abonnement Unibet Coolblue
pi_154518087
Nope gisterenavond hahah :) ik heb over 1 weekje vakantie dus dan zal ik er nog wel wat keertjes zijn. :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 23 juli 2015 @ 00:02:29 #152
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_154557154
De laatste keer dat ik op het Oostvaardersveld liep was daar het grondverzet net klaar en oogde het als een kale moddervlakte die misschien eens na een jaartje of wat interessant zou worden.
Dat ging dus iets sneller, de natuur is dit paradijsje al aardig aan het inrichten :Y

De planten staan inmiddels tot bijna een meter hoog en bij goed weer krioelt het er van de insecten en vogeltjes

Oostvaardersveld by Ouwesok, on Flickr

Grote waterpartijen en wat kunstmatig hoogteverschil
Oostvaardersveld by Ouwesok, on Flickr
Anders dan de Oostvaardersplassen die ernaast liggen wordt Oostvaardersveld geconserveerd en vormt een leuk uittreksel van de diverse stadia van de Oostvaardersplassen dat meer bedoeld is als wandelgebied met alle natuur die je ook in het grote gebied ernaast vindt. Het is de bedoeling dat ook de meeste diersoorten uit de Oostvaarderplassen op het Oostvaardersveld verschijnen, als beginnetje loopt er al een groep Koniks rond die tijdens mijn wandelingetje niet echt wilden meewerken.

Het veld is inmiddels dus bezaaid met keurige en geurige bloemen

Kamille by Ouwesok, on Flickr

Nee, geen koolzaad, maar Herik die er wel op lijkt maar later bloeit en meer dan twee keer zo hoog wordt.
Herik by Ouwesok, on Flickr

Een van de vogelkijkhutten
Oostvaardersveld by Ouwesok, on Flickr

en ook de vogels hebben het Oostvaardersveld herontdekt
Oostvaardersveld by Ouwesok, on Flickr

Oostvaardersveld by Ouwesok, on Flickr

Weer een leuk fotografeergebiedje erbij :Y
Hoewel het gebied er al die tijd al was maar fotografisch meestal minder interessant
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 2 augustus 2015 @ 01:35:59 #153
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_154833908
Even geleden in de Waterleidingduinen was het weer vossenpret als vanouds en op de een of andere manier heb je nooit genoeg vossenportretjes geschoten :')

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

Het onuitputtelijke drinkbakje voor de vossen
Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr
Je ziet regelmatig mensen hondenbrokken voeren aan de vossen. Die dingen zijn dus veel te zout, vandaar dat zo'n vos ook na vijf van die brokken als een bezetene water begint te drinken.

en na een paar brokken en een sloot water heerlijk even uitbuiken onder een boom.
Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:53:25 #154
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_154903520
En weer een ander vos in de Waterleidingduinen, een die ik nog niet eerder voor de lens had gehad. Ook voor deze vos had een 'liefhebber' zo her en der wat hondenbrokken verstopt die door de vos afwisselend opgegeten of zorgvuldig begraven werden. De vos had het daarom drukker met zijn eten dan met mijn activiteiten

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

En door er bovenop te gaan zitten weet niemand waar ie zijn brokken begraven heeft :')
Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

De brokken die direct opgegeten werden begonnen al spoedig te werken

Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr

Daarna nog even op de rand van het drinkbakje zitten en vervolgens in het niets verdwijnen
Vulpes Vulpes by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_154906604
Het blijven mooie beesten, snap alleen niet dat mensen die dieren vergiftigd met hondenbrokken.
#35.
pi_154906619
Uit eigen tuin is ook natuur,

#35.
pi_154992765
Voor de tweede keer naar Natuurpark Lelystad geweest gisteren, het was te warm voor de meeste dieren, dus maar een paar foto's gemaakt helaas:





Ieniemienie padje O+ :





pi_155039766
Wat zijn die vosjes mooi zeg! Prachtige beesten!

Vanmorgen ging ik ook weer eens op pad en toen bedacht ik me dat ik nog een DIY macrolens had liggen. Ooit thuis wat mee getest, maar verder niet veel mee gedaan. Hierbij een paar platen van vanmorgen. Heb ook nog wat spinnetjes vastgelegd, maar deze zijn net niet lekker scherp :)

Ladybug by Peter van der Ham, on Flickr

Water drops by Peter van der Ham, on Flickr

Random (small) bug by Peter van der Ham, on Flickr
pi_155056917
Kolibrievlinder

Tot mijn verbazing kwam ik deze vanmiddag tegen in mijn tuin.
Ik had er nog nooit een gezien, laat staan vastgelegd.
Wat ontzettend lastig was, deze vlinder gaat dus niet zitten maar hangt met zeer snelle korte bewegingen in de lucht.







[ Bericht 0% gewijzigd door Clayton1 op 09-08-2015 21:39:29 ]
#35.
pi_155128308
Hey dit is een leuk topic! Ben zelf een enorm voorstander van natuurfotografie, ik wil eigenlijk nooit mensen of iets stedelijks/moderns op de foto hebben staan, maar ben ook weer geen dierenfotograaf..niet echt mijn ding. Ben eigenlijk altijd wel op zoek naar goeie natuurgebieden, dus als iemand nog aanraders heeft in de omgeving van Rotterdam hou ik mij aanbevolen :)

Enkele plaatjes van ondergetekende om even wat tegengeluid te geven aan alle vossen en herten hier in dit topic ;) :

Westkapelle in the evening by KVD88, on Flickr

Colours by KVD88, on Flickr

Windmill in the snow by KVD88, on Flickr

Sunset at Scheveningen pier by KVD88, on Flickr

Hot air balloon by KVD88, on Flickr

Kralingse plas by KVD88, on Flickr

Milkyway Provence by KVD88, on Flickr

M'n eerstvolgende doelwit is de Biesbosch, maar weet nog niet zo goed hoe ik die aan moet vliegen (te voet, te fiets of per boot(je)).. :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 13 augustus 2015 @ 22:32:58 #161
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155193932
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:11 schreef Thrilled het volgende:
Hey dit is een leuk topic! Ben zelf een enorm voorstander van natuurfotografie, ik wil eigenlijk nooit mensen of iets stedelijks/moderns op de foto hebben staan, maar ben ook weer geen dierenfotograaf..niet echt mijn ding. Ben eigenlijk altijd wel op zoek naar goeie natuurgebieden, dus als iemand nog aanraders heeft in de omgeving van Rotterdam hou ik mij aanbevolen :)

Enkele plaatjes van ondergetekende om even wat tegengeluid te geven aan alle vossen en herten hier in dit topic ;) :

[ link | afbeelding ]Westkapelle in the evening by KVD88, on Flickr

[ link | afbeelding ]Colours by KVD88, on Flickr

[ link | afbeelding ]Windmill in the snow by KVD88, on Flickr

[ link | afbeelding ]Sunset at Scheveningen pier by KVD88, on Flickr

[ link | afbeelding ]Hot air balloon by KVD88, on Flickr

[ link | afbeelding ]Kralingse plas by KVD88, on Flickr

[ link | afbeelding ]Milkyway Provence by KVD88, on Flickr
Misschien is het nog wel eens een idee om een apart topicje over landschapsfotografie in het leven te roep'n, kun je heel veel leuke dingen mee doen zoals jouw opnamen al aantonen

quote:
M'n eerstvolgende doelwit is de Biesbosch, maar weet nog niet zo goed hoe ik die aan moet vliegen (te voet, te fiets of per boot(je)).. :)
Als je de mogelijkheid voor een bootje hebt lijkt me dat in de Biesbosch een regelrechte aanrader, ik kijk in de Weerribben ook wel eens met gepaste afgunst naar mensen met bootjes die bij veel meer rietkragen kunnen dan ik :')

Voorlopig blijf ik het dus vanaf de waterkant doen en daar pak je met wat geluk een kikker die vergeet weg te springen
Rana esculenta by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_155202122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:32 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Misschien is het nog wel eens een idee om een apart topicje over landschapsfotografie in het leven te roep'n, kun je heel veel leuke dingen mee doen zoals jouw opnamen al aantonen

[..]

Als je de mogelijkheid voor een bootje hebt lijkt me dat in de Biesbosch een regelrechte aanrader, ik kijk in de Weerribben ook wel eens met gepaste afgunst naar mensen met bootjes die bij veel meer rietkragen kunnen dan ik :')

Voorlopig blijf ik het dus vanaf de waterkant doen en daar pak je met wat geluk een kikker die vergeet weg te springen
[ link | afbeelding ]Rana esculenta by Ouwesok, on Flickr
Ik zal er eentje aanmaken, dan blijft dit topic wat meer voor de beestjes en de dieren ;)

De boot hoor ik inderdaad vaak als aanrader, heb er zelf geen dus dan moet ik gaan huren.. echter wil ik zonsopkomst/ondergang hebben dus zou ik weer heel vroeg/laat moeten huren, weet niet of dat handig/mogelijk is.
pi_155239125
Ik ben vorige week op huwelijksreis geweest naar de Ardennen. en alsof het zo moest zijn, eindelijk eens echt een ree vlak voor mijn lens gekregen! Beestje schoot weg over een heuvel, dezelfde heuvel die wij aan het beklimmen waren. Eenmaal boven stond ze rustig te grazen en liet het zelfs toe dat ik mijn lens verwisselde voor een zoomlens (had mijn kitlens er opzitten, aangezien we vooral voor de landschappen gingen, dit was echt een grote bonus.

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 7 september 2015 @ 00:34:16 #164
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155886820
Dat heel veel beestjes best tam te krijgen zijn als ze maar genoeg gevoerd worden weten we inmiddels wel zo ongeveer.

Een rare vorm daarvan zie je in de oostvaardersplassen als je over een bruggetje loopt en ineens karpers met de kop uit het water ziet komen om te kijken of je misschien niet toevallig een lekker plakkie brood of een koek voor ze hebt.

Karper by Ouwesok, on Flickr

Ze doen dat inmiddels al jaren, ik had er alleen tot nog toe om de een of andere reden nooit een plaatje van gemaakt
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_155907084
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 00:34 schreef Ouwesok het volgende:
Dat heel veel beestjes best tam te krijgen zijn als ze maar genoeg gevoerd worden weten we inmiddels wel zo ongeveer.

Een rare vorm daarvan zie je in de oostvaardersplassen als je over een bruggetje loopt en ineens karpers met de kop uit het water ziet komen om te kijken of je misschien niet toevallig een lekker plakkie brood of een koek voor ze hebt.

[ link | afbeelding ]Karper by Ouwesok, on Flickr

Ze doen dat inmiddels al jaren, ik had er alleen tot nog toe om de een of andere reden nooit een plaatje van gemaakt
Dat is een flink exemplaar
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 7 september 2015 @ 22:00:46 #166
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155908900
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:20 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Dat is een flink exemplaar
Valt mee, het zijn zo te zien boerenkarpers die niet eens zo bar groot zijn, met een centimetertje of vijftig houdt het wel op.
Kijk je naar edelkarpers die elders in Flevo'tjesland best talrijk zijn, dan blijken die veel groter maar minder 'oer' te zijn.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_155909156
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:00 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Valt mee, het zijn zo te zien boerenkarpers die niet eens zo bar groot zijn, met een centimetertje of vijftig houdt het wel op.
Kijk je naar edelkarpers die elders in Flevo'tjesland best talrijk zijn, dan blijken die veel groter maar minder 'oer' te zijn.
Mooie beesten en vreselijk sterk als je ze aan je hengeltje hebt. (spreek uit ervaring)
#35.
pi_155932326
Met de Vivitar 100 mm macro,

Een Hommel,



De Paddenlelie,

#35.
pi_156019501
Luipaardje, ongeveer 4 maanden oud

Foto geschoten in het Private game reserve Thornybush. Met de ranger en tracker van Kwambili lodge.
pi_156312863
Paar Mestkevertjes op de Ginkelse Heide:

  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:38:07 #171
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156649091
Het Oostvaardersveld wordt steeds leuker :Y

Er loopt een groep Koniks rond en met wat geluk kun je in die groep terechtkomen en je eens heerlijk uitleven.

Eerst eens een serie portretjes want ze hebben toch best wel aparte koppen hoofden.

Met dat haar in de ogen zijn ze zelfs behoorlijk rock&roll
Ik moest vaak aan Slash denken
Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Zo af en toe lijken ze qua kleuren op een 'gewoon paard'
Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 oktober 2015 @ 00:15:02 #172
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156658251
En eigenlijk maak je die portretjes alleen maar omdat je ergens op staat te wachten en uiteindelijk wordt het geduld beloond, er krijgen er een paar iets van een conflict.
Dat begint schijnbaar heel rustig

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Het dialoogmodel lijkt een beetje uitgewerkt :')
Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Al snel wordt het letterlijk hooglopende ruzie
Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Steeds hoger
Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

Equus caballus caballus by Ouwesok, on Flickr

En dan houdt het ook weer net zo plotseling op als het begon.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_156681680
Een vraagje hier, omdat ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden!
Het is nu te laat in het seizoen, dat begrijp ik, maar in trant van "voorbereidingen" dan maar: Waar fotograferen jullie reptielen en dan met name slangen?

Alvast bedankt allemaal!
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 8 oktober 2015 @ 21:56:19 #174
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156698938
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:24 schreef mattie010 het volgende:
Een vraagje hier, omdat ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden!
Het is nu te laat in het seizoen, dat begrijp ik, maar in trant van "voorbereidingen" dan maar: Waar fotograferen jullie reptielen en dan met name slangen?

Alvast bedankt allemaal!
Ik ben niet zo van de reptielen, maar als je wilt weten waar een specifieke soort veel wordt waargenomen ga je naar waarneming.nl en gaat in het menu naar de 'soorten' waar je gewoon de naam van het beestje kunt invoeren en dan ziet waar ie allemaal gezien is.

Andersom kun je ook op gebieden zoeken en dan zien wat daar allemaal wordt waargenomen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_157089372
Ik kom me ook melden! ik heb nog niet veel ervaring met deze camera. maar deze vond ik wel geslaagd.

imgurl
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')