abonnement Unibet Coolblue
pi_144164752
quote:
19s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ook aangekondigd:

Lumia 830, 10MP PureView 'betaalbaar premium'-model

[ afbeelding ]

Lumia 730, selfie-phone

[ afbeelding ]

TV-share functies, inclusief HDMI-adapter

[ afbeelding ]

Nieuwe draadloze laders die ook licht geven bij gemiste oproepen enzo

[ afbeelding ]
Die 830 ziet er mooi uit :o
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_144218107
Geen idee of iemand het volgende probleem heeft meegemaakt;

Ik heb een Lumia 920, en een paar weken geleden probeerde ik een foto te maken met de Nokia Camera app. Sync met OneDrive stond aan, en het leek erop dat de hele handel vastliep tijdens het opslaan. Na het een paar minuten te hebben aangekeken heb ik een soft reset gedaan (volume naar beneden + power knop).

Probleem; de camera op de achterkant doet 't niet meer. Zwart beeld in de built in app, zwart beeld in Nokia Camera, code scanners die het niet doen, augmented reality apps allemaal op zwart. De front facing camera doet 't dan weer wel in apps die daar mee werken (maar via de camera apps kan ik niet naar die camera switchen).

Een paar keer geprobeerd een app te verwijderen die met de camera werkte, en bij een paar pogingen had ik heel even geluk; na het verwijderen van iets deed m'n camera het even, alleen een uur later deden alle cam apps weer hetzelfde; zwart beeld.

Ik hoopte dat de upgrade naar 8.1 de handel weer aan het werk zou krijgen, maar helaas. Vervolgens toch maar de hard reset gedaan (eerst wel backups gemaakt van settings, en dergelijke).
Hard reset #1: Backup gebruikt voor instellingen e.d. Camera werkt nog steeds niet.
Hard reset #2: Geen backup gebruikt, alles vers. Camera werkt plotseling weer. Hoera! Vervolgens begint m'n telefoon alle apps weer te updaten, en ja hoor, m'n camera werkt niet meer.

Gisteravond weer met Nokia contact gehad, en die gaven me het geniale advies om QR codes te gebruiken om updates te krijgen voor apps die niet direct in de store staan; ik moest ze wel 2 keer melden dat m'n camera het niet deed.

Iemand ooit hetzelfde gehad? Zo ja, was 't een software of hardware issue? Hoe opgelost? Misschien ga ik vanavond / van het weekend eens kijken of ik een vervangende telefoon kan krijgen, want ik zit nog 10 dagen in de garantie (alleen vervangt AT&T alles met refurbished spul, dus zal ik eens moeten door zeuren, gok ik).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:59:28 #203
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_144219729
Klinkt dan toch als een app die iets verpaald.

Wil je niet aan omruilen beginnen (alles apps terugzetten op nieuw toestel = grote kans dat je weer hetzelfde issue hebt als ik het zo lees..) misschien een idee om nogmaals een hard reset te doen, en dan i.p.v. een backup terug te zetten, alle apps via de WP website een voor een terug te zetten? Camera specifieke apps nog even mee wachten, en die vervolgens een voor een terugzetten en steeds kijken of het issue zich voordoet na installatie van een app. Weet je iig wat de boosdoener is.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_144222096
Mja, da's ook waar ik aan denk, nog 1 keer een hard reset te proberen. Wellicht via de Nokia recovery software, eens proberen of een reset via die software iets uithaalt.

Overigens heb ik met m'n 2e reset geen backup gebruikt en de apps die ik het meest gebruik via de store teruggehaald, maar weet niet zeker of het de apps zijn die al op de telefoon staan, of dat het iets is wat ik later download wat het zou kunnen zijn. Maar zoals je zei, een reset doen, en dan 1 voor 1 dingen installeren / updaten probeer ik nog wel even vanavond, of morgen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:02:47 #205
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_144222863
En als je het gevonden hebt, laat het ff weten. Ben erg benieuwd.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_144230479
Ik snap er weinig van. Tot 3 keer toe een hard reset gedaan. Wanneer ik meteen na de setup op m'n camera knop druk werkt 'ie prima. Focus, flits, alles. Foto's worden opgeslagen, ook op OneDrive.

Na de 2e reset keek ik op OneDrive om te kijken of m'n foto's waren opgeslagen. Dat waren ze. Vervolgens terug naar de camera... En die deed het niet meer. Ik begon OneDrive te verdenken.

Tijdens de 3e setup eens alle auto backups en syncs uitgezet. Zoals verwacht deed de camera het direct na de reset. De camera getest, IE, SMS, games, downloads, allemaal geopend en gesloten, en daarna terug naar de camera, die nog werkte. Vervolgens m'n telefoon 15 minuten laten liggen, en de camera deed het niet meer. Nu begin ik 1 of andere systeem app te verdenken, aangezien die nog in de achtergrond werden geüpdate.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144230854
Okay, ik geef 't op. Nog 2 extra resets om te testen, en beide keren deed de camera het niet.

Van het weekend eens proberen om 'em te vervangen. Lukt dat niet, dan ga ik over een paar maanden eens op zoek naar een recente versie van Nokia Care Suite om de handel te flashen, als ik het aandurf.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144233187
Zometeen join ik ook het Windows Phone Master Race. Nokia Lumia 930 O+
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:02:52 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_144233213
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:01 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Zometeen join ik ook het Windows Phone Master Race. Nokia Lumia 930 O+
Welkom.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_144233531
Is er nu trouwens helemaal geen Lumia meer die wel een cameraknop heeft maar geen heel groot toestel is?
pi_144235334
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:21 schreef Igen het volgende:
Is er nu trouwens helemaal geen Lumia meer die wel een cameraknop heeft maar geen heel groot toestel is?
Helaas niet, allemaal 5" nu...
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:38:28 #212
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_144241956
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:21 schreef Igen het volgende:
Is er nu trouwens helemaal geen Lumia meer die wel een cameraknop heeft maar geen heel groot toestel is?
Blijf het vreemd vinden dat Nokia zoveel verschillende modellen uitpoept aan de lopende band, maar er zo weinig onderlinge verschillen zitten tussen de toestellen qua specs en uiterlijk.

Anyways, als je het aandurft, is misschien een telefoon proberen te scoren via Marktplaats wat? Of ergens proberen een net iets ouder model te scoren welke ergens uit de voorraad gaat als je niet 2e hands wilt.

Ik snap de keuze wel vanuit Microsoft om de voorwaarden van fysieke knoppen los te laten (immers: android hardware uitbrengen met Windows Phone er op is een eitje voor de meeste OEMs..) maar volgens mij zit niemand te wachten op smartphones zonder in ieder geval een fysieke aan/uit knop en cameraknop. :P Ook Lagdroid gebruikers niet volgens mij. :7
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_144263948
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:21 schreef Igen het volgende:
Is er nu trouwens helemaal geen Lumia meer die wel een cameraknop heeft maar geen heel groot toestel is?
Lumia 620 heb ik een paar maanden geleden nog nieuw gekocht. Juist omdat ik geen grote telefoon wilde.

Maargoed, die is qua specs niet zo heel bijzonder verder, maar persoonlijk volstaat ie prima voor mij als eerste smartphone.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 7 september 2014 @ 07:46:28 #214
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_144264487
Eindelijk, Lumia Cyan en Windows 8.1 op mijn L1520.
Vandaag maar eens kijken wat er allemaal anders is.
:)
Het opstarten gaat in ieder geval nog sneller dan eerst, en dat ging al snel.
pi_144266915
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 03:24 schreef Geralt het volgende:

[..]

Lumia 620 heb ik een paar maanden geleden nog nieuw gekocht. Juist omdat ik geen grote telefoon wilde.

Maargoed, die is qua specs niet zo heel bijzonder verder, maar persoonlijk volstaat ie prima voor mij als eerste smartphone.

:)
Ik heb een 520. Die bevalt op zich prima, maar ik zou wel een betere camera en wat meer ram-geheugen willen. Maar ik hoef niet gelijk een joekel-toestel.
pi_144268229
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb een 520. Die bevalt op zich prima, maar ik zou wel een betere camera en wat meer ram-geheugen willen. Maar ik hoef niet gelijk een joekel-toestel.
De nieuwe lumia 730 is misschien wat voor jou? Die komt ergens op 267 dollar, denk rond de 250 euro dan of iets minder. Ik heb zelf ook de 520, en heb even kort een 930 gehad, dan mis je soms wel wat snelheid.
pi_144268401
De 730 heeft geen cameraknop.
pi_144274444
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb een 520. Die bevalt op zich prima, maar ik zou wel een betere camera en wat meer ram-geheugen willen. Maar ik hoef niet gelijk een joekel-toestel.
De 620 is in alle opzichten een stuk beter dan de 520. Vooral het scherm is een bak beter. De 520 is echt matig wat dat aangaat. Mijn schoonpa heeft zo een.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144351529
Ik heb nu ook wp 8.1 en die bevalt er goed moet ik zeggen. Maar ik heb er nog een vraag over. Mijn vriendin heeft ook wp 8.1. Maar is het nu ook mogelijk dat ik met mijn vriendin onze agenda's deel. Zodat we er allebei afsprekan in kunnen zetten en die allebei kunnen lezen en wijzigen.
pi_144354672
Nu een tijdje 8.1 in gebruik en op zich bevalt het prima met een aantal handige features. Echter lijkt de accuduur toch wel wat minder geworden te zijn bij mij helaas. Nu vaak aan het eind van de dag 50-60% terwijl dat eerder toch wel 60-75 was.
pi_144356754
Misschien ben je je telefoon onbewust meer gaan gebruiken omdat 8.1 toch wel fijner is?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:55:24 #222
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_144356959
Mijn 820 is devellopers unlocked. Bij de eerste update naar 8.1 was mijn accu ook sneller leeg. Na een update voor 8.1 twee weken geleden gaat mijn batterij aanzienlijk langer mee.
pi_144363043
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:49 schreef Geralt het volgende:
Misschien ben je je telefoon onbewust meer gaan gebruiken omdat 8.1 toch wel fijner is?
Nee, 2 extreem drukke weken gehad dus heb hem eerder minder dan meer gebruikt.

Hopen dat er snel een update komt die het oplost zoals in de dev. versie.
pi_144366883
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:21 schreef Igen het volgende:
Is er nu trouwens helemaal geen Lumia meer die wel een cameraknop heeft maar geen heel groot toestel is?
Nee, de Huawei W1 met WP had dit nog wel
pi_144367051
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 03:25 schreef OMG het volgende:
Ik snap er weinig van. Tot 3 keer toe een hard reset gedaan. Wanneer ik meteen na de setup op m'n camera knop druk werkt 'ie prima. Focus, flits, alles. Foto's worden opgeslagen, ook op OneDrive.
Precies hetzelfde probleem gehad met WP op een Huawei. Bleek een geinstalleerde app te zijn (volgens mij was het facebook, maar kan ook iets anders zijn. Check je installatiegeschiedenis.). Die opnieuw installeren verhielp het probleem.
pi_144367740
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Precies hetzelfde probleem gehad met WP op een Huawei. Bleek een geinstalleerde app te zijn (volgens mij was het facebook, maar kan ook iets anders zijn. Check je installatiegeschiedenis.). Die opnieuw installeren verhielp het probleem.
Ik zal m'n app history eens nalopen. Facebook is 1 van die apps die al direct automatisch op m'n telefoon terecht kwam (en ook als 1 van de eerste die werd bijgewerkt), maar ik zal eens kijken of het een andere app kan zijn. De sport apps en mobiele TV rommel die standaard op m'n telefoon kwam heb ik eraf gemikt, maar ik zal het eens terug installeren, erger kan het niet worden, m'n camera doet het toch al al niet.

Overigens zou ik zweren dat ik na 1 van m'n vorige resets een hele waslijst van apps kon zien die ik ooit heb gedownload, maar die nu nergens meer terug kan vinden. Ik zie nu alleen wat ik nu met m'n cleane reset heb geinstalleerd (ik gok dat dat het is, dat ik geen backup heb gebruikt en daarom die geschiedenis niet kan zien, of zo).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144368421
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:29 schreef OMG het volgende:
Overigens zou ik zweren dat ik na 1 van m'n vorige resets een hele waslijst van apps kon zien die ik ooit heb gedownload, maar die nu nergens meer terug kan vinden. Ik zie nu alleen wat ik nu met m'n cleane reset heb geinstalleerd (ik gok dat dat het is, dat ik geen backup heb gebruikt en daarom die geschiedenis niet kan zien, of zo).
In Store |Opties | Downloads > Geschiedenis
pi_144368746
Verrek, in plaats van "Downloads" moest ik gewoon onder "My Apps" kijken. Een hele waslijst aan apps, waarvan er 40 niet beschikbaar zijn voor m'n telefoon. Ik zal vanavond eens wat terug installeren, kijken of het helpt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144384722
Nokia kwaliteit _O_

Gisteren mijn telefoon kneiterhard met een hoekpunt op de straat laten vallen van 2,5 meter hoog. :X

Vreesde dus al dat ik naar een nieuwe uit kon gaan kijken, zeker gezien op de punt vallen meestal funest is voor het scherm.
Er zit echter alleen een lichte beschadiging op de behuizing maar verder is alles inclusief het scherm nog in perfecte staat. _O_
  woensdag 10 september 2014 @ 23:06:18 #230
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_144407498
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:16 schreef -0- het volgende:
Nokia kwaliteit _O_

Gisteren mijn telefoon kneiterhard met een hoekpunt op de straat laten vallen van 2,5 meter hoog. :X

Vreesde dus al dat ik naar een nieuwe uit kon gaan kijken, zeker gezien op de punt vallen meestal funest is voor het scherm.
Er zit echter alleen een lichte beschadiging op de behuizing maar verder is alles inclusief het scherm nog in perfecte staat. _O_
Ik heb zulke beschadigingen al op alle 4 de hoeken van mijn Lumia 925 zitten....... :|W
Maar de electronica er in trekt zich daar niks van aan, het lijkt er inderdaad op dat de bouwkwaliteit nog steeds zeer degelijk is :Y
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  woensdag 10 september 2014 @ 23:40:27 #231
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_144408802
Laten we hopen dat het zo blijft als Microsoft de toestellen maakt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 11 september 2014 @ 09:05:25 #232
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_144412990
In mijn omgeving hebben best een aantal mensen Lumia's, en die ook een paar keer laten vallen en die doen het ook allemaal nog perfect.

Maar ik met mijn Lumia 920 heb die twee keer laten vallen en twee keer was het scherm kapot :(

Eind december wil ik een 930 halen maar dan doe ik er gewoon een hoesje omheen.
pi_144413075
Die 830 wordt mijn nieuwe phone, prima prijs, goede cam, verwijderbare accu, geheugenslot, glance. Misschien iets mindere specs en scherm maar ben geen poweruser en verwacht dat het scherm goed genoeg gaat zijn.
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:23:14 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_144442953
Meer mensen problemen met de (mobiele) site van YouTube? Ik krijg steeds de melding dat ik een app moet installeren om video's te spelen, maar die app kan vervolgens niet gevonden worden.

Is mogelijk sinds 8.1, maar dat weet ik niet zeker...

Als er geen oplossing is, wat is dan de beste gratis YT-app?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_144444165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Meer mensen problemen met de (mobiele) site van YouTube? Ik krijg steeds de melding dat ik een app moet installeren om video's te spelen, maar die app kan vervolgens niet gevonden worden.

Is mogelijk sinds 8.1, maar dat weet ik niet zeker...

Als er geen oplossing is, wat is dan de beste gratis YT-app?
He, wat vaag? Hier op m'n 930 met 8.1.1 DP geen problemen, al veel filmpjes gekeken.... Goede YT-app is Metrotube, doet sommige dingen zelfs beter dan de site
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  vrijdag 12 september 2014 @ 06:16:08 #236
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_144445232
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Meer mensen problemen met de (mobiele) site van YouTube? Ik krijg steeds de melding dat ik een app moet installeren om video's te spelen, maar die app kan vervolgens niet gevonden worden.

Is mogelijk sinds 8.1, maar dat weet ik niet zeker...

Als er geen oplossing is, wat is dan de beste gratis YT-app?
Bij mij is mijn 925 al een aantal maal vastgelopen op de website van Youtube.
Afspelen lukt wel normaal maar wanneer ik tijdens het afspelen de pagina scroll, loopt de gehele foon vast. (ook weer niet iedere keer dus waar het m precies in zit........)

Ik heb zowel Metro tube als Tube Pro als app. Wanneer de ene een bepaalde video niet af kan spelen kan de andere het vaak wel.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:34:38 #237
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_144445957
Hmm, ik heb even verder gekeken en mijn instellingen weer op 'mobiele site' gezet en nu werkt het wel.

Die vastloper heb ik ook al eens gezien, kreeg toen 'tv sneeuw' op het scherm :')

Het wordt tijd voor een officiële YT-app...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:18:02 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_144446531
Heb nu, na tijden van probleemloos gebruik van de HTC8x, de Lumia Icon (929).

Geweldig apparaat maar ik vind ze (bijna alle phones) zo verrekte groot worden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_144450643
Nog steeds geen officiële update gekregen naar 8.1 i.c.m. mijn Samsung Ativ-S. :(
pi_144451864
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hmm, ik heb even verder gekeken en mijn instellingen weer op 'mobiele site' gezet en nu werkt het wel.

Die vastloper heb ik ook al eens gezien, kreeg toen 'tv sneeuw' op het scherm :')

Het wordt tijd voor een officiële YT-app...
mytube bevalt mij erg goed. Nog niet zoveel gebruikt maar heb er geen problemen mee.
pi_144452848
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:18 schreef popolon het volgende:
Heb nu, na tijden van probleemloos gebruik van de HTC8x, de Lumia Icon (929).

Geweldig apparaat maar ik vind ze (bijna alle phones) zo verrekte groot worden.
Lumia Icon? Woon je in The U S of A ofwat?

=edit=
Ow, ik had je username niet gezien :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144452919
Ik vind het ook een nadeel dat die telefoons allemaal maar groter en groter worden.

Mijn vriendin heeft sinds deze week een Galaxy S5. Joekel van een ding. Ziet er prachtig uit, mooi scherm etc, maar het is allemaal zo lomp.

Zoiets zit kut in mn broekzak en ook in bedienen vind ik het kut.
Dat ze dan een 1 handsbedieningsoptie erop maken die het scherm gewoon kleiner maakt in de hoek zodat het net is of je een telefoon met klein scherm hebt is helemaal debiel :X

Eigenlijk vind ik mijn Lumia 620 al net aan qua grootte.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144480915
Hmm, na wat verder speuren is die Lumia 735 toch wel interessant. Op zich goed scherm, goede processor, 1 gig intern werkgeheugen (waar bij 512 de telefoons al prima werkten) en qua formaat en in de hand houden ook prima. Dat selfie-gebeuren interesseert mij dan weer niet zoveel, maar dat kan ik simpelweg gewoon links laten liggen.
pi_144481736
Mijn telefoon heeft sinds kort het probleem dat 'ie soms de hele tijd midden op het scherm 'klikt', terwijl ik niks aanraak. Soms, als je de pincode moet intoetsen, dan drukt 'ie uit zichzelf '222222222222' tot de telefoon blokkeert vanwege te vaak een foute code ingetoetst. Touchscreen/digitizer stuk? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 12:42:11 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 13:31:41 #245
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_144482868
Van de week de Lumia 630 even vastgehad, helemaal in het zwart. Mooi toestel! :o Ziet er ook nog wel strak/zakelijk uit.

http://allaboutwindowspho(...)_Nokia_Lumia_630.php

Weer een heel stuk anders dan andere Nokia's iig met hun felle kleurtjes en afgeronden hoekjes. Zag de prijs en had direct het idee een goeie vervanger voor m'n vriendin's Lumia 800 vast te hebben. Leuke prijs ook, alleen jammer dat ie weer kreupel uitgebracht is door Nokia. :( Goddamn it. Gewoon een zelfde telefoon qua uiterlijk, maar dan wel met een flitser en eventueel front cam, met 1 GB memory i.p.v. dat eeuwige 512 meg zou ideaal zijn. Misschien een iets groter scherm, of in ieder geval een nettere indeling zodat je onderin niet zo'n grote balk hebt.. Moet toch gemakkelijk nog onder de 200 euro in de winkels kunnen liggen zou je zeggen.. Dan heb je een echte Android killer in het segment zitten. Nu is het 'm weer net niet. :(
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zaterdag 13 september 2014 @ 13:36:51 #246
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_144482980
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:31 schreef neo2000 het volgende:
Van de week de Lumia 630 even vastgehad, helemaal in het zwart. Mooi toestel! :o Ziet er ook nog wel strak/zakelijk uit.

http://allaboutwindowspho(...)_Nokia_Lumia_630.php

Weer een heel stuk anders dan andere Nokia's iig met hun felle kleurtjes en afgeronden hoekjes. Zag de prijs en had direct het idee een goeie vervanger voor m'n vriendin's Lumia 800 vast te hebben. Leuke prijs ook, alleen jammer dat ie weer kreupel uitgebracht is door Nokia. :( Goddamn it. Gewoon een zelfde telefoon qua uiterlijk, maar dan wel met een flitser en eventueel front cam, met 1 GB memory i.p.v. dat eeuwige 512 meg zou ideaal zijn. Misschien een iets groter scherm, of in ieder geval een nettere indeling zodat je onderin niet zo'n grote balk hebt.. Moet toch gemakkelijk nog onder de 200 euro in de winkels kunnen liggen zou je zeggen.. Dan heb je een echte Android killer in het segment zitten. Nu is het 'm weer net niet. :(
Ik zie dat niet alle modellen een gyroscoop hebben, maar wordt niet gebruikt om te bepalen of je een telefoon horizontaal of verticaal vasthoudt? :?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 13 september 2014 @ 13:58:00 #247
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_144483519
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik zie dat niet alle modellen een gyroscoop hebben, maar wordt niet gebruikt om te bepalen of je een telefoon horizontaal of verticaal vasthoudt? :?
Goeie vraag, moest ik ook even opzoeken. Volgens mij hebben sowieso niet veel GSM's/WP toestellen dit, wat zal resulteren in het feit dat er waarsch. weinig apps zijn die dit zullen gebruiken. :P

Anyways, volgens mij wordt de scherm rotatie voornamelijk bepaald door de accelerometer, die volgens mij alle WP toestellen standaard hebben.
Heb wel een linkje gevonden welke e.e.a. uitlegt aan sensoren..

http://msdn.microsoft.com(...)8%28v=vs.105%29.aspx

Maar die maakt het mij niet echt heel veel duidelijker wat de toegevoegde waarde van een gyroscoop nu is in een WP toestel. (verklaart ook allicht dat vnml higher end toestellen dit hebben, lol)
Wat concrete "usage types" waren wellicht wel handig geweest voor de uitleg van Microsoft, haha :P

Edit: Hmm, dit maakt misschien e.e.a. wat duidelijker:
https://dev.windowsphone.(...)roscope_architecture
Maar dan nog, concrete voorbeelden hoe dit nu echt te gebruiken valt..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_144483714
De gyroscoop wordt bijv. gebruikt in HERE City Lens.
pi_144491763
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:31 schreef neo2000 het volgende:
Van de week de Lumia 630 even vastgehad, helemaal in het zwart. Mooi toestel! :o Ziet er ook nog wel strak/zakelijk uit.

http://allaboutwindowspho(...)_Nokia_Lumia_630.php

Weer een heel stuk anders dan andere Nokia's iig met hun felle kleurtjes en afgeronden hoekjes. Zag de prijs en had direct het idee een goeie vervanger voor m'n vriendin's Lumia 800 vast te hebben. Leuke prijs ook, alleen jammer dat ie weer kreupel uitgebracht is door Nokia. :( Goddamn it. Gewoon een zelfde telefoon qua uiterlijk, maar dan wel met een flitser en eventueel front cam, met 1 GB memory i.p.v. dat eeuwige 512 meg zou ideaal zijn. Misschien een iets groter scherm, of in ieder geval een nettere indeling zodat je onderin niet zo'n grote balk hebt.. Moet toch gemakkelijk nog onder de 200 euro in de winkels kunnen liggen zou je zeggen.. Dan heb je een echte Android killer in het segment zitten. Nu is het 'm weer net niet. :(
De 730/735 (735 is met 4G maar geen dual sim) kent dus een front cam (want selfiephone) en die 1 gig. Je kan em krijgen in felle kleuren maar ook 'gewoon' zwart. Alleen die blijft niet onder de 200 maar 219 ex btw als ik de verhalen mag geloven. Oh ja, en 720x1280 oled scherm. En in een Youtube hands on filmpje meen ik dat een verslaggever liet zien dat je die onderste balk, met terug, home en nog wat knop naar beneden kan halen en weer tevoorschijn halen. Dus heb je em niet nodig heb je die niet door je beeld lopen.

Alleen die prijs dus, boven de 200.
  maandag 15 september 2014 @ 22:01:48 #250
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_144567666
Mjah, misschien dat ie de komende paar maanden nog wat in prijs zakt. Aangezien ik de 730/35 aankondigingen helemaal gemist had, thanks! :D
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')