abonnement Unibet Coolblue
pi_156647993
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:39 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

De enorm Amerikaanse manier van geloven (oa "Thank you Jesus" in koor) en het hele familiesfeertje. Ik weet niet, het voelt enorm Amerikaans aan, in tegenstelling tot seizoen 1. Ook voelt het heel geforceerd dat er een zwarte familie in moet.
Religie is dit seizoen een centraal thema. Ze hebben een theoloog als consultant aangenomen.

En oh ja, er wonen natuurlijk amper negers in de VS dus echt bizar dat ze in de serie moeten. Heel geforceerd voor een land met amper negers en een blank gezin in het Witte Huis.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156650242
What de fucking fuck heb ik zojuist gezien. Weinig series die mij zo mee kunnen slepen en zo goed een naargeestig gevoel geven. Anders kan ik het niet omschrijven.
  Admin dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:43:43 #278
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156651457
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:39 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

De enorm Amerikaanse manier van geloven (oa "Thank you Jesus" in koor) en het hele familiesfeertje. Ik weet niet, het voelt enorm Amerikaans aan, in tegenstelling tot seizoen 1.
Ik denk dat dat juist onderdeel is van het concept van het seizoen, dat dit stadje zo naar religie grijpt. Dat is bewust zo dik aangezet. Ik ervaar het niet alsof ik moet aannemen dat dit normaal is (ook al is het exact op deze manier wél normaal in andere films/series). Deze mensen voelen zich gezegend door God, terwijl de boodschap tot nu toe lijkt te zijn geweest dat als je niet ben verdwenen, je juist niet gezegend bent. Dat stipte ik ook aan in de review.
quote:
Ook voelt het heel geforceerd dat er een zwarte familie in moet.
Wat is daar geforceerd aan? Een familie moet toch een kleur hebben? De ene is blank, de ander zwart, weer een ander is een andere kleur. Of vond je het ook geforceerd dat de complete familie Garvey een blanke familie was?

En definieer 'moet'. Moet van wie?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156653447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:01 schreef Nielsch het volgende:
Als er maar meer meisjes naakt door het bos gaan rennen....
Dat was inderdaad weer zo'n 'oh ja, ik zit naar een HBO serie te kijken' momentje. :')

Moet zeggen dat de aflevering me niet echt kon boeien. Wellicht komt het nog weer. Wel wat kleine interessante aanknopingspunten zoals het afkappen van Ecclestone in die kerk en de vreemde zaken omtrent de dochter van dat zwarte gezin.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156655229
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:43 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist onderdeel is van het concept van het seizoen, dat dit stadje zo naar religie grijpt. Dat is bewust zo dik aangezet. Ik ervaar het niet alsof ik moet aannemen dat dit normaal is (ook al is het exact op deze manier wél normaal in andere films/series). Deze mensen voelen zich gezegend door God, terwijl de boodschap tot nu toe lijkt te zijn geweest dat als je niet ben verdwenen, je juist niet gezegend bent. Dat stipte ik ook aan in de review.

[..]

Wat is daar geforceerd aan? Een familie moet toch een kleur hebben? De ene is blank, de ander zwart, weer een ander is een andere kleur. Of vond je het ook geforceerd dat de complete familie Garvey een blanke familie was?

En definieer 'moet'. Moet van wie?
Het voelde alsof er dik bovenop gegooid werd van: "Kijk, zwarte mensen zijn ook normaal". Dit door middel van een zwarte familie en een kerk met donkere mensen met een of twee blanke mensen erin.

Maar goed, misschien waren dit slechts creatieve keuzes, of past dit precies bij de omgeving waar het zich afspeelt, geen idee.

Het voelt in elk geval als een andere serie, ik hoop dat het bijtrekt.
The show must go on
pi_156656053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:02 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Het voelde alsof er dik bovenop gegooid werd van: "Kijk, zwarte mensen zijn ook normaal". Dit door middel van een zwarte familie en een kerk met donkere mensen met een of twee blanke mensen erin.

Maar goed, misschien waren dit slechts creatieve keuzes, of past dit precies bij de omgeving waar het zich afspeelt, geen idee.

Het voelt in elk geval als een andere serie, ik hoop dat het bijtrekt.
De religiositeit is juist een centraal aspect in de serie. Deze mensen geloven dat god hen behoed heeft voor de ramp die anderen ten deel viel. Zeker in het zeer religieuze Amerika een vrij realistisch scenario.
Wat betreft de zwarte personages lijkt het me wel erg zoeken naar vermeende politiek correctheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156656680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:02 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Het voelde alsof er dik bovenop gegooid werd van: "Kijk, zwarte mensen zijn ook normaal". Dit door middel van een zwarte familie en een kerk met donkere mensen met een of twee blanke mensen erin.

Maar goed, misschien waren dit slechts creatieve keuzes, of past dit precies bij de omgeving waar het zich afspeelt, geen idee.

Het voelt in elk geval als een andere serie, ik hoop dat het bijtrekt.
Ja, of misschien is het gewoon een afspiegeling van zo'n plaatsje he?

Het ligt meer aan jou dat je dit "geforceerd" vindt dan aan de serie.

Newsflash; er leven zwarte gezinnen in de VS die er hele normale levens op nahouden. Dat een serie eens een keer zwarte acteurs neemt die een normaal gezin spelen is wat raar (meestal zijn het criminelen of historische figuren) maar hoezo is het dan geforceerd?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156657343
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, of misschien is het gewoon een afspiegeling van zo'n plaatsje he?

Het ligt meer aan jou dat je dit "geforceerd" vindt dan aan de serie.

Newsflash; er leven zwarte gezinnen in de VS die er hele normale levens op nahouden. Dat een serie eens een keer zwarte acteurs neemt die een normaal gezin spelen is wat raar (meestal zijn het criminelen of historische figuren) maar hoezo is het dan geforceerd?
Wat Monolith zegt, het voelt voor mij als zoeken naar politiek correct zijn.

Maar whatever, wat maakt het ook uit. Hopelijk kan dit seizoen me weer net zo'n gevoel geven als seizoen 1. :)
The show must go on
pi_156657558
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:47 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Wat Monolith zegt, het voelt voor mij als zoeken naar politiek correct zijn.

Maar whatever, wat maakt het ook uit. Hopelijk kan dit seizoen me weer net zo'n gevoel geven als seizoen 1. :)
Ik bedoel dat jij zoekt naar politiek correctheid bij de schrijvers / makers. Er zijn ook delen van de VS en met name in het zuiden waar een groot deel van de bevolking zwart is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Admin woensdag 7 oktober 2015 @ 07:33:53 #285
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156660452
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:02 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Het voelde alsof er dik bovenop gegooid werd van: "Kijk, zwarte mensen zijn ook normaal". Dit door middel van een zwarte familie en een kerk met donkere mensen met een of twee blanke mensen erin.
Zo voelde het voor mij niet, want zwarte mensen zijn immers ook normaal.
quote:
Maar goed, misschien waren dit slechts creatieve keuzes, of past dit precies bij de omgeving waar het zich afspeelt, geen idee.
Alles wat je ziet is voortgekomen uit creatieve keuzes; het is een creatief medium. Er zal heus wel een "deze familie mag wel zwart zijn, want dat is wat ondervertegenwoordigd tot nu toe" in zitten, maar met twee blanke makers achter de serie is het wel verstandig dat ze verder kijken dan hun eigen huidskleur.
quote:
Het voelt in elk geval als een andere serie, ik hoop dat het bijtrekt.
Dat voelt het zeker, en ik hoop dat dat zich verder ontwikkelt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 7 oktober 2015 @ 07:38:32 #286
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156660478
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:32 schreef Nielsch het volgende:

Newsflash; er leven zwarte gezinnen in de VS die er hele normale levens op nahouden. Dat een serie eens een keer zwarte acteurs neemt die een normaal gezin spelen is wat raar (meestal zijn het criminelen of historische figuren) maar hoezo is het dan geforceerd?
Het kan alleen geforceerd aanvoelen als je, als blanke, vindt dat "die zwarten" tot een andere wereld behoren en alle voorkomens van mensen met een andere huidskleur pogingen zijn om te doen alsof de wereld niet 'gewoon, blank, zoals het hoort' is. Anders gezegd: altijd als ik zulke opmerkingen lees komt het over alsof de schrijver het vreemd vindt dat er zwarten in zijn wereld komen, met de onderliggende gedachte dat ze er niet thuis horen.

Dus ik denk dat zulke opmerkingen meer blootleggen over de persoon die de uitspraakt doet, dan over de serie.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156673587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 07:38 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het kan alleen geforceerd aanvoelen als je, als blanke, vindt dat "die zwarten" tot een andere wereld behoren en alle voorkomens van mensen met een andere huidskleur pogingen zijn om te doen alsof de wereld niet 'gewoon, blank, zoals het hoort' is. Anders gezegd: altijd als ik zulke opmerkingen lees komt het over alsof de schrijver het vreemd vindt dat er zwarten in zijn wereld komen, met de onderliggende gedachte dat ze er niet thuis horen.

Dus ik denk dat zulke opmerkingen meer blootleggen over de persoon die de uitspraakt doet, dan over de serie.
Ik ben geen racist hoor, en zou me prima thuis kunnen voelen in zo'n dorp :P Ik heb het puur over waarom de serie het nu opeens zo aanpakt. Ik voel het zo ook wel eens als er per sé een homokoppel moet zijn in een serie. Soms past het er natuurlijk in, en denk je er niet eens bij na, maar soms voelt het alsof ze inspelen op nieuwtjes/discussies en ze het doen om het politiek correct zijn. Tijdens het kijken voelde dit voor mij persoonlijk als het tweede.
The show must go on
pi_156673672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:40 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik ben geen racist hoor, en zou me prima thuis kunnen voelen in zo'n dorp :P Ik heb het puur over waarom de serie het nu opeens zo aanpakt. Ik voel het zo ook wel eens als er per sé een homokoppel moet zijn in een serie. Soms past het er natuurlijk in, en denk je er niet eens bij na, maar soms voelt het alsof ze inspelen op nieuwtjes/discussies en ze het doen om het politiek correct zijn. Tijdens het kijken voelde dit voor mij persoonlijk als het tweede.
Voor mij totaal niet. Het is juist vaak eerder geforceerd als ze er ook nog even een neger / Aziaat / hispanic' in stoppen. In dit geval draait het om een zwarte gemeenschap in het zuiden van de VS, die zijn vrij gangbaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156704538
Vond het wel een intrigerend begin meteen. Helemaal met dat begin.
pi_156792452
Redelijke flashback episode.

Wtf is er met Australië dit seizoen? Vorige week stuurde iemand er een brief naartoe en nu gaat z'n vader er naartoe.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156795982
Oooooooh snap, dat einde!
The show must go on
pi_156796076
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:18 schreef Nielsch het volgende:
Redelijke flashback episode.

Wtf is er met Australië dit seizoen? Vorige week stuurde iemand er een brief naartoe en nu gaat z'n vader er naartoe.
Misschien moet Kevin er binnenkort ook naar toe van Patty. :D Ik vermoed van wel.

E: Kevin, Nora, Jill en Lily komen in het dorp. Vier erin, dus vier eruit. Die psychic, de dochter, en haar twee vriendinnen. Was Miracle's populatie nu altijd constant?

[ Bericht 10% gewijzigd door Kokoswater op 13-10-2015 01:24:26 ]
The show must go on
pi_156796490
Wat een nare, onheilspellende sfeer heeft deze serie toch. I like.
pi_156796662
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 01:14 schreef Kokoswater het volgende:

[..]


E: Kevin, Nora, Jill en Lily komen in het dorp. Vier erin, dus vier eruit. Die psychic, de dochter, en haar twee vriendinnen. Was Miracle's populatie nu altijd constant?
Matt en zn vrouw zijn er ook bij.

Maar misschien tellen die niet mee omdat ze te gast zijn (en die priester plus zijn vrouw naar Austin zijn voor een operatie).

Als het inwonertal gelijk moet blijven aan dat op de dag van The Departure denk ik wel dat er menselijk handelen achter zit en geen natuurfenomeen.

Vandaar wellicht ook de geheime agenda van de brandweer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nielsch op 13-10-2015 09:25:12 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156797619
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 01:14 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Misschien moet Kevin er binnenkort ook naar toe van Patty. :D Ik vermoed van wel.

Plus, de waterinspecteur uit ep 1 leek ook uit Australië te komen afgaande op z'n accent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156797649
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 01:05 schreef Kokoswater het volgende:
Oooooooh snap, dat einde!
Hij leek heel verbaasd. Zou Patti dat hebben gedaan of heeft ie het zelf gedaan en was ie verbaasd over het verdwijnen van het water?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 19 oktober 2015 @ 21:55:18 #297
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_156956255
Interessant hoe deze drie eerste afleveringen drie verschillende perspectieven laten zien, soms van dezelfde momenten. Het schept mooi context.

Wat opviel: de vorige aflevering gebruikte Where is My Mind van de Pixies als score voor een bepaalde montage met Kevin. Deze aflevering gebruikte de pianocover van datzelfde nummer door Maxence Cyrin voor een montage met Laurie. Daar zit ook een betekenis achter.

Opvallender nog is dat dat pianonummer is gebruikt in Mr. Robot, een paar maanden geleden, in een scène die toevallig een beetje aanhaakt op de Fight Club-verwijzingen in die serie, en dat is natuurlijk de film waar het nummer van de Pixies in werd gebruikt.

Er zijn allemaal verwijzingen met een simpel liedje. :P

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_156958265
De man uit Australië die volgens het nieuws uit de dood is opgestaan is dezelfde als de man die als geadresseerde op de brief uit episode 1 staat. Qua timeline kwam die nieuwsuitzending trouwens voor de events van episode 1.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156958321
Volgende week gaan we iig weer verder met de events in Jarden, dus waar ep 1 gestopt is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156958959
Goed begin van het seizoen. Ik hoop niet dat het plot de zoektocht naar de oorzaak van de verdwijningen is. Vind ik eigenlijk niet zo boeiend, vond het juist zo sterk van het eerste seizoen dat het vooral over de vraag ging hoe mensen er mee om gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')