abonnement Unibet Coolblue
pi_143426252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:02 schreef boriq het volgende:
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.

Ook las ik ergens dat ze dit jaar nog willen beslissen maar het fijne weet ik daar niet van.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:36:07 #277
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143427778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.

Ook las ik ergens dat ze dit jaar nog willen beslissen maar het fijne weet ik daar niet van.
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.
quote:
Maar er wordt druk onderhandeld over de aanschaf van meer nieuwe regionale toestellen ter vervanging van negentien Fokker 70's waarmee KLM Cityhopper nog vliegt. "We zijn met vier fabrikanten in onderhandeling: Bombardier, Embraer, ATR en Mitsubishi. Eind dit jaar nemen we een besluit over de vervanging van de Fokker 70. En dat is alles wat ik daar nu over wil zeggen", besluit Kreiken.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schiphol
Als ik zo kijk verwacht ik zelf Embraer met de E175(E2) als grootste kanshebber, wegens de gelijkheid met de E190, maar aan het einde van het jaar weten we waarschijnlijk meer :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:36:50 #278
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143427823
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
Voor morgen en overmorgen moeten jullie het even zonder geschiedenis-posts doen. :P
:'(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143430218
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:36 schreef boriq het volgende:

[..]

Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.

[..]

bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schiphol
Als ik zo kijk verwacht ik zelf Embraer met de E175(E2) als grootste kanshebber, wegens de gelijkheid met de E190, maar aan het einde van het jaar weten we waarschijnlijk meer :)
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:30:02 #280
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143430450
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen ;)
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was. ;)
Daar was ik trouwens nog wel benieuwd naar, wat moet je meenemen voor zo'n embraer?
pi_143430551
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:30 schreef boriq het volgende:
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was. ;)
Daar was ik trouwens nog wel benieuwd naar, wat moet je meenemen voor zo'n embraer?
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.
Voor een E190 zo'n $16.5 - 33 miljoen of $165.000-290.000 p/maand.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:48:53 #282
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143431236
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.
Voor een E190 zo'n $16.5 - 33 miljoen of $165.000-290.000 p/maand.
Nog geen 10k per dag? Heb je ergens een leuke catalogus? Even shoppen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143464422
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen ;)
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:39:34 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143465325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:17 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.
Je hebt me overtuigd, het wordt de E175 *O*

:P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143480696


En voor wie het gemist heeft; KLM gaat z'n vloot versterken met 2 extra 777-300ER's die ze van ALC zullen leasen.
Ze hebben al 3 orders lopen (waaronder 2 bij dezelfde leasemaatschappij).

Daarmee komt hun totale 777 vloot op 15 777-200ER's en 13 777-300ER's wat een totaalvloot van 28 777's maakt.
Dat zal ook wel hun piekaantal worden want wanneer de laatste -300ER's binnenkomt zullen er al minstens 11 787-9's rondvliegen en 2 jaar later komen de eerste A350-900's.

Tegen die tijd zullen er helaas ook al heel veel 747's naar de woestijn zijn gegaan. ;(
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:58:17 #286
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143480750
Die 2 zijn een vervanger van iets wat eruit gaat of is het gewoon extra?
pi_143481195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef Sunri5e het volgende:
Die 2 zijn een vervanger van iets wat eruit gaat of is het gewoon extra?
Vervanger.

De 787's/A350's zijn min of meer de vervangers van de MD11's en A330's (de eerste - korte - leasecontracten van de A330's verlopen ook al vrij snel) en de combi-747's.
De 777's zijn meer de vervangers van de 747's; de -300ER in het speciaal van die van de full-pax 747.

Over de 747's gesproken: PH-BFK vloog op 16 augustus (plaatselijke tijd) in Beijing een testvlucht na D-check en de WBC-conversie.
De nieuwe business class zit nu dus op alle 747's.
Hierna zijn de 777-200ER's aan de beurt; deze gaan van 2-3-2 naar 2-2-2 in de business class, maar er gaat ook het woord rond dat deze in economy van 3-3-3 naar 3-4-3 gaan net als de 777-300ER's. :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 16-08-2014 16:20:16 ]
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:58:09 #288
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143482284
343 in een 777-2 gaat toch nooit passen?
pi_143482370
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef Sunri5e het volgende:
343 in een 777-2 gaat toch nooit passen?
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER. ;)
De hele 777 serie is even breed; alleen de komende -8X en -9X worden van binnen 10 cm. breder.

In dat licht is het eigenlijk best raar dat KLM op de -200ER's nog met 3-3-3 vloog. Heel veel maatschappijen vliegen hun 777's in 3-4-3 tegenwoordig...
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:07:45 #290
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143482502
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER. ;)
De hele 777 serie is even breed; alleen de komende -8X en -9X worden van binnen 10 cm. breder.
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:11:29 #291
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_143482605
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.
Aan Emirates hebben we die 3-4-3 te danken in 777's, die zijn ermee begonnen. Foto uit 2000 (777-200ER):

  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:12:10 #292
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_143482622
3-4-3 in een 777 is echt kut. Je merkt gewoon dat het een stuk smaller is.

Met een 777 in 3-4-3 teruggevlogen vanaf Miami. Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
pi_143482774
Tja; het zal best klote zijn maar uiteindelijk is het toch een bedrijf dat moet draaien.
En zolang de klanten nagenoeg alleen maar naar de ticketprijs kijken zal het wel moeten.

Voorbeeld: Ik zie regelmatig Bangkok voor bodemprijzen langskomen; veelal ook door Emirates.
KLM vliegt daar in zo'n 10.5 uur rechtstreeks naar toe; met Emirates vlieg je eerst met een krappere EK 777-300ER
(10-abreast i.t.t. nu nog 9-abreast in KLM's 777-200ER*) zo'n 6 uur naar Dubai waar je een overstap hebt naar nog een 777W voor een vlucht van zo'n 6 uur.
Totale vluchtduur exclusief transfer (minstens zo'n 2.5 uur) met EK: 12 uur.

Tenzij je goed geboekt hebt en beide vluchten met een A380 vliegt; die is ook 3-4-3 maar wel ruimer in de breedte.
(Hell; als het 11-abreast in de A380 doorgaat zit je daar nog net zo goed/beter als in hun 777-300ER :') )

Maar ja; als Emirates goedkoper is kiest 9 v.d. 10 alsnog voor Emirates.
Maar dan komen ze er dus achter dat

En naderhand zeuren dat het allemaal zo krap is en de service slecht...


*: Opmerking; ik zie net dat KLM zowel -200ER's als -300ER inzet op Bangkok.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Een 3-3 upperdeck 747? Welke maatschappij was dat?

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 16-08-2014 17:30:48 ]
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:20:44 #294
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143482851
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Gek he?
:')
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:20:49 #295
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_143482855
We blijven Nederlanders he, altijd iets te klagen :D
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:21:45 #296
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_143482881
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Gek he?
:')
Mja 3-3-3 vliegt ook wat fijner imho.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:22:45 #297
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143482913
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen :)
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:53:27 #298
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_143483915
Naar aanleiding van dit topic: PTA / Huidige gebruik bommenwerpers

Een vraag die beter hier gesteld kan worden:
Het is me duidelijk waarom de Bear en B52 nog in gebruik zijn, maar hoe lang valt er nog, op een rendabele manier, leven uit die B52's te persen?
Hoe oud zijn de 'jongste' B52's? Hoeveel hours/cycles hebben die er al opzitten, en zijn die frames ondertussen niet op? Of kijkt men hier heel anders tegenaan in de militaire luchtvaart?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:56:49 #299
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143484015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen :)
Moet ie wel opschieten ~O>
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:17 schreef Iemand91 het volgende:
(Hell; als het 11-abreast in de A380 doorgaat zit je daar nog net zo goed/beter als in hun 777-300ER :') )
Ik vlieg nog altijd een stuk liever met Iberia naar Buenos Aires (A340, 2-4-2) dan met KL (777) :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143484799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen :)
O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:56 schreef flipsen het volgende:
Moet ie wel opschieten ~O>
~O> :6
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')