Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:02 schreef boriq het volgende:
Is de vervanger van de Fokker eigenlijk al bekend en wanneer deze gaan komen?
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze nog naar verschillende toestellen aan het kijken zijn.
Ook las ik ergens dat ze dit jaar nog willen beslissen maar het fijne weet ik daar niet van.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schipholquote:Maar er wordt druk onderhandeld over de aanschaf van meer nieuwe regionale toestellen ter vervanging van negentien Fokker 70's waarmee KLM Cityhopper nog vliegt. "We zijn met vier fabrikanten in onderhandeling: Bombardier, Embraer, ATR en Mitsubishi. Eind dit jaar nemen we een besluit over de vervanging van de Fokker 70. En dat is alles wat ik daar nu over wil zeggen", besluit Kreiken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:52 schreef Iemand91 het volgende:
Voor morgen en overmorgen moeten jullie het even zonder geschiedenis-posts doen.
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:36 schreef boriq het volgende:
[..]
Ah, inderdaad met vier fabrikanten aan het tafeltje.
[..]
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)e-geland-op-schiphol
Als ik zo kijk verwacht ik zelf Embraer met de E175(E2) als grootste kanshebber, wegens de gelijkheid met de E190, maar aan het einde van het jaar weten we waarschijnlijk meer
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:30 schreef boriq het volgende:
Ik ging er vanuit dat die een stuk duurder was.
Daar was ik trouwens nog wel benieuwd naar, wat moet je meenemen voor zo'n embraer?
Nog geen 10k per dag? Heb je ergens een leuke catalogus? Even shoppenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voor een E170 zo'n $11 - 26 miljoen of $125.000-225.000 p/maand.
Voor een E190 zo'n $16.5 - 33 miljoen of $165.000-290.000 p/maand.
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
E175 kost je net zoveel als de E190, alleen dan 20 stoelen minder. Kan je beter gewoon de E190 pakken, kan je evt. die extra stoelen ook nog vullen
Je hebt me overtuigd, het wordt de E175quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:17 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Houd er wel rekening mee dat de E190 zwaarder is, en dus meer brandstof gebruikt. Als je die 20 extra stoelen niet vol krijgt kan het dus aantrekkelijker zijn om voor de E175 te kiezen.
Vervanger.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:58 schreef Sunri5e het volgende:
Die 2 zijn een vervanger van iets wat eruit gaat of is het gewoon extra?
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef Sunri5e het volgende:
343 in een 777-2 gaat toch nooit passen?
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Zelfde cabin-width als een 777-300ER.
De hele 777 serie is even breed; alleen de komende -8X en -9X worden van binnen 10 cm. breder.
Aan Emirates hebben we die 3-4-3 te danken in 777's, die zijn ermee begonnen. Foto uit 2000 (777-200ER):quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hmm oke. Zelf nog nooit in een 777-300 gezeten. Wel in een 200 maar ik had nou niet echt het idee dat daar nog een rij stoelen bij zou passen.
Een 3-3 upperdeck 747? Welke maatschappij was dat?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Gek he?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:12 schreef Tinos85 het volgende:
Toch een stuk krapper dan de 3-3 upperdeck 747 op de heenweg.
Moet ie wel opschietenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
Ik vlieg nog altijd een stuk liever met Iberia naar Buenos Aires (A340, 2-4-2) dan met KL (777)quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:17 schreef Iemand91 het volgende:
(Hell; als het 11-abreast in de A380 doorgaat zit je daar nog net zo goed/beter als in hun 777-300ER )
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:22 schreef Sunri5e het volgende:
Ik geef de eer aan Iemand91 om het 8e topic van deze reeks te mogen openen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |