Alleen vind ik jouw voorbeeld aantonen dat labels weinig functie hebben. Zeker als ze gebruikt worden om andere mensen te vertellen wat ze eigenlijk zijn.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141730917
Nee, maar ik zou stiekem wel willen dat ik het zou willen. :o Een keer per ongeluk in een gay bar beland en mén wat heb je het dan makkelijk als vent. Zo voelen vrouwen zich dus.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_141730930
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:25 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik kan ver met je meegaan. Alleen vind ik jouw voorbeeld aantonen dat labels weinig functie hebben. Zeker als ze gebruikt worden om andere mensen te vertellen wat ze eigenlijk zijn.
Ik blijf er vooral bij dat ik niet goed snap wat de angst is om zo'n "label" te krijgen. Waarom is dit, vooral voor mannen, zo'n probleem?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141730952
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:25 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ik kan ver met je meegaan. Alleen vind ik jouw voorbeeld aantonen dat labels weinig functie hebben. Zeker als ze gebruikt worden om andere mensen te vertellen wat ze eigenlijk zijn.
Labels zijn op zich niet verkeerd, we moeten ons nou niet constant als een uniek sneeuwvlokje zien. En anders heb je nog altijd iets als de kinsey-schaal om het iets minder zwart/wit te zien.
pi_141730996
@ems: ja, sorry voor de reductio ad absurdum. Beetje flauw :@ :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141731325
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:28 schreef Adames het volgende:

[..]

Labels zijn op zich niet verkeerd, we moeten ons nou niet constant als een uniek sneeuwvlokje zien. En anders heb je nog altijd iets als de kinsey-schaal om het iets minder zwart/wit te zien.
Zolang mensen zich niet blind staren op definities en willen discussiëren over de mate waarin zaken sociale constructen zijn, heb ik geen moeite met labels :+
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141733034
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik blijf er vooral bij dat ik niet goed snap wat de angst is om zo'n "label" te krijgen. Waarom is dit, vooral voor mannen, zo'n probleem?
Ik denk dat het not done is om toe te geven als een man bi is.

Ik zou toch wel raar opkijken als een vriend van me toegeeft bi te zijn. Zou geen probleem zijn, maar toch is dat vreemd.
Als een vriendin dat zegt boeit me dat totaal niet. Sterker nog, mijn vriendin is bi.
Nee.
pi_141733100
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:14 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het not done is om toe te geven als een man bi is.

Ik zou toch wel raar opkijken als een vriend van me toegeeft bi te zijn. Zou geen probleem zijn, maar toch is dat vreemd.
Als een vriendin dat zegt boeit me dat totaal niet. Sterker nog, mijn vriendin is bi.
Waarom is dat vreemd dan, zoveel vreemder als je vriendin die bi is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141733224
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom is dat vreemd dan, zoveel vreemder als je vriendin die bi is?
Ik heb daar tijdens het typen van mijn vorige bericht ook over na zitten denken, en ik kan het eigenlijk niet echt omschrijven.

Ik denk omdat experimenteren onder mannen toch een stuk meer taboe is.
Óf
Mannen denken meer zwart/wit. Als je met een man doet ben je homo. Als je met een vrouw doet hetero.
Nee.
pi_141733673
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:14 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het not done is om toe te geven als een man bi is.

Ik zou toch wel raar opkijken als een vriend van me toegeeft bi te zijn. Zou geen probleem zijn, maar toch is dat vreemd.
Als een vriendin dat zegt boeit me dat totaal niet. Sterker nog, mijn vriendin is bi.
Waarom is dat vreemd? Hypocrisie weer, met twee maten meten. Kinderachtig, godverdomme :')
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141733798
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:26 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Waarom is dat vreemd? Hypocrisie weer, met twee maten meten. Kinderachtig, godverdomme :')
Sorry...
Nee.
pi_141734318
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:28 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Sorry...
Zolang je er maar bewust van bent dat je het vreemd vindt omdat het maatschappelijke minder normaal gevonden wordt en dat dit onzin is :+
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:08:41 #99
408948 JamesTKirk
Beyond frontiers
pi_141761317
Seksualiteit staat niet in steen gehouwen. Labels plakken heeft m.i. weinig zin. Je kunt nu helemaal niks zien in het eigen geslacht en over een paar jaar toch de kriebels krijgen van iemand. Geeft allemaal niks. ;)
The more complex the mind, the greater the need for the simplicity of play.
pi_141775748
Even een andere gebruikersnaam aangemaakt ivm herkenning :P

Ben een aantal jaar geleden naar Thailand geweest (Je zal zien waar dit naar toe gaat):

Verlept door velen Changs en diverse cocktails en gruizig zoals ik die avond was. Vond ik op de 1 of andere manier een mooi/geil/schaarsgekleed 'meisje' (GVD WAT NAIEF!!!!). Ben na een zoen(?) met haar naar haar kamer gelopen en ben 'verwend' met diverse handelingen. Helaas kwam ik op de 1 of andere manier (geen grap!) erachter dat het man was.

Kwaad geworden en weggerend of gelopen, kan het me niet meer herinneren....

Heb er een aantal maanden mentaal aan geleden met het idee dat er een man aan me heeft gezeten..

Dus ervaring, helaas: JA

[ Bericht 0% gewijzigd door OOSTWEST1986 op 01-07-2014 19:18:13 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')