abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 februari 2015 @ 19:24:28 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_150120321
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 18:08 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Hoe weet je nou zo zeker dat het een slecht toestel is?
Zo apart.
ik weet niet dat het een slecht toestel is. Je krijgt er alleen heel weinig. Er kunnen er straks 4 constant in de lucht zijn...... dat is alles en als er straks één uit de lucht valt dan tast dat de inzetbaarheid enorm aan. Daarbij is de hele financiering van het onderhoud enorm krap begroot.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:28:22 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_150128317
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik weet niet dat het een slecht toestel is. Je krijgt er alleen heel weinig. Er kunnen er straks 4 constant in de lucht zijn...... dat is alles en als er straks één uit de lucht valt dan tast dat de inzetbaarheid enorm aan. Daarbij is de hele financiering van het onderhoud enorm krap begroot.
Maar is dat een probleem van het vliegtuig, of van de beleidsmakers? Hint: ook op dit moment kost het rete veel moeite om defensie draaiende te houden: er zijn gewoon niet genoeg fondsen om de toko draaiende te houden. En het wordt alleen maar erger als de bestaande budgetten gebruikt moeten worden om de pensioengaten op te vullen. De kruideniers in Den Haag moeten eens ballen tonen en gewoon gaan doen wat ze eigenlijk 20 jaar geleden al niet hadden moeten laten: geld uitgeven voor je verzekering.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_150130526
Er is gewoon niet veel terechtgekomen van bepaalde doelen die genoemd werden bij het begin van het JSF-programma. F-35 zou goedkoper worden qua aanschaf, onderhoud en exploitatie dan de F-16. Is 'ie allemaal niet.

Als ik me niet vergis werd er destijds uitgegaan van een stuksprijs van zo'n 40 miljoen USD, nu hoor je steeds dat ze hopen dat je er in 2019 één kan krijgen voor 85 miljoen USD.
CPFH van F-16 is zo'n 20000 USD, F-35 zit meer in de buurt van 30000 USD.

Maargoed, ik denk maar zo: met de aanschaf van de F-35 is de verzekeringspremie weer deels overgemaakt naar de belangrijkste verzekeraar.
pi_150682718
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Laat hem maar. Ik ben er wel een beetje klaar mee dat ik elke kut-n00b (Gruj0 < 1000 posts) op FOK! een verklaring 'schuldig' ben. Zo vaak ben ik er toch niet meer.
Wat heeft het aantal posts op FOK! te maken met kennis??

Sowieso neem ik jou niet al te serieus door je taalgebruik elke keer maar weer en het mag zeker gezegd worden dat het een zwaktebod is door elke keer op de man in te spelen (beledigingen) bij gebrek aan argumentatie.

Nu on-topic maar weer:

quote:
More Money, More Problems: F-35 Software Overwhelmed With False Alarms
Published March 13, 2015 | By Rob Vogelaar


New problems – namely, false alarms from overly sensitive threat-detecting sensors – have arisen with the beleaguered F-35 aircraft, so far the most expensive, and problem-ridden, piece of military equipment in US history.
he sensors on the fighter that are supposed to detect threats — like incoming missiles — often don’t know what they’re detecting and are returning a high rate of false alarms, Breaking Defense reports. In addition, it is proving difficult to integrate the “threat” data into the fighter’s onboard software.

In order to make the alerts more accurate, the plane’s system will require highly complex sets of files — called a “threat library” — which then must be incorporated into the onboard system. Creating that “library” requires coordination of data from all across the military’s intelligence community, a highly complex operation in itself.

The 2014 annual report by the director of Operational Test and Evaluation, Dr. J. Michael Gilmore concluded that, despite improvements to the software, “fusion of information from own-ship sensors, as well as fusion of information from off-board sensors is still deficient. The Distributed Aperture System continues to exhibit high false-alarm rates and false target tracks, and poor stability performance, even in later versions of software.”

Thomas Lawhead, a civilian involved in integrating the F-35 for the Air Force, agreed that the fighter’s warning system “is still a little too sensitive,” and that the threat information probably won’t be ready until just before the planes are scheduled to become operational.

There are different versions of the fighter being developed and the one scheduled to be operational first is the Marine’s F-35B which is slated to debut in the summer of 2015. The Navy’s is currently expected in 2018, if all goes well.

“Flying Swiss Army Knife” to Cost $1 Trillion

But if history is any guide, there’s plenty of reason to believe all will not go well. Since the program to develop the fighter jet began in 2001, it has seen costs soar even as deadlines are pushed back repeatedly. Senator John McCain (R-AZ) — hardly known as an outspoken critic of the military — called the program “one of the great national scandals that we have ever had, as far as the expenditure of taxpayers’ dollars are concerned.”
The program has already nearly doubled its original budget to $400 billion dollars in spending — making it the most expensive plane in history. And that doesn’t take into account the $5 billion or so the military has spent to extend the existing fleets this plane was supposed to replace or the $650 billion or so in maintenance costs the Government Accountability Office has estimated will be necessary, which would bring the total cost to well over $1 trillion dollars over the next few decades.

Many attribute the difficulties of the program with the overzealous demands from all branches of the military to incorporate features to suit their particular needs all in one plane, with some calling it the Flying Swiss Army Knife. The F-35 is supposed to be a bomber, a fighter, and capable of performing ground support, but some of those capabilities have contradictory needs. Add to it a load of highly complex computer systems and by trying to please everyone, it may end up performing for no one.

In 2008 the RAND corporation — a think tank that works closely with the US military — reported on a series of war simulations involving the F-35 and their analysis was leaked to the press with its pessimistic conclusions. “Inferior acceleration, inferior climb [rate], inferior sustained turn capability,” the analysts wrote. “Also has lower top speed. Can’t turn, can’t climb, can’t run.
Just recently, another software related error was announced, which means that the fighter won’t be able to fire its primary guns until 2019. It will also not have the necessary software to operate one of its precision guided bombs until 2022.

There’s also been a lot of concern over the possibility that this supposed state-of-the-art stealth fighter — supposedly designed to evade detection through its size and special coatings — isn’t actually very stealthy. Reports in 2014 indicated that the F-35 might actually be vulnerable to Chinese and Russian advances in radar technology.

The planes were also rushed into production before design was even completed, meaning the military has spent billions of fixing already produced aircraft that were faulty.

“This will make a headline if I say it, but I’m going to say it anyway,” Frank Kendall, a top Pentagon official, said in 2012. “Putting the F-35 into production years before the first test flight was acquisition malpractice. It should not have been done.”
http://www.aviationnews.e(...)d-with-false-alarms/

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 15-03-2015 23:17:31 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:22:46 #155
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_150756843
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:11 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat heeft het aantal posts op FOK! te maken met kennis??
Dat zei ik dus ook niet. Lezen.
quote:
Sowieso neem ik jou niet al te serieus door je taalgebruik elke keer maar weer en het mag zeker gezegd worden dat het een zwaktebod is door elke keer op de man in te spelen (beledigingen) bij gebrek aan argumentatie.
Je moet mijn geen zin hebben in het-voor-de-weet-ik-hoeveelste-keer-moeten-herhalen-van-steeds-maar-weer-dezelfde-argumenten niet verwarren met een gebrek aan argumentatie. Als iemand blijk geeft van een schrijnend gebrek aan kennis van en inzicht in de materie, maar wel zeer wijsneuzerig 'feiten' loopt rond te strooien, dan wordt ik daar wat chagrijnig van, ja. Ik volg de opvolging van de F-16 al van toen de laatste F-16s nog moesten instromen, van toen de hele f**king JSF nog niet eens bedacht was en het gros van de posters hier nog geboren moest worden. Als je desondanks denkt dat je het recht hebt verdiend om mij te mogen omschrijven als "RonaldoV" en vertelt dat ik niet weet waar het over gaat, want dan heb je in zeer hoog tempo beledigingen te pakken, want dan ben je een eigenwijs die niet de moeite wil nemen om uit te vinden waarom ik dat zeg.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:53 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_150786036
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:11 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat heeft het aantal posts op FOK! te maken met kennis??

Sowieso neem ik jou niet al te serieus door je taalgebruik elke keer maar weer en het mag zeker gezegd worden dat het een zwaktebod is door elke keer op de man in te spelen (beledigingen) bij gebrek aan argumentatie.

Nu on-topic maar weer:

[..]

http://www.aviationnews.e(...)d-with-false-alarms/
Ronald niet serieus nemen is wel het domste wat je kunt doen.
Naast het feit dat je simpelweg aan de kant wordt gezet door de inhoudelijke argumenten ben je ook nog eens niet tactisch bezig.
Ronald heeft inhoudelijke kennis van de luchtmacht en haar werking, jij raadpleegt het internet.
Man, doe eens normaal en ga gewoon in gesprek. Wat wil je nu bewijzen?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 16:30:18 #157
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_151060877
Nederland tekent voor aanschaf acht JSF's

WASHINGTON/DEN HAAG -
Nederland heeft woensdagavond in Washington een handtekening gezet voor de aanschaf van acht Joint Strike Fighters. Dat gebeurde in aanwezigheid van de Amerikaanse luitenant-generaal Christopher Bogdan, die bij het Pentagon verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de nieuwe Amerikaanse gevechtsvliegtuigen.

Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie zei donderdagochtend dat het goed is dat er na ruim twaalf jaar politiek debat duidelijkheid is over de opvolger van de F-16, waar de luchtmacht nu nog mee vliegt. „Dit is het point of no return”, aldus Hennis. Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer had eind vorige maand al steun uitgesproken voor de aanschaf van de acht toestellen van het type F-35 Lightning II.

Ten minste 37
Nederland neemt ze in 2019 af en wil in totaal ten minste 37 van deze nieuwe jachtvliegtuigen kopen, wat 4,5 miljard euro kost. Ons land heeft al twee testtoestellen, die in de VS staan. Daarmee worden vliegers en technici opgeleid. Als de testfase in 2018 voorbij is, kan Nederland de twee toestellen gebruiken voor zowel training als inzet.

Van de 37 vliegtuigen blijven er vijf in de VS voor opleiding en testen. De overige 32 jachtvliegtuigen gaan het Nederlandse luchtruim en dat van bondgenoten bewaken, en worden gebruikt om vliegers te trainen. Tegelijkertijd kunnen vier van deze toestellen worden ingezet voor missies.

„De F-35 is het modernste multirole jachtvliegtuig en diverse vergelijkingen hebben aangetoond dat het toestel voldoet aan de Nederlandse eisen”, aldus de minister. Militairen op missie moeten volgens haar beschikken over het beste materieel. „Luchtsteun is daarbij onontbeerlijk en door de goede sensoren van het toestel zal de informatiepositie van militairen op de grond sterk verbeteren.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_8_JSF_s__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 10 april 2015 @ 06:02:47 #158
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_151538716
Bouwer JSF ligt achter met software

WASHINGTON -
Het gaat langer duren dan gepland voordat de eerste F-35's, beter bekend als Joint Strike Fighters, officieel gevechtsklaar zijn. Bouwer Lockheed Martin heeft opnieuw vertraging opgelopen met de ontwikkeling van cruciale software voor het gevechtsvliegtuig.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie stelt dat de testfase van de software is verlengd, omdat er nog te veel fouten in zitten. Deze fase had al maanden afgerond moeten zijn, maar liep al eerder vertraging op. Het ziet er nu naar uit dat de software waar het om gaat pas deze zomer ontdaan zal zijn van de belangrijkste 'bugs'. Lockheed dreigt door de vertraging miljoenen dollars van het ministerie mis te lopen.

Nederland zette onlangs de handtekening voor de aanschaf van acht F-35's. In totaal wil de regering er 37 kopen vanaf het jaar 2019. Dat kost 4,5 miljard euro.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_met_software__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_151538718
Gaat dat ding ooit nog weleens opstijgen?
pi_151540781
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2015 06:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gaat dat ding ooit nog weleens opstijgen?
Jij denkt dat een vliegtuig ontwikkelen vanzelf gaat?
pi_151540806
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:40 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Jij denkt dat een vliegtuig ontwikkelen vanzelf gaat?
Deze duurt wel erg lang.
pi_151540835
De gemiddelde NL kiezer heeft weinig vertrouwen meer in het ding.
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:10:04 #163
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151541473
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
De gemiddelde NL kiezer heeft weinig vertrouwen meer in het ding.
De gemiddelde Nederlandse kiezer is een conservatieve zeiksnor en heeft derhalve weinig vertrouwen in welke verandering dan ook.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_151541533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlandse kiezer is een conservatieve zeiksnor en heeft derhalve weinig vertrouwen in welke verandering dan ook.
Die F16 doet het toch nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2015 10:12:36 ]
pi_151542068
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:40 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Jij denkt dat een vliegtuig ontwikkelen vanzelf gaat?
Eeuhm.. ja? Wat gegevens in de computer invoeren en er komt een vliegtuig uitgerold. Toch?
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:39:04 #166
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151542310
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die F16 doet het toch nog.
We kunnen vast ook nog wel een setje Spitfires vinden dat het nog doet. Zeker goedkoper en nostalgisch nog verantwoorder!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:29:58 #167
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_151566505
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die F16 doet het toch nog.
Je vergeet die twee Hawker Hunters in Leeuwarden. Die doen het ook nog! ^O^
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 april 2015 @ 16:40:29 #168
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_151929210
Nederland trekt F-35 motorenonderhoud Italië naar zich toe
Nieuwsbericht | 22-04-2015 | 16:24

Nederland heeft zeker gesteld dat zij vanaf 2019 het Italiaanse motorenonderhoud aan de F-35 mag uitvoeren. Vandaag heeft Nederland hiertoe een zogenoemde Implementing Arrangement met de Italianen ondertekend. Door het motorenonderhoud naar Nederland te halen wordt werkgelegenheid gecreëerd en blijft hoogwaardige kennis over motorenonderhoud behouden.

Voorafgaand aan deze Implementing Arrangement (IA) heeft Nederland in 2006 samen met Italië een zogenaamd Memorandum of Understanding (MoU) ondertekend, waarin op hoofdlijnen de samenwerking is beschreven. In deze MoU is de intentie opgenomen dat Nederland de F-35’s zal laten assembleren in Cameri, Italië en dat de Italianen op hun beurt het motorenonderhoud in Woensdrecht, Nederland laten uitvoeren. Met het ondertekenen van de IA is nu bevestigd dat Nederland vanaf 2019 en de jaren daarna de Nederlandse en de Italiaanse werklast krijgt.

Werkgelegenheid
Voor Nederland is de IA van groot belang. Nadat het F-35 Joint Program Office afgelopen jaar Nederland heeft aangewezen als een van de Europese landen die het onderhoud aan de F-35 mag uitvoeren, wil Nederland naast het Italiaanse motorenonderhoud zoveel mogelijk onderhoud voor partnerlanden uitvoeren. Door het motorenonderhoud in Nederland uit te voeren ontstaat naast behoud ook extra werkgelegenheid. Tevens betekent de samenwerking onder meer dat hoogwaardige kennis over motorenonderhoud blijft behouden. Defensie zoekt bij de totstandkoming van de motorenwerkplaats nadrukkelijk de samenwerking met het bedrijfsleven en partnerlanden.

Met de IA bevestigt Nederland dat de assemblage van Nederlandse F-35 toestellen zal plaatsvinden in een Final Assembly & Check Out (FACO) faciliteit, gevestigd op de Italiaanse vliegbasis Cameri in Noord-Italië. De productie van onderdelen of samengestelde delen (zoals bijvoorbeeld vleugels of het voorste deel van de romp) van het toestel vindt verspreid plaats in de deelnemende F-35 partnerlanden. Deze losse delen worden toegeleverd aan een FACO, waar het toestel vervolgens wordt geassembleerd. Nederland is met de IA de eerste internationale klant voor Italië.

De FACO te Cameri is een tweede F-35 assemblagelijn van Lockheed Martin. Ook de vestiging van Lockheed Martin in Fort Worth heeft een FACO. Inmiddels staan zes F-35’s in aanbouw in de assemblagefaciliteit te Cameri. Lockheed Martin is volledig verantwoordelijk voor de kwaliteit en de planning van de toestellen.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)italie-naar-zich-toe
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_152072741
Bloomberg:
quote:
F-35 Engines From United Technologies Called Unreliable by GAO

F-35 engines from United Technologies Corp. are proving so unreliable that U.S. plans to increase production of the fighter jet may be slowed, according to congressional auditors.

Data from flight tests evaluated by the Government Accountability Office show the reliability of engines from the company’s Pratt & Whitney unit is “very poor (less than half of what it should be) and has limited” progress for the F-35, the costliest U.S. weapons system, the watchdog agency said in a report sent to lawmakers this month.

The GAO cited the need to make design changes to the engines and then retrofit planes already built, along with continuing flaws in the plane’s software, in a report that warned the Defense Department’s “procurement plan may not be affordable.” The military plans to spend $391.1 billion for a fleet of 2,443 planes from prime contractor Lockheed Martin Corp.

As of late December, engines on the Marine Corps’ complex version of the F-35, designed for short takeoffs and vertical landings, flew about 47 hours between failures caused by engine design issues instead of the 90 hours planned for this point, according to GAO officials. Air Force and Navy model engines flew about 25 hours between failures instead of the 120 hours planned.

Pratt & Whitney provided the data “underpinning the engine reliability percentages in our report,” Michael Sullivan, a GAO director for acquisition who oversees its F-35 work, said in an e-mail.

Company’s Response

Matthew Bates, a spokesman for Pratt & Whitney, said in an e-mail that the GAO “incorrectly assessed engine reliability, as it did not account for new designs that have been validated and are being incorporated.”

The Marine Corps model’s reliability “is at 71 percent of where it is expected to be” and “has made consistent improvement progress” since 2013, Bates said. He said the Air Force model’s engine “is at 147 percent of where it is expected at this point.”

The agency “has confused engine spec reliability and aircraft spec reliability, which are measured differently,” he said. “While the report lists some propulsion concerns,” the Pentagon has “validated our reliability performance.”

Sullivan of the GAO said Pratt & Whitney’s figures “include design changes that are validated and are now being incorporated into the engine, but have not yet been demonstrated through flight testing.”

‘Solutions Developed’

The Pentagon and Pratt & Whitney have funded initiatives since 2010 to improve engine reliability, Joe DellaVedova, a spokesman for the Defense Department’s F-35 program office, said in an e-mail. “Solutions have been developed and validated” and have already been incorporated, he said.

While the fixes will provide the desired reliability for the Air Force and Navy versions, the Marine Corps’ F-35 “is projected to be slightly below specification requirements,” he said. The contractor and the program office are “adding reliability redesign projects,” he said.

Pratt & Whitney, the sole provider of F-35 engines, also has faced criticism from Pentagon officials for failing to reduce prices quickly enough and for lapses in quality.

The reliability issue may be reviewed by lawmakers as they weigh the Pentagon’s request for $1.2 billion to buy engines next year, up from $873 million this year, with annual funding rising to $2 billion by 2020.

‘Independent Look’

Congress so far has approved at least $17 billion of a planned $67 billion for F-35 engines, with purchases to increase to 57 engines next year, from 38 this year, and 92 in 2020.

A House Armed Services Committee panel last week directed “an independent look at the engine program to make sure it is on the right track,” its chairman, Republican Representative Michael Turner of Ohio, said. The language is in the draft of the fiscal 2016 defense authorization bill that the full committee is scheduled to act on Wednesday.

Separately, the Pentagon’s inspector general this week is expected to release results of its inquiry into Pratt & Whitney’s adherence to company and Pentagon-mandated quality control standards and procedures in producing F-35 engines.

Citing the GAO findings and the inspector general’s review, Pratt & Whitney invited reporters to a briefing scheduled for Monday with Bennett Croswell, its president for military engines.
  maandag 27 april 2015 @ 16:40:34 #170
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_152073999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlandse kiezer is een conservatieve zeiksnor en heeft derhalve weinig vertrouwen in welke verandering dan ook.
Het is gewoon de Fyra van de luchtmacht.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 17:37:19 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152075282
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Deze duurt wel erg lang.
vergeleken met wat?
f16?
spitfire?
hedendaagse conurrenten?

zeg het maar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 april 2015 @ 21:39:10 #172
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_152082139
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:36 schreef Radegast het volgende:
Bloomberg:

[..]

GAO. Dezelfde club die zei dat het een kostbaar en dus slecht idee was om twee contracten voor twee verschillende motoren voor de JSF aan te houden.
Grappig genoeg zei diezelfde GAO 30 jaar geleden precies het omgekeerde van de motoren die de F-15 en F-16 in moesten. Daar was het een goed idee om de contracten over twee fabrikanten te verdelen die dan in 33,3%/66,6% verhouding in jaarlijkse batches aan een fabrikant werden toegewezen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 april 2015 @ 21:43:43 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_152082280
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

vergeleken met wat?
f16?
spitfire?
hedendaagse conurrenten?

zeg het maar
Met de F-104 haaden we er tenminste nog een sappig smeergeldverhaal bij :9
  maandag 27 april 2015 @ 22:39:49 #174
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152084343
quote:
6s.gif Op maandag 27 april 2015 21:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Met de F-104 haaden we er tenminste nog een sappig smeergeldverhaal bij :9
En die vloog binnen 3 maanden nadat de eetste potloodstreep op papier werd gezet.
Wie dit leest is gek
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 23:02:59 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152085032
eerste crash was enkele weken later

maar dat waren andere tijden, dat is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')